مشاهده نسخه کامل
: مدلسازي يك ربات
سلام به همه
من مدلسازی این ربات رو تموم کردم ( مدل رو از روي ريفرنس ٢ بعدي ساختم) و در حال حاضر میخوام لایتینگ و تکستچرینگ رو انجام بدم.جرز اولین کارهام هست و تجریه خوبی ندارم.
در مورد لایتینگ هر پیشنهادی دارید ممنون میشم.
[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]
Sent from my iPhone using Tapatalk
M0hsen3D
06-06-2014, 21:05
سلام ,
مدل خوب و پر دیتیلی هست, پینشهاد میکنم سیستم لایتینگ سه نقطه ای رو پیاده کنید.
mohammad ahmadi
06-06-2014, 21:14
فقط میتونم بگم عالی شده
سلام ,
مدل خوب و پر دیتیلی هست, پینشهاد میکنم سیستم لایتینگ سه نقطه ای رو پیاده کنید.
دوست عزيز ميشه بيشتر توضيح بديد همونطور كه گفتم تجربه زيادي ندارم
Sent from my iPhone using Tapatalk
فقط میتونم بگم عالی شده
خيلي ممنونم
Sent from my iPhone using Tapatalk
smspersia
07-06-2014, 07:45
افرین کار زیبای شده :n12:
کسی که مدلینگش اینقدر خوبه صدرصد تکسچرشم خوب میشه
موفق باشی
Lord-Voldemort
07-06-2014, 15:29
سلام
آقای cryarm ، ببخشین اسمتون رو نمی دونم ؟:دی من محمد :n06:
-
یه قانونی وجود داره اینکه شما اول صحنه رو نور پردازی کنید بعد برید سراغ شیدر و تکسچر . بعد از اتمام شیدرینگ و تکسچرینگ ، نورپردازی رو ویرایش کنید.
به نظر من این کار رو می تونید توی یه فضای سیاه رندر کنید یعنی بگراند کار سیاه باشه .
برای نورپردازی من این آموزش رو بهتون پیشنهاد می کنم
برای مشاهده محتوا ، لطفا وارد شوید یا ثبت نام کنید
سلام
آقای cryarm ، ببخشین اسمتون رو نمی دونم ؟:دی من محمد :n06:
-
یه قانونی وجود داره اینکه شما اول صحنه رو نور پردازی کنید بعد برید سراغ شیدر و تکسچر . بعد از اتمام شیدرینگ و تکسچرینگ ، نورپردازی رو ویرایش کنید.
به نظر من این کار رو می تونید توی یه فضای سیاه رندر کنید یعنی بگراند کار سیاه باشه .
برای نورپردازی من این آموزش رو بهتون پیشنهاد می کنم
برای مشاهده محتوا ، لطفا وارد شوید یا ثبت نام کنید
تشكر تست ميكنم بعد آپلود ميكنم نتيجه رو.
اسمم آرمين [emoji13]
Sent from my iPhone using Tapatalk
افرین کار زیبای شده :n12:
کسی که مدلینگش اینقدر خوبه صدرصد تکسچرشم خوب میشه
موفق باشی
خيلي ممنون از تعريفت دوست عزيز
Sent from my iPhone using Tapatalk
اين اولين رندري كه گرفتم.خيلي بيخود شد هيچ فرقي با مدله خامش نكرد
از يك vray light plane و يك vray light dome با قدرت كم استفاده كردم.gi هم روشنه .تكستچراش هم فقط ٢تاس.اصلا جلوه نداره نميدونم چيكار كنم.
[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]
L͠øneWolf
08-06-2014, 01:47
بهت تبریک می گم Cryarm، مدل عالی شده.
اين اولين رندري كه گرفتم.خيلي بيخود شد هيچ فرقي با مدله خامش نكرد
از يك vray light plane و يك vray light dome با قدرت كم استفاده كردم.gi هم روشنه .تكستچراش هم فقط ٢تاس.اصلا جلوه نداره نميدونم چيكار كنم.
