PDA

نسخه کامل مشاهده نسخه کامل : Metal Gear Solid V: Ground Zeroes



Layken
06-03-2014, 15:57
مقدمه ای برای رویارویی با نهایت درد



[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]


سازنده: Kojima Productions

ناشر: Konami

پلتفورم: PS4 - Xone - X360 - PS3

سبک: Action-adventure, stealth اکشن ماجراجویی مخفی کاری

کاگردان، تهیه کننده، طراح ارشد: Hideo Kojima

اهنگساز: Harry Gregson-Williams | Ludvig Forssell

انجین: Fox Engine

[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]

*داستان از کجا شروع می شود

در 25مین سالگرد سری بازی های بزرگ Metal Gear کارگردان اقای کوجیما عنوان جدید خودش را با نام Metal Gear Solid: Ground Zeroes معرفی کرد عنوانی که با موتور جدید و معرفی شده Fox Engine در حال ساخت است. Fox Engine موتور تازه ساخته شده تحت نظر خود اقای کوجیما است و کوجیما اشاره کرده که با این موتور توانایی وارد شدن به دنیای جدیدی از متال گیر ها خواهیم بود.
مثل همیشه نمایش بازی مملو بود از رمز و رازهای مخصوص کوجیمایی و بسیار سینمایی و هیجان انگیر که نوید یک بازی عظیم دیگر از این سری را میداد، چیزی که نمایش داده شد یک پایگاه کاملا تحت مراقبت نیروهای مسلحی به نام آمگا (omega) را نشان میداد که یک تیم از نظامی ها برای انجام کاری به همراه یک فرد خاص(SkullFace) وارد این پایگاه می شوند، دقیق معلوم نیست که این پایگاه کجاست و این افراد به چه دلیلی با احترامات زیاد به داخل پایگاه که بیشتر شبیه یک منطقه قرنطینه شده تحت کنترل دقیق نیروهای نظامی هست راهنمایی می شوند. نظامیانی که همه انها از ارم XOF بر روی پیراهن های خود استفاده میکنند، XOF برعکس شده نام FOX است تیمی که از بین رفته.
اما قضیه رفته رفته جالب تر می شود چند فرد تازه وارد و ان فرد خاص زیر هوای توفانی و شدید به یک سلولی که یک کودک داخل ان حضور دارد (شخصیت چیکو که در ادامه توضیح خواهم داد) نزدیک شده و مرد مرموز که هنوز صورتش نشان داده نشده به سلول نزدیک شده و یک واکمن حاوی یک نوار به پسرک داخل سلول میدهد و به او می گوید و به او می گوید که: م همه چیز را میدانیم، نگران نباش اون زیاد زجر نکشید!
و به هنگام رفتن به پسرک داخل سلول میگوید که سلام من را رئیست برسان، پسرک داخل سلول به شکل عیجیبی بر روی سینه خودش یک ورودی هدفون دارد که واکمن را توسط ان به سینه خودش وصل میکند و در همین لحظه در ویدئو بازی کی موزیک نواخته می شود (موزیک انتهایی اشنا برای متال دوستان، عنوان شاهکار MGS4 )


[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]
? Kept you waiting,huh

سپس نیروهای XOF سوار بر یک جیپ محل پایگاه رو ترک میکنند. د راین حین دیالوگ های مهمی گفته می شود در مورد PAZ که بین اسنیک و میلر رد و بدل می شود، اسنیک متوجه می شود که بدن PAZ توسط یک ماهیگیر پیدا شده و هر لحظه ممکنه که نیروهای دشمن او را پیدا کرده و توسط اطلاعاتی که دارد خطری برای اسنیک و گروه او باشد.
در همین حین مرد خاص به همراه نیروهای خودش در حال ترک کردن پایگاه هستن و به یک باند هلیبورد میرسن که در انجا تقریبا هیکل مرد دیده می شود که یک کلاه کابویی بر سر دارد در همین راستا همین فرد به وسیله یک وسیله خاص به طرز عجیبی نوشته روی بالگرد را پاک میکند نوشته (XOF) را از روی بالگرد پاک میکند. و سپس دوربین نزدیک شده و مرد کلاه خودش را برمیدارد و ما میتوانیl نصف صورت او را ببینیم اما با ظاهری متفاوت تقریبا کل صورت این فرد سوخته و از بین رفته بود.
همه نیروها به همراه مرد خاص سوار هلیکوپترها می شوند و محل را ترک میکنند در همین حین همه اعضای داخل کابین بالگرد علامت ها و پلاکارت های روی لباس هایشان را که علامت XOF را داشت از روی لباس هایشان کنده و به بیرون پرت میکنند!!
در همین حین که شاهد پراکنده شدن علائم ها در بیرون هستیم ناگهان اسنیک را میبینیم که به اهستگی و ارامی دارد وارد همین پایگاه می شود او خزیده و در همین حال با میلر صحبت می کند و وقتی به موقعیت مشخصی میرسد به میلر میگوید که من به محل مناسب پایگاه رسیدم و میلر می گوید تو با گذشت این همه سال و سن هنوز بسیار ماهر و زبده هستی.
اما این اسنیک کیست؟
دوربین هر لحظه نزدیک می شود همه چشمها خیره به چهره ای هستند که قراره از پشت دوربین دید در شب نمایش داده بشه و بله او کسی نیست جز رئیس بزرگ Big Boss
داستان جالب تر شد، کوجیما بعد از شاهکار MGS3 باز هم می خواهد ما را با رئیس بزرگ که محبوب ترین شخصیت مرد تمامی متال بازها در دنیای بازی محسوب می شود همراه کند.

[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]
حسرت یک مخفی کاری را میکشید؟ این کمپ منتظر شما است.


اما در VGA 2012 ورق برگشت و کوجیما رمز و رازهای کارهای خود را افزایش داد، اینبار ویدئو تازه نمایش درامده از بازی اتفاقات متفاوت و تعجب برانگیزی را نشان داد. ویدو ترکیبی بود از یک عنوان جدید و GZ میگم عنوان جدید چون که برخی اتفاقات بازی با دوران GZ جور در نمیامد و در نهایت نام The Phantom Pain در انتهای متال گیر نقش بست.
و میشه گفت همگان به این نظر رسیدند که کوجیما نام عنوان خود را تغیر داده و متال گیر از یک عنوان Spine-off به یک عنوان شماره دار تبدیل شد. اما مشاهدات ویدئو چیز دیگری میگفت و مخصوصا خود کوجیما، در ویدئو شاهد برخی تغییرات بازه زمانی هستیم در شروه ویدئو شاهد این هستیم که میلر و اسنیک به شدت زخمی شده و چندین دکتر و پزشک دارند برای معالجه نجات زندگی انها تلاش میکنند، میلر دارد تقاضا می کند که پزشکان حاضر به هر شکلی که شده جان اسنیک را نجات دهند و نذارند که او از بین برود و در این کش و قوص با شنیدن صدای نوار قلب اسنیک متوجه بازگشت او به حیاط می شویم اما میلر به یک فرد سومی نیز اشاره می کند که ما ویدئو را از نمای او میدیدم و سوالی که پیش میاد این فرد سوم کیست؟ در همین راستا میبینیم که به پایگاه اسنیک یعنی Mother Bass حمله شده (پایگاهی که اسنیک بعد از جدایی از امریکا تاسیس کرده) و اسنیک دارد از دور با صورتی زخمی و چهره ای ناراحت به پایگاه در حال نابود شده خود نگاه می کند عصبانی هم است. در ادامه ویدئو میبینیم که اسنیک در حال نجات نیروهای خودی هست و در کنار miller در حال فرار از دست دشمن از پایگاه خود است، نیروهایش یکی یکی کشته می شوند و تا بالگرد به سختی و زخمی خود را می رسانند. همه چیز از بین رفته و همگی عصبانی از این اوضاع هستند.
باز ویدئو نکاتی جدید را نشان میدهد و به دوران بستری بودن اسنیک برمیگردد صحنه هایی رو میبینیم که یک گروه نظامی به بیمارستان حمله کرده و مشخص هست که قصد جان اسنیک را دارند ولی اسنیک به کمک یک فردی که چهره باندپیچی شده دارد درحال فرار است و البته یکی از دستانش را به شکل مصنوعی در اختیار دارد. مردی که صورت باندپیچی شده دارد بارها به اسنیک کمک می کند تا از میان درگیریهای داخل بیمارستان فرار کند تا این که وقتی به هنگام فرار با ی وسیله نقلیه تصادف می کنند د راین حین اسنیک خود را به سختی بیرون می کشاند و مشاهده م یکند که سایکو مانتیس بر بالای سر او حاضر است و قصد دارد تا هلیکوپتری که قصد حمله به اسنیک را دارد منهدم کند. در ادامه میبینیم که ocelot به یکباره وارد درگیری شده و با یک اسب به کمک جان اسنیک میرسد.در ویدئو شاهد اتفاقات عجیبی هم هستیم مثل وارد شدن به یکباره یک نهنگ بزرگ که یک بالگرد را میبلعد یا برخی اتفاقات عجیب که تاحدودی میشه فهمید این موارد توهماتی است که اسنیک به دلیل بستری بودنش داشت، دارد.اما انتهای ویدئو همه را وارد یک شوک میکند و ما شاهد هستیم که فردی در بیمارستان به هوش می اید و پرستار از اوج خوشحالی که شاهد به هوش امدن مریض شده برای خبر کردن دکتر خارج می شود، دکتر امده و به مریضش روی تخت که اسنیک هست می گوید: (بزار بهت بگم تو الان حدود 9 سال است که در کما بودی)

