PDA

نسخه کامل مشاهده نسخه کامل : بهترين زمان براي سفر به تايلند چه وقت میباشد؟



sarina10
04-05-2015, 12:12
(high season)نوامبر تا اوايل اوريل در تايلند شلوغترين زمان است حدود 28 درجه سانتيگراد با نسيمي ملايم و شرايط آب و وايي عالي مخصوصا در سواحل...!

(peak season-کريسمس) :هوا خوب است.اما لازم است پيش بيني براي رزور هتلها وپروازها به خاطر شلوغي زياد اين فصل بخصوص در پوکت...

(low season)مي تا اکتبر-هوا هنوز خوب است با روزهاي اغلب افتابي همراه با رگبارهاي منقطع و پراکنده که زياد طول نميکشد و قطعا سفرها و فعاليتها را مختل نميکند.قيمتهاي پايين؛شرايط مناسب سرويس دهي و سواحل آرامتر مشخصه اين فصل مي باشند.


آيا رزرو جا قبل از سفر لازم است؟
در فصل شلوغي ضروري است مخصوصا در کريسمس.
رزرو آنلاين امکان انتخاب هتل و تسهيلات بهتر را به شما ميدهد ;که البته انتخاب با خودتان است محدوده کاملي از مکانهاي مختلف وجود دارد از ويلاهاي ييلاقي گرفته تا هتلهاي 5ستاره ;...ممکن است شما مکان ارام و بدور از شلوغي را دوست داشته باشيد و يا عاشق شور و تحرک باشيد. با تغيير فصل قيمتها و شرايط و تسهيلات تغيير ميکند .

آيا به ويزا نياز داريم؟
اغلب مليتها براي ديدن تايلند به ويزاي توريستي يا ترانزيت نياز دارند اما بعلت تغيير مداوم مقررات توصيه ميشود قبل از تعيين تاريخ سفر با سفارت يا کنسولگري تايلند در محل تماس گرفته شود.

در تايلند چه ولتاژي استفاده ميشود؟آيا نياز به ادابتور داريم؟
ولتاژ برق 220 ولت است اما اگر به آدابتور نياز داشتيد مي توانيد آنرا از فروشگاهها خريداري کنيد.


آيا تايلند کشوري امن است؟
دولت تايلند در تمام مناطق اصلي توريستي اقدامات احتياطي لازم را انجام داده تا توريستها را از امنيت عمومي مطمئن کند
اگر چه تايلند نسبت به مليتهاي ديگر مجرم کمتري داردبا این حال رعایت بعضی نکات ضروری است.
اسناد سفر؛پول؛کارتهاي اعتباري؛و چکهاي مسافرتي را تا جايي که امکان دارد در جاي امن نگهداري کنيد .پول نقد زيادي را حمل نکنيد و کيفتان را هميشه نزديک خود نگه داريد. تا موتورسواران کيف قاب نتوانند آنها را از شما جدا کنند.

در نقاط توريستي با دلالان و فروشندگان و دريافت کنندگان سفارش با احتياط برخورد کنيد( برای جلوگیری از هر گونه برخورد فیزیکی)
در مسافرتهاي طولاني ممکن است با افرادي برخورد کنيد که با پيشنهاد نوشيدني و يا خوراکي به شما سعي کنند با شما دوست شوند(چه بسا خوراکی مسموم به شما بخورانند)
مراقب باشيد .... گول اين افراد را نخوريد!

آیا مردم تایلند می توانند انگلیسی صحبت کنند؟
انگلیسی بطور گسترده توسط مردم بومی تایلند صحبت میشود اما در سطوح مختلف!
البته تایی ها خیلی تلاش میکنند به شما کمک کنند اما اگر تنها چند لغت تایی بدانید بطور عجیبی خوشحال میشوند.

چه لباسهایی با خود بیاوریم؟
لباسهای کتانی و نخی گشاد و راحت و سبک برای این اب و هوا مناسب میباشند .بانکوک پایتخت است. اگر شما لباسهای معمول و پذیرفته شده بپوشید بیشتر مورد احترام قرار خواهید گرفت ;ما اگر لباسهای نامرسوم و نامعمول در عرف بپوشید مثل لباس زیر مردانه. ;.بعنوان یک رفتار غیر مودبانه محسوب شده و حتی اجازه ورود به بعضی اماکن به شما داده نخواهد شد مثل گراند پالاس.


چه چیزهایی میتوانم یا نمیتوانم با خود بیاورم؟
از ورود داروهای غیر قانونی؛اسلحه گرمِ، ساعت هاي گرانبهاوياجواهرالات جلوگیری میشود.
وارد کردن تا 200 عدد سیگار ؛لباسهای شخصی ؛لوازم آرایشی و وسایل الکترونیک شخصی مجاز است.
همراه داشتن بيشتر از يك باكس سيگار براي اتباع تايلندهم محكوميت شديدي مي تواندبه همراه داشته باشد.
(جالب است بدانید:مغازه ها نمي توانندسيگاررا در محل ديد مشتري هاي خودقراردهندحتی در تلويزيون تايلندهم سيگاركشيدن افراد، مشروبات الکلی و هفت تير( اسلحه ) راسانسورمي كنند.
در فرودگاه هاي تايلنداتاقك هاي كوچكي براي كشيدن سيگار تعبيه شده است . وسيگاركشيدن درجاههاي ديگرمثل فروشگاهها و داخل تاکسي و ترن و مترو هم ممنوع است.
پول نقد خارجی به هر مقدار و بدون هیچگونه محدودیت میتواند وارد شود.
مسافران باید به دو لاین قرمز و آبی در فرودگاه توجه داشته باشند ;اين دولاين درخصوص اظهارنامه مي باشد. لاين سبز مربوط به كساني است كه كالاي خاصي ندارندومي