PDA

نسخه کامل مشاهده نسخه کامل : اخبار طراحان صفحات وب و برنامه نویسان



kian98
18-07-2014, 15:17
باسلام خدمت دوستان عزیز.

هدف من از این تاپیک اخبار طراحان وب و برنامه نویس ها و اطلاع از آخرین اخبار دنیای وب هست.

شاید بپرسید همچین تاپیکی توی بخش اخبار IT هم بود.
ولی این تاپیک فرق فوکوله.:n02:

در ادامه وقتی اخبار رو دیدید فرقش رو می فهمید.

باتشکر و خداحافظ

kian98
18-07-2014, 15:37
محققان لابراتوار هوش مصنوعی و علوم رایانه موسسه فناوری ماساچوست زبان برنامه‌نویسی جدید نوشتند.


[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]


این زبان برنامه‌نویسی موسوم به Halide، یک زبان بهینه‌شده برای الگوریتم‌های پردازش تصویر است. خواندن، نوشتن و بازبینی برنامه‌های زبان ارائه شده در مقایسه با برنامه‌های پردازش تصویر کنونی که به زبان معمول نوشته شده‌اند، آسان‌تر است.

افزون بر این، زبان جدید فرایندهای بهینه‌سازی-رمز را که در حالت معمول اجرای آن‌ها با دست ساعت‌ها زمان می‌برد، خودکار می‌کند. به گفته جاناتان راگان-کلی از موسسه طراح، فایل‌های تصویری-دیجیتالی آن‌ چنان بزرگ‌اند که بدون وجود مهندسی نرم‌افزار بسیار هوشمند، پردازش آن‌ها روی دسکتاپ رایانه و به طور دشوارتری در گوشی همراه، امری فوق‌العاده زمان‌بر است. 



وی بر این باور است حقه‌هایی که مهندسان برای سرعت بخشیدن به الگوریتم‌های پردازش-تصویر استفاده می‌کنند، رمزهای آن‌ها را تقریباً غیرقابل خواندن و به ندرت قابل استفاده دوباره می‌کنند. بنابراین افزودن کاربرد جدید به چنین برنامه‌هایی یا اصلاح آن‌ها برای استفاده از ابزاری متفاوت اغلب مستلزم دوباره فکر کردن و بازبینی کامل آن‌هاست.

با این حال محققان موسسه ماساچوست از برنامه Halide جهت بازنویسی چندین اگوریتم معمول پردازش-تصویر که عملکردشان از قبل توسط برنامه‌‌نویسان حرفه‌یی بهینه شده بود، استفاده کردند.
اگرچه خواندن و نوشتن برنامه‌های زبان جدید آسان‌تر از برنامه‌‌های معمول دیگر است، این برنامه‌‌های جدید دارای بازدهی عملکردی بیشتری نسبت به حتی دقیق‌ترین کدهای با دست مهندسی شده هستند زیرا برنامه‌ریزی به طور خودکار را ارائه می‌دهند.
علاوه بر این، اصلاح رمز Halide به اندازه‌یی آسان است که برنامه‌نویسان می‌توانند به آسانی از طریق ایده‌های سندباکس نظاره‌گر پیشرفت عملکرد خود باشند.

این زبان با رهبری راگان-کلی و آندرو آدامز از موسسه فناوری ماساچوست ارائه شده است. جزئیات این فناوری در کنفرانس Siggraph 2012 در لس‌آنجلس ارائه می‌شود.

kian98
18-07-2014, 15:40
ایتنا- زبان برنامه نویسی دات نت نسبت به بقیه برنامه‌ها، از امنیت بیشتری برخوردار است.


[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]





یک شرکت عرضه کننده راهکارهای امنیتی اعلام کرده است برخی از زبان‌های برنامه نویسی مثل سی (C) و سی پلاس پلاس (++C) در مقابل رخنه‌های امنیتی آسیب پذیر‌تر از سایر زبان‌ها است.


به گزارش ایتنا از همکاران سیستم به نقل از وب سایت eweek، شرکت وِراکُد (Veracode) در مطالعه‌ای اعلام کرده است برخی زبان‌های برنامه نویسی مثل سی و سی پلاس پلاس در مقایسه با سایر زبان‌ها از آسیب پذیری بیشتری برخوردار هستند و در نتیجه برنامه‌ها و نرم افزارهایی که با این زبان‌ها نوشته شوند، دارای رخنه‌های امنیتی بیشتری خواهند بود. بر اساس اعلام این شرکت زبان‌هایی مثل دات نت (Net.) از ایمنی بیشتری برخوردار هستند.


شرکت وِراکُد با انجام مطالعه‌ای که از ژانویه ۲۰۱۱ تا ژوئن ۲۰۱۲ بر روی ۲۲ هزار و ۴۳۰ نرم افزاری که از طریق پلت فرم این شرکت ارزیابی و آپلود شده است به این نتایج دست یافته است.

پژوهشگران این شرکت دریافته‌اند که اگر زبان‌های برنامه نویسی به تنهایی و بدون دخالت برنامه نویس بتوانند داده‌های رشته‌ای و داده‌های اعداد صحیح را از هم متمایز کنند و فضای لازم برای ذخیره هر قطعه داده را به آن اختصاص دهند، زبان‌های ایمنی محسوب می‌شوند، ولی اگر نتوانند فضای ذخیره لازم را به آن اختصاص دهند، برنامه نویسان همیشه با مشکل ازدیاد بافر‌ها یا میانگیر‌ها مواجه خواهند شد و این امر باعث ایجاد رخنه‌های امنیتی در نرم افزارهای طراحی شده می‌شود.


پژوهشگران وراکد دریافته‌اند که فقط یک درصد از برنامه‌هایی که با زبان دات نت نوشته می‌شود، دارای مشکل ازدیاد بافرهاست، ولی این رقم درباره نرم افزارهایی که با زبان سی یا سی پلاس پلاس نوشته می‌شود، ۴۸ درصد است.

یافته‌های این شرکت نشان می‌دهد تزریق کدهای مخرب به پایگاه‌های داده (SQL injection) که یکی از شیوه‌های نفوذ به برنامه‌ها و نرم افزارهاست، در برخی زبان‌ها تاثیرگذار‌تر است. پژوهشگران وراکد در ۳۱ درصد از برنامه‌های تحت جاوا آسیب پذیری‌های مربوط به این تزریق کدهای مخرب را مشاهده کرده‌اند.

این رقم درباره برنامه‌های تحت پی اچ پی و کلدفوزیون به ترتیب ۲۷ درصد و ۷۲ درصد است.

kian98
18-07-2014, 15:43
[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]

ابداع زبان برنامه نویسی جدیدی بنام 'قلب' با خط عربی
نرم افزار - رمزی ناصر محقق در ام.آی.تی زبان جدید برنامه نویسی بنام 'قلب' (alb) را با استفاده از اسکریپت های عربی خلق کرده است.
برنامه نویسان به نوشتن کدهای شکیل و استوار افتخار می کنند اما رمزی ناصر در حال توسعه برنامه نویسی با استفاده از خط عربی است که در نوع خود اولین زبان برنامه نویسی محسوب می شود که با "کد منبع" عربی نوشته می شود.
وی اسم این زبان را "قلب" گذاشته است.ناصر در توجیه کار خود که ضمنا نوعی قطعه هنری مفهومی هم محسوب می شود، می گوید: با دیدن زبانهای چینی و ... به این فکر افتادم که آیا می شود زبان برنامه نویسی را از ابتدا با زبان دیگری مانند عربی نوشت و از همان موقع سعی کردم دست به توسعه چنین زبانی بزنم.
وی که دانشمند علوم کامپیوتر در مرکز هنرو تکنولوژی نیویورک نیز هست، چند الگوریتم متنوع را با زبان "قلب" ایجاد کرده که از آن جمله محاسبه اعداد فیبوناچی و بازی زندگی کانوی است.زبان برنامه نویسی "قلب" ذاتا شبیه زبان برنامه نویسی چندین نمونه ای موسوم به اسکیم است( روال‌ها در اسکیم، تابع‌های دسته اول هستند که برنامه‌نویسی تابعی را شدنی می‌کند) که ریشه عملیاتی آن در زبان lisp است.
(لیسپ زبان مورد علاقه دانشمندان کامپیوتر که یک زبان برنامه‌نویسی رایانه ای است که در سال 1958 به وسیله جان مک‌کارتی ابداع شده‌است. این زبان، مانند زبان برنامه‌نویسی پرولوگ، بیشتر برای برنامه‌نویسی هوش مصنوعی مورد استفاده قرار می‌گیرد. با توجه به اینکه زبان لیسپ از نحو ساده‌ای برخوردار است، تجزیه و پیاده‌سازی آن نسبتاً با سهولت انجام می‌شود)
آنچه زبان برنامه نویسی "قلب" را متمایز می کند نه جنبه بصری آن است که باعث خشنودی ناصر شده است.
ناصر می گوید علم کامپیوتر با زبان انگلیسی ایجاد شد و مهندسی نرم افزار نیز در ایالات متحده توسعه یافت و اغلب زبانهای محبوب ، کتابخانه ها و APIs نیز با کلمات انگلیسی مانند "function," "for," "if," "loop," شکل گرفته است.
[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]

بنابراین برای دانشجویانی که زبان شان انگلیسی نیست مشکل پیش می آید و اگر ما برای کد کردن برنامه ها از زبانهای خودمان استفاده کنیم مشکل این گونه افراد حل می شود.
گفتنی است زبان "قلب" تحت امتیاز ام.آی.تی به صورت کد باز نوشته شده و برای دانلود آن می توانید به این لینک مراجعه کنید.

منبع : خبرآنلاین

kian98
18-07-2014, 15:46
[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]

گروه علمی «خبرگزاری دانشجو»؛ زبان‌های برنامه‌نویسی ساختارهای زبانی دستورمداری در کامپیوتر هستند که به‌وسیله آنها می‌توان یک الگوریتم را به‌وسیله ساختارهای دستوری متفاوت برای اجرای رایانه توصیف کرد و با این روش امکان نوشتن برنامه جهت تولید نرم‌افزارهای جدید به‌وجود می‌آید.

معمولا هر زبان برنامه‌نویسی دارای یک محیط نرم‌افزاری برای وارد کردن متن برنامه، اجرا، کامپایل و رفع اشکال آن است.

در گزارش زیر می‌توانید اطلاعاتی در مورد «10 زبان برنامه نویسی که باید در سال 2014 بیاموزید» را مطالعه کنید:

1. جاوا (Java)

[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]برای سرمایه گذاری در پروژه های اقتصادی بهترین زبان، زبان برنامه نویسی جاوا و .NET مایکروسافت است که از بین این دو باز هم جاوا حرف اول را می زند و طبق آخرین اطلاعات بیش از 9 میلیون نفر در سراسر دنیا به این زبان برنامه نویسی می کنند که این نشان دهنده تعداد بسیاری زیادی از برنامه های کاربردی و... می باشد که به این زبان نوشته شده اند و نیاز به پشتیبانی، نگهداری و بروزرسانی دارند.

سیستم عامل Android که خود گستردگی خوبی دارد برای تکامل روز به روز نیاز به برنامه ها و ابزار های جدیدی دارد که همگی باید به زبان جاوا باشند.

طبق آخرین آمار انجمن برنامه نویسان TIOBE زبان برنامه نویسی جاوا به لحاظ کارائی و استفاده دارای بالاترین رنکینگ در سرتاسر دنیاست.

2. زبان برنامه نویسی C
زبان C در سال 1972 توسط دنیس ریچی از روی زبان B و BCPL در آزمایشگاه بل ساخته شد و ویژگی‌های جدیدی همچون نظارت بر نوع داده‌ها نیز به آن اضافه شد.

ریچی از این زبان برای ایجاد سیستم‌عامل یونیکس استفاده کرد اما بعدها اکثر سیستم‌عامل‌های دیگر نیز با همین زبان نوشته شدند.

این زبان با سرعت بسیاری گسترش یافت و چاپ کتاب «The C Programming Language» در سال 1978 توسط کرنیگان و ریچی باعث رشد روزافزون این زبان در جهان شد.

متأسفانه استفاده گسترده این زبان در انواع کامپیوترها و سخت‌افزارهای مختلف باعث شد که نسخه‌های مختلفی از این زبان به‌وجود آید که با یکدیگر ناسازگار بودند.

3. زبان برنامه نویسی C++
زبان C++ توسط بی‌یارنه استراس‌تروپ دانمارکی در سال 1979 در آزمایشگاه‌های بل، برای بهبود زبان سی و بر مبنای آن ساخته شد و آن را C با کلاس (C With Classes) نام‌گذاری نمودند.

زبان برنامه‌نویسی C++ یک زبان برنامه‌نویسی رایانه‌ای همه‌منظوره، شیءگرا، سطح بالا می‌باشد. این زبان دارای قابلیت‌های انواع داده ایستا، نوشتار آزاد، چندمدلی، معمولا زبان ترجمه شده با پشتیبانی از برنامه‌نویسی ساخت‌یافته، برنامه‌نویسی شیءگرا، برنامه‌نویسی جنریک است.

این زبان به همراه جد خود C از پرطرفدارترین زبان‌های برنامه‌نویسی تجاری هستند و دارای قابلیت زبان‌های سطح بالا و پایین به‌صورت هم‌زمان است.

4. زبان برنامه نویسی C#
#C یک زبان برنامه نویسی چند مدلی می باشد که شامل دستوری، تابعی ، عمومی، شیئگرا و جزء گرا است. این زبان توسط شرکت ماکروسافت و از دل زبان Net . ماکروسافت خلق و پرورش یافت و بعدها توانست استاندارهای Ecma و ISO را دریافت کند و به‌عنوان یک زبان استاندارد تائید شود.


[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]
زبان # C زبان برگزیده ماکروسافت برای ایجاد سیستم عامل windows phone 7 می باشد. این زبان نیز مانند زبان جاوا برای پروژه های اقتصادی و بزرگ بسیار انتخاب خوبی است.

گرچه تعداد برنامه نویسانی که به این زبان برنامه نویسی می کنند به پای برنامه نویسان جاوا نمی رسد ولی به لطف پشتیبانی مایکروسافت و امکان استفاده از مجموعه Visual Studio مایکروسافت، این زبان یکی از مدعیان قوی در بین زبان‌های برنامه نویسی است.

طبق فهرست بندی انجمن TIOBE رنکینگ این زبان در ردیف 6 جدول زبان‌های برنامه نویسی قرار دارد.

5. زبان برنامه نویسی Objective-C
این زبان از زبان‌های Smalltalk و C اقتباس شده است و تاثیری به‌سزایی در ایجاد زبان جاوا داشت.

[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ] این زبان اساسا برای استفاده بر روی سیستم عامل‌های Mac OS X و iOS شرکتApple ایجاد شده است و اخیرا با رشد روز افزون و محبوبیت زیاد محصولات شرکتApple مثل iPhone و iPod و iPad کمبود شدید برنامه نویسان Objective-C بیش از همیشه احساس می شود.

زیرا همچنان با رشد علاقمندان به این دستگاه‌های تقاضاهای زیادی برای برنامه های کاربردی و جانبی این دستگاه ها وجود خواهد داشت.

6. زبان برنامه نویسی PHP
php یک زبان عمومی است که برای برنامه های کاربردی و به‌خصوص برای طراحی صفحات وب بسیار محبوب است، اگر می‌خواهید مستقل و آزاد برنامه نویسی کنید PHP یکی از زبان‌های ایده آل و خوب است.


[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]
این زبان یک زبان اسکریپتی است که اساس و بنیان ایجاد آن برای طراحی صفحات پویای وب بوده است و در فهرست رده بندی TIOBE در ردیف چهارم قرار دارد.

7. زبان برنامه نویسی Python
زبان‌های برنامه نویسی پویا به‌خصوص Python برای ایجاد برنامه های کاربردی تحت وب و برنامه های کاربردی ابری در قالب هایی مثل Django استفاده می‌شوند.

[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ] موتور برنامه های گوگل با زبان Python نوشته شده است و فقط با این زبان پشتیبانی و بروز می شود.

مزیت های زبان های Pythone نسبت به PHP بیشتر است چون زبان PHP فقط برای برنامه های تحت وب استفاده می‌شود درحالی‌کهPython عمومی‌تر هستند و به منظورهای متفاوتی مثل هوا و فضا، اقتصادی، نظامی و.... قابل استفاده هستنند. این زبان در رده بندی TIOBE در رده هفتم قرار دارد.

8. زبان برنامه نویسی Ruby
Ruby زبانی متوازن و دقیق است و توسط شخصی به‌نام Yukihiro «Matz» Matsumoto نوشته و ایجاد شده است. او این زبان را از میان زبان‌های مورد علاقه خود یعنی Smaltalk, Perl, Ada, Eiffel و Lisp استنتاج کرده تا یک زبان جدید با توابع برنامه نویسی کامل و متوازن داشته باشد.

[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ] این زبان اولین بار در سال 1995 وارد بازار شد و در سال 2006 با پذیرش عمومی نسبتا بالایی مواجه شد. زبان Ruby برای ساخت برنامه های تحت وب، شبیه سازها، مدل سازی های سه بعدی، برنامه تجاری، رباتیک، شبکه، علوم مخابراتی، سیستم های مدیریت سیستم و بسیاری موارد دیگرا ستفاده می شود.

طراح و سازنده این زبان در سال 2010 گفت: هیچ برنامه نویس زبان Ruby نمی شناسم که بیکار مانده باشد.

این زبان در ردیف دهم ده زبان برتر دنیا قرار دارد.

9. JavaScript


[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]
جاوا اسکریپت یک زبان برنامه نویسی مختص وب می باشد که کلیه مرورگرهای معروف و عمومی اینترنتی از آن پشتیبانی می‌کنند.

این زبان در رده بندی انجمن TIOBE در ردیف یازدهم قرار دارد.

10. SQL
مخفف Structerd Query Language میباشد زبانی ساختیافته برای پرس و جو از بانک اطلاعاتی می‌باشد. با استفاده از SQL می‌توانید داده‌هایی را که در بانک اطلاعاتی خود دارید به نحوی که می‌خواهید بازیابی کنید و مورد تحقیق واگر خواستید تغییر دهید.


[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]

برای تمرین کردن با SQL به یک بانک اطلاعاتی همچون SQL – server و Access یا اوراکل و یا هر بانک اطلاعاتی دیگری نیازمندید.

گرچه SQL زبانی تحت استاندارد ANSI (American National Standards Institute) می‌باشد اما هر بانک اطلاعاتی از نسخه دلخواه خودش استفاده می‌کند بنابراین ممکن است بعضی از دستورات در یک بانک اطلاعاتی بنا به نسخه ای از اس کیو ال که استفاده می‌کند با دستورات در بانک اطلاعاتی دیگر کمی متفاوت باشد.

kian98
18-07-2014, 17:49
ایتنا- همیشه که علت عدم موفقیت شرکت‌ها و کمپانی‌ها برای عدم فروش محصولاتشان نیست. نکاتی کوچک اما بسیار با اهمیت مثل نام دامنه مناسب تاثیر به‌سزایی در جذب مشتری‌ها دارد.


[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]




نتایج یک پژوهش جدید نشان می‌دهد بسیاری از کسب و کارهای کوچک برای انتخاب نام دامنه وب سایت خود اطلاع و دانش کافی ندارند و نمی‌دانند انتخاب یک نام دامنه مناسب می‌تواند در جلب توجه مشتری موثر باشد.


به گزارش ایتنا از همکاران سیستم ([ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]) به نقل از وب سایت eweek، شرکت ویکفیلد (Wakefield) با انجام مطالعه‌ای در میان ۵۰۰ کسب و کار کوچک در آمریکا دریافته است بخش زیادی از مدیران و گردانندگان آنها در زمینه نام دامنه یا آدرس اینترنتی وب سایت خود با مشکلاتی مواجه هستند.

نام دامنه وب‌سایت‌ها از این نظر مهم است که می‌تواند توجه کاربران و مشتریان را به خود جلب کند.

نتایج این مطالعه نشان می‌دهد تقریباً نیمی (۴۹ درصد) از صاحبان کسب و کارها که در این مطالعه شرکت کرده‌اند، گفته‌اند قبل از انتخاب نام دامنه کنونی وب سایت خود بیش از یک نام دامنه دیگر را نیز امتحان کرده بودند.

۵۵ درصد از مدیران این کسب و کارها نیز بر این باور بوده‌اند که چون اولین نام دامنه مورد نظرشان را انتخاب نکرده‌اند، مشتریان خود را از دست داده‌اند.

حدود ۵۲ درصد از این پاسخگویان نیز گفته‌اند انتظار دارند با تغییر نام دامنه وب سایت خود فرصت‌های بهتری برای کسب و کار خود بیافرینند. ۴۶ درصد از آنها حتی گفته‌اند احتمال اینکه یک اسکناس صد دلاری را در خیابان پیدا کنند بسيار بیشتر از این است که بتوانند نام دامنه‌ای را انتخاب کنند که تاکنون انتخاب نشده است.

۶۳ درصد از مدیران این کسب و کارهای کوچک نیز گفته‌اند هنگام انتخاب آدرس اینترنتی به انتخاب دامنه مناسب برای وب سایت خود توجه نکرده‌اند. همین تعداد نیز گفته‌اند به طول و تعداد حروف نام دامنه‌ای که انتخاب کرده‌اند، توجه نکرده بودند.

۸۵ درصد از پاسخگویان نیز گفته‌اند هنگام انتخاب نام دامنه به استفاده آسان از آن بر روی ابزارهای همراه توجه نداشته‌ند.

لوری آن، موسس و معاون شرکت «دات کو» که دامنه اینترنتی CO. را مدیریت می‌کند درباره اهمیت نام دامنه برای کسب و کارها گفته است: یک آدرس اینترنتی مناسب، اگر با یک دامنه جهانی و معتبر همراه باشد، به خاطر سپردن، یافتن و ارجاع دادن به آن برای کاربران و مشتریان شما آسان خواهد بود و کسب و کار شما را به پیش خواهد برد.

kian98
18-07-2014, 17:50
خبرنگار مجله «ELLE» به تازگی موفق شده با «پریسا تبریز»، «شاهزاده امنیت گوگل» به گفتوگو بنشیند. دختری که در 31 سالگی، مسوولیت امنیت اطلاعات بنگاه گوگل را عهده دار است و سال گذشته نیز در کنار شخصیتهایی چون مارک زوکربرگ، پایهگذار فیسبوک در فهرست پرافتخار ۳۰ چهره موفق زیر ۳۰ سال جهان در عرصه فناوری جای گرفته بود.

[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]

به گزارش سرویس فناوری ایسنا، نکته جالب در مورد پریسا تبریز این است که آشنایی وی با دنیای رایانه ها و فناوری سایبری نه به دوران کودکی و نوجوانی وی که به دوران تحصیل او در کالج برمیگردد با این حال توانسته است خیلی زود به عنوان دهمین عضو تیم کوچکی از هکرها که وظیفهشان تأمین امنیت نرمافزارهای گوگل بوده به جمع کارکنان این شرکت ملحق شود. تیمی که امروز به ۲۵۰ متخصص امنیتی گسترش یافته است.

