PDA

نسخه کامل مشاهده نسخه کامل : ▓ راهـــنمای جــامع ساخت وب سایـت Ž▓



kian98
20-07-2014, 08:59
بنام خداوند

انجمن طراحی صفحات وب صرفا برای مباحث و پرسش هایی است که در رابطه با طراحی صفحات اینترنتی و وب می باشد.
به همین خاطر بر آن شدیم تا موضوعی جامع و یکپارچه در رابطه با ساخت یک وب سایت را در اینجا قرار دهیم، تا جوابگوی بخشی از سوالات کاربران باشد.
این تاپیک تا سولاتی را که یک نفر برای ساخت یک تارنما با آن روبرو خواهد شد را جواب می دهد و در عین حال مراحل ایجاد یک وب سایت را نیز به شما می گوید.

این مقاله مخصوصا برای انجمن P30world ([ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]) نوشته شده است و کپی برداری از آن با ذکر منبع بلامانع می باشد.

از دوستان تقاضا داریم تا به پایان رسیدن این مقاله در این تاپیک پستی ارسال ننمایند.

باتشکر: Kian98 و تیم مدیریت انجمن طراحی صفحات وب


لیست پست های مفید این تاپیک:

مقدمه ([ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ])
هاست و دامین و سرور ([ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ])
آپ تایم (Up Time) و پهنای باند (Band Width) ([ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ])
انواع سایــــت ([ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ])
انواع زبان های تحت وب + بانک اطلاعاتی (DataBase) چیست؟ ([ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ])
سیــستم های مدیریت محتوا + اسکریپت (Script) ([ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ])
سئو و بهــینه سازی و انواع رتبه بندی سایت و وبـــلاگ ([ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ])
سرور مجازی چیست؟ ([ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ])
سرور اختصاصی چیست؟ ([ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ])
DNS چـــیست؟ ([ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ])
FTP چــیست؟ ([ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ])
VDS چــیست؟ ([ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ])
کــرنل (Kernel) چیست؟ ([ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ])
WebMin چــیست؟ ([ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ])
هاست ابری چـــیست؟ ([ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ])
کنترل پنل ها (Control Panel) چیستند؟ ([ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ])
آیا در سرور مجازی به فایل های کانفیگ و php.ini دسترسی داریم؟ ([ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ])
آیا وب سرور در سرور مجازی به طور پیش فرض نصب است یا باید خودمان آن را نصب کنیم؟ ([ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ])
دیوار آتش یا فایروال (Firewall) چیست؟ ([ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ])
گواهینامه SSL ([ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ])
60 برتری سیستم عامل لینوکس نسبت به سیستم عامل ویندوز ([ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ])



([ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ])

kian98
20-07-2014, 16:40
[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]

[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]



امروزه اینترنت تبدیل به مهم ترین تکنولوزی حاصل از کامپیوتر شده و به جرئت می توان گفت، به خاطر اینترنت است که قرن بیست و یکم را عصر تکنولوژی و فناوری نامیده اند. در ایران تنها 35 میلیون نفر در اینترنت حضور دارند که این رقم روزانه در حال افزایش می باشد.
به این خاطر که اینترنت در حال رشد است و افراد بسیاری در آن حضور دارند این فضا بستر بسیار مناسبی برای تبلیغات است و به همین دلیل افراد بسیاری مایل به کسب درآمد از اینترنت هستند برای اینکار میبایست یک وب سایت برای خود بسازند. درآمد حاصل از اینترنت به قدری زیاد است که شرکت های عظیمی همچون گوگل از آن کسب درآمد می کنند. این کسب درآمد می تواند از راه هایی همچون تبلیغات،فروشگاه اینترنتی و... باشد. اما ساخت وب سایت کاریست که به سادگی قابل انجام نمی باشد و هرکسی که ارادهکند نمی تواند یک سایت بسازد.برای ساخت وب سایت در ابتدا نیاز به آموزش ها و کسب مهارت هایی لازم است که ما قصد داریم آن را در اینجا به شما یاد دهیم.
آموزشی که قرار است در اینجا ببینید ساده و کاربردی می باشد. نوع آموزش در اینجا ، آموزش ساخت سایت با سیستم های مدیریت محتواست که در پست های بعدی می فهمیم که سیستم مدیریت محتوا چیست.

به شما پیشنهاد می کنم تا تمامی پست های این تاپیک را بخوانید چون تمامی بخش های آن وابسته به یکدیگر هستند.

باتشکر و سپاس فراوان :n16:

kian98
20-07-2014, 17:51
بنام خدا

در این پست می خواهیم اولین چیزهایی که برای ساخت یک وب سایت نیاز است را بدانیم. برای سوالات بیشتر به انجمن هاستینگ،دامنه و مدیریت سرور ([ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]) مراجعه بفرمایید.
------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

قبل از هر چیز باید بفهمیم که سرور (Server) چیست؟ و چه کاربردی دارد.

[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]

سرور (Server): سرور یک نوع ابررایانه هست که به صورت 24 ساعته و هفت روز هفته به اینترنت پرسرعت متصله. این سرور دارای سرعت اینترنتی هست که حتی توی خواب هم نمی تونیم ببینیم. سرعت بعضی از اونها به چندین ترابایت بر ثانیه هم میرسه. و اینکه چندین هزار ترابایت حافظه داخلی دارند به اضافه سی پی یو ای که خوابش رو هم نمی تونید ببینید.

دیتاسنتر (Data Cenetr): دیتاسنتر معمولا یک ساختمون هست که ابر رایانه رو اونجا میگذارند. ابر رایانه ها بسیار بزرگند.شاید فکر کنید چرا ابررایانه ها اینقدر کم یاب اند و هرکسی نمی تونه ازشون داشته باشه؟ چون اولا ابررایانه ها خیلی گرون هستند و چندین میلیارد دلار پولشون هست.دوما ابر رایانه مثل کامپیوتر ([ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]) نیست و نیاز به متخصصان خبره برای اداره کردنشون هست. سوما اینطور نیست که برید به یه مغازه کامپیوتری و بگید یه ابر رایانه میخوام. برای خرید یک ابررایانه باید به شرکت هایی که معمولا خارج از کشور هستند سفارش ساخت یکیشون رو بدید و اونها هم بعد یکی دو سال اون رو تحویل می دهند. البته قبلش میگن یه ساختمون 3،4 طبقه برای سرهم کردنشون باید داشته باشد. خوب این هم از بحث دیتاسنتر.
----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

برای ساختن یک وب سایت ([ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]) باید اول بدانیم که فایل های سازنده سایت را در کجا قرار دهیم. این مکانی که ما می خواهیم فایل های سایت ([ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]) را در آن بگذاریم باید در اینترنت باشد.یعنی اینکه جایی که در همه جا توسط اینترنت قابل دسترس باشد. این فضای اینترنتی هاست (Host) نام دارد که در پایین با آن اشنا خواهیم شد.

[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ] ([ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ])

هاست (Host): فضایابر رایانه ها رو که در بالا فهمیدید چی هستند توسط نرم افزارهایی خاص به چندین بخش تقسیم می کنند (یه جورایی مثل پارتیشن بندی کامپیوتر) و به هر بخش از اون فضاهای تقسیم شده مقدار مشخصی از سی پی یو و رم ابر رایانه رو اختصاص می دهند. سپس شما می تونید یکی از این فضاهای تقسیم شده رو بخرید و توشون فایل های سایتتون ([ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ])رو قرار بدید. حالا شاید بپرسید این هاست رو از کجا بخرم؟ پس پایین رو بخونید.

شرکت های هاستینگ (Hosting): توی اینترنت یک سری سایت ([ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]) هایی هستند که از صاحبان و مدیران سرورها نمایندگی می گیرند تا این بخش هایی که از فضای سرور جدا شده رو به مردم بفروشند و در عوض ماهانه مقدار مشخصی پول هم به صاحبان این سرور ها میدهند. بعضی دیگه از این شرکت ها از سایر شرکت های هاستینگ یک نمایندگی می خرند و هاست می فروشند. می تونید در زیر لیست بعضی از معتبر ترین سایت های هاستینگ ایرانی رو ببینید:

آشیانه هاست ([ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ])
هاست دی ال ([ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ])
میهن وب هاست ([ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ])
هاست ایران ([ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ])

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

دامین (Domain) یکی از اصلی ترین چیزهایی هست که شما باید در رابطه با ساخت سایت بدونید. کافیه پایین رو بخونید.

[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]

دامین ( Domain): دامین در اصل همون آدرس صفحه وب هست. برای مثال دامین سایت پی 30 ورلد ([ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]) این هست : [ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ] ([ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ])
دامین از چند جزء اصلی تشکیل شده که در زیر به مرورشون می پردازیم:

اولین بخش دامین پروتکل(Protchol) هست که در آدرس بالا پروتکل http هست. پروتکل http برای سایت های معمولی استفاده میشه . پرتکل به باندی می گویند که اطلاعات سایت رو بین کاربر (بازدیدکننده ازصفحه وب) و سروری که هاست از اون تهیه شده رد و بدل می کنه. پروتکل انواع زیادی داره که مهم ترین هاشون پروتکل های http و [ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ] هستند. پروتکل اچ تی تی پی اس برای سایت هایی به کار میره که نیاز به امنیت بالایی دارند مثل سایت های بانکی و یا سایت های بزرگی مثل گوگل و یاهو.

دومین بخش دامین ساب دامین (Sub Domain) اون هست به معنای زیر دامنه. سا دامین www یه ساب دامین معمولی هست و معمولا به آخر آدرس ها اضافه میشه و هیچ تغییری در آدرس دامین به وجود نمیاره. و مخفف کلمه World Wide Web هست که یعنی دنیای گشترده وب. با ساب دامین میشه تعداد نامحدودی سایت رو توی یک آدرس دامین داشت. برای مثال سایت پی سی ورلد توی آدرسش یک ساب دامین بنام forum ایجاد کرده و توی این ساب دامین این انجمن رو بوجود آورده. پس در حال حاضر ساب دامین سایت پی سی ورلد forum هست. و می تونه بی نهایت ساب دامین دیگه هم برای آدرس دامین اصلیش ایجاد کنه.

سومین بخش دامین نام سایت هست و کاملا دلخواه هست و شما می تونید هنگام خرید دامین هرنامی که خواستید برای سایتتون انتخاب کنید تا اون دامین برای شما به ثبت برسه . به شرطی که این نام قبلا با دامین سطح بالای مورد انتخاب شما برای کس دیگری به ثبت نرسیده باشه. مثلا در آدرس بالا نام دامین P30world ([ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]) در مورد دامین سطح بالا پایین رو بخونید.

چهارمین بخش دامین دامین سطح بالا(Top Level Domain) اون هست.این بخش آخرین قسمت یک دامین هست.این بخش برای این هست که سایت شما از بقیه سایت ها جدا باشه و به گونه ای نوع فعالیت سایت شما رو هم مشخص می کنه. ولی اینکه نوع فعالیت سایت شما رو مشخص میکنه اجباری نیست و شما می تونید از هر دامین سطح بالایی برای آدرس سایتتون استفاده کنید. برای مثال در آدرس بالا دامین سطح بالای آدرس سایت پی سی ورلد com. هست. این رو هم بگم که هر کشور برای خودش یک آدرس دامین سطح بالا داره. مثلا دامین سطح بالای ایران ir. هست و می تونید پس از خرید دامین سطح بالای ir. در سایت nic.ir ([ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]) اون رو به ثبت برسونید. ( اگه دامین دات آی آر خریدید باید حتما همین کار رو بکنید) یک وقت این فکر به سرتون نزنه که حالا که توی ایران هستم فقط مجبورم دامین ir. بخرم. نه شما هر دامینی که دوست دارید میتونید بخرید فقط ایران و سایر کشورها یک دامین هم دارند که مختص کشورشون هست.

