PDA

نسخه کامل مشاهده نسخه کامل : حذف منبع وسط اگزوز 206



aftab_azad20
19-10-2014, 00:11
سلام
امروز بعد از این که متوجه شدم منبع اگزوز پوسیده و یه سوراخ توش ایجاد شده سریع اقدام کردم واسه تعویض،تعمیر کار بعد از دیدن پوسیدگی گفت لوله اگزوز هم زیاد تعریفی نداره و یکی بخر تا تعویضش کنم،فقط گفت نیازی نیست که لوله ای بخری که منبع داشته باشه،گفت مشکلی پیش نمیاد صداشم تغییر نمیکنه،بعد از نصبش یکم صدای اگزوز بیشتر شده،نفس ماشین هم باز شده،به نظر شما مشکلی واسه ماشین پیش نمیاد؟این اضافه شدن صدا البته خیلی کم،من حساسم،چقدر میتونه به اتاق ماشین سرایت کنه
اصلا حس خوبی ندارم که این منبع وسط رو برداشته،حالا نمیدونم حس ماشین چی باشه
ماشین هم
206
SD V1

Afshin405
19-10-2014, 06:27
من خودم از این کارا رو چند تا ماشین انجام دادم هیچ مشکلی واسه موتور پیش نمیاد حتی راه رفتنشم بهتر میشه /
معمولا تو این حالت صدا خیلی کم میاد تو اطاق مخصوصا اگه شیشه ها بالا باشه ////

kasra2002
19-10-2014, 10:54
سلام
امروز بعد از این که متوجه شدم منبع اگزوز پوسیده و یه سوراخ توش ایجاد شده سریع اقدام کردم واسه تعویض،تعمیر کار بعد از دیدن پوسیدگی گفت لوله اگزوز هم زیاد تعریفی نداره و یکی بخر تا تعویضش کنم،فقط گفت نیازی نیست که لوله ای بخری که منبع داشته باشه،گفت مشکلی پیش نمیاد صداشم تغییر نمیکنه،بعد از نصبش یکم صدای اگزوز بیشتر شده،نفس ماشین هم باز شده،به نظر شما مشکلی واسه ماشین پیش نمیاد؟این اضافه شدن صدا البته خیلی کم،من حساسم،چقدر میتونه به اتاق ماشین سرایت کنه
اصلا حس خوبی ندارم که این منبع وسط رو برداشته،حالا نمیدونم حس ماشین چی باشه
ماشین هم
206
SD V1
دوست عزیز خواهشمندم فعلا سوال فنی تعمیراتی را در تاپیک
عیب یابی و تعمیر خودرو ([ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ])
مطرح نمایید ممنون

در مورد حذف منبع اگزوز (منبع وسط ) درسته که نبودن منبع و و هرچیزی که راه اگزوز رو سد کنه به ظاهر نفس و بهتر می کنه اما هم صدا رو و هم لرزش رو بیشتر می کنه و هم این ممکنه باعث صدمه رسوندن به مرور زمان به منیفولد بشه البته خمره وسط شاید کمتر ولی به نظر شخصی من باشه خیلی بهتره که البته جنس مرغوب
در برخی از ما شینها بجای و یا در کنار خمره وسط از یک تکه شلنگ مانند فلزی استفاده می کنند این رو در ماشین های ژاپنی دیدم و خیلی جالب بود هم از لرزش و صدا و خرابی اگزوز و شکستگی اون در تکان های شدید جلوگیری می کنه

aftab_azad20
19-10-2014, 11:25
دوست عزیز خواهشمندم فعلا سوال فنی تعمیراتی را در تاپیک
عیب یابی و تعمیر خودرو ([ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ])
مطرح نمایید ممنون

در مورد حذف منبع اگزوز (منبع وسط ) درسته که نبودن منبع و و هرچیزی که راه اگزوز رو سد کنه به ظاهر نفس و بهتر می کنه اما هم صدا رو و هم لرزش رو بیشتر می کنه و هم این ممکنه باعث صدمه رسوندن به مرور زمان به منیفولد بشه البته خمره وسط شاید کمتر ولی به نظر شخصی من باشه خیلی بهتره که البته جنس مرغوب
در برخی از ما شینها بجای و یا در کنار خمره وسط از یک تکه شلنگ مانند فلزی استفاده می کنند این رو در ماشین های ژاپنی دیدم و خیلی جالب بود هم از لرزش و صدا و خرابی اگزوز و شکستگی اون در تکان های شدید جلوگیری می کنه

یعنی به نظر شما دوباره هزینه کنم و یه لوله اگزوز منبع دار بخرم و نصب کنم یا این که یه مدتی با همین سر کنم.امروز صبح که رفتم بیرون با ماشین 130تا رفتم شیشه ها رو کامل بستم به نسبت قبل فرق آنچنانی نکرده بود.ولی تو دنده سنگین ماشین یکم پر توان گاز میخوره

Pourya-pc
19-10-2014, 12:07
یعنی به نظر شما دوباره هزینه کنم و یه لوله اگزوز منبع دار بخرم و نصب کنم یا این که یه مدتی با همین سر کنم.امروز صبح که رفتم بیرون با ماشین 130تا رفتم شیشه ها رو کامل بستم به نسبت قبل فرق آنچنانی نکرده بود.ولی تو دنده سنگین ماشین یکم پر توان گاز میخوره