[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]
توی یه ربات مثل مال ترانسفورمرز همه اجزا یکپارچه از یه ماده ساخته نشده. هر جزئی متریال و رنگ و بافت خودشو داره.
[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]
ضمنا نورپردازی خیلی مهمه ها. نتیجه کارو صددرصد تغییر می ده یه نورپردازی خوب/بد.
ضمنا اگه فلز گذاشتی حتما از محیط HDRI استفاده کن.
SSS_HHH_OOO
08-06-2014, 02:56
مدل که عالیه
به نظرم ولی رو تکسچرش یکم بیشتر باید کار کنی خیلی کلی شده و کثیفیای رو لبه ها و رنگ پریدگیا رعایت نشدن
بهت تبریک می گم Cryarm، مدل عالی شده.
توی یه ربات مثل مال ترانسفورمرز همه اجزا یکپارچه از یه ماده ساخته نشده. هر جزئی متریال و رنگ و بافت خودشو داره.
[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]
ضمنا نورپردازی خیلی مهمه ها. نتیجه کارو صددرصد تغییر می ده یه نورپردازی خوب/بد.
ضمنا اگه فلز گذاشتی حتما از محیط HDRI استفاده کن.
مشكلم همون نورپردازي و منرياله.بايد چند بار مدل هاي مختلف رو تست كنم تا متوجه بشم.حالا نمونه هارو آپلود ميكنم
Sent from my iPhone using Tapatalk
مدل که عالیه
به نظرم ولی رو تکسچرش یکم بیشتر باید کار کنی خیلی کلی شده و کثیفیای رو لبه ها و رنگ پریدگیا رعایت نشدن
درسته .چون unrap نكردم ترجيح ميدم اون كارها رو تو پست پرو تو فتوشاپ انجام بدم.مرسي
Sent from my iPhone using Tapatalk
Lord-Voldemort
08-06-2014, 15:52
درسته .چون unrap نكردم ترجيح ميدم اون كارها رو تو پست پرو تو فتوشاپ انجام بدم.مرسي
Sent from my iPhone using Tapatalk
کی همچین پیشنهادی داده ؟
شما باید قطعه قطعه مدلتون رو آنرپ بعد تکسچرینگ کنید و به ریز ترین نکات توجه کنید.
-
در مورد این استدیویی که ساختی نه کف داره نه بگراند ، نور هم خوب نیست ، باید حد اقل از 3 تا وی ری پلن استفاده کنی
الان این رندری که انجام دادی سایه ها خورده شدن ، کجان سایه ها ، یه خورده نور رو بیشتر کن تا روشن تر بشه فضا . از نور dome هم استفاده نکن مگه بخوای hdri بزاری .
اینا رو انجام بده دوباره رندر کن ببینیم چی میشه :n02:
چند تا رندر ديگه[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]
Sent from my iPhone using Tapatalk
Lord-Voldemort
14-06-2014, 15:47
آهاااان این شد .کی اینا رو گزاشتی من ندیدم :دی
عالی شده خیلی محشره ، مخصوصا استفاده از رنگ زرد کاملا بجا و زیبا بوده
رندر هات رو اندازشون رو دوبرابر کن الان من زیاد چشمم خوب نمیبینه بخوام کامل نظر بدم :دی
ولی یه اشکال واضحی که معلومه ، البته از رندر پشت ، رفلکت بالاست که انعکاس نور افتاده رو ربات
کامپوزیت هاتم خیلی خوبه ولی خیلی باید بهتر تر باشه ، رندر توی بیابون خیلی خوبه و بهتر از خیابون هست چون رنگ زرد یجورایی با زرد بودن بیابون ست شده ولی این خاک هایی که رو هوا هست باعث شده اصلا ربات به چشم نیاد.