تبریز چندان اهل مصاحبه نیست و شمار عکسهایی که از او در اینترنت پیدا میشود، کمتر از انگشتان یک دست است.

وی که در حومه شهر شیکاگو بزرگ شده، فرزند یک پزشک مهاجر ایرانی و پرستاری آمریکایی − لهستانی است.

او که در سال ۲۰۰۷ به استخدام گوگل درآمده به خبرنگار ELLE گفته که در دوران کالج برای نخستین بار با کامپیوتر کار کرده و تا آن موقع وقتش را با هنر، ورزش و رقابت با دو برادرش سپری میکرده است. او که در ریاضی و علوم استعداد داشته، سپس وارد دانشگاه ایلینوی شده و اندکی بعد نیز علاقه به امور کامپیوتری در او بیدار میشود.

پریسا تبریز به گروه هکرهای "کلاه سفید" تعلق دارد که در مقابل هکرهای "کلاه سیاه" قرار دارند. کلاه سفیدها به سیستمها نفوذ میکنند، اما از این نفوذ نیت بدی ندارند و هدفشان بررسی امنیت سیستم، شناسایی خلاءهای امنیتی و ارتقای استحکام سیستم است. او توضیح میدهد که برای استخدام به دنبال آنهایی باید باشند که توانایی رخنه به بهترینسیستمها را داشته باشند، اما در عین حال اینقدر از نظر شخصیتی قوی باشند که بتوانند در مقابل وسوسه پول مقاومت کنند و خریدنی نباشند.

در حال حاضر شرکتها به کسانی که قادر به یافتن باگها در سیستم باشند و آنها را گزارش دهند، پول پرداخت میکنند. برای مثال این مبلغ نزد گوگل، آن طور که تبریز میگوید، از ۲۵ هزار تا ۶۰ هزار دلار متغیر است.

بخشی که پریسا تبریز ریاست آن را بر عهده دارد، بیش از ۳۰ هکر در اروپا و آمریکا را شامل میشود که کارشان بررسی تهدیدات امنیتی به طور ویژه مربوط به موتور جستجوی گوگل کروم است.

همین تیم بود که در سال ۲۰۱۱ متوجه -- شدن شرکت هلندی «دیجی نوتار» شد. هکرها در این حمله موفق به ربودن گواهینامههای امنیتی دیجیتال این شرکت و صدور گواهینامههای جعلی شده بودند و به این ترتیب حساب جیمیل صدها هزار کاربر ایرانی را -- کردند.

پریسا تبریز با نگاهی به آینده از کمرنگشدن اهمیت «رمز عبور» خبر میدهد. به گفته او ورود به رایانهها و حسابهای کاربری از راههای فیزیکی صورت میگیرد، نظیر اثر انگشت که هم اکنون آیفون از آن بهرهمیگیرد و این تازه آغاز راه است.

وقتی پای شکاف جنسیتی و موقعیت زنان در محل کار به میان میآید، گوگل نیز با مشکلات خاص خودش روبروست.

پریسا تبریز در بخشی از گفتوگویش به نادیده گرفتن زنان از سوی دنیای فنآوری اشاره میکند و میگوید: «من فکر میکنم که تلفنهای همراه برای مردان طراحی شدهاند، برای این که آنها بزرگ هستند و همیشه در جیبتان جای نمیگیرند ... اگر هدف شما خلق فنآوری جدید برای تمام دنیا باشد، بایستی نماینده همه جهان باشید و همه جهان فقط از مردان سفیدپوست تشکیل نشده است.»

در ادامه این گزارش به نقل از شریل سندبرگ، یکی از مدیران ارشد سابق گوگل آمده، زمانی که گوگل کارمندانش را در جریان نتیجه یک تحقیق داخلی در این شرکت گذاشت، «نامزد شدن زنان برای تصدی پستهای بالاتر به طرز چشمگیری افزایش یافت». در این تحقیق آمده بود که کارمندان زن ۲۰ درصد کمتر از کارمندان مرد برای پذیرش مسئولیتهای جدید پیشقدم میشوند.

پریسا تبریز غالبا بعد از پایان کار به باشگاهی در نزدیکی مقر گوگل میرود و به ورزش مورد علاقهاش یعنی صخرهنوردی میپردازد. در باشگاه مزبور بیشتر صخرهنوردان از کارمندان گوگل هستند.

kian98
18-07-2014, 17:57
ایتنا- این مقاله شما را در ساخت یک سایت، از ابتدا و قدم به قدم راهنمایی می‌کند.

[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]





ممکن است بسیاری از کاربران به ساختن یک سایت شخصی علاقمند باشند، اما برای درست کردن یک سایت چه کارهایی باید انجام داد؟


به گزارش ایتنا از ایسنا، برای درست‌کردن یک سایت لازم است ابتدا فضایی را در اینترنت به صورت سالانه یا برای چند سال اجاره کنید و علاوه بر این نیازمند یک دامنه برای سایت خود هستید.

دامنه در حقیقت نامی است که بعدها بازدید‌کنندگان آن را در مرورگر خود وارد می‌کنند و سپس به سایتی که طراحی شده باشد، ورود پیدا می‌کنند.

بعد از تهیه‌ی فضا، باید با توجه به نوع دامنه‌ای که خریداری کرده‌اید و اطلاعاتی که سایت فروشنده در اختیار شما قرار داده است، به نصب دامنه برروی سایت اقدام کنید که این موضوع با توجه به اطلاعاتی که سایت سازنده در اختیار شما قرار می‌دهد چندان دشوار نیست.

حال مهم‌ترین قسمت کار نصب سیستم مدیریت محتوا برروی فضایی است که شما آن را خریداری کرده‌اید. بدین منظور نرم‌افزار‌های تحت وبی که متن باز هم هستند در اختیار کاربران قرار گرفته است که از معروف‌ترین این نرم‌افزار‌ها می‌توان به جوملا، وردپرس و یا نیوک اشاره کرد.

جوملا: این سیستم مدیریت محتوا به عنوان یکی از نرم‌افزار‌هایی موفق تحت وب شناخته می‌شود. البته اگر به دنبال نصب این سیستم مدیریت محتوا روی فضای سایت خود باشید باید پیچیدگی‌های آن را به جان بخرید.

وردپرس: از محیط‌هایی به‌شمار می‌آید که محیط‌ش کاربرپسند بوده و کاربر به راحتی می‌تواند با آن کار کند. این نرم‌افزار تحت وب در بسیاری از سایت‌های شخصی استفاده می‌شود.

نیوک: این سیستم مدیریت محتوا بیشتر برای سایت‌های موسیقی و یا پادکست‌ها استفاده می‌شود.

البته علاوه بر این سه سیستم مدیریت محتوا، برنامه‌های دیگری هم در اینترنت وجود دارند که می‌توان آنها را برروی فضای خود بارگذاری کنید و حتی اگر می‌خواهید سیستم مدیریت محتوا خاص سایت خود را داشته باشید باید درخواست خود را به شرکت‌هایی اعلام کنید که سیستم مدیریت محتوا سایت‌ها را طراحی می‌کنند.

بعد از انتخاب سیستم مدیریت محتوا ، باید آن را به حالت فشرده یا zip برروی سرور اصلی سایت بارگذاری و نصب کنید. البته قبل از انجام این عملیات باید به خاطر داشته باشید که یک پایگاه داده برروی فضای سایت خود ایجاد کنید که این عملیات روی سایت میزبانی که فضا را در اختیار شما گذاشته توضیح داده شده است.

بعد از بازگذاری سیستم مدیریت محتوا به صورت zip، آن را از حالت فشرده خارج کرده و سیستم مدیریت محتوا روی سایت شما بارگذاری می‌شود. حال با مراجعه به آدرس سایت شما بارگذاری می‌شود. حال با مراجعه به آدرس سایت خود باید تنظیمات سیستم مدیریت محتوا که خود راهنمایی دارد مرحله‌به‌مرحله با توجه به اطلاعاتی که مورد نظر شماست و در پایگاه داده وارد کرده‌اید، انجام دهید.

در مرحله‌ی آخر بعد از اتمام این مرحله باید به صفحه مدیریت سایت مراجعه کنید و داخل پنل مخصوص کنترل سایت شوید.

حال می‌توانید مطالب خود را برروی اینترنت به اشتراک بگذارید. اگر در این بین می‌خواهید قالب سایت خود را تغییر دهید باید به دنبال پوسته‌ای باشید که با سیستم مدیریت محتوا شما سازگار باشد و آن را روی سیستم مدیریت محتوا خود قرار دهید. برای اضافه کردن امکانات اضافی هم باید به دنبال افزونه‌هایی باشید که با سیستم مدیریت محتوا شما سازگار باشد.

kian98
18-07-2014, 17:59
ایتنا- هیچ می‌دانستید زاکربرگ جوان به کوررنگی مبتلاست و برای مارک، آبی رنگ غالب است.

[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]





منبع: فارنت
این روزها شرکت‌های مختلف یک رنگ خاص را برای برند خود انتخاب می‌کنند اما جالب اینجاست که در استفاده از رنگ آبی در طراحی فیس‌بوک به هیج‌وجه نکات تبلیغاتی در نظر گرفته نشده و تنها یک دلیل شخصی در این میان مطرح است.


مارک‌زاکربرگ به بیماری کوررنگی مبتلا است و به همین دلیل رنگ آبی را برای وب‌سایت خود انتخاب کرده است. البته به این نکته توجه داشته باشید که افراد دارای کوررنگی دنیا را سیاه و سفید نمی‌بینند بلکه ممکن است در تشخیص طیف‌های مختلف رنگ مشکل داشته باشد.

برای زاکربرگ، آبی رنگ غالب است و جالب اینجاست که در مقاله‌ای که در وب‌سایت New Yorker به تاریخ ۲۹ شهریور ماه سال ۸۹ شمسی منتشر شده بود، در رنگ‌آمیزی منزل زاکر‌برگ نیز به جز آشپزخانه زردرنگ از طیف‌های مختلف رنگ آبی استفاده شده است. او می‌گوید: “آبی برای من غنی‌ترین رنگ است. من می‌توانم تمام رنگ آبی را ببینم”

طی یک آزمایش آنلاین که چند سال گذشته انجام شده بود مشخص گردید که زاکربرگ قادر به تشخیص رنگ‌های سبز و قرمز نیست.
اگر کنجکاوید که تست مشابهی را برای چشمان خود انجام دهید می توانید به این صفحه ([ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ])مراجعه کنید و سعی کنید که اعداد را در کمتر از ۳ ثانیه تشخیص دهید.

kian98
18-07-2014, 18:03
ایتنا- شبکه‌های اجتماعی سازمانی به منظور تعامل و همکاری هرچه‌ بیشتر بین کارمندان طراحی شده‌اند.

[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]





نرم‌افزار شبکه‌های اجتماعی سازمانی(ESN) در صنعت جهانی فناوری اطلاعات به منظور تعامل و همکاری هرچه‌ بیشتر بین کارمندان طراحی شده‌اند و اغلب مواقع توسط کاربران نادیده گرفته می‌شوند و درنهایت به دست فراموشی سپرده می‌شوند.


به گزارش ایتنا از همکاران سیستم و به نقل از وبسایت Pc worldباید توجه داشت که به‌کارگیری نرم‌افزارهای ESN در کسب‌وکارها مهم‌ترین روشی است که می‌تواند گسترش هرچه بیشتر آن‌ها را باعث شود.

در این جریان به‌کارگیری سیستم‌هایی شبیه فیس‌بوک و توئیتر برای محل کار با قابلیت ارائه پروفایل شخصی کارمند، جریان فعال، سیستم به‌اشتراک‌گذاری اسناد، فروم‌های مخصوص گفت‌وگو، فضای نوشتن میکروبلاگ و همچنین امکان تماس‌های تصویری بین کارمندان مهم‌ترین قابلیت‌هایی هستند که می‌توانند موفقیت چنین نرم‌افزاری را تضمین کنند.

مدیران فناوری و صاحبان کسب‌وکار از نرم‌افزارهای ESN برای ایجاد طوفان‌های مغزی(Brain Storming) و دریافت ایده‌های جدید استفاده می‌کنند، به پرسش‌های یکدیگر پاسخ می‌دهند، با همکاران خود در مورد تخصص‌های ارزشمند گفت‌وگو می‌کنند، موارد مربوط به بازاریابی را با همکاری هم ویرایش می‌کنند، سیستم‌های مخصوص فروش محصولات را با هم به‌اشتراک می‌گذارند و در مورد طراحی محصول جدید با یکدیگر به بحث می‌نشینند.

نرم‌افزار ESN همچنین به عنوان یک درمان برای شبکه‌های داخلی روبه ‌انزوایی مورد استفاده قرار می‌گیرد که کارمندان کمتر سراغ آن‌ها می‌روند و همچنین فضایی را برای جذب هرچه بیشتر مشتریان و شرکا به‌وجود می‌آورند.

"راب کوپلویتز"(Rob Koplowitz) یکی از تحلیلگران مرکز تحقیقاتی Forrester Research در این خصوص گفت: «این کار بسیار چشمگیر است که بتوانیم موانع جغرافیایی را از میان برداریم و از اقدامات جمعی بهره‌برداری کنیم. ارزش این اتفاق بسیار زیاد است».

مرکز تحقیقاتی MarketsandMarkets اعلام کرد ارزش بازار نرم‌افزارهای ESN در سال جاری ۴.۷۷ میلیارد دلار خواهد بود که پیش‌بینی می‌شود این رقم تا سال ۲۰۱۹ میلادی به ۸.۱۴ میلیارد دلار برسد.

kian98
18-07-2014, 18:11
از میان تمام سایت‌هایی که ممکن است مورد نفوذ قرار گیرند مسلما انتظار نداریم یکی از مطرح‌ترین سایت‌هایی که خود را وقف تکنولوژی و فناوری اطلاعات نموده را در چنین شرایطی ببینیم. اما به نظر می‌رسد وب‌سایت CNET از راه سختی قرار است به اهمیت این نکته پی ببرد که تمرکز در تحریریه نمی‌تواند جانشینی برای امنیت باشد.

بنا بر گزارش خود CNET، یک دیتابیس حاوی بیش از یک میلیون نام کاربری، رمز عبور و ایمیل متعلق به این وب‌سایت توسط نفوذی که به نظر می‌رسد توسط یک گروه از هکرهای روسی به نام w0rm انجام شده به سرقت رفته است. سی‌نت ضمن تایید این نفوذ، اعلام کرده است که حمله زمانی صورت گرفته که هکرها موفق شده‌اند حفره‌ای برای نفوذ به فریمورک سیمفونی PHP بیابند که به اشتباه توسط سی‌نت پیاده‌سازی شده بود.
[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]
در هر حال جدای از اشتباه سی‌نت، به تعبیر خود گروه w0rm، آن‌ها سی‌نت را به منظور افزایش امنیت عمومی وب مورد -- قرار داده‌اند. آنچه بعنوان دلیل گفته شد، بهانه‌ی اصلی هکرهای موسوم به کلاه خاکستری است که مدت‌هاست بصورت گسترده برای توجیه نفوذهای اینچنینی مورد استفاده قرار می‌گیرد و در ادامه نیز مدعی می‌شوند که چنین اقداماتی اگر در راستای هدف بزرگ‌تر با ضرورت مواجه نشود احتمالا اطلاعات کاربران را در معرض خطر قرار نمی‌دهد.
[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]
برخلاف ادعای نجابت صورت گرفته، این گروه همچنان تصمیم دارد که دیتابیس بدست آمده را بعنوان روشی برای تنبیه به فروش برساند؛ آن هم به قیمت یک بیت‌کوین. یک بیت‌کوین در حال حاضر به ارز رایج، معادل 600 دلار آمریکا خواهد بود که مبلغ پایینی برای این گروه با تعداد هکرهای فعال در آن محسوب می‌شود اما در هر حال همین مقدار نیز در کنار حس افتخار، برای تشویق یک هکر مشتاق کافیست.
امنیت مقوله‌ای ریشه‌ای به شمار می‌رود که هیچ‌گاه حالت مطلق ندارد. نمی‌توان هیچ سیستمی را بصورت کامل ایمن فرض کرد؛ همیشه راه‌هایی برای نفوذ و البته همیشه نیز راه‌هایی برای تقویت امنیت سیستم‌ها وجود دارد.

kian98
18-07-2014, 18:16
بعدازظهر دوشنبه دنیای آی‌تی با یک زنگ هشدار بسیار جدی روبرو شد که بر اساس آن گروه مشاوره امنیتی پروژه‌ی OpenSSL از بروز یک باگ باز به نام "خونریزی قلبی" خبر داد. با استفاده از این باگ، هرشخصی قادر بود به سادگی قسمتی از فعالیت‌های حافظه‌ی موقت بسیاری از سرورها را که از نسخه‌ی فعلی این برنامه استفاده می‌کردند بدون هیچ مانعی بیرون کشیده و مورد سوءاستفاده قرار دهد. بدلیل ماهیت آزاد و متن‌باز پروژه، سریعاً منبع باگ کشف و وصله‌ی امنیتی مورد نیاز منتشر شده و در مخازن سیستم‌عامل‌های مورد استفاده‌ی سرورها قرار گرفت؛ اما تا زمانی که بروزرسانی مربوطه توسط مدیران سرورها انجام نشده، میلیون‌ها سرور در معرض خطر قرار گرفتند. تقریباً هرکسی که اختیار یک سرور را برعهده داشت در این زمان شاهد وضعیت بحرانی بود.

در صورتی که اسم خونریزی قلبی برای این باگ تا حدودی غیرمتعارف به نظر می‌رسد نباید تعجب کرد؛ چراکه این باگ هم از نظر درجه‌ی مقیاس سیستم‌های تحت تأثیر قرار گرفته و هم از نظر عمق نفوذ بسیار بدتر از باگ GoToFail است که اپل را در اوایل سال با مشکل مواجه کرده بود. باگ جدید به حمله‌کنندگان اجازه می‌دهد که کلید خصوصی ورود به سرور را بدست آورده و بتوانند انتقال داده‌ها را شنود کرده و خود را از معرض کشف توسط سیستم امنیتی در امان نگاه دارند. مسأله زمانی حاد می‌شود که بدانیم این باگ جدید نبوده و حدود دو سال از عمر آن می‌گذرد؛ مشخص نیست آیا شخص دیگری نیز از وجود آن اطلاع داشته و در حملات دیگری بصورت ناشناس از آن استفاده شده است یا خیر...
پروژه‌ی OpenSSL خارج از دنیای مدیریت سیستم و کدنویسی چندان شناخته شده نیست؛ اما جالب است بدانید که از هر سه سرور موجود، دو مورد بر استفاده از این پکیج متکی هستند. کشف ناگهانی این باگ بدان معنی است که هم‌اکنون تمامی کسانی که تحت تأثیر قرار گرفته‌اند در تکاپوی اجرای وصله‌ی ارائه شده و رفع ریسک امنیتی آن هستند. در حال حاضر یاهو یکی از سرویس‌های متأثر شده است و کارشناسان توصیه کرده‌اند تا زمانی که این کمپانی فرصت بروزرسانی سرورهای خود را نیافته، کاربران از استفاده از اکانت‌های خود خودداری کنند. یکی از نمایندگان یاهو در این خصوص اعلام نموده که بخش‌های اساسی سرویس‌های یاهو در حال حاضر وصله شده‌اند و تیم مسئول همچنان در تلاش است تا قسمت‌های باقی‌مانده را نیز ایمن نمایند. بر اساس گزارشات حاصله، بسیاری کمپانی‌های کوچک نیز تحت تأثیر این باگ قرار گرفته‌اند که imgur، فلیکر و LastPass از آن جمله‌اند؛ البته لست‌پس اعلام نموده که هیچ‌ داده‌ی رمزنگاری نشده‌ای در معرض خطر قرار نگرفته است. نیکولاس ویور محقق امنیتی ICSI این باگ را به شکل مصیبت‌باری بد و باعث صدمات گسترده می‌داند.
باگ خونریزی قلبی که توسط یکی از محققان گوگل به نام نیل میتا کشف شد، به شخص نفوذگر اجازه می‌دهد 64 کیب از داده‌های تصادفی در حال اجرا در حافظه‌ی موقت سرور را بیرون کشیده و شنود کند. این -- از این نظر که شخص نفوذگر اطلاعی از کاربردی‌بودن داده‌ها نداشته و کنترلی بر روی نوع داده‌های دریافتی ندارد به فیشینگ شبیه است؛ اما از آنجا که بصورت مکرر و پشت سر هم قابل تکرار است، پتانسیل بالایی برای درز داده‌های حساس در این میان وجود خواهد داشت. یکی از هدف‌های مشخص، کلیدهای رمزنگاری خصوصی سرور بوده که دلیل آن لزوم نگهداری آن در حافظه‌ی فعال و قابل شناسایی‌بودن آن در میان داده‌های تصادفی است. این کلیدها پس از افشا، امکان شنود ترافیک رد و بدل شده‌ی سرور را برای شخص نفوذگر فراهم کرده و بصورت بالقوه ممکن است باعث رمزگشایی هرگونه داده‌ی از پیش رمزگذاری شده نیز باشد.
در مواردی که ابزارهای امنیتی حساس نظیر ابزارهای ناشناس‌ماندن در اینترنت تحت تأثیر این باگ قرار گرفته‌اند، این مسأله حساس‌تر به نظر می‌رسد؛ به گونه‌ای که پروژه‌ی Tor طی یک پست در وبلاگ خود چنین نوشته است که "در صورتی که شما از جمله اشخاصی هستید که نیاز به ناشناس‌ماندن قطعی یا حریم شخصی حساسی در شبکه‌ی اینترنت دارید، توصیه می‌شود که برای چند روز آینده به کلی از اینترنت فاصله گرفته و منتظر آرام‌شدن اوضاع باشید". با این وجود در برخی موارد چند روز هم زمان کافی به نظر نخواهد رسید؛ چرا که در صورت فاش‌شدن کلید رمزنگاری اختصاصی سرور پیش از بروزرسانی سیستم و نصب وصله‌ی امنیتی و بی‌توجهی مدیر سیستم نسبت به تغییر آن، همچنان اجازه ورود برای شخص نفوذگر در دفعات بعدی طی ماه‌های آینده حفظ خواهد شد. سرورها می‌توانند برای مقابله با این رخداد گواهی‌های امنیتی خود را بازنشانی نمایند؛ اما پروسه‌ی مذکور هزینه‌بر و آهسته خواهد بود و کارشناسان نیز تخمین می‌زنند که در بسیاری موارد، اشخاص به نصب وصله‌ی امنیتی اکتفا خواهند کرد. ویور در این خصوص می‌گوید: "من معتقدم که طی مدت یک سال آینده همچنان بسیاری از سرورها در معرض آسیب‌پذیری باقی خواهند ماند؛ این مسأله به سادگی و به کلی محو نخواهد شد".
به نظر می‌رسد اپل، گوگل، مایکروسافت و سیستم‌های عمده‌ی بانکداری الکترونیکی تحت تأثیر این آسیب پذیری امنیتی قرار نگرفته‌اند (البته گفته می‌شود گوگل در ابتدا با این مشکل مواجه شده؛ اما سریع‌تر از سایر سرویس‌ها نسبت به رفع آن اقدام نموده است). از سوی دیگر، یاهو پیش از رفع باگ بخش‌های اصلی سرویس خود، برای قسمتی از روز تحت تأثیر و در حال نشت اعتبارات کاربران بوده است. بصورت کلی، هر سروری که از OpenSSL بر بستر وب‌سرور آپاچی یا Nginx استفاده می‌کرده، تحت تأثیر باگ مذکور قرار گرفته که در مجموع بخش اعظم کلیه‌ی سرورها و وب‌سایت‌ها و سرویس‌های اینترنتی را تشکیل می‌دهد.
در حال حاضر راه‌هایی برای شناسایی سرویس‌های ایمن شده در مقابل این حمله وجود دارد؛ اما اخبار بدست آمده باعث می‌شود چندان آسوده خاطر نباشیم. این وب‌سایت ([ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ])که توسط یک توسعه‌دهنده به نام فیلیپو والسوردا ساخته شده می‌تواند در شناسایی سایت‌هایی که وصله‌ی امنیتی را نصب نکرده‌اند کمک کند؛ اما کدهای این پروژه نیز ممکن است در برخی موارد جواب منفی کاذب ارائه نماید که باعث می‌شود نتوان بصورت قطعی به آن اطمینان نمود. هر سرور که نسبت به نصب وصله‌ی امنیتی اقدام می‌کند، لازم است برای اطمینان بیشتر گواهی امنیتی SSL خود را نیز تجدید نماید تا از استفاده‌ از کلیدهای فاش شده‌ی احتمالی در طول مدت آسیب‌پذیری جلوگیری شود. برای بررسی این مورد، از یک ردیاب SSL نظیر این سرویس ([ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]) استفاده نموده و با جستجوی سرویس مد نظر خود، تاریخ صدور گواهی آن را مورد بررسی قرار دهید؛ در صورتی که تاریخ صدور پس از ارائه‌ی وصله‌ی امنیتی باشد می‌توانید بصورت کامل به سرویس مورد نظر خود اطمینان کنید. بازنشانی گواهی امنیتی SSL زمان‌بر و هزینه‌بر خواهد بود؛ اما ادامه‌ی استفاده از یک گواهی فاش شده خطرات جدی را متوجه سرورها خواهد نمود.

