PDA

نسخه کامل مشاهده نسخه کامل : ۱۵ فارغ التحصیل طب سنتی بیشتر در کشور نداریم



wichidika
28-04-2014, 17:54
رئیس گروه داروشناسی طب سنتی دانشگاه علوم پزشکی تهران:
۱۵ فارغ التحصیل طب سنتی بیشتر در کشور نداریم

رئیس گروه داروشناسی طب سنتی دانشگاه علوم پزشکی تهران گفت:‌ با وجود سابقه طولانی طب سنتی در ایران حدود 15 فارغ‌التحصیل طب سنتی بیشتر نداریم و فقط 5 فارغ‌التحصیل دارویی طب سنتی در کشور وجود دارد.

[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]




Tweet ([ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ])


به گزارش خبرنگار بهداشت و درمان فارس غلامرضا امین عصر امروز در نشست اولین همایش و جشنواره طبیعت گردی، طب سنتی و گیاهان دارویی گفت: پایه‌ تولید داروهای مصرفی و شیمیایی اکنون داروهای گیاهی هستند.
وی ادامه داد: متأسفانه با وجود اینکه در طب سنتی پیشینه طولانی داریم اما هنوز حدود 15 فارغ‌التحصیل طب سنتی بیشتر وجود ندارد و حدود 5 نفر فارغ‌التحصیل دارویی طب سنتی در کشور شناسایی شده است. البته دوره‌های بازآموزی قرار داده‌ایم تا در این زمینه طب سنتی رشد کند.
امینی گفت: بعد از قرن ها اقداماتی آغاز شده تا بتواند از ظرفیت‌های طب سنتی استفاده شود. اینکه در حال حاضر گروه پزشکان، داروهای گیاهی در عطاری را تجویز نمی‌کنند و به آن اعتماد ندارند به دلیل عرضه نامناسب آنهاست.
وی گفت: اگر داروهای گیاهی به صورت قرص و اقلام دارویی نوین عرضه شود کسی به آن معترض نخواهد شد. این در حالی است که بزرگترین داروهای شیمیایی در دنیا مانند داروهای ضد سرطان پایه گیاهی دارند.
رئیس گروه داروشناسی طب سنتی دانشگاه علوم پزشکی تهران گفت: شعار طب سنتی دارو و درمان نیست و به دنبال درمان به شکل دارو و عمل‌های جراحی سنگین نیست بلکه آموزش زندگی است، بهتر است.
انتهای پیام/