ورود

نسخه کامل مشاهده نسخه کامل : واگذاری نمایشگاه دیجیتال به بخش خصوصی و پرهیز از موازی‌کاری‌ها



wichidika
08-09-2014, 20:56
در مراسم افتتاحیه تاکید شد

واگذاری نمایشگاه دیجیتال به بخش خصوصی و پرهیز از موازی‌کاری‌ها






([ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ])
در آیین گشایش دومین نمایشگاه فناوری اطلاعات و رسانه‌های دیجیتال بر لزوم سپردن چنین نمایشگاه‌هایی به بخش خصوصی و پرهیز از موازی‌کاری‌ها برای برگزاری یک نمایشگاه بزرگ و در شأن کشورمان تاکید شد.

به گزارش خبرنگار بخش رسانه ایسنا، رییس نمایشگاه و رییس هیات مدیره مجمع تشکل‌های فناوری اطلاعات و ارتباطات ایران، با اشاره به شعار دومین نمایشگاه فناوری اطلاعات و رسانه‌های دیجیتال که با عنوان «زندگی هوشمند، توسعه اقتصاد و فرهنگی» معرفی می‌شود، این شعار را نماد همگرایی دانست و در ابتدای صحبت‌هایش آغاز رسمی این نمایشگاه را اعلام کرد.

محمدرضا طلایی با بیان اهمیت اشاعه فناوری اطلاعات و ارتباطات طی دو دهه اخیر، گفت: اغلب کشورها و صاحب‌نظران اقتصادی، فناوری اطلاعات را لازمه‌ی پیشرفت سریع کشورهای در حال توسعه می‌دانند.

وی در ادامه درباره اهمیت فناوری اطلاعات و ارتباطات گفت: کاربرد فناوری اطلاعات و ارتباطات در کسب و کار بنگاه‌های اقتصادی موجب کاهش هزینه‌ها و اتلاف منابع و همچنین بهبود کیفیت و ارتقاء بهره‌وری سیستم‌ها می‌شود و می‌تواند به مزیتی استراتژیک برای بنگاه‌ها تبدیل شود و موجبات ظهور بازارهای جدید و بهبود متغیرهای خرد و کلان اقتصادی را فراهم کند.

نمایشگاه رسانه‌های دیجیتال

رییس دومین نمایشگاه فناوری اطلاعات و رسانه‌های دیجیتال گفت: فناوری اطلاعات تأثیر بسزایی در نظام رتبه‌بندی بین‌المللی کشورها گذاشته است و ملاک سنجش سطح ارتقاء آن‌هاست؛ به طوری که کشورها دارای اطلاعات کمتر، در رده‌ی پایین‌تری نسبت به کشورهای دیگر قرار دارند.


وی با بیان اینکه کشور ما با توجه به تاریخ کهن ایرانی - اسلامی از جایگاه ویژه‌ای در جهان برخوردار است، گفت: کشور ما با بهره‌برداری از فناوری اطلاعات و ارتباطات می‌تواند به رشد و شکوفایی دست یابد.

محمدرضا طلایی در پایان این مراسم مطرح کرد: همگرایی فناوری، فرهنگ و اقتصاد در سال اقتصاد و فرهنگ بهترین مکانیزم اشاعه اقتصادی منطبق با اصول و ارزش‌های فرهنگی و همچنین تحکیم مبانی فرهنگ بر کسب و کار اقتصادی است و در نتیجه افزایش تولید اشتغال و بهره‌برداری را به دنبال خواهد داشت.


***


به گزارش ایسنا، در بخش دیگری از این مراسم بابک دربیکی مشاور، وزیر و رییس مرکز روابط عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت ارشاد گفت: مشارکت بخش خصوصی در اجرای امور، افزایش سرمایه اجتماعی نظام را در پی دارد.

نمایشگاه رسانه‌های دیجیتال

وی ادامه داد: نمایشگاه فناوری اطلاعات و رسانه‌های دیجیتال با رویکرد تولید محتوا در فضای مجازی در حالی دومین دوره در شکل جدید را تجربه می‌کند که مبتنی بر برگزاری شش دوره نسبتا موقت در رسانه‌های دیجتیال است که به همت مدیران سابق وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تحت عنوان نمایشگاه رسانه‌های دیجیتال در سال‌های گذشته برگزار شد.

دربیکی در مراسم گشایش دومین نمایشگاه بین‌المللی فناوری اطلاعات و رسانه‌های دیجیتال گفت: دوره جدید با تفاوت در رویکردها به دلیل تفاوت در شرایط هم در شکل و هم در نحوه مدیریت، فضای جدیدی را تجربه می‌کند، فضایی که به اعتقاد مدیران ارشاد وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، به عنوان متولی اصلی نمایشگاه، نیاز اساسی روز بوده و مبتنی بر تجارب دوره‌های گذشته و در عین حال مبتنی بر سیاست‌های رسمی نظام جمهوری اسلامی است.

وی افزود: آنچه بیش از هر چیز در این دوره از نمایشگاه نمایان است، تفاوت در مدیریت کلان است. تقویت بخش خصوصی و واگذاری تصدی‌گری برخی امور به این بخش در جهت چابک‌سازی دولت بر اساس سیاست‌های اصل 44 ابلاغی مقام معظم رهبری و تلاش برای توسعه اعمال وظایف حاکمیتی که همان سیاست‌گذاری، هدایت، حمایت و نظارت است، از جمله این تفاوت‌هاست.

دربیکی تأکید کرد: در عین حال نام‌گذاری سال به نام سال اقتصاد و فرهنگ با مدیریت جهادی وعزم ملی نیز وظیفه دولت را در بکارگیری کامل ظرفیت‌های بخش‌های دیگر و مشارکت آنان در اجرای برنامه‌های حاکمیت بیشتر کرده است.

مشاور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی ادامه داد: سیاست‌های ابلاغی مقام معظم رهبری درخصوص اقتصاد مقاومتی کاملا تکلیف را روشن ساخته است. آنجا که در ماده یک از تأمین شرایط و فعال‌سازی کلیه امکانات و منابع مالی و سرمایه‌های انسانی و علمی کشور به منظور کارآفرینی و به حداکثر رساندن مشارکت آحاد جامعه در فعالیت‌های اقتصادی با تسهیل و تشویق همکاری‌های جمعی سخن گفته شده و یا در ماده 5 زمانی که سهم‌بری عادلانه عوامل در زنجیره تولید تا مصرف متناسب با نقش آن‌ها در ایجاد ارزش ه ویژه با افزایش سهم سرمایه انسانی از طریق ارتقاء آموزش، مهارت، خلاقیت، کارآفرینی و تجربه مورد توجه قرار می‌گیرد، همگی نشان از مسیر راهی برای دولتمردان دارد تا راه‌های جدید را بر تجارب گذشته و رویدادهای جاری استوار سازند.

نمایشگاه رسانه‌های دیجیتال

وی تأکید کرد: استفاده از توان بخش خصوصی و مشارکت در اجرای امور که در نهایت افزایش سرمایه اجتماعی نظام را در پی دارد، کمک به رشد و توسعه تولید محتوا‌های دیجیتال، افزایش گردش مالی بیشتر در این حوزه، توسعه کارآفرینی، کمک به توانمندسازی بخش خصوصی، افزایش توان دولت در اعمال وظایف حاکمیتی و صرفه‌جویی در هزینه‌ها از حداقل برکات چنین نمایشگاه‌هایی است که می‌توان اجرای آن را به بخش‌های غیردولتی و بخش‌های خصوصی و واقعی سپرد. از همین رو است که وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی خود را موظف می‌داند رویکرد جدید را ادامه داده و شرایط و بسترهای مناسب را برای توسعه کمی و کیفی آن به کار گیرد. این رویکرد جدید که کاملا منطبق بر سیاست‌های رسمی نظام جمهوری اسلامی، ابلاغی از سوی مقام معظم رهبری و برنامه‌های اعلامی دولت یازدهم بلکه محورهای اساسی دولت پیشین نیز هست در اجرا قطعا با مشکلات زیادی مواجه است.

دربیکی افزود: نوپایی اجرایی کردن این رویکرد و کمبود مهارت بخش خصوصی در این حوزه به واسطه عدم واسپاری، عدم اعتماد برخی از دولتمردان به بخش خصوصی و نیز عدم هماهنگی لازم بین سیاست‌های بخش‌های مختلف حاکمیتی از جمله مشکلاتی است که برای اجرای این نمایشگاه و نمایشگاه‌های مشابه وجود دارد اما در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی بر این باوریم که گذشت زمان و تلاش منسجم برای دستیابی به تفاهم و همسویی می‌تواند چنین مشکلاتی را رفع کند و به مرور زمان شاهد ایجاد نمایشگاهی درخور و شأن کشورمان در این حوزه باشیم ولو در سطح پایین‌تر بدنه خود این وزارتخانه نیز به دلایل مختلف که بخشی از آن بر همگان روشن است، مقاومت‌هایی در واگذاری امور این نمایشگاه به بخش خصوصی صورت گیرد.

دربیکی گفت: در عین حال معتقدیم به واسطه نبود توان لازم برای ایجاد نمایشگاه‌های مختلف در این حوزه بهتر است در حوزه تولید محتوا با همکاری همه دستگاه‌ها بتوان یک نمایشگاه بزرگ را در کشور ایجاد کرد و از موازی کاری در این حوزه بپرهیزیم، کاری که در ماده 16 سیاست‌های ابلاغی مقام معظم رهبری در حوزه اقتصاد مقاومتی کاملا نفی و نهی شده است.

بابک دربیکی در پایان سخنان خود در این مراسم مطرح کرد: با توجه به تصمیم و اراده وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در توسعه سیاست واگذاری تصدی‌گری امور ممکن به بخش خصوصی در جهت ارتقاء و رشد اقتصاد فرهنگ و هنر، همگرایی با نهادهای مختلف در جهت تجمیع توان حکومت در توسعه امر تولید محتوای مناسب دیجیتال، وزارت ارشاد بر این امر متناسب با سیاست‌های کلی نظام و در شأن سبک زندگی ایرانی - اسلامی تأکید کرده است.

نمایشگاه رسانه‌های دیجیتال



نمایشگاه رسانه‌های دیجیتال



نمایشگاه رسانه‌های دیجیتال



نمایشگاه رسانه‌های دیجیتال



نمایشگاه رسانه‌های دیجیتال



نمایشگاه رسانه‌های دیجیتال

انتهای پیام