PDA

نسخه کامل مشاهده نسخه کامل : آموزش: ساخت ليزر ( سطح : مبتدي )



The_matrix
13-09-2006, 09:15
ساخت لیزر 1_ما اول برای ایجاد نور لیزر باید به نوری دست گرد پیدا کنیم به مانند لیزر . برای انتخاب نور مناسب به : Creat>Light>target Direct مراجعه می کنیم و یک نور target direct رسم می کنیم . 2_حالاباید این نور را نازک تر کنیم . برای این کار به قسمت Directiona parameters می رویم و در مقابل دو نوشته ی fall off و hotpost عدد 1 را می نویسیم. و می بینیم که نور نازک می شود. 3_ما می توانیم در قسمت General parameters (یک مربع سفید رنگ وجود دارد روی آن کلیک می کنیم و رنگ مورد نظر را انتخاب می کنیم) رنگ را تعیین کنیم مثلآ قرمز. سپس برای افزایش شدت نور باید در مقایل multiplier عددی را وارد کنیم مثلآ عدد 7 . 4_مهمترین قسمت کار اینجاست حالا ما می خواهیم نور را مرئی کنیم برای این کار بایدبه قسمت Atmospher effects می رویم و volume Light را Add می کنیم سپس برای واقعی تر شدن این نور لیزر باید نقاطی را که در نور لیزر خالی شده را ایجاد کنیم برای این کار volume light را انتخاب می کنیم سپس بر روی کلید setup کلیک می کنیم. پنجره ای باز می شود به قسمت پایین می آییم و noise on را روشن می کنیم سپس fractal را روشن می کنیم. وبعد در مقابل Amount عدد 6/0 را وارد می کنیم (عکس) سپس کمی بالا می آییم و Density را به 9 تغییر می دهیم حالا کار ما تمام شد.

The_matrix
13-09-2006, 09:16
ساخت آباژور:
مي خواهيم با استفاده از ابزارهاي Line و Lathe يک آباژور بسازيم. شروع برنامه 3DS MaX را اجرا کنيد. به پنل Creat رفته و در قسمت Shapes ابزار Line را فعال کنيد. در ليست طوماري Cration Method و در قسمت Lnitial type گزينه Smooth و در قسمت Drage type گزينه Bezier را انتخاب کنيد. در دريچه ديد چپ، يک منحني همانند شکل 1 ترسيم کنيد. به منوي Moodifiers رفته و در قسمت Patch/ spline Editting گزينه Lathe را کليک کنيد. اگر آباژور شمار همانند شکل 2 شد نگران نشويد! در پارامترهاي Lathe در بخش Direction محور y و در بخش Aling گزينه Min را کليک کنيد. در صورت نياز پارامتر Filp Normal را نيز فعال کنيد. در قسمت Segmentnh مقدار 32 را وارد نماييد.(شکل3) هنگامي که مقدار Segs را افزايش مي دهيد، موضوع شما هموارتر و زيباتر جلوه مي کند (شکل 4). کليد M را زده تا وارد پنجره مواد شويد. دکمه Standard را بزنيد سپس در پنجره ظاهر شده در قسمت Brows from: گزينه Mtl library را فعال و در ليست سمت راست ماده Marble را انتخاب و Ok کنيد. (شکل 5) در پنل Creat روي دکمه Cylinder کليک کنيد. براي جايگاه لامپ يک استوانه ايجاد و از ابزار Move براي قرار دادن آن در جاي مناسب استفاده کنيد (شکل هاي 7 و8) از کليد Ctrl استفاده کرده تا هر دو موضوع (جاي لامپ و پايه آباژور) انتخاب شوند، به منوي Group رفته و گزينه Group را انتخاب و نامي براي آن بگذاريد. حال نوبت ساختن حباب لامپ است. دوباره از ابزار Line استفاده کرده و يک نيم رخ از حباب لامپ همانند شکل 9 ايجاد کنيد. سپس يک اصلاح کننده Lathe به آن اعمال کنيد( شکل 10) . (همانند ساخت پايه آباژور) روي کره مورد نظر در پنجره مواد کليک کرده و دکمه ماوس را پايين نگه داشته سپس نشانه گر ماوس را به روي موضوع آباژور موجود در صفحه برده و دکمه ماوس را رها کنيد. با اين کار ماده به موضوع آباژور اعمال خواهد شد

SomeThink
16-11-2006, 11:27
ساخت نور لیزر مشکلی نداره اما اگر بجای نور از یک استوانه شفاف و منیر استفاده بشه بهتره... توی بازی ها هم سعی میشه کمتر از نور استفاده بشه چون توی افزایش سرعت تاثیر زیادی داره...