در حال حاضر برای قضاوت در خصوص پیامدهای کلی این رخداد اندکی زود است؛ اما برخی از درس‌های آموختنی هم‌اکنون نیز بخوبی واضح هستند. با وجود نقش اساسی OpenSSL در شالوده‌ی امنیتی شبکه‌های اینترنتی، این پروژه‌ی آزاد و متن‌باز با کمبود بودجه‌ی اساسی روبرو است. برخی کارشناسان هم‌اکنون توصیه کرده‌اند که کاربران عادی و نیز سازمان‌هایی که مدیون سیستم OpenSSL هستند باید دونیت‌ها و پشتیبانی‌های مالی بیشتری را از این پروژه بعمل آورند تا از بوجود آمدن نفوذپذیری‌هایی مشابه خونریزی قلبی جلوگیری شود. در این خصوص Perfect Forward Secrecy نیز می‌توانسته با جلوگیری از عمل رمزگشایی در محدودسازی اثرات این باگ موثر باشد.
و اما چالش‌برانگیزترین درسی که می‌توان از این مسأله آموخت این است که برخی نفوذپذیری‌ها تا چه میزان امکان کشف دشواری دارند و زمانی که فاش شدند تا چه میزان می‌توانند آسیب‌رسان باشند. ویور باگ‌های اینچنینی را بسیار ظریف توصیف می‌کند و در ادامه می‌گوید : "ممکن است با اجرا نمودن سرویس تحت نظر یک چک‌کننده‌ی مموری، قادر به کشف آن باشید؛ اما اینگونه مسائل چیزی نیستند که از طریق مشاهده و بررسی کد، قابل یافتن باشند". با وجود امنیت بهتر سیستم‌های آزاد و متن‌باز بر اساس ماهیت مطالعه کد و کشف سریع باگ‌ها، باید در نظر داشت که امنیت مطلق وجود خارجی نداشته و همیشه مسیر زیادی برای ایمن‌سازی سیستم‌ها در پیش است. این کشف باگ به نحوی اعتباری مثبت برای گوگل و کارشناس یابنده‌ی باگ خواهد بود که در راه کشف این آسیب‌پذیری تا این حد دقیق و حساس بوده است.

kian98
18-07-2014, 18:20
هر چه عقربه‌های ساعت بیشتر می‌چرخند و زمان به پیش می‌رود، سرعت نفوذ اینترنت در میان ساکنان این کره‌ی خاکی، بیش از پیش افزایش می‌یابد و نیاز ما به این پدیده‌ی دنیای مدرن، ملموس‌تر و گسترده‌تر می‌شود. اما آیا تا به حال به این نکته فکر کرده‌اید که در هر دقیقه از زمان، چه اتفاقاتی در اینترنت به وقوع می‌پیوندد و چه آمارهایی جا‌به‌جا می‌شود؟ در ادامه‌ی مطلب پاسخ سؤالتان را پیدا خواهید کرد.

پیش‌تر در مطلبی با عنوان «اینترنت به صورت زنده: آمار شگفت‌انگیز دنیای مجازی را بصورت لحظه‌ به لحظه رصد کنید! ([ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ])» وب‌سایتی را معرفی کرده بودم که آمار دنیای اینترنت و شبکه‌های مجازی را به صورت زنده رصد کرده و آن را هر یک ثانیه به‌روز می‌کرد. با این حال، اینفوگرافیک امروز ما، درست مانند اینفوگرافیکی که چند پیش توسط مجید خنیفر منتشر شده بود ([ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ])، معیار خود را 60 ثانیه در نظر گرفته تا شما را با آمار خیره‌کننده‌ی اتفاقات دنیای مجازی، شگفت‌زده نماید: [ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]

منبع: زومیت

kian98
18-07-2014, 18:24
به جرات می توان گفت که دنیای امروز ما در حوزه فناوری اطلاعات کاملا وابسته به پدیده ای شده است که آن را اینترنت می نامیم! این پدیده تا به آنجا در زندگی ما وارد شده که حتی کامپیوتر ها و تلفن‌های هوشمند نیز بدون آن برای ما ابزارهای بی‌استفاده ای خواهند بود. آیا شما می توانید یک روز را بدون داشتن اینترنت و خدمات آن تصور کنید؟!

آیا به یاد دارید برای چک کردن یک نتیجه فوتبال که فرصت نکرده بودید در خبر ورزشی تلویزیون تماشا کنید مجبور بودید به دوستان خود زنگ بزنید یا تا روزنامه فردا صبح صبر کنید؟ امروز تنها کافی است یک سایت ورزشی را باز کنید تا نتایج زنده بازی‌ها را مشاهده کنید.
آیا به یاد دارید برای پرداخت یک قبض ساده مجبور بودید ساعت ها در صف بانک ها بایستید؟ امروز در خانه‌تان در عرض چند دقیقه بصورت آنلاین قبض‌ها را پرداخت می‌کنید.
آیا به یاد دارید ، برای یک مطلب کوچک و ساده مجبور بودید روزها و هفته‌ها در کتابخانه‌ها و در میان صفحات کتاب‌ها بگردید؟ امروز تنها یک کلمه در گوگل وارد می‌کنید و با خیل عظیمی از اطلاعات مواجه می‌شوید.
آیا زمانی را به یاد دارید که برای گرفتن خبر از نزدیکانتان که در خارج از کشور بودند مجبور بودید نامه بنویسید و آن را از طریق پست ارسال کنید و مدت ها منتظر می‌ماندید تا نامه شما به مقصد برسد و پاسخ آنرا دریافت کنید؟ امروز از طریق اینترنت بصورت زنده می‌توانید با نزدیکانتان صحبت کنید!
از همه مهم‌تر آیا به یاد دارید برای دنبال کردن اخبار تکنولوژی و عملی مجبور بودید به روزنامه‌ها و ماهنامه‌ها مراجعه کنید؟ حالا با حضور اینترنت می‌توانید به زومیت ([ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]) مراجعه کنید و در لحظه اخبار روز دنیا را مطالعه کنید!
اینترنت امروز پدیده ای است که زندگی نسلی را متحول کرده است و نسلی دیگر زندگی بدون اینترنت را نمی‌توانند درک کنند. 44 سال پیش یعنی 7 آوریل 1969 برای نخستین بار مستندی تحت عنوان RFC منتشر گردید که چهارچوب ها و ساختار اصلی اینترنت را مشخص کرده بود. آنچه ما امروزه تحت عنوان مفاهیم شبکه، پروتکل‌های ارتباطی همانند TCP/IP می شناسیم از همان نقطه آغاز گردید و سرآغاز تحولی بود که امروزه زندگی ما را دگرگون ساخته است.
کسانی که بروی پروژه اینترنت کارکردند و تولد اینترنت را در سال 1969 رقم زدند شاید هیچگاه فرصت استفاده از مزایای آنرا که امروزه ما از آنها بهره می بریم را نیافتند ، امروز را گرامی می داریم به یاد تمام کسانی که زندگی خود را صرف خلق ایجاد اینترنت نمودند تا به زندگی بشر کمک کنند.

kian98
19-07-2014, 09:21
گوگل زبان جدید برنامه نویسی تحت وب را با نام Dart معرفی کرد. بزرگترین موتور جستجوی دنیا مهمترین برتری های Dart نسبت به زبان های دیگر را سادگی، بهره بری بالا و مقیاس پذیری آن می داند. Dart ترکیبی از قابلیت های جدید به همراه ساختار مشابه زبان های دیگر برنامه نویسی است که کد نویسی را برای برنامه نویسان ساده کرده است.

اولین بار در ماه سپتامبر شایعاتی مبنی بر تلاش گوگل بر تولید یک زبان جدید برنامه نویسی مطرح شد. این شایعات زمانی بالا گرفت که گوگل دامنه های DartLang و DartLanguage و Dart-Lang و GoogleDart را با پسوند های com. و net. و org. ثبت کرد. گوگل در رابطه با زبان جدید برنامه نویسی گفت است که Dart به برنامه نویسان کمک می کند تا برنامه تحت وب خود را به صورت ساختار یافته ولی انعطاف پذیر تولید کنند و مطمئن باشند که نرم افزار ساخته شده حداکثر بازده و سرعت را در مرورگرهای مدرن و محیط های مختلف از ابزارهای پرتابل (تلفن هوشمند، تبلت و غیره) تا سرورهای بزرگ خواهد داشت. گوگل زبان جدید Dart را به همراه ابزارهای مرتبط آن بصورت متن باز و از طریق وب سایت dartlang.org ([ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]) در اختیار عموم قرار داده است. از دارت می توان در پروژه های تک نفره و کوچک تا پروژهای بزرگ گروهی استفاده کرد. کدهای دارت یا بصورت طبیعی و از طریق یک ماشین مجازی (Virtual Machine) اجرا می شوند و یا موتور جاوا اسکریپ کدهای Dart را به جا اسکریپت ترجمه و اجرا می کند. در حال حاضر Dart VM (ماشین مجازی دارت) هنوز در مرورگر Chrome یا مرورگرهای دیگر قرار نگرفته است ولی به زودی به این مرورگر و شاید مرورگرهای دیگر نیز اضافه شود. اما تا زمانی که مرورگرها از Dart پشتیبانی نمی کنند کدهای دارت به جاوا اسکریپ ترجمه شده و اجرا می شوند. گوگل در وب سایت dartlang.org اطلاعات کاملی را به همراه نمونه هایی از کده های نوشته شده با Dart ارائه کرده است. گوگل امیدوار است امکانات جدید و راحتی کار با دارت باعث جذب برنامه نویسان به این زبان جدید گردد.

kian98
19-07-2014, 09:30
[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]

VPSیا سرور اختصاصی مجازی، یک اصطلاح در زمینه هاستینگ (Hosting) بوده، که در واقع همان ماشین مجازی با مجازی‌سازی است. VPS امکان دسترسی root و نصب نرم‌افزارهای سیستمی را فراهم میکند.

با استفاده از فن آوری مانند Xen ،vmware ESXI یا Virtuozzo و با بهره گيري از سخت افزارهاي قدرتمند و پيشرفته، يک سرور فيزيکي به چندين VPS با امکانات يکسان يا متفاوت تقسيم مي شود. گاهی از سرور مجازی به عنوان (VDS (Virtual Dedicated Server نيز نام مي برند.
در این مقاله قصد داریم به صورت اجمالی شما را با سرورهای مجازی و برخی خصوصیات آنها آشنا سازیم.

هر VPS وابسته به پلن آن، سهم خاصي از منابع سرور از قبيل حافظه اصلي (RAM)، فضاي ديسک سخت (HDD) را به صورت اختصاصي و تضمين شده در اختيار خواهد داشت. به عنوان مثال، يک VPS مي تواند 2 گیگابايت از 64 گيگابايت حافظه اصلي سرور را به صورت تضمين شده به همراه 50 گيگابايت فضاي هارد دیسک و 50 گيگابايت پهناي باند ماهيانه را در اختیار داشته‌باشد. اين بدين معنا است که بدون درنظر گرفتن ميزان مصرف ساير VPS هاي موجود بر روي سرور، VPS مورد مثال ما تحت هر شرايطي به 2 گیگابايت از حافظه اصلي سرور دسترسي خواهد داشت.
هر VPS که روی سرور اصلی ایجاد می شوند کاملا به صورت مستقل عمل می کنند و هیچ ارتباطی با یکدیگر ندارند، در نتيجـه VPS هـاي موجود بر روي يک سـرور مي توانند از سيستم هاي عامل متفاوت و نرم افزارهاي مختلف و نسخه هاي متفاوتي از نرم‌افزار استفاده نمايند. بر فرض يک VPS داراي لينوکس Debian، ديگري داراي CentOS به عنوان سيستم عامل هاي سـرور خواهند بود. همين امر در رابطه با VPSهاي با سـيسـتـم عامل وينـدوز نيـز صادق مي باشد. همچنين تعريف Name Server هاي اختصاصي ، نصب ASP ,PHP ,MySQL ,.NET و ساير برنامه ها با نسخه دلخواه، نصب و اجراي كليه برنامه ها، DLLها، ... بطور كامل در كنترل و اختيار هر مشترك مي‌باشد.

مهمترين مزاياي استفاده از VPSها در مقايسه با ساير سرويس هاي ميزباني، هزينه بسيار کمتر VPS ها نسبت به سرورهای اختصاصي و استقلال عمل‌کرد نسبت به سرويس‌هاي نمايندگي (Resseller/Shared Hosting) می‌باشد به شکلی هزينه VPS ها در بسياري از اوقات بسیار کمتر از هزينـه سـرور هاي اختصاصـي بوده ولي تمامی امکانات آنهـا را دارا مي باشد.
در واقع این سرویس برای افرادی طراحی شده‌اند که نیاز به سرور دارند اما هزینه‌های آن برایشان مقرون به صرفه نمی‌باشد. همچنين هر VPS ميتواند به تعداد دلخواه IP معتبر و اختصاصي نيز داشته باشد. در مجموع از ديد کاربر نهايي، VPS درست همانند يک سرور اختصاصي بوده و کاربر به هيچ عنوان تفاوتي را در نحوه عملکرد و کيفيت خدمات اين دو مشاهده نخواهد کرد.

مزایای سرور مجازی (VPS) نسبت به میزبانی وب اشتراکی :


کنترل


با دراختیار داشتن دسترسی root، یا Administrator شما به راحتی می توانید پیکره بندی سرور را تغییر دهید، برنامه های مورد نظر خود را نصب، یا تغییر دهید، که به هیچ وجه در میزبانی اشتراکی مقدور نیست.


امنیت


فایل سیستم شما کاملا مجزا از سایر مشتریان خواهد بود و مطمئن خواهید بود که از دسترس آنها دور است و بدین ترتیب امنیت بیشتری برای شما تامین خواهد شد.


مجزا بودن و کارایی


سرور مجازی شما از منابع اختصاص یافته گارانتی شده برای خود به صورت کامل می تواند استفاده کند و کار مشتریان دیگر سرویس شما را تحت تاثیر قرار نخواهد داد.
مزایای سرور مجازی (VPS) نسبت به سرور اختصاصی


هزینه


در واقع شما همه قابلیتهای یک سرور اختصاصی را با کسری از هزینه های آن خواهید داشت.


قابلیت اطمینان


سازوکار تهیه نسخه پشتیبان به صورت لحظه ای امنیت داده های سرور مجازی را تضمین می کند.


مدیریت پذیری


ابزارهای تعبیه شده در Xen نصب برنامه ها و تغییر و به روزرسانی آنها را فورا انجام می دهند.


استفاده از ظرفیتهای خالی


هر سرور مجازی قادر است تا در صورت خالی بودن ظرفیتهای سیستم و عدم استفاده از آن بوسیله سرور مجازی دیگر در صورت نیاز، از همه آن استفاده کند.


انعطاف پذیری


ارتقاءمنابع اختصاص یافته برای یک سرورمجازی، در صورت نیاز به منابع بیشتر به راحتی و بدون نیاز به جابجای اطلاعات و اختلال بلندمدت در سرویس قابل انجام است.


ایمیل سرور کاملاً اختصاصی

شما با داشتن VPS به ایمیل سرور خود که که فقط مخصوص دامنه شما است و ایمیل‌های دامنه شما را مدیریت میکند دسترسی دارید و این به شما کنترل، کارایی و امنیت بیشتری خواهد داد.


پهنای باند بالا


در هاست‌های اشتراکی اگر قصد دارید ترافیک بیشتری برای وبسایت خود در اختیار داشته باشید باید برای آن بهای بیشتری بپردازید و مدیران سایت‌های پربازدید دائما با نگرانی تمام شدن پهنای باند و افزایش هزینه‌ها روبرو هستند. سرورهای مجازی پهنای باند بالایی را برای شما فراهم میکند و نگرانی‌های شما را برطرف می‌نمایند. اگر سایت شما در وبسایت‌های بزرگ اشتراک گذاری پر بازدید لینک شود و سایت شما بر روی یک هاست اشتراکی میزبانی می‌شود حتما با مشکل مواجه خواهید شد و پهنای باند شما به سرعت مصرف میشود و سایت ممکن است از دسترس خارج گردد. اما در میزبانی‌های سرور مجازی (VPS) با در نظر گرفته شدن حافظه رزرو شده برای مواقع مورد نیاز و استفاده‌ غیر قابل پیش‌بینی در مواقع بحرانی مانند مواقعی که ترافیک سایت بسیار بالاست این نگرانی بر طرف خواهد شد.
سرور مجازی اختصاصی (VPS) برای چه کسانی میتواند مفید باشد ؟
سرور اختصاصی مجازی (VPS) برای صاحبان وبسایت‌هایی که به منابع سیستمی بیشتر و قابل اطمینان‌تر نیاز دارند و یا به ترافیک بیشتری احتیاج دارند و قصد دارند تا سایت و یا کسب و کار خود را گسترش داده و به تجارت الکترونیک بپردازند انتخابی ایده آل است. VPS با در اختیار گذاشتن قابلیت استفاده از سیستم عامل‌های مجزا و مستقل و شخصی سازی‌ها میتواند برای صاحبان کسب و کار امنیت بالاتری به ارمغان بیاورد.

kian98
19-07-2014, 09:33
[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]


شرکت Adobe بسته امنیتی جدیدی را منتشر کرده و از کاربران Adobe Flash Player خواسته تا آن را سریعا نصب کرده و حفره امنیتی که از آن برای جاسوسی کاربران در اوایل این ماه استفاده شده را ترمیم کنند. این حفره توسط شرکت امنیتی Kaspersky به هنگام انتقال اطلاعاتی در مورد نقض حقوق، در سایت یک قاضی سوری کشف شده است و مشخص نیست که چه کسی در پشت پرده این حملات بوده.
امروز با به روزرسانی شرکت Adobe این مشکل برطرف شده است ولی به افرادی که هنوز از ورژن های قدیمی Adobe Flash Player استفاده می کنند توصیه می شود که حتما این بروزرسانی را انجام دهند یا بسته امنیتی را بر روی کامپیوتر خود نصب کنند.
بنا به گفته مدیر مرکز تحقیقات Kaspersky اولین بار در روز 9 اپریل توسط KSN مشاهده شده است. این حفره به هکرها این امکان را داده که کامپیوتر های کاربران را آلوده کنند اما برای جاسوسی و شنود باید Adobe Flash Player 10 ActiveX و افزونه دیگری به نام Cisco MeetingPlace Express که از طرف شرکت Cisco برای ویدیو کنفرانس عرضه شده نیز نصب باشد. محققان Kaspersky بر این باورند که کامپیوترهای زیادی توسط این حفره آلوده و جاسوسی شده اند.

kian98
19-07-2014, 09:36
[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]

افزونه Colorzilla یکی از بهترین و معروف ترین افزونه های مورد استفاده توسط طراحان وب در زمینه رنگبندی می باشد. این افزونه که در دو مرورگر محبوب فایرفاکس و گوگل کروم قابل استفاده می باشد دارای امکانات بی نظیری جهت نمایش کد رنگی هر پیکسل از صفحه در مرورگر و همچنین انتخاب رنگ از طریق پالت رنگی افزونه می باشد. فابل ذکر می باشد که این افزونه از دو استاندارد Hex و RGB در نمایش کدهای رنگی پشتیبانی می کند و به صورت کاملا رایگان قابل دریافت و استفاده بر روی مرورگرهای ذکر شده می باشد.

ویژگی های کلیدی افزونه ColorZilla :
- امکان شناسایی و کپی کد رنگی هر نقطه از صفحه مرورگر
- سیستم ویژه ی بزرگنمایی جهت انتخاب آسان کد رنگی المان های کوچک
- ابزار نمایش پالت های رنگی جهت انتخاب رنگ، با پشتیبانی کامل از نرم افزارهای گرافیکی همچون فتوشاپ و گیمپ
- ابزار ویژه جهت ایجاد ترکیب های رنگی گرادینت و ارائه کد CSS آن
- امکان ثبت کدهای رنگی به صورت تاریخچه و همچنین Favorite رنگ ها
- قابل استفاده در مرورگرهای فایرفاکس و گوگل کروم نصب شده بر روی سیستم عامل های لینوکس، مک و ویندوز
- پشتیبانی از استانداردهای Hex و RGB
- سیستم ویژه ی Auto Copy جهت کپی خودکار کد رنگی المان انتخابی
- هماهنگی کامل با ابزارهای Incpector مرورگرها
- کاملا رایگان
جهت دانلود این افزونه در ادامه بر روی آیکون مرورگر خود کلیک کنید.

