ورود

نسخه کامل مشاهده نسخه کامل : سوال در مورد رندر



amirpcp30
07-10-2014, 19:39
سلام دوستان
میخواستم بپرسم چطوری میتونم با رم کم (6 گیگ) از پروژه ای که در زمان رندر بیشتر از 6 میخواد رندر بگیرم؟ (داخل نرم افزار مشکلی نیست ولی چون ابجکت ها زیاد هستند زمان رندر رم کم میاد)
البته این هم اضافه کنم که از وی ری پراکسی هم برای خیلی از آبجکت ها استفاده کردم ولی در مورد پراکسی خود مکس که در render setup هست چیزی نمیدونم
یک مشکل هم زمان رندر داشتم که چند عدد از خونه های اماده ای که از نت گرفتم رو وقتی میخواد رندر کنه درصد کار سی پی یو کامل میاد پایین-مثلا از بالای شهر رندر میگیرم همه ی جاها رو با 100 درصد استفاده از سی پی یو رندر میگیره ولی وقتی به اون چندتا خونه میرسه حدود 12 درصد میشه
دوستان راهنمایی کنند ممنون میشم
با سپاس

MOSTAFA_ABBASI
07-10-2014, 22:31
من یه جا شنیده بودم از فلش هم میشه به نوان رم کامپیوتر استفاده کرد.:n13:
اگه چرت و پرت گفتم ببخشید دیگه:n02:

amirpcp30
08-10-2014, 00:08
سلام
فک کنم منظور همون رم مجازی هست که از همون هارد یا اس اس دی استفاده شه خیلی بهتر هست - به هر حال ممنون
باز دوستان راهنمایی کنند ممنون میشم
با سپاس

MOSTAFA_ABBASI
08-10-2014, 13:26
سلام
فک کنم منظور همون رم مجازی هست که از همون هارد یا اس اس دی استفاده شه خیلی بهتر هست - به هر حال ممنون
باز دوستان راهنمایی کنند ممنون میشم
با سپاس
آره آره منظورم همونه.
یکی از دوستام عکس 25 گیگی رو می خواس تو فتوشاپ باز کنه رمش کم می آورد فک کنم اینطوری حلش کرد :
[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]
امیدوارم مشکلتون مث مشکل دوستم باشه و حل شه.:n06::n12:

o3tad
08-10-2014, 14:12
اگه از وی ری استفاده می کنید تو تنظیمات رندر تب render برین کرکره ی system برین و defult geometry رو بزار رو داینامیک
و عدد بالاش رو مقدار رمت بزار ، یعنی اگه 16 گییگ رم داری بزار 16000 :n05:

یا علی

amirpcp30
08-10-2014, 16:08
آره آره منظورم همونه.
یکی از دوستام عکس 25 گیگی رو می خواس تو فتوشاپ باز کنه رمش کم می آورد فک کنم اینطوری حلش کرد :
[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]
امیدوارم مشکلتون مث مشکل دوستم باشه و حل شه.:n06::n12:
خیلی ممنون دوست عزیز


اگه از وی ری استفاده می کنید تو تنظیمات رندر تب render برین کرکره ی system برین و defult geometry رو بزار رو داینامیک
و عدد بالاش رو مقدار رمت بزار ، یعنی اگه 16 گییگ رم داری بزار 16000 :n05:


یا علی
خیلی ممنون عزیز
تنظیمات رندر تب setting کرکره vray system این گزینه رو دادم ولی سه گزینه ی auto - static - dynamic رو داشت ولی بالای اون یک قسمت به نام dynamic memory limit داره که اون 4000 هست که از رم من هم کمتر هست - رمم 6 گیگه
راستی قسمت assign render اولی که production هست وی ری انتخاب شده ولی سومی که active shade هست defults scanline render انتخاب شده میخواستم ببینم ربطی داره چون من خودم به هیچ تنظیمی دست نزدم نمیدونم کدوم ها رو چه بزنم بهتره
بازم دوستان راهنمایی کنند ممنون میشم
با سپاس

o3tad
09-10-2014, 16:45
بزارین dynamic
اون عدد 4000 رو بزارین 6000
اون قسمت سوم هم برای رندر ریل تایم هست اگه برین تو قسمتش می بینید vray RT تو لیسته :n16:

amirpcp30
09-10-2014, 17:47
سلام
ممنون فقط رندر ریل تایم رو متوجه نشدم
vray rt بزارم از نظر سرعت فقط فرق میکنه یا چیز دیگه ای هم هست؟ (مثلا کاهش ظرفیت رم)
دو تا گرافیک 460 روی سیستم هست میخواستم ببینم چطوری میتونم کودا رو داخل وی ری فعال کنم؟
بازم ممنون دوست عزیز
با سپاس

o3tad
09-10-2014, 20:18
نه وی ری rt یه چیزی جداست نیازی به این کار نیست و اون اصلا فعال نمیشه تا وقتی ازش استفاده کنید
شما که دوتا کارت گرافیک سری کردین خیلی بهتره از vray RT استفاده کنید
بهتره یه مجموعه آموزشی در این مورد ببین
بنده وی ری 3 رو پیشنهاد میدم مثل جت می مونه لامصب :n09:

amirpcp30
10-10-2014, 10:01
سلام ممنون دوست عزیز
فقط منظورتون از این دو جمله رو متوجه نشدم



نه وی ری rt یه چیزی جداست نیازی به این کار نیست و اون اصلا فعال نمیشه تا وقتی ازش استفاده کنید
شما که دوتا کارت گرافیک سری کردین خیلی بهتره از vray RT استفاده کنید
منظورتون این بود که تا زمانی که active shade رو vray rt نزنم کودا فعال نمیشه درسته؟ خب اونو میزارم vray rt چون از نور پردازی وی ری هم استفاده کردم بعد چطوری کودا رو در مکس فعال کنم که از گرافیک استفاده کنه؟
بازم ممنون
با سپاس

o3tad
11-10-2014, 14:26
تو وی ری رندر بر اساس cpu هست یعنی cpu base
ولی اگه شما بخوای از کودا گرافیک استفاده کنید باید حالت ریل تایم استفاده کنید
ریل تایم چیه ، رندر شروع میشه پر از نویز ، هی کم می شه هی کم میشه هر موقع شما خواستین رندر رو نگه می دارین هیچ موقع رندر خودش تموم نمیشه ، بهش می گن ریل تایم
شما به راحتی نمی تونید ازش استفاده کنید ولی اگه آموزش ببینید حله
اینا رو سرچ کنید :
vray rt تو یوتیوب
cg-blog اموزشاش هر کدوم که شد ، یه ویلا هست اگه اونو پیدا کنید راحت متوجه می شین

amirpcp30
11-10-2014, 21:46
سلام
بازم ممنون دوست عزیز از راهنماییهاتون
من یک اموزش از نت گرفتم دیدم یک گزینه برای این کار بود که کودا رو انتخاب مکرد از خودم اون قسمت رفتم نداشت ، ولی اگه اینطوره که شما میفرمایید پس به کار من نمیاد چون انیمیشنی که دارم میسازم حدود 5000 فریم هستش و تک فریم نیست گفتم شاید اینطوری بتونم سریعتر رندر بگیرم
تنظیمات هم متاسفانه چون اشنایی ندارم دست نزدم فقط برای رندر ویری rt انتخاب کردم
صحنه من نور پردازی vraysun و targetspot رو داره
نمیدونم همین تنظیمات پیشفرض خوبه یا میتونم کیفیت رو بهتر کنم؟ 1280*720 رندر میگیرم و shodow subdivs ویری سان رو 20 گذاشتم چون بالاتر دیگه تفاوتش کم میشد ولی زمان رندر الکی زیاد میشد
بازم ممنون
با سپاس

amirpcp30
14-10-2014, 10:41
سلام
دوستان کسی در این مورد چیزی میدونه؟


یک مشکل هم زمان رندر داشتم که چند عدد از خونه های اماده ای که از نت گرفتم رو وقتی میخواد رندر کنه درصد کار سی پی یو کامل میاد پایین-مثلا از بالای شهر رندر میگیرم همه ی جاها رو با 100 درصد استفاده از سی پی یو رندر میگیره ولی وقتی به اون چندتا خونه میرسه حدود 12 درصد میشه
اضافه کنم warning برای texture map (raytrace ) هم میده
یک سوال دیگه هم داشتم میخواستم بپرسم چطوری میتونم بین فریم هام فریم اضافه کنم
از فریم 0 چند نفر شروع به حرکت میکنند قبل از اینها دوربین فقط باید حرکت کنه منم فریم هامو از 2000- شروع کردم حالا میبینم کم هست و بین مثلا 100- میخواهم 500 فریم اضافه کنم که فریم ها از 2500- شروع شن و keyframe ها هم تغییر نکنند
دوستان راهنمایی کنند ممنون میشم
با سپاس