PDA

نسخه کامل مشاهده نسخه کامل : مذاکره رسمی اپل با چند توزیع کننده برای حضور در بازار ایران



VAHID
30-10-2014, 23:37
اپل با چند توزیع کننده ایرانی برای فروش آیفون دردفتر خود در لندن دیدار کرده تا شرایط فروش این محصول را در این کشور ارزیابی کنند.

به گزارش وال استریت جورنال اپل میخواهد از طریق توزیع کننده‌هایی که آنها را Premium Reseller می‌نامد محصولات خود را در ایران عرضه کند. یک مقام ارشد اپل در این باره گفته است: این شرکت قصد دارد به جای راه‌اندازی اپل استور محصولات خود را در از طریق فروشگاه‌های کوچکتری عرضه کند که صرفا به ارایه محصولات اپل می‌پردازند.
اپل این مدل را در اروپا و آسیا تجربه کرده است. در دیدار با ایرانیان تعداد قابل توجهی از کارکنان اپل از جمله از بخش فنی و مارکتینگ حضور داشتند. بر اساس تحریم‌های آمریکا شرکتهای آمریکایی نمی‌توانند مستقیما به ایران محصول بفروشند اما در ماه می تحریم‌های محصولات ارتباطی مصرفی مانند تلفن‌های همراه و تبلت از لیست تحریم‌ها خارج شد. به همین جهت این موضوع راه را برای فروش قانونی محصولات اپل در ایران فراهم می‌کند. اپل همچنین گفته است که برای شروع کار رسمی در ایران با وزارت خزانه‌داری و کنترل دارایی‌های آمریکا که مسوولیت تحریم‌ها را برعهده دارد مذاکراتی را انجام داده است.
به نوشته وال استریت ژورنال ایران یک بازار بسیار جذاب برای اپل به شمار می‌ٰود چراکه ۴۲ درصد از ۷۷ میلیون جمعیت آن زیر ۲۵ سال سن دارند.
گفتنی است شرکت اپل در تماس کتبی آی تی ایران اعلام کرده بود که هیچ ارتباطی با شرکت وقایع گستر فارس که خود را وارد کننده رسمی محصولات اپل می‌داند ندارد ([ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]). با این حال هنوز مشخص نیست اپل با چه توزیع کننده‌هایی در ایران مذاکره کرده است.