PDA

نسخه کامل مشاهده نسخه کامل : کشورهای خلیج فارس هم بیابانی بودند اما مدیریت ‌آبی صحیحی داشتند



wichidika
09-07-2014, 18:27
عضو کمیسیون کشاورزی: کشورهای خلیج فارس هم بیابانی بودند اما مدیریت ‌آبی صحیحی داشتند




[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ] ([ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ])
یک عضو کمیسیون کشاورزی مجلس با تاکید بر مدیریت صحیح منابع آبی برای رفع بحران آب در کشور گفت که برای صرفه‌جویی در مصرف آب باید شیوه آبیاری محصولات کشاورزی را به آبیاری نوین نزدیک کنیم.

سید راضی نوری در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، عنوان کرد: کشورهای اطراف خلیج فارس مناطقی بیابانی بودند که با برنامه ریزی مشکل خود را حل کردند و در حال حاضر برای خود فضای سبز درست می‌کنند ما نیز باید بتوانیم منابع آبی خود را به خوبی مدیریت کنیم.

نماینده مردم شوش در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه مساله آب هر ساله به خصوص در زمان‌های خشکسالی در کشورمان وجود داشته افزود: هدر رفت آب در بخش کشاورزی بسیار بالا است، ما در این بخش 80 تا 90 درصد منابع آبی را مصرف می‌کنیم اما آبیاری معمولا به صورت غرق‌آبی انجام می‌شود. اگر از شیوه‌های نوین مثل آبیاری تحت فشار و یا قطره‌ای استفاده کنیم به راحتی می‌توانیم منابع آبی را مدیریت کنیم.

وی اضافه کرد: در حال حاضر تکنولوژی در جهان رشد بسیاری کرده و ما می‌توانیم از نمونه‌های گیاهی استفاده کنیم که با حداقل آب رشد می‌کنند و یا گیاهان مقاوم را برای کشت درنظر بگیریم.

این نماینده مجلس با اشاره به لزوم صرفه‌جویی در مصرف آب شرب نیز گفت: با بالا بردن قیمت‌ها و فشار بر مردم مشکلی حل نمی‌شود و بکارگیری این موارد نمی‌تواند جوابگو باشد. ما وقتی بیشترین جواب را گرفته‌ایم که مردم با ما همکاری کرده‌اند.

نوری با بیان اینکه بحران آب بین استان‌ها و مردم تنش ایجاد کرده است، تاکید کرد: رفع این بحران به همکاری دولت و مردم نیاز دارد. از یک سو دولت باید منابع آب در بخش کشاورزی و صنعت را مدیریت کند و از سوی دیگر مردم هم در مصرف آب صرفه‌جویی کنند.

وی اضافه کرد: در بحث صرفه‌جویی نیز باید از رسانه‌ها کمک بگیریم و مردم را به خوبی آگاه کنیم تا بدانند لزوم صرفه‌جویی برای حل بحران آب جدی است.

انتهای پیام