هر چند من تو پست قبلیم گفتم اگه تو استدیو قراره باشه باید استدیوت کاملا سیاه باشه یجورایی حس مخوف بودن رو بده که اعمال نکردی :n24:
ehsan_wwe
14-06-2014, 23:25
عجب کار شاخی شده خدایی عیول داری دمت گرم خیلی خوب و حرفه ای کار کردی روش :n12:
آهاااان این شد .کی اینا رو گزاشتی من ندیدم :دی
عالی شده خیلی محشره ، مخصوصا استفاده از رنگ زرد کاملا بجا و زیبا بوده
رندر هات رو اندازشون رو دوبرابر کن الان من زیاد چشمم خوب نمیبینه بخوام کامل نظر بدم :دی
ولی یه اشکال واضحی که معلومه ، البته از رندر پشت ، رفلکت بالاست که انعکاس نور افتاده رو ربات
کامپوزیت هاتم خیلی خوبه ولی خیلی باید بهتر تر باشه ، رندر توی بیابون خیلی خوبه و بهتر از خیابون هست چون رنگ زرد یجورایی با زرد بودن بیابون ست شده ولی این خاک هایی که رو هوا هست باعث شده اصلا ربات به چشم نیاد.
هر چند من تو پست قبلیم گفتم اگه تو استدیو قراره باشه باید استدیوت کاملا سیاه باشه یجورایی حس مخوف بودن رو بده که اعمال نکردی :n24:
مرسي
اره اون رندر از پشت خوب نيست كلا رفلكت اصلا به اين كار نمياد.دارم رو ٢ ٣ تا كامپوزيت ديگه كار ميكنم تموم بشه آپلود ميكنم .يك رندر استوديو با بك مشكي هم ميگيرم .
Sent from my iPhone using Tapatalk
عجب کار شاخی شده خدایی عیول داری دمت گرم خیلی خوب و حرفه ای کار کردی روش :n12:
خيلي ممنونم دوست عريز
Sent from my iPhone using Tapatalk
[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]
Sent from my iPhone using Tapatalk
اينم يك رندر ديگه كه روش كار كردم.
Sent from my iPhone using Tapatalk
آهاااان این شد .کی اینا رو گزاشتی من ندیدم :دی
عالی شده خیلی محشره ، مخصوصا استفاده از رنگ زرد کاملا بجا و زیبا بوده
رندر هات رو اندازشون رو دوبرابر کن الان من زیاد چشمم خوب نمیبینه بخوام کامل نظر بدم :دی
ولی یه اشکال واضحی که معلومه ، البته از رندر پشت ، رفلکت بالاست که انعکاس نور افتاده رو ربات
کامپوزیت هاتم خیلی خوبه ولی خیلی باید بهتر تر باشه ، رندر توی بیابون خیلی خوبه و بهتر از خیابون هست چون رنگ زرد یجورایی با زرد بودن بیابون ست شده ولی این خاک هایی که رو هوا هست باعث شده اصلا ربات به چشم نیاد.
هر چند من تو پست قبلیم گفتم اگه تو استدیو قراره باشه باید استدیوت کاملا سیاه باشه یجورایی حس مخوف بودن رو بده که اعمال نکردی :n24:
اين يكي خاكشو كم كردم
Sent from my iPhone using Tapatalk
SSS_HHH_OOO
18-06-2014, 22:25
آقا بسیار عالی. خیلی خوب شدن رندرا و مدل هم که عالیه
سلام مجدد.اين يك demo Reel كه براي همين رباته ساختم
[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]
Sent from my iPhone using Tapatalk
Lord-Voldemort
22-06-2014, 00:14
سلام مجدد.اين يك demo Reel كه براي همين رباته ساختم
[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]
Sent from my iPhone using Tapatalk
بسی جالب و لذت انگیز بود
مرسی
اینم لینک دانلود واسه دوستان
[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]
بسی جالب و لذت انگیز بود
مرسی
اینم لینک دانلود واسه دوستان
[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]
تشكر فراوان
Sent from my iPhone using Tapatalk
M0hsen3D
22-06-2014, 17:12
سلام,
خیلی خوب کار کردین تا اینجا تبریک میگم
اما در مورد اون سیستم نور سه نقطه ای که بهش اشاره کردم یه مطلب در مورد اشنایی با این سیستم نورپردازی میزارم همین جا امیدوارم یه دردتون بخوره...
