ورود

نسخه کامل مشاهده نسخه کامل : 2تا سوال در مورد آب بندی ماشین و گرم کردن ماشین؟



K!ng of th3 K!ngs
09-09-2014, 07:45
آیا واقعا برای ماشین های جدید امروزی هنوزم لازمه؟ به نظر احمقانه میاد که با این پیشرفت خودرو ها و روغن موتور ها و همه چیز بازم نیاز به آب بندی باشه... توی سایت های خارجی خوندم هموشن گفتن که اصلا نیازی نیست ولی ایرانی ها میگن حتما لازمه...
حالا نه که بیاید بگید شنیدم یا یادمه که از قدیم میکردیم...به دلایل علمی بگید آب بندی ماشین های امروزی لازمه یا نه...



و آیا واقعا ماشین باید توی زمستون گرم بشه وگرنه بهش آسیب میرسه؟ اینم اصلا با عقل جور در نمیاد ...

kasra2002
09-09-2014, 12:31
دوست عزیز گذشته از مقایسه نکردن خارجی و داخلی
از نظر فنی تفاوت هایی بین آلیاژ و شکل و ساخت قطعه های مختلف خودرو وجود داره که این ها در معرض فشار حرارت سایش و .... قرار می گیرند و با توجه به کیفیت مطمئنا بهتره که یک فرصت کوتاه برای هماهنگ و همدما شدن به قطعه ها اده بشه
بنزین هم با گرم شدن محیط انفجار بهتر می سوزه
روغن درون موتور هم روانتر و به سطح بالا و سوپاپ ها می رسه و پمپ میشه و اماده فشار کار بالا می شه
حتی لاستیک هم که مدتی در فشار ثابت قرار گرفته باصطلاح خودمون نرم میشه و اگه مشکلی داشته باشه خودش رو زودتر نشون می ده
خیلی از این صحبت ها ممکنه علمی نباشه ولی تجربی و منطقی درست هست البته گرم کردن به شیوه سنتی اصلا درت نیست و حتی موتور های دیزل هم که رسمه که خیلی روشن میذارند در کشو ر های دیگه اینگونه عمل نمی کنند
فقط بهتره که وقتی ماشین مدت زیادی کار نکرده و مخصوصا سرده برای 2 تا 3 دقسقه اول حرکت فشار کمترری روی اون اعمال بشه نه اینکه درجا بذاریم نیم ساعت کار کنه که ضررش بیشتر از نفعشه
تا بحال شنیدید که میگن سر سیلندر و حتی رینگ آلومونیومی داغ رو نباید باز کرد
تفاوت جنس سر سیلندر با بدنه موتور احتمال شکستگی رو پیش میاره

در مورد آب بندی هم در این جا توضیحات فراوانی توسط دوستان گرامی تا بحال ارایه شده
فقط بطور خلاصه می گم که آب بندی به معنای دنده 2 و 3 و سرعت 60 کیلومتر نیست که این واقعا مضره برای ماشین
تا بحال شده لیوانی نو را با آب داغ پر کنید و بشکنه اما لیوان های قدیمی این اتفاق نمیوفته؟
بدلیل نو بودن قطعات بهتره به اون ها اجازه بدیم که چندین بار به ارامی سیکل گرمایش و سرماش و فشار های متفاوت رو تجربه کننید و ما هم از سالم بودن و عملکرد درست اون ها مطمئن شیم یعنی فشار استرس زا مثل سرعت بسیار بالا 140 و ترمز شدید رو کمتر کنیم و مطمئن برانیم نه چیز دیگه
نکته بعدی در باره اب بندی اینه که سرویس اولیه که با زحمت بعضی ها حذف شده خیلی مهم هست
اچار کشی - تست قطعات متحرک بعد از مقدار ی کار کردن و تعویض روغنی که در مجاورت با قطعه های درونی بوده که ممکنه آلودگی هایی رو داشته اند
پس با رعایت این ها می بینیم که آب بندی چیز خاصی نیست و ( تربیت دوستانه ماشین برای سلامتشه):n06:

K!ng of th3 K!ngs
09-09-2014, 15:43
خیلی ممنون توضیحات بسیار کاملی بود...
آخه من خوشم میاد ماشینم جون داشته باشه طوری که معمولا توی rpm های بالا دنده رو عوض میکنم و اگر هم اتوماتیک داشته باشم هوس میکنم گاهی تخته گاز برم ... نه اینکه خیلی خَرَکی رانندگی کنما ولی کلا از صدای موتور خوشم میاد .... ولی متیونم چند روز اول رو کمتر گاز بدم

kasra2002
09-09-2014, 21:44
اتفاقا یک موضوع جالبی هست که می گه توی آب بندی ماشین رو نباید تنبل بار بیارید
علمی نیست لی مثل اینکه واقعیت داره
من که حس کردم
دور مناسب بهترین حالته و بسته به نوع موتور متفاوته
دنده مرده یک اصطلاح عامیانه است که واقعا بد چیزیه
کسانی رو میشناسم که فکر می کنند دنده ماشین رو در دور کمتر از 200 عوض کنید بهتره که این کاملا اشتباست

K!ng of th3 K!ngs
10-09-2014, 00:21
حالا من گفتم دلیل علمی شما دیگه نمیخواد خودتون رو اذیت کنید :) منظروم این بود که کسی نیاد فقط بگه "باید آب بندی بشه" یا چیزی مثل این ....
منم اصلا به اون چیز ها اعتقاد ندارم اصلا دنده که زمان عوض کردن نداره هر وقت دل راننده بخواد میتونه دنده رو عوض کنه .... (نظر شخصی)

imanparsa
10-09-2014, 02:22
موتور ماشین وقتی از کمپانی میاد یه سری آلیاژ قاطی روغن موتور میشه.حتما روغن موتور اول رو سریع عوض کنید.
حدودا ۲۰ دقیقه به مدت یه هفته بزارید موتور سلو کار کنه تا این برآده ها کنده بشن و بیان تو روغن.بعد یه هفته روغن اول رو که تعویض کردید خودتون بُرآده ها رو میبینید

imanparsa
10-09-2014, 02:24
با دنده مرده هم از ابتدا با ماشین راه نرید.دور موتور ۳ واسه تعویض دنده مناسبه

DIKT
28-11-2014, 22:41
با سلام خدمت دوستان عزیز من یه 206v8 ثبت نام کردم تو همین هفته جاری تحویل می گیرم ولی اونقد رتاپیک های مختلف رو خوندم الان گیج شدم نم یدونم باید اببندی بشه یا نشه چند تا سرعت برم ووووو

kasra2002
30-11-2014, 22:46
با سلام خدمت دوستان عزیز من یه 206v8 ثبت نام کردم تو همین هفته جاری تحویل می گیرم ولی اونقد رتاپیک های مختلف رو خوندم الان گیج شدم نم یدونم باید اببندی بشه یا نشه چند تا سرعت برم ووووو
اول که مبارکتون باشه
اب بندی فقط در این حد که روز اول ماشین رو سنگین نکنید سفر دور ایران باهاش برید اونم با سرعت بالا
گاز ملایم ترمز ملایم سرعت های مختلف
ولی دنده رو در جای مناسب عوص کنید نه گاز کم که با سرعت 20 کیلومتر به دنده 5 برسید و نه با سرعت 120 دنده 2 باشید
هم از کولر و هم بخاری و هم سرعت استفاوه کنید و روغن ها و شیلتر ها رو در 1500 عوض کنید حتما
آچار کشی در 2000 و خیالتون راحت
و همیشه مطمن برانید:n09:

POROMA2008
28-06-2016, 01:41
با سلام دوست عزیز اچار کشی ماشین دقیقا یعنی چه ؟

هزینش چقدر کی باید اچارکیشی کرد

POROMA2008
07-04-2017, 22:01
با سلام دوست عزیز اچار کشی ماشین دقیقا یعنی چه ؟

هزینش چقدر کی باید اچارکیشی کرد


لطفا جواب بنده را بدید ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟:n24::n23::n04:

mohamad skystar
07-04-2017, 23:07
لطفا جواب بنده را بدید ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟:n24::n23::n04:

آچارکشی رو عموما صافکارها انجام میدن
ماشین هایی که چند سال کارکردن به مرور زمان
گاهی اوقات پیچ ها شل میشن یه صداهایی از ماشین در میاد
میبرین آچارکشی میکنن.
ماشین های صفر هم گاهی اوقات برای اولین بار که میرن نمایندگی
یه آچارکشی روی پیچ های مهم انجام میشه