در زیر میتونید لیستی از چند دامین سطح بالای معروف رو ببینید:



نام دامین
کاربرد آن

نام دامین
کاربرد آن



COM.
عمومی
BIZ.
خرید و فروش اینترنتی


NET..
شبکه اینترنتی
TV.
شبکه های تلویزیونی و ماهواره ای


ORG.
نهاد و سازمان
IR.
سایت های ایرانی



البته به غیر از دامین از آدرس دیگری هم برای ورود به یک سایت استفاده میشه که بهش آدرس آی پی می گویند:

آدرس آی پی IP: شما می توانید به غیر از زدن آدرس یک سایت از آدرس دیگری برای ورود به آن سایت هم استفاده کنید که به آن آدرس آی پی می گویند. این آدرس بین اعداد 0 تا 255 متغیر هست. برای مثال آدرس آی پی سایت گوگل 209.85.135.103 هست. همونطور که می بینید حفظ کردن این آدرس بسیار مشکله برای همین چند سال پیش کنسرسیوم جهانی وب W3C.ORG ([ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]) آدرس دامین رو ایجاد کرد تا به جای آدرس آی پی استفاده بشه. البته هنوز هم آدرس آی پی هست و هنوز هم استفاده میشه.

--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

kian98
20-07-2014, 18:13
بنام خدا

پهنای باند و آپ تایم یکی از اساسی ترین چیزهایی هستند که باید همراه با هاست بدونید. برای همین پایین رو بخونید:


پهنای باند (Band Width): پهنای باند به میزان رد و بدل اطلاعات می گویند. هنگامی که شما هاست می خرید باید پهنای باند نیز بخرید. بهنای باند را با این مثال برایتان توضیح میدهم.
به میزان اطلاعاتی (فایل ها،تصاویر،ویدئوها،آهنگ ها و....) که در طول یک ماه جاری بین کاربران (بازدیدکنندگان) صفحه وب یا همان سایت و سروری که هاست در آن قرار دارد پهنای باند می گویند.
برای مثال شما برای هاست خود 200 گیگابایت پهنای باند ماهیانه خریدید. حال اگر در طول این یک ماه بیشتر از 200 گیگ از سایت شما دانلود و یا بر روی سایت شما فایل و داده آپلود شود سایت شما از دسترس خارج میشود تا ماه بعدی. توجه کنید همین که کاربری به سایت شما سر می زند و از سایت شما بازدید می کند هم از پهنای باند سایت شما کم می کند زیرا به هر حال فایل ها و کدها و یا تصاویر و سایر چیزها بین مرورگر کاربر و سروری که هاست شما در آن هست ردوبدل می شود.

آپ تایم (Up Time): به میزان زمانی گفته میشود که سروری که هاست شما روی آن قرار دارد به اینترنت وصل است. برای مثال شرکت هاستینگ می گوید آپ تایم سرورهایش 100% است یعنی سرورهایش در طول سال جاری همیشه به اینترنت متصل هستند.
ولی اگر شرکت هاستینگ بگوید برای مثال آپ تایم سرورهایش 80% است یعنی سرورهایش 80 درصد از سال به اینترنت متصل میباشند و مابقی سال به اینترنت وصل نیستند و اگر سرور ها به اینترنت متصل نباشد سایت شما نیز از دسترس خارج میشود و دیگر نمی توانید به آن و هاستش دسترسی پیدا کنید مگر اینکه سرور دوباره به اینترنت متصل شود.

معمولا قبل از هر کاری برای خریدن هاست از 100% بودن آپ تایم سرورهای آن شرکت هاستینگ مطمئن شوید. آپ تایم یکی از عوامل تبلیغات شرکت های هاستینگ نیز میباشد.

Cna_1
21-07-2014, 02:42
سلام جناب کیان تاپیکتون واقعــــا عالیه ... امیدوارم با قدرت ادامه بدید به توضیحات کامل و مفید و خوبتون
منتظر بقیه توضیحاتتون مشتاقانه هستیم :n12:

kian98
21-07-2014, 08:29
سلام سینا جون.

این تاپیک رو توی تیم طراحی صفحات وب پیشنها دادم.
بنابراین تا آخرین مرحله ساخت سایت آموزش اینجا میگذارم.

فقط دوستان تا موقعی که مقالات این تاپیک تموم نشده اینجا سول نپرسید . بعد از اینکه مقالات این تاپیک تموم شد مهم میشه و هر سوالی خواستید اینجا می تونید مطرح کنید.

باتشکر

kian98
21-07-2014, 09:16
بنام خدا

سایت ها به چندین دسته مختلف تقسیم می شوند ولی در کل دو دسته هستند که در پایین به توضیحشان می پردازیم:

#1 سایت های پویا (Dynamic)

#2 سایت های ایستا (Static)


سایت های پویا (Dynamic): ([ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ])اینگونه سایت ها بسیار پرکاربرد هستند و تقریبا 90 درصد سایت های جهان سایت های پویا هستند. این سایت ها از سیستم های مدیریت محتوا و بانک های اطلاعاتی استفاده می کنند. کارکردن با آنها بسیار ساده است.اطلاعات اینگونه سایت ها در بانک های اطلاعاتی قرار دارد. اطلاعات مانند مشخصات و رمز عبور کاربران،نوشته ها و متن های سایت،رمز و مشخصات مدیران سایت و .../ اما چرا به این سایت ها می گویند پویا؟ زیرا صفحات وبی که پویا هستند می توانند با کاربر رابطه مستقیم و غیر مستقیم داشته باشند. یعنی برای مثال شما می توانید با زدن گزینه
ثبت نام ([ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]) در این انجمن ثبت نام کنید و برای خود یک پنل تنظیمات کاربری داشته باشید. ویا سایت های پویا می توانند خبرنامه داشته باشند و برای کاربران ایمیل بفرستند آن هم به صورت اتوماتیک نه دستی.
اما سایت های ایستا...

سایت های ایستا (Static): ([ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]) سایت های ایستاتیک به سایت هایی گفته میشود که از سیستم های مدیریت محتوا و بانک اطلاعاتی استفاده نمی کنند. کارکردن با آنها بسیار سخت است. چون در سایت های پویا شما با سیستم مدیریت محتوا می توانستید بدون کدنویسی تنظیمات روی سایت انجام دهید و در آن پست بفرستید ولی در سایت های ایستا نه. صفحات ایستا نمی توانند با کاربران رابطه مستقیم یا غیر مستقیم داشته باشند. برای مثال شما هرگز نمی توانید در یک سایت ایستا ثبت نام کنید. سایت ایستا هم نمی تواند برای کسی ایمیل ارسال کند و یا کارهای اتوماتیک وار دیگری انجام دهد. نوشته ها متن ها در سایت های ایستا درون فایل های متنی txt قرار دارند. دقیقا برعکس سایت های پویا. و با زدن آدرس آن فایل های متنی میتوان به آنها دسترسی داشت. ولی در سایت های پویا نوشته ها در صفحات وب به ترتیب دلخواه شما بوسیله سیستم های مدیریت محتوا چیده میشوند. (اساسا هرچیزی که سایت های پویا دارند سایت ها ایستا ندارند. یعنی همه چیز سایت های ایستا برعکس سایت های پویا است)


می توان این مثال را برای سایت های پویا و ایستا زد: کارکردن با سایت های ایستا همانند کارکردن با محیط CMD در ویندوز است و کار کردن با سایت های پویا همانند کارکردن با کنترل پنل ویندوز است. کار کردن با کدامیک آسان تر است؟

سایت های پویا با زبان های سمت سرور و سمت کاربر ساخته میشوند ولی سایت های ایستا فقط با زبان های سمت کاربر. (درباره این دو نوع زبان در پست بعدی صحبت می کنیم)

kian98
21-07-2014, 10:24
بنام خدا

بیشتر کسانی که در این انجمن سوال می پرسند سوالشان درباره زبان های تحت وب است. بنا بر این قصد داریم در اینجا به توضیح این زبان ها بپردازیم:


[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]


به طور کلی زبان های تحت وب را به دوسته کلی تقسیم می کنند:

#1 زبان های سمت کاربر (Client Side)

#2 زبان های سمت سرور (Client Server)



زبان های سمت کاربر (Client Side): ([ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ])اساسا زبان های سمت کاربر سازنده سایت های ایستا هستند. زیرا به دلیل اینکه زبان های سمت کاربر نمی توانند با پایگاه داده ها ارتباط برقرار کنند سایت های ایستا نیز از استفاده از بانک اطلاعاتی محروم مانده اند. (درباره بانک اطلاعاتی در ادامه توضیح میدهیم). به این دلیل به این زبان ها سمت کاربر می گویند چون بسته های کد آن زبان برنامه نویسی سمت کاربر از هاست به مرورگر کاربر و یا بازدیدکننده رفته و در همان مرورگر تبدیل به صفحات وب قابل دیدن برای شما میشود.
مهم ترین زبان سمت کاربر زبان HTML است که در حال حاضر نسخه 5 آن آمده است. به زبان های سمت کاربر زبان های نشانه گذاری نیز می گویند چون تنها برای ساخت صفحه وب چیدمان داخلی صفحه بکار میرود نه ساخت سیستم مدیریت محتوا. زبان های سمت کاربر فقط می توانند یک صفحه وب معمولی که چند خط نوشته در آنهاست را بسازند. این را بگویم مهم ترین زبان ساخت صفحات وب HTML است و بدون این زبان صفحه وبی وجود نخواهد داشت.می توانید برای مطرح کردن سوالات خود درباره این زبان به این انجمن ([ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]) مراجعه کنید.و یا به بزرگترین سایت آموزش این زبان مراجعه کنید: آدرس سایت. ([ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ])


زبان های سمت سرور (Client Server): ([ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ])زبان های سمت سرور به زبان هایی گفته میشود که قابلیت ساخت نرم افزارهای تحت وب مانند سیستم های مدیریت محتوا و یا اسکریپت ها را دارند (در پست بعدی راجعه به این دو توضیح خواهد داده شد) زبان های سمت سرور صرفا برای ساخت سایت های پویا بهکار می روند و می توانند با بانک های اطلاعاتی ارتباط برقرار کنند. به این دلیل به این زبان ها زبان های سمت سرور می گویند که ایتدا کدهای سازنده سایت به سروری که هاست آن سایت در آن قرار دارد فرستاده می شوند و در آن سرور تبدیل به کدهای html می شوند و پس از اینکه به کدهای اچ تی ام ال تبدیل شدند به مرورگر کاربر یا بازدیدکننده فرستاده میشوند. برای مرورگرها تنها زبان HTML و سایر زبان های سمت کاربر قابل فهم است و مرورگرها فقط می توانند این زبان را اجرا کنند. خوب. زبان های سمت سرور بسیار متعدد هستند ولی معروفترین آنها زبان PHP ساخت شرکت Opensource و زبان ASP.NET ساخت شرکت مایکروسافت هستند.