*پیچیدگی داستان به اندازه کل این سری
سوالات به وجود امده نه تنها جواب داده نشد بلکه سوالات بیشمار دیگری نیز بعد از نمایش این ویدئو به وجود امد (که البته به اکثر انها در ادامه پاسخ خواهم داد)
همه چیز تا زمان E3 2013 ماند تا معلوم شد، در مراسم کنفرانس مایکروسافت اولین ویدئو بازی مربوط بود به نمایش عنوان MGS V: TPP و با یک هشدار در مورد حذف چند ثانیه ای ویدئو در ابتدای نمایش به خاطر داشتن درصد بالای خشونت، ویدئو شروع می شود و ما اسنیک را در کنار اسلات میبینیم که در کشور افغانساتن حضور دارند و اسلات به اسنیک می گوید که افغانستان منطقه بسیار بزرگی است و همچنین به دلیل وضعیت اب و هوایی و کوهستانی که دارد برای مخفی شد بسیار عالی و اسنیک را رهسپار ماموریت میکند.
همه چیز تغییر کرده و اسنیک با اسب خود به منطقه مورد نظر می رود و ما اینبار شاهد جدیدترین تکنیک هایی هستیم که وارد سری متال گیر شده و میشه گفت که کلا بازی دگرگون شده اسنیک ویژگی های جدیدی دارد و بسیار فرزتر و خاص تر شده(به تغییرات گیم پلی در ادامه اشاره خواهم کرد)
اسنیک خود را در شب به هدف رسانده و میبینیم که میلر با یک دست و پای از دست داده اسیر دشمن شده و اسنیک او را نجات می دهد، قضیه پیچیده می شود و سوالات همچنان به مانند خود دشمن های این سری بر سر اشنایان سری متال گیر به شکل علامت سوال شکل میگیرد. شخصیت های جدید معرفی شده و نام چند تا از شخصیت های سری معلوم می شود.
فضای داستانی کاملا تحت یک دگرگونی قرار گرفته و حتا در اخر نمایش میبینیم که اسنیک در به تعدادی کودکان خردسال سیاه پوست میرسد که در داخل قفس زندانی هستند و بعد از ان سریع نشان می دهد که اسنیک به سمت انها شلیک میکند (که اما واضحه که دو تصویر به صورت کات در کنار هم قرار گرفتند)
اما همچنان یک چیزی در این سری جدید در جای خودش قرار ندارد ان هم نوع نگرش اسنیک یا رئیس بزرگ Big Boss خواهد بود، خیلی از متال دوستان و طرفداران رئیس بزرگ انتظار اینو دارند که شاید با شخصیتی متفاوت از اسنیک روبرو خواهیم شد و این اسنیک خشن تر و بی رحم تر از قبل شده است.
برخی گفتگوهای سخت گیرانه میلر با اسنیک و از بین رفتن پایگاه مادر، و مهمترین نکته این که یک فرد با یک کلاه و عینکی که مخصوص میلر است دارد یک نفر را شکنجه می کند و با اسنیک هم سرو سری دارد. سوال اینجاست که ایا اسنیک برای رسیدن به هدف دست به شکنجه دشمنان خود خواهد زد؟ و این که ایا واقعا اسنیک کودک داخل قفسی که در ویدئو ابتدایی یک واکمن به سینه او وصل بود با دستان خود خواهد کشت و اصلا ان کودک کیست؟
تقریبا در این ویدئو اکثر جزییات داستانی بازگو می شود و سرنخ هایی به بازیبازها داده می شود،بعد از نمایش ویدئو معلوم می شود که MGS V: TPP و MGS V:GZ هر دو یک بازی مجزا هستند.
کوجیما خود تایید کرد که بازی بسیار تغییر کرده و داستان ان شامل تغییرات جزیی شده که البته به گفته خود او این تغییرات لازم بود.
نکته: (چون برخی اطلاعات به دست امده مخصوص MGS V:TPP است بنابراین سعی کردم تا هر چیزی که به GZ مرتبط باشه را درباره داستان توضیح بدم)



[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]
From `FOX` Two Phantoms Were Born


* کمی در مورد شخصیت ها بدانیم
با توجه به این که Ground Zeroes مقدمه ای برای نسخه اصلی MGS V:TPP خواهد بود بنابراین تعداد کل همه شخصیت ها داخل GZ حضور نخواهند داشت یا حداقل اطلاعاتی که تا الان در اختیار داریم به چنین نکته ای اشاره می کنه.

Snake - Big Boss
[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]
Big Boss یا اسنیک از اصلی ترین شخصیت های این سری و این بازی محسوب می شود و بسیار محبوب نیز است، اسنیک شخصیت اصلی بازی است و ما داستان را به همراه این شخصیت انجام خواهیم داد. با توجه به این که اطلاعات زیادی در مورد این شخصیت بازگو کردیم بنابراین میریم سراغ شخصیت بعدی

Revolver Ocelot
[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]

بدون هیچ شکلی اسلات (Ocelot) در حد و اندازه های اسنیک محبوب و مشهور است، او یکی از تاثیرگذاران و مهم ترین اشخاص FOXHOUND محسوب می شود و از جمله افرادی بود که با Boss و Zero در سال 1965 وارد جنگ شاگوهات شدن. اسلات فرد بسیار ورزیده ای در امر استفاده از اسلحه کمری رولور است و بر همین اساس به اسلات رولور مشهود شده است. اسلات و اسنیک در ابتدا عقاید مخالفی داشتند اما بعد ها هر دوی انها برای رسیدن به یک هدف مشخص با همدیگر متحد شدن به طوری که اسنیک برای اسلات تبدیل به یک فرد مقدس میشه و بعد از فوت اسنیک تلاش میکنه که راه او را ادامه بده و دنیا رو به ارامش برسونه. کنار هم بودن دو دشمن دیرینه و ایجاد اتحد در این قسمت باعث شگفتی خواهد شد.
Troy Baker معروف به عنوان صداپیشه شخصیت اسلات انجام وظیفه خواهد کرد.

Master Miller

[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]
میلر از جمله دوستان و همکاران قدیمی اسنیک، کسی که به طور مداوم توسط Codec یا بی سیم با او در ارتباط خواهیم بود.
میلر در قسمت های MGS:PW حضور داشته و به اسنیک برای جمع اوری نیروهای ارتش بدون مرز کمک می کرده و انها را اموزش داده و حتا یکی از مربیان سالید اسنیک نیز بوده.
در بین ویدئوها میبینیم که میلر دست و پای خود را از دست میدهد و با توجه به دیالوگ هایی که از میلر شنیدیم معلوم که یکی از مهم ترین و تاثیرگذارترین شخصیت های قسمت جدید متال گیر خواهد بود. صداپیشه شخصیت میلر در زبان انگلیسی اقای Atkin Downes خواهد بود.

SkullFace

[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]
یک شخصیت تازه وارد، تازه وارد به صورت مادی وگرنه این شخصیت به صورت معنوی در قسمت های گذشته این سری حضور داشته و زمانی که این شخص در اولین ویدئو این بازی معرفی شد متال بازی های کهنه کار و دقیق به نکته ظریفی دست پیدا کردن و ان این که در دوران 3 Metal Gear Solid یعنی سال 1965 حضور داشته. و اخرین اطلاعاتی که از علت زخم صورت SkullFace در دسترس است این که محل اقامت وی مورد اتش سوزی قرار گرفته بود.
همان طور که در ویدئو GZ مشاهده کردیم SkullFace با ارم و علائم جعلی XOF وارد پایگاه میشه و یک نوار به کودک خردسال چیکو میدهد و برای او ارزوی سلامتی میکند و نکته مهم این که به او می گوید طعم خیانت بسیار جالب است. (به نکته خیانت د رادامه توضیح خواهم داد) و در برگشت هم کلیه علائم و نشانه های XOF را از بین میبرد و از پایگاه دور می شود خب این به این معنی است که SkullFace و گروهش با این علائم جعلی وارد پایگاه شده و قصد داشتند پیامی به چیکو برسانند، به احتمال زیاد SkullFace می دانسته که اسنیک برای نجات چیکو اقدام خواهد کرد.
نکته دیگری که در مورد SkullFace وجود داره این که در MGS که سالید اسنیک با سایکو مانتیس درگیر بود یکی از عکس های روی میز این اتاق مطلق به همین شخص SkullFace است.
راستی نکته ای که واقعا جالب توجه است این که سایکو مانتیس در قسمتی از دیالوگ های خود گفته است که SkullFace پدر من است و او در کودکی محل زندگی خودشان را اتش زده بود!
Ricardo "Chico"

[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]
چیکو تصویر سمت راست سال 1984
چیکو تصویر سمت چپ سال 1974
کودک داخل قفس را که به یاد دارید کسی که یک سیستم صوتی نیز داخل سینه او متصل بود، چیکو پسری که در رویدادهای سال 1975 در بازی MGS:PW با اسنیک اشنا می شود و اسنیک به کمک می کند تا روی پای خود بایستد، چیکو برادر کوچک Amanda است و به همراه او در گروه سربازان بدون مرز اسنیک وارد شده و به برای رسیدن به هدف کمک میکند.
اما سوالی که اینجا به وحود میاد اینه که چرا چیکو زندانی شده؟ چرا داخل سینه او یک وسیله الکترونیکی متصل شده و به چه دلیل SkullFace با او از طعم خیانت سخن می گوید؟
نکته قابل توجه اینه که حتا اسنیک در اخرین ویدئو منتشر شده از بازی در یکی از سکان سها در حال خفه کردن چیکو است و این واقعا جای بحث داره.
ایا چیکو به خاطر خیانتش داره به دست اسنیک کشته میشه؟ البته نظراتی هم مبنی بر این است که احتمالا این چیکو که داره به دست اسنیک کشته میشه ممکن یک کلون باشد و اسنیک قصد از بین بردن انها را دارد اما سوال اینجاست که کلون از روی یک فرد بزرگ مثل خود اسنیک ساخته می شود.
جواب این سوالات زیاد در بازی معلوم می شود.

Paz Ortega Andrade
[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]
کسی که باعث شد تا اسنیک بعد از سال ها دوری به میدان جنگ بازگردد، Paz حضور در MGS:PW او امد و با یک نوار با پخش صدای BOSS اسنیک را مجبور کرد تا کشورش را از شر شورشیانی که می خواهند به وسیله سلاح کشتار جمعی تحت کنترل خود در بیاورند نجات دهد.
نکته: (با توجه به زیاد بودن شخصیت ها و ارتباط بیشتر انها به TPP برای همین امکان داره که تمامی این شخصیت ها در GZ حضور نداشته باشند)


[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]
امکان حمل و نقل در دنیای جدید متال گیر


*گیم پلی چه تغییراتی داشته است:
اگر تا به حال عناوین از سری متال گیر بازی کرده اید باید بگم که اینبار گیم پلی بازی شامل حال تغییرات بسیار گسترده ای شده و دیگه خبری از مسیرها و نوع گیم پلی خطی قسمت های قبلی نخواهد بود(که البته به شخصه دلگیر هستم ولی چه کنیم که زمانه این طور شده) در واقع این متال گیر دیگه یک بازی جدید است و باید با گذشته خداحافظی کنیم.
مهمترین تغییر بازی این که بازی یک بازی جهان باز یا Open World شده و اینبار برای رسیدن به هدف راه های زیاد و مختلفی پیش رو خواهیم داشت تغییر جهان باز شدن بازی باعث تغییرات دیگری نیز شده که هر کدام به نوبه خود یک عنصر مثبت تلقی می شود.
بازی دارای 24 ساعت شبانه روز گردش شب و روز خواهد بود و هر 6 ساعت دنیای واقعی برابر با 24 ساعت دنیای بازی خواهد بود و اسنیک می تواند با کشیدن سیگار زمان را سریع تر جلو ببرد. بازی دارای تغییرات اب و هوایی خواهد بود و می توان نسبت به تغییرات اب و هوا استراتژی خود را تغییر دهیم و البته تمامی این موارد بر تمرکز افراد نگهبان ها نیز تاثیر گذار خواهد بود.
دنیای جهان باز نیاز به وسیله نقلیه برای نقل مکان است و ما اینبار وسایل نقلیه زیادی در اختیار داریم، جیپ، اسب، بالگرد و... که هر کدام در محیط در مکان هایی متفاوت حضور دارند و قابل استفاده. Ration ها از بازی حذف شده و سلامتی اسنیک به صورت اتوماتیک باز میگردد.
سیسم CQC به طورکلی تغییر کرده و بیشتر شبیه PW شده، اگر PW بازی کرده باشید میشه گفت MGS V تا حدود بسیار زیادی برگرفته از PW طراحی شده و واضحه که کوجیما ایده های ناب و بزرگ خودش را از زمان PW در ذهن داشته.
دیگر مثل گذشته کلکسونی از سلاح ها را همراه نخواهیم داشت و محدودیت حمل سلاح با مدلی نو خواهیم داشت، نوع دوربین از پشت شانه های اسنیک هم کامل شده نسخه PW است و با MGS 4 بسیار متفاوت کار شده.
CQC کاملا شبیه PW کار شده اما با مشتقات زیاد و بزرگ تر به همراه تکنیک های جدید تر، اگر PW بازی کرده باشید میبینیم که اسنیک توانایی ناک اوت کردن 4 نفر را در کمترین زمان ممکن در یک لحظه دارد اما این عملکرد سریع به سرعت عمل ما و دقت ما نیز بستگی دارد، درست به هنگام نزدیک شدن به یک دشمن یک علامت دست شکل ظاهر می شود که با اعمال ان بر روی دشمن CQC انجام می شود اما همین عمل خود دارای چند جزییات متفاوت است و اختیاراتی به بازیباز میدهد که به چه شکلی و به چه نوع فرمی دشمن را از پا در بیاوریم، او را خفه کنیم یا بیهوشش کنیم و یا این که محکم به زمین بکوبیمش، نکته جدیدی که اضافه شده امکان بازجویی از دشمن دستگیر شده را نیز داریم و می توان سوالاتی در مورد جزییات پایگاه یا هر چیز دیگری از او بپرسیم.
[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ] ([ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ])
در تصویر فوق به طول کامل به جزییاتی که موقع درگیر شدن با یک دشمن خواهیم بود نشان داده می شود.
همانطور که اشاره کردم اسنیک م یتوان 3 یا 4 نفر را به طور همزمان از پا در بیاورد و این سیستم به سرعت عمل بالایی نیاز دارد، کارایی این CQC به شکلی است که دقیقا بعد از پا دراوردن یک دشمن علامت (شکل دست) دومی ظاهر شده و با تغییر جهت نفر دومی و به همین ترتیب نفر سومی و بقیه رو میشه از پا در اورد با توجه به این که این CQC در PW به خوبی جواب پس داده پس میشه نتیجه گرفت که شکل گسترده شده این واکنش واقعا زیبا و قابل قبول از اب درخواهد امد.
تغییر اساسی دیگر در بازی حذف استفاده از بی سیم یا CODEC قدیمی این سری است و این وسیله جای خودش را به Idroid داده است به شکلی که دیگه به هنگام استفاده از Idroid بازی قطع نمی شود و در جریان خواهد بود، بنابراین باید استراتژی خود را با این سیستم تنظیم کنیم، می توان تحت هر شرایطی از طریق این سیستم به میلر یا شخصیت های دیگر ارتباط برقرار کرد.
Idroid امکانات و جزییات بسیار زیادی دارد و اگر به ویدئو GZ بازی توجه کنیم میینیم که Idroid به شکل یک سیستم ماهواره ای عمل می کند و ازجمله امکانات ان استفاده از ان به شکل یک نقشه است و ما می توانیم موقعیت دشمنان، خود،هدف، پایگاه و چیدمان ان را از طریق Idroid مورد بررسی قرار بدیم.
Idroid مهمترین رابط ما با دنیای بازی خواهد بود و به نوعی منو بازی نیز معرفی می شود، ما توسط Idroid می توانیم هدف و نوع مامورتی ود را شناسایی کنیم و یا درخواست بالگرد در نقطه ای که توسط خودمان تعیین می شود کنیم.

[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ] ([ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ])[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ] ([ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ])
تصویر سمت راست: { با استفاده از یک تبلت به صورت جداگانه می توان از نقشه بازی استفاده کرد}
تصویر سمت چپ: { نمونه ای منو کاربری Idroid }


*حتا صدای اسنیک هم تغییر کرده است
چیزی که واقعا خیلی از متال گیر باز ها برای ان منتظر بودند و از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است حضور دوباره صداپیشه بزرگ اقای David hayter برای اسنیک بود اما بعد از مدت ها سکوت کوجیما تایید کرد که دیگر David hayter در نقش اسنیک حضور نخواهد داشت و به جای وی اقای Kiefer Sutherland هنرمند نام اشنای هالیوود عهده دار صدای اسنیک خواهد شد.
این خبر بسیار ناراحت کننده بود متال باز ها 3 نسل پیاپی با صدای اسنیک و دیوید خو گرفته بودند و میشه گفت یکی از مهم ترین علت های محبوبیت این شخصیت بزرگ همین صدای اقای دیوید بود اما کوجیما در پاسخ به معترضان تغییر دوبلر بیان کرد که « زمان زمان تغییر است و متال گیر تغییر کرده است مهم تر اسنیک نیز تغییر کرده است ننابراین لازم بود تا تغییرات به طور کلی برای او صورت گیرد»
Kiefer Sutherland
[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]

*گرافیکی جدید و پویا
بازی توسط موتور تازه تاسیس استدیو داخلی کوجیما Fox Engine ساخته شده و به گفته خود کوجیما با این وتور و قابلیت هایی که دارد می توان دنیایی گسترده از متال گیر را بسازد، تمامی ویدئوهای به نمایش درامده از بازی توسط موتور Fox Engine ساخته شده و با تماشای این ویدئوها می توان جلوه های زیبا و جزییات تکنیکی قوی بازی دست یافت که در برخی اوقات حتا با کات سین های بازی اشتباه گرفته می شود.
نمایش های بازی بسیار خارق العاده بود و در حد و اندازه ای نسل فعلی ظاهر نشده با توجه به این که بازی برای کنسول های نسل بعد هم منتشر خواهد شد می توان بازی را برای کنسول های نسلی فعلی PS3-X360 نیز بازی کرد و این یکی از مزایای موتور Fox Engine هست.


[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ] ([ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ])[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ] ([ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ])[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ] ([ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ])
[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ] ([ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ])[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ] ([ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ])
[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ] ([ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ])[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ] ([ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ])[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ] ([ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ])
[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ] ([ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ])[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ] ([ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ])


*Ground Zeroes مقدمه ای برای TPP است.
شاید یکی از سوالات مهمی که در اذهان گیمرها وجود دارد که چرا کوجیما مقدمه ای برای عنوان جدید خود تدارک دیده است که جواب این سوال از زبان خود کوجیما: « دنیای متال گیر جدید بسیار بزرگ است و ما نیاز داشتیم تا قبل از عرضه این دنیای بزرگ مقده ای هر چند کوچک نسبت به دنیای اصلی یعنی TPP داشته باشیم تا نه تنها نظرات و دیدگاه های بازیبازها را برای این تغییرات حاصل بدانیم بلکه انها برای برای محیطی هرچه بزرگ تر و بهینه تر که TPP خواهد بود اماده کنیم.»
TPP عنوانی است که 200 برابر بزرگ تر از GZ خواهد بود و لازم است که گیمرها قبل از شروع TPP دنیای جدید را در مقیاسی کوچکتر در GZ تجربه کنند.


[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]

*سخن اخر از زبان کوجیما: « MGS V دارای یکی از متفاوت ترین و تاریک ترین داستان ها در بین تمام این سری خواهد بود»

نویسنده: Layken ([ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ])

-

Layken
06-03-2014, 21:14
[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]

رزولوشن و سرعت فریم ریت بازی بر روی پلتفورم های نسل جدید و قدیم به این ترتیب خواهد بود.

بر روی کنسول PlayStation 4 با روزلوشن 1080p و با سرعت 60 فریم بر ثانیه اجرا خواهد شد.

بر روی کنسول Xone با رزولوشن 720p و با سرعت 60 فریم بر ثانیه اجرا خواهد شد.
بر روی کنسول های PS3 و X360 با رزولوشن 720p و با سرعت 30 فریم بر ثانیه اجرا خواهد شد.

