PDA

نسخه کامل مشاهده نسخه کامل : 40 قطار پیل‌سوختی در آلمان تا 2020



wichidika
18-12-2014, 18:43
40 قطار پیل‌سوختی در آلمان تا 2020





شرکت حمل‌و‌نقل آلستوم فرانسه با مشارکت شرکت‌های راه‌آهن چندین ایالت آلمان در نظر دارد نسل جدیدی از قطارهای پاک مجهز به پیل‌ سوختی را تولید و وارد خطوط ریلی کند.

به گزارش ایسنا، آلستوم به موجب تفاهم‌نامه‌ای که با شرکت‌های راه‌آهن چهار ایالت آلمان به امضا رسانده، قصد دارد دو نمونه قطار پیل‌سوختی را تا سال 2018 تولید و آزمایش کند.

این قطار بر اساس پلت‌فرم قطار منطقه‌یی آلستوم کُرادیا ساخته خواهد شد. قطار مذکورکاملاً پاک بوده و آلودگی صوتی آن به شدت کاهش یافته است.

نیرو محرکه‌ این قطار جدید از پیل‌های سوختی هیدروژنی، باتری و سامانه‌های ذخیره‌ساز انرژی تأمین می‌شود که جایگزین بسته‌ی توان دیزلی‌ای خواهند بود که بر بام قطارهای کُرادیا قرار دارد. به دلیل استفاده از سامانه ذخیره‌ساز انرژی در کنار سیستم هوشمند مدیریت انرژی و همچنین استفاده از سوخت با قیمت رقابتی، مصرف انرژی این قطار نسبت به نمونه‌های دیزلی بسیار کمتر می باشد. البته با استناد به محرمانه بودن اطلاعات تجاری، این شرکت به نوع باتری و ابزار ذخیره‌ساز انرژی اشاره‌ای نکرده است.

این طرح با حمایت کارخانه‌ی آلستوم زالتسگیتر (مرکز قطارهای منطقه‌ای آلمان) و دولت فدرال آلمان در قالب بودجه‌های مالی تخصیص یافته به بخش حمل‌و‌نقل پایدار اجرا می‌شود.

شرکت حمل‌و‌نقل آلستوم امیدوار است بتواند تا سال 2020 به شکل تجاری 40 قطار پیل‌سوختی را در سطح منطقه‌یی وارد خطوط ریلی آلمان کند.

انتهای پیام