ورود

نسخه کامل مشاهده نسخه کامل : ناامن ترین خودروهای حال جاده های کشور



Pourya-pc
12-10-2014, 11:16
اطلاعات این گزارش براساس تست‌های انجام شده توسط موسسه euroncap و انجمن ایمنی بزرگراه‌های آمریکا و همچنین با توجه به بررسی فیلم تست‌های تصادف انجام شده در موسساتی مانند مایرای انگلستان تنظیم شده است. ملاک بررسی نیز خودروهای پر تیراژ بازار ایران بوده است.
سایت euroncap را در این آدرس می توانید ببینید : [ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]

در مكالمات روزانه معمولا مي‌گوييم فلان خودرو بدنه پوست‌پيازي دارد يا اين خودرو به تابوت مرگ مي‌ماند اما حتي پليس كه بارها اعلام كرده بود نا‌امن‌ترين خودروهاي ايران را معرفي مي‌كند تاكنون چنين آماري را منتشر نكرده است. هيچ كدام از موسسات تاييد خودرو مانند موسسه استاندارد هم حاضر نيستند خودروهاي ناامن را معرفي كنند. پس با اين سكوت خبري چگونه مي‌توان فهميد كدام خودرو غيرايمن است. آيا باز بايد مانند خيلي امور ديگر كه واقعيت آن از مردم پنهان مي‌شود، دست به دامن شايعات شد. سالانه در ايران بيش از 20هزار نفر به دليل تصادفات رانندگي جان مي‌دهند. به نظر بسياري از كارشناسان خودرو، ايمني پايين نقش بالايي در اين آمار دارد. طبق اصول حقوق مصرف‌كننده حالا كه پاي جان مشتريان در بين است آنان حق دارند بدانند خودروهاي غيرايمن كدام هستند؛ حقي كه تاكنون بي‌پاسخ مانده است. البته يك راه وجود دارد تا در اين بي‌خبري سازمان‌هاي مسوول در ايران، بفهميم كدام خودروها واقعا وضعيت بدي دارند. تمام خودروهاي توليدشده در ايران به غير از چند مدل وطني، پيشتر يا در اروپا يا در آمريكا تست تصادف شده‌اند و نمرات تست تصادف اين خودروها هم اعلام شده است. در مورد خودروهاي توليدشده در ايران مانند سمند و تيبا هم تست‌هاي تصادف اين خودروها موجود است. با بررسي اين تست‌ها مي‌توان دريافت كدام خودروها در ايران غيرايمن هستند.
نگاه به نتيجه تست بدترين خودروها در ايران واقعا ترسناك است. در تمام اين خودرو‌ها سقف و ستون در‌ها به شدت خم شده، در چند مورد ميله فرمان مانند نيزه‌اي داخل بدن راننده رفته، در موردي ديگر موتور و تجهيزات داخل كاپوت به داخل كابين آمده است. مقايسه اين خودروهاي ناامن با نمونه‌هاي امن توليدشده در ايران مانند مگان و ماکسیما كاملا نشان مي‌دهد در يك تصادف شديد قطعا اگر سوار اين خودرو‌هاي ناامن باشيد جان خود را از دست مي‌دهيد ،در حالي كه در خودروهاي ايمني مثل مگان يا ماکسیما شايد حتي سطح جراحت شما به آسيب شديد بدني منجر نشود.
ام.وي.ام 110