Layken
07-03-2014, 19:27
IGN ([ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ])گفته عنوان GZ با یکی از ناراحت کننده ترین سکانس هایی که در کل دوران بازی های کامپیوتری وجود دارد تموم میشه.
صحنه ای خشونت امیز، دردناک و بسیار اندوهگین که به دلیل اسپویل نمی توان ان را بازگو کند.

vahidgame
12-03-2014, 21:45
بازی برای PS3 لیک شد و احتمالا به زودی هم برای X360 لیک میشه...

asghar taraghe
15-03-2014, 16:10
امروز بازی رو تموم کردم. باید بگم حیف پول :n02: نه این که بازی بد باشه نه، از نظر گرافیک و گیم پلی حرف نداشت اما نکته اینجاست که بازی حد اکثر 2 ساعت طول میکشه :n04: وقتی نوشته های پایان بازی اومد من فکم افتاد! شبیه یه جک بود تا بازی. دی ال سی ها معمولا طولانی تر از اینن. اصلا نمره ای هم نمیدم به بازی چون این بیشتر دمو the phantom pain بود تا بازی :n02: اما بگم خیلی سبک بازی جالب شده و به نظرم mgs بعدی طبق معمول بی نظیر خواهد بود :n12:

Layken
16-03-2014, 00:24
امروز بازی رو تموم کردم. باید بگم حیف پول :n02: نه این که بازی بد باشه نه، از نظر گرافیک و گیم پلی حرف نداشت اما نکته اینجاست که بازی حد اکثر 2 ساعت طول میکشه :n04: وقتی نوشته های پایان بازی اومد من فکم افتاد! شبیه یه جک بود تا بازی. دی ال سی ها معمولا طولانی تر از اینن. اصلا نمره ای هم نمیدم به بازی چون این بیشتر دمو the phantom pain بود تا بازی :n02: اما بگم خیلی سبک بازی جالب شده و به نظرم mgs بعدی طبق معمول بی نظیر خواهد بود :n12:

درسته مدت زمان بازی کوتاه هست و چیزی شبیه به مرحله تانکر MGS 2 هستش که نزدیک دو ساعت بود، کلا ملتی که بازی کردن از بازی راضی هستن از همه جهات راضی هستن و فقط نکته ای که ازار دهنده شده کم بودن مدت زمان بازی هستش ولی خب چاره ای نیست و باید سوخت و ساخت :دی
راستی اگه ماموریت ها و ابجکت های فرعی بازی رو هم طی کنیم زمان بیشتری در اختیار خواعیم داشت تا بیشتر و بهتر از بازی لذت بریم.
ملتی که بازی کردن بهم میگن که بازی به کل دگرگرون شده و این متال اون متال قبلی دیگه نیست، هم جای خوشحالی داره و هم جای غصه :n03:

+
نسخه X360 بازی هم لیک شده که انگار نزدیک 7 گیگ حجم داره، نسخه های ps3 و ps4 هر دو کمتر از 4 گیگ هستن این نسخه 360 حتما اضافاتی هم داره.من فعلا منتظرم که یا نسخه PS4 رو بگیرم و یا نسخه PS3 و هنوز تصمیم نگرفتم.

asghar taraghe
16-03-2014, 00:44
درسته مدت زمان بازی کوتاه هست و چیزی شبیه به مرحله تانکر MGS 2 هستش که نزدیک دو ساعت بود، کلا ملتی که بازی کردن از بازی راضی هستن از همه جهات راضی هستن و فقط نکته ای که ازار دهنده شده کم بودن مدت زمان بازی هستش ولی خب چاره ای نیست و باید سوخت و ساخت :دی
راستی اگه ماموریت ها و ابجکت های فرعی بازی رو هم طی کنیم زمان بیشتری در اختیار خواعیم داشت تا بیشتر و بهتر از بازی لذت بریم.
ملتی که بازی کردن بهم میگن که بازی به کل دگرگرون شده و این متال اون متال قبلی دیگه نیست، هم جای خوشحالی داره و هم جای غصه :n03:

+
نسخه X360 بازی هم لیک شده که انگار نزدیک 7 گیگ حجم داره، نسخه های ps3 و ps4 هر دو کمتر از 4 گیگ هستن این نسخه 360 حتما اضافاتی هم داره.من فعلا منتظرم که یا نسخه PS4 رو بگیرم و یا نسخه PS3 و هنوز تصمیم نگرفتم.
من هم اشاره کردم بازی عالیه اما زمانش دیگه زیادی کمه و غیر قابل بخششه، ماموریت جانبی هم هیچ کمکی به داستان نمیکنه و قابل مقایسه با بازی اصلی نیست. من خودم عاشق mgs هستم و بنظرم هیچ بازی داستان به این پیچیدگی و جذابی رو نداره و نسخه 3 و 4 بازی به نظر من جز برترین بازی های تاریخن :n05: اما در مورد تغییر سبک بازی باید بگم بازی خیلی واقعی تر وجدی تر شده (مثلا از کول پشتی با 100 تا اصلحه و جعبه که توش قایم شی و علامت سوال بالا کله دشمنا :n02: خبری نیست) که هم خوبه هم بد، اما در کل همون حس قدیم رو داره و همه چیز برا کسایی که بازی های قبلی رو تجربه کردن اشناست. کل بازی چه ماموریت اصلی و چه فرعی غیر از بونس میشن که برا xbox و ps فرق داره در یک پایگاه هست که اینم باز کم بود بازیه اما ازادی که در انجام ماموریت ها دارین بی نظیر و لذت بخشه و شک ندارم همه رو راضی میکنه :n01: در مورد نسخه بازی هم که من رو ps4 رفتم و گرافیکش بی نظیر بود و پیشنهاد میکنم رو ps4 بازی کنین :n06:

vahidgame
16-03-2014, 00:56
درسته مدت زمان بازی کوتاه هست و چیزی شبیه به مرحله تانکر MGS 2 هستش که نزدیک دو ساعت بود، کلا ملتی که بازی کردن از بازی راضی هستن از همه جهات راضی هستن و فقط نکته ای که ازار دهنده شده کم بودن مدت زمان بازی هستش ولی خب چاره ای نیست و باید سوخت و ساخت :دی
راستی اگه ماموریت ها و ابجکت های فرعی بازی رو هم طی کنیم زمان بیشتری در اختیار خواعیم داشت تا بیشتر و بهتر از بازی لذت بریم.
ملتی که بازی کردن بهم میگن که بازی به کل دگرگرون شده و این متال اون متال قبلی دیگه نیست، هم جای خوشحالی داره و هم جای غصه :n03:

+
نسخه X360 بازی هم لیک شده که انگار نزدیک 7 گیگ حجم داره، نسخه های ps3 و ps4 هر دو کمتر از 4 گیگ هستن این نسخه 360 حتما اضافاتی هم داره.من فعلا منتظرم که یا نسخه PS4 رو بگیرم و یا نسخه PS3 و هنوز تصمیم نگرفتم.
حامد من نسخه مخصوص کنسول های جیتگ رو دارم دانلود می کنم که جالبه یه گیگ و نیم بیشتر حجم نداره!
یعنی حالشو می برم :دی

حالا نسخه نسل قبلی مطمئنا از نظر گرافیکی خیلی تفاوت داره ولی باز میشه ازش لذت برد
امیدوارم برای پی سی هم بیاد تا اونایی که کنسول های نسل جدید رو ندارن هم بتونن بازیو کامل تجربه کنن

Layken
16-03-2014, 01:20
من هم اشاره کردم بازی عالیه اما زمانش دیگه زیادی کمه و غیر قابل بخششه، ماموریت جانبی هم هیچ کمکی به داستان نمیکنه و قابل مقایسه با بازی اصلی نیست. من خودم عاشق mgs هستم و بنظرم هیچ بازی داستان به این پیچیدگی و جذابی رو نداره و نسخه 3 و 4 بازی به نظر من جز برترین بازی های تاریخن :n05: اما در مورد تغییر سبک بازی باید بگم بازی خیلی واقعی تر وجدی تر شده (مثلا از کول پشتی با 100 تا اصلحه و جعبه که توش قایم شی و علامت سوال بالا کله دشمنا :n02: خبری نیست) که هم خوبه هم بد، اما در کل همون حس قدیم رو داره و همه چیز برا کسایی که بازی های قبلی رو تجربه کردن اشناست. کل بازی چه ماموریت اصلی و چه فرعی غیر از بونس میشن که برا xbox و ps فرق داره در یک پایگاه هست که اینم باز کم بود بازیه اما ازادی که در انجام ماموریت ها دارین بی نظیر و لذت بخشه و شک ندارم همه رو راضی میکنه :n01: در مورد نسخه بازی هم که من رو ps4 رفتم و گرافیکش بی نظیر بود و پیشنهاد میکنم رو ps4 بازی کنین :n06:

پستت رو با ترس و لرز دارم میخونم که نکنه اسپویلی بشه به فنا برم.:دی
از حذف شدن کوله پشتی مملو از مهمات حمایت میکنم. به هر حال عصر عوض شده و کوجیما هم باید تغییراتی میداد ولی کاش علامت سوال بالا سر دشمن ها نمیرفت کلا متال گیر به همیناش عشقه به برخی اتفاقات عجیب غریبش عادت کردیم.
اگر جیبم کمک کنه حتما تمایل دارم روی 4 بازیش کنم ولی مثل این که قرار با یکی از دوستان شراکتی دیجیتالی برای 3 دانلودش کنیم که خب پول تقسیم میشه و کمی ارزون تر در میاد.
و مرسی بابت توضیحاتت در مورد گیم پلی و اینا، نگران تغییرات بازی بودم و میشه گفت به جز مدت زمان کوتاه، بازی مشکل دیگه نداشته باشه.
امیدوارم بتونه نظر منتقدهارو جلب کنه.


حامد من نسخه مخصوص کنسول های جیتگ رو دارم دانلود می کنم که جالبه یه گیگ و نیم بیشتر حجم نداره!
یعنی حالشو می برم :دی

حالا نسخه نسل قبلی مطمئنا از نظر گرافیکی خیلی تفاوت داره ولی باز میشه ازش لذت برد
امیدوارم برای پی سی هم بیاد تا اونایی که کنسول های نسل جدید رو ندارن هم بتونن بازیو کامل تجربه کنن

منم به زودی به شما متال بازها خواهم پیوست :دی

halflife g
16-03-2014, 17:52
امروز بازی رو تموم کردم. باید بگم حیف پول :n02: نه این که بازی بد باشه نه، از نظر گرافیک و گیم پلی حرف نداشت اما نکته اینجاست که بازی حد اکثر 2 ساعت طول میکشه :n04: وقتی نوشته های پایان بازی اومد من فکم افتاد! شبیه یه جک بود تا بازی
اونقدر اعتراض كردن مردم كه كونامي قيمت gz نسخه بعد رو ١٠ دلار آورد پايينتر....:n02:
براي كسي كه كپي بازي مي كنه فرقي نداره ولي براي كساني كه پول بازي رو ميدن به نظرم اگه منتظر فانتوم پين باشن بهتر چون مطمينا همين gz رو هم توش ميذارن و يا اگه اينكارم نكنن سر اخر يه goty اديشني چيزي ميدن....
چون اگه كسي بخواد اينم بخره و هم نسخه اصلي رو بايد ٧٠ .....٨٠ دلار پياده شه كه خوب به نظرم خيلي برخورد پول پرستانه و ناجوانمردانه اي با مخاطب هست....
و يه جورايي راه رو براي بازيهاي ديگه هم باز مي كنن تا اونا هم از اينكارا بكنن(و مثه dlc به سرطان تبديل شه):n02:

.

