PDA

نسخه کامل مشاهده نسخه کامل : با سرويس جديد گوگل پس از کليک بر روي کالا با فروشنده آن صحبت کنيد!



Sphinx
30-08-2006, 11:50
خبرگزاري سلام- دو شرکت گوگل و eBay با همکاري هم قابليتي را به فروشگاه هاي اينترنتي خود اضافه کرده اند که با استفاده از آن کاربر مي تواند پس از انتخاب يک کالا براي خريد و کليک کردن بر روي آن مستقيما با فروشنده صحبت کند.
اين کار با استفاده از يکي از دو نرم افزار Skype يا Google Talk امکان پذير خواهد بود. البته دسترسي عمومي به اين قابليت از اواخر زمستان امسال ممکن خواهد بود.
در همين حال گوگل قصد دارد به ارائه دهنده انحصاري آگهي هاي متني مبتني بر نتايج جستجو در مجموعه سايتهاي eBay مبدل شود.
گفتني است که جزييات مربوط به قرارداد دو طرف افشا نشده است.
------------
گوگل قراردادي را با شركت eBay به امضا رسانده است كه طي آن گوگل مسئوليت تامين انحصاري تبليغات text-based وب سايت eBay را در خارج از ايالات متحده‌ي آمريكا بر عهده خواهد گرفت.
طبق توافقاتي كه روز دوشنبه اعلام شد، قرار است گوگل و eBay همكاري خود را در رابطه با خدمات تبليغاتي"click to call" نيز آغاز كنند. اين تكولوژي به اين صورت است كه متقاضيان قادر خواهند بود درخواست تبليغات شركت و اگهي‌هاي خود را اعلام كنند.
دو شركت ادعا كرده‌اند كه زمان اين قرار داد هنوز معين نشده است، با اين حال تصميم دارند تمامي درآمد‌هاي حاصل را بين خود تقسيم كنند.

طرح click to call
گوگل در اوايل سال جاري قرارداد مشابه‌اي را با ياهو نيز به امضا رساند كه در آن پروژه، ياهو نماينده‌ي انحصاري تبليغات گرافيكي وب سايت eBay بود و آن دو نيز در زمينه‌ي تكنولوژي click to call همكاري داشته‌اند.
كاربران دو شركت مي‌توانند با استفاده از خدماتGoogle talk و يا eBay skype با خريداران eBay و تبليغ كنندگان گوگل مكاتبه كنند.
اين همكاري تا سال 2007 آغاز نخواهد شد. دو شركت تصميم دارند ماه‌هاي متوالي بر روي قسمت‌هاي مختلف اين پروژه كار كنند و زمان بندي‌هايشان نيز به نتايج حاصل از آزمايش اين پروژه بستگي دارد.
eBay پيش از اين سرويس click to call را توسط خدمات Skype به فروشندگان خود ارايه داده است. نخستين بار در ماه ژوئن در آمريكا اين سرويس ارايه شد و هم اكنون در كشور‌هاي ديگري نظير انگلستان و كانادا موجود است.