اين خودرو كپي ناقصي از خودرو دوو ماتيز است. كپي شدن اين خودرو از ماتيز بدون داشتن دانش فني سبب شده ايمني اين خودرو بسيار بدتر از ماتيز باشد. دوو ماتيز در تست تصادف از موسسه اروپايي يورو آن كپ از پنج ستاره تنها دو ستاره كسب كرده؛ اين امتياز به خودي خود پايين است. جالب آنكه يورو آن كپ اعلام كرده وضعيت ‌ام.‌وي.‌ام 110 بسيار اسفبار‌تر از دوو ماتيز است. مقايسه تست تصادف دو خودرو هم اين عامل را به خوبي نشان مي‌دهد. در يك خودرو ايمن هنگام تصادف بايد ستون درها كاملا شكل خود را حفظ كند، در خودرو باز نشود، سقف خمش پيدا نكند و قسمت جلو خودرو هم طوري بايد مچاله شود كه نيرو تصادف گرفته شود اما اين مچاله شدن نبايد سبب شود قطعات داخل كاپوت به داخل كابين راه يابند. در يك خودرو ايمن همچنين هنگام تصادف بايد مواد داشبورت به گونه‌اي باشد تا به اندام مسافران آسيب نزند. نگاه به تست تصادف ماتيز نشان مي‌دهد كه سقف و ستون خم شده ، شاسی کاملا تا خورده اما درها باز نشده‌اند. در مقايسه با تست تصادف ماتيز، خودرو ‌ام.وي.ام داراي صدمه شديد‌تري به سقف و ستون‌ها شده و در خودرو باز شده است و قطعات داخلي جلو هم صدمه شديدي به سرنشينان مي‌زند ، به عنوان نمونه قطعه زير فرمان كاملا در پاي آدمك تست فرو رفته است. در مجموع مي‌توان گفت خودرو ‌ام.وي.ام 110 ناامن‌ترين خودروي توليد‌شده در تيراژ بالا در ايران هست. طبق بررسي حاصل از تست تصادف ‌ام.وي.ام، آسيب واردشده به آدمك تست در ناحيه سر، گردن و بالاتنه در حد قرمز است و خطرناك‌ترين وضعيت را دارد که تنها نیم ستاره از پنج ستاره را میتواند به خود اختصاص دهد .
زانتيا
زانتيا خودرويي است كه پس از مدتي به دليل نبود خودرو مناسب در بازار ايران به شدت مشتري پيدا كرد. اين خودرو هنگامي وارد بازار ايران شده بود كه توليد اين خودرو در اروپا تقريبا متوقف شده بود. اين خودرو بين سال 1993 تا 2001 در اروپا توليد شده كه اصلا موفق نبوده است، در ميان توليدات هم‌كلاس، وضعيت ايمني اين خودرو در اروپا مناسب نبود و اين عامل در از دست دادن مشتريان اين خودرو تاثير‌گذار شد.
طبق بررسي موسسه يورو آن كپ، ‌اين خودرو در تست تصادف حدود یک و نیم ستاره ايمني گرفته است كه براي خودرويي با اين سايز و در اين كلاس قيمتي اصلا مناسب نيست. شاسي خودرو هنگام تست تصادف دچار خمش شديد شده و ستون خودرو تاب برداشته است. موتور و متعلقات تا سرنشینان عقبی وارد اتاق شده و طول خودرو در تصادف از جلو به دو سوم تقلیل یافته است . البته وجود كيسه هوا تا حدي آسيب واردشده به سرنشينان را كاهش مي‌دهد، خودرو در تصادف از كنار بسيار آسيب‌پذير است و بالاتنه راننده هنگام تصادف در محدوده قرمز يعني بيشترين حد خطر قرار دارد.
