PDA

نسخه کامل مشاهده نسخه کامل : مايكروسافت مجبور به حذف "مديا پلير" از "ويندوز" در كشور كره‌جنوبي شد



Sphinx
27-08-2006, 13:49
درپي شكايت كميسيون تجارت عادلانه كشور كره جنوبي، شركت مايكروسافت از اين پس تنها مي‌تواند نسخه‌هايي از سيستم‌عامل "ويندوز" خود را در اين كشور به فروش برساند كه نرم‌افزارهاي "مديا پلير" و همچنين "مسنجر" اين شركت از آنها حذف شده باشند.
به گزارش خبرگزاري رويترز، اين كمسيون در دسامبر گذشته شركت مايكروسافت را ‪ ۳۴‬ميليون دلار بابت انحصارطلبي در بازار نرم‌افزار جريمه كرد و اعلام كرد فروش "ونيدوز" با نرم‌افزارهاي "مديا پلير" و "مسنجر" اين شركت سبب مي‌شود ساير شركتهاي نرم‌افزاري سازنده محصولات مشابه در مقابل "مايكروسافت" شانس رقابت كمتري داشته باشند.
كميسيون مذكور اعلام كرد مايكروسافت تنها در صورتي مي‌تواند "ويندوز" را در اين كشور به فروش برساند كه نرم‌افزارهاي ياد شده از آن حذف شده باشند.
درپي درخواست اين كميسيون، مايكروسافت از روز پنج‌شنبه فروش نسخه‌هاي اصلاح شده "ويندوز" كه "مديا پلير" و "مسنجر" اين شركت از آنها حذف شده‌اند، را در كره جنوبي آغاز كرده‌است.
شركت "مايكروسافت" همواره اعلام كرده‌است وجود نرم‌افزارهايي از قبيل "مديا پلير" در "ويندوز" منافاتي با استفاده از ساير نرم‌افزارهاي شركتهاي رقيب ندارد اما برخي كشورهاي اروپايي و هم‌اكنون كره جنوبي، مايكروسافت را به اصلاح نسخه‌هاي "ويندوز" فروخته شده در اين كشورها مجبور كرده‌اند.
كره‌جنوبي يكي از ‪ ۱۰‬بازار اصلي نرم‌افزارهاي شركت مايكروسافت محسوب مي‌شود

soleares
27-08-2006, 15:00
راستي يه سوال داشتم مسنجر رو چرا نصبش كردن ؟