دانلود برای فایرفاکس دانلود برای کروم


[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ] ([ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]) [ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ] ([ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ])

kian98
19-07-2014, 09:39
[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]


حتما وب سایت هایی را دیده اید که بسته به نوع دستگاه وبگردی شما (کامپیوتر، لپ تاپ، تبلت، موبایل و ... ) و همچنین اندازه صفحه نمایش آن به صورت خودکار واکنش نشان داده و خود را با این اندازه و مقیاس نمایش وفق می دهند. در علم طراحی وب به وب سایت هایی که به این صورت طراحی و کدنویسی می گردند وب سایت های ریسپانسیو و یا واکنش گرا گفته می شود.
چند سالی است با ظهور تکنولوژی های جدید، وسایل ارتباطی و وبگردی متنوع و همچنین ارائه راه کارهای مختلف در زمینه کدنویسی و طراحی وب، برنامه نویسان و طراحان وب نیز دست به کار شده اند و به منظور افزایش بهره وری وب سایت های خود و مشتریانشان از تکنولوژی طراحی به صورت ریسپانسیو استفاده می نمایند.
اما شاید برای برخی از طراحان و مشتریان طراحی وب سایت اینکه طراحی یک وب سایت به صورت ریسپانسیو چقدر می تواند در جذب مخاطبان یاری کند محسوس نباشد. در مقاله پیش رو ما با بررسی کلی این موضوع سعی خواهیم کرد تا از ابعاد مختلفی مزایای طراحی ریسپانسیو را با شما در میان بگذاریم.
به صورت کلی با توجه به افزایش روز افزون تعداد کاربران بالقوه ای که از دستگاه های متنوعی مانند تبلت و موبایل برای انجام امور وبگردی استفاده می کنند توجه به طراحی وب سایتی که بتواند خود را با اندازه نمایش این دستگاه ها هماهنگ سازد بسیار مهم به نظر می رسد. نکته ای که حائز اهمیت بسیاری می باشد عدم کارایی طرح های قدیمی و غیر ریسپانسیو با صفحه نمایش دستگاه های جدید می باشد، به گونه ای که یک وب سایت کاملا شیک و حرفه ای غیر ریسپانسیو علی رغم ظاهر زیبایی که در صفحات نمایش با رزولوشن بالا مانند صفحات نمایش کامپیوترهای رومیزی و لپ تاپ دارد در دستگاه هایی با صفحات نمایش کوچک مانند موبایل و تبلت به شکلی کاملا درهم، کوچک و گاها غیرقابل استفاده نمایش داده می شود و این یعنی از دست دادن جامعه آماری بسیار عظیمی از کاربران !
اما سوال اساسی اینجاست که در مقابل صرف هزینه زمانی و مالی پروسه طراحی ریسپانسیو و یا اعمال تغییرات جهت تبدیل طراحی فعلی به یک طرح واکنش گرا چه منافعی به دست خواهیم آورد ؟


جذب همه مخاطبان بازدیدکننده
با تغییر تکنولوژی طراحی وب سایت، شما پذیرای همه ی کاربران وارد شده به سایتتان خواهید بود. خواه این کاربر با کامپیوتر رومیزی و لپ تاپ شخصی خود وارد وب سایت شما شده باشد خواه با تبلت و یا موبایل خود ! نکته ی حائز اهمیت نیز در این است که شما به بهترین شکل ممکن از کاربر خود پذیرایی خواهید کرد و علاوه بر نمایش تمام عیار پتانسیل سایت خود (خواه وب سایت شخصی باشد، خواه وب سایت شرکتی) خواهید توانست کلیه اطلاعاتی که جهت ارائه به کاربران خود در وب سایت خود قرار داده اید را به سمع و نظرش برسانید.


بهبود تجربه کاربری بازدیدکنندگان
طراحی ریسپانسیو به معنای انتقال کاربر به آدرس های دیگر با طرح های متفاوت مناسب جهت نمایش در تبلت و موبایل و یا به معنای تولید محتوای تکراری در قالب محتوای ویژه ی نمایش در این دستگاه ها نیست، بلکه شما در قالب یک طرح یکپارچه با بهره گیری از تکنولوژی کدنویسی و طراحی به صورت ریسپانسیو در آن واحد و به فراخور اندازه صفحه نمایش کاربرتان مطالب خود را به او به صورت خوانا و لذت بخش نمایش می دهید که این ویژگی باعث افزایش لذت تجربه کاربری و ایجاد حس اعتماد در کاربر شما نیز خواهد شد.


بهبود وضعیت فروش و مارکتینگ مجموعه شما
بدون شک هدف شما از راه اندازی وب سایت مشخص و معین است ! اگر وب سایت شخصی دارید هدف مشخصی مانند انتقال نظریان و تجربیات خود در قالب بستر آنلاین را دارید، اگر وب سایت سرویس دهی مانند سایت دانلود، سرگرمی و ... دارید هدفی مانند جذب مخاطبان بیشتر و کسب سود در ازای افزایش بازدید خود را دارید و اگر وب سایت شرکتی دارید بدون شک می خواهید در بستر آنلاین نیز محصولات و خدمات شرکت و کمپانی خود را معرفی نمایید و سعی می کنید تا کاربران آنلاین را نیز با مجموعه خود آشنا سازید و در نهایت با افزایش فروش به سود مالی بالاتری برسید، با در نظر گرفتن تمامی حالات ممکنه به یک نتیجه کلی و آن هم تلاش در جذب حداکثری کاربر می رسیم که بدون شک باتوجه به مقدمات گفته شده در ابتدای متن، شما با فراهم آوردن محیط ریسپانسیو در وب سایت خود قادر به خدمات دهی به کلیه کاربران خود خواهید بود و از سود مالی و معنوی حاصل از سیل عظیمی از استفاده کنندگان تبلت و موبایل نیز بی بهره نخواهید ماند.


افزایش محبوبت در موتورهای جستجو
موتورهای جستجوی مختلف مانند گوگل، بینگ، یاهو و ... علاقه ی ویژه ای به وب سایت های ریسپانسیو و واکنش گرا دارند و در نتایج خود این وب سایت ها را در رتبه های بالاتر و بهتری قرار می دهند تا رضایت کاربران خود را نیز به بهترین شکل ممکن جلب نمایند. با این اوصاف نه تنها شما کارایی وب سایت خود را افزایش می دهید بلکه از رتبه و درجه بالاتری نیز در موتورهای جستجو برخوردار خواهید بود.


افزایش اعتبار برند شما و کسب اعتماد بیشتر کاربران
سرسختی به استفاده از تکنولوژی های قدیمی و عدم حرکت با علم روز مخصوصا در عرصه ای مانند اینترنت که نمادی از تکنولوژی های جدید می باشد بدون شک به ضرر برند و اعتبار شما خواهد بود و شما تعداد بسیار زیادی از کاربران و بازدیدکنندگان خود را به دلیل همین سرسختی از دست خواهید داد. اما در مقابل اگر مجموعه خود را مجهز به علم روز نمایید نه تنها مشتریان جدید نیز جذب خواهید کرد بلکه در دید مشتریان و کاربران قدیمی خود نیز از اعتبار بیشتری برخوردار خواهید بود و ضریب بالایی از اطمینان را به مشتریان و کاربران خود القا خواهید نمود که بدون شک موجب موفقیت هرچه بیشتر کسب و کار شما خواهد شد و به راحتی به اهداف خود دست خواهید یافت.

kian98
19-07-2014, 10:27
[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]

از طرف برنامه نویسان تمسک ( سیبری) هدیه ی ویژه ای برای افراد کم بینا تهیه شد.

از طرف برنامه نویسان تمسک ( سیبری) هدیه ی ویژه ای برای افراد کم بینا تهیه شد. در این شهر شبکه ای ایجاد شد که به نابینایان اجازه می دهد اطلاعات اینترنتی را دریافت کنند، اطلاعاتی که از برنامه های معمولی خوانش صفحات امکان پذیر نیست. اکنون کامپیوتر می تواند صفحه ی وب را با عناصر دشوار تجزیه و تحلیل کرده و از آنها اطلاعات را استخراج نموده و بخواند.
معمولا screen reader یعنی برنامه ی خواندن اکران و خوانش اطلاعات به کم بینایان در کار با کامپیوتر کمک می کند. مسئله این است که در صفحات وب اغلب اطلاعات برای این برنامه قابل دسترسی نیست . تیمی از دانشمندان جوان دانشگاه دولتی تمسک برنامه ی screen reader را تکمیل کرده و کلیدهای ویژه ای در آن قراردادند که همه کارها را به صورت اتومات انجام می دهد. یکی از طراحان این برنامه یوگنی سیدنف ، دانشجوی سال دوم دانشکده ی فیزیک- فن آوری دانشگاه دولتی تمسک به صدای روسیه شرح داد:
این بررسی معمولی صفحه ی وبی است که هر فردی به آن عادت دارد. تنها برنامه ی خوانش اکران برای اطلاعات بیشتر را قرار داده ایم. همچنین روش های جستجو در تمامی صفحات بهتر شده و شاید بتوان گفت که این یک نوع قرار دادن مرورگر درون مرورگر دیگر است.
به گفته ی یوگنی ، امروز توسعه ی مرورگر های استاندارد مد نظر است که تکمیل مفید مرورگر های جدید است. ( راحت کردن جستجوی راه ها ، بررسی آب و هوا ، روش های جدید نشانگرها، امکانات جدید برای طراحان وب و غیره) اما تمامی این برنامه های جدید تمام و کامل نبوده و معایب خود را دارند.
برنامه ها یی که با هدف حل هر گونه مشکل مربوط به المنت های وب سایت طراحی شده اند، در قابلیت خود محدودند و در اکثر موارد قادر به حل برنامه های ایجاد شده نیستند. ما برنامه ی منحصر به فردی داریم که مشابه دیگری ندارد.
یوگنی توضیح می دهد که برنامه ی آنها به شکل صفحه وب درون مرورگر است. لازم نیست ، آنرا نصب نمود تنها با کمک یکی از مرورگر های اصلی قابل استفاده است. این دانشمند جوان توضیح داد : " اکنون ما کار را تکمیل می کنیم ، الگوریتم ها را بررسی کرده و در آینده ای نزدیک آزمایشاتی انجام می شود یعنی نظر کاربران را جویا می شویم، اینکه برنامه تا چه حد موثر است و آیا باید تکمیل شود و یا خیر." دانشجویان دانشگاه دولتی تمسک قصد دارند در دو ماه آینده کار با این برنامه را آغاز کنند. ایجاد نمونه ای برای تلفن های هوشمند و تبلت ها در برنامه ی آینده قرار دارد.

kian98
20-07-2014, 19:56
ارزش سایت خود را برای بازدیدکنندگان بالا ببرید. برای بالا بردن ارزش یک صفحه وب سایت و اضافه کردن بازدیدکنندگان احتیاج به هیچ جادو و یا معجزه ای نیست اما مسائلی است که باید فرا بگیرید. همه طراحان وب سایت بر روی طراحی سایت با کاربری آسان و ظاهر عامه پسند تاکیید دارند اما این دو مورد در ظاهر ساده در واقع نتیجه بسیاری از راه کارها است که نتیجه آن موفقیت یک وب سایت است.

نکاتی که در ادامه مطلب عنوان میشوند به شما کمک میکنند تا صفحات وب سایت مناسب و کاربرپسندی طراحی کنید. صفحاتی که باعث شوند بازدیدکنندگان وب سایت شما را به دیگران هم پیشنهاد کنند.

1- بر روی ساخت صفحات با سرعت نمایش سریع تمرکز کنید

نمایش سریع صفحات وب سایت همیشه مهم هستند. مهم نیست که کاربران با چه سرعتی به اینترنت متصل هستند. هر چه قدر صفحات وب سایت شما اطلاعات بیشتری داشته باشند حتما دارای تصاویر و اطلاعات بیشتری برای دانلود هستند. اما همیشه دقت کنید که نمایش سریع صفحات وب سایت احساس خوبی در کاربران ایجاد میکند. پس اولین و مهمترین نکته ساخت صفحات وب سایت با سرعت نمایش بالا است.

2- اطلاعات صفحه خود را خیلی زیاد نکنید اما اطلاعات خیلی هم کم نباشد

نوشتن مطالب برای وب سایت با نوشتن مطالب برای مجلات و یا روزنامه ها بسیار متفاوت است. کاربران اینترنت و بازدیدکنندگان وب سایت ها معمولا آدم های کم حوصله ای هستند و دوست ندارند در صفحات وب سایت با مطالب خیلی طولانی روبرو شوند. شما همیشه باید سعی کنید با کوتاه ترین نوع ممکن بیشترین میزان اطلاعات را به کاربران سایت نمایش دهید. در ادامه با روش نگارش صحیح اطلاعات در وب سایت بیشتر آشنا خواهید شد.


3- ناوبری و استفاده صحیح از لینک ها در صفحات وب سایت

ناوبری و استفاده صحیح از کلیدها و منوهای اصلی در کاربری مناسب سایت بسیار موثر است. شما میتوانید با استفاده صحیح از منوها حتی سایت هایی با مطالب زیاد و صفحات فراوان را به درستی برای بازدیدکنندگان سایت قابل استفاده کنید.

4- استفاده از تصاویر با سایز کوچک و حجم کم

تصاویر مناسب نقش مهمی در سرعت نمایش سریع صفحات یک وب سایت دارند. اکثر طراحان سعی میکنند با استفاده از تصاویر زیبا و مناسب زیبایی بیشتری به سایت خود ببخشند اما دقت کنید که استفاده بیش از حد از تصاویر دقیقا تاثیر معکوس دارد. همیشه سعی کنید از استفاده تصاویر بزرگ در سایت تا حد امکان پرهیز کنید.

یادگیری و استفاده مناسب از CSS به شما در طراحی صفحات وب سایت مناسب بسیار کمک میکند. اگر شما در منوها و یا بخش های ثابتی از تمامی صفحات سایت خود استفاده میکنید بهتر است با استفاده از CSS کاری کنید که این تصاویر تنها یک بار لود شوند و در حافظه کش باقی بمانند و در صفحات بعدی سایت از روی حافظه کش با سرعت بالاتری خوانده شوند.


5- استفاده از رنگ های مناسب در طراحی صفحات وب سایت

دقت کنید در طراحی صفحات وب سایت نیز مانند هر هنر طراحی دیگری استفاده از رنگبندی مناسب بسیار مهم است. این مسئله تا این حد مهم است که اگر شما برای یک کشور و یا منطقه خاص سایتی را طراحی میکنید بهتر است با فرهنگ و سلیقه رنگ آن منطقه آشنا شوید و در سایت خود سعی کنید از آن نوع رنگبندی استفاده کنید.

6- در نگارش اطلاعات مربوط به صفحات وب سایت بروز عمل کنید

همانطور که قبلا اشاره شد وب سایت ها جهانی هستند پس بهتر است اطلاعاتی را در سایت خود ارائه نمایید که بروز و جهانی باشند. برای این که به بازدیدکننده سایت نشان دهید که سایت شما بروز است بهتر است اخبار و اطلاعات بروز را در قسمتی از وب سایت به کاربران نمایش دهید.

7- مطالب صفحات وب سایت خود را از نظر املایی و دستور نگارش بررسی کنید

معمولا بازدیدکنندگان سایت تحمل مشاهده غلط های املایی را ندارند. شما ممکن است در یک صفحه از وب سایت خود مشکل املایی داشته باشید اما نباید انتظار داشته باشید که کاربری با شما تماس بگیرد و مشکل املایی را به شما تذکر دهد. باز هم دقت کنید که مشکلات املایی از نظر بازدیدکنندگان بسیار مهم هستند پس آن را جدی بگیرید.

8- لینک های وب سایت خود را همیشه بررسی کنید که صحیح عمل کنند

لینک های اشتباه و خراب یکی دیگر از امتیازهای منفی بزرگ برای یک وب سایت بشمار میرود. چرا باید یک بازدیدکننده به وب سایتی اهمیت بدهد که از نظر او حتی برای صاحبش هم کم اهمیت است. برای بررسی و پیدا کردن لینک های خراب یک وب سایت این روزها روش های متفاوتی وجود دارد که به شما در این راه کمک میکنند.

9- استفاده از لینک های شفاف و صحیح در وب سایت

در انتخاب عناوین لینک وب سایت دقت کنید. سعی کنید از واژه ها و عبارات شفاف و درست استفاده کنید. برخی مواقع کاربران با عبارات نامشخصی در لینک منوهای یک وب سایت واجه میشوند و همین مسئله باعث گمراه شدن کاربر و نهایتا خروج او از وب سایت میشود.


10- اطلاعات تماس را در تمامی صفحات وب سایت در مکانی مناسب نمایش دهید

بسیاری از طراحان وب سایت با نمایش مشخصات تماس در تمامی صفحات وب سایت مشکل دارند اما حقیقت این است که هر چه قدر هم طراحی وب سایت شما مناسب باشد اما کاربر به درستی نتواند اطلاعات تماس با شما را در وب سایت پیدا نکند عملا وب سایت در جلب مشتری و برآورده کردن نیازهای بازدیدکنندگان وب سایت ناموفق عمل کرده است.

درج صحیح اطلاعات تماس در سایت همیشه به بازدیدکنندگان سایت این احساس را منتقل میکند که میتوانند به راحتی با مدیر و یا مسئولین سایت در تماس باشند. در واقع با انجام صحیح این کار آنها به شما اعتماد میکنند. اگر در سایت خود از ایمیل و یا شماره تماس تلفنی خود صحبتی نکنید کاربران سایت به شما اطمینان نخواهند کرد. در عین حال پاسخ به ایمیل های دریافتی در کوتاه ترین زمان ممکن نیز به افزایش حس اطمینان در کاربران و بازدیدکنندگان سایت شما کمک فراوانی میکند.

kian98
20-07-2014, 19:59
[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]

پیدایش اینترنت و زبان کدنویسی HTML

اگر به چند دهه قبل بازگردیم تقریبا هیچ کس نمیدانست که اینترنت و کدنویسی وب چیست ولی امروزه به یکی از مهمترین بخش های زندگی بشر تبدیل شده است.
اینترنت دیگر تنها مکانی برای یافتن یک رستوران خوب یا لوله کش نیست، بلکه به فضایی گسترده و مناسب جهت کار و کسب درآمد تبدیل گشته است. با طراحی و کدنویسی یک سایت زیبا و ارائه مطالب بروز و مفید میتوانید به سرعت افراد را به سایت خود جذب کرده و درآمد مناسبی از طریق تبلیغات کسب کنید.
با این حال شرایط همیشه به همین شکل نبوده و در ابتدای مسیر محدودیت های فراوانی در کدنویسی وب و ارائه اطلاعات وجود داشت. در ابتدا برخلاف امروز تنها زبان کدنویسی HTML بوده و اولین سایت در سال ۱۹۸۱ راه اندازی شد. ار آنروز تا به حال تغییرات زیادی را در کدنویسی به زبان کدنویسی HTML مشاهده کردیم که به بررسی آن خواهیم پرداخت.

اولین نسل از زبان HTML

در دهه ۹۰ میلادی و بهمراه افزایش ارتباط کاربران با اینترنت، امکان خواندن مطالب در فضای اینترنت با استفاده از کدنویسی HTML مهیا شد. در آن زمان صفحات وب از متن هایی محدود و در یک ستون تشکیل میشدند و مودم های دیال آپ سرعت بسیار پایینی داشتند به همین دلیل طراحان وب هرگز به فکر استفاده از تصویر و فیلم در صفحات سایت نبودند.
Mosaic نام اولین مرورگر برای ارتباط و درک صفحات وب بود که بر روی سیستم عامل Unix راه اندازی شد. برای غلبه بر این مشکلات و محدودیت ها تلاش های فراوانی صورت گرفت تا دنیای وب به شکل امروزی آن رسیده است.

نسل دو زبان کدنویسی HTML

مدت زمانی طول کشید تا طراحان وب خود را با تکنولوژی های رو به پیشرفت همگام و هماهنگ کنند. به همین دلیل با ایجاد هماهنگی و با ایده فعال و زیبا کردن صفحات وب به ناگهان صفحات زیادی با ظاهر های بهم ریخته و شلوغ که تنها به استفاده از تصاویر و رنگ های مختلف توجه کرده بودند ایجاد شد. دستورات کدنویسی HTML به سرعت افزایش یافت تا جاییکه برای ایجاد یک هماهنگی عمومی نسخه دوم یعنی HTML2 رونمایی شد.
پیچیدگی در کدنویسی وب از همین مرحله آغاز شد و بزرگترین مانع سرعت پایین اینترنت در دیافت عکس و گرافیک برای کاربران عمومی بود.
کنسرسیوم جهانی وب

کنسرسیوم جهانی وب ناظر مستقیم بر استانداردهای کدنویسی HTML

با گسترده تر شدن امکانات و کاربران اینترنت، کنسرسیوم جهانی وب یا همان W3C که با WWW شناخته میشود با یک ایده مشخص تشکیل شد. هدف این کنسرسیوم جلوگیری از انحصار اینترنت در چنگال یک یا چند شرکت بزرگ و استفاده از آن در جهان بوده است. به این ترتیب سیاست های کلی و زبان کدنویسی در همه جه یکسان بوده و مرورگرهای اینترنت براساس همین پروتکل ها عمل خواهند کرد، در نتیجه تفاوت آنها تنها در ظاهر، سرعت و امکاناتشان خواهد بود. همین امر موجب پیشرفت سریعتر و هدفمند اینترنت شد.
W3C با مشخص کردن استاندارهای کدنویسی برای طراحان وب و نظارت بر رعایت آن یک سامان دهی و هماهنگی جهانی ایجاد کرده و هرگونه تغییر و بروزرسانی در آن به سادگی در اختیار همگان خواهد بود.

نسل سوم زبان HTML

نسل سوم یا همان کدنویسی HTML3 با ورود انیمیشن، فلش، افکت های صوتی و تصاویر سه بعدی به صفحات وب همراه بوده و در همین فاصله شرکت مایکروسافت مرورگر خود را با نام اینترنت اکسپلورر به جهان معرفی کرد.
نشل سوم تجربه بهتری برای کاربران اینترنتی بهمراه داشت زیرا طراحان و متخصصان کدنویسی وب توجه بیشتری به نظم در صفحات و نحوه ارائه مطالب نشان میدادند. در این مقطع قدرت و پتانسیل بالای اینترنت بر همگان آشکار شد.

نسل چهارم کدنویسی HTML

HTML4 در عمل پیش درآمد و مقدمه ای برای نسل پنچم یا همان زبان کدنویسی HTML5 بشمار میرود و تا امروز جدیدترین نسخه ارائه شده است. این نسخه جدید افزونه ها و امکانات بسیار زیادی داشته و با تمام مرورگرهای موجود همخوانی لازم را دارد. عده ای دو نسخه اخیر را همچنان افزونه هایی بر نسخه سوم میدانند زیرا توجه به کاربران و راحتی استفاده از اینترنت از HTML3 آغاز شد.
کدنویسی و اینترنت در دنیای امروز

در دنیای کدنویسی امروز طراحان میتوانند هر ایده ای را به واقعیت نزدیک کرده و در سایتهای اینترنتی به نمایش بگذارند. کوچکترین جزئیات در صفحات قابل تغییر و کدنویسی HTML هستند.
با افزایش استفاده از اینترنت و ورود مفاهیمی مانند بازاریابی اینترنتی، تبلیغات آنلاین و موتورهای جستجو طراحان وب به این نتیجه رسیدند که تنها نباید به ظاهر و زیبایی وبسایت های خود توجه کنند، بلکه با کدنویسی صحیح و رعایت اصول میتوانند توجه موتورهای جستجو را به خود جلب کرده و بازدیدکنندگان بیشتری را جذب کنند. این روند همچنان به رشد و پیشرفت خود ادامه داده و ممکن است در آینده ای نه چندان دور شاهد تغییرات شگرفی در دنیای اینترنت باشیم.

kian98
20-07-2014, 20:00
[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]


صاحبان وب سایت و بازاریابان اینترنتی برای دو چیز از همه بیشتر وقت خود را صرف می کنند: رنکینگ و ترافیک وب سایت. معمولاً این دو هدف با هم در ارتباط هستند، هر چه رنکینگ شما در موتورهای جستجو بیشتر باشد، میزان ترافیک وب سایت شما نیز بیشتر خواهد بود. در عین حال همانطور که احتمالاً می دانید، دریافت رتبه بندی و ترافیک وب سایت بالا در موتور جستجو می تواند تا حدودی مشکل باشد.

