PDA

نسخه کامل مشاهده نسخه کامل : مشکل بالا آمدن آمپر با کولر



Aloneman2005
12-07-2015, 22:32
مدل ماشین من پراید 88 است 3 4 سال اول مشکلی نداشتم با آمپر ماشین آمپر ماشین تا خط دوم می رسید بعد از اون ماشین گرم میکرد حرارت بالا می رفت گفتند ترموستات رو عوض کن عوض کردن الان حرارت تا نصفه بدون کولر وقتی کولر می زنم حرارت کم کم از تصف می گذره بالا می ره تا به خط بعدی برسه کولر هم گرم میشه . چکار باید بکنم .در ضمن دستگاه هم نصب کردم هیچ مشکلی نبود گفتند حرارت خوبه مشکلی هم نیست ولی آمپر بالا میره فقط با کولر

Pourya-pc
13-07-2015, 02:08
مدل ماشین من پراید 88 است 3 4 سال اول مشکلی نداشتم با آمپر ماشین آمپر ماشین تا خط دوم می رسید بعد از اون ماشین گرم میکرد حرارت بالا می رفت گفتند ترموستات رو عوض کن عوض کردن الان حرارت تا نصفه بدون کولر وقتی کولر می زنم حرارت کم کم از تصف می گذره بالا می ره تا به خط بعدی برسه کولر هم گرم میشه . چکار باید بکنم .در ضمن دستگاه هم نصب کردم هیچ مشکلی نبود گفتند حرارت خوبه مشکلی هم نیست ولی آمپر بالا میره فقط با کولر
روغن موتور مرغوب بریزید . آب رادیات رو تعویض کنید و ضد یخ مناسب بریزید . اگر گرفتگی داره شستشو بدید . فن رادیات ماشین رو سرویس کنید . غیراز این موارد چیز دیگه ایی نداره .

SAMI EB
16-07-2015, 00:36
سلام
دوست عزيز
علاوه برموارد بالا که پويا عزيز گفت گاز کولر را هم چک کنيد ممکنه گاز کم باشه و داغ کنه
و همچنين تايم موتور

Aloneman2005
16-07-2015, 11:35
دقیقا گاز کولر کم شده بود فردا که دوباره کولر روشن کردم دیدم باد پنکه است البته نمی دونم چرا یک ماه پیش رادیاتورم نشت کوچکی داشت نشت گیری کردم شاید دوباره نشت داده فکر کنم بهتره عوضش کنم.

SAMI EB
16-07-2015, 16:26
دقیقا گاز کولر کم شده بود فردا که دوباره کولر روشن کردم دیدم باد پنکه است البته نمی دونم چرا یک ماه پیش رادیاتورم نشت کوچکی داشت نشت گیری کردم شاید دوباره نشت داده فکر کنم بهتره عوضش کنم.

سلام
کلا رادياتور اگه نشتي داشته باشه بايد تعويض بشه جوش دادن و اين حرفا راه چاره نيست و دوباره کاري ميشه بهترين کار تعويض رادياتور.
خب پس با اين حساب که مي گيد باد خنک نميزنه ديگه حتما داغ کردن از گاز کولر گاز کم کم باشه به کمرسور فشار زيادي مياد و کمپرسور توان بيشتري از موتور ميگيره و دما ميره بالا
در ثاني گاز کولر حتما از يه جا نشتي داره که کم ميشه اول مبدا نشتي گاز کولر را پيدا کنيد بعد گازش کنيد
حالا ممکنه خود کنداسور نشتي داره يا لوله هاش يا دراير . يا حتي از خود کمپرسور

soroosh_cz
16-07-2015, 19:38
پراید ما هم چنین مشکلی داشت، گفتن که پرایدتون رادیاتور برایدتون برای مناطق خنک تره و سایز کوچکتری داره.
عوضش کردیم و اون عقربه حرارت تا نصف بیشتر نمیره. قبلا با روشن شدن کولر، سریع به Hot میرسید.
البته کولر خوب کار میکرد ولی موتور سریع داغ میکرد.

Sent from my ST15i using Tapatalk

Hamid Hamid
16-07-2015, 20:26
سلام

و همچنين تايم موتور

عزیز این تایم موتور قضیش چیه؟ تسمه منظورته؟ تسمه تایم؟

+

منم فن ماشینم خیلی کار می کنه ... خیلی بیش از حد روشنه.

