PDA

نسخه کامل مشاهده نسخه کامل : سرعت ما در کیهان!



sansi
17-06-2014, 14:23
بیگ بنگ: زمین ما در حال استراحت نیست. زمین به دور خورشید حرکت می کند. خورشید به دور مرکز کهکشان راه شیری و کهکشان راه شیری به دور گروه محلی کهکشان ها می چرخد.

[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ] ([ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ])
نقشه ی چهار سال آسمان، اعتبار عکس: DMR ([ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]), COBE ([ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]), NASA ([ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ])
به گزارش بیگ بنگ، حرکت زمین به دور خورشید با سرعت ۳۰ کیلومتر در ثانیه یک سال طول میکشد، حرکت خورشید به دور کهکشان راه شیری با سرعت نزدیک به ۲۵۰ کیلومتر در ثانیه انجام میشود و دویست میلیون سال طول خواهد کشید تا یک دور کامل به دور راه شیری بچرخد. حتی کهکشان ما نیز ساکن نیست و با سرعت ۱۰۰ کیلومتر در ثانیه به سمت کهکشان آندرومدا حرکت می کند. اما سرعت همه ی این اجرام کمتر از سرعت تابش پس زمینه کیهانی ([ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]) (CMBR) است.در این نقشه آسمان از ماهواره کوبه (COBE ([ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]))، که مشاهده می کنید، تابش زمینه در جهت حرکت زمین انتقال به آبی ([ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]) گراییده و داغ تر است، در حالی که تابش در طرف مقابل آسمان انتقال به سرخ ([ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]) و سرد را نشان می دهد. این نقشه ([ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]) نشان می دهد که گروه محلی با سرعت نسبی برابر با ۶۰۰ کیلومتر بر ثانیه نسبت به اینتابش اولیه ([ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]) و باستانی حرکت می کند. رفتن کهکشانی از انتهای خوشه ای به انتهای دیگر آن، ۵ میلیارد سال طول می کشد. جالب است که این ارقام را با سن اجرام مختلف موجود در عالم مقایسه کنیم. این سرعت بالا ([ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ])در ابتدا غیر منتظره بود و بزرگی آن نیز هنوز غیر قابل توضیح است. پرسشی که باقی می ماند این است که چرا ما به این اندازه سریع در حرکت هستیم؟ چه چیزی در آن دور دست ([ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]) ما را بسوی خود می کشد؟bigbangpage.com