توجه کنید به این خاطر به زبان های سمت کاربر این نام را نهاده اند چون کدهایشان برای مرورگر قابل فهم است پس برای همین مستقیما به مرورگر برای تبدیل شدن به صفحه وب فرستاده میشوند.
و به این خاطر به زبان های سمت سرور این نام را نهاده اند چون کدهایشان برای مرورگر قابل فهم نیست و فقط برای سرورها قابل فهم است زیرا در سرور نرم افزارهای مخصوصی مانند PHP برای خواندن کدهای PHP و نرم افزارهای دیگر برای خواندن سایت کدهای سمت سرور وجود دارد به همین خاطر ابتدا کدهای سمت سرور به سرور فرستاده می شوند تا تبدیل به کدهای سمت کاربر شوند و سپس از سرور به مرورگر کاربر و بازدیدکننده فرستاده میشوند. به این خاطر کدهای سمت سرور به مرورگر فرستاده نمی شوند چون مرورگر این نرم افزارهای مخصوص را ندارد و نمی تواند کدهای سمت سرور را پردازش و تبدیل به صفحات وب کنند.

شاید بپرسدی پس زبان هایی مانند CSS و یا جاوااسکریپت این وسط چه کار می کنند.این زبان ها برای چیدمان صفحات بکار میروند. چون زبان HTML آن قدر امکانات ندارد که بتواند یک صفحه وب تمام عیار به شما تحویل دهد برای همین این کدها در بین کدهای HTML و یا در بین کدهای زبان های سمت سرور می آیند تا بتوانند صصفحات زیباتری را بسازند.

می خواهم زبان های تحت وب را بیاموزم، باید چکار کنم؟

اساس هر صفحه وبی را HTML می سازد پس برای قدم اول باید زبان HTML را به طور کامل بیاموزید. زبان بسیار ساده ای است و در عرض یک ماه براحتی آن را می آموزید. حال از طریق کتاب یا کلاس آموزشی.

پس از یادگیری HTML باید CSS را یادبگیرید چون بعد از HTML اولویت با CSS است. این زبان همان طور که گفته شد برای زیبایی و چیدمان بهتر صفحات وب بکار میرود.

اختیاری( زبان جاوا اسکریپت(JavaScript) هم برای افزودن امکانات بیشتر و بازهم زیبایی بیشتر سایت بکار میرود و بسیار زبان محبوبی در بین طراحان صفحات وب است. زبان دیگری نیز وجود دارد بنام جی کوئری (JQuery) نیز وجود دارد که کتابخانه جاوا اسکریپت بشمار میرود و دارای امکانات بیشتری است.) این دو زبان را می توانید به اختیار یاد بگیرید.


[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]


بانک اطلاعاتی (Database): بانک های اطلاعاتی همانند یک گاو صندوق عمل می کنند و هم در کامپیوتر برای نرم افزارها و هم در وب برای سایت های پویا استفاده دارند. این بانک های اطلاعاتی توسط زبان MySQL ساخته میشوند و برای این هستند که اطلاعات سایت های پویا همانند اطلاعات کاربران و اعضای سایت مثل رمزعبور و اطلاعات کاربری آنها بکار میروند. مثل رمزهای عابربانک کاربران سایت های بانکی در دیتابیس یا همون بانک اطلاعاتی ذخیره می شه. بانک های اطلاعاتی دارای امنیت بالایی هستند و دارای رمزعبور هستند و مدیران سایت فقط میتونند به اونها دسترسی داشته باشند. بدون بانک اطلاعاتی سایت پویایی هم وجود نداره.

تا اینجا شما می توانید یک صفحه ایستای خوب را بسازید. (ولی اگر بخواهید سایت های پویا بسازید پایین را بخوانید)

برای ساخت صفحات پویا پس از یادگیری دو زبان بالا یعنی HTML و CSS باید به سراغ یک زبان سمت سرور بروید که پیشنهاد من PHP است چون هم رایگان است و هم بسیار پرکاربرد و هم اینکه بزرگترین سایت های دنیا مثل فیسبوک با آن ساخته شده اند. پس از زبان PHP بهترین انتخاب ASP.NET است. هردوی این زبان های سمت سرور یک تقریبا با هم مساوی هستند. یادگیری یک زبان سمت سرور مثل PHP یا ASP.NET حدود سه ماهی طول شادی بکشد.

پس از یادگیری زبان سمت سرور تنها یک زبان دیگر باید یادبگیرید تا بتوانید یک سایت پویا بسازید. آن زبان زبان MYSQL است که برای ساخت بانک های اطلاعاتی بکار میرود. این زبان تقریبا سخت است ولی می توانید در عرض یک تا دوماه تمامش کنید.


حالا شما یک طراح کامل وب هستید و می توانید کسب کار خود را در اینترنت آغاز کنید و با ساختن وب سایت برای دیگران درآمد کسب کنید

باما باشــــید ...

kian98
21-07-2014, 14:13
بنام خدا

قصد دارم تا در این پست به معرفی و توضیحاتی راجع به سیستم های مدیریت محتوا بپردازم، همانطور که در قبل آموختید سیستم های مدیریت محتوا (CMS) برای ساخت سایت های پویا یا همان داینامیک بکار میروند.


[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ] ([ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ])

سیستم های مدیریت محتوا (Content Management System): ([ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]) سیستم های مدیریت محتوا به گونه ای نرم افزارهای وب هستند. ولی آن نرم افزاری که شما فکر می کنید نیستند. سیستم های مدیریت محتوا مجموعه ای کدهای سمت سرور و کدهای سمت کاربر هستند که در کنار هم و با تعامل با یکدیگر یک سایت پویا را ایجاد می کنند.شما با نصب کردن این سیستم های مدیریت محتوا بر روی هاست یک سایت پویا ایجاد می کنید. این بسته های کد با بانک اطلاعاتی هاست شما ارتباط برقرار می کنند و در هاست شما یک فضای مدیریتی ایجاد می کنند و شما می توانید از طریق آن فضای مدیریتی سایت پویای خود را ایجاد نمایید.

می توان سیستم های مدیریت محتو را اینگونه مثال زد: یک سیستم مدیریت محتوا همانند یک برنامه نقاشی است که شما می توانید از طریق آن برنامه به سادگی نقاشی بکشید و این برنامه نقاشی رو کامپیوتر شما نصب است.
انواع و اقسام سیستم های مدیریت محتوا: به طور کلی سیستم های مدیریت محتوا را به چهار دسته می توان تقسیم کرد:

#1 سایت ساز
#2 وبلاگ ساز
#3 انجمن ساز
#4 فروشگاه ساز

وبلاگ سازها: به سیستم های مدیریت محتوایی گفته میشود که می توانند سرویس وبلاگدهی ایجاد کنند. معروفترین وبلاگ سازها وردپرس و دیتالایف انجین هستند. البته این را هم بگویم وبلاگ سازها هم قابلیت ساخت سایت نیز دارند و حتی می توان گفت بیشتر سایت های دنیا با وبلاگ ساز وردپرس ساخته شده است.
سایت سازها: سایت سازها تنها می توانند سایت ایجاد کنند و قادر به ساخت سرویس وبلاگدهی نیستند. معروفترین سایت سازها جوملا و نیوک و دروپال و مامبو هستند.
انجمن سازها: سیستم های مدیریت محتوایی که قابلیت ساخت انجمن های اینترنتی همانند همین انجمنی که شما در آن حضور دارید را دارند را انجمن ساز می گویند.
فروشگاه سازها: سیستم های مدیریت محتوایی که قابلیت ساخت فروشگاه های اینترنتی را دارند. معروفترین فروشگاه سازها اپن کارت،پرستا شاپ می باشند.
-----------------------------------------------------------------------------------------------------

[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]
جوملا (Joomla) ([ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ])
----------------------------------------------------------

[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]

مامبو (Mambo)
--------------------------------------------------------

[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]

نیوک (Nuke) ([ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ])
----------------------------------------------------------

[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]

دروپال (Drupal)
--------------------------------------------------------------------------------
================================================== =======

معروفترین سیستم های مدیریت محتوای وبلاگ ساز:

[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]
وردپرس (WordPress) ([ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ])
----------------------------------------------------------------------------------

[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]

دیتالایف انجین (Data Life Engine)
---------------------------------------------------------------------------------------
================================================== ============

بهترین سیستم های مدیریت محتوای انجمن ساز:

[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]
ویبولتین (VBulletin) ([ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ])
----------------------------------------------------------------------------------------

[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]
مای بی بی (MyBB)
-----------------------------------------------------------------------------------------

[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]
پی اچ پی بی بی ( phpbb)
-----------------------------------------------------------------------------------------

[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]

اس ام اف (Simple Machine Forum) ([ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ])
-------------------------------------------------------------------------------------
=============================================

بهترین سیستم های مدیریت محتوای فروشگاه:

[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]
پرستا شاپ (Persta Shop)
--------------------------------------------------------------------------------------------

[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]

اپن کارت (Open Cart) (این لوگوی نسخه فارسیشه):n02:
------------------------------------------------------------------------------------------------
================================================== ==

اسکریپت (Script): خیلی ها می پرسند اسکریپت چیست؟ اسکریپت در اصل بسته های کدی هستند که کارهای متعددی انجام می دهند. اسکریپت ها در اصل فراتر از سیستم های مدیریت محتواها هستند و می توان گفت سیستم های مدیریت محتوا زیر مجموعه ی اسکریپت ها هستند. برای مثال اسکریپت فال حافظ یا اسکریپت بازی آنلاین. خوب سیستم های مدیریت محتوا نمی توانند سایت بازی آنلاین بسازند و یا نمی توانند فال حافظ درست کنند. بنابراین اسکریپت ها مادر سیستم های مدیریت محتوا هستند.

قالب و افزونه و ماژول و پلاگین و هـک: خیلی اوقات در سایتی دیده اید که مثلا می گوید افزونه برای فلان سیستم مدیریت محتوا و یا قالب برای فلان سیستم مدیریت محتوا. افزونه ها بسته های کدی هستند که می توان آنها را روی سیست مدیریت محتوا نصب کرد و این افزونه ها به سیستم مدیریت محتوا امکانات اضافه می کنند. قالب همه همانند یک افزونه عمل می کند و پس از نصب آن بر روی سیستم مدیریت محتوا ظاهر یا همان پوسته ی سیستم مدیریت محتوا تغییر می کند. ماژول و پلاگین هم در اصل همان افزونه هستند. هـک هم نوعی افزونه است که برای سیستم های مدیریت محتوای خاصی ساخته میشود مانند دیتالایف انجین.


خـــدافــظ :n18:

kian98
22-07-2014, 11:32
بنام خدا

در این بخش میخ واهم راجعه به سئو و بیهنه سازی سایت برای موتورهای جستجوگر توضیح بدهم. اگر نمی دانید سئو چیست پایین را بخوانید:

[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]
سئو (Seo) یا بهینه سازی سایت برای موتورهای جستجوگر: می توان گفت بزرگترین عامل بازدید از یک سایت یا وبلاگ میزان سئوی آن است. سئو در اصطلاح به معنای بهینه سازی سایت یا وبلاگ برای موتورهای جستجوگر است. سئو به مجموعه عواملی گفته میشود که باعث میشوند موتورهای جستجوگر اینترنتی مانند گوگل هم از سایت یا وبلاگتان خوششان بیاید و هم بتوانند راحت تر آن را در نتایج جستجوهایشان نشان دهند.
برای مثال اگر شما مطالب سایت ها دیگر را کپی نکنید و یا لینک سایت یا وبلاگ شما در سایت یا وبلاگی دیگر نیز وجود داشته باشد و یا کدهای سایتتان برای موتورهای جستجوگر بهینه شده باشد و ... این کارها باعث میشود تا موتورهای جستجوگر بالاخص گوگل در نتایج جستجوهایشان اسم سایت شما را بیشتر نشان دهند و در نتیجه بازدید از سایت شما بالا می رود.
[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]
معروفترین کتاب آموزش سئو ، کتاب سئو،یک یا دوهزارویک می باشد و با جستجو در وب براحتی آن را می یابید.
-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

انواع رتبه بندی سایت و وبلاگ:

اگر شما سایت خود را سئو کنید و یا عوامل بالابردن سئو را در سایت و وبلاگ خود انجام دهید رتبه سایت شما افزایش می یابد. حال میخواهیم ببینیم چند نوع رتبه بندی سایت در اینترنت وجود دارد:

#1 رتبه الکسا (Alexa) ([ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ])

#2 رتبه پیج رنک (Page Rank) از شرکت گوگل


#1 رتبه الکسا (Alexa): ([ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ])می توان گفت معروفترین رتبه بندی سایت و وبلاگ در اینترنت است و سایت ها و وبلاگ های اینترنت را در دو رتبه جهانی و کشوری قرار می دهد. برای مثال سایتی در کشور خود 30 امین سایت برتر است و در جهان 4870 امین سایت برتر است. وبلاگ ها هم همینطور. سایت الکسا زیر مجموعه وب سایت آمازون (بزرگترین فروشگاه اینترنتی جهان) است.
یکی از عوامل بیشتر دیده شدن سایت در نتایج موتورهای جستجوگر همین رتبه الکسا است. همچنین این سایت قابلیت ساخت تولبار سایت برای انواع مرورگرها را نیز دارد و می توانید به راحتی در این سایت ثبت نام کرده و برای سایت یا وبلاگ خود تولبار بسازید. این سایت همچنین اطلاعاتی درباره تعداد سایت هایی که به سایت شما لینک داده اند نیز قرار می دهد.
این سایت بر اساس صفحات داخلی و خارجی وب سایت یا وبلاگ و تعداد سایت هایی که به شما لینک داده اند و همچنین رتبه پیج رنک گوگل سایت شما را رتبه بندی می کند.

#2 رتبه پیج رنک (Page Rank) از شرکت گوگل: سایت گوگل از نمره 1 تا 10 به هرسایت و وبلاگی یک نمره میدهد و آن نمره نشان دهنده رتبه آن سایت در گوگل است. تا به حال به جز خود گوگل و فیسبوک و همین طور یاهو و بینگ هیچ سایتی موفق به کسب رتبه 10 نشده. این رتبه بیشتر بر اساس تعداد لینک هایی که در سایت های دیگر به سایت شما داده شده است (بک لینک) نمره به وبلاگ و وب سایت شما میدهد. وقتی که سایتی با پیج رنک 5 به شما بک لینک می دهد تاثیر بیشتری خواهد داشت تا موقعی که یک سایت با پیج رنک 3 به شما بک لینک می دهد.
شما می توانید برای دیدن رتبه پیج رنک سایت یا وبلاگ خود به سایت روبرو مراجعه کنید: [ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ] ([ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ])

بک لینک هم به لینک هایی گفته میشود که از سایت های دیگر به سایت شما داده میشود. برای مثال من اینجا لینک سایت پی سی ورلد ([ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]) را می گذارم پس در این انجمن به سایت اصلی پی سی ورلد بک لینک
داده ام.

kian98
24-07-2014, 21:02
باسلام

دوستان از همین الآن می تونید سوالات خودتون رو بپرسید.

kian98
24-07-2014, 21:04
بنام خدا

در این قسمت می خواهیم انواع هاست را بشناسیم. اما شاید بپرسید من که می گویم انواع هاست چرا تیتر پست سرور مجازی است. در ادامه می فهمید!

سرور مجازی یاvps مخفف Virtual Private Server می باشد که به معنی سرور اختصاصی مجازی است. این نوع سرویس بوسیله نرم افزارهای مجازی سازی که معروفترینشان VM Ware است ساخته می شوند .به زبان ساده نرم افزار مجازی ساز ، سرور اختصاصی را به چند سرور کوچک تر با قدرت کمتر تقسیم بندی میکند و در این سرویس کاربر می تواند برای هر سرور مجازی سیستم عامل جداگانه داشته باشد و سرور ها به صورت جداگانه از هم کار میکنند.

این سرویس می تواند برای میزبانی سایت یا ارسال ایمیل و یا برای دانلود و آپلود و موارد دیگر مورد استفاده قرار بگیرد.


از مزایای سرور مجازی برای استفاده به عنوان میزبانی وب:


1. استفاده حداکثر از منابع سرور

2. دسترسی root یا کاربر ریشه به سرور
3. انجام تنظیمات سرور به صورت دلخواه


از مزایای سرور مجازی برای دانلود و آپلود:

در صورتی که مدیر سایت دانلود هستید و می خواهید فایل برای دانلود کاربران قرار بدهید می توانید از این سرویس استفاده کنید و با نصب سیستم عامل ویندوز روی سرور و وصل شدن از طریق ریموت دسکتاپ فایل ها را با سرعت بالا از اینترنت دانلود کرده و روی هاست دانلود خودتان آپلود کنید.

و از مزایای ویژه آن مصرف نشدن ترافیک اینترنت شما در هنگام دانلود و آپلود فایل از اینترنت است.

پس فهمیدیم که سرور مجازی نوعی هاست است که توسط نرم افزارهای مجازی سازی مانند VM Ware ساخته میشوند به این صورت که یک سرور اختصاصی را با این نرم افزارها به چند بخش تقسیم می کنند و هر یک از این بخش ها تبدیل می شود به یک سرور مجازی.

حال شاید بپرسید فرق سرور مجازی با هاستی که در قبل تر توضیح دادیم ([ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]) چیست؟

به این علت نام سرور به این نوع هاست داده شده است که این هاست همانند یک سرور واقعی عمل می کند با این تفاوت که در اصل سرور واقعی نیست و مجازی است ولی کارهایی که می تواند بکند همانند یک سرور است و فرق دیگرش این است که در سرور مجازی می توانید سیستم عامل دلخواهتان را نصب کنید. و این که هر نوع کنترل پنل و به طور کل هر کاری که عشقتان میکشد را می توانید با آن بکنید. این درحالی است که در هاست ساده هیچ کدام از مزایای سرور مجازی وجود ندارد. هاست ساده تنها یک قسمت از سرور است و از قبل سیستم عامل و کنترل پنل روی آن نصب است.

به طور کل خرید یک سرور مجازی برای ساخت یک سایت دانلود بهتر است از خریدن یک هاست ساده.

درباره کنترل پنل ها و سیستم عامل هاست ها در آینده توضیح خواهیم داد.

behnamy01
25-07-2014, 13:53
vps لینوکس میگن محیط کاربری گرافیکی نداره مثل ویندوز درسته؟ یعنی از همون ترمینال دستوراتو بهش میدن، حالا اگه بخوایم بخش گرافیکی داشته باشه مثل ubuntu باید چه کار کنیم؟

kian98
25-07-2014, 14:24
سلام

سیستم عامل لینوکس همین طور هست. دستوراتش هم زیاد سخت نیست. عین آب خوردنه. کافیه توی اینترنت لیست کامل دستوراتش رو ببینید.
در ضمن بعد از اینکه کانفیگش کردید و روش کنترل پنل نصب کردید می تونید سایت رو بسازید. کنترل پنل هم که همون طور که میدونید محیطش گرافیکیه.
اصلا از محیط کار لینوکس نترسید. کار با سرور لینوکس عین آبخوردنه. چارتا کد بزنید حله.

البته بوسیله رابط گرافیکی وب مین می تونید محیط لینوکس رو گرافیکی و زیبا کنید.

باتشکر

Thor God
27-07-2014, 12:13
دوستان در تاپیک های جامع و بین پست ها هیچ موقع پست ندید، سوالی نپرسید و انتقاد نکنید. بحث ها رو بگزارید بعد از تموم شدن مبحث. و اگر اشتباه خیلی بزرگی دید میتونید خصوصی با نویسنده مطلب در میون بگزارید.
در ظمن هر گونه بحث های بی محتوا مثل، مگه تاپیک خودته و ... غیر مجاز هست.

Thor God
27-07-2014, 12:39
vps لینوکس میگن محیط کاربری گرافیکی نداره مثل ویندوز درسته؟ یعنی از همون ترمینال دستوراتو بهش میدن، حالا اگه بخوایم بخش گرافیکی داشته باشه مثل ubuntu باید چه کار کنیم؟

صحبت های دوستمون کیانوش تایید میشه.
+ البته باید اضافه کنم که اونقدر ها هم دستوراتش آسون نیست و کمی باید از سطح معمول کار با ویندوز بالاتر باشید و برخی از کد ها رو هم باید به یاد داشته باشید. سایر دستورات هم در اینترنت تمام و کمال وجود داره. آموزش نصب سرویس ها و نرم افزار های مختلف هم وجود داره که البته باید سرچ انگلیسی انجام بدید. مثلا : how to install cpanel on centos
و میتونید سایر سرویس ها رو به جای cpanel قرار بدید.

در مورد نصب محیط گرافیکی، اصلا لینوکس واسه همین در سرور نصب می کنند که محیط گرافیکی نداره و سبک تره. + نبودن محیط گرافیکی باعث کمتر شدن باگ های سیستم میشه، فکر میکنم ویندوز سرور 2012 هم این قابلیت اضافه شده که بشه از محیط گرافیکی به محیط کد یا همون cmd سویچ کرد ( نیاز به منبع ).

kian98
27-07-2014, 12:59
سحبت های اقا علی درسته.
اگه به سایت های هاستینگ مراجعه کرده باشید بیشتر سرور ها و هاست های لینوکسی مورد استقبال بوده.
البته ویندوز سرور یه خوبی که داره اینه که وقتی دارید توی هاست فایل آپلود می کنید از ترافیک سایت کم نمیشه. همین طور سرعت آپلود توشون خیلی زیاد هست. همونطور که در مطلب سرور مجازی چیست؟ خوندید.
کار با لینوکس ساده هست ولی باز هم نیاز به کمی آموزش داره. گرچه وقتی هاست می خرید معمولا خود هاستینگ کانفیگش می کنه و روش کنترل پنل و این جور چیزها رو نصب می کنه ولی اگه بخواید وی پی اس یا سرور اختصاصی بخرید امکان داره به صورت خام بهتون تهویل بدهند و فقط سیستم عامل رو نصب کنند.

باتشکر

kian98
27-07-2014, 13:37
بنام خدا

سرور اختصاصی یا Dedicated Server

سرور اختصاصی در اصل یکی از هاردهای یک سرور هست که به همراه منابع مشخص مثل رم و سی پی یو و... به شما تعلق میگیره.فرق سرور اختصاصی با هاست اینه که توی سرور اختصاصی هر کاری که دوست دارید می تونید بکنید. مثل اینه که یک سرور واقعی دارید. می تونید هر سیستم عامل و هر کنترل پنل و هر چیز دیگه ای رو روش نصب کنید. و هر بلایی که می خواهید سرش بیارید. [ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ] SPqYvgzIBwErZUF31YuQCC3JFN4SleBoC22Suycbqu4TfTldyi EtzzlXhBGql4KtlilJtG5DNiikoMMTCybKqWrqEAACH5BAkPAA IALAEAAQASABIAAAI+lI8Cm43LXALPQTgfCJzHQynd6FUbSYaK GCyd24JnO8OxMqMjxetolPPdWMIS6HV5TTwp40OomgQ/kksUUQAAIfkECQ8AAgAsAQABABIAEgAAAj2UjwKbjctcA4dOSK 3RCoT/RdUGluGjmKqWhZ57bm+wgHV8q2aW6rs188V6wiERM+P0gjQjya esMEUSpKQAACH5BAUPAAIALAEAAQASABIAAAI+lI8Cm43LXALP QTgfCJzHQynd6FUbSYaKGCyd24JnO8OxMqMjxetolPPdWMIS6H V5TTwp40OomgQ/kksUUQAAOw==

فرق دیگه اش اینه که هاست یک قسمت از فضای سرور بود و امکاناتش محدود بودند ولی سرور اختصاصی همه چیزش مثل یک سرور واقعی هست به همین خاطر بهش میگن سرور اختصاصی.
شاید اسمش یکم آدم رو گول بزنه و فکر کنید که یک سرور واقعی رو بهتون میدهند. سرور اختصاصی معمولا برای سایت های بزرگ خوبه که نگران اطلاعاتشون هستند و یا نیاز به پهنای باند و منابع بیشتری برای سایتشون دارند.

از مزایای سرور اختصاصی:

- داشتن منابع کاملا اختصاصی و مستقل

- قدرت بالای پردازش اطلاعات - پورت شبکه و پهنای باند مستقل و قوی
- نصب برنامه های دلخواه بر روی سرور
- اعمال پیکربندی و کانفیگ دلخواه بر روی سرور

kian98
27-07-2014, 13:40
بنام خدا

DNS مخفف Domain Name System هست و پروتكلی شناخته شده در شبكه‌هاي كامپيوتري خصوصا اينترنته.

کاربران در اینترنت برای دسترسی به سایت های مختلف ناگذیرهستند تا به آدرس IP سایت های مورد نظر متصل بشن. از اون جایی که به یاد داشتن آدرسIP سایت های موجود در شبکه اینترنت واسه کاربران دشوار هست به جای اون از دامنه (Domain) استفاده می شود که توی این فرآیند(اتصال کاربر به سایت مورد نظر) وظیفه پروتکل DNS تبدیل نام دامنه ها(Domain) به IP سایت ها هست و از این طریق دسترسی کاربران به سایت های مورد نظر بدون وارد کردن آدرس IP سایت مقدور میشه.

kian98
27-07-2014, 13:43
بنام خدا

FTP (اف تی پی) مخفف File Transfer Protocol هست که پروتکلی برای ارتباط و ارسال فایل بین کاربر (Client) و سرور (Server) می باشد.

kian98
27-07-2014, 13:45
بنام خدا



VDS مخفف Virtual Dedicated Server و به معنی سرور مجازی اختصاصی می باشد که معمولا به سرور نیمه اختصاصی معروف هستند.

تفاوت عمده سرورهای نیمه اختصاصی با دیگر انواع سرورهای مجازی در دارا بودن منابع و کرنل کاملا اختصاصی می باشد.

درباره کرنل در پست بعدی توضیح میدهم.

kian98
27-07-2014, 13:48
بنام خدا

هسته و قلب اصلی سیستم های عامل، kernel نام داره. کرنل مجموعه ای نرم‌ افزاری هست که وظیفه مدیریت و برقراری ارتباط بین نرم افزارها و سخت افزار سرور را داره.

kian98
27-07-2014, 13:54
بنام خدا

Webmin یک رابط گرافیکی واسه مدیریت سیستم های لینوکسی هست که مدیر اون سروری که سیستم عاملش لینوکس هست میتونه بوسیله مرورگر کاربران،سرویس ها،تنظیمات DNS،وب سرور،ویرایش فایل ها و هزار و یک کار دیگه رو به صورت گرافیکی تحت وب ( به جای وارد کردن دستورالعمل ها در ترمینال SSH ) مدیریت کنه.
توی سرور لینوکس بدون وب مین شما با محیطی مثل CMD ویندوز سروکار دارید.

kian98
27-07-2014, 14:16
[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]



Cloud Hostingیا میزبانی ابری یک سرویس انعطاف پذیر با Up Time بالا است. در این نوع از میزبانی، وب سایت ها به جای استفاده از منابع سخت افزاری و نرم افزاری یک سرور، از چندین سرور بصورت همزمان استفاده می کنند.اینگونه اگر یک سرور دچار مشکل شد سرور بعدی سایت را بالا نگه می دارد. سایت گوگل نیز از سرویس فضای ابری استفاده می کند برای همین است که هیچ وقت سایت از داون نمی شود .

اصطلاح داون (Down) به معنای پایین در اینترنت به سایت هایی میگن که از دسترس خارج می شوند. مثلا وقتی گفتن فلان سایت داون شده یعنی از دسترس خارج شده و شما نمی تونید واردش بشید.

kian98
27-07-2014, 14:28
شما وقتی یه سرور اختصاصی یا مجازی یا یه هاست می خرید باید از طریق نرم افزارهایی روشون اسکریپت و سیستم مدیریت محتوا نصب و کنید و یا دیتابیس بسازید.
به نرم افزارهایی که اینجور کارها رو براتون مقدر می سازن میگن کنترل پنل.
کنترل پنل مثل کنترل پنل ویندوز هست.
می تونید از طریق اون هر کاری با هاست و سایتتون بکنید.

معروفترین کنترل پنل ها اول سی پنل (CPanel) هست بعد دایرکت آدمین (Direct Admin) بعد هم پلسک(Plesk).

kian98
29-07-2014, 20:30
سلام به دوستان عزیز
امیدوارم همتون سلامت باشید.

می خواستم بپرسم وقتی یه سرور مجازی رو می خریم آیا به فایل php.ini اون هم دسترسی داریم؟
چون بنده قراره یک سرورمجازی بخرم و اسکریپتی که میخوام روش نصب کنم لازمه که از طریق php.ini چندتا پلاگین رو مثل کورل فعال کنم.

ممنون

Thor God
29-07-2014, 20:47
سلام به دوستان عزیز
امیدوارم همتون سلامت باشید.

می خواستم بپرسم وقتی یه سرور مجازی رو می خریم آیا به فایل php.ini اون هم دسترسی داریم؟
چون بنده قراره یک سرورمجازی بخرم و اسکریپتی که میخوام روش نصب کنم لازمه که از طریق php.ini چندتا پلاگین رو مثل کورل فعال کنم.

ممنون

درود.
در سرور مجازی شما همه جور دسترسی دارید و یک OS کامل ولی خام به شما میدند و شما نه تنها به فایل php.ini دسترسی دارید بلکه به فایل های کانفیگ تمام نرم افزار ها دسترسی دارید.

+ شما باید PHP و وب سرور و دیتابیس و CSF و ... رو خودتون نصب و کانفیگ کنید. اگر وارد نیستید سرور مجازی کانفیگ شده بخرید.

kian98
29-07-2014, 21:12
سلام

ممنونم.
خوشبختانه کانفیگ رو دو سال پیش یکی از دوستانم بهم یاد داد.
فقط چون تاحالا تجربه داشتن سرور مجازی نداشتم فکر کردم شاید این چنین دسترسی هایی نداشته باشیم.

سوا بعدیم این هست که آیا وب سرور توی یک سرور مجازی باید خودمون نصب کنیم یا به طور پیش فرض نصب هست؟

Thor God
29-07-2014, 21:22
سلام

ممنونم.
خوشبختانه کانفیگ رو دو سال پیش یکی از دوستانم بهم یاد داد.
فقط چون تاحالا تجربه داشتن سرور مجازی نداشتم فکر کردم شاید این چنین دسترسی هایی نداشته باشیم.

سوا بعدیم این هست که آیا وب سرور توی یک سرور مجازی باید خودمون نصب کنیم یا به طور پیش فرض نصب هست؟

خواهش می کنم.
نه خیر هر دسترسی که بخواید دارید فقط یک سری کار های مثله انواع اتک های ddos و کرک و ... نباید انجام بدید. و گرنه هر کاری میتونید انجام بدید.

نه خیر سرور کاملا خام هست با دستور


برای مشاهده محتوا ، لطفا وارد شوید یا ثبت نام کنید

میتونید آپاچی رو در سرور CentOS نصب کنید.

فایل کانفیگ هم در این قسمت هست :



برای مشاهده محتوا ، لطفا وارد شوید یا ثبت نام کنید

سوالی بود در خدمتم.

kian98
07-08-2014, 19:44
سلام

می خواستم بپرسم آیا اگه در سی پنل یک فایل چند وقت استفاده نشه (دانلود نشه یا ازش توی سایت باز دید نشه) سی پنل اون رو اتوماتیک حذف می کنه؟

Rhodes
07-08-2014, 19:54
مثل همیشه عالی !
ممنونم.
خیلی چیزا نمیدونستم که الان فهمیدم.

kian98
07-08-2014, 20:20
سلام
خواهش میکنم:

مقالات بیشتری درآینده اضافه میشه.

باتشکر

kian98
07-08-2014, 20:44
فایروال ها حفاظت لازم در مقابل مهاجمان خارجی را ایجاد و یک لایه و یا پوسته حفاظتی پیرامون کامپیوتر و یا شبکه و هاست (سرور) را در مقابل کدهای مخرب و یا ترافیک غیرضروری اینترنت ، ارائه می نمایند . با بکارگیری فایروال ها ، امکان بلاک نمودن داده از مکانی خاص فراهم میگردد .

Firewall های مختلفی با ساختارهای مختلف وجود دارد ولی ایده اصلی که در تمام آنها وجود دارد این است که شما به شبکه ای نیاز دارید که به کاربرانتان اجازه دسترسی به شبکه های عمومی مانند اینترنت را بدهد و برعکس. بنابراین به فکر محافظت از شبکه می افتید و اینجاست که نیاز به یک Firewall احساس می شود
آشکارست که در ابتدا شما می خواهید مطمئن شوید که سرور شما امن است شما می توانید مجوزهای دسترسی , انتقال فایل و اجرای راه دور و همچنین منع مجوزهای ورود دوباره , Telnet , Ftp , SMTP ودیگر سرویسها را از طریق فایروال اعمال نمایید .


چه نوع فایروال هائی وجود دارد ؟ فایروال ها به دو شکل سخت افزاری ( خارجی ) و نرم افزاری ( داخلی ) ، ارائه می شوند . با اینکه هر یک از مدل های فوق دارای مزایا و معایب خاص خود می باشند ، تصمیم در خصوص استفاده از یک فایروال به مراتب مهمتر از تصمیم در خصوص نوع فایروال است .

فایروال های سخت افزاری : این نوع از فایروال ها که به آنان فایروال های شبکه نیز گفته می شود ، بین کامپیوتر شما (و یا شبکه) و کابل و یا خط اینترنت قرار خواهند گرفت . فایروال های سخت افزاری در مواردی نظیر حفاظت چندین کامپیوتر مفید بوده و یک سطح مناسب حفاظتی را ارائه می نمایند.( امکان استفاده از آنان به منظور حفاظت یک دستگاه کامپیوتر نیز وجود خواهد داشت ) . فایروال های سخت افزاری ، دستگاههای سخت افزاری مجزائی می باشند که دارای سیستم عامل اختصاصی خود می باشد . بنابراین بکارگیری آنان باعث ایجاد یک لایه دفاعی اضافه در مقابل تهاجمات می گردد .
فایروال های نرم افزاری : برخی از سیستم های عامل دارای یک فایروال تعبیه شده درون خود می باشند . در صورتی که سیستم عامل نصب شده بر روی کامپیوتر شما دارای ویژگی فوق می باشد ، پیشنهاد می گردد که آن را فعال نموده تا یک سطح حفاظتی اضافی در خصوص ایمن سازی کامپیوتر و اطلاعات ، ایجاد گردد .(حتی اگر از یک فایروال خارجی یا سخت افزاری استفاده می نمائید). در صورتی که سیستم عامل نصب شده بر روی کامپیوتر شما دارای یک فایروال تعیبه شده نمی باشد ، می توان اقدام به تهیه یک فایروال نرم افزاری کرد .


نحوه پیکربندی بهینه یک فایروال به چه صورت است ؟ اکثر محصولات فایروال تجاری ( هم سخت افزاری و هم نرم افزاری ) دارای امکانات متعددی بمنظور پیکربندی بهینه می باشند . با توجه به تنوع بسیار زیاد فایروال ها ، می بایست به منظور پیکربندی بهینه آنان به مستندات ارائه شده ، مراجعه تا مشخص گردد که آیا تنظیمات پیش فرض فایروال نیاز شما را تامین می نماید یا خیر ؟ پس از پیکربندی یک فایروال یک سطح امنیتی و حفاظتی مناسب در خصوص ایمن سازی اطلاعات می توانید ایجاد نمایید. لازم است به این موضوع مهم اشاره گردد که پس از پیکربندی یک فایروال نمی بایست بر این باور باشیم که سیستم ما همواره ایمن خواهد بود . فایروال ها یک سطح مطلوب حفاظتی را ارائه می نمایند ولی هرگز عدم تهاجم به سیستم شما را تضمین نخواهند کرد . استفاده از فایروال به همراه سایر امکانات حفاظتی نظیر نرم افزارهای آنتی ویروس و رعایت توصیه های ایمنی می تواند یک سطح مطلوب حفاظتی را برای شما و شبکه شما به دنبال داشته باشد .
همان طور که می دانید یکی از مهمترین نکات کلیدی هر سرور در ابتدا حفظ و تامین امنیت سرور است. در این راستا یکی از وب سایت هایی که در طی این سال ها در این زمینه به سرویس دهندگان هاستینگ بسیار کمک کرده است وب سایت کانفیگ سرور([ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ] ([ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ])) است. این سایت بیشتر محصولات خود را حتی به صورت رایگان به جامعه هاستینگ جهان ارائه داده است که در این مسیر توانسته است با ساخت محصولات متعدد گام بسیار مهمی در امنیت این حرفه بردارد..

محصولاتی که تا کنون این شرکت عرضه کرده است به شرح زیر است :


ConfigServer eXploit Scanner

ConfigServer Firewall

ConfigServer ModSec Control

ConfigServer Explorer


ConfigServer Mail Queues

ConfigServer Mail Manage

گزینه اول:
برنامه ConfigServer eXploit Scanner وظیفه شناسایی بد افزارها و موارد مخرب از جمله انواع Sheller را دارد. این برنامه به صورت رایگان نیست و ۵۰ دلار هزینه دارد.
گزینه دوم:

CSF برنامهConfigServer Firewall وظیفه حفاظت از سرور را دارد. همان طور که از اسم آن پیداست یک دیوار آتشین است که از انواع حملات که مهترین انها flood و DDos و BF است جلوگیری به عمل می آورد. این نرم افزار کاملا رایگان بوده و قابل نصب بر روی سی پنل و دایرکت ادمین است.

kian98
07-08-2014, 20:49
مخفف Socket Secure Layer که اولین بار توسط شرکت Netscape طراحی شد و سپس مرورگرهای دیگر نیز از این پروتکل پشتیبانی کردند.
مشخصه بارز SSL بصورت [ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ] می‌باشد که شاید بارها در اینترنت مشاهده کرده باشید و به سادگی از آن گذر کرده باشید.
Secure Socket Layer یا همان SSL یک تکنولوژی استاندارد و به ثبت رسیده برای تامین ارتباطی امن مابین یک وب سرور و یک مرورگر اینترنت است. این ارتباط امن از تمامی اطلاعاتی که ما بین وب سرور و مرورگر اینترنت (کاربر) انتقال می‌یابد , محافظت می‌کند تا در این انتقال به صورت محرمانه و دست نخورده باقی بماند. SSL یک استاندارد صنعتی است و توسط میلیون‌ها وب سایت در سراسر جهان برای برقراری امنیت انتقال اطلاعات استفاده می‌شود. برای اینکه یک وب سایت بتواند ارتباطی امن از نوع SSL را داشته باشد نیاز به یک گواهینامه SSL دارد.

گواهینامه SSL چیست ؟ زمانیکه شما می‌خواهید SSL را بر روی سرور خود فعال کنید سؤالات متعددی در مورد هویت سایت شما ( مانند آدرس سایت ) و همین طور هویت شرکت شما( مانند نام شرکت و محل آن) از شما پرسیده می‌شود. آنگاه سرور دو کلید رمز را برای شما تولید می‌کند , یک کلید خصوصی (Private Key) و یک کلید عمومی (Public Key). کلید خصوصی به این خاطر , این نام را گرفته است , چون بایستی کاملاْ محرمانه و دور از دسترس دیگران قرار گیرد. اما در مقابل نیازی به حفاظت از کلید عمومی نیست و این کلید در قالب یک فایل درخواست گواهینامه یا Certificate Signing Request که به اختصار آنرا CSR می‌نامیم قرارداده می‌شود که حاوی مشخصات سرور و شرکت شما بصورت رمز است. آنگاه شما بایستی که این کد CSR را برای صادرکننده گواهی‌نامه ارسال کنید. در طول مراحل سفارش یک SSL مرکز صدور گواهینامه درستی اطلاعات وارد شده توسط شما را بررسی و تایید می‌کند و سپس یک گواهینامه SSL برای شما تولید کرده و ارسال می‌کند.
خوب با این توضیح مشخص می‌شود که چرا برخی مواقع برای سایت‌هایی که از[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ] استفاده می‌کنند در هنگام ورود با پیغامی روبرو میشویم که مرورگر نسبت به اعتماد به این صفحه از شما پرسش می‌کند و نیاز به تایید از سمت کاربر است.

نحوه عملکردSSL چگونه است ؟ تبادل اطلاعات میان مرورگر و سایتی که در حال مرور شدن است، بوسیله کلیدهای خصوصی (private key) کد می‌شود و چنانچه در طول مسیر اطلاعات شنود شود، قابل استفاده نخواهد بود. بنابراین بخوبی می‌توان از این پروتکل برای کاربردهای تجاری استفاده کرد. در حال حاضر بسیاری از وب سایت ها علاوه بر پروتکل معمول http از SSL نیز حمایت می‌کنند و شما می‌توانید برای دسترسی امن به اطلاعات این سایت‌ها از طریق یک لینک SSL ، از [ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ] استفاده کنید.
SSL در واقع پروتکلی است که در آن ارتباطات بوسیله یک کلید، رمزگذاری (Encryption) می‌شوند. زمانی که قرار است یکسری اطلاعات را به صورت SSL به یک سایت که سرور (Server) آن گواهی‌نامه SSL را دارد (در آدرس سایت [ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ] است) ارسال شود. ابتدا باید از یک کلید به عنوان قالبی برای به رمز در آوردن اطلاعات بین خدمات گیرنده (کاربر) و خدمات دهنده (سرور) استفاده شود. برای ساخت این کلید نیاز به چند مرحله هماهنگی به شرح زیر است.


وقتی سروری بخواهد پروتکل SSL را فعال کند. ابتدا یک کلید عمومی (Public Key) می‌سازد.

سپس کلید عمومی را همراه با یک درخواست گواهی‌نامه SSL به یکی از صادرکنندگان این گواهی‌نامه‌ها مثل وریساین (Verisign) می‌فرستد.

شرکت صادر کننده گواهینامه نیز ابتدا مشخصات و میزان قابل اعتماد بودن و امنیت سرور را ارزیابی کرده و کلید عمومی را دوباره رمزگذاری می‌کند و برای سرور می‌‌فرستد تا در انتقال اطلاعات خود از آن استفاده کند. به کلید جدید کلید امنیتی (private key) می‌گویند.

حال هر زمان که کاربر بخواهد از طریق پروتکل SSL به این سایت دست یابد، ابتدا کامپیوتر کاربر یک کلید عمومی برای سرور می‌فرستد (هر کامپیوتری کلید مخصوص به خود را دارد.

سرور نیز این کلید عمومی را با کلید امنیتی خود مخلوط کرده و از آن کلید جدیدی می‌سازد. سپس آن را به کامپیوتر کاربر می‌فرستد.

از این به بعد تمامی اطلاعاتی که بین کاربر و سرور جابجا می‌شوند با این کلید جدید رمزگذاری می‌شوند.

تکنولوژی «سوکت لایه امن» یا SSL از فعالیت‌های آنلاین شما محافظت کرده و باعث میشود که کاربران اطمینان بیشتری به امنیت سایت شما داشته باشند.
انجام مراحل زیر در سایتهای دارای SSL باعث امنیت و اطمینان کاربران میشود:


گواهی SSL اطلاعات سایت را هنگام انتقال آنلاین رمزنگاری می کند.

هر گواهی SSL دارای شناسه معتبر منحصر به فرد می باشد.

شناسایی هویت گواهی با استفاده ازشناسایی مالک گواهی قبل از ایجاد آن



برای فعالسازی SSL وب سایت شما باید حتما دارای آدرس IP اختصاصی باشد.

منبع: تکنولوژی وب هاست

kian98
08-08-2014, 20:40
سلام
دوستان یک سوال داشتم و این هست که آیا اگه یک فایل یه مدت طولانی توی سی پنل بی استفاده بمونه (دانلود نشه و یا ازش بازدید نشه) اتوماتیک حذف میشه و اگه حذف میشه چیکار کنیم که این طور نشه؟
تشکر

Thor God
08-08-2014, 22:05
سلام
دوستان یک سوال داشتم و این هست که آیا اگه یک فایل یه مدت طولانی توی سی پنل بی استفاده بمونه (دانلود نشه و یا ازش بازدید نشه) اتوماتیک حذف میشه و اگه حذف میشه چیکار کنیم که این طور نشه؟
تشکر

کی همچین حرفی بهتون زده ؟ :n13: منبع معتبری بوده ؟
بنده چند مدت هاست دانلود سی پنل داشتم، چند ماهی بود ولی فایلی خود به خود حذف نشد.


موفق باشید.

kian98
09-08-2014, 11:03
سلام
نه همینطوری به شک افتاده بودم.

Web Design
09-08-2014, 13:37
مثل این هست که بگیم اگه آهنگ ساسی مانکن موشولینا که 3سال هست گوشش ندادم دیگه الانا خودش از سیستم پاک میشه :n02:

نه کیان یه فضایی هست کاملا امن و مطمئن

kian98
12-08-2014, 22:48
سلام دوستان
یه سوال داشتم.
بنده یک انجمن ساختم و چندتا تاپیک و مقاله توش هست.
میخوام نسخه ویبولتینش رو از سوئیت به فروم تغییر بدم. اگه تغییرش بدم آیا کل تاپیک ها حذف میشند.
چه راهی پیشنهاد میکنید که تاپیک ها حذف نشند و اتجمن ساز تغییر هم بکنه.

باتشکر

Thor God
12-08-2014, 23:00
سلام دوستان
یه سوال داشتم.
بنده یک انجمن ساختم و چندتا تاپیک و مقاله توش هست.
میخوام نسخه ویبولتینش رو از سوئیت به فروم تغییر بدم. اگه تغییرش بدم آیا کل تاپیک ها حذف میشند.
چه راهی پیشنهاد میکنید که تاپیک ها حذف نشند و اتجمن ساز تغییر هم بکنه.

باتشکر


تمام فایل ها به جز دیتابیس رو پاک کنید. ویبولتین جدید رو نصب کنید ( دقت کنید که اطلاعات دیتابیس قبلی پاک میشه و باید ازش بک آپ داشته باشید. ) بعد از نصب بک اپ رو رستور کنید ( از phpmyadmin )
البته چند تا تیبل اضافه برای وبلاگ کاربران میمونه که قاعدتا نباید مشکل خاصی ایجاد کنید :n26:


موفق باشید.

Web Design
13-08-2014, 00:26
کیان من این کارو کردم
مشکلی پیش نیومد :n11:

kian98
13-08-2014, 06:27
سلام

خودم هم فکر می کردم مشکلی پیش نباید بیاد چون همه چیز توی دیتابیس ذخیره میشه نه توی مدیریت محتوا.

تشکر :n16:

kian98
14-08-2014, 09:51
باسلام خدمت دوستان عزیز

بسیاری از کاربران قصد خرید هاست دارند ولی نمیدانند که هاستی که دارای سیستم عامل لینوکس است بهتر است و یا هاستی که دارای سیستم عامل ویندوز!
ویندوز و لینوکس هر دو مزیت ها و معایبی دارند. اما استفاده از سیستم عامل لینوکس بیشتر و فراگیرتر از سایر سیستم عامل هاست.
بنده نیز پیشنهاد میکنم از هاست هایی که دارای سیستم عامل لینوکس هستند استفاده کنید. البته این به طور کلی هست و در خیلی از سایت ها ویندوز استفاده بیشتری دارد. شما می بایست بر اساس نیازتان سیستم عامل سرور خود را ساتفاده کنید.

در زیر به 60 برتری سیستم عامل لینوکس نسبت به سیستم عامل ویندوز میپردازیم:

لینوکس مشکل ویروس ندارد!! و این به دلیل نبود ویروس برای لینوکس نیست،
بلکه به این دلیل است که لینوکس خیلی ایمن تر است، و خیلی کمتر از ویندوز مستعد ویروس است! حتی استیو بالمر هم نمیتونه ویندوز رو از ویروسها رها کند!
2. زدگی بدون جاسوسها، و نه فقط جاسوسها که به دور از همهی آن برنامههایی که در پس زمینه اجرا میشوند و یک کارهایی با هم میکنن، و شما هم نمیتوانید کاریشان بکنید!
3. لینوکس نیازی به defrag کردن پارتیشن ها ندارد!
فایل سیستم های لینوکس به نحوی طراحی شده اند که داده ها را طوری در دیسک می نویسند که نیازی به ابزاری برای defrag کردن ندارد!
4. در گنو لینوکس هسته سیستم ،کرنل لینوکس، از محیط گرافیکی(X-Window) و از نرم افزار ها(OpenOffice.org) جدا است، پس هنگ (crash) کردن یکی از برنامه ها باعث هنگ کردن(crash) کل سیستم نمی شود، در ویندوز اگر مرورگر وب هنگ کند کل سیستم هنگ می کند، و شما نیاز به ریستارت سیستم دارید!
5. لینوکس نیازی به دوباره نصب شدن دورهای ندارد! در ویندوز اگر سیستم عامل خراب شود، هیچ راه ساده ای برای بازگردانی سیستم نیست، خیلی از مدیران پشتیبانی هیچ راهی غیر از دوباره نصب کردن سیستم ندارند! و این یعنی دوباره نصب کردن درایورها، نرم افزارها، و تنظیمات کاربری!! در لینوکس غیر از خرابی هارد دیسک، نیازی به دوباره نصب شدن سیستم نیست! خیلی از مشکلات در لینوکس بدون دوباره نصب کردن سیستم قابل حل هستند. اگر به هر دلیلی شما نیاز به نصب دوباره دارید، با داشتن یک پارتیشن home جداگانه می توانید، تنظیمات خود را در همهی توزیع ها داشته باشید!!!
6. لینوکس همچنین بعد از نصب و تنظیم یک سختافزار جدید نیازی به ریبوت شدن ندارد!
7. خیلی مهمتر اینکه لینوکس خودش، خودشو ریبوت نمیکنه!
8. لینوکس نیازی به ریستارت دورهای هم ندارد!!!! (مگر وقتی که کرنل جدید را نصب کردید و می خواهید از آن استفاده کنید) هرگاه برنامه ای هنگ یا کرش کرد تنها باید آنرا ریستارت کرد، و نیازی به ریستارت کل سیستم نیست!
9. لینوکس می تواند از بیش از ۱۰۰ فایل سیستم مختلف بخواند. ویندوز محدود به دو، سه تا فایل سیستم خودش است!

10.شما سورس کد برنامه را دارید، و اگر برنامه نویس باشید، می توانید آنرا بسته به نیاز خود بهتر کنید، ایراد های آن را برطرف کنید و… خیلی از کاربران معمولی فکر می کنند، این اصلا ضروری و کاربردی نیست، , ولی وقتی سازنده ی یک برنامه، پشتیبانی یک برنامه را برای فروش نسخه جدیدتر قطع می کند، متوجه اهمیت این موضوع می گردند.
11. لینوکس می تواند در یک logical partition و یا روی هارد دیسک دوم سیستم به خوبی نصب گردد، ولی ویندوز تنها باید در یک پارتیشن اصلی(primary partition) سیستم نصب گردد!
12. لینوکس را می توان روی یک تلفن همراه تا یک ابرکامپیوتر نصب کرد.
13. لینوکس می تواند برنامه های حساسی را راهاندازی کند مثلا در یک هواپیما. و به طور کلی امروزه خیلی از دستگاههایی که اطرافتان میبینید از لینوکس استفاده میکنند! مثلا مودم ADSL!
14. باگهای لینوکس از معادل تجاری آن خیلی کمتر است، و این مهمترین دلیل پایداری آن است.
15. شما می توانید آن را به دوستان خود بدهید، و همه با هم از آن استفاده کنید، معلمانتان در مهدکودک و دبستان نمی گفتند وسایلتان را به دوستان خود بدهید، و با هم از آن استفاده کنید؟ لینوکس و متنباز دقیقا آن را می خواهند، درحالی که اگر دیسک ویندوز خود را به دوستتان بدهید، شما را دزد می خوانند!
16. هزینه لینوکس بسیار کم است، نه تنها سیستم عامل مجانی است، بلکه برنامه ها و ابزارها را نیز می توانید بطور رایگان تهیه کنید! ممکن است شما بخواهید برای پشتیبانی یا آموزش هزینه ای بپردازید ولی آن هم بسیار کمتر خواهد بود!
17. لینوکس و ویندوز هر دو محیط شل دارند. (در ویندوز آنرا command prompt می گویند) محیط های شل در لینوکس(مثل bash) خیلی قدرتمندتر هستند، و شما می توانید برنامه های کاملی با زبانهای اسکریپتی بنویسید. و این برای انجام اتوماتیک کارهای تکراری بسیار مفید است.
18. لیوکس را میتوانید از CD بوت کنید، ویا آن را روی هارد دیسک نصب کنید.
19. لینوکس شدیدا قابل حمل است، علاوه بر CD میتوانید آن را از یک کولدیسک یا هارد قابل حمل هم بوت کنید!
20. می دانید، در پس زمینه ویندوز راه هایی برای دسترسی مستقیم دولت ایالات متحده به داده های شما هر گاه که بخواهند وجود دارد؟؟؟ این به طور پیش فرض توی ویندوز تعبیه شده است. ولی در لینوکس این امکان وجود ندارد!
21. لینوکس بطور داخلی(built in) مجازی سازی دارد. و شما می توانید به طور هم زمان گونه های مختلفی از لینوکس، یا دیگر سیستم عامل ها را اجرا کنید.
22. کرنل لینوکس تعداد عظیمی درایور سخت افزار های مختلفی را داراست، و برای استفاده از آن ها شما نیازی به نصب هیچ چیز ندارید، در حالی که در ویندوز برای استفاده از یک آداپتور بلوتوث شما باید درایور آن را نصب کنید!
23. عدم وابستگی به فروشنده، با نرمافزارهای انحصاری شما به فروشنده (یا سازنده) وابسته هستید، ولی با لینوکس و نرمافزارهای آزاد شما آزادید انتخاب کنید، چه کسی از سیستم های شما پشتیبانی کند!
24. از بین نمیرود! و پشتیبانی اش تمام نمیشود! مثل خیلی از سیستمعامل های اعجاب انگیز ولی اختصاصی مثل OS/2 یا BeOS دلیلش این است که سورس برنامههایش باز است و همیشه یکی هست که پشتیبانی کند! الان هم که کلی از شرکتهای بزرگ دنیا از IBM و Oracle و Google و Nokia بگیر تا Novel و RedHat و Canonical و... ، سرمایهگذاری های کلانی روی نرمافزارهای آزاد متنباز کردند!
25. برعکس ویندوز، لینوکس از Registry استفاده نمیکند!اکثر قریب به اتفاق برنامهها تنظیماتشان را در فایل های متنی ذخیره میکنند! که مدیریت و پشتیبان گرفتن از آن ها بسیار ساده و قابلیت حمل از یک سیستم به یک سیستم دیگر در آن ها بسیار بالا است! بزرگترین مشکلات رجیستری زمانیاست که خراب میشود! و از جایی که با فرمت های نا مشخصی ذخیره میشود برای کار کردن با آن باید …
26. در سیستم عاملها از همه بیشتر برای لینوکس مستندات وجود دارد! و بیشتر این مستندات آزاد هستند! این مستندات خیلی خوب نوشته شده اند، و اکثر نحوهی کار خود برنامه را هم توضیح میدهند!
27.لینوکس پشتیبانی آنلاین آزاد و مجانی بیشتری دارد، همین طور در اکثر شهرهای اکثر کشور ها گروههای کاربری لینوکس هستند که میتوانید برای رفع مشکلات از آن ها استفاده کنید!
28. خانوادهی بزرگی که اطراف لینوکس در سراسر جهان شکل گرفته بسیار خوب هستند! و کمک به شما از همین الان شروع شده است! حتی اگه شما الان لینوکس ندارید!
29. لینوکس روی سختافزارهای قدیمی هم اجرا میشود و شما نیازی به خرید آخرین و گرانقیمتترین سختافزارها را ندارید! و اگر برنامهای که شما نیاز دارید نیاز به سختافزار جدید دارد باز هم میتوانید از سختافزار قدیمی خود برای برخی مصارف استفاده کنید!
30. شما میتوانید، سیستم قدیمی خود را تبدیل به یک کلاینت سبک (thin Client) کنید! و همچنان از آن استفاده کنید (چند تا سیستم داشته باشید!)

31. لینوکس کاملا محلیسازی شده است ! بخاطر وجود اجتماعهای خوبی که اطراف آن هستند و باز بودن سورس خیلی سریع و راحت نرمافزارها محلی سازی میشوند! (دقت کنید که محلیسازی چیزی بیشتر از ترجمه است . با نحوهی توسعهی نرمافزارهای آزاد/متنباز الان هر کسی که هیچ اطلاعی از برنامهنویسی ندارد نیز میتواند یک نرمافزار را بطور کامل ترجمه و محلی کند . همچنین دردنیای نرمافزارهای آزاد لزومی ندارد که شما برنامهنویس باشید تا بتوانید به توسعه کمک کنید.)
32. مدیریت بستههای نرمافزاری بسیار عالی! لینوکس دارای ابزارهای مدیریت بستهی بسیار عالی و قوی است، که نصب نرمافزار و بروز رسانی آن را بسیار سادهتر کرده است!
33. بروز رسانی بسیار راحت! اکثر توزیعهای لینوکس کار بروز رسانی از یک نسخه به نسخهی بعد را بسیار ساده کردهاند!
34. خصوصیات محیط دسکتاپ
35. کنترل کامل سیستم دست شماست! برنامههایی نیستند که بدون اطلاع و اجازهی شما شروع به انجام اعمالی مثل بروز رسانی کنند!
36. درحالی که هم لینوکس و هم ویندوز واسط گرافیکی دارند، ویندوز فقط یک واسط گرافیکی به شما ارائه می دهد. در لینوکس همه چیز قابل انتخاب است، و شما برای هرکاری تعداد عظیمی انتخاب های گوناگون دارید، و می توانید از هرکدام از چندین محیط و واسط گرافیکیای که در دسترس دارید استفاده کنید. شما میتوانید یک محیط گرافیکی زیبا (KDE4) یا یک محیط گرافیکی سبک استفاده کنید!
37. بیشتر توزیع های لینوکس به همراه تعداد زیادی نرمافزار و ابزار برای کارهای مختلف(مثل نرمافزار اداری OpenOffice.org) توزیع می گردند، نه تنها سیستم عامل آزاد و رایگان است، بلکه شما نیازی به پرداخت پول برای برنامه های کاربردی نیز ندارید… بله خیلی از این نرمافزار های آزاد/متنباز برای ویندوز هم وجود دارند(مثل OpenOffice.org یا Mozilla Firefox) ولی برای ویندوز شما نیاز دارید آنها را یافته، و دانلود و نصب کنید، در حالی که در اکثر توزیع های لینوکس آنها به طور پیش فرض نصب می باشند.
38. با نصب یک توزیع که عموما ۱۰ تا ۲۰ دقیقه بیشتر طول نخواهد کشید، اکثر برنامههای مورد نیاز خود، از پخشکنندهی فایلهای صوتی و تصویری تا برنامهی اداری(Office) را خواهید داشت، در حالی که بعد از نصب ویندوز که خود ۲۰ تا ۳۰ دقیقه زمان خواهد برد، باید ساعتها بشینید و نرمافزار های مورد نیاز خود را نصب کنید.
39. اکثر برنامههای ویندوز فضای زیادی روی هارد دیسک سیستم شما میگیرند! در مقابل میبینیم که حجیم ترین پکیجهای لینوکس بستههای مستندات برنامهها هستند و اکثر برنامهها حجم خیلی کمی نسبت به مشابه ویندوزی خود دارند! دلیل این امر استفاده از کتابخانهها و ابزارهای مشترک بین نرمافزارهای لینوکسی است. مثلا شما چند برنامه و کتابخانه جمعا به حجم ۵۰مگابایت نصب میکنید و سپس صدها برنامه روی سیستم شما از همانها استفاده میکنند، در حالی که در ویندوز هر کدام از آن صد برنامه باید اکثر کارها را خود انجام دهند و بالاجبار حجم بالایی روی دیسک سیستم اشغال کنند.
40. کم بودن حجم برنامهها دلیل دیگرش فلسفهی یونیکس است، این فلسفه میگوید: «هر برنامه یک کار انجام دهد، و آنرا درست انجام دهد». در حالی که فلسفهی ویندوز میگوید «یک برنامه همهی کارها را انجام دهد، کیفیت مهم نیست، کمیت مهم است!» چون کاربران به تعداد کاری که این برنامه انجام میدهد نگاه میکنند، نه به درستی کار…
41. در ادامه مطلب قبل باید گفت اکثر توزیع های لینوکس به همراه هزاران پکیج نرم افزارهای مختلف می آیند، در حالی که ویندوز حتی ابزارهای اولیه مثل یک ویرایشگر متن خوب ندارد. تفاوت در این است، پیدا کردن،پرداخت هزینه، دانلود کردن، و نصب کردن و یا اینکه همه آنها در DVD توزیع لینوکستان باشند، و شما تنها آنها را نصب کنید!
42. OpenOffice.org که در لینوکس موجود است توانایی تبدیل سند شما بطور مستقیم به فرمت pdf را داراست، در حالی که در ویندوز باید یک برنامهی اضافه خریداری یا دانلود و نصب کنید!
43. وزیلافایرفاکس که به همراه همه توزیع های لینوکس است، بسیار بسیار برتری هایی بر IE ی ویندوز دارد، (که بیان آنها خود مقاله ای بس عظیم است!)
44. مرور وب تنها بهتر نیست،که سریعتر نیز هست! بلکه شبکه در لینوکس خیلی سریعتر است.
45. لینوکس به همراه بازی های خوبی نیز می آید!
46. pidgin و kopete دو ابزار چت محبوب در لینوکس که قابلیت کار با همهی پروتکل ها را دارا می باشند… و pidgin که نام قبلی آن Gaim بود برای ویندوز نیز وجود دارد…
47. copy و paste اینجا ساده تر است… تنها متن را انتخاب کن، بعد با فشردن دکمه ی میانی موس هرجا که خواستی آنرا بچسبان(paste) … البته Ctrl+C و Ctrl+V برای کاربران تازه وارد موجود است…
48. راه اندازی سیستمی مثل media center بسیار ساده است… شما نیازی به خرید نرمافزار های اضافه یا نصب یک سیستم عامل دیگر ندارید.
49. همچنین لینوکس دارای یک محیط دسکتاپ سهبعدی قابل استفاده و خوب است، که کار کردن با سیستم را آسان تر و جذابتر می کند. و البته در اکثر مواقع نیازی به خرید سختافزار جدید ندارید!
50. متنی که یکبار کپی کرده اید را تا ساعاتی دیگر بارها می توانید استفاده کنید! با استفاده از ابزاری به نام Klipper که در محیط دسکتاپ KDE بطور پیش فرض نصب است. و برای مدیریت کلیپ برد سیستم است.
51. مدیر فایل konqueror این امکان را به شما می دهد تا بطور گرافیکی ببینید هر فایل چقدر فضا اشغال کرده است. این برای فهمیدن سریع اینکه فضای این پارتیشن را کدام پوشه اشغال کرده و حذف موارد اضافه بسیار پرکاربرد است.
52. هیچ پیغام رنجآوری وجود ندارد، مثل ویستا که دائم به کاربر پیغام میدهد که فلان برنامه میخواهد فلان فایل رو باز کنه، آیا این کار را انجام دهد یا خیر؟ و کاربر همیشه پاسخ مثبت می دهد! از این همه سوال می رنجد!
53. خصوصیات سمت سرور
54. لینوکس های سرور در بر دارندهی MySQL و PostgreSQL هستند، که ابزارهای مدیریت پایگاه های داده ای بسیار قوی ای هستند، و دیگر شما نیازی به خرید و نصب این ابزار یا وب سرور یا دیگر ابزار سمت سرور را ندارید…
55. لینوکس برای محاسبات سنگین با استفاده از تکنیک کلاستر بندی کامپیوتر های استفاده می شود و بسیاری از ابرکامپیوتر ها در سراسر دنیا از لینوکس بعنوان سیستم عامل استفاده می کنند، ویندوز نمی تواند در این حد از سخت افزار را پشتیبانی کند.
56. قابلیت پشتیبانی سیستم فایل ها، در حالی که فایل سیستم NTFS تا پارتیشنی به سایز ۱۶ ترابایت پشتیبانی می کند، فایل سیستم XFS در لینوکس پارتیشن های یک میلیون ترابایتی را پشتیبانی می کند !
57. لینوکس می تواند تا ۱۰۲۴ پردازنده در یک کامپیوتر، را پشتیبانی کند، ویندوز هیچ گاه به مقداری در آن حدود نخواهد رسید!
58. شما می توانید تنها با دستور dmidecode شماره سریال های سخت افزارها و سایر مشخصات سیستم را بفهمید!

باتشکر:n16:

kian98
15-08-2014, 13:04
سلام

دوستان میخواستم بپرسم سایتی سراغ ندارید تا ازش بتونیم آمار واقعی یک سایت رو بدست بیاریم؟

Thor God
15-08-2014, 15:31
سلام

دوستان میخواستم بپرسم سایتی سراغ ندارید تا ازش بتونیم آمار واقعی یک سایت رو بدست بیاریم؟

آمار واقعی چی رو ؟ بازدید ؟

kian98
16-08-2014, 06:43
آره آمار واقعی بازدید از سایت مثل افراد آنلاین،بازدید روزانه و ....

kian98
18-08-2014, 16:27
ما هنوز اینجا لنگیما !

:n23:

behnamy01
18-08-2014, 23:05
نه دوست عزیز امکانپذیر نیست بدون اینکه مدیر سایت باشید بتونید آمار دقیقش رو داشته باشید چون یا باید از طریق کنترل پنل هاست آمار رو بررسی کنید که درنتیجه باید مدیر سایت باشید یا که کدهای آمارگیر به خصوصی رو درون کدهای قالب بذارید و آمارسایت رو بخونید با هر بار لود صفحه (شبیه همین آمارگیرهای وبگذر و ...) که باز هم باید مدیر سایت باشید تا کدها رو بذارید توی قالب. تنها کاری که میتونید بکنید اگر مدیر سایت نیستید اینه که از الکسا استفاده کنید و حدودی آمار رو حدس بزنید...

belohorizente
19-08-2014, 23:08
کیان من این کارو کردم
مشکلی پیش نیومد :n11:

موافقم:27:

kian98
05-07-2016, 10:45
سوالی چیزی بود در خدمتیم : دی

DaRiOuShJh
16-05-2018, 13:55
سلام دوست عزیز
عذر خواهی میکنم زودتر نتونستم تاپیکتون رو ببینم
خیلی تاپیک خوب و جامعی ایجاد کردید و ممنون بابت وقتی که گذاشتید:n16: