PDA

نسخه کامل مشاهده نسخه کامل : همایش هفته فناوری اطلاعات و ارتباطات فارسی‌زبانان آغاز شد



wichidika
12-09-2014, 20:47
همایش هفته فناوری اطلاعات و ارتباطات فارسی‌زبانان آغاز شد
نخستین روز از همایش هفته فناوری اطلاعات و ارتباطات فارسی‌زبانان با حضور وزیر ارتباطات و مهمان خارجی برگزار شد.

[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]






به گزارش خبرنگار فناوری اطلاعات خبرگزاری فارس ([ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]) کاظم آیت‌اللهی رئیس سازمان نظام صنفی رایانه‌ای کشور در رویداد هفته فنی اطلاعات و ارتباطات درباره علت برگزاری این همایش اظهار داشت: استیلای فضای مجازی بر فضای حقیقی با سرعت روزافزون، ضرورتی است که باعث توسعه هرچه بیشتر جوامع بشری می‌شود و باید از فضای مجازی استفاده صحیح داشته باشیم.
وی افزود: اینترنت تنها فناوری است که نه تنها از بعد توسعه ضروری است بلکه از بعد ابزاری در تمام ابعاد وجوهی زندگی بشر اجتناب‌ناپذیر شده است.
آیت‌اللهی گفت: امروز کسب کار و فرایند اجتماعی را سراغ نداریم که از ICT جدا باشد.
وی ادامه داد: در ایران پتانسیل بسیاری از حیث منابع انسانی و نیز موقعیت کشور وجود دارد که برای تسریع در رسیدن به اهداف بالادستی استفاده از فناوری اینترنت را ضروری می‌کند.
آیت‌اللهی گفت:‌ برای اینکه بتوانیم به مقام نخست منطقه در سند چشم‌انداز 1404 دست یابیم باید از اینترنت استفاده صحیح داشته باشیم.
رئیس سازمان نظام صنفی رایانه‌ای کشور ادامه داد: اینترنت و پهنای باند شاهرگ اصلی فناوری ICT است. خوشبختانه در سال‌های اخیر نتایج درخشانی را از شناخت این حوزه شاهد هستیم. امروز اغلب جامعه اذعان دارند و مصمم هستند که این فعالیت را ادامه دهند تا اگر هنوز کسی بر ضرورت استفاده از اینترنت اطمینان نیافته به این باور دست یابد و بتوانیم از قبل استفاده بهینه و صحیح از فضای مجازی به اهداف توسعه‌ای دست یابیم.
وی گفت: در سازمان نظام صنفی رایانه‌ای کشور که تنها تشکل فراگیر حوزه ICT است و با حضور در تمام استان‌های کشور بیش از 10 هزار عضو دارد تلاش می‌کنیم که با هم‌افزایی اندیشه‌ها مسیر توسعه را رونق بخشیم.
آیت‌اللهی ادامه داد: هرچند که در دولت یازدهم و با حمایت‌های وزیر ارتباطات با سرعت زیاد حرکت‌هایی انجام شده اما فکر می‌کنیم لازم است این اقدامات چندین برابر شود تا دسترسی به اینترنت و پهنای باند بیش از پیش رونق گیرد.
رئیس سازمان نظام صنفی رایانه‌ای کشور یادآور شد: در برگزاری این همایش به دنبال تعامل بیشتر و هم‌افزا با عموم کشورها هستیم و درصددیم در دوره سال‌های آتی این رویداد در صدور ویزا و تسهیلات لازم اقدامات مناسب‌تری انجام شود تا میزبان کشورهای دیگر نیز باشیم.
وی یادآور شد: در حاشیه این رویداد چند نشست تخصصی با موضوعات تبیین ابعاد مختلف اینترنت و جایگاه آن در توسعه اقتصادی، نقش اینترنت در تولید ناخالص ملی و رسیدن به توسعه پایدار برگزار خواهد شد.
رئیس سازمان نظام صنفی رایانه‌ای کشور گفت: همچنین نشست انجمن راهبری اینترنت فارسی‌زبانان (IGF)، نشست اعضای سازمان تخصیص IP منطقه و خاورمیانه برگزار خواهد شد.
آیت‌اللهی گفت: علاوه بر این پیرو صحبت رئیس جمهور مبنی بر ترویج خط و زبان فارسی در فضای مجازی نشستی با این موضوع نیز برگزار می‌شود.
وی ادامه داد:‌ برگزاری چالش نوآورانه، مسئولیت اجتماعی و نشست معرفی محصولات و خدمات از دیگر برنامه‌های جانبی این رویداد است.
رئیس سازمان نظام صنفی رایانه‌ای کشور خاطرنشان کرد: بخش خصوصی آنگاه که فعالیتی را آغاز می‌کند در صورت همه‌جانبه می‌توانیم شاهد حرکت‌های ماندگار باشیم.
انتهای پیام/
[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ] ([ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ] 7%D9%81%D8%AA%D9%87%20%D9%81%D9%86%D8%A7%D9%88%D8% B1%DB%8C%20%D8%A7%D8%B7%D9%84%D8%A7%D8%B9%D8%A7%D8 %AA%20%D9%88%20%D8%A7%D8%B1%D8%AA%D8%A8%D8%A7%D8%B 7%D8%A7%D8%AA%20%D9%81%D8%A7%D8%B1%D8%B3%DB%8C%E2% 80%8C%D8%B2%D8%A8%D8%A7%D9%86%D8%A7%D9%86%20%D8%A2 %D8%BA%D8%A7%D8%B2%20%D8%B4%D8%AF&url=[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ] 3D13930608001657?utm_source=farsnewscom&utm_medium=cpc&utm_campaign=sendto+button)