مشاهده نسخه کامل
: لودکردن تکسچر در opengl
shekoofeh14
19-05-2014, 23:12
باسلام.
من میخوام یک عکس را به جای رنگ روی سطح یک مثلث بگذارم. طریقه رسم مثلث با اپن جی ال را میدانم ولی در لود کردن عکس و قرار دادن آن اشکال دارم.در نوشتن کد راهنماییم کنید. ممنون
ehsan_wwe
19-05-2014, 23:46
سلام
اول باد نرمال رو مشخص کنی
بعد UV رو
بعد تکسچر رو روش بدی
یه رفرنس خوب
[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]
shekoofeh14
20-05-2014, 18:56
این ها را باید داخل تابع صدا زده شده glDisplayFuc بنویسم؟
و بجای texture& باید اسم عکس bmp بزارم ؟ مثلا grass.bmp ؟
shekoofeh14
20-05-2014, 21:15
از این مطلبی که خوندم اینجوری برداشت کردم و این کدو نوشتم ولی جوابی نمیده!!! خیلی سعی کردم ولی نمیشه لطفا راهنمایی کنید.
برای مشاهده محتوا ، لطفا وارد شوید یا ثبت نام کنید
SSS_HHH_OOO
20-05-2014, 23:48
این سوال رو تو انجمن برنامه نویسی بپرسید سریع جواب بگیرید
L͠øneWolf
21-05-2014, 02:09
(اول این که کدی که دارید می نویسید خیلی قدیمیه. اگه برای درسه اشکالی نداره. اما اگه دارید خودآموز میخونید کتابی رو که دارید از روش می خونیدو بندازید دور و یه کتاب جدید تر بردارید! :n01:)
نکته اول این که لازم نیست هر بار موقع رندر گرفتن یه بار فایل تکسچر رو لود کنید. کافیه texture رو بایند کنید.
دوم این که دارید فایل bmp رو اشتباه می خونید. bmp خودش هدر و ... داره. می تونید از کتابخونه هایی مثل glimg یا کتابخونه های دیگه استفاده کنید.
سوم این که چرا gluOrtho2D ( 0.0 , 300.0 , 0.0, 300.0)؟ مربعی که می کشید یک در یکه و تو 300 در 300 گم می شه...
پیشنهاد من اینه که برای شروع کار به جای این که آرایه دیتا رو از تو فایل بخونید یه تابع بنویسید که آرایه رو دستی پر کنه. مثل این:
برای مشاهده محتوا ، لطفا وارد شوید یا ثبت نام کنید
shekoofeh14
26-05-2014, 11:32
از راهنمایی همه ممنون. ولی بازم نتونستم! مطالبی که میخونم خیلی پیچیدست.
L͠øneWolf
26-05-2014, 18:41
فکر کنم بهتره بیشتر توضیح بدید! :)
shekoofeh14
26-05-2014, 19:41
ببینید تا اینجا برنامه! حالا چی به کجای برنامه اضافه کنم که یه عکس به نام grass.bmp به جای مثلث قرار بگیرد.
برای مشاهده محتوا ، لطفا وارد شوید یا ثبت نام کنید
L͠øneWolf
26-05-2014, 20:09
برای مشاهده محتوا ، لطفا وارد شوید یا ثبت نام کنید
فقط باید به جای fill_texture باید یه تابع بذارید که فایل grass.bmp رو تو آرایه لود کنه.
کدشم C++ هست که می تونید تبدیل کنید...
shekoofeh14
26-05-2014, 21:08
fill_texture مگه خودش تابع نیست! کلا باید عوضش کنم؟
ممنون
L͠øneWolf
26-05-2014, 22:47
fill_texture مگه خودش تابع نیست! کلا باید عوضش کنم؟
ممنون
بله، fill_texture آرایه data رو با یه ترکیب رنگی پر می کنه. شما می خواید آرایه data رو با محتویات فایل bmp پر کنید. تابعش توی اینترنت هم هست.
بچه ها کسی تابع لود کردن bmp تو آرایه رو داره؟
ehsan_wwe
27-05-2014, 02:06
تو C# فقط تجربه دارم
که اونم تو Graphic.dll هست
vBulletin , Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.