Masoud King
16-03-2014, 19:38
یه نمره عجیب از بازی توسط یک سایت فرانسوی زبان منتشر شده
gamekyo 4/10
[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]

m2stech
17-03-2014, 11:41
یه نمره عجیب از بازی توسط یک سایت فرانسوی زبان منتشر شده
gamekyo 4/10
[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]

البته برای یک دمو نمره ی بدی نیستا :n02: خود بازی اصلی که یک سال دیگه میاد حتما بالای 9 میگیره

asghar taraghe
17-03-2014, 12:22
اونقدر اعتراض كردن مردم كه كونامي قيمت gz نسخه بعد رو ١٠ دلار آورد پايينتر....:n02:
براي كسي كه كپي بازي مي كنه فرقي نداره ولي براي كساني كه پول بازي رو ميدن به نظرم اگه منتظر فانتوم پين باشن بهتر چون مطمينا همين gz رو هم توش ميذارن و يا اگه اينكارم نكنن سر اخر يه goty اديشني چيزي ميدن....
چون اگه كسي بخواد اينم بخره و هم نسخه اصلي رو بايد ٧٠ .....٨٠ دلار پياده شه كه خوب به نظرم خيلي برخورد پول پرستانه و ناجوانمردانه اي با مخاطب هست....
و يه جورايي راه رو براي بازيهاي ديگه هم باز مي كنن تا اونا هم از اينكارا بكنن(و مثه dlc به سرطان تبديل شه):n02:

.
من اگه میدونستم اینجوریه عمرا نمیخریدم :n02: اصلا ارزش خرید رو الان نداره، یا به قول دوستمون ادم شراکتی بخره یا صبر کنه بازی ارزون شه :n06: بازی باس نداشت :n04: دیگه من چی بگم اخه

asghar taraghe
17-03-2014, 12:27
یه نمره عجیب از بازی توسط یک سایت فرانسوی زبان منتشر شده
gamekyo 4/10
[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]
حق داشته طرف، خدا نکنه این بازی سازا پررو شن بخوان هر دفعه یه سال جلوتر دمو بفروشن :n02: البته من به اقای کجیما ارادت دارم شاید نیتش خیر بوده :n10:

Layken
17-03-2014, 12:55
نکته ای که هست اینه که اگه فقط به خاطر قیمت بازی که با زمانش یکسان نیست بازی نمره کم بگیره خب این مشکلی نداره.
مهم اینه که مکانیزم گیم پلی و تغییرات داخل بازی که به کل سری متال گیر رو دگرگون کرده مثبت باشه و از این تغییرات ایراد نداشته باشیم وگرنه باقیش برای من که مهم نیست.

حالا الان منتقدها ایراد قیمت بگیرن باز قابل قبول تر هستش از ایراد خود بازی که خب این اتفاق قیمت هم اشتباهی بود که از طرف کونامی صورت گرفته و به شخصه مطمئنم به روی کوجیما فشار وارد کردن، بعد از اولین نمایش GZ و بعد منتشر کردن یک عنوان دیگه و بعد معرفی این عنوان به شکل یک مقدمه میتونه اینو برسونه که کونامی روی کوجیما فشار وارد کرده و مقصر اصلی خود کوجیما نیست.

همین منتقد فرانسوی هم که به بازی 4 داده به طور کل تعریف و تمجید کرده، از گرافیک و دنیای جدید و تغییرات بازی در نکات مثبتش گفته، گفته که بازی عطش ادم رو برای نسخه اصلی TPP بسیار زیاد میکنه و در بین نکات منفیش مهم ترین عاملی که معرفی کرده همین قیمت بازی هستش و این طور که معلومه قرار همه منتقدها روی همین قیمت زوم کنن.

Masoud King
18-03-2014, 10:55
چنتا ریویو دیگه از بازی منتشر شده:

Joystiq – 3.5/5 ([ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ])
Gamespot – 8/10 ([ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ])
OPM – 8/10 ([ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ])
Polygon – 5.5/10 ([ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ])
Kotaku – Yes ([ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ])

Captain Sj
18-03-2014, 12:13
خبری از نسخه Pc نشده؟

Layken
18-03-2014, 13:05
خیلی عالیه یعنی دیشب تا صبح خوابم نبرد میگفتم خدایا الان که این نقد ها همچین نمراتی مثل 1 -2 یا 3 برا بازی بندازن کله پا بشیم :n02:

Eurogamer ([ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]) :9/10


"The very best thing about Ground Zeroes is how the series has cast away so many of its cinematic pretensions and fallen in love with being a video game all over again." Welcome back, Snake.


GameTrailers ([ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]): 8.5/10
Destructoid ([ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]): 8/10
VideoGamer ([ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]): 8/10
IGN ([ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]): 8/10

Game Informer ([ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]):7/10
GamesRadar: 7/10 ([ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ])







CVG: 7/10 ([ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ])


MGSV's prologue is an accessible and intricately designed open-word mission, but one that offers too little for its asking price.

Layken
20-03-2014, 02:33
edge: 9 ([ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ])

روحیه میگیریم :دی


Still, if it’s a demo, Ground Zeroes is the best demo ever; if it’s a prologue, it sets up the story so well you’ll spend the next year thirsting for revenge; and if it’s a tutorial, the systems it teaches are so intriguing that the prospect of spending an entire game with them is irresistible. Ground Zeroes is a resounding success in every respect bar its price tag, but value is relative. Fourteen hours in, we’re still learning.



در کل گفته که حتا به عنوان یک مقدمه یا یک دمو، بهترین دمو از همه لحاظ هستش.

amaranth_silent
20-03-2014, 15:15
حامد جان بلاخره بازیو گرفتی یا نه اگه گرفتی یه نقدی از خودت بزار ممنون

Layken
20-03-2014, 18:35
حامد جان بلاخره بازیو گرفتی یا نه اگه گرفتی یه نقدی از خودت بزار ممنون

امشب بازیو دانلود میکنم تا دو روز اینده حتما یک نقدی از بازی میزارم.

alireza06
26-03-2014, 10:17
[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]
در بعضی از زمان ها دیگر هیچ چیز برای یک فرد مهم نیست. زمان هایی وجود دارد که هیچ انسانی در دنیا دیگر از روی عقل و منطق سخن نمی گوید. در بعضی زمان ها در دنیا جنگ می شود و در بعضی زمان ها صلح. اما همه این حرف ها ادعاست. دنیا همیشه جنگ است. اما در بعضی جنگ ها حداقل ۲ طرف با یک قدرت در برابر یکدیگر می ایستند. یا حداقل دو گروه داریم که هر دو در حال جنگند نه این که خوب یا بد باشند. اما بعضی زمان ها فقط یک فرد باید در برابر تمام دنیا بایستد چرا که فقط او توانش را دارد… که بر سر هدف خویش بایستد. هدفی که شاید فقط نجات یک دوست باشد… یا یک کودک…


[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ] ([ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ])
باکس آرت رسمی بازی

نام کامل بازی: Metal Gear Solid V:Ground Zeroesسازنده: Kojima Productionsسبک: اکشن ادونچر – سوم شخص – مخفی کاریانجین بازی سازی: FOX Engineناشر: Konami
پلتفرم ها: PS3 – PS4 – Xbox ONE – XBOX 360 – PC

خزش مار در زیر سایه هاتا زمانی که این عنوان را تجربه نکرده بودم هرگز نمی فهمیدم چرا اینقدر به اسنیک یا همان بیگ باس نسبت مار می دهند. انگار همیشه به عنوان یک اصل نام اسنیک با مار ارتباط مستقیم داشت. بعد از آغاز این عنوان همه کسانی که حتی با این سری آشنا نیستند هم بعد از ۱۰ دقیقه متوجه می شوند که چرا به او نسبت مار می دهند. در بازی و در بخش گیم پلی این عنوان شما می توانید در چهار حالت حرکت کنید: ۱- سینه خیز ۲- نیمه نشسته ۳- ایستاده ۴- دونده با سرعت بالا. در حقیقت در نوع ۳ و ۴ شما ایستاده هستید اما با این تفاوت که در نوع سه شما آرام راه می روید و در حالت چهار شما ایستاده با تمام سرعت می دوید. کافی است یک بار به حالت دراز کش حرکت کنید تا متوجه شوید چرا به او نسبت مار می دهند. اسنیک بر روی زمین حرکت نمی کند. حقیقتا می خزد. می خزد بر زیر هر سایه ای که می بیند. در هر جایی که توانش را داشته باشد مخفی می شود. از نکات مثبت گیم این عنوان باید به پایبندی گیم پلی به نسخه های قبلی اشاره کرد. بازی با همان استایل گذشته خودش دیده می شود اما تمام امکانات آن چندین برابر شده اند. گیم پلی همان گیم پلی است با تفاوت هایی که بسیار بازی را رو به بهبود جلو برده اند. مانند دوربین در این نسخه که بسیار بهتر از نسخه های گذشته شده است. . اگر شما نسخه ی سوم یعنی Snake Eater را بازی کرده باشید متوجه این موضوع شده اید که در بعضی مواقع دوربین بازی حالت استراتژیک پیدا می کند و شما را آزار می دهد اما در این نسخه اصلا خبری از این مشکلات نیست. کوجیما با رعایت اصول همیشگی این عنوان این بار دوربین را بسیار دقیق تر از قبل ساخته است که تجربه یک دوربین سوم شخص فوق العاده را برای گیم پلی به شما بدهد.

