PDA

نسخه کامل مشاهده نسخه کامل : راهنمایی برای خرید آپارتمان در تهران



sepidweb
28-11-2014, 09:59
سلام دوستان
بنده با بودجه ای حدود ۱۲۰ تا ۱۳۰ قصد خرید آپارتمان با متراژ‌ حداقل ۴۰ متری در تهران دارم. البته اول قصد داشتم حتما یه خونه با پارکینگ بگیرم که بعد دیدم باید هم از متراژ‌ و هم از خوبی محله بزنم که بعد با خونه بدون پارکینگ هم کنار اومدم.
یه خونه ای انتخاب کردم که می خواستم در موردش مشورت بگیرم. اما اول یه مقدار توضیحات.
مدت دو ساله که تو نظام آباد مستاجرم. مشکلاتی هم برام به وجود اومده که کلا از این محله (و محله های مشابه اون) زده شدم. قصد دارم جایی آپارتمان تهیه کنم که هم اولا از شلوغی به دور باشه و هم فرهنگ خلاف ذاتی اون محله نشده باشه و البته به بودجه من هم بخوره.
محل کارم خیابون شیخ بهایی هست و ساعت کارم هم ۷ تا ۴ بعد از ظهر و خوشبختانه همت و امام علی در این ساعت خلوت هست و این مسیر می تونه مسیر دسترسی خوبی برام باشه.
فکر کنم بجز نظام آباد و خاک سفید با این بودجه نمی تونم جایی بالاتر از خط خیابون دماوند خونه تهیه کنم.
محله های شلوغ اطراف بازار که هیچی. بنابراین باید می رفتم سراغ محلات جنوب شرقی و جنوب غربی تهران. (اصلا قصد ندارم در محلاتی که در map.tehran.ir کوچه های تنگ و تاریک و پیچ در پیچ دارند و خیلی هم شلوغ هستند خونه تهیه کنم.)
اینها تجربیاتی هست که من داشتم. لطفا راهنماییم کنید: افسریه هم یه مقدار گرون و یه مقدار دوره. اطراف اتوبان آهنگ هم انگار قیمت ها بیشتر از اون چیزی هست که من توانش رو داشتم و بنگاهیها سریع بهم نه می گفتند و می گفتند نمی تونی تهیه کنی.
بالا و پایین بزرگراه محلاتی رو هم گشتم (که دسترسی خوبی به بزرگراه امام علی داره) چند باری گشتم اما چیز مناسبی پیدا نکردم. اما بعد یه مورد خوب گیرم اومد.
البته محله های مهرآباد جنوبی و سرآسیاب رو هم گشتم که خیلی بهتر از نظام آباد نبودن.
یه سری هم به تهرانسر زدم که محله خیلی خوبی بود. اما فکر کنم راهش برای من خوب نباشه و البته بماند که با بودجه من خونه های حدود ۱۵ سال ساخت پیدا می شد.
به هر حال حالا بالای بزرگراه محلاتی بین محلاتی و پاسدار گمنام تو یه محله ای که خیلی باز و خلوته و دو تا پارک خیلی بزرگ و عالی داره یه خونه ۴۳ متری حدود ۷ سال ساخت بی پارکینگ پیدا کردم که طرف خودش گذاشته ۱۲۰ که می خوام تخفیف خوبی هم ازش بگیرم.
خوبیش اینه که واقعا جای خلوتی هست و چندین بار که از اون محله گذر کردم ندیدم مشکلات نظام آباد رو داشته باشه. محله بالای مسجد قاسم بن الحسن هست.
پنجره آشپزخونه این خونه هم دقیقا رو به پارک باز می شه.
علاوه بر اینها به یه دلیل خاص یه حس نوستالژیک خاصی هم نسبت به این محله دارم که فکر می کنم چنین خونه ای موقعیت مناسبی باشه و واقعا دوست دارم اونجا زندگی کنم.
از اونجایی که شمالی هستم و مسیرم به سمت شمال از شرق تهرانه خونه گرفتن در شرق تهران برام جالب تره.
با این اوصاف خواستم در مورد یه سری مطالب یه مشورتی بگیرم.
۱. کلا فکر می کنید برای انتخاب خونه باید چه مسائلی رو در نظر بگیرم علاوه بر مواردی که بالا گفتم؟
۲. برای زمان قرارداد باید چه چیزهایی رو در نظر بگیرم؟
۳. راستش تقریبا می شه گفت خونه رو انتخاب کردم.
اما اگر بشه جای دیگه ای خونه ای با متراژ بالاتر (مثلا حدود ۵۰ متری) پیدا کرد که محله بدتری نباشه عجله نمی کنم. و همینطور اگر چیز خاصی در مورد این محله بدونید و من با چند بار گذر کردن متوجه نشده باشم حتما دوست دارم بدونم. راستش قبل از پیدا کردن این خونه تصمیم گرفته بودم یه خونه کوچکتر بخرم و خودم برم یه جای بهتر مستاجر شم. اما با این گزینه قرار شده همین رو بگیرم و توش ساکن شم.
پیشاپیش از همه ی اونهایی که راهنمایی می کنند تشکر می کنم.

karaoke_ir
28-11-2014, 10:37
سلام ،
به نظرم با توجه به بودجه ای که دارید و چیزهایی که گفتید همون شمال بزرگراه محلاتی گزینه نسبتاً مناسبیه. البته من خودم شخصاً غرب تهران رو به شرق به خاطر خیلی از مسائل ترجیح میدم.
بزرگراه محلاتی نسبت به نظام آباد مسلم بدونید که افراد خلافکار کمتری رو در خودش جای داده . البته من اگه جای شما بودم متراژ کوچکتر میخریدم ولی با پارکینگ. به خاطر داشته باشید که فروش ملکی که پارکینگ داره هم راحت تره.
موقع عقد قرارداد هم فکر نمی کنم نکته خاصی باشه که خودتون ندونید . فقط اینکه مبایعه نامه رو حتماً تو یک آژانس املاک معتبر یا دفتر اسناد رسمی تنظیم کنید و بخشی از پول رو هم برای انتقال سند نگه دارید.