PDA

نسخه کامل مشاهده نسخه کامل : تاپیک راهنمای آموزشی نرم افزار Microsoft Expression Web / فرانت پیج قدیمی



kian98
17-09-2014, 11:08
باسلام خدمت تمامی دوستان

[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]

نرم افزار فرانت پیج یکی از پرطرفداران ترین محصولات نرم افزاری شرکت مایکروسافت که سال ها به همراه بسته اداری (آفیس) شرکت مایکروسافت در نسخه های مختلف عرضه می شد، نرم افزار Microsoft FrontPage ویژه طراحی و ساخت صفحات وب بود، که در چند نسخه ی آخر آن به صورت نرم افزاری جداگانه همراه با بسته ی آفیس عرضه می شده است. ولی با عرضه ی نسخه ی نهایی آفیس 2007، علاقمندان به این نرم افزار کاربردی محبوب مطلع شدند که دیگر پروژه ی ساخت این محصول قدرتمند کمپانی مایکروسافت به پایان رسیده است و دیگر نسخه ی جدیدی از آن عرضه نخواهد شد. مایکروسافت با این امر سعی در معرفی محصول جدید خود برای طراحی قدرتمند و حرفه ای صفحات وب نمود، که با نام Microsoft Expression Web عرضه و منتشر شد، که از این پس علاقمندان به طراحی صفحات وب می توانند از این نرم افزار جدید استفاده نمایند.
Microsoft Expression Web نرم افزاری حرفه ای برای طراحی وب سایت های مدرن و استاندارد با برترین کیفیت موجود و با پشتیبانی تمامی امکانات مورد نیاز یک طراح و سازگاری کامل با تمامی زبان های XML, ASP.NET, XHTML. و حتی PHP است.

طراحی های CSS بسیار زیبا، ارائه ی صفحات XML و ... بسیار قدرتمند و غنی، پشتیبانی خوب از فن آوری قدرتمند سرور ASP.Net، مدیریت هرچه بهتر محیط نرم افزار، وظایف و ساخت صفحات کاملاً استاندارد و بهینه سازی شده برای نمایش در صفحات مختلف مرورگرهای های گوناگون وب از ویژگی های خوب این نرم افزار است.

قابلیت های کلیدی نرم افزار Microsoft Expression Web:
- پشتیبانی از اکثر فرمت های رایج در طراحی وب سایت نظیر HTML، ASP، PHP، XHTML، CSS و ...
- پشتیبانی از زبان برنامه نویسی انحصاری شرکت مایکروسافت یعنی ASP.Net
- پشتیبانی از فناوری بسیار رایج ای جکس (AJax) که در طراحی سایت های پویا استفاده زیادی دارد
- واسط کاربری مناسب و زیبا در عین کارآیی بالا
- Wizard برای ساده تر شدن کار طراحی صفحات CSS
- پشتیبانی از فرمت های مختلف طراحی وب (HTML Encoding)
- قابلیت پشتیبانی از اکثر فرمت های تصاویر و استفاده بسیار آسان از تصاویر در محیط طراحی
- قابلیت برقراری ارتباط میان ASP.Net، PHP و ... با بانک های اطلاعاتی رایج
- ویرایش تصاویر و دیگر Object ها با نرم افزار هایی نظیر Adobe Photoshop
- طرح ها و اسکریپت های آماده متعدد و متنوع
- پشتیبانی از زبان فارسی
- سازگاری با نسخه های مختلف ویندوز
- سبک و قوی
- کد نویسی استاندارد
- و ...


کار با این نرم افزار همانند نقاشی کردن است . در این نرم افزار ها تمامی ابزارهای مورد نیاز برای طراحی یک قالب زیبا و واکنشگرا وجود دارد و کافی است شما هر ابزار را انتخاب کنید. در این نرم افزار نیازی به هیچ دانشی در رابطه با کدنویسی ندارید.

بنده در این تاپیک هر چند وقت یکبار آموزش هایی از این نرم افزار (بیشتر نسخه 4) میزارم و دوستان اگه سوالی داشتن میتونن مطرح کنن.

باتشکر :n16:

kian98
17-09-2014, 11:39
بخش اول : ایجاد یک صفحه برای طراحی

برای شروع کار طراحی لازمه که اول یک صفحه ایجاد کنیم. برای این کار همانند تصویر زیر به منوی بالای صفحه رفته و رو روی گزینه File کلیک کنید:
سپس موس را روی اولین گزینه یعنی گزینه New ببرید.
می بینید که منویی دیگر بز خواهد شد.
در این منو که در سمت راست باز شده است شما چند گزینه دارید:

Page: با کلیک روی این گزینه صفحه ای برایتان باز خواهد شد که از طریق آن میتوانید فرمت صفحه ای که میخواهید بسازید را مشخص کنید. برای مثال فرمت HTML.
همین طور گزینه های دیگری برای تنظیمات بخش های دیگر صفحه وب اعم از ASP.NET و یا لایوت های CSS و... نیز در آن صفحه وجود دارد.

پس از گزینه Page گزینه های دیگری قرار دارند که فرمت صفحه شما را مشخص می کنند و در اصل میانبرهای گزینه های داخل بخش page هستند تا سریعتر کارتان انجام شود ( به جای اینکه به بخش page بروید و فرمت را انتخاب کنید همان زمان فرمت صفحه وب را انتخاب می کنید و نیازی به رفتن به گزینه page نیست) نوعی میانبر هستند.

[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]

حالا شما میتوانید یک صفحه وب برای خود بسازید. برا مثال برای ساختن یک صفحه وب روی گزینه html کلیک کنید و یا برای ساختن یک صفحه وب مبتنی بر aspx یا asp و یا php رو این گزینه ها کلیک کنید.
همچنین این امکان را دارید که یک صفحه css بسازید به این صورت که روی گزینه CSS کلیک کنید و این نرم افزار همانند یک ادیتور CSS برایتان عمل خواهد کرد.
برای سایر گزینه مانند ASPX,ASP.PHP و Javascript نیز همین طور است و نرم افزار تبدیل به یک ادیتور برای هر کدام از فرمت ه خواهد شد.