PDA

نسخه کامل مشاهده نسخه کامل : کمبود شدید ویتامین D پدرم در اثر درمان های سرطان پروستات(لطفا کمک کنید)



رومنس
13-12-2014, 22:57
سلام
بچه ها پدرم سرطان پروستات استیج 4 داره و 3 ماهی هست ارکیکتومی دو طرفه کرده و قرص فلوتامید یک روز درمیون میخوره.
اخیرا که آزمایش انجام دادیم psa به 0.08 رسیده بود. حالا 2 تا مشکل داریم:

1)آزمایش ویتامین D3 رو به اصرار من انجام داد و مقدارش 20 بود که در فرد طبیعی باید 50 باشه و این یعنی خیلی کم(خودم 27 بودم و پزشک 2 تا آمپول D3 با دوز 300000 بهم داد)دکتر پدرم با توجه به کمخونی هم که تشخیص داده بود ویتامین B 12 تزریقی هفته ای 1 دونه و کپسول فولیک اسید تجویز کرد و کلا کمبود D 3 رو نادیده گرفت.
بهم بگید با توجه به اینکه مصرف ویتامین روند سرطان رو سرعت می بخشه آیا این تجویز های پزشک صحیح بوده؟ و باید به جای قرص چه نوع مواد غذایی مصرف کرد که کمبود D3 جبران بشه؟ لطفا نگید در آفتاب راه بره چون در برگه راهنمای فلوتامید نوشته که اینکار عوارض جدی داره.

2)با توجه به اینکه سرطان متاستاز استخوانی داشته و عمل ارکیکتومی و این کمبود ویتامین D3 خیلی نگران وضعیت استخوان های پدرم هستم. چه کاری میتونیم انجام بدیم که آسیب ها به حداقل برسه ؟ چه رژیم غذایی پیشنهاد می کنید. (با توجه به متاستاز استخوانی امکان مصرف کپسول های کلسیم هم نیست.)


ممنون

laxer
15-12-2014, 04:04
سرطان پروستات stage چهار متاسفانه علاج پذیر نیست. ( درصد بسیار کمی از این افراد درمان پیدا میکنند)

در این مرحله باید بیشتر بروی درمان های حمایتی و تسکینی تمرکز داشت.


در ستیج 4 بر مبنای سیستم TNM داریم که:

T(اندازه تومور): در ستیج 4 معمولا" اندازه تموم به اندازه کافی بزرگ شده و دیگر رشد ندارد و زمینه برای متاستاز آماده میشود.
N(درگیری نود های لنفاتیکی): در ستیج چهار معمولا" سیستم لنفاتیکی زیادی در اطراف محل تومور درگیر میشوند.
M(متاستاز به سایر ارگان ها): همون طور که خودتون گفتین سرطان به استخوان متاستاز داده.

ستیج 4 پیش آگاهی خوبی ندارد.

در مورد مشکلات استخوانی پدر گرامیتان باید عرض کنم که کاهش هورمون های مردانه که تاثیر فراوانی در استحکام استخوان ها دارند معمولا" توسط دارو هایی که در درمان سرطان پروسستات مصرف میشن سرکوب میشن به همین علت مشکل استخوانی شایع است.

اما در مورد ویتامین D
این گفته که ویتامین d باعث افزایش سرعت رشد سرطان میشه غلطه , در خیلی از مقالات معتبره ( که در همین سال های اخیر چاپ شدن) به صراحت گفته شده که ویتامین D میتونه روند سرطان رو کند و طول زندگی رو افزایش بده.

به هر حال پزشک پدرتون بر این امر واقف ترن و تخصصشون در همین رشتست پس بهش اعتماد کنید و روند درمان رو طبق نظر ایشون ادامه بدین.