ببینید چند نوع سیستم نورپردازی استاندارد مثل Bounce light , Silhouette light و ... هست که پر استفاده ترین و معروف ترین سیستم نورپردازی Three-point lighting که شما اگه عینا همین رو سرچ بزنید کلی مطلب دیگه در موردش پیدا میکنید.
تو این سیستم سه تا منبع نور وجود داره
1.Key light که در زاویه 45 درجه از دوربین وجود داره و به عنوان نور اصلی استفاده میشه و همچنین پر نور ترین نور هست تو صحنه که اون قسمتی که میتابه ( به عنوان مثال در کارکتر قسمت صورت تا گردن) بیشترین توجه رو جلب میکنه یا به اصطلاح فوکوس اون قسمت هست.
2.Fill Light که در زاویه 90 درجه مخالف Key light قرار میگیره و سمت دیگه که Key light بهش نمیتابه و تاریک هست دارای نور میکنه که کمترین میزان نو رو هم داره.
3. Rim Light معمولا در قسمت پشت object قرار میگیره و دور object رو نو میتابونه.
یه نمونه هم میزارم
[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]
([ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ])Painting robots By Gleb Alexandrov
به این کار دقت کنید...
سمت راست این ربات اون قسمتی که چند تا دوربین کوچیک وجود داره و قسمت سرش که Key Light قرار داره
این هم توضیحات خودم رو عکس
[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]
اینم یه مثال دیگه از خودم که تفکیکش کردم
No Light
[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]
Key Light
[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]
Fill Light
[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]
Rim Light
[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]
All Lights
[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]
موفق باشید :n16:
سلام,
خیلی خوب کار کردین تا اینجا تبریک میگم
اما در مورد اون سیستم نور سه نقطه ای که بهش اشاره کردم یه مطلب در مورد اشنایی با این سیستم نورپردازی میزارم همین جا امیدوارم یه دردتون بخوره...
ببینید چند نوع سیستم نورپردازی استاندارد مثل Bounce light , Silhouette light و ... هست که پر استفاده ترین و معروف ترین سیستم نورپردازی Three-point lighting که شما اگه عینا همین رو سرچ بزنید کلی مطلب دیگه در موردش پیدا میکنید.
تو این سیستم سه تا منبع نور وجود داره
1.Key light که در زاویه 45 درجه از دوربین وجود داره و به عنوان نور اصلی استفاده میشه و همچنین پر نور ترین نور هست تو صحنه که اون قسمتی که میتابه ( به عنوان مثال در کارکتر قسمت صورت تا گردن) بیشترین توجه رو جلب میکنه یا به اصطلاح فوکوس اون قسمت هست.
2.Fill Light که در زاویه 90 درجه مخالف Key light قرار میگیره و سمت دیگه که Key light بهش نمیتابه و تاریک هست دارای نور میکنه که کمترین میزان نو رو هم داره.
3. Rim Light معمولا در قسمت پشت object قرار میگیره و دور object رو نو میتابونه.
یه نمونه هم میزارم
[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]
([ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ])Painting robots By Gleb Alexandrov
به این کار دقت کنید...
