PDA

نسخه کامل مشاهده نسخه کامل : راهنمایی فیوز پژو



media27
10-02-2015, 15:13
سلام به همه دوستام در این انجمن
این اولین فعالیت منه
____
ماشین پژو اس ال ایکس 91 با موتور تی یو5 هست، تو پارکینگ متوجه شدم چراغ های مه شکن جلو و چراغ دنده عقب از کار افتاده ولی باقی چراغا درست کار میکنن، چراغای مه شکن و دنده عقب رو تست کردم سالم هستن و نسوختن، سوال اینه که فیوز مربوطش کدومه و اگر از فیوز نبود مشکل چی میتونه باشه؟

kasra2002
10-02-2015, 21:46
بهترن راه اینه که در کاتالوگ پیدا کنید چون این سری مالتی پلکس هستند

media27
10-02-2015, 22:22
متاسفانه دفترچه در دسترس نیست، از دوستان کسی به این مشکل برنخورده؟

kasra2002
11-02-2015, 12:25
فیوز های
F33
F35
F37
برای این موتور رو چک کنید

media27
12-02-2015, 01:01
تمام فیوز ها سالم هستن، یادمه ولم مربوط به مه شکن جلو رو که پیچوندم(دسته راهنما) خاموش نشد، موتور و روشن خاموش کردم خاموش شد، فرداش دیگه مه شکن های جلو روشن نشد! از همون موقه چراغ دنده عقب (چراغای سفبد) هم دیگه روشن نمیشه، رله یا چیزی هست که ممکنه خراب شده باشه!واقعا گیج شدم، دلمم نمیخواد پیش باطری ساز و مکانیک برم(واقعا برای باطری ساز و مکانیک محلمون متاسفم)

kasra2002
12-02-2015, 18:53
تمام فیوز ها سالم هستن، یادمه ولم مربوط به مه شکن جلو رو که پیچوندم(دسته راهنما) خاموش نشد، موتور و روشن خاموش کردم خاموش شد، فرداش دیگه مه شکن های جلو روشن نشد! از همون موقه چراغ دنده عقب (چراغای سفبد) هم دیگه روشن نمیشه، رله یا چیزی هست که ممکنه خراب شده باشه!واقعا گیج شدم، دلمم نمیخواد پیش باطری ساز و مکانیک برم(واقعا برای باطری ساز و مکانیک محلمون متاسفم)
این مورد که دو چیز نا مربوط با هم روشن نمی شند می تونه از قاطی کردن سیستم مالتی پلکس باشه
به مدت 24 ساعت اگه می تونید و اگر نه یک شب تا صبح بست باتری رو بردارید تا شاید ریست بشه
اگر نشد به متخصص برق و نه برقکار و تنظیم موتور مراجعه کنید تا چک کنه

media27
13-02-2015, 01:52
کسری جان ممنون از پاسخ های بی دریغت
به نظر راهکار مناسبی باشه، فردا که اداره نمیرم، از صبح تا شب بست منفی باطری رو باز میکنم

media27
14-02-2015, 10:17
آقا ...یه شب تاصبح منفی باطری قطع بود، امروز صبح که وصل کردم و تست کردم اتفاقی نیفتاد! اصلا دوس ندارم برم پیش مکانیک و متخصص برق و این چیزا
خیلی اذیت شدم، یکبار ماشین بردم برای سرویس انژکتور، کارش که تموم شد گفت استارت بزن، زدم دیدم ماشین داره جیغ میکشه، گفت خاموش کن دستمالم افتاده لایه تسمه دینامت ، تسمت برگشته برو پیش مکانیک بگو برش گردونه! رفتم برش گردوند و مکانیکه گفت تسمت مرخص شده فردا بیا عوض کن، پیش مکانیکا میرفتم برای ماشین قبلی، پیچ کم میاورد طرف، دروغ میگفت که از اول نداشته، موقع شستن ماشین همون پیچ هارو از این ور و اون ور ماشین پیدا میکردم!!! از این شیرین کاریا زیاد دیدم!

kasra2002
14-02-2015, 10:46
آقا ...یه شب تاصبح منفی باطری قطع بود، امروز صبح که وصل کردم و تست کردم اتفاقی نیفتاد! اصلا دوس ندارم برم پیش مکانیک و متخصص برق و این چیزا
خیلی اذیت شدم، یکبار ماشین بردم برای سرویس انژکتور، کارش که تموم شد گفت استارت بزن، زدم دیدم ماشین داره جیغ میکشه، گفت خاموش کن دستمالم افتاده لایه تسمه دینامت ، تسمت برگشته برو پیش مکانیک بگو برش گردونه! رفتم برش گردوند و مکانیکه گفت تسمت مرخص شده فردا بیا عوض کن، پیش مکانیکا میرفتم برای ماشین قبلی، پیچ کم میاورد طرف، دروغ میگفت که از اول نداشته، موقع شستن ماشین همون پیچ هارو از این ور و اون ور ماشین پیدا میکردم!!! از این شیرین کاریا زیاد دیدم!
متاسفانه موارد اینجوری زیاده
این که هر دو ی این چراغ ها با هم مشکل دار شدند شک بر انگیز شده
در محل سکونتتان ممکنه جایی رو پیدا کنید که بصورت تخصصی سیستم برق مالتی پلکس رو چک می کنند که به اصطلاح می گند بنز و بی ام دبلیو هم اونجا می برند و یا نمایندگی که مطمئن هستید بلده
برای پراید دیدم که مشکل موتور برف پاکن رو چون یکبار عوض کرده بود و جواب نداده بود نزدیک بود کل داشبورد و با دسته راهنما و اینجور چیزا عوض کنه که با اصرار قاطعانه من دوباره موتور نو رو عوض کرد و درست شد

media27
14-02-2015, 11:39
پس شما هم داستان داشتین با این مکانیک ها:n13:
فکر نمیکنم سیستم ماشین مالتی پلکس باشه، موتور ماشین ماله تیپه 5 هست، تو محلمون تعریف یه متخصص 206 رو زیاد شنیدم ، فکر کنم پیش اون ببرم بهتر باشه، چراغ ایربگمم نشون بدم چون روشنه"این مورد مدتهاست که روشنه

kasra2002
15-02-2015, 12:03
اگر اشتباه نکنم سیستم کل 206 ها تقریبن مالتی پلکس هستند
در کل نشان بدهید اما نذارید بدون هماهنگی همه چیز رو بهم بریزه یا عوض کنه