مصرف بنزین شما تغییری نکرده ؟

aftab_azad20
19-10-2014, 12:40
مصرف بنزین شما تغییری نکرده ؟

دیروز اگزوز رو نصب کردم،فقط امروز صبح رفتم بیرون که اون چند کیلومتری هم که رفتم عادی بود

aftab_azad20
25-10-2014, 23:36
تجربه این چند روز
مصرف بنزین تغییری نکرده
شتاب ماشین بهتر شده

ulsss
22-02-2015, 00:03
تجربه این چند روز
مصرف بنزین تغییری نکرده
شتاب ماشین بهتر شده

سلام . کیلومتر ماشین رو چند بود که منبع را مجبور شدی عوض کنی؟
راستی منبع اخری رو هم عوض کردین؟

aftab_azad20
22-02-2015, 15:59
سلام . کیلومتر ماشین رو چند بود که منبع را مجبور شدی عوض کنی؟
راستی منبع اخری رو هم عوض کردین؟

روی 76000تا بود که برای اولین بار عوض کردم،از منبع وسط به بعد رو عوض کرد. منبع وسط حذف شد

ulsss
22-02-2015, 23:12
روی 76000تا بود که برای اولین بار عوض کردم،از منبع وسط به بعد رو عوض کرد. منبع وسط حذف شد
ممنون
منم روی 80 تا هستم که پوسیده و باید هر دو منبع رو عوض کنم.
نمیدونم چرا 206ها منبعشون میپوسه!
راستی شما کاتالیزور را سرویس نکردی و نمیدونی روی چندتا باید سرویس بشه؟
یک سوال دیگه هم دارم
وقتی ماشین رو خاموش میکنم یک صدای پرت میده؟شما هم این صدا را داری؟
تشکر

aftab_azad20
23-02-2015, 09:56
ممنون
منم روی 80 تا هستم که پوسیده و باید هر دو منبع رو عوض کنم.
نمیدونم چرا 206ها منبعشون میپوسه!
راستی شما کاتالیزور را سرویس نکردی و نمیدونی روی چندتا باید سرویس بشه؟
یک سوال دیگه هم دارم
وقتی ماشین رو خاموش میکنم یک صدای پرت میده؟شما هم این صدا را داری؟
تشکر
خوب دیگه یه عمر مفید داره،به نسبت ماشین قبلی که 405بود خیلی خیلی بهتر عمر کرد، تا حالا سرویس نکردم،نه من این صدا رو حس نکردم،فقط شما سعی کن منبع وسط رو حذف نکنی

BijanSD
05-06-2016, 12:10
سلام
امروز رفتم برای معاینه فنی، پژو 206 مدل 1383. دو ایراد از ماشین گرفتند:
1. تنظیم موتور (بابت آلایندگی)
2. شکستگی اگزوز

موتور ماشبن تازه "فیلر" شده بود و انژکتورها هم تمیز بودند. بنابراین رفتم اگزوز سازی و مشخص شد اگزوز قبلی ماشین جنس بدل بوده و پارگی و پوسیدگی داشت. یه اگزوز نو گذاشت با هزینه نصب شد 150 هزار تومان.
دوباره به معاینه فنی مراجعه کردم و به نظر میرسید که مشکل آلایندگی حل شد. خودرو بنده مصرف بنزین اش زیاده، در شهر حدود 9% . و طبق جستچویی که در اینترنت داشتم اگزوز خراب مصرف بزنین و کمتر و شتاب ماشین و بیشتر می کنه! و اگزوز سالم تنها صدای ماشین و کمتر می کند. نمی دانم تحقیق من تا چه حد درست است اما امیدوارم مصرف سوخت ماشین را بیش از این نکند
بنده 43 لیتر بنزین زدم و ماشین 475 کیلومتر راه رفت تا اینکه دوباره چراغ اش قرمز شد (گاهاً کولر هم روشن بود - ماشین هم درجا کار میکرد). البته پیش از این با همین مقدار بنزین در جاده 600 کیلومتر راه رفت.
اساتید عزیز اگر توصیه ای دارند برای کاهش مصرف سوخت بنده را راهنمایی کنند.
شمعها عوض شده، وایر شمع ها سالم است، رادیاتور و اتصالات عوض شده، موتور فیلر و انژکتور ها هم با دستگاه التراسونیک شسته شده است.

حمید بوشهری
27-03-2017, 22:45
سلام دوستان در مورد منبع اگزوز یا همون انباری یا خمره اگزوز باید خدمتتون عرض کنم که 206تیپ 2اگه خمره جلو رو در بیاری مشکلی پیش نمیاد و حتی حرارت موتور رو هم کمتر میکنه چونکه خمره جلو یا بقول شما وسط توش کاتالیزور هست که از نوعی سفال نسوز تشکیل شده برای کاهش آلودگی شتاب ماشین هم بیر میشه و اما هرگز خمره جلو 206تیپ 5 رو در نیارید چونکه داخلش 1سنسور داره که در اوردنش باعث بهم خوردن کامپیوترش میشه البته تخصصی توضیح ندادم که راحت متوجه شید

rahim1538
16-04-2017, 16:31
منبع وسط تیپ 5 نباید در بیارید یکسره کنید

روی دور های بالا ماشین نفس کم میاره هر چیزی برای خودش استانداردی داره اگه اینجوری بود که شرکت مثله تیپ 2 نمیذاشت یکسره میکرد