ورود

نسخه کامل مشاهده نسخه کامل : گیربکس مناسب سمند ef7



rezadish
06-04-2015, 12:10
با سلام خدمت دوستان بنده یک دستگاه سورن ای ال ایکس با موتور ای اف سون پیش خرید کردم میخواستم بدونم
1.گریبکس این ماشین با 405 یکی است؟؟
2.درسته میگن این گریبکس مناسب این موتور نیست و قدرت این موتور را به هدر میده؟؟
3.اگه بخوام گیربکس این ماشین را عوض کنم کدام گیربکس مناسب این موتور است که موتور روش خراب نشه و قدرت موتور هم زیاد بشه ؟؟؟
4. یه سوال دیگه هم داشتم شنیدم قراره سورن با موتور ای اف سون تی سی یا توربو شارژر ارایه بشه امکانش هست با توربو خریداری کنم از شرکت آپکو؟؟؟
در ضمن سورن ما آخر ماه در میاد خیلی ممنون
:n03::n02::n12::n12:

Pourya-pc
08-04-2015, 02:21
با سلام خدمت دوستان بنده یک دستگاه سورن ای ال ایکس با موتور ای اف سون پیش خرید کردم میخواستم بدونم
1.گریبکس این ماشین با 405 یکی است؟؟
2.درسته میگن این گریبکس مناسب این موتور نیست و قدرت این موتور را به هدر میده؟؟
3.اگه بخوام گیربکس این ماشین را عوض کنم کدام گیربکس مناسب این موتور است که موتور روش خراب نشه و قدرت موتور هم زیاد بشه ؟؟؟
4. یه سوال دیگه هم داشتم شنیدم قراره سورن با موتور ای اف سون تی سی یا توربو شارژر ارایه بشه امکانش هست با توربو خریداری کنم از شرکت آپکو؟؟؟
در ضمن سورن ما آخر ماه در میاد خیلی ممنون
:n03::n02::n12::n12:

سلام مبارک باشد
۱-بله با ۴۰۵ یکی هست .
۲-خیر مشکلی تا به حال نداشته . با تنها موتوری که خیلی ناهمخوان هست پارس ELX های موتور L4 هست که خیلی از موتور دور میگیره و هرز میشه .
۳-میتونید گیرباکس زانتیایی بندازید ولی زیاد فرقی نمیکنه و هزینه متحمل میشید . همینطور ماشین شما صفر هست در صورت تغییر در خودرو از گارانتی خارج میشود .
۴-چندسال پیش بحثش بود ولی هنوز خبری از تولیدش نیست . موتور توربو دار در صورت هوشمند نبودن اصطهلاک بسیار بالایی داره .

amir3852
11-06-2015, 20:57
با سلام
دوست عزيز به نظر بنده كه البته خيلي هم بي ربط نميگم كلا توي رده سمند اين گيربكس كل نيروي موتور رو حداقل 70 درصد رو هدر ميده
بهتون ثابت ميكنم
1- وزن بالاي ماشين كه عملا بين 250 تا 300 كيلو سنگين تره يعني شما يك 405 حتي دوگانه سوز با باك گاز رو در نظر بگيريد مثل بوئينگ M92 چون سبك و چون طراحي آيروديناميك خاصي نداره براحتي دور ميگيره و سريع هم گيربكس روون ميشه ولي سمند اگر توي ايرباس نشسته باشيد متوجه ميشين وقتي توي بوئينگ هستي اين هواپيما براحتي دور ميگيره و بلند ميشه ولي توي ايرباس دقيقا مثل سمند (همه نوع مدليش حتي دنا) اين قانون سنگيني و آيروديناميك خاصش بخاطر وجود طراحي توي لبه ها باعث ميشه مثل ايرباس وقتي شما با دور بالا بخواي رانندگي كني مثلا دور موتور رو تا 4000 هزار بالا بيار بعدش برو دنده 3 ببين ماشين چجوري نيروش هدر ميره در حاليكه حداقل اگر روي اين گيربكس فكري ميكردند اين نيروي موتور فوق العاده قوي 100 اسبي اينجوري هرز نمي رفت
يك پهن پيكر با يك ريز پيكر در ضمن اصلا هيچ چيز سمند با 405 يكي نيست همش چاخان محضه
من الان 4 سال دارم براش هزينه ميكنم كلا همه چيزش فرق ميكنه از سيستم تعليق گرفته تا جلوبندي و موتوري و گيربكس و لوازم جانبي خود موتور و غيره و غيره وقتي ميري نمايندگي يا تعميركاري كه سررشته داشته باشه ميگه قطعه سمندي ميخواي يا پژويي
مثلا نمونش جلوبندي و كمك فنر مناسب سمند حداقل 20 كيلو تفاوت وزني با جلوبندي 405 يا پژو پارس داره بخاطر وزن سنگين ماشين كه بتونه تحمل خوبي داشته باشه
يا كلاچ كه من خودم و بيشتر سمند سوارها اين مشكل رو دارن خوردگيش سريعتر از ديسك و صفحه كلاچ يك 405
در هر صورت 90 درصد قطعات سمند با پژو 405 متفاوت من موتور XU7 دارم و يك دوست عزيزي هم 405 با موتور XU7 داشت تنها چيزي كه من مشترك ديدم فقط تسمه هيدروليكش بود
حتي كندانسور و سيستم خنك كننده ماشين با هم فرق ميكرد