PDA

نسخه کامل مشاهده نسخه کامل : اپراتور آمریکایی در آستانه واگذاری به فرانسوی‌ها



wichidika
04-08-2014, 21:39
اپراتور آمریکایی در آستانه واگذاری به فرانسوی‌ها

اپراتور مخابراتی فرانسوی Iliad قصد دارد اپراتور آمریکایی تی – موبایل را بخرد. این در حالی است که چند سال قبل اسپرینت شرکت تی – موبایل را خریده بود.

[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]






به گزارش خبرنگار فناوری اطلاعات خبرگزاری فارس ([ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]) به نقل از یورونیوز، ([ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]) هنوز مشخص نیست طرف فرانسوی قصد دارد چه میزان برای این خرید هزینه کند. در حالی که کل سرمایه Iliad در بازار از 16 میلیارد دلار فراتر نمی رود، تی – موبایل چهارمین اپراتور بزرگ تلفن همراه در آمریکاست و ارزش سرمایه آن در بازار بالغ بر 25 میلیارد دلار است.
در حالی که دو شرکت هیچ یک در این زمینه موضع گیری نکرده اند، بسیاری از منابع خبری با قاطعیت از حتمی بودن این خرید خبر داده اند. گفته می شود Iliad پیشنهاد خود در این زمینه را حدود یک هفته قبل مطرح کرده و برای قطعی کردن این موضوع و تسهیل فرایند مالی آن با برخی بانک ها وارد مذاکره شده است.
SoftBank Corp ژاپن که اسپرینت و دویچه تله کام که 67 درصد از سهام تی – موبایل را در کنترل خود دارند هم ظاهرا مخالفتی با موضوع ندارند. منابع مطلع می گویند این خرید تا قبل از پایان شهریور ماه نهایی خواهد شد. با انتشار این خبر ارزش سهام تی –موبایل 4.4 درصد رشد داشته و به 32.30 دلار به ازای هر سهم رسیده، اما ارزش سهام اسپرینت با 6.6 درصد کاهش به 7.25 دلار به ازای هر سهم رسیده است.
انتهای پیام/آ