PDA

نسخه کامل مشاهده نسخه کامل : ایستگاه فضایی به زمین نزدیک‌تر شد



M o h a m m @ d
03-02-2015, 18:40
با هدف کاهش مدت زمان سفر به ایستگاه فضایی بین‌المللی (ISS)، کاهش سوخت مصرفی و تسهیل ارسال محموله‌های باری، مدار ایستگاه اندکی پایین‌تر آورده شد. ایسنا، مدار ایستگاه فضایی اغلب برای چندین سال حفظ می‌شود؛ اما ناسا با هدف دسترسی آسان‌تر و سریع‌تر به ایستگاه، با استفاده از یک فضاپیما اقدام به انجام مانور کاهش ارتفاع کرد.
معمولا از فضاپیماهایی که به ایستگاه فضایی ملحق شده‌اند، برای بالابردن ارتفاع مدار ایستگاه یا اجتناب از برخورد با زباله‌های فضایی استفاده می‌شود.
برای تغییر موقعیت مداری، ابتدا ایستگاه فضایی 180 درجه چرخانده شد؛ از فضاپیمای ترابری خودکار (ATV) متعلق به آژانس فضایی اروپا برای کاهش سرعت حرکت و پایین آوردن 2.5 کیلومتری ایستگاه استفاه شد و سپس با چرخش مجدد، ISS به وضعیت اولیه خود بازگردانده شد.
این کار در ترکیب با رانش و کشش ناشی از جو زمین، در مجموع ارتفاع ایستگاه فضایی بین‌المللی (ISS)‌ را درحدود 15 کیلومتر کاهش داده و در این حالت، ایستگاه به جای قرار گرفتن در ارتفاع 415 کیلومتری، در ارتفاع 400 کیلومتری بالای زمین قرار می‌گیرد.
این تغییر برای الحاق سریعتر کپسول باری پروگرس روسیه انجام شد و بدین معناست که فضاپیما برای رسیدن به ایستگاه فضایی به زمان و درنتیجه سوخت کمتری نیاز دارد؛ فاید اصلی چنین عملی آن است که این سامانه می‌تواند محموله بیشتری را به ایستگاه حمل کند و در نتیجه، اقلام اساسی مانند غذا و ابزارهای بیشتری به ایستگاه تحویل داده می‌شوند.


[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ] ([ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ])استفاده از فضاپیمای ترابری خودکار (ATV) اروپا برای پایین‌آوردن ایستگاه فضایی