یکی از بهترین راه ها برای رسیدن به هر دوی این اهداف، ایجاد لینک های یک طرفه از سایت های معتبر موجود در وب می باشد. اجازه دهید در این مورد با هم صادق باشیم، زیرا که باید بدانید ایجاد لینک های یک طرفه نیاز به صرف زمان و تلاش دارد. با این حال اگر بدانید که دقیقاً کجا باید به دنبال وب سایت های معتبر و یا مکان هایی باشید که به شما اجازهء ایجاد لینک به وب سایت تان را می دهند، در این صورت می توانید سریعتر لینک بیلدینگ انجام دهید.

در این مقاله به برخی از مکان های خوب در وب و منابع مناسب لینک های یک طرفه برای لینک بیلدینگ اشاره می کنیم:

1- وب سایت های خبری (مطبوعات)
انتشار در این مطبوعات مانند بازاریابی مقاله است... بهترین روش گرفتن لینک های یک طرفه برای وب سایت تان می باشد. می توانید از هر دو نوع رایگان و پولی press release ها برای ارسال پیام خود در وب استفاده نمایید. بسیاری از بازاریابان با PRweb به موفقیت رسیده اند. البته ممکن است تا حدودی پر هزینه باشد اما به شدت معتبر و با ارزش است.

هنگامی که اخبار به خوبی نوشته شده باشد، در وب سایت های متعددی با اهداف مرتبط به نمایش در می آید و موجب افزایش ترافیک وب سایت و رنکینگ خواهد شد.

2- سایت هایی شبیه ویکیپدیا
مکان هایی همچون ویکیپدیا و گوگل Knol منابع بسیار مناسبی برای لینک های یک طرفه می باشند. همچنین این منابع می توانند تمامی لینک های مهم و با محتوا و نیز لینک های موجود در بخش منابع مقالات را به وب سایت شما ارائه دهند. همه چیز در آنجا متمرکز خواهد بود. بنابراین این لینک های شما با رنکینگ بالا در گوگل خواهد بود.

3- لینک های قدرتمند با دامنه های .edu و .gov
عمدتاً به دلیل اینکه به عنوان وب سایت های غیر تجاری و تبلیغاتی و با نفوذ و قدرتمند محسوب میشوند، لینک های .edu و .gov از موثرترین و قدرتمند ترین لینک های یک طرفه ای هستند که می توانید دریافت نمایید. سعی کنید از محدوده های کلیشه ای خود بیرون زده و از این نوع لینک ها برای وب سایت خود استفاده نمایید.

به طور مثال اگر دانشگاه و یا کالج رفته اید، سعی کنید از صفحات فارغ التحصیلان لینک بگیرید. اگر وب سایت دانشگاه شما بخش عضویت در خبر نامه دارد، از آنجا نیز لینک دریافت نمایید.

4- چگونگی سایت ها
همه ما می دانیم به روزرسانی های پاندای گوگل و پیگیری تعداد بیشماری از تغییرات الگوریتم، به این نوع وب سایت ها می تواند ضربه های مهلکی وارد نماید. اما آنهایی که هنوز کیفیت خود را حفظ کرده اند، محل های مناسبی برای دریافت لینک های یک طرفه می باشند. اغلب اگر راهنمایی برای چگونگی استفاده از این وب سایت ها در راستای اهدافتان بخواهید، فوراً یک لیست در گوگل مشاهده خواهید کرد. برای شروع می توانید از سایت هایی مثل eHow و یا Squidoo استفاده نمایید.

5- سایت های Do-Follow و پروفایل ها
اگر توجه کرده باشید، وب به سمت اجتماعی شدن تمایل بیشتری دارد. برخی از بهترین مکان ها برای ایجاد لینک های معتبر یک طرفه در این شبکه های اجتماعی، سایت های Bookmarking و پروفایل ها است؛ به خصوص اگر از طریق صفحات تان اقدام به ایجاد طرفدار و مشترکین برای خود نمایید. فیس بوک، تویتر، گوگل+، MySpace و... همه اینها فرصت هایی برای ساخت لینک های یک طرفه به شما خواهند داد.

6- عضویت و نظرات
شما باید همیشه هنگام لینک بیلدینگ فعال باشید، پس یک گام جلوتر از روش های معمول بردارید و از هر عضویتی که ممکن است به شما مرتبط باشد، لینک دریافت نمایید.

همچنین ارائه Testimonials (توصیفات) برای سایت ها و یا محصولات مورد علاقه تان می تواند راه مناسب دیگری برای دریافت لینک های معتبری باشد که معمولاً در صفحهء اصلی با فهرست آن سایت به نمایش در می آید.

7- استفاده از فیلم ها، اسلاید و نرم افزارها
بسیاری از صاحبان وب سایت موفقیت هایی با استفاده از تعبیهء فیلمها، نرم افزارها و جوایز و اسلایدها... در وب سایت شان برای دریافت لینک های یک طرفه بدست آورده اند. به طور مثال کافی است به وب سایت slideshare.net نگاه کنید و ببینید که چگونه بک لینک ایجاد کرده است. می توانید کاری شبیه آن انجام دهید و یا از آن برنامه برای اشتراک گذاری مطالب و محتوای خود استفاده کرده و پیوند لینک ایجاد نمایید.

8- ارسال نظرات به وب سایت ها و وبلاگ ها
در حالی که بسیاری از سایت ها هنوز Cracking Down بوده و یا تمام لینک های آنها Nofollow است... اما اظهار نظر یا Commenting در وبلاگ و سایت ها هنوز راه موثری برای رسیدن به بک لینک ها می باشد. بسیاری از بازاریابان اینترنتی برای خود گوگل Alerts با کلمات کلیدی هدفمند ایجاد می کنند و هنگامی که هر لینک مرتبطی در گوگل ایندکس می شود، ایمیل آن برای آنها ارسال می گردد. سپس کاملاً لینک مورد نظر را بررسی کرده و در صورت ارزشمند بودن آن "دیدگاه" خود را برای آن ها ارسال می نمایند.

خوب، حالا می توانید از برخی از این مکان ها برای ایجاد لینک بیلدینگ با لینک های یک طرفه و معتبر استفاده نمایید. بسیاری از بازاریابان اینترنتی به راحتی چند دقیقه از وقت روزانه خود را برای ساخت این نوع بک لینک ها صرف می کنند. با گذشت زمان این لینک ها افزایش یافته و شما ترافیک وب سایت بیشتری دریافت کرده و رنکینگ بالاتری از نتیجه مستقیم این لینک های یک طرفهء قدرتمند خواهید داشت.

kian98
20-07-2014, 20:04
[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]


طراحی وب سایت ورزشی امروزه با توجه به رشد اینترنت ، همانطور که هر شرکت و یا گروه صنعتی به وب سایت نیاز دارد ، هر باشگاه و یا مکان ورزشی نیز به یک وب سایت نیاز دارد تا امکانات و اخبار خود را به اطلاع علاقمندان برساند. با این حال وب سایت های ورزشی طبقه بندی و انواع گوناگونی دارند که در ادامه به بررسی آنها خواهیم پرداخت.

تصاویر بزرگ
بسیاری از وب سایت های معروف ورزشی دارای تعداد زیادی تصاویر و عکس هستند. بسیاری از آنها از یک عکس بزرگ در پس زمینه و یا نقطه خاصی از وب سایت بهره میبرند. در عین حال تعداد زیادی از تصاویر کوچک خبری نیز معمولا در سایت های ورزشی وجود دارند که معمولا مربوط به بخش اخبار وب سایت هستند و با کلیک بر روی آنها به صفحه خبر مورد نظر منتقل میشوید. اما در کل وب سایت های ورزشی عموما از تصاویر بزرگ در بخشی از وب سایت بهره میبرند. استفاده از این تصاویر بزرگ و جذاب سهم مهمی در ارتباط بهتر بازدیدکننده وب سایت با وب سایت را به عهده دارد.

استفاده از رنگ های متنوع و انرژی بخش
به طور مرسوم تیم های ورزشی و یا باشگاه ها از رنگ مشخصی برای لباس تیمی خود استفاده میکنند و به طور طبیعی بهتر از رنگ تیمی به همراه رنگ های شاد و هم خانواده در سایت استفاده شود تا حس شادابی و نشاط با بازدیدکننده سایت نیز منتقل شود.

بخش اخبار و تازه ها
تمامی وب سایت ها به بخش اخبار نیاز دارند و خلاصه یا تیتر اخبار باید بر روی صفحه اصلی وب سایت همیشه قرار بگیرد. تمامی علاقمندان سایت های ورزشی دوست دارند از آخرین اخبار باشگاه و یا اعضا باشگاه مطلع باشند و بخش اخبار میتواند این مسئله را به خوبی بر عهده داشته باشد. حتی وجود یک تالار گفتگو هم میتواند در یک وب سایت ورزشی بسیار مفید باشد زیرا با استفاده از این بخش تمامی علاقمندان میتوانند با یکدیگر بحث و گفتگو کنند و مدیران سایت نیز میتوانند با بررسی این تالار به بسیاری از نقاط ضعف و یا قوت خود پی ببرند.

kian98
20-07-2014, 20:07
[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]
فنگ شوی یک سیستم مرتب سازی چین باستان است که باعث فراهم آوردن حداکثر نظم داخلی و شادابی برای استفاده کننده گان است . در سال 1990 به کارگیری این سیستم در مد و دکوراسیون خانه و اداره های غربی دنبال شد. شاید این پیگیری به خاطر فهمیدن راز اصلی و ذات جذاب فنگ شوی باشد. اما به نظر من می توانیم این اصول و قواعدِ مرتب و زیباسازی را در طراحی وبسایت‌های خود به کار بگریم. شاید چینی ها این قواعد را حداقل 5000 سال پیش به کار گرفته اند اما خوب این دلیل عدم کارایی این اصول در امروز نمی شود.
مهم ترین جنبه ی یک فنگ شوی مناسب چی (ch`i) آن است. عدم توجه به چی، یک فنگ شوی بد به شما می دهد. چی یک نیروی زندگی است که در هر چیزی جریان دارد و آن ها را به هم اتصال می دهد. چی همان انرژی است که در صورت داشتن محیطی مثبت باید به خوبی جریان یابد.
فنگ شوی در طراحی وبسایت ، مجموعه ای از اصول و قواعدی است که شامل یک مرتب سازی کلی وبسایت و به جا گذاشتن یک تجربه ی عالی برای کاربران است که از این راه بیشترین جریان چی را هدایت می کند.

روشنایی و رنگ ها
صفحات روشن و تمیز چی مناسب و خوبی دارند. پیج هایی با رنگ تاریک و ترکیب رنگ های تیره چی بدی را ارائه می دهند.
استفاده ی درست از رنگ های جسور و خیره کننده، چی را به خوبی جریان می دهد. مثلا ترکیب رنگ های آبی و سفید در وبسایت به عنوان آب و هوا و فضای آزاد وانمود می کنند. البته فراموش نکنید که استفاده ی ناچیز از رنگ و رنگ آمیزی با رنگ های آبکی و زیپو، جلوه ی جالبی به وبسایت نمی دهد. توجه کنید که لرزش رنگها روی هم در ذخیره سازی ، از نظر فنگ شوی نامناسب است و رنگ ها باید مرز از هم شناخته شده داشته باشند. پس این موضوع را در نظر داشته باشید.
این ترکیب رنگ پایین به نظرتان زیبا نیست؟ خوب سری به وبسایت ژیارسافت بزنید تا موضوع را به کلی درک کنید.

زندگی و جنبش
استفاده از تکنیک های جنبش و زندگی می تواند برای پرکردن تیکه های راکد وبسایت استفاده شود. توجه داشته باشید که این کار در طراحی داخلی ساختمان هم مورد توجه است. استفاده از گل و گیاه در گوشه هایی از اتاق و گذاشتن آکواریوم موجودات آبزی در مقابل دیوارهای زمخت همین پروسه را پیروی می کند.
در وبسایت هم به همین منوال می توانید از این تکنیک استفاده کنید اما فکر گذاشتن تصاویر GIF و متحرک در گوشه های وبسایت به ذهنتان خطور نکند چون واقعا چیزی لوس و لوث و بی معنا است. از تصاویر صمیمی درون زندگیتان استفاده کنید.
طراح وبسایت ژیارسافت به سادگی با گذاشتن دو تاس در گوشه ی بالای وب این موضوع را پوشش داده و منظور ما هم همین است، شاید تاس ربطی به موضوع وب نداشته باشد اما چون حکایت از بازی هایی در زندگیمان دارد که همه می شناسیم ، تصویر زیبایی به ما می دهد.

ایستایی
ایستایی را در وب فراموش نکنید، شاید در زندگیمان هم لازم باشد که چیزهایی را همواره در کنار خود ببینیم و از نظر ما ساکن باشد، قسمتی از وبسایت که همراه لغزش صفحه ی وب بغلتد و به بالا و پایین حرکت نکند و جلو چشمان ما باشد ایده ای زیباست به خصوص اگر آن قسمت لوگوی وب یا کلید های راهیابی در وبسایت باشد .
منوی سمت چپ وبسایت ژیار سافت مثال خوبی است .

سادگی
با گذاشتن افکت های ویژه ی مولتی مدیا و متحرک وب خود را شلوغ نکنید و به قولی طوفانی از انرژی چی راه نیندازید، توجه کنید که چی باید به خوبی جریان یابد.

راهیابی
کاربر باید به راحتی در وب شما بگردد. در طراحی وب خود از کلید های back و home و لینک به صفحات مهم در هر صفحه از وبسایت خود استفاده کنید. حتی شما در حالت عادی هم دوست ندارید که در خانه ای دالان دالان زندگی کنید که بیشتر شبیه لانه موریانه است و در آن گم می شوید.

نکات دیگر :


مطمئن شوید که صفحه ی ورودی وب یا به قولی home page ظاهر زیبایی دارد و به خوبی روی آن کار شده است.
لینک های زیادی در صفحات خود به صورت خطی لیست نکنید ، ظاهر بسیار راکد و نامناسب دارد .

kian98
20-07-2014, 20:09
[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]فضای منفی در طراحی چیست؟
فضای منفی یا همان Negative Space تکنیکی قدرتمند در طراحی سایت است که به تازگی توجه بیشتری به آن شده است. در واقع نگاهی مینیمالیستی داشته و جزئی مهم در طراحی نوین است.

شباهت فضای منفی و سطح سفید
فضای منفی در طراحی کاربردی شبیه به سطح سفید برای کاغذ در چاپ است. رنگ سفید عموما برای کاغذ استفاده میشود و فضایی که محتوایی در آن قرار نمیگیرد پس از چاپ سفید باقی می ماند. فضای منفی بیشتر از رنگ های یکدست و ساده بهره میبرد و محدود به رنگ سفید نیست. در واقع فاصله بین اجزای یک صفحه در سایت را فضای منفی می نامیم.
فضای منفی به دو بخش ماکرو و میکرو تقسیم میشود. بخش میکرو مربوط به فاصله میان اجزای کوچکتر در هر قسمت از سایت و بخش ماکرو مربوط به فاصله میان اجزای اصلی صفحه مانند اسلایدر، آخرین مطالب و فوتر است. در عمل ماکرو در فضای منفی ساختار اصلی صفحه را تعیین کرده و میکرو بر خوانا بودن مطالب و کارایی سایت نظارت میکند.

کاربرد فضای منفی در سایت
نگاه مینیمالیستی به سایت به هدف انتقال بیشترین مفاهیم با کمترین اطلاعات انجام میشود. با ایجاد فاصله مناسب بین اجزای اصلی صفحه و بکار بردن فضای خالی میتوان توجه کاربران را به بخش خاصی معطوف کرد. هدف اصلی در این روش از طراحی، تاکید و تمرکز بر روی بخش خاصی از سایت است و با ایجاد فاصله مناسب توجه کاربران را به آن معطوف میکند.
قبل از استفاده از این تکنیک باید بخش های مهم سایت را برای خود مشخص کنید. هدف شما عضویت کاربران در خبرنامه است یا فروش یک محصول خاص؟ شما ترجیح میدهید که کاربران سایت به چه بخشی از محتوای سایت شما توجه بیشتری داشته باشند یا کدام دسته از محصولات شما سود بیشتری برای شما خواهند داشت؟ معمولا فروشگاه های اینترنتی ۸۰ درصد فروش خود را مدیون ۲۰ درصد از محصولات هستند و بقیه بیشتر برای حفظ اعتبار سایت اضافه شده اند.

زیاده روی در استفاده از فضای خالی
استفاده نادرست از فضای منفی میتواند تاثیر برعکسی با آنچه در نظر داشته اید را در پی داشته باشد. زیاد شدن فاصله بخش مورد نظر شما با سایر اجزای سایت ممکن است موجب نادیده گرفتن آن شود، همچنین نباید بخش های دیگر سایت را بطور کلی از دسترس کاربران خارج کند. حفظ تعادل و تناسب کلید موفقیت در بکارگیری Negative Space است.
تعریف صحیح فاصله بین خطوط متن، کلمات، آیتم های منو و بخش های اصلی سایت همگی جزوی از تکنیک فضای منفی در طراحی سایت هستند.
نمونه هایی از کاربرد فضای منفی

در این بخش سه سایتی را که استفاده صحیحی از فضای منفی در طراحی صفحه اصلی خود داشته اند معرفی و بررسی خواهیم کرد.

گوگل
موتور جستجوی گوگل بارزترین نمونه استفاده از این تکنیک است. بطوریکه تمام توجه کاربران به مهمترین کاربرد سایت که همان جستجو است خواهد بود.

اپل
سایت شرکت اپل نمونه دیگری از بکارگیری فضای خالی در طراحی است. استفاده از تصاویر بزرگ و فضای سفید بین بخش های اصلی، دسترسی کاربران به آنچه مورد نیاز است را بسیار راحت کرده. با ورود به سایت اپل به سادگی متوجه میشوید که تمرکز شرکت در حال حاضر بر روی فروش کدام محصول است و دسته بندی های زیر آن در واقع پرفروش ترین محصولات هستند.
نخستان

بکارگیری تکنیک فضای منفی همیشه به معنی طراحی یک صفحه خالی و با حجم مطالب کم نیست. بلکه به معنی تعیین فاصله مناسب بین بخش های اصلی سایت و خوانا بودن متن است. هدف پورتال فرهنگی و هنری نخستان ارائه اخبار و مطالب فرهنگی و هنری بوده و در چندین زمینه اصلی مانند سینما، موسیقی، تئاتر و گالری فعال است. به همین دلیل امکان ارائه این حجم از مطالب در یک صفحه ساده مانند گوگل و اپل وجود ندارد، ولی با طراحی مناسب و استفاده درست از فاصله گذاری بین اجزای اصلی سایت، با حفظ زیبایی سایت کارایی آن را نیز افزایش داده است. همچنین نخستان نمونه مناسبی از بکارگیری رنگ های مدرن بجای رنگ سفید در زمینه سایت است.

سخن پایانی
سایت های خبری داخلی را میتوان بعنوان نامناسب ترین گزینه ها در استفاده از فضای منفی دانست. کاربران در این سایت ها باید زمان زیادی را برای یافتن خبر مورد نظر خود صرف کنند و تنها با تجربه و بازدید زیاد است که نحوه استفاده از سایت را یاد میگیرند. حجم اطلاعات ارائه شده در صفحه اصلی سایت بسیار زیاد است و بخش های مختلف بدرستی از یکدیگر مجزا نشده اند. بنظر میرسد که نیازی به ذکر مثال در این زمینه نیست و تنها باید به یکی از سایت های خبری شناخته شده مراجعه کرده و با دید یک کاربر تازه وارد به آن نگاه کنید.

فضای منفی یا Negative Space یک تکنیک یا فن پیشرفته در کدنویسی نیست، بلکه نیازمند صرف زمان و طراحی مناسب برای کاربران می باشد. قبل از هرکاری باید مشخص کنید که کدام بخش اهمیت بیشتری دارد.
اگر شما هم نمونه مناسب و جالبی از بکارگیری فضای منفی در سایت های ایرانی میشناسید در بخش نظرات همین صفحه به وبسیما و دیگر دوستان معرفی کرده و مختصری درمورد آن توضیح دهید.

kian98
20-07-2014, 20:11
[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]
هرچند بعضی از شرکت ها به جای تبلیغات کلیکی از شبکه های اجتماعی، بلاگ ها، دایرکتوری ها و حتی سئو استفاده می کنند اما باز در مواقعی حتما از تبلیغات کلیکی به عنوان یک اهرم بزرگ برای متحول کردن تجارت شرکت باید استفاده شود. بدون شک همچنان تبلیغات PPC موثرترین و کم هزینه ترین تبلیغات اینترنتی می باشد.

1-هنگامی که با جستجوی برند خود، لینک اول نتایج جستجو نیستید:
تا به حال شده است اسم برند یا وب سایت خود را در موتورهای جستجو بیابید. اگر مشاهده کردید که وب سایت شما لینک اول موتورهای جستجو نیست حتما از تبلیغات کلیکی استفاده کنید زیرا کاربران بالقوه ممکن است با جستجوی وب سایت یا برند شما، رقیبانتان را پیدا کرده و فرایند خرید از آنها انجام شود.

2-نتایج سریع تبلیغات کلیکی
اگر مایل هستید خیلی سریع با افزایش فروش موجه شوید، در جریان باشید از آنجا که بعد از تصمیم گیری تبلیغات اینترنتی در کمتر از یک ساعت می توانید برای انتخاب نامحدود کلمات کلیدی در صفحه اول نتایج جستجو باشید و آگهی را به کاربران نشان دهید، بازخورد تبلیغات کلیکی بسیار بالا می باشد. همیشه به یاد داشته باشید استراتژی بهینه سازی وب سایت یک سرمایه گذاری بلند مدت برای کسب و کار می باشد.

3-پیدا کردن کلمات کلیدی مناسب از طریق ادوردز
هنگامی که تبلیغات را در گوگل ادوردز شروع می کنید و یک سری کلمات اولیه به گوگل می دهید، در یک زمان کوتاه مناسب ترین کلمات کلیدی که قبلا توسط کاربران دیگر بارها و بارها جستجو شده اند به شما معرفی می شود. شما از این طریق به راحتی می توانید تجارتتان را گسترش دهید.

