wichidika
17-08-2014, 17:54
مدیرعامل شاتل خبر داد:رتبه ۱۵۸ ایران در میزان تخصیص پهنای باند به کاربران![ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]مدیرعامل گروه شرکتهای شاتل از رتبه ۱۵۸ ایران در متوسط میزان تخصیص پهنای باند به کاربران در مقایسه با دیگر کشورهای جهان با ضریب نفوذ اینترنت کمتر از ۲۰ درصد خبر داد.
به گزارش روابط عمومی شاتل، احمد نخجوانی در چهارمین کنفرانس مدیریت اجرایی گفت: طبق شاخصهای توسعه جهانی منتشر شده از سوی بانک جهانی، در سال ۲۰۱۳ تعداد مشترکان ایرانی که از اینترنت پرسرعت استفاده میکردند، تنها چهار میلیون نفر بوده است که در مقایسه با جمعیت جهان، ایران به لحاظ دسترسی به اینترنت پرسرعت در جایگاه ۱۱۵ جهان ایستاده است.
به گفته وی، شاخص آمادگی شبکه ایران در سال ۲۰۱۴ از بین ۱۴۴ کشور جهان در رتبه ۱۰۴ قرار دارد که این رتبه در سال گذشته ۱۰۱ بوده است و ایران در این رتبهبندی بعد از گواتمالا، پاراگوئه، بوتسوانا، و همردیف نامبیا، ونزوئلا، گامبیا و زامبیا قرار گرفته است. براساس گزارش World Economic Forum آمادگی شبکه براساس ترکیبی از ۵۰ شاخص مختلف سنجیده میشود.
نخجوانی گفت: درحال حاضر تعداد کاربران اینترنت در جهان به سه میلیارد نفر رسیده است و این درحالی است که این رقم در سال ۲۰۰۳ کمتر از یک میلیارد نفر بوده است.
وی افزود: در سال ۲۰۱۴ تعداد کاربران پهنای باند ثابت به حدود ۷۰۰ میلیون نفر رسیده و این درحالی است که این رقم برای پهنای باند موبایل دو میلیارد و ۷۰۰ میلیون نفر است و پیشبینی میشود در سال ۲۰۱۶ تعداد کاربران پهنای باند ثابت به ۸۶۶ میلیون نفر و تعداد کاربران پهنای باند موبایل به سه میلیارد و۷۰۳ میلیون مشترک برسند.
به گفته مدیرعامل شاتل، براساس گزارش Forester در سال ۲۰۱۳، میزان فروش آنلاین در جهان در سالهای ۲۰۱۰ و ۲۰۱۱ به ترتیب ۶۸۰٫۶ میلیارد دلار و ۷۶۳٫۲ میلیارد دلار بوده و این رقم برای ایالات متحده در همین سالها نیز ۱۷۲٫۹ میلیارد دلار و ۲۵۵٫۶ میلیارد دلار بوده است.
نخجوانی با اشاره به رابطه بازاریابی و فناوری و باتوجه به اینکه همزمان با تحولات تکنولوژیکی، تحولاتی هم در حوزه بازاریابی اتفاق میافتد، گفت: طبق گزارش گارتنر در سال ۲۰۱۷ مدیران بازاریابی بیش از مدیران انفورماتیک با فناوری اطلاعات سرو کار خواهند داشت و رسانههای اجتماعی بین ۵۷ تا ۶۰ درصد روی تصمیمگیریهای مشتریان تاثیرگذار هستند.
به گزارش روابط عمومی شاتل، احمد نخجوانی در چهارمین کنفرانس مدیریت اجرایی گفت: طبق شاخصهای توسعه جهانی منتشر شده از سوی بانک جهانی، در سال ۲۰۱۳ تعداد مشترکان ایرانی که از اینترنت پرسرعت استفاده میکردند، تنها چهار میلیون نفر بوده است که در مقایسه با جمعیت جهان، ایران به لحاظ دسترسی به اینترنت پرسرعت در جایگاه ۱۱۵ جهان ایستاده است.
به گفته وی، شاخص آمادگی شبکه ایران در سال ۲۰۱۴ از بین ۱۴۴ کشور جهان در رتبه ۱۰۴ قرار دارد که این رتبه در سال گذشته ۱۰۱ بوده است و ایران در این رتبهبندی بعد از گواتمالا، پاراگوئه، بوتسوانا، و همردیف نامبیا، ونزوئلا، گامبیا و زامبیا قرار گرفته است. براساس گزارش World Economic Forum آمادگی شبکه براساس ترکیبی از ۵۰ شاخص مختلف سنجیده میشود.
نخجوانی گفت: درحال حاضر تعداد کاربران اینترنت در جهان به سه میلیارد نفر رسیده است و این درحالی است که این رقم در سال ۲۰۰۳ کمتر از یک میلیارد نفر بوده است.
وی افزود: در سال ۲۰۱۴ تعداد کاربران پهنای باند ثابت به حدود ۷۰۰ میلیون نفر رسیده و این درحالی است که این رقم برای پهنای باند موبایل دو میلیارد و ۷۰۰ میلیون نفر است و پیشبینی میشود در سال ۲۰۱۶ تعداد کاربران پهنای باند ثابت به ۸۶۶ میلیون نفر و تعداد کاربران پهنای باند موبایل به سه میلیارد و۷۰۳ میلیون مشترک برسند.
به گفته مدیرعامل شاتل، براساس گزارش Forester در سال ۲۰۱۳، میزان فروش آنلاین در جهان در سالهای ۲۰۱۰ و ۲۰۱۱ به ترتیب ۶۸۰٫۶ میلیارد دلار و ۷۶۳٫۲ میلیارد دلار بوده و این رقم برای ایالات متحده در همین سالها نیز ۱۷۲٫۹ میلیارد دلار و ۲۵۵٫۶ میلیارد دلار بوده است.
نخجوانی با اشاره به رابطه بازاریابی و فناوری و باتوجه به اینکه همزمان با تحولات تکنولوژیکی، تحولاتی هم در حوزه بازاریابی اتفاق میافتد، گفت: طبق گزارش گارتنر در سال ۲۰۱۷ مدیران بازاریابی بیش از مدیران انفورماتیک با فناوری اطلاعات سرو کار خواهند داشت و رسانههای اجتماعی بین ۵۷ تا ۶۰ درصد روی تصمیمگیریهای مشتریان تاثیرگذار هستند.