PDA

نسخه کامل مشاهده نسخه کامل : چند سوال مختلف



shadmehrshadow1
24-04-2015, 13:40
سلام
من چندتا سوال و مورد برام پیش اومده که میخوام اونا رو حل کنم ولی دیدم اگه بخوام برای هرکدوم یه پست بزنم جالب نمیشه. زبان برنامه نویسی من وی بی دات نت هست

۱- چه طور میشه برای برنامه که روی سی دی قرار میدیم محدودیت نصب ایجاد کنیم. اینکه تنها بشه روی سه تا سیستم نصب بشه.
۲- ایجاد شماره سریال برای برنامه . راستش من چند نوع روش رو امتحان کردم ولی هکه اون ها با تعویض ویندوز شماره سریال عوض می شد.فکر کنم باید سریال مادر برد رو به کار برد. ولی من چیز مناسبی پیدا نکردم.ممنون میشم راهنمایی کنید.
۳- چه طور میشه یه اوتوران برای برنامه ساخت که مراحل نصب آسون بشه و برنامه به صورت خودکار نصب بشه. برای مثال مراحل نصب اس کیو ال کمی طولانی است و برای افراد مبتدی واقعا سخته چه طور میشه کاری کرد که تمام مراحل نصب به صورت خودکار و بدون دخالت کاربر انجام بشه.
۴- چه طور میشه یه فایل زیپ رو توی مسیر دلخواه اکسترکت کرد؟
۵- چه طور میشه کاری کرد که وقتی توی یک تکست بکس در حال تایپ هستیم نشه زان کیبورد رو تغییر داد؟
۶- فایل یا سایت راهنمایی برای آموزش اتصال و ارتباط بین برنامه با وورد اگه دارید معرفی کنید. و اینکه اگر توی برنامه با برنامه وورد ۲۰۰۷ کار شده باشه و اگه کاربر روی سیستمش وورد ۲۰۰۳ یا ۲۰۱۰ نصب کنه یا نصب شده باشه برای برنامه مشکلی پیش میاد؟
۷- بهترین روش برای قرار دادن نقشه هوایی یا نقشه زمین چه راهی هست.فکر کنم نقشه گوگل خوب باشه.البته من نمیخوام سایت باز بشه.میخوام بشه نقشه رو توی فرم یا پنل یا همچین چیزی قرار بدم و بشه جایی رو که تعیین کردیم مختصات جغرافیایی و میزان زوومش رو ذخیره کرد تا بعدا بشه راحت با یک کلیک به اون منطقه رفت.
۸- آیا میشه با ویژوال استودیو برای آندروید برنامه نوشت؟ یا بهتره از برنامه جدای دیگری استفاده کرد؟ اگه برنامه بهتری سراغ دارید معرفی کنید.
ممنون.ببخشید که زیاد شد.

Msba
24-04-2015, 17:05
واقعا پاسخ به این همه سوال زمان بر است. لذا در این پست تا حدودی خدمت شما هستم.
1- روی CD هیچ امکانی وجود ندارد. با استفاده از CD هیچ راهی نیست.
دو راه دیگر در ذهن دارم:
1-1- استفاده از اینترنت و رجیستر اطلاعات در یک بانک اینترنتی که بعد مشخص بشه چندبار برنامه نصب شده. در واقع n بار نصب می شه ولی به تعدای که می خواهید اجرا می شود.
مشکل) اگر آفلاین باشد چه؟ باید حتما آنلاین شود و تحت فشار گذاردن مشتری کار خوبی نیست.
2-1- استفاده از Dongle سخت افزاری. که اطلاعات در آن ذخیره می شود و تعداد نصب ها و اجراها مشخص خواهد بود. کرک مشکل تری دارد ولی باز هم کرک شدنی است.
این دانگل ها به USB وصل می شوند اما مثل Flash نیست. مثلا یک Device کنترلی خواهد بود.


2-بله می توانید از کدهای CPU، هارد، مادبرد و دیگر سخت افزار ها استفاده کرد. مشکل( حالا طرف هاردش سوخت عوض کرد، چه می شود؟) در هر صورت این روش را پیشنهاد نمی کنم. محدودیت های زیادی ایجاد می کند. شاید طرف بخواهد روی لپ تاپش هم بریزد. شما باید تمام فشردگی های این حالت را ببینید و برای هر کدام به یک راهکار جامعی برسید و یک بیانیه ای بدهید!!! بدترین آن ها پیوستگی در پشتیبانی از قفل نرم افزارتان است. که زمان بر می شود مگر این که بسپرید به واحد پشتیبانی شرکت و ...


3- هر پکیج نصب یک نصاب خودکار دارد. از قوانین MSI است و عموما کاری به سازنده اتوران ندارد. مثلا برای نصب Net. می توان از چنین سوییچی استفاده کرد که توسط این سوییچ می توان به صورت پنهانی آن را نصب کرد.

برای مشاهده محتوا ، لطفا وارد شوید یا ثبت نام کنید
برای ویندوز هم داریم که به آن unattended گویند.
برای SQL سرور می توانید از این صفحات کمک بگیرید:

برای مشاهده محتوا ، لطفا وارد شوید یا ثبت نام کنید
4- این مورد هم مانند بند 3 هست، می توانید از پارامتر ها استفاده کنید و یک Process را به فایل اصلی لینک کنید. مثلا پارامترهای Winrar را می توانید در این صفحه ها ببینید:

برای مشاهده محتوا ، لطفا وارد شوید یا ثبت نام کنید
نرم افزار های رایگان دیگر هم این قابلیت را دارند.مانند 7Zip . ببینید:

برای مشاهده محتوا ، لطفا وارد شوید یا ثبت نام کنید
5 و 6 زمان می برد بهتر بود هرکدام یک تاپیک می شد. از نظر موضوعی هم بهتر بود.
7- Google Map API وجود دارد. ولی تحریم است. لذا خود می دانید باید چگونه به آن برسید!
دومی هم یک ابراز خوب استفاده که جدیدا مطرح شده و رایگان است.

برای مشاهده محتوا ، لطفا وارد شوید یا ثبت نام کنید
8- در مورد سوال 8؛ علی آقا تاپیک داره. آن ([ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ])را ببینید.

موفق باشید.