PDA

نسخه کامل مشاهده نسخه کامل : ░▒▓█ آمـــوزش و محل پــرسش و پـــاسخ های زبان XML █▓▒░



kian98
10-08-2014, 11:39
در بخش آموزش XML سعی می کنیم بخش عناصر کلیدی مرتبط با تکنولوژی XML را تشریح و ارتباط آنها را بیان کنیم و جایگاه هر یک از آنها برای پیاده کنندگان و طراحان برنامه های اطلاعاتی تشریح کنیم.XML تشکیل شده از Extensible ، Markup و Language به معنی زبان فرامتنی می باشد و زبان فرامتنی در اصطلاح به زبانی گفته می شود که با استفاده از یکسری علام و یا نشانه ها ، به کاربر و یا هر برنامه دیگری که اطلاعات به آن وارد می شود ، می فهماند که اطلاعات را چگونه ویرایش و یا استفاده نماید و به طور کل یک سیستم ذخیره اطلاعات است که میتوان در زمینه های مختلف تعمیمش داد.


[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]


XML زبانی است که امکان ذخیره دادههای ساختیافته را فراهم میکند. دادههای ساختیافته به دادههایی گفته میشود که قسمتهای مختلف آن قابل تفکیک و ساختاربندی باشد. تفاوت اصلي XML با HTML در اين است كه XML سعي دارد دادهها را طوري نشانهگذاري كند كه معناي آنها حفظ شود و در حاليكه HTML دادهها را طوري نشانهگذاري ميكند كه قابل نمايش براي مرورگرها باشد. در واقع تاكيد XML بر روي معناي دادههاست در حاليكه تاكيد HTML بر نمايش داده ميباشد ، همچنین به XML یک زبان قابل توسعه می گویند ، چون شما می توانید هر چه قدر که نیاز داشته باشید ، برای خود تگ های جدید ایجاد نمایید .XML در حیطه های مختلف در توسعه وب به کار می رود بنابراین تسلط بر زبان XML می تواند در طراحی سایت بسیار موثر باشد .

kian98
10-08-2014, 11:41
برای اینکه بفهمیم XML چیست ابتدا باید بدانیم XML از چه کلماتی تشکیل شده است.ما سعی می کنیم در این مقاله عناصر کلیدی مرتبط با تکنولوژی XML را تشریح و ارتباط آنها را بیان کنیم و جایگاه هر یک از آنها برای پیاده کنندگان و طراحان برنامه های اطلاعاتی تشریح کنیم.زبان XML تشکیل شده از Extensible ، Markup و Language می باشد و به طور کل یک سیستم ذخیره اطلاعات است که میتوان در زمینه های مختلف تعمیمش داد.

[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]


در ابتدا باید بدانیم XML برای شرح و بیان اطلاعات طراحی شده است و HTML برای نمایش دستورات نوشته شده استفاده می شود.لازم است بدانید که XML يك Markup Language مانند HTML است. XML زير مجموعه ساده شدهاي از زبان SGML ميباشد. SGML يك زبان عمومي و پيچيده براي نشانهگذاري دادههاست كه در دهه 80 بوجود آمد و پدر زبانهاي نشانهگذاري محسوب ميشود. از آنجایی که SGML قابلیتهای زیادی داد زبان پیچیده ای هم محسوب می شود بنابراین انجمن وب XML را جانشین آن کرد زیرا این زبان ساده تر می باشد.

kian98
11-08-2014, 07:53
در این بخش از آموزش XML می خواهیم تفاوت بین XML و HTML را بیان کنیم .
XML زبانی است که امکان ذخیره دادههای ساختیافته را فراهم میکند. دادههای ساختیافته به دادههایی گفته میشود که قسمتهای مختلف آن قابل تفکیک و ساختاربندی باشد . تفاوت اصلي XML با HTML در اين است كه XML برای حمل اطلاعات طراحی شده است كه معناي آنها حفظ شود و در حاليكه HTML دادهها را طوري نشانهگذاري ميكند كه قابل نمايش براي مرورگرها باشد . HTML برای نمايش اطلاعات و XML برای شرح و حمل و نقل اطلاعات است.
درک اینکه XML یک جایگزین برای HTML نیست خیلی مهم است . در آینده گسترش وب احتمال داده میشود که XML برای شرح اطلاعات به کار خواهد رفت،درحالیکه که HTML برای فرمت و نمایش اطلاعات به کار خواهد رفت . شاید این بهترین تعریف از XML باشد: ابزاری مستقل از سخت افزار و نرم افزار برای انتقال اطلاعات است.

kian98
11-08-2014, 07:55
در این قسمت از آموزش XML ، کاربرد XML را توضیح می دهیم.
از آنجایی که از xml بیشتر برای نگهداری و یا انتقال اطلاعات استفاده می شود در این مقاله سعی شده تا با مهمترین کاربردهای زبان xml شما را آشنا کنیم.
شما با استفاده از xml می توانید اطلاعات را در یک فایل جداگانه XML ذخیره نمایید . سپس توجه و تمرکز خود را در HTML بر روی ظاهر و نحوه نمایش اطلاعات قرار داده و هر بار که اطلاعات تغییر کرد ، فایل XML را مستقل از فایل HTML آپدیت می کنید .
با حجم کمی از کدنویسی به زبان جاوا اسکریپت ، می توانید به راحتی اطلاعات فایل XML را خوانده و در فایل HTML نمایش دهید .

[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]

از دیگر کاربردهای xml اشتراک گذاری اطلاعات می باشد.
xml اطلاعات را به صورت ساذه و بدن قالب بندی خاصی در خود ذخیره می نماید که این کار باعث می شود مستقل از نرم افزار و سخت افزار عمل کند.این خاصیت باعث می شود تا اطلاعاتی را که بین سیستم های مختلف به اشتراک گذاشته می شود ، همه به صورت XML باشند ، تا به عنوان یک زبان مشترک و ساده بین آنها عمل نماید .
این زبان نیز انتقال اطلاعات را بین سیستم های مختلف ساده می کند،با توجه به این نکته کهبر روی اینترنت سرورها با سیستم عامل ها و نرم افزارهای مختلف و گاها ناسازگار وجود دارند .
انتقال اطلاعات به زبان ساده و مشترک XML ، می تواند توسط هر گیرنده یا فرستنده ای بر روی وب به راحتی خوانده و ترجمه شود
همچنین XML ارتقا به نرم افزار و سخت افزار بالاتر را راحت می کند زیرا ارتقا به نرم افزار یا سخت افزار بالاتر ، کاری بسیار وقت گیر بوده و باید مقدار زیادی اطلاعات جابه جا شوند . در این حتی ممکن است ، اطلاعات ناسازگار از بین بروند .
اما اگر اطلاعات را به زبان XML نگهداری کنیم ، فارغ از سخت افزار و نرم افزار بوده و در ارتقاء بسار راحت عمل کرده و هم اینکه به صورت متن ساده است
XML برای طراحی ابزارها و زبان های جدید به کار می رود .زبان ها و سرویس های جدیدی وجود دارد که به وسیله زبان XML و بر مبنای آن ایجاد شده اند . برخی از این سرویس ها عبارتند از:سرویس rss , سرویس wsdl و سرویس soap .