ورود

نسخه کامل مشاهده نسخه کامل : سوال ساده مکس



hadi_khan2
29-07-2014, 12:40
سلام
2 تا سوال ساده داشتم :
1 - چطوری میشه 2 تا حجمو یکی کرد یعنی انگاری که 1 حجم بشن و بشه editpoly روش انجام داد (اگه یکی نباشن editpoly کار نمی کنه یعنی فقط روی حجم اولی کار میکنه و دومی هم جدا که من می خوام حجما رو یکی کنم تا edit poly رو یک حجم کار کنه !!!!؟؟
2 - اگه بخوایم یک سطح دیوار که حجم اون مکعب مسطیل نباشه مثلا ذوزنقه باشه بعد از دادن سگمنت به اون گوشه ها ی دیوار و کشیدن سگمنت ها بر اثر اشتباه ممکنه سطح دیوار تا بخوره مثلا از وسط به طوری که فقط از رندر قابل مشاهده است و در محیط خود نرم افزار قابل مشاهده نباشه !!!!
برای تسطیح سطح دیوار چه راهکاری هست ببینید مثلا برای احجام گرد ما می تونیم smoth فعال کنید و بهش مقدار بدیم که کجی ها و گوشه های گرد یک دست بشه اگر حجممون شکسته باشه و بخوایم شکسته بمونه و سطحشم صاف بمونه چه راحل هایی هست !!!!؟؟؟؟

SSS_HHH_OOO
29-07-2014, 19:24
خوب واسه سوال اول اگه میخوای فقط دوتا جسم یکی بشن ولی بهم متصل نباشن که باید توی منوی edit poly روی دیکمهattach کلیک کنی و جسم دوم رو انتخاب کنی
اگه میخوای پلیگون هاشونم بهم وصل بشه یا باید دستی اینکارو کنی یا اdynamesh تو زیبراش استفاده کنی که یه لایه روی جسم بکشه

سوال دوم هم اینکه میتونی خط تو جهتی که میخوای بکشی و snap رو توی تری دی مکس فعال کنی نقاط رو بچسبونی به خاط

hadi_khan2
30-07-2014, 03:59
دوست عزیز
در مورد سوال اول قسمت دوم که گفتی dynameshi تو زیبراش بیشتر توضیح میدی ؟ کجاست و چجوریه راستی میخوام پلیگونهاشونم بهم وصل بشه حتمااااا .؟؟؟

SSS_HHH_OOO
30-07-2014, 20:38
zbrush یه نرم افزاره که برای مجسمه سازی سه بعدی استفاده میشه
چنتا ابزار بسیار مفید داره که من خودم برای این کارا از اون استفاده میکنم
یکی dynamesh
دینامش میاد یه لایه روی همه اجسامی که با هم هستن مث روکش میکشه که البته حفره ها رو هم پر میکنه و جسم رو یه تیکه میکنه
بعد ابزاری داره به اسم zremesher که با اون میاد تعداد پولیگون های کار رو کم و منظم میکنه
از این دوتا استفاده کنی خیلی راحت با چنتا کلیک جسمت یه تیکه و بهم پیوسته میشه
اما برای اجسامی که پولی گون های کمی دارن بهتره دستی اینکارو تو مکس بکنی
یعنی ورتکس ها رو نزدیک هم ببری خودت و weld کنی

hadi_khan2
01-08-2014, 19:36
دوست عزیز یه مشکل دیگه ای که هست اینه که وقتی به یه دیوار segment میدم که مثلا از توش چهار چوب پنجره رو در بیارم یا .... متاسفانه زمانی که میخوام متریال به دیوار بدم و بعدش یه رندر ساده ازش بگیرم میبینم که خروجی کار این شده که رد این segmenta توی دیوار افتاده چرا ؟؟؟؟ انگار روی دیوارو خط خطی کردی ؟؟/ باید چیکار کرد ؟؟؟؟؟

SSS_HHH_OOO
02-08-2014, 00:07
خوب برای رفع این مشکل اگه خیلی سادشو بخوای باید smooth بدی به جسم و رو حالت اتوماتیک قرارش بدی
همه پلی گون هایی که با زاویه خاصی از هم قرار دارن رو نرم نشون میده.
مدیفیر smooth خیلی خوبه ولی برای وقتی که میخوای دستی درست کنی قضیه فرق میکنه و یکم پیچیده تر میشه

hadi_khan2
02-08-2014, 15:58
وای نه چون حجم من شکسته است و نمیتونم smoth بدم ببین یه ساختمون مثلثی شکل که دارای دیوار و سقف شکسته و شیبدار ( هم دیوار و هم سقف ) .
یه کار دیگه ای هم که میکونم اینه که از سطح دیوارام با ابزار cut چهارچوب پنجره هامو در میارم بعد ext roude ولی بازم این cut مثله segment میمونه و کار خراب میشه !!!
چاره کار چیه ؟؟؟

hadi_khan2
03-08-2014, 22:58
دوست عزیز راهی به نظرت نمیرسه؟؟؟

SSS_HHH_OOO
05-08-2014, 06:03
میشه یه تصویری چیزی بذاری من دقیقا منظورتو متوجه نمیشم