MOHAMMAD_ASEMOONI
18-07-2015, 17:59
سلام
مهمترین عواملِ بیش از حد بالا رفتن حرارت موتور با روشن شدنِ کولر:
تنظیم نبودن تسمه تایم و دلکو (اگر موتور دلکو داره ) . تنظیم نبودن فیلرها (اگر یوپاپهای موتور فیلرگیری داره)
کثیف بودنِ بیرون رادیاتور و کندنسر (حشرات , خاشاک , خاک , گل ) , نصب چراغ و غیره جلوی رادیاتور
خراب بودن روزنه های رادیاتور و کندنسور (له شدن پرّه ها)
روشن نشدن فن با کولر
خرابی پروانه های ی فن . ضعیف بودن فن
گاز بیش از حد
گاز نامناسب
گرما و خشکی بیش از حدِ هوا .
تمیز نبودن داخل سیستم خنک کننده خصوصا رادیاتور (رسوبات )
استفاده نکردن از ضد یخ و آب مقطر و درست نبودن درصدشون (باید 40% ضد یخ استاندارد باشه و 60% آب مقطر درجه یک با مقاومت بالای 500 کیلواهم که معنیش وجود املاح بسیار کم در آب مقطرهست ) . اگر ضدیخ 50% هم باشه ایرادی نداره اما نباید بیشتر باشه
در تاپیک صرفه جوئی نحوه ی تست کیفیت آب مقطر با اهم متر درج شده . همچنین نحوه ی تهیه ی آب مقطر در خانه .
[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]

D o l f i n
20-07-2015, 08:15
الان اینایی که گفتید ببریم ایران خودرو سرشون میشه یا باید خودمون دست به کار بشیم

MOHAMMAD_ASEMOONI
20-07-2015, 15:36
الان اینایی که گفتید ببریم ایران خودرو سرشون میشه یا باید خودمون دست به کار بشیمسلام
متاسفانه در ایران نمایندگیها حتی دزدی هم میکنند چه برسه به تعمیر اصولی با اخلاص و امانتداری
همین دو سه هفته پیش توی اخبار گفت که سایپا گیربکس خرابِ باز شده از یک ماشین تحت گارانتی رو نصب کرده روی ماشین صفر در کارخونه و فروختند به یک مشتری
حتی خود کارکنانشون هم بعید نیست قطعه سرقت کنند از ماشینهای مردم و قطعه کهنه یا معیوب نصب کنند به جاش
وضع خیلی خرابه
فساد و دزدی و کلاهبرداری و تقلب و غیره در همه جای منتشر شده
هیچ شغلی نیست که بتونین بگین همشون شریف هستند . هیچ شغلی
گاهی پدر یا مادر از فرزند و یا فرزند از پدر مادر میزنه و میبره , چه برسه به غریبه ها .
==============================

خیلی از موارد ذکر شده رو خودتون میتونین انجام بدین اگر دست به آچار باشین
شاید اصلاً حرارت از حد طبیعی بالاتر نمیره و شما اشتباه میکنید یا زیادی حساسید
اگر در هوای بیش از 45 درجه آمپر میره بالا پس هوا تاثیر داره
اگر در هوای زیر 40 درجه هم با کولر زدن حرارت بالا میره پس متهم اول سیستم کولر یا فن رادیاتور هست
به محض روشن کردن کولر باید فن رادیاتور با سرعت تند روشن بشه و باد شدید ازش بزنه بیرون وگرنه مشکل داره . پره هاش نشکسته باشه .
بیرون رادیاتور و کندنسور رو تمیز کنین از حشرات و خاشاک و جاهای خراب رو با سنجاق قفلی صاف کنین . بعدش با فشار شدید آب بشورید
اگر باز درست نشد , باید یرید پیش کولر ساز بفهم تا فشار گاز رو اندازه بگیره . شاید گاز بیش از حد زدند توی سیستم
اگر بیش از 4 ساله درایر و فیلتر فشار شکن (فبلتر مدادی) عوض نشه باید عوض بشه در یک روز که هوا تمیز هست و رطوبت بسیار کمه و درپوشهای درایر جدید تا آخرین لحظه قبل از نصب نباید برداشته بشه چون دشمنش گرد و غبار و بخار آب هست
اگر درایر بخواد تعویض بشه , گاز هم باید دوباره زده بشه . برید پیش یک بفهمِ باانصاف
اگر اینها مشکل رو حل نکرد باید برید سراغ موتور