رقيب كنوني اين خودرو در بازار ايران، خودرو مگان است. اين خودرو نسبت به زانتيا در تست تصادف نه شاسي‌اش انحراف پيدا مي‌كند نه ستون‌هايش دچار خمش شديد مي‌شود. شايد اگر در تصادف با مگان شما دچار جراحات سطحي شويد اگر همان تصادف برايتان با زانتيا پيش بيايد احتمالا زیاد مرگتان حتمیست.
پرايد
پرايد يا همان مزدا 121 و فورد فستييوا 1987 در موسسه ايمني بزرگراه‌هاي آمريكا تست شده است. طبق نتايج تست، اين خودرو وضعيت ايمني بدی را بين سواري‌هاي سايز كوچك داراست، به همين دليل بود كه جلو توليد اين خودرو گرفته شد. اصولا پرايد در تست تصادف دچار انحراف در ستون، درها و سقف مي‌شود، كابين سرنشينان تاب بر مي‌دارد، عقب خودرو تا 1.5 متر بالا میرود و مواد داشبورت هم صدمه شديد به پاي راننده مي‌زند، اما جلو خودرو درست جمع مي‌شود و قطعات موتور هم در تصادف شديد وارد كابين مي‌شود. به دليل قديمي بودن خودرو، عكسي از تست تصادف آن در سايت موسسه ايمني بزرگراه‌هاي آمريكا در دست نيست. تنها در اين سايت نتايج اين تست تصادف آمده است و نتيجه تست تصادف دو ونیم ستاره ايمني عنوان شده است. البته سايپا اعلام كرده در نسل جديد پرايد كه با نام پلتفرم ایکس 100 توليد مي‌كند، اين مشكلات حل شده است. گفته مي‌شود ايمني خودرو تا حد سه ستاره ايمني بالا آمده است. طبق اعلام شركت سايپا، در پرايد جديد داخل در‌ها، كف خودرو و جلو كابين با استفاده از گاردهايي و اضافه كردن ورقه‌هاي جديد فلزي تقويت شده‌اند. بين كابين و كاپوت هم ورقه تقويت‌شده فلزي قرار گرفته كه اجزايي مانند موتور به راحتی به داخل كابين پرايد وارد نشوند. داخل داشبورت هم با يك سري لوله و گارد تقويت شده تا قطعات كاپوت وارد اتاق نشوند.
تيبا
خودرو تيبا به همراه سمند، دو خودرويي هستند كه به دليل بومي بودن توسط موسسات معتبر اروپايي و آمريكايي مورد بررسي قرار نگرفته‌اند. البته سمند در شركت مايراي انگلستان تست تصادف شده كه نتايج حاصل از تست تصادف و مشاهده فيلم اين تست نشان مي‌دهد اين خودرو از نظر ايمني وضعيت مناسبي دارد. كارشناسان عنوان مي‌كنند اين خودرو اگر در موسسه يورو آن كپ تست شود، چهار ستاره ايمني مي‌گيرد. خودرو تيبا كه تركيبي از پرايد و ريو است هم مورد تست تصادف قرار گرفته است. فيلم‌هاي تست تصادف اين خودرو نشان مي‌دهد شاسی خودرو خم شده ، در خودرو هنگام تست باز مي‌شود و ستون‌ها و سقف هم کاملا تا میشود. اين تست مشخص مي‌كند كه وضعيت ايمني خودرو مناسب نيست و احتمالا به سختي بتواند سه ستاره ايمني كسب كند. وضعيت ايمني این خودرو مشابه پرايد بهتر به نظر مي‌رسد.