سمت راست این ربات اون قسمتی که چند تا دوربین کوچیک وجود داره و قسمت سرش که Key Light قرار داره
این هم توضیحات خودم رو عکس
[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]
اینم یه مثال دیگه از خودم که تفکیکش کردم
No Light
[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]
Key Light
[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]
Fill Light
[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]
Rim Light
[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]
All Lights
[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]
موفق باشید :n16:
خيلي خيلي ممنونم .مرسي از توضيح عاااايت.كاملا متوجه شدم.فقط يك سوال ديگه.با اين روش تو وي ري از چه نورهايي استفاده بايد بكنم كه بهترين نتيجه رو بده؟؟
Sent from my iPhone using Tapatalk
M0hsen3D
23-06-2014, 21:30
خواهش میکنم,
با vray من خیلی کم کار کردم و تجربه ی زیادی ندارم. امیدوارم دوستان vray کار یتونن راهنمایی کنن.
Lord-Voldemort
23-06-2014, 22:12
خيلي خيلي ممنونم .مرسي از توضيح عاااايت.كاملا متوجه شدم.فقط يك سوال ديگه.با اين روش تو وي ري از چه نورهايي استفاده بايد بكنم كه بهترين نتيجه رو بده؟؟
Sent from my iPhone using Tapatalk
از vraylight در حالت plane استفاده کن .
تو این حالت ها که محسن عزیز بهشون اشاره کرده بسته به مکان شما باید تیک رفلکت و گلوسی رو بردارین .
آرمین جان اگه دقت کرده باشین من توی صفحه ی اول یه آموزشی رو بهت توصیه کردم که همین توضیحات دوستمون رو با tip هاش توضیح میده ، ولی شما به سادگی از کنارش گذشتی . یکی از کاملترین مجموعه ها در ساخت استدیو هست . من خیلی از این آموزش استفاده کردم و در اولین فرصتی که پول دستم بیاد هزینه ی این آموزش رو به سازندش می پردازم البته من این رو دانلود کردم و هزینه ای ندادم :دی
از vraylight در حالت plane استفاده کن .
تو این حالت ها که محسن عزیز بهشون اشاره کرده بسته به مکان شما باید تیک رفلکت و گلوسی رو بردارین .
آرمین جان اگه دقت کرده باشین من توی صفحه ی اول یه آموزشی رو بهت توصیه کردم که همین توضیحات دوستمون رو با tip هاش توضیح میده ، ولی شما به سادگی از کنارش گذشتی . یکی از کاملترین مجموعه ها در ساخت استدیو هست . من خیلی از این آموزش استفاده کردم و در اولین فرصتی که پول دستم بیاد هزینه ی این آموزش رو به سازندش می پردازم البته من این رو دانلود کردم و هزینه ای ندادم :دی
محمد جان. .درست ميگي انو اون موقع دانلود نكردم چون بيشتره فكرم رو تكستچر بود.همين الان دانلودش ميكنم.تشكر
Sent from my iPhone using Tapatalk
اين عكس رو قبلا آپلود كردم.البته اين يكي حالت ربات رو تغيير دادم و رنگ گرم رو بيشتر كردم توي صحنه.سعي كردم از نوردهي سه نقطه اي استفاده كنم كه دوستمون ياد داد.كلا من مبتدي هستم و دارم تمرين ميكنم.ميدونم ايراد زياد داره ولي ميخوام بزارمش cgart.ir براي شروع[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]
Sent from my iPhone using Tapatalk
[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]
خيلي ديگه كليد كردم رو اينكارِ :D
قول ميدم آخرين عكسش باشه[emoji13]
Sent from my iPhone using Tapatalk
[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]
اينم تكسچرينگ رندر بالاييه.
SSS_HHH_OOO
31-07-2014, 20:19
ایول خیلی خوبه
پس بیشتر کار تکسچرو میبری تو پست پروداکت
ایول خیلی خوبه
پس بیشتر کار تکسچرو میبری تو پست پروداکت
اره رو اين بخصوص بيشترشو تو فتوشاپ كار كردم
بجه ها من این ربات پرینت سه بعدی گرفتم میتونید مقالشو ازینجا بخونید.
لینک ([ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ])
[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]
vector11
24-05-2016, 11:43
عالی:n12::n12::n12::n12::n12::n12::n12::n12:
vBulletin , Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.