[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ] ([ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ])کاور گیری های زیبا

یکی دیگر از نکات مثبت گیم پلی این عنوان وجود وسایل نقلیه مختلف است. شما می توانید سوار بر یک تانک شوید یا تجربه حرکت با هلیکوپتر را داشته باشید. در بعضی از مراحل شما باید از وسایل نقلیه ی موجود در بازی استفاده کنید که این موضوع نیز بازی را قابل توجه تر کرده است. البته تمام این وسایل امکان نابود شدن را نیز دارند و اگر حواستان نباشد آن ها آتش می گیرند و باید از آن ها بیرون بپرید. از تمام این ها گذشته به طور کلی تنوع در گیم پلی این عنوان بیداد می کند. یکی از بیشترین شاخصه های این بازی مخفی کاری آن است. مخفی کاری ای که در این نسخه خود را زیباتر از همیشه به نمایش گذاشته است. شما با یک هوش مصنوعی قوی از طرف دشمنان مواجه هستید. یک هوش مصنوعی که واقعا باید آن را ستایش کرد. به طور مثال یکی از قابلیت های بازی این است که به محض این که یک نفر شما را دید و خواست موضوع را به همه بگوید بازی صحنه آهسته می شود که شما بتوانید با شلیک وی را بکشید قبل از این که سخنی به زبان آورد. اما با شلیک شما صدایی تولید می شود و گروهی برای جست و جو فرستاده می شوند. ماجرا از جایی جالب می شود که اگر فردی از سربازان در حال صحبت با مرکز باشد و شما را ببیند و این گونه آن را بکشید شما صدای مرکز را می شنوید که می گوید که چرا دیگر جواب نمی دهی و دوباره تیمی برای جست و جو فرستاده می شود. در این بازی شما به هیچ عنوان نباید بر روی نبرد های مستقیم تمرکز کنید. چرا که آخرین امید شما باید آن نبرد ها باشند. باید تمام سعی خود را بکنید که تا جای ممکن بازی را به صورت مخفیانه به جلو ببرید چرا که این برای زنده ماندن شما نکته ای بسیار مهم است.
[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ] ([ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ])وسایل نقلیه مختلف در بازی

یکی دیگر از نکات پر اهمیت در بخش گیم پلی این نسخه تاثیر انتخاب های شما بر روند بازی است. به طور مثال شما در مرحله اول بازی می توانید ابتدا چیکو را نجات دهید یا ابتدا پاز را نجات دهید. این مربوط به انتخاب شماست که چگونه خط داستانی را پیش ببرید و هر کدام از این انتخاب ها تاثیری بر روند روایت داستان خواهند داشت. البته دقت کنید که داستان همواره ثابت است و پایان و آغاز و میانه و همه بخش های آن هرگز عوض نمی شود اما شما با این انتخاب ها نحوه روایت آن را انتخاب می کنید. درست مانند نسخه چهارم این عنوان یعنی Peace Walker شما در این شماره نیز یک پایگاه اصلی دارید که در آن می توانید اسلحه های جدید ساخته و به طور کلی تجهیزات خود را بسازید. قابلیت دیگری که در همین رابطه استاد کوجیما به بازی افزوده است این موضوع است که شما می توانید با تبلت های خود به این پایگاه دسترسی پیدا کرده و در طول بازی آن را کنترل کنید. سیستم ساعت بازی کاملا طبیعی است و شما همواره با یک سیستم زیبای شب و روز مواجه خواهید بود. به طور مثال نحوه حرکت شما از نقطه ای به نقطه دیگر با هر وسیله ای که انجام شود قطعا زمان متفاوتی نسب به وسیله تقلیه دیگر خواهد داشت.
[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ] ([ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ])به سایه ها و سیستم نور پردازی روز دقت کنید…

در رابطه با توضیحات بالا و تفاوت هایی که باید در Metal Gear Solid V منتظرشان بود هیدئو کوجیما این گونه می گوید: نسخه های قبلی بازیباز را مجبور می کرد که تا در یک مسیر مستقیم داستانی از نقطه A به نقطه B بروند و در این میان میزان مشخصی آزادی عمل وجود داشت. اما در این نسخه همه چیز متفاوت شده است. دیگر این خود بازیباز است که تصمیم می گیرد مرحله را چگونه به پایان برساند و همین موضوع است که در ترکیب با بسیاری عناصر دیگر باعث می شود تجربه یک عنوان جهان باز حقیقی برای بازیباز رقم بخورد.بعد از تجربه این عنوان به عینه دیدم که این سخن ها تفاوتی با حقیقت نداشت. شما باید بدانید که درست است که گیم پلی Metal Gear Solid V:Ground Zeroes کوتاه است اما کوجیما حتی در این کمیت کم کیفیت بالایی را در مقابل چشمان شما به تصویر کشیده است. در تمام عناصر گیم پلی می توان تصمیم گیری کرد. شما در بازی حق انتخاب دارید که چگونه و با استفاده از چه روشی یک مرحله را رد کنید. نه از آن انتخاب هایی که کشتن یا نکشتن شخصی را انتخاب می کنید. انتخاب هایی دارید که محدود به گزینه نیستند و شما به هیچ عنوان فقط با یک روش نمی توانید یک مرحله را به پایان برسانید. در حقیقت این موضوع باعث می شود که تجربه ای که من از این عنوان داشتم کاملا با تجربه شما متفاوت باشد. یا تجربه هر کس با شخص دیگر متفاوت باشد. اما تمام این ها در حالی خلق شده اند که در اصل داستان تفاوتی ایجاد نشود و همین موضوع گیم پلی این نسخه را ستودنی تر از گذشته کرده است.
[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ] ([ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ])باران و دویدن در زیر آن…

از بخش های مهم در گیم پلی این عنوان بدون شک بخش مبارزات است. شما در بازی می توانید با نارنجک و یا تفنگ های مختلف به مبارزه بپردازید. از بخش های بسیار زیبای این بازی همین تفاوت و گزینه های موجود در اسلحه هاست. در بازی به طور کلی شما ۲ نوع اسلحه دارید: ۱- اسلحه هایی که رسما برای کشتار است. ۲- اسلحه هایی مخصوص مخفی کاری. اما یکی از نکات قابل توجه این است که شما در سلاح مخفی کاریتان هم مانند عنوان اسپیلنتر سل محدود نیستید. اتفاقا بیشترین تفاوت و گزینه های موجود در میان تفنگ های کوچک مخفی کاری دیده می شود. کارایی این تفنگ ها به جز در حالات عادی که شما مایل به مخفی کاری باشید نیز کاربرد دارند. زمانی که شما شخصی را بر روی کول خود راه می برید فقط و فقط استفاده از این گونه اسلحه ها ممکن است. اگر کمی دقت کنید در می یابید که در تمام این ها پیام بزرگ هیدئو کوجیما به گوش می رسد: پایبند بودن به اصول مخفی کاری.آری در حقیقت هم اکنون که اغلب بازی ها راه و رسم اکشن را در بر گرفته اند و فقط بی خود و بی جهت نام مخفی کاری را یدک می کشند هنوز بازی هایی وجود دارند که لایق ستایش توسط علاقه مندان به مخفی کاری باشند. از نمونه های این بازی های کمیاب باید به Metal Gear Solid V:Ground Zeroes اشاره کرد.



دانلود با کیفیت HD ([ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ])دانلود با کیفیت SD ([ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ])
در بازی نبرد های تن به تن به طرز ساده اما خوبی طراحی شده است. کافی است به یک نفر نزدیک شوید و یک دکمه را بزنید تا او را بکشید. همین و بس اما خب اسنیک به حالات مختلفی شخص مورد نظر را می کشد. البته فراموش نکنید که بخش جذاب اعتراف گیری هنوز هم در این بازی به قوت خود باقی است. زمان هایی می رسد که شما چاقویی بر گلوی شخص مورد نظر خود می گذارید و وی را مجبور به اعتراف می کنید. کاری جذاب که تجربه اش را به خودتان واگذار می کنم.آخرین بخشی که از گیم پلی مانده و باید به آن اشاره کنم دوربین و نقشه جالب اسنیک است. شکا همواره می توانید مکان دشمنان را با دوربین خود که نقشی کاملا جدی در بازی دارد دنبال کنید. موقعیت دشمنان خود را بر روی نقشه ثبت کنید و همواره آن ها را در نظر داشته باشید. بسیار جالب است که زمانی که از دوربین استفاده می کنید بازی در جریان است. همین طور زمانی که در حال بررسی نقشه هستید. از نکات جالب دیگر این است که شما می توانید به موسیقی یا خاطرات دوست های قدیمی یا چیز های مختلف در حین بازی گوش کنید. جالبترین و زیباترین بخشی که من از گیم پلی این عنوان دیدم این بود که شما بدون هیچ سرنخی در مکان نسبتا بزرگ مرحله اول رها شده اید و باید با گوش دادن به سخنان دوست خود یعنی “پاز” و دقت به صدا ها و مکان هایی که او توصیف می کند محل زندانی شدن او را بیابید و او را نجات دهید. به طور کلی و بدون حرف اضافه باید بگویم که گیم پلی این بازی حدود ۲ ساعت است اما ۲ ساعتی که به اندازه ای زیباست که شما را از تجربه آن هرگز پشیمان نخواهید شد.
[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ] ([ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ])هر که را کشتید مخفی کنید تا کسی متوجه شما نشود!

گرافیکی ستودنی با قدرت FOX Engineانصافا بعد از تجربه این عنوان به قدرت بالای موتور اختصاصی هیدئو کوجیما یعنی FOX Engine پی خواهید برد. شما در این بازی با یک گرافیک ستودنی مواجه هستید چرا که در تمام بخش های بازی شما آرامگاهی به نام سایه دارید و این موتور این سایه زنی ها را به طور فوق العاده ای انجام داده است. هیچ نوری در بازی نیست که حقیقی جلوه نکند و هر سایه ای بر اساس زمان روز و تابش نور خورشید متفاوت تشکیل می شود. این موضوع در شب به اوج خود می رسد و خود را نمایان می کند. هر نور کوچکی با زاویه ای که با شما می سازد یک سایه مشخص تولید می کند. هر جسمی سایه ای دارد. تمام این ها به همراه محیط زیبای هر مرحله که تمام اجزای آن با جزئیات کامل طراحی شده است دست به دست هم می دهند تا تجربه ی یک گرافیک زیبا را به شما بدهند. گرافیکی که برای نسل هشتم قابل قبول و برای نسل هفتم ستودنی است. در محیط اجزای بسیاری دیده می شود. مانند وسایل مختلف و جزئیاتی که یک پایگاه حقیقی به آن ها احتیاج دارد. باز هم می گویم که تمام این ها در گیم پلی بازی تاثیر گذارند و باعث زیباتر جلوه کردن آن می شوند.
[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ] ([ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ])به گرافیک فوق العاده بنگرید!

