PDA

نسخه کامل مشاهده نسخه کامل : لزوم فعالیت مجزای شورای IT / بودجه وزارت ارتباطات در دست سایر ارگانها



wichidika
25-08-2014, 20:24
وزیر ICT در مراسم افتتاح پروژه‌های زیرساختی تاکید کرد
لزوم فعالیت مجزای شورای IT / بودجه وزارت ارتباطات در دست سایر ارگانها






[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ] ([ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ])
وزیر ارتباطات به بحث ادغام شورای عالی فناوری اطلاعات با شورای عالی فضای مجازی اشاره و تاکید کرد: برای اجرایی‌ شدن شبکه ملی اطلاعات و هماهنگی‌های آن لازم است این شورا به فعالیت بپردازد در صورتی که شورای عالی فضای مجازی که به دستور مقام معظم رهبری تشکیل شده وظیفه‌ی نظارت و سیاست‌گذاری را برعهده دارد.


به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، مراسم افتتاح 513 پروژه زیرساختی در حوزه ارتباطات کشور با حضور وزیر ارتباطات و فناوری و معاونان او برگزار شد.


محمود واعظی در این مراسم به تغییرات صورت گرفته در بودجه وزارت ارتباطات اشاره کرد و گفت: دو هزار و 500 میلیون تومان در بودجه امسال برای وزارت ارتباطات در نظر گرفته شده بود که هزار و 500 میلیارد تومان از این بودجه را در ابتدای کار آقای نوبخت از من طلب کرد، 300 میلیارد تومان هم به صدا و سیما دادیم و 80 میلیارد دیگر را هم جای دیگر برداشت.

واعظی افزود: از آن چیزی که مانده، طی پنج ماه گذشته یک ریال هم به ما نداده‌اند. البته این موضوع تنها مختص وزارت ارتباطات نیست بلکه وزارتخانه‌ها و سازمان‌های دیگر نیز همین شرایط را دارند، زیرا در اوایل سال اغلب مبالغی که به خزانه واریز می‌شود، صرف پرداخت حقوق کارمندان دولت یا هزینه مواردی از جمله سیل و زمین‌لرزه شده است.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در بخش دیگری اظهار کرد: یکی از وظایف مهم ما آن است که سرویس با کیفیت خوب و بالا به مردم ارائه کنیم، اما مردم در حال حاضر از بخشی از خدماتی که به آنها ارائه می‌شود راضی نیستند و یا بر این نکته تاکید دارند که از نظر سرعت و کیفیت کم‌فروشی می‌شود. در همین راستا لازم است حتما شرکت‌های ارائه‌کننده خدمات برای حفظ اعتبار برند خود در افکار عمومی زمینه‌سازی کنند.

محمود واعظی همچنین اظهار کرد: ما نیز امیدواریم بتوانیم تا پایان سال 1394 پروانه‌های متعددی را صادر کنیم و شرکت‌های مختلفی که در این حوزه سرمایه‌گذاری کرده‌اند با ایجاد این شرایط بتوانند بدون محدودیت تکنولوژی را به‌طور آزادانه ارائه کنند.

وزیر ارتباطات ادامه داد: ما نمی‌خواهیم با فشار ما یک تکنولوژی امروز وارد کشور شود و کشور وارد‌کننده‌ی آن سال آینده مجبور شود برای ورود تکنولوژی‌های جدید‌تر یکبار دیگر هزینه کند. به هر حال پولی که در کشور صرف این موارد می‌شود چه پول وزارت ارتباطات باشد چه پول شرکت‌های خصوصی سرمایه‌ کشور است و نباید سرمایه کشور به راحتی از بین برود.

واعظی در ادامه‌ی صحبت‌های خود به بحث لزوم توجه به تولیدات داخلی اشاره کرد و افزود: اردیبهشت‌ماه امسال در مسیر ارتباطی تهران – اصفهان از تجهیزات بومی استفاده کردیم. در آن زمان دوستان نگرانی‌هایی داشتند و می‌گفتند با توجه به این‌که این طرح توسط رییس جمهوری افتتاح می‌شود ممکن است در آن اشکالی ایجاد شود که این خوب نیست، اما گفتم برای احترام به نیروهای داخلی این کار را انجام می‌دهیم که خوشبختانه اکنون هم این خط، خط بسیار خوبی شده است و برهمین اساس ما در 13 مسیر دیگر که در آنها با مشکل انتقال مواجه بودیم هم با بهره‌گیری از توان داخلی مشکل را حل کرده و امروز شاهد افتتاح این طرح‌ها هستیم.

وزیر ارتباطات در عین حال اظهار کرد: البته با وجود تمام طرح‌هایی که اجرایی شده ما آنقدر در این حوزه عقب‌ماندگی داریم که این افتتاح‌ها به هیچ عنوان نباید ما را راضی کند چرا که طبق برنامه 20 ساله ما باید رتبه‌ی اول منطقه را داشته باشیم، اما اکنون در جایگاه پانزدهم قرار داریم و به همین دلیل لازم است تلاش بسیار کنیم.


انتهای پیام