PDA

نسخه کامل مشاهده نسخه کامل : ساعت‌ها در روسیه روی وقت زمستانی می‌مانند



wichidika
26-10-2014, 22:36
ساعت‌ها در روسیه روی وقت زمستانی می‌مانند







روسیه که سه سال است ساعتش را در پایان زمستان و تابستان، عقب و جلو نکشیده، تصمیم گرفته ساعت‌ها را روی وقت زمستانی تنظیم کند.
به گزارش سرویس شهری خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به این ترتیب فاصله زمانی مسکو و اروپا یک ساعت کمتر می‌شود. قرار است از روز یکشنبه ساعت‌ها در روسیه تغییر کنند. به این ترتیب مناطق زمانی از شرق تا غرب روسیه، از 9 منطقه به 11 تا افزایش پیدا می‌کند. یعنی مرز روسیه در ساحل اقیانوس آرام با مرز آن در همسایگی اتحادیه اروپا، 11 ساعت اختلاف دارد.
اتحاد جماهیر شوروی از سال 1981 میلادی به جمع کشورهایی پیوست که ساعتشان را متناسب با تغییر طول روز در دو نیمه تابستانی و زمستانی سال تغییر می‌دهند. در سال 2011 «دمیتری مدودف»، رئیس‌جمهوری وقت روسیه، برنامه جدیدی برای کاهش مناطق زمانی این کشور ارائه داد. بر آن اساس در سه سال گذشته روسیه وقتش را به ساعت تابستانی نگه داشته بود به این ترتیب که در پایان زمستان، ساعت‌ها را جلو کشیدند اما دیگر در پایان تابستان آن را عقب نکشیدند. ولی معلوم شد که خیلی از اهالی این کشور از این تصمیم راضی نیستند.
مدودف آن‌ زمان در مخالفت با تغییر دادن فصلی ساعت گفت که این کار، ساعت بدنی مردم را به هم می‌زند و سبب آشفتگی گاوها می‌شود. اما در این مدت ساکنان مناطق شمالی روسیه که به قطب نزدیک‌ترند و طول روز در زمستان برایشان کوتاه‌تر از بقیه است، گله کرده‌اند که زندگی‌شان بیش از پیش در تاریکی می‌گذرد. اکنون همچنان قرار است ساعت‌ها در پایان تابستان و زمستان عوض نشود اما این دفعه یک بار ساعت‌ها عقب کشیده شود تا زمان به وقت زمستانی شود.
«آرکادی تیشکوف»، معاون موسسه جغرافیای روسیه، گفته است که سه سال پیش هم مخالف تنظیم دائمی ساعت‌ها روی وقت تابستانی بوده ولی به گفته وی، آن تصمیم برای جلب رضایت شرکت‌های تبلیغاتی گرفته شد چون به این ترتیب مردم بیشتر تلویزیون تماشا می‌کردند. زمستان گذشته و پس از جدایی شبه‌جزیره کریمه از اوکراین، مقام‌های محلی ساعت آن منطقه را جلو کشیدند تا با مسکو یکی شود.

انتهای پیام