PDA

نسخه کامل مشاهده نسخه کامل : برق داشتن کیس کامپیوتر



MRMadadiN
15-07-2014, 12:29
سلام به همه دوستان عزیز.

دوستان گل از موقعی که سیستم جدید رو بستم به هرجای بدنه ی اهنی کیس دست میزنم برق داره و دست ادم سوزن سوزن می شه. البته توی کیس قدیمی ام که داشتم اینجوری بود.

نکته جالب اینکه حتی به برد کارت گرافیک هم دست مقداری برق توش داشت،انگار کل قطعات یه برق ضعیف جریان داره. بدنه هارد و حتی پورت یواس‌بی جلوی کیس یه مقداری برق داره.

البته بعضی مواقع که سیستم خاموش هستش هم برق رو داره و اگر کابل پاور رو جدا کنم اصلا برق نداره. پاور نو خربدم برای سیستم جدید گرین 430 گرفتم. کیسمم گرین پارس هستش.

دوستان مشکل از کجا می تونه باشه؟

tosan622
15-07-2014, 12:46
کیس کامپیوتر من هم برق داره . به احتمال خیلی زیاد این مشکل از پاور باید باشه. چون پاور به کیس تماس پیدا میکنه کیس رو هم دارای ولتاژ میکنه. بعد از اون هم چون کارت گرافیک به کیس پیچ میشه کارت گرافیک هم ولتاژ میگیره . احتمال اینکه به قطعاتتون صدمه بخوره وجود داره . توصیه میکنم با یک سیم کیس رو به ارت وصل کنید تا برقش تخلیه بشه . مثلا من با سیم وصلش کردم به بدنه فلزی پنجره . به لوله آب هم میشه وصلش کرد . ولی اگه جریان برقش زیاد باشه ممکنه علاوه بر بی اثر بودن برای بقیه خطر ایجاد کنه. اصولیش اینه که یک ارت استاندارد براش بسازید. ( چاله , زغال , آب و نمک )

توصیه دیگر هم اینه که پاورتون توسط یک متخصص چک بشه تا مشکلی نداشته باشه

Milad4171
15-07-2014, 14:24
سلام
دوست عزیز.

وجود برق بر روی کیس به دلیل نبود اتصال ارت یا اتصال به زمین کیس شماست که به وسیله اتصالات انجام میشود.

اما برای برطرف کردن این مشکل دو راه حل موجود است که هر دو با هم امکان بوجود آمدن این مشکل را تقریباً مرتفع میکنم
اول این که شما با یک واشر مخصوص اتصال مادر برد را به کیس با پیج جدا کنید. به این صورت که باید یک واشر پلاستیکی بین کیس و مادر برد قرار بگیرد که اتصال بین مادربرد و کیس بوجود نیاید.
دومین مورد بررسی سوکت های بر روی مادر برد است. سوکت های دو تایی باید همه در جای خود مستقر باشد ( سوکت های اتصال چراغ های جلوی کیس یا دکمه های جلوی کیس )
برای مورد دوم شما میتوانید از یک سیم معمولی و نازک از پشت کیس ( روی بدنه ) سیمی را به نزدیک ترین اتصال به زمین مثل مثل شوفاژ یا چارچوب پنجره فلزی بدون رنگ یا هر قطعی فلزی وصل کنید تا برق را به این صورت از کیس خارج کند.

وجود برق داخل کیس ( با ولتمتر قابل اندازه گیری ) باعث از بین رفتن قطعات حساس میشود !

ali_mohandes
02-08-2014, 09:56
چیزی نیست اگه کم باشه