مطلب آرشیو از سایت پدال به نقل از مجله ماشین

Pourya-pc
12-10-2014, 11:26
پژو 206
تقريباً همزمان با جام جهاني 1998 فرانسه، بزرگ‌ترين خودروساز اين كشور يعني Peugeot آخرين اميدهايش را با رونمايي از يك محصول جديد محك زد. نام آن 206 بود. يك جانشين براي مدل 205. پژو اگر از اين خودرو بازده مالي نمي‌گرفت احتمالاً با مشكلات شديدي روبه‌رو مي‌شد. سال 2000 وقتي اين محصول به موسسه معتبر تست ايمني يورو NCAP برده شد، نتايج درخور توجهي به دست آمد. ايمني اين خودرو به مراتب از زانتيا و لوگان هم‌وطن بيشتر و بهتر بود. پژو 206 در این تست توانست با دوکیسه هوای سرنشینان جلو سه و نیم ستاره ایمنی را کسب نماید .

در قسمت برخورد از جلو براي راننده نتايج خوبی به دست آمد به طوریکه موتور به زیر اتاق فرو رفت و سر راننده كاملاً ايمن ماند ، ستون ها و سقف تا خوردند اما شاسی پایدار باقی ماند ، بدن و ران راننده تقريباً ايمن ماند اما پاهاي او با آسيب جدی ارزيابي شده است .

تست تصادف پژو 206 از كنار اوضاع بسیار بدی دارد ، سر ، دست و بدن راننده متوجه آسيب جدی شده ،ساق و پاهاي سر نشينان جلو نيز در اين تست آسیب چشمگیری دیدند .
همینطور 206 به دلیل نداشتن خطوط آیرودینامیکی و بدنه تخم مرغی شکل هنگام چپ شدن بدترین وضعیت را در بین خودروهای وطنی دارد .

ArashMiniStar
05-01-2015, 23:26
پژو 206
تقريباً همزمان با جام جهاني 1998 فرانسه، بزرگ‌ترين خودروساز اين كشور يعني Peugeot آخرين اميدهايش را با رونمايي از يك محصول جديد محك زد. نام آن 206 بود. يك جانشين براي مدل 205. پژو اگر از اين خودرو بازده مالي نمي‌گرفت احتمالاً با مشكلات شديدي روبه‌رو مي‌شد. سال 2000 وقتي اين محصول به موسسه معتبر تست ايمني يورو NCAP برده شد، نتايج درخور توجهي به دست آمد. ايمني اين خودرو به مراتب از زانتيا و لوگان هم‌وطن بيشتر و بهتر بود. پژو 206 در این تست توانست با دوکیسه هوای سرنشینان جلو سه و نیم ستاره ایمنی را کسب نماید .

در قسمت برخورد از جلو براي راننده نتايج خوبی به دست آمد به طوریکه موتور به زیر اتاق فرو رفت و سر راننده كاملاً ايمن ماند ، ستون ها و سقف تا خوردند اما شاسی پایدار باقی ماند ، بدن و ران راننده تقريباً ايمن ماند اما پاهاي او با آسيب جدی ارزيابي شده است .

تست تصادف پژو 206 از كنار اوضاع بسیار بدی دارد ، سر ، دست و بدن راننده متوجه آسيب جدی شده ،ساق و پاهاي سر نشينان جلو نيز در اين تست آسیب چشمگیری دیدند .
همینطور 206 به دلیل نداشتن خطوط آیرودینامیکی و بدنه تخم مرغی شکل هنگام چپ شدن بدترین وضعیت را در بین خودروهای وطنی دارد .

اطلاعات غلط چرا میدین به ملت
اولا 4 ستاره هست
[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]
این از ستاره
اگر 206 بده پارس و 405 و سمند صد ها برابر بدتر خواهند بود 206 در بین همه این لگن ها بهترین طراحیو در زمان تصادف داره
همین تصادفای 206 رو نگاه کنید داشبورد تو صورت راننده و سرنشین پیاده نمیشه
همون بدنه ایرودینامیکی تخم مرغی زمان چپ کردن جوری طراحی شده ستون ها رو سر طرف پیاده نشن
الان پارس فکر کنم با ایربگاش به زور 2 بگیره:n37::n31:

8366
06-01-2015, 00:40
اين ستاره ها رو از رو جه حسابي ميدن ما هم تصادفات برايد. رو ديديم هم زانتيا رو جطور برايد دو و نيم كرفته معلوم نيست

ArashMiniStar
06-01-2015, 00:53
اين ستاره ها رو از رو جه حسابي ميدن ما هم تصادفات برايد. رو ديديم هم زانتيا رو جطور برايد دو و نيم كرفته معلوم نيست
دوست عزیز این مربوط به زانتیاهای سری قدیمیه اینای تو ایران با تو تست فرق میکنه زانتیا های تو ایران مسلما از پراید محکم ترن!