ورود

نسخه کامل مشاهده نسخه کامل : سوال در مورد موتور TU5



M.Amorous
10-09-2014, 18:19
سلام خدمت اساتید گرامی.

می خواستم بدونم پژو 206 های مدل 93 که موتورشون TU5 هست آیا مصرفشون نسبت به 206 های دو یا سه سال پیش بیشتره؟ قبل از موتور TU5 چه موتوری برای 206 تیپ 5 استفاده می شده؟ آخه شنیدم مصرف جدیدا بیشتره! می خواستم بدونم داستانش از چه قراره. مرسی! :n12:

neopersia
03-10-2014, 23:33
در مورد مصرف نمیدونم اما برای تیپ 5 قبلن هم همین موتور tu5 استفاده میشده، چیز دیگه ای نبوده!
شاید شما منظورتون موتور tu3 هست که روی تیپ 2 میزارن. اون موتور 1400 هست اما tu5 حجم 1600 داره.

paket
04-11-2014, 11:55
این موتور الان رو بعضی 405 هاس شما تایید میکنید ؟؟ میخام بخرم مدل 91 اما میگن کلاجش سفته

obalit88
04-11-2014, 12:21
سلام خدمت اساتید گرامی.

می خواستم بدونم پژو 206 های مدل 93 که موتورشون TU5 هست آیا مصرفشون نسبت به 206 های دو یا سه سال پیش بیشتره؟ قبل از موتور TU5 چه موتوری برای 206 تیپ 5 استفاده می شده؟ آخه شنیدم مصرف جدیدا بیشتره! می خواستم بدونم داستانش از چه قراره. مرسی! :n12:

موتور تیپ ۵ از اول TU5 بوده و الانم همون موتور هست با این تفاوت که از اواخر سال ۹۰ و اوایل ۹۱ مهندسین توانمند ایران خودرو یه مقدار انگولکش کردن و در کنار این تغییرات سیستم ECU ماشین هم تغییر کرد و به اصطلاح ایرانیزه شد، تمام این عوامل دست به دست هم دادن تا دیگه اثری از اون ۲۰۶ افسانه ای باقی نمونه.....

Sent from my Nexus 7 using Tapatalk 2

obalit88
04-11-2014, 12:22
این موتور الان رو بعضی 405 هاس شما تایید میکنید ؟؟ میخام بخرم مدل 91 اما میگن کلاجش سفته

بله درسته، ۴۰۵ های SLX مجهز به TU5 هستند

Sent from my Nexus 7 using Tapatalk 2

paket
04-11-2014, 12:51
مصرفشون چطوره ! ببخشید یه سوال من دوگانه فابریک مدل 89 دارم هی واشر میسوزونه بنظرتون عوض کنم یا همینو تعمیر کنم ! کلا کدوم کم خرجتره و کم اصتحلاک !

obalit88
04-11-2014, 13:37
مصرفش نسبت به موتور XU7 خیلی بهتر هست، موتور ۱۶سوپاپ و پرتوانی هم هست ولی نمیدونم روی ۴۰۵ با کودوم گیرباکس تولید میشه، اگه با گیرباکس همخونی نداشته باشه اون بازدهی که روی تیپ ۵ داشت رو نمیتونه از خودش نشون بده.
از نظر خرج و هزینه هم نسبت به موتور ۱.۸ وضعیت بهتری داره، شما اگه ماشینت از اول دست خودت بوده به همه چیزش آشنایی داری و خیالت راحت هست که درگذشته مشکل اساسی براش پیش نیومده ولی اگه بخوای با یه مدل کارکرده عوضش کنی ممکنه دچار مشکلات عجیب و غریبی بشی چراکه نمیدونی قبل از شما چجوری ازش کار کشیدن، مگر اینکه یه نمونه خیلی کم کار کرد پیدا کنی و قبل از خرید به چنتا متخصص ماشین رو نشون بدی تا سلامت فنیش رو برات تضمین کنن

Sent from my Nexus 7 using Tapatalk 2

paket
04-11-2014, 18:55
بله درسته از اول دست خودم بوده مدل 89 کارکردش 56 هزارتاس کم کاره اما حقیقتش بتازگی تو رادیاتورش کمی چربی به رنگ قهوه ای دیدم که با پارچه تمیزش کردم انگار واشر سوزونده باشه اونجوری گفتم مبادا بخرج بیفتم .واسه همین گفتم تا بیشتر نشده و به مشکل نخورده عوض کنم
حالا بنظرتون این مشکل من حاد نیس ؟؟
اخه ماشین رو مثه یه بچه بهش رسیدم حتی نزاشتم ماشین گرمکنه وقتی هم گرم میکرد خاموش نمیکردم میزاشتم فن روشنشه و خنک کنه بعد خاموشش میکردم نمیدونم این مایه تقریبا چربی قهوه ای رنگ چیکارمیکنه تو رادیاتور . اگه راهنماییم کنید منو از سردر گمی تعویض ماشین در اوردید با سپاس فراوان .

obalit88
05-11-2014, 00:46
از این موارد تعمیراتی زیاد اطلاع ندارم و نمیخوام شمارو به نادرستی راهنمایی کنم، بهتره به یه تعمیرکار مراجعه کنید تا مورد دقیقا بررسی بشه
با این کارکرد کم و مخصوصا با درنظر گرفتن رسیدگی های شما به ماشین احتمال واشر زدن خیلی کم هست ولی حتی اگه همچین مشکلی هم داشته باشه خیلی هزینه بر نیست و موردی نیست که بخاطرش تصمیم به تعویض ماشین بگیرید

Sent from my Nexus 7 using Tapatalk 2

MCI
11-11-2014, 08:41
سلام
بنده کارشناس فنی ایران خودرو هستم. و هر روز دارم شاهکارهای این شرکت رو میبینم که چه وضعیتی دارن.
ارزش کیفی به شدت اومده پایین و کیفیت به هیچ عنوان با مبلغی که میپردازید قابل قیاس نیست.