دربخش گرافیک یکی از ستودنی ترین موضوعات افکت های باد و باران و به طور کلی سیستم شب و روز و آب و هواست. آن قدر در گرافیک این عنوان وسواس به خرج داده شده است که باعث شود شما آماده برای نسخه ی بعدی باشید. فراموش نکنید که Ground Zeroes یک مقدمه برای مقاله ای بزرگ به نام The Phantom Pain است.موسیقی هایی که به دل می نشیندهمان گونه گه گفتم یکی از دل نشین ترین بخش های بازی در گیم پلی این است که در زمان حرکت در محیط موسیقی هایی که بر روی دستگاه خود دارید را بگذارید که پخش شود. در حقیقت در این بازی شما با کیفیت مواجه هستید و نه کمیت. گیم پلی این بازی کوتاه اما فوق العاده است. تعداد موسیقی های این بازی کم است اما همه ی آن ها زیبا و به جا طراحی شده اند. همچون محیط بازی که در اندازه کوچک است اما طراحی و گرافیکی فوق العاده دارد. در کل از این سخن ها گذشته بدون توضیح اضافی به شما می گویم که بخش موسیقی های بازی بخشی راضی کننده و خوب خواهد بود.اما در بخش صداگذاری این بازی فوق العاده عمل کرده است. صداگذاری ها بسیار دقیق و درست انجام شده است و هر شخصیت صدایی دارد که به شخصیت و همه چیز وی می خورد. در حقیقت صدا گذاری ها توی ذوق نمی زند و بازی در این بخش عالی عمل کرده است.از بخش های دیگر صداگذاری شنیدن پیغام های دشمنان به یکدیگر است که بسیار طبیعی بوده و محیط را بیش از پیش باور پذیر کرده است. صدا گذاری شلیک اسلحه ها و حرکت انواع وسایل نقلیه هیچ تفاوتی با صدای حقیقی آن ها ندارد و به طور کلی سازندگان در این بخش نیز راضی کننده عمل کرده اند.
[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ] ([ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ])این Ground Zeroes است!

آغاز داستان برای ساخت یک پیش زمینه مناسبمطمئنا نامی که برای بخش داستان این عنوان انتخاب کرده ام بیش از حد در ذوق می زند. اما شما بعد از پایان بازی اگر فقط تریلر اولیه بازی Metal Gear Solid V: The Phantom Pain را دیده باشید به خوبی علت این نام گذاری را در میابید. داستان این عنوان بسیار فوق العاده است و در سال ۱۹۷۵ انفاق می افتد در حقیقت تمام اتفاقات این نسخه و پایان آن است که گیمر را برای تجربه بازی بعدی آماده می کند. همان گونه که گفتم این عنوان مقدمه ای برای فانتوم پین به شمار می رود و شما بعد از اتمام این بازی که زیاد هم طول نمی کشد متوجه ارتباط خط داستانی این ۲ بازی می شوید و آغاز The Phantom Pain را درک می کنید. این هنر فوق العاده هیدئو کوجیما را نشان می دهد که با پایان فوق العاده ای که برای این نسخه در نظر گرفت کاملا بازیباز را برای نسخه بعد آماده کرد.
[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ] ([ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ])سالید اسنیک

در ابتدا قرار بود که عنوان Metal Gear Solid V:Ground Zeroes عنوانی باشد که به همراه The Phantom Pain منتشر شود اما استاد کوجیما برای این که عطش بازی بازان را کمی آرام کند ترجیح داد تا این نسخه را زودتر عرضه کند که هم طرفداران کمی آرام شوند و هم مقدمه ای کامل برای داستان The Phantom Pain آماده کرده باشد. داستان بازی در سال ۱۹۷۵ میلادی، چند ماه پس از اتفاقات Peace Walker رخ می دهد. در این قسمت نیز شاهد بازگشت اسنیک یا همان Big Boss به عنوان قهرمان اصلی بازی خواهیم بود. اولین ماموریت وی این است که با همکاری ارتش بدون مرز وارد یک کمپ آمریکایی شود. کمپی آمریکایی که در حقیقت بدون این که او بداند مقر گروه مرموز XOF است. این کمپ در منطقه ای ممنوعه از خاک کشور کوبا بر پا شده است.Omega نام این کمپ است و در حقیقت سر آغاز داستانی MGS V همین جاست. یکی از ماموریت های اسنیک در این کمپ یافتن جاسوس Cipherها یعنی Paz Ortega است که با وی در طی جریانات Peace Walker آشنا شده بودیم. یکی دیگر از ماموریت های وی نجات Chico Libre است. همان پسربچه ای که در Peace Walker دستگیر شد و علی رغم تلاش بسیارش برای فرار و زنده ماند باز هم نجات نیافت و دستگیر شد. زمانی که اسنیک در حال انجام این ماموریت است، پایگاه اصلی ارتش بدون مرز مورد حمله ی گروهی مخفی با اسم رمز XOF به رهبری فردی با نام Skull Face قرار می گیرد. اتفاقاتی که در طی این ماموریت رخ می دهد دلیل اصلی تغییر رفتار و شخصیت اسنیک در نسخه ی بعدی The Phantom Pain خواهد بود. اطلاعات بسیار کمی از این شخصیت یعنی صورت سوخته در دسترس است. می دانیم که او او فرمانده ای مخوف است که گروه XOF را رهبری می کند.او در گذشته آسیب های فراوانی دیده است. صورت وی به طور کامل سوخته است و حتی بخش هایی از استخوان او دیده می شود. مشخص نیست که او کیست یا دقیقا چه قصدی دارد. اما بدون هیچ دقتی می توان فهمید XOF دقیقا خلاف FOX است. پس اگر این موضوع را در کنار این جمله بسیار خاص یعنی From “FOX”, two Phantoms were born قرار دهیم به جرئت می توانیم بگوییم که این ۲ پشتوانه ای مشترک داشته اند. حال چه شد و چه اتفاقی افتاد و اسنیک و او چرا دشمن هستند دیگر مشخص نیست…
[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ] ([ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ])از دست ندهید این بازی را!

کلام آخربحث نصیحت کردن یا این حرف ها نیست. به جرئت به شما می گویم که اگر می خواهید بعد از مدتی دوباره یک شاهکار مخفی کاری را تجربه کنید همین حالا بروید Metal Gear Solid V:Ground Zeroes را بازی کنید. وقتی بازی را تمام کردید آن را در عدد ۱۰۰ ضرب کنید. حال منتظر Metal Gear Solid V:The Phantom Pain باشید.

Layken
27-03-2014, 14:44
سلام دوستان
دو سه روزی میشه که بازی رو تهیه کردم و تو این چند روز تمام نکات بازی رو مورد ارزیابی قرار دادم.

قبل از همه باید بگم که بازی رو درست تو همون شروع کار تمومش کردم. دور اول 70 دقیقه طول کشید تا تمومش کردم و بار دوم 89 دقیقه طول کشید.
علت طولانی بودن بار دوم این بود که سعی کنم بدون کوچکترین الارمی بازی رو تموم کنم و هیچ خطایی نداشته باشم برای همین در خیلی از صحنه ها منتظرمیموندم تا دشمن ها دور بشن ولی با این حال باز دشمن ها متوجه حضور من میشدن و سعی می کردم تا باهاشون وارد درگیری نشم. ولی خب در کل نسبت به پولی که برای بازی دادم مدت زمان واقعا کمی بود و میتونه یک نکته منفی تلقی بشه که تنها نکته منفی بازی هم فقط همین مورد است و بس.

مثل همیشه باز MGS یک مخفی کاری فوق العاده درجه یک هستش، گیم پلی بازی تغییرات بسیار زیادی داشته و یک جورایی بهینه شده نسخه PW به حساب میاد.
شاید در PW عناصری از گیم پلی متال های قبلی رو میشد توش دید ولی در این قسمت جدید و در MGS V دیگه بازی به طور کل دگرگون شده و باید بگم متال گیر وارد یک عرصه جدید از سیستم بازی ها در سری خودش شده.
مهم ترین تغییر اینه که میشه به راحتی از تکنیک ها و قدرت بالای بیگ باس در بازی استفاده کرد و میشه گفت بیگ باس شده همون شخصیتی ماهری که همه کاری میتونه انجام بده، ماهر، چابک و بسیار قدرتمند، دقیق و فرصت طلب و البته بسیار خشن. حرکات بیگ باس خیلی زیاد شده و بسیار هم نرم و دلپذیر انجام میشه.
دیگه اون سیستم قدیمی CODEC نیست (که از قبل میدونستیم) ولی اینبار استفاده از این سیستم دیگه به راحتی قسمت های کلاسیک نیست و باید در جا و مکان منساب ازش استفاده کنیم چون دیگه زمان بازی متوقف نمیشه و هر لحظه احتمال داره که لو بریم. دیگه محموله ای ا زمهمات و اسلحه هارو در جیب خودمون حمل نمی کنیم و باید از سلاح های محدودی استفاده کنیم.
همان طور که گفته بودیم محیط بازی بسیار بزرگ یا جهان باز شده و راه های متنوعی برای رسیدن به هدف رو پیش رو داریم و دیگه مثل قسمت های قبلی خطی نیست. بالانس مخفی کاری و اکشن بازی دقیقا مثل MGS 4 به خوبی رعایت شده و میتونیم به درگیری بزنیم یا با مخفی کاری جلو بریم اما نکته اینجاست که وارد درگیری شدن واقعا کار رو سخت میکنه چون دشمن ها اصلا ول کن نیستا و درگیر شدن با انها واقعا چالش برانگیزه.
بازی یک نوع سیستم اهسته رو داره که موقعی که یکی از دشمن ها ما رو میبینه چند ثانیه وقت داریم تا قبل از این که همه رو اگاه کنه بکشیمش که اول من فکر می کردم که این سیستم واقعا بد خواهد بود و ناراحت بودم ولی الان راضی هستم، راضی هستم چون هیجان و احساسی که در اون لحظه به ادم منتقل میشه بسیار بالاست و حتا در دفعات هم که تکرار میشه اون حس اسان بودن رو به بازیباز منتقل نمی کنه و ادم احساس نمیکنه که از این روش میتونه به عنوان یک حربه استفاده کنه به اضافه این ها وقتی که ما لو میریم وضعیت به قدری سخت و دشوار میشه که پشیمون میشیم که چرا نتونستیم به درستی از اون صحنه اهسته استفاده کنیم.
شخصا برخی اوقات وقتی که اژیر خطر رو میشنیدم دوست داشتم از چک پوین دوباره برگردم چون عملا ادامه بازی غیر ممکن میشد.
خون اسنیک اتوماتیک برنمیگرده و باید از اسپری های سلامتی استفاده کنیم که در این قسمت به همراهمون بود و نمیدونم که ایا همیشه در کنارمون خواهد بود یا نه.
استفاده از سیستم هلیکوپتر فرار و این موارد بسیار لذت بخشه و انتظار رو برای TPP که یک محیط بزرگ رو برای ما داره بسیار زیاد میکنه.

گرافیک بازی نسبت به کنسول های نسل حاضر خیلی خوب بود اما فوق العاده نبود، با این که محیط بازی بزرگ بود و پرجزییات، جزییات خود بیگ باس و شخصیت های دیگه عالی بود، رنگ پردازی و محیط مرده که کاملا با فضای بازی هم خونی داشتند همه عالی بودند اما باز در کل برخی کمبود ها در تکسچرها دیده میشد که خب روی PS3 و X360 این مورد طبیعیه و اون طور که از دوستان شنیدم بازیی بر روی کنسول های نسل جدید گرافیک بسیار خوبی داره با این حال انتظار یک انقلاب گرافیکی رو برای نسخه اصلی TPP در بازی دارم.

موسیقی بازی هیچ نکته منفی نداره و حتا کوجیما با طراحی نو و پویای خودش در گیم پلی این امکان رو داده که بتونیم از موسیقی در طی بازی لذت ببریم، در کل وقتی اهنگسازی در بازی ویلیامز باشه ایرادی نیست که به دنبالش بگردیم.
اما در مورد صداگذاری و مخصوصا صدای جدید اسنیک باید بگم که با این که بسیار عالی کار شده اما دیوید کجا و این کیفر کجا، سه نسل با دیوید زندگی کردیم و عادت کردن به یک صدای جدید واقعا سخته و اوج دل تنگیم رو زمانی احساس کردم که اسنیک میگه؟ { ? Kept you waiting,huh }

داستان بازی مثل همیشه عالی، نمره بیست و بیست باز هم مملو از سوالات و پرشمار از رمز های کوجیمایی، مثل همیشه کات سین های طولانی و جذاب درگیر کننده و زیبا که بازیباز رو محو میکنه اتفاقات داستانی بازی به شکلی که واقعا نمیشه انتظار TPP رو کشید و مطمئنا با یک شاهکار دیگه از این عنوان روبرو خواهیم بود.

من به بازی نمره 9 میدم و این نمره رو هم به خاطر تغییرات درست و بهینه شده بازی هست که میدم.
گیم پلی واقعا عالی شده و با این که میشه گفت از متال گیر های کلاسیک فاصله گرفته اما باز اون حس و حال متال گیر بودن رو منتقل میکنه ولی به سختی.
با این حال بیشتر راضی بودم که همین مقدمه هم در کنار نسخه اصلی منتشر میشد نه به صورت جدا.

sonixax
28-03-2014, 23:11
من این رو خریدم 30 یورو.
به نسبت قیمتش به نظرم مفت خریدمش برای همچین بازی 30 یورو قیمت نو خیلی کمه.
هنوز بازی نکردم ولی دوستان دیدم نوشتند در حد مرحله تانکر MGS2 هستش مدت زمانش! ولی هر چی فکر میکنم من تانکر رو نیم ساعته تموم میکنم نه 2 ساعته :n02:

Layken
28-03-2014, 23:35
من این رو خریدم 30 یورو.
به نسبت قیمتش به نظرم مفت خریدمش برای همچین بازی 30 یورو قیمت نو خیلی کمه.
هنوز بازی نکردم ولی دوستان دیدم نوشتند در حد مرحله تانکر MGS2 هستش مدت زمانش! ولی هر چی فکر میکنم من تانکر رو نیم ساعته تموم میکنم نه 2 ساعته :n02:

اره تانکر رو میشه نیم ساعته تموم کرد چون مسیرش خطیه ولی اینم اگه سریع به شکل خطی پیش بری 40 دقیقه ای تموم میشه، ولی چون جهان باز شده برای همین ادم دلش می خواد تمام سوراخ هارو بگرده برای همین کمی طول میکشه.

sonixax
30-03-2014, 21:25
آقا حق با شما بود.
این چرا انقدر کوتاه بود ؟

Karistias
31-03-2014, 01:54
خوب منم بازی رو شروع کردم

میتونم بگم بازی فوق العادست
از گیم پلی و هوش مصنوعی بگیر تا یرسه به گرافیک وصدا گذاری

به نظرم بهترین ویدئو گیم مخفی کاری که تا الان بازی کردم هستش احساسی که تو این بازی تجربه کردم میتونم بگم خیلی متفاوته با بازیهای مخفی کاری دیگه

گرافیک بازی رو هم بخوام ریز بگم مینونم به قطراته بارون وبرخوردشون به زمین ,نورپردازی فوق العاده سایه زنی هایه بسیار زیبا ,بافت های زمین به خصوص اسفالت و گل و لای در کل گرافیک بازی برا من که نسخه نسل هفتمی(ps3) روبازی می کنم خیلی بالاست

از نظر نمره هم بخوام بدم نمره ی 9.5 رو میدم به دلایلی که بالا نوشتم و اینکه واقعا قراتر از انتظارم بود

در اخر بگم اگه دلتون لک رده برا یه بازی مخفی کاری gz رو از دست ندید


__________________________________________________ __________________________________



بچه هامن chico رو نجات دادم و سوار هلی کوپتر کردمش ولی میگه باید مکان paz رو پیدا کنی ولی نمیدونم کجاست

Layken
31-03-2014, 14:53
خوب منم بازی رو شروع کردم

میتونم بگم بازی فوق العادست
از گیم پلی و هوش مصنوعی بگیر تا یرسه به گرافیک وصدا گذاری

به نظرم بهترین ویدئو گیم مخفی کاری که تا الان بازی کردم هستش احساسی که تو این بازی تجربه کردم میتونم بگم خیلی متفاوته با بازیهای مخفی کاری دیگه

گرافیک بازی رو هم بخوام ریز بگم مینونم به قطراته بارون وبرخوردشون به زمین ,نورپردازی فوق العاده سایه زنی هایه بسیار زیبا ,بافت های زمین به خصوص اسفالت و گل و لای در کل گرافیک بازی برا من که نسخه نسل هفتمی(ps3) روبازی می کنم خیلی بالاست

از نظر نمره هم بخوام بدم نمره ی 9.5 رو میدم به دلایلی که بالا نوشتم و اینکه واقعا قراتر از انتظارم بود

در اخر بگم اگه دلتون لک رده برا یه بازی مخفی کاری gz رو از دست ندید


__________________________________________________ __________________________________



بچه هامن chico رو نجات دادم و سوار هلی کوپتر کردمش ولی میگه باید مکان paz رو پیدا کنی ولی نمیدونم کجاست




PAz داخل اردوگاه هستش، از همون جایی که چیکو رو سوار هلیکوپتر می کنی برگردی یک ساختمان بزرگ هستش که داخل اون ساختمونه








آقا حق با شما بود.
این چرا انقدر کوتاه بود ؟

خب میلاد چند ماه ملت درگیر همین مساله هستن دیگه :دی
کوتاه بودن بازی یکی از نکات منفی بازیه.

mr_khodaei2008
31-03-2014, 20:37
حیف که نمیتونم این نسخه را هم به پایان برسونم . طرفدار قدیم و واقعی و فاتح نسخه های 1 تا 4 این بازی دیگه بازنشسته شده

sonixax
01-04-2014, 05:16
حیف که نمیتونم این نسخه را هم به پایان برسونم . طرفدار قدیم و واقعی و فاتح نسخه های 1 تا 4 این بازی دیگه بازنشسته شده

چرا ؟

amaranth_silent
03-04-2014, 22:34
خب بازی grand zero رو با تمام جذابیاتاش تموم کردیم و بی صبرانه منتظر نسحه the phantom pain هستیم که روایت کلی داستان و خیلی از سوال های بی جواب در داستان مشخص شه
من خودم به شخصه منتظر رسیدن جواب به ابهاماتی هستم ک در نسخه های قبل به اون نرسیدم و احتمال داره تو این نسخه درگیر موضوعاتی شامل:
1-چگونگی جدا شدن میلر دوست صمیمی بیگ باس و پیوستنش به گروه fox hound
2-جریان تبدیل شدن بیگ باس به یک شخصیت منفی بعنوان یک تروریست و کشته شدنش توسط سالید اسنیک
2-علت رفاقت اسلات با بیگ باس
3-علت هم رکاب شدن سایکو مانتیس با بیگ باس و پشت کردنش به گروه fox
4-رفتن بیگ باس به کردستان و گرفتن لقب صلاح الدین و آشنا شدنش با اسنایپر ولف
و.....
لطفا دوستان اگه شما هم سولات ویا حدسیاتی دارید که ممکنه تو این نسخه باهاش روبرو بشیم به اشتراک بزارید تا قضیه روشنتر شه تا با چشمی بازتر از داستان بریم به پیشواز
THE PHANTOM PAIN
ممنون

Layken
03-04-2014, 23:14
خب بازی grand zero رو با تمام جذابیاتاش تموم کردیم و بی صبرانه منتظر نسحه the phantom pain هستیم که روایت کلی داستان و خیلی از سوال های بی جواب در داستان مشخص شه
من خودم به شخصه منتظر رسیدن جواب به ابهاماتی هستم ک در نسخه های قبل به اون نرسیدم و احتمال داره تو این نسخه درگیر موضوعاتی شامل:
1-چگونگی جدا شدن میلر دوست صمیمی بیگ باس و پیوستنش به گروه fox hound
2-جریان تبدیل شدن بیگ باس به یک شخصیت منفی بعنوان یک تروریست و کشته شدنش توسط سالید اسنیک
2-علت رفاقت اسلات با بیگ باس
3-علت هم رکاب شدن سایکو مانتیس با بیگ باس و پشت کردنش به گروه fox
4-رفتن بیگ باس به کردستان و گرفتن لقب صلاح الدین و آشنا شدنش با اسنایپر ولف
و.....
لطفا دوستان اگه شما هم سولات ویا حدسیاتی دارید که ممکنه تو این نسخه باهاش روبرو بشیم به اشتراک بزارید تا قضیه روشنتر شه تا با چشمی بازتر از داستان بریم به پیشواز
THE PHANTOM PAIN
ممنون

نکات خوبی بود.
بین گزینه هات دو بار 2 نوشتی :دی
تقریبا من هم دنبال همه این سوال ها هستم مخصوصا گزینه 4 رفتن بیگ باس به عراق و لقب صلاح الدین و این که چطور با ولف اشنا میشه واقعا هیجان انگیزه.