4-پیدا کردن نیش بازار مخاطبان
در صورت استفاده از تبلیغات در گوگل به راحتی می توانید نیش بازار یعنی جایی که تقاضا برای یک محصول بالاست را پیدا کنید و در آن حوزه به فعالیت تجاری را ادامه دهید.

5-توسعه کسب و کار در بازارهای محلی دیگر
یکی از امتیازاتی که تبلیغات کلیکی گوگل دارد، گزینه مدیریت مکان می باشد. در صورت تمایل می توانید محصول و خدمات خود را برای کسانی به نمایش بگذارید که احساس می کنید، آنها می توانند مشتریان شما شوند.

kian98
20-07-2014, 20:14
Infinite Scrolling یا صفحات بی پایان

[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]

استفاده از Infinite Scrolling یا صفحات بی پایان تجربه کاربری بهتری به بازدیدکنندگان سایت شما خواهد داد. با این وجود در کنار برتری های استفاده از این روش در طراحی سایت میتوان معایب و اشکالاتی نیز در آن دید. با شناخت صحیح توانایی ها و مشکلات تکنیک Infinite Scrolling در طراحی سایت میتوانید تصمیم گیری بهتری برای بکارگیری یا چشم پوشی از آن بگیرید.
کاربران اینترنتی از دسترسی سریع به اطلاعات و راحتی کار با یک سایت لذت میبرند ولی استفاده نادرست از تکنیک Infinite Scrolling میتواند موجب سردرگمی آنها و یا خستگی از حضور در یک صفحه شود.

مزایای تکنیک Infinite Scrolling
استفاده از صفحات بی پایان که با اسکرول صفحه مطالب جدیدی را به کاربر نشان میدهند چیز جدیدی نیست. سایت های بزرگی از این تکنیک طراحی سایت بهره میبرند مانند فیسبوک، پینترست و بخش جستجوی تصاویر گوگل. معرفی و استفاده از Infinite Scrolling با ورود گوشی های همراه به دنیای اینترنت شروع شد، جاییکه صفحه نمایش کاربران باریک بوده واطلاعات صفحه بصورت عمودی و از بالا به پایین لیست میشدند.

مقایسه میان صفحات بی پایان و سایت های صفحه بندی شده
روش کار با تکنیک Infinite Scrolling به این صورت است که با پایین آمدن یا همان اسکرول کاربران در صفحه سایت، بخش ها و اطلاعات جدید بصورت خودکار بارگذاری شده و نمایش داده میشوند. به همین دلیل کاربران در ورود به صفحه نیازی به بارگذاری تمام اطلاعات نداشته و در نتیجه تجربه ی پایین بودن سرعت سایت را نیز نخواهند داشت.

سایتهایی که صفحات آنها مملو از اطلاعات است و این اطلاعات عموما توسط کاربران تولید و منتشر میشود مثال های مناسبی برای بکارگیری تکنیک صفحات بی پایان هستند. همچنین با توجه به بروزرسانی لحظه ای اطلاعات در اینگونه سایت ها، مانند توییتر، کاربران همواره نیازمند مشاهده آخرین اخبار و اطلاعات هستند، چیزی که براحتی از طریق تکنیک Infinite Scrolling قابل انجام است.
با توجه به توانایی های این تکنیک و بکارگیری آن توسط سایت های بزرگ و قدرتمند به نظر میرسد که جایگاه مناسبی برای خود در طراحی سایت ایجاد کرده است ولی در کنار ویژگی های منحصر بفرد Infinite Scrolling میتوان معایبی نیز برای آن نام برد که در ادامه به بررسی آنها می پردازیم.

معایب تکنیک صفحات بی پایان
با ارائه حجم نامحدودی از اطلاعات به کاربران، قدرت تصمیم گیری و تمرکز آنها از دست میرود. تکنیک محدود بودن انتخاب ها یکی از مهمترین روش ها برای فروشندگی و بازاریابی است که میتوان از آن در طراحی و ارائه سایت های اینترنتی بهره برد. موتور جستجوی گوگل برای بخش تصاویر خود از Infinite Scrolling بهره میبرد ولی چرا همین سیستم را در بخش جستجوی صفحات وب استفاده نمیکند و تنها به نمایش ۱۰ گزینه اول و صفحه بندی نتایج بسنده کرده؟ آمارها حاکی از آن است که ۹۴ درصد کاربران هرگز به صفحه دوم نتایج گوگل مراجعه نمیکنند پس نیازی به مشاهده تعداد بیشتری ندارند. در نتیجه دلیلی برای ارائه بیش از حد مطالب به آنها نیست.

همچنین حضور در یک صفحه بی پایان موجب میشود که کاربران قدرت تشخیص میزان اطلاعات موجود در صفحه را نداشته باشند. اگر شما بجای Infinite Scrolling از صفحه بندی استفاده کنید کاربر براحتی تشخیص میدهد که با چه حجمی از مطالب روبرو خواهد بود. برای سایت های آموزشی و وبلاگ های تخصصی استفاده از این تکنیک به هیچ عنوان توصیه نمیشود.

در حالت عادی کاربران این امکان را دارند که صفحات را در پنجره های جداگانه بازکرده و اطلاعات آن را برای خود ذخیره کنند و یا با نشانه گذاری مرورگرها هر زمان که خواستند به آن مراجعه کنند، در حالیکه Infinite Scrolling این امکان را به کاربر نمیدهد و جایگاه اطلاعات در صفحه ممکن است تغییر کند، در نتیجه استفاده از این تکنیک برای سایت های خبری و سرگرمی میتواند گزینه مناسبی باشد زیرا اطلاعات تاریخ مصرف مشخصی دارند و معمولا کاربران دوباره به دنبال آنها نیستند.

یکی دیگر از مشکلات تکنیک Infinite Scrolling عدم دسترسی کاربران به فوتر سایت است، زیرا با پایین آمدن در صفحه، اطلاعات جدیدی بارگذاری میشوند که موجب طولانی شدن صفحه و پایین تر رفتن فوتر نیز میگردد، برای مقابله با این مشکل در صفحات بی پایان از فوترهای ثابت و چسبیده به پایین صفحه که با اسکرول حرکت میکنند استفاده میشود. همچنین میتوانید بارگذاری اطلاعات جدید را با توجه به انتخاب کاربر و با استفاده از دکمه “نمایش نتایج بیشتر” محدود کنید.

سخن پایانی
ویژگی های مثبت این روش و نحوه ارتباط کاربران با آن جلب توجه بسیاری میکند ولی قبل از بکارگیری Infinite Scrolling باید نیازهای کاربران و زمینه کاری سایت خود را بخوبی بررسی کنید. نحوه برخورد افراد با مطالب شما چگونه است و آیا نیازی به رجوع دوباره به آنها و یا آدرس دهی مستقل در سایت دارید یا خیر.
همچنین میتوانید ترکیبی از این دو روش را بکار بگیرید تا کاربران با توجه به سلیقه و نیاز خود از آنها استفاده کنند. بطور مثال مطالب وبلاگ شما بصورت پست های مستقل در صفحه اصلی نمایش داده شوند و کاربران بتوانند با کلیک بر روی دکمه خاصی به هریک از آنها بصورت جداگانه دسترسی داشته باشند. این روش جدیدترین استفاده از تکنیک Infinite Scrolling است که بسیاری از معایب آن را پوشش میدهد. اگر شما هم با سایت های ایرانی که بخوبی از این تکنیک بهره میبرند مواجه شده اید و یا نظر و ایده جدیدی برای بهبود کاربری آن دارید میتوانید از طریق بخش نظرات همین مقاله با دیگر دوستان خود به اشتراک بگذارید.

kian98
20-07-2014, 20:17
این مطلب بخشی از مقاله 10 اشتباه برتر طراحی وب نوشته دکتر جاکوب نیسلون است.

1- نامناسب بودن امکان جست‌وجو:
چه وقت به سراغ بخش جست‌وجوی سایت‌ها می‌روید؟ حتما زمانی که نتوانید به راحتی اطلاعات مورد نظرتان را پیدا کنید. کاربران هم از همین روش استفاده می‌کنند و هنگامی به سراغ بخش جستجوی سایت شما می‌روند که نتوانند از طریق راهنمای صفحه به اطلاعاتی که می‌خواهند دست پیدا کنند.

2- خوانندگان وب و فایل‌های pdf
خوانندگان وب از فایل‌های pdf دل خوشی ندارند. تصور کنید به‌ سختی مشغول جست‌وجو و گشت زدن در وب هستید که ناگهان به یک فایل pdf می‌رسید و فاجعه رخ می‌دهد؛ فشردگی خطوط، مشکلات نرم‌افزاری، از دست دادن فرصت جست‌وجو و گم کردن مسیر جستجو از مواردی است که فایل‌ PDF را کابوس خوانندگان وب می‌کند.
پس این شعار را فراموش نکنید: خداحافظ حروف و صفحه‌های چاپی و سلام فونت‌های لاغر و ریز.

3- تغییر نکردن رنگ لینک‌های دیده شده
برای کاربران آنلاین همیشه مهم است که چه لینکی را دیده‌اند؟ چه لینکی را می‌بیینند؟ و چه لینکی را می‌توانند ببینند.
لینک‌ها کلید اساسی راهنمایی فرد به مطلب مورد نظرش است. پس خیلی مهم است که تفاوت رنگ بین لینک‌های دیده شده و دیده نشده وجود داشته باشد.
فراموش نکنید آن‌ها انتظار دارند بدانند وقتی روی بخشی که لینک شده کلیک کردند به کجا می‌رود و چه مطلب و یا بخشی را می‌بینند.
4- متن‌هایی که قابل اسکن چشمی نباشند(درک شوندگی‌ در یک نگاه)
دیواری از تکست مقابل چشمان خسته کاربر وب، تزریق تجربه مرگ‌آوری به دنیای تعاملی اینترنت است. بهتر است بدانید که چگونه برای وب بنویسید.
نوشتن برای وب و نوشتن برای رسانه‌های چاپی کاملا متفاوت است:
میان‌تیترها، بولت‌ها، کلید‌واژه‌های برجسته، پاراگراف‌های کوتاه، هرم وارونه، ساده نویسی و بی طمطراق و بدون بازاریابی نوشتن از نکاتی هستند که شما باید برای وب‌نویسی در نظر داشته باشید.[الگوی خواندن صفحات وب این است: F]
5- استفاده از فونت‌های ثابت
مشکل بیشتر وب سایت‌ها وجود فونت‌های ثابت است. فونت‌هایی لاغر و ریز که برای خیلی‌ها خوانا نیستند. آمار نشان می‌دهد که تا سال 2004 حدود 9 میلیون نفر با سن بالای 65 سال از اینترنت استفاده می‌کردند. پس چطور ‌می‌توانند فونت‌های ریز شما صفحه شما را بخوانند؟

6- عنوان صفحه
کاربران جدید بیشتر از طریق جست‌وجو در موتوهای جست‌وجو به سایت شما می‌رسند. عنوان صفحه که با تگ <title> همراه هستند معمولا در نتایج صفحات جست‌وجو (SERP) قابل کیلک هستند. این موتوها معمولا تا 66 کارکتر اول عنوان صفحه را نشان می‌دهند.
فراموش نکنید که این عنوان صفحه است که در لیست سایت‌های محبوب کاربر(Favorites) ذخیره می‌شود. درضمن هیچگاه عنوان صفحه را با کلماتی مثل (the) یا (welcome to) شروع نکنید. این کار باعث می‌شود عنوان سایت شما به ناچار در زیر کلمات T و W در Favorites ذخیره شود.
عنوان سایت باید دقیقا با کلماتی شروع شود که هدف اصلی وب سایت شماست. کلماتی که کاربران در هنگام جست‌وجو از آن استفاده می‌کنند.
از طرف دیگر به کاربرانی فکر کنید که حرفه‌ای هستند و با چند پنجره مختلف کار می‌کنند. بنابراین سعی کنید که با کوتاه‌ترین کلمات عنوان سایت خودتان را نشان دهید تا در میان انبوه پنجره‌های کاربر راحت‌تر دیده شود.
7- هر چیزی که شکل تبلیغات باشد
درنظر داشته باشید که کاربران وب معمولا هر چیزی که شکل تبلیغ دارد، رد می‌کنند و وقتی که کاربر پنجره‌ای را به این دلیل بست دیگر به جزییات آن پنجره فکر نمی‌کند.
بنابراین بهترین راه این است که از طراحی‌هایی که به شکل تبلیغات عرضه می‌شوند، دوری کنید.
دلایل محکمی برای این نظر وجود دارد:
• banner blindness: این بدان معناست که کاربران هرگز مسیر نگاهشان را بروی آگهی‌ها و یا حتی هر چیزی که شکل آن‌ها باشد نگه نمی‌دارند.
• animation avoidance: کاربران از هربخش چشمک زن و یا متن‌های فلش براحتی می‌گذرند
• pop-up purges: کاربران قبل از باز شدن کامل هر پنجره pop-up آن را می بندند. تازه اگر pop-up blocker نداشته باشند.

8- حمله به طراحی پایدار
پایداری طراحی بزرگترین اصل در کاربردپذیری صفحات وب است. هنگامی که کاربران سایت شما از پایداری طراحی شما مطمئن باشند دیگر نگران این نیستند که چه اتفاقی در آینده می افتند چون آن‌ها می دانند چطور تجربه‌های جدید بروی وب سایت شما شکل می‌گیرد.

9- باز شدن پنجره جدید
بازشدن پنجره جدید مثل کثیف کردن نمایشگر کاربر است. منصفانه نیست وقتی که طراحان از این روش برای حفظ کاربر بروی وب سایت خودشان استفاده می‌کنند.
شکست را قبول کنید و به جای این کار اجازه دهید اگر بروی لینک شما کلیک شد و چیز بدرد بخوری نداشتید بتوان با زدن دکمه برگشت به مسیر قبلی جست‌وجو برگشت. کاربران اصلا از این روش استقبال نمی‌کنند به خصوص اگر از نمایشگر‌های کوچک استفاده کنند بعد از چند کلیک بروی لینک‌های سایت شما دیگر نمی‌توانند به صفحه‌ای که از اول کلیک کرده بودند برگردند.
لینک‌ها باید درست در همان صفحه باز شوند. اگر فردی خواست که لینکی را در صفحه جدیدی ببیند می‌تواند از دستور open in new window در مرورگر خودش استفاده کند.

10- جواب ندادن به سوال کاربر
هدف نهایی همه وب سایت ها کاربران هستند. آن‌ها برای دیدن وب سایت شما دلیل دارند. اما تعداد بی شماری از وب سایت‌ها به خوبی پاسخ کاربران خود را نمی‌دهند.
خیلی وقت‌ها جواب بسیار ساده است اما کاربر آن را پیدا نمی‌کند چون شما به درستی آن را عرضه نکردید. گاهی توضیحات خسته کننده و زیاد شما درباره محصولات، آن‌ها را از هدفشان دور می‌کند. آن‌ها خیلی وقت ندارند که بتوانند همه چیز را بخوانند.

kian98
20-07-2014, 20:21
برنامه‌ نویسان وب، خصوصا آن سنتی‌هایشان، به‌شدت از دشواری طراحی صفحه‌های وب سخن می‌گویند. این برنامه‌ نویسان از بس میان مرورگر و ویرایشگر کد خود سوییچ کرده‌اند، در گرفتن Alt+Tab استاد شده‌اند. اما می‌توان کار طراحی وب را بسیار ساده‌تر کرد. برای برنامه نویسی بهتر و راحت‌تر در فایرفاکس نیروهای کمکی متعددی وجود دارد. این نیروهای کمکی فایرفاکس برای برنامه‌ نویسان همان افزونه‌هایی هستند که می‌توان تمام آنها در چند ثانیه دانلود کرد. برای دانلود این افزونه‌ها به سایت فایرفاکس ([ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]) مراجعه نمایید.

Aardvark
این افزونه به شما این امکان را می‌دهد تا عناصری را از یک صفحه وب انتخاب و کلی کار روی آنها انجام دهید. البته این افزونه بیشتر برای آنالیز ساختار صفحه وب استفاده می‌شود. ولی در کارهای دیگری از قبیل حذف‌کردن یا ایزوله‌کردن عناصر و یا ساخت کدهای DOM (Document Object Model) به‌شما کمک می‌کند. به‌شدت به شما توصیه می‌کنیم که از این افزونه استفاده کنید تا معجزه آن را ببینید.

CSS Validator
اعتبارسنج CSS، گزینه جدیدی را به منوی کلیک راست شما در فایرفاکس اضافه می‌کند و به‌کمک آن می‌توانید سند CSS هر صفحه وب را در یک تب جدید اعتبار سنجی کنید. اعتبارسنج CSS به‌درد آن دسته از طراحان وب‌ می‌خورد که به رعایت استانداردها خیلی پایبندند.

CSS Viewer
اصلا نمی‌شود بدون CSSViewer کار را پیش‌برد. یک بار این افزونه را نصب کنید و بعد به‌عمق معنای این جمله پی می‌برید. تمام اطلاعاتی که می‌توان از سند CSS یک صفحه وب در آورد در این افزونه وجود دارد. فقط کافی است منوی ابزار را باز کنید و اطلاعات را ببینید. کاربرد آن تقریبا روزانه است.

Web Developer
اگر هرکدام از این افزونه‌ها را تابه‌حال نصب نکرده‌اید اشکال ندارد، ولی این یکی را حتما نصب کنید! این افزونه، یک منو و یک نوارابزار به فایرفاکس اضافه می‌کند که به شما امکانات زیادی، مانند گزینه طرز نمایش یک صفحه، ویرایش و نمایش CSS و بسیاری از چیزهای دیگر را می‌دهد که احتمالا باعث می‌شود یک شب را از خوشحالی تا صبح بیدار بمانید.

FireBug
بدون فایرباگ، توسعه وب دردی است که درمان ندارد. به‌کمک فایرباگ امکان ویرایش، رفع عیب، مشاهده CSS، ویرایش آن. اعمال کدهای جاوااسکریپت، تغییر کدهای HTML، تغییر CSS و هر چیزی در این میان را می‌توانید انجام دهید.

FirePHP
این افزونه تنها زمانی قابل استفاده است که شما افزونه FireBug را قبلا نصب کرده باشید. اگر فایرباگ را سلطان افزونه‌های طراحی وب بنامیم، قطعا این یکی دستیار آن است و برنامه‌نویسان PHP را غرق در خوشحالی خواهد ساخت. با کمک هر دو افزونه می‌توانید توانایی PHPتان را بسنجید و خطاهای آن را به‌راحتی پیدا کنید.

FontFinder
اگر تا به‌حال از فونتی در یک سایت خوشتان آمده، ولی نفهمیدید که چه فونتی است، این افزونه را نصب کنید و دوباره سراغ آن سایت بروید. هر تکه‌ای را که می‌خواهید انتخاب کنید و بعد یک راست کلیک با دریافت CSS کامل آن فونت فاصله دارید. به‌سادگی می‌توانید آن را کپی کنید و بعد در وب‌سایت خود پیاده کنید.

HTML Validator
به‌کمک این افزونه که فقط برای کاربران ویندوز طراحی شده، می‌توانید میزان خطاهای عناصر HTML روی صفحه‌تان را شناسایی کنید. اگر طراح پیشرفته وب نیستید، کلا سراغ این افزونه نروید. کار با آن بسیار دشوار است.

IE View
اگر مشتریان شما بیشتر از اینترنت اکسپلورر استفاده می‌کنند، این افزونه به شما خیلی کمک می‌کند.
این افزونه گزینه‌ای را به اسم Open in IE اضافه می‌کند که به شما این اجازه را می‌دهد تا صفحه‌ای را که طراحی کرده‌اید در اینترنت اکسپلورر باز کنید و ببینید در اکسپلورر چه منظره‌ای دارد.

Java Console
اگر خیلی دلتان می‌خواهد بدانید اپلت Java چگونه در صفحه وب نمایش داده می‌شوند، این افزونه برای خود شما طراحی شده است! همچنین می‌توانید یک گزارش کامل از کارایی آنها نیز بگیرید.

LinkChecker
با کمک این افزونه می‌توانید بفهمید که لینک‌های یک وب‌سایت به کجا می‌روند، آیا خطای 404 را نمایش می‌دهند یا خیر؟

Poster
اگر می‌خواهید از سروری اشکال‌زدایی کنید و کار به‌جایی کشید که بسته‌های HTTP را هم باید با دقت کنترل کنید، با کمک پوستر می‌توانید بسته‌ای را آماده کنید و بعد عملیات انتقال و دریافت را انجام دهید و با دقت روی بسته‌های بازگشتی تمرکز کنید.

Style Sheet Chooser II
این افزونه می‌تواند سوئیچ‌کننده style sheet پیش‌فرض فایرفاکس را با هر سندی که در هرکدام از صفحات وب دیده‌اید، جایگزین ‌کند. این ابزار، چیزی نیست که همیشه بخواهید از آن استفاده کنید، ولی اگر بخواهید تغییری بدهید، مطمئن باشید بهترین گزینه شما خواهد بود.

ColorZilla
اگر در وب‌سایتی از رنگی خوشتان آمد و خواستید آن را برای استفاده بعدی یک جایی یادداشت کنید، کالرزیلا کد رنگ را به‌سادگی هرچه تمام‌تر برای شما استخراج می‌کند. حتی می‌توانید با کمک پالت رنگی که در این افزونه هست، ترکیب‌های رنگی زیبایی خلق کنید: ساده، قدرتمند و ضروری.

YSlow
این افزونه نیز برای اجرا به FireBug نیاز دارد و بهترین راه برای فهمیدن دلیل آهسته اجرا شدن سایت و یافتن راه‌های سریع‌تر کردن وب‌سایت شماست.
این ابزار صفحه‌های وب را آنالیز می‌کند و نشان می‌دهد، چرا کند بارگزاری می‌شود و روی قوانینی برای سایت‌های با کارایی بالا متعلق به یاهو‌ پیاده‌سازی شده است.

kian98
20-07-2014, 20:25
[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]

Alexa.com یکی از سایت های فرعی Amazon.com است و وب سایتی است که اطلاعاتی را درباره درجه میزان بازدید ( ترافیک ) وب سایت ها ارائه می کند. رتبه الکسا با توجه به تعداد افرادی که بوسیله نوار ابزار الکسا ( Alexa Toolbar ) یک وب سایت را مشاهده می کنند اندازه گیری می شود.
در این مقاله ،اهمیت رتبه الکسا را بررسی خواهیم کرد. نهایتا ۲۰ راه و استراتژی وسیع رو ارائه کرده ایم که شما میتوانید بوسیله آنها رتبه الکسای خود را بطور چشمگیری بهبود بخشید.

رتبه الکسا چیست ؟
در واقع ، رتبه الکسا یک سیستم رتبه بندی است که بر روی تعداد بازدیدکنندگان یک وب سایت که نوارابزار الکسا را نصب کرده اند پایه گذاری شده است و به هر سایت یک عدد را در مقیاس جهانی و کشوری تخصیص می دهد. بر خلاف سیستم رنکینگ گوگل هر چه رتبه به عدد ۱ نزدیکتر باشد سایت از رنکینگ بهتری برخوردار است.
توضیح الکسا را دراین باره بخوانید :
رتبه ترافیک پایه گذاری شده بر مجموع بازدید ۳ ماه از بازدیدکنندگانی است که نوار ابزار الکسا را نصب کرده اند و یه اندازه گیری ترکیب شده از تعداد بازدید صفحات از هر بازدیدکننده و تعداد بازدیدکنندگان است. به عنوان مرحله اول ، محاسبات روزانه الکسا بروی تعداد بازدیدکنندگان و تعداد بازدید از صفحات برای همه سایت های روی اینترنت است.

چرا مدیران سایت ها مایلند رتبه الکسای خود را بهبود دهند؟
مدیران وب سایت ها ، تبلیغ کنندگان و شبکه های آگهی از رتبه الکسای شما به عنوان یک پیمانه برای مشخص کردن ارزش یک لینک بر روی وب سایت شما استفاده می کنند.اگر شما بخواهید سایت خود را بفروشید یا یک لینک روی سایت خود قرار دهید برای بهبود رتبه الکسای خود تلاش بیشتری خواهید کرد. زیرا این بهانه ای برای افزایش قیمت خواهد شد ! . همینطور تجربه ثابت کرده بهبود رتبه الکسا برابر با مهمتر شدن سایت در نتایج گوگل است.
تبلیغات متنی و بازبینی و رتبه دادن به سایت در الکسا از راههای دیگر ارتقا رتبه هستند.

چگونه با الکسا شروع کنم ؟
دو راه ساده برای استفاده از الکسا وجود دارد. اگر شما از اینترنت اکسپلورر ( Internet Explorer ) استفاده می کنید نوار ابزار الکسا را دریافت کرده و نصب کنید. اگر از فایر فاکس استفاده می کنید افزونه مربوطه را در فایرفاکس جستجو کنید و دریافت و نصب کنید ، که رتبه الکسا ، رتبه گوگل و دیگر موارد مفید از یک وب سایت را نمایش می دهد.
به شما شدیدا پیشنهاد می کنیم که از نوار ابزار فایرفاکس بجای نوار الکسا در اینترنت اکسپلورر استفاده نمایید زیرا که نوار ابزار اینترنت اکسپلورر کمتر مفید واقع خواهد شد.

۲۰ روش برای افزایش رتبه الکسا


نواز ابزار الکسا را نصب کنید و وب سایت خود را به عنوان صفحه خانگی ( Home Page ) قرار دهید.
ویدجت رتبه الکسا در سایت خود قرار دهید (Alexa rank widget ). این باعث خواهد شد تا اگر بازدیدکنندگان نوار ابزار الکسا را نصب نکرده باشند اما روی آن کلیک کنند برای سیستم الکسا نقش نوارابزار را اجرا خواهد نمود.
دیگران را تشویق کنید تا از نوار ابزار الکسا استفاده کنند.
می توانید در الکسا برای سایت خود نوار ابزار اختصاصی درست کنید و ابزارهای مورد نیاز از جمله لینک صفحه فیس بوک و توییتر خود را روی آن قرار دهید و این نوار ابزار را برای دانلود کاربرانتان روی سایت قرار دهید.
اگر در یک شرکت یا کافی نت کار می کنید نوار ابزار الکسا را روی همه مرورگر ها نصب کنید و سایت خود را به عنوان صفحه خانگی قرار دهید.
به دوستان خود بگویید تا در مورد سایت شما در سایت الکسا نظر دهند.
در مورد الکسا در سایت خود بنویسید. مدیران سایت ها و بلاگرها دوست دارند رتبه الکسای خود را بهبود بخشند. بنابراین با جستجو در اینترنت شما را خواهند یافت و بر روی لینک شما کلیک خواهند کرد .
کاری کنید تا آدرس سایت شما را در انجمن ها خودنمایی کند.مدیران وب سایت ها معمولا نوار ابزار الکسا را نصب شده دارند و آن ها با کلیک بر لینک شما باعث بهبهود رتبه شما خواهند شد. البته راه خوب دیگه ای هم هست و اون اینکه مطالب خودتون رو در اون انجمن به اشتراک بگذارید.
مطالبی بنویسید که به وبمسترها مربوط باشد.این چون وبمسترها را شامل می شود و آن ها نیز نوارابزار الکسا را دارند نهایتا باعث بهتر شدن رتبه الکسای شما خواهد شد.
در سایت ها یا انجمن های شبکه های اجتماعی آسیایی مطلب بفرستید ( ! ).برخی از مدیران وب سایت ها پیشنهاد می دهند که کاربران سایت های شرق آسیا بزرگترین دارندگان نوارابزار الکسا هستند. خودتان با مراجعه به ۵۰۰ سایت برتر الکسا این موضوع را قضاوت کنید . من پیشنهاد می دهم اگر وقت یا گنجایش لازم برای این کار را دارید آن را انجام دهید.
یک قسمت ابزار وبمسترها در سایتتان بسازید.این یک روش جذب کننده برای وبمسترهایی است که معمولا سایت شما را بارها می بینند تا از ابزار سود ببرند. برای مثال ابزار سئو گزینه مناسبی است.
یک Digg یا Stumbled درست کنید و لینک مطالب خود را در آن قرار دهید. . این معمولا تعداد عظیمی از بازدیدکنندگان را به سایت شما می آورد و تاثیر محضی روی رتبه الکسای شما خواهند داشت.
از تبلیغات پرداخت برای هر کلیک ( PayperClick ) استفاده کنید. خریدن تبلیغات روی جستجوگرها مانند گوگل یا Exact Seek کمک خواهد کرد تا ترافیک را بیشتر کنید. دوچندان مفید است وقتی تبلیغ شما بیشتر مربوط به وبمسترها باشد.
یک موضوع الکسا روی سایت خود ایجاد کنید و از آن برای اضافه کردن انواع خبرها و مقالات در مورد الکسا استفاده کنید. این اقدام به عنوان یک منبع ساده قابل دسترس برای وبمسترها یا جستجوگرهای تصادفی در موتورهای جستجو خواهد بود.
مطالب پربازدید خود را بهینه سازی کنید. تابحال یک مطلب همواره از موتورهای جستجو بازدید داشته است ؟ یک ابزار پایین مطالب اضافه کنید ، به الکسای خود لینک دهید یا از انتقال دهنده الکسا استفاده کنید.
در سایت ها و انجمن ها بنر یا لینک بخرید برای بازدید از سوی وبمسترها.یک نمایش خوب و برجسته تبلیغ ، مدیرانی را به سوی وب سایت شما تحریک می کند که میتوانند باعث ترقی چشمگیر رتبه شما شوند.
فرستنده های مطالب را استخدام کنید تا روی سایت شما مطلب بفرستند. در هرصورت امضاها در انجمن های مدیران یا ارتقا خاص مقالات در سایت شما تاثیر زیادی خواهند داشت. شما به سادگی می توانید نویسندگانی برای استخدام در انجمن های وبمسترها بیابید.
به مدیران کافی نت ها پول بدهید تا نوارابزار الکسا را نصب کنند و سایت شما را به عنوان صفحه خانگی روی همه رایانه ها قرار دهند. شاید ترتیب دادن این کار مشکلی باشد و واقعا راه حل قابل دوامی نیست.
از MySpace و فیسبوک و شبکه های اجتماعی دیگر استفاده کنید. از تصاویر مجازی جذاب استفاده کنید یا بنر ها و لینک ها تا دیگران را به آدرس الکسای خود منتقل کنید.
از سایتهای افزایش بازدید استفاده کنید.شاید اینها برای سایت های تازه کار مفید باشند. راحتترین کار برای سایت ها با بدترین رتبه همین است.

kian98
20-07-2014, 20:28
دلایلی برای پایین آمدن رتبه الکسا در بازاریابی اینرتنی وجود دارد ولی چهار مورد مهم به شرح زیر است:

1. ترافیک سایت:
رنک آلکسا بستگی به تعداد ویزیتورها دارد. اگر یک وب سایت تعداد کم ویزیتور روزانه داشته باشد بدیهی است رتبه الکسا این وب سایت پایین خواهد آمد. پس هدفتان این باشد که ترافیک وب سایت خود را با تکنیک های موجود در بازاریابی اینترنتی بالا ببرید.

از مهمترین روش ها در افزایش ترافیک سایت، بالا آوردن وب سایت در موتورهای جستجو از طریق بهینه سازی سایت می باشد. سعی کنید تمامی استانداردهای سئو را درون وب سایت خود به درستی رعایت کنید.

2. لود تایم سایت:
ما می دانیم که لود تایم سایت یک عامل مناسب برای موفقیت در سئو می باشد. گوگل همیشه رنک بالایی برای سایت هایی با لود تایم سریع قائل است. رنکینگ آلکسا نیز به همین عمل وب سایت بستگی مهمی دارد. از عکس هایی با ظرفیت سنگین و استفاده از فایل های فلش جلوگیری کنید. همیشه به ظرفیت هاست خود، وب سایت را تنظیم کنید.

3. مرور Review :
اگر وب سایت شما در الکسا زیاد مرور شود پس رنک بالایی خواهید داشت، بنابراین از دوستانتان بخواهید که سایت شما را در الکسا مرور کنند. البته بهتر است که آنها تجربیاتشان را با اکانت الکسا به جای اکانت فیس بوک شان انجام دهند.

4. نصب widgets الکسا :
ما از شما تقاضا داریم که widgets الکسای خود را درون وب سایتتان نصب کنید چون باعث افزایش رنک سریع در الکسا خواهد بود.

kian98
20-07-2014, 20:55
برنامه‌نویسی کامپیوتر و مد و فشن دو مقوله کاملا مجزا هستند، اما این بار وب‌سایت‌Kickstarter قصد جلب حمایت برای پروژه‌ای را دارد که این دو روند جدا از هم را به وسیله یک عینک مخصوص دیجیتالی همگام‌سازی کند. هر چند که شکل ظاهری این عینک جدید بسیار به آن چه خواننده مشهور آمریکایی لیل وین از آن استفاده می‌کند، شبیه است ولی هدف اصلی ساخت چنین محصولی نه کمک به زیبایی فردی بلکه درگیر کردن کاربران با فرایندی است که امروزه تبدیل به بخش جدایی‌ناپذیر دنیای فناوری شده است، بله منظور برنامه‌نویسی است. در ادامه با گجت نیوز همراه باشید تا شما را با قابلیت‌های این عینک آشنا سازیم.

عینک یاد‌شده به همراه یک کیت الکترونیکی قابل اسمبل، عرضه خواهد شد که به کاربر این اجازه را می‌دهد تا ۱۷۴ چراغ LED این عینک را از طریق برنامه نویسی کنترل کند به علاوه این عینک از حافظه جانبی میکرو SD نیز پشتیبانی می‌کند که به این وسیله به شما اجازه پخش فایل‌های گرافیکی یا فیلم را خواهد داد.
[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ] سازندگان این عینک یک سری سلسله مراحل آموزشی را برای گجت خود تعریف کرده‌اند که با انجام آنها کاربر موفق به انجام پروسه‌های ساده برنامه‌نویسی خواهد شد. عینک LED نوساخته به کاربر این اجازه را خواهد داد که با توجه به سطح علایق خود به کدنویسی گرافیکی یا ساخت انیمیشن بپردازد. علاوه بر این سنسورهای تعبیه شده روی عینک به طور خاص به صداها و موسیقی اطراف واکنش نشان داده و فضایی جالب را برای کاربر فراهم می‌کنند، بر همه این قابلیت‌ها می توان امکان اتصال همزمان و خودکار عینک به یک حساب کاربری توئیتر را نیز اضافه کرد که به شما اجازه توئیت کردن هر مطلبی را در آن‌واحد خواهد داد.
[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ] دنیل هیرسمن مدیر پروژه در صفحه پروفایل کیک استارتر خود نوشت: ما امیدواریم که این فناوری اشتیاق مردم عادی را نسبت به فرایند برنامه‌نویسی بیشتر کند و پس از مدتی بازده آن را با برنامه‌های متنوع تولید شده توسط کاربران نه چندان ماهر شاهد باشیم.
با همه این تعاریف پروژه‌ی مذکور هنوز نیازی مبرم به جمع آوری ۱۷ هزار دلار برای رسیدن به هدف نهایی خود دارد و شما نیز می‌توانید از این پروژه به صورت داوطلبانه پشتیبانی کنید.
ویدئوی که در بالا مشاهده کردید، چگونگی عملکرد کلی این گجت را نشان می‌دهد، ویدئو را تماشا کنید و سپس نظر خود را درباره میزان اشتیاقی که این فناوری در شما برای یادگیری یک زبان برنامه نویسی ایجاد کرده با ما در میان بگذارید تا ببینیم آیا هیرسمن واقعا به هدف خود دست یافته یا خیر!

kian98
20-07-2014, 21:07
پژوهشگران شرکت مایکروسافت در حال توسعه زبان برنامه‌‏نویسی جدیدی هستند که به «اِم شارپ» (#M) معروف شده است.

به گزارش وب‏‌سایت eweek، شرکت مایکروسافت در حال توسعه زبان برنامه‏‌نویسی سیستمی جدیدی است که «ام شارپ» نام گرفته است.‌ ام شارپ در واقع نسخه توسعه‏‌یافته زبان سی شارپ (#C) است. گفته می‌‏شود هدف مایکروسافت از توسعه‌ ام شارپ افزایش کارایی و ایمنی نوع (type safety) در این زبان برنامه‏‌نویسی است.

جو دافی، یکی از توسعه‏‌دهندگان نرم‌‏افزاری که که در زمینه فعالیت‏‌های مرتبط با سیستم عامل میدوری با مایکروسافت همکاری می‌‏کند، در وبلاگ خود از توسعه این زبان برنامه‌‏نویسی خبر داده است و نوشته مایکروسافت از بحث‌‏های فنی درباره این زبان استقبال می‌‏کند. میدوری (Midori) یک سیستم عامل غیر ویندوز و نتیجه طرح سینگیولاریتی (Singularity) مایکروسافت است که می‌‏کوشید یک سیستم عامل تحت میکروکرنل طراحی کند. مایکروسافت که از سال ۲۰۰۸ بر روی سیستم عامل میدوری کار می‌‏کند، تصمیم گرفته است برای طراحی آن از زبان برنامه نویسی سی شارپ استفاده کند.

جو دافی ایمنی نوع (type safety) را یکی از مهم‌ترین دلایل انتخاب زبان سی شارپ دانسته است. وی همچنین گفته دلیل دیگر این انتخاب این است که مایکروسافت متخصصان و نیروهای ماهر زیادی در اختیار دارد که به زبان سی شارپ مسلط هستند.

kian98
21-07-2014, 10:38
در ادامه تغییراتی بزرگ و کوچکی که با آمدن ماریسا مایر طی ماه‌های گذشته در یاهو رخ داده است، این شرکت گام دیگری را در این راستا برداشت. امروز یاهو طراحی ۷ سایت زیر مجموعه خود را تغییر داد. سایت‌های Yahoo Sports، Yahoo Movies، Yahoo Music، Yahoo TV، Yahoo omg!، Yahoo Games و Yahoo Weather در فهرست تغییرات رابط کاربری قرار گرفته‌اند.


[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]
یاهو با اعلام این خبر در وبلاگ رسمی خود ([ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]) گفته است که طراحی جدید این سایت‌ها، محتوا را به شکل بهتر و ساده‌تری به کاربران نمایش می‌دهد.

یکی از تغییراتی که احتمالا کاربران فلیکر منتظر آن بودند، تغییر طراحی سایت آب و هوای یاهو بود. از امروز نسخه وب این بخش مانند اپلیکیشن‌های آب و هوای یاهو برای اندروید و iOS، با استفاده از عکس شهر مورد نظر به عنوان تصویر پس زمینه که از بین عکس‌های ارسال شده کاربران در وبسایت فیلکر انتخاب شده است، نشان داده می‌شود.
یاهو می‌گوید طراحی جدید سایت‌هایش طی روزهای آتی برای همه کاربران جهانی در دسترس خواهد بود.

kian98
21-07-2014, 14:45
در حالی که به سادگی می‌توان با انتخاب متون در درون صفحات وب آن‌ها را کپی و در جای مورد نظر وارد کرد، این امکان در مورد متون داخل تصاویر امکان پذیر نیست؛ اما با این افزونه گوگل کروم به سادگی می‌توانید اقدام به انتخاب متون درون تصویری و کپی کردن آن‌ها کنید.

در حالی که به سادگی می‌توان با انتخاب متون در درون صفحات وب آن‌ها را کپی و در حل مورد نظر وارد کرد، این امکان در مورد متون داخل تصاویر امکان پذیر نیست؛ اما با این افزونه گوگل کروم به سادگی می‌توانید اقدام به انتخاب متون درون تصویی و کپی کردن آن‌ها کنید.


به گزارش «تابناک»، معمولا شاید کمتر این موقعیت پیش آید که نیاز به کپی کردن متنی در یک تصویر باشیم؛ اما گاهی نیازی شدید به این موضوع احساس می‌شود و مثلا باید متن مورد نظر ـ که شاید طولانی هم باشد ـ عینا در جایی وارد شود یا نیاز به ترجمه یا جستجوی آن باشد.

در این صورت به ابزاری نیاز دارید که این کار را برای شما به آسانی انجام دهد؛ هرچند نرم افزارهای OCR تخصصی این کار را انجام می‌دهند، افزونه‌ای که در اینجا به شما معرفی می‌کنیم، با سهولت و بدون هیچ دردسری این مهم را برای شما عملی می‌کند. افزونه Project Naphtha:
[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]
البته این افزونه هم اکنون تنها برای مرورگر کروم تولید شده اما طراحان آن اشاره کرده اند که دیگر مرورگرها همچون فایرفاکس نیز درآینده به این افزونه مجهز خواهند شد.
برای نصب این افزونه به آدرس زیر رفته و از فروشگاه گوگل آن را روی کروم نصب کنید.
[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]
کافی است پس از نصب این افزونه که نشانگر ماوس را روی متنی که از داخل تصویر درصدد کپی کردن آن هستید، نگه دارید. پس از یک دیرکرد چند ثانیه ای، نشانگر ماوس به حالت نشانگر متنی تغییر می کند و می توانید متن مورد نظر را برای کپی کردن برگزینید.

[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]
نکته قابل ذکر در اینجا این است که در آزمایش ما، کپی کردن متن با کلیک راست و منوی محتوایی، گاهی منجر به افزودن بخشی از کد Html تصویر و متن در Clipboard می شود؛ اما کپی کردن متن به تنهایی با کلیدهای میانبر صفحه کلید یعنی Ctrl + C منجر به کپی شدن متن انتخابی به تنهایی خواهد بود.

[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]

این امکان به ویژه برای ترجمه برخی عبارات و لغات در تصاویر کاربردی است. اقدامی که مترجم‌هایی نظیر Babylon آن هم در نسخه‌های اصلی و غیر -- شده صورت می‌دهند، ولی با این افزونه شما می‌توانید به سادگی اقدام به انتخاب متن و سپس کلیک راست بر آن و انتخاب Translate برای ترجمه کنید یا آن را به سادگی کپی کرده و در داخل نرم افزار مترجم خود وارد کنید

[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]
همچنین از موارد کاربردی دیگر برای این افزونه، می توان به کپی کردن متون تصاویر اسکن شده با باز کردن تصاویر در کروم اشاره کرد. حتی این مورد می تواند شامل برچسب نمودارها و ... نیز شود.
در پایان اینکه این افزونه، افزونه ای فوق العاده و بی نظیر است که متون را در هر کجا از صفحات وب در اختیار شما می گذارد. برای نصب این افزونه، می توانید به صفحه نخست وب سایت اصلی آن به آدرس زیر نیز بروید:
[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]

kian98
30-07-2014, 13:02
کوکی‌ها اطلاعاتی از قبیل تعداد بازدیدکننده، تکرار بازدید و زمان‌های بازدید را به سرور منتقل می‌کنند.

[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]

ممکن است برای شما نیز این موضوع اتفاق افتاده باشد که در حین بازدید از یک سایت مجبور به قبول کردن پیغام "نصب کوکی‌های مورد نظر" شوید. اما در حقیقت کوکی‌های اینترنتی چه می‌کنند؟

به گزارش ایتنا از ایسنا، اکثر کوکی‌های اینترنتی به طرز باورنکردنی ساده هستند. این فناوری دنیای وب از سال ۲۰۰۰ به‌علت نگرانی‌های حریم خصوصی به موضوع داغ رسانه‌ها تبدیل شد و هنوز هم بحث پیرامون مسائل امنیتی مربوط به آن وجود دارد.
از سوی دیگر، کوکی‌ها ابزارهایی هستند که وب‌نوردی کاربران را بیش از پیش ساده می‌کنند و تقریبا هر سایت بزرگ و پرکاربر به‌دلیل بهبود سرعت وب‌گردی از آن‌ها بهره می‌گیرد.

کوکی‌ها را معمولا این‌چنین تعریف می‌کنند: «برنامه‌هایی که وب‌سایت‌ها آن‌ها را روی هارد‌دیسک شما ذخیره می‌کنند؛ هر کوکی برروی سیستم کاربران می‌نشیند و اطلاعات مربوط به کاربر و هر آنچه را در وب انجام می‌دهد جمع‌آوری می‌کند.
هر زمان که وب‌سایتی قصد به دست‌آوردن این اطلاعات را داشته باشد، این‌کار را توسط کوکی ذخیره‌شده روی سیستم شما انجام خواهد داد».

مسلله این است که هیچ‌یک از مواردی که در این تعریف آمده است، درست نیستند. کوکی‌ها برنامه نیستند و نمی‌توانند مانند آن‌ها اجرا شوند و در نتیجه قابلیت جمع‌آوری اطلاعات را به خودی خود ندارد.

به علاوه قادر به جمع‌آوری هرگونه اطلاعات شخصی از روی سیستم شما نخواهند بود. به این ترتیب می‌توان تعریف دقیق‌تری از کوکی ارائه کرد: «هر کوکی قطعه متنی‌ای است که یک سرور وب می‌تواند آن را روی هارد‌دیسک شما جاسازی کند.
کوکی‌ها به مدیر وب‌سایت امکان می‌دهند اطلاعاتی را روی سیستم کاربران ذخیره کرده و در صورت نیاز آن‌ها را استخراج کند. این اطلاعات به‌صورت جفت‌های نام – مقدار (Name-Value) ذخیره می‌شوند.»

برای مثال یک سایت ممکن است یک شناسه منحصر به‌فرد را برای هر بازدید‌کننده در نظر بگیرد و این شناسه را توسط یک فایل کوکی روی سیستم وی ذخیره کند.

اگر از مرورگر اینترنت اکسپلورر استفاده می‌کنید، در مسیری با نام c:windowscookies قادر به مشاهده لیستی از این فایل‌ها هستید. هر فایل کوکی متنی شامل جفت‌های نام – مقدار است و برای آن‌که بدانید چه سایتی آن را روی سیستم شما قرار داده است. کافی است نام فایل کوکی را ببینید.

برای نمونه، اگر به سایت goto.com رجوع کرده باشید و این سایت یک فایل کوکی برایتان ساخته باشد، با دابل کلیک روی آن متنی شبیه به زیر خواهید دید:

UserID A9A3BECE0563982D
سایت مذکور روی سیستم یک جفت نام‌ – مقدار را ذخیره کرده که بخش نام را UserID و بخش مقدار را A۹A۳BECE۰۵۶۳۹۸۲D تشکیل می‌دهند.

بر این اساس با اولین بازدید از سایت یک شناسه منحصر به‌فرد ساخته می‌شود و این شناسه توسط فایل کوکی روی سیستم ذخیره خواهد شد. فایل کوکی سایتی مثل Amazon.com ممکن است متن بیشتری را در خود جا داده باشد:

session-id-time ۹۵۴۲۴۲۰۰۰ amazon.com/
session-id ۰۰۲-۴۱۳۵۲۵۶-۷۶۲۵۸۴۶ amazon.com/
x-main eKQIfwnxuF۷qtmX۵۲x۶VWAXh@Ih۶Uo۵H amazon.com/
ubid-main ۰۷۷-۹۲۶۳۴۳۷-۹۶۴۵۳۲۴ amazon.com/

در این متن مشاهده می‌کنید که آمازون یک شناسه منحصر به‌فرد را به همراه شناسه‌های بازدید در هر جلسه (Session) ساخته است. یک جفت نام‌ – مقدار تنها قطعه‌ای از اطلاعات است و به این ترتیب برنامه‌ای نیست که قابلیت اجرا داشته باشد.

یک سایت تنها از اطلاعاتی می‌تواند استفاده کند که روی سیستم شما ذخیره کرده است و قابلیت استفاده از کوکی دیگر سایت‌ها و یا هر گونه اطلاعات دیگر را ندارد.

انتقال داده‌ها توسط کوکی طی مراحلی صورت می‌گیرد:

درصورتی‌که آدرس سایتی را در نوار آدرس مرورگر خود وارد کنید، مرورگر درخواستی را به وب سرور سایت ارسال می‌کند. به این ترتیب با وارد کردن amazon.com، مرورگر شما با سرور آمازون ارتباط برقرار کرده و صفحه اصلی سایت را از آن‌جا درخواست می‌کند.






در این مرحله مرورگر کوکی‌ای را جست‌وجو می‌کند که پیش از این آمازون آن را روی سیستم شما ذخیره کرده است. در صورت یافتن این کوکی، مرورگر جفت داده‌های نام – مقدار موجود در آن را به همراه آدرس سایت (URL) به سرور آمازون می‌فرستند. در غیر این صورت هیچ‌گونه اطلاعات کوکی‌ ارسال نخواهد شد.

سرور آمازون اطلاعات کوکی را به همراه درخواست صفحه اصلی دریافت می‌کند و در صورت وجود جفت‌های نام – مقدار آن‌ها را مورد استفاده قرار می‌دهد. اگر خبری از این داده‌ها نباشد، سرور آمازون نتیجه می‌گیرد که اولین بار است که از سایت بازدید می‌کنید. بنابراین یک شناسه منحصر به‌فرد برایتان ساخته و جفت‌ها را توسط یک فایل کوکی روی سیستم ذخیره می‌کند.

سرور سایت می‌تواند در مواقعی مقادیر و یا نام‌های موجود در فایل کوکی را دستکاری کند. در‌صورتی‌که کاربری بخواهد از دستکاری این اطلاعات جلوگیری کرده و یا مقادیری را نپذیرد، باید از تنظیمات مرورگر خود بهره بگیرد.

وبسایت‌ها چگونه از کوکی استفاده می‌کنند؟
هر کوکی سیری تکاملی را طی می‌کند و به مفهوم کلی اطلاعات وضعیتی مختلف را در خود جای می‌دهد. این اطلاعات، وضعیت مرورگر شما را به هنگام مشاهده صفحه‌های وب ذخیره می‌کنند و بنابراین با اتخاذ شناسه مشخص می‌شود که قبلا برای اولین بار به سایتی سر زده‌اید یا خیر.

برخی از شایع‌ترین کاربردهای کوکی
سایت‌ها می‌توانند تعداد بازدید را از طریق کوکی‌ها محاسبه کنند. بنابراین یک کوکی اطلاعاتی از قبیل تعداد بازدیدکننده، تکرار بازدید و زمان‌های بازدید را به سرور منتقل می‌کند.






سایت‌ها می‌توانند طوری تنظیم شوند که با توجه به این داده‌ها و سنجش علایق کاربران، نماهای متفاوتی داشته باشند. برای مثال، در صورت مشاهده سایت MSN.com و وارد کردن موقعیت مکانی می‌توانید به اطلاعات مربوط به آب و هوای محل خود دسترسی پیدا کنید. یک کوکی MSN با اطلاعات مربوط به موقعیت مکانی شما شامل سطری مشابه زیر است:

WEAT CC=NC%۵FTehran%۲D®ION= [ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]

سایت‌های تجاری قابلیت ذخیره اطلاعاتی از قبیل کارت‌های بانکی و گزینه‌های پرداخت سریع را دارند. کوکی‌های این نوع سایت‌ها علاوه بر شناسه شامل داده‌های مختلف سبد خرید هستند و می‌توانند نظر به سلیقه کاربر محصولاتی را توصیه کنند.

مسائل امنیتی کوکی‌ها
تا این‌جای بحث به‌نظر می‌رسد که کوکی‌ها نه‌تنها فایل‌های مضر بلکه گزینه‌هایی جهت بهبود تجربه وب‌گردی هستند. اما چه چیزی باعث می‌شود که پیرامون این فایل‌ها بحث‌های امنیتی به راه بیفتد؟






تصور کنید که محصولی را از طریق سفارش سنتی ایمیلی خریداری کرده‌اید. شرکت فروشنده نام، آدرس و شماره تلفن شما را به همراه آیتم‌های خریداری شده در اختیار دارد. این شرکت می‌تواند اطلاعات خرید مرتبط با کاربری‌تان را به شرکت‌های همکار با محصولات مشابه بفروشد.

این موضوع باعث پر‌شدن اینباکس شما از انواع اسپم‌ها خواهد شد. در رویکرد مدرن با استفاده از کوکی‌ها هم همین سناریو را می‌توان مطرح کرد.

یک سایت توسط کوکی‌هایش از آنچه می‌خوانید و یا خریداری می‌کنید خبر دارد و همین مساله هدف‌گذاری شرکت‌ها را دقیق‌تر خواهد کرد؛ موضوعی که ممکن است برای بسیاری کاربران چندان خوشایند نباشد.

مساله امنیتی دیگر به وب‌سایت‌هایی مربوط می‌شود که قابلیت ساخت کوکی‌های خاصی را دارند؛ کوکی‌هایی که توسط سایت‌های دیگر هم قابل دسترسی هستند.

سرویس DoubleClick یکی از مثال‌های بارز این وب‌سایت‌ها است که بسیاری از شرکت‌ها برای پیشبرد اهداف تجاری خود از آن استفاده می‌کنند.

DoubleClick یک فایل GIF ا(۱ در۱ پیکسل) را در سایت‌ها قرار می‌دهد و توسط آن کوکی‌هایی را روی سیستم کاربر ایجاد می‌کند؛ این کوکی‌ها قابلیت این را دارند که وب‌گردی شما را در سایت‌های مختلف تحت نظارت قرار دهند (مثلا آنچه در موتورهای جست‌وجو تایپ می‌کنید).

این سرویس اطلاعات این‌چنینی کاربران را تحت یک پروفایل بسیار غنی در دست دارد و می‌تواند آن‌ها را به‌راحتی به سایت‌های دیگر بفروشد. مسائلی از این دست برای اغلب کاربران حکم نقض حریم خصوصی را دارند و به واقع می‌توانند از اطلاعات شخصی افراد سوءاستفاده‌ کنند.

kian98
31-07-2014, 09:26
ایتنا- پیتون (Python) محبوبیتش حتی از جاوا هم بیشتر شده است.

[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]





نتایج یک مطالعه نشان می‌دهد زبان برنامه نویسی پیتون (Python) در میان دانشجویان علوم رایانه‌ای و برنامه‌نویسی از نظر محبوبیت بر زبان جاوا پیشی گرفته است.


به گزارش ایتنا از همکاران سیستم و به نقل از وب‌سایت pcworld، پیمایشی که توسط انجمن ای سی ام (ACM) صورت گرفته است نشان می‌دهد در میان دانشجویان علوم رایانه و برنامه‌نویسی در آمریکا زبان پیتون جایگاه برتری یافته است و زبان جاوا را پشت سر گذاشته است.

بنا بر یافته‌های این مطالعه، هم‌اکنون از ۱۰ دپارتمان علوم رایانه‌ای برتر آمریکا ۸ تای آن‌ها از زبان پیتون برای آموزش برنامه‌نویسی به دانشجویان استفاده می‌کنند. از میان ۳۹ مدرسه علوم رایانه‌ای برتر نیز ۲۷ تای آن‌ها از این زبان برای آشنا کردن دانشجویان با برنامه‌نویسی استفاده می‌کنند.

سه موسسه برتری که کلاس‌های آموزشی آنلاین در زمینه برنامه‌نویسی برگزار می‌کنند نیز از این زبان برای آموزش مقدماتی برنامه‌نویسی استفاده می‌کنند.

بر اساس این گزارش، محبوبیت زبان پیتون در میان نوآموزان برنامه‌نویسی چند سالی است رو به افزایش است، اما این اولین بار است که بر زبان جاوا پیشی می‌گیرد. جاوا در یک دهه گذشته جایگاه برتر این حوزه را از آن خود کرده بود.

پیش از آن در دهه ۱۹۸۰ زبان برنامه‌نویسی پاسکال جایگاه برتر را از آن خود کرد ولی این جایگاه به مرور زمان به اشغال زبان‌های جاوا و ++C درآمد.

زبان پیتون ویژگی‌هایی دارد که آن را برای استفاده در دانشگاه‌ها مناسب کرده است. این زبان از جاوا و ++C ساده‌تر است و نوآموزان را قادر می‌سازد برنامه‌نویسی را سریع‌تر بیاموزند. بعلاوه، این زبان در صنایع مختلف، به‌ویژه در حوزه‌هایی مثل خدمات مالی و تحلیل داده کاربری زیادی دارد.

kian98
05-07-2016, 10:53
با ۱۲ برنامه نویس تاثیر گذار دنیا آشنا شوید
[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]


نرم‌افزارها و بازی‌هایی را که امروز استفاده می‌کنید به یکباره بوجود نیامده‌اند. کسی در جایی آن‌ها را کدنویسی کرده است. این امر همچنین در مورد پلتفرم‌هایی که این نرم‌افزارها روی آن‌ها اجرا می‌شوند همچنین فضای وب و کل اینترنت صادق است.
حتی زبان‌های برنامه‌نویسی که افراد از آن‌ها برای ساخت نرم‌افزارها استفاده می‌کنند هم روزی توسط کسی نوشته شده‌اند. به نظر شما چه کسی در قله برنامه‌نویسی دنیای امروز ما است؟ در ادامه به معرفی ۱۲ برنامه نویس تاثیر گذار فعلی در دنیا می‌پردازیم. (ترتیب چینش این افراد تصادفی است).
ریچارد استالمن

استالمن از دهه ۸۰ میلادی تاکنون در راه آزادی نرم‌افزاری در حال مبارزه است. او چندین پروژه موفق را در زمینه گسترش برنامه‌ها و ابزارهایی که متعلق به هیچ شرکتی نیستند رهبری کرده است. شاید بیشتر با واژه Copyleft شناخته شود که در مقابل واژه کپی رایت ارائه شده است. او نویسندهٔ اصلی چندین مجوز کپی‌لفت، از جمله جی‌پی‌ال است؛ مجوزی که بیشترین استفاده را در بین مجوزهای نرم‌افزار آزاد دارد. او تعدادی از نرم‌افزارهایی را که به طور گسترده استفاده می‌شوند گسترش داده‌است؛ نظیر ایمکس اصلی، مجموعه کامپایلرهای گنو و اشکال‌یاب گنو. از ریچارد استالمن به عنوان فیلسوف یاد می‌شود چرا که با تدوین قوانین GNU منجی حیات نرم‌افزارهای متن باز مبتنی بر این گواهی شد. برای اطلاعات بیشتر مقاله‌ی «انقلاب در سیستم عامل، داستان ظهور گنو/لینوکس» را مطالعه کنید.

لینوس توروالدز [ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]
لینوس توروالدز خالق لینوکس در خوابگاه خود در دانشگاه هلسینکی است که یک سیستم عامل رایگان است. امروزه لینوکس سیستم عامل منتخب برای پایگاه‌های داده، ابر رایانه‌ها، سرورها و البته خیل عظیم علاقمندان است. توروالدز به خاطر آغاز و توسعه هسته لینوکس و همچنین نرم‌افزار گیت شناخته می‌شود. او پس از چندی معمار ارشد پروژهٔ هسته لینوکس شد و هم‌اکنون مسئولیت هماهنگ کننده پروژه (هسته لینوکس) را بر عهده دارد.
مقاله مرتبط:


انقلاب در سیستم عامل، داستان ظهور گنو/لینوکس
تماشا کنید: اتاق کار لینوس توروالدز خالق کرنل لینوکس
کتاب «فقط برای تفریح»، نوشته لینوس توروالدز را مجانی بخوانید


او همچنین بخاطر صراحت بیان خود معروف است. وقتی یکی از حضار در جلسه‌ای از او پرسید که آیا فکر می‌کند که رفتارش باعث شده تا اعضای جامعه لینوکس کمی دلسرد شوند یا نه، توروالدز پاسخ داد: من به شما اهمیتی نمی‌دهم. توروالدز هرچند در این راه تنها نبوده اما یکی از تاثیرگذارترین‌ها در دنیای متن باز و لینوکس به شمار می‌رود.
تیم برنرز-لی [ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]
تنها فردی در این لیست است که نشان شوالیه را از ملکه الیزابت دوم دریافت کرده است. او پروتکل انتقال فرامتنی (ابر متنی) یا همان HTTP‌ را ابداع کرد. فناوری که شبکه جهانی وب بر اساس آن ساخته شده است. به گفته‌ی تیم برنرز-لی، وب هم مانند بیشتر انسان‌ها پس از ۲۰ سالگی به مرحله اصلی شکوفایی خود رسیده است. او به روزنامه استاندارد چاپ اتریش گفته است که ما هنوز در سطح باقی مانده‌ایم و از تمام توانایی‌های وب استفاده نمی‌کنیم. خالق وب همزمان همگان را فرا خوانده تا از توانایی‌ها، خلاقیت و دانش خود برای گسترش امکانات اینترنت استفاده کنند.
این روزها او در اتحادیه اینترنت مقرون به صرفه که یک موسسه غیر انتفاعی است و از سوی گوگل، فیسبوک و مایکروسافت حمایت می‌شود کار می کند. این موسسه در تلاش است تا دسترسی به اینترنت پر سرعت را برای همه در دنیا ممکن کند.
دونالد نات [ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]
فعالیت‌های آکادمیک دونالد نات در زمینه علوم کامپیوتری باعث شده تا به او لقب پدر تجزیه و تحلیل الگوریتم‌ها داده شود. هر چیزی که در News feed ‌فیسبوک می‌بینید یا پیشنهاداتی که آمازون به کاربران خود می‌دهد به نوعی مرهون تلاش‌های او است.
در سن ۷۷ سالگی او همچنان کتاب چند جلدی هنر برنامه‌نویسی کامپیوتری خود را می‌نویسد. او همچنین استاد بازنشسته دانشگاه استنفورد نیز هست.
برِندِن آیک [ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]
او خالق جاوا اسکریپت است که در حال حاضر استاندارد فعلی برای توسعه نرم‌افزارهای وب است. اخیرا او منبع برخی جدال‌ها هم بوده است. مدت کوتاهی پس از این که بعنوان مدیر عامل موزیلا انتخاب شد مشخص شد که او به یکی کمپین‌های مخالف ازدواج همجنس گرایان در کالیفرنیا کمک نقدی کرده است که همین موضوع دستاویزی برای فشار بر روی او از سوی مخالفانش شد. او مدت کوتاهی پس از این ماجرا استعفا کرد.
سولومون هیکس [ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]
او کسی است که پلتفرم Docker‌ را ایجاد کرد. فناوری که توسعه دهندگان خیلی زود به آن علاقمند شدند چرا که می‌توانستند کدی را که نوشته‌اند روی هر چیزی اجرا کنند. در واقع Docker‌ بعنوان یک پروژه فرعی در شرکتی به نام dotCloud شروع به کار کرد ولی وقتی به موفقیت رسید از این پروژه حمایت کرد. طبق شایعات در حال حاضر Docker ‌یک میلیارد دلار ارزش دارد.
مارک زاکربرگ او شبکه اجتماعی فسبوک را در خوابگاه دانشگاه هاروارد ساخت. امروزه شعار سریع حرکت و کن و همه چیز را بشکن فیسبوک تبدیل به فرهنگ استارت‌آپی در دنیا شده است. فلسفه شخصی زاکربرگ در مورد ارتباطات جهانی و تعامل اجتماعی فیسبوک را به پیش می‌راند. زاکربرگ آنقدر در کار خود موفق بود که حتی تلاش‌های گوگل نیز برای راه‌اندازی شبکه‌ی اجتماعی مشابهِ فیس‌بوک با شکست روبرو شد و همچنان فیس‌بوک جایگاه خاص خود را حفظ کرده است.
دیوید هاینمایر هانسون [ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]
برنامه نویس دانمارکی که در دنیای برنامه نویسان به DHH‌ معروف است، خالق Ruby on Rails است که چارچوب محبوب برنامه نویسی وب محسوب می‌شود و در سال ۲۰۰۵ جایزه هکر سال را از سوی گوگل برای او به ارمغان آورد.
هانسون همچنین یک راننده مسابقات است و از سال ۲۰۱۲ در مسابقات 24 Hours of Le Mans شرکت می‌کند. او در سال ۲۰۱۴ در کلاس رقابتی خود مقام اول را بدست آورد.
برام کوهن [ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]
در سال ۲۰۰۱ پروتوکل بیت تورنت را ابداع کرد سرویسی که با شکستن فایل‌های سنگین به دسته‌ای از فایل‌های کوچک‌تر امکان دانلود همزمان آن‌ها را فراهم می‌سازد. بیت تورنت حالا با داشتن حدود ۲۵۰ میلیون کاربر در سراسر دنیا بسیار متداول است. سرعت بالای بیت تورنت برای دانلود موسیقی، ویدیو و بازی این سرویس را تبدیل به سرویسی متداول در دنیا کرده است.
جیمز گاسلینگ

او جاوا را ابداع کرد که به همراه جاوا اسکریپت تبدیل به متداول‌ترین زبان‌های برنامه‌نویسی در دنیا شدند. البته برخلاف اسمشان این دو زبان برنامه‌نویسی چندان به هم شبیه نیستند. گاسلینگ زمانی که در شرکت Sun Microsystems‌ کار می‌کرد جاوا را ساخت. سان مایکروسیستمز شرکتی پیشرو در زمینه فناوری بود که در سال ۲۰۱۰ توسط اوراکل خریداری شد. پس از فروش این شرکت به اوراکل گاسلینگ شرکت را ترک کرد و تبدیل به یکی از بزرگترین منتقدان اوراکل شد. پس از آن برای یک دوره کوتاه ۵ ماهه به گوگل پیوست و در حال حاضر نیز در استارت آپ Liquid Robotics‌ مشغول به کار است.
بیارن استرا استروپ [ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]
دانشمند علوم کامپیوتر دانمارکی زبان برنامه‌نویسی ++C را در سال ۱۹۷۸ ابداع کرد. او به زبان برنامه‌نویسی C‌ که پیش از این توسط دنیس ریچی ساخته شده بود ویژگی‌هایی را اضافه کرد و این زبان را برای استفاده عموم مردم کاربردی‌تر کرد.
استرا استروپ بسیار پر مشغله است. او عضو هیئت علمی دانشکده مهندسی در رشته علوم کامپیوتر دانشگاه A&M ‌تگزاس و استاد مدعو در دانشگاه کلمبیا است و در شرکت مورگان استنلی نیز کار می کند.

جان کارمک جان کارمک بیشتر بعنوان خالق Doom شناخته می‌شود. او تکنیک‌های گرافیک سه بُعدی را توسعه داد به طوری که هنوز هم مورد استفاده هستند. در حال حاضر او بعنوان مدیر فناوری پروژه Oculus VR فیسبوک فعالیت می‌کند.


منبعbusiness insider ([ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ])

kian98
05-07-2016, 10:54
طراحی سایت با HTML 6 با توجه به نتایج خارق العاده از انتشار نسخه های زبان HTML که از جمله زبان های ساده ی توسعه و گسترش وب است، در نسخه جدید خود یعنی HTML 6 مجمومه ی فوق العاده ای برای طراحان سایت به ارمغان آورده است. که با هم نگاهی به دو نسخه 5 و 6 HTML خواهیم انداخت.


مفهوم HTML 5:

در این نسخه قدرت مدیریت دربرنامه های وب بر روی اجرا با حداکثر دقت و نظم وجود دارد و این کار با کد ابزارهای <header>, <menu>,<nav> , <menuitem> و ... . ممکن است.
web developer قادرند برخی از ویژگی های شاخص HTML 5 که شامل: آهنگ، ویدئو، ذخیره ی منطقه در حالت آفلاین و ... با اصول بهینه سازی سایت همراه کنند. همچنین HTML 5 این اجازه را به کاربران خود می دهد که از خاصیت و ویژگی نوعی از تگ ها را استفاده کنند مانند تگ link و script؛ و حتی امکان استفاده از تگ های <article> و> <section در بهترین حالت را ممکن ساخته است. تا کنون ترفند هایی زیادی ابدا نشده است که بتوان به وسیله ی آن ها به نتایج مطلوب و باب میل رسید از این جهت درهنگام استفاده باید هوشمندانه عمل کرد.
مفهوم HTML 6:
ورژن 6HTML نسخه ی اصلاح شده ی HTML ها است که دارای NameSpaces با ساختار XML می باشد. از ویژگی های مهم NameSpaces این است که با استفاده از تگ های <logo/>< logo> و <toolbar/>< toolbar> قادر خواهید بود امکانی فراهم کنید تا سایت قادر به شناسایی و تشخص لوگو در صفحات وب سایت باشد. همچنین از دیگر امکانات HTML 6 این است که طراحان سایت و وب دولپرها می توانند تگ <container> را به جای <div id =’container’> بهره ببرند.


در حالت کلی HTML 6 دارای دو نوع تگ تکی که اطلاعات و خصوصیات راحمل می کنند اما داده ها شامل متن نمی باشد، و تگ های زوج یا جفتی که با متن هم می توانند همراه باشند.
برخی از تگ های تکی (رفتاری) که در HTML 6 قرار دارند را با هم بررسی می کنیم که می توانند دارای namesapec های زیر باشند:
<html:html>
<html:head>
<html:title>
<html:meta>
<html:link>
<html:a>
<html:media>
<html:body>
<html:button>



چند ویژگی که HTML6 را متمایز می کند:




قابلیت تغییر اندازه تصاویر مرورگر ها
زبان های قابل اجرا
مدیریت بهتر در کنترل اشیای ویدئویی
پیش پردازنده ها ی جایگزین
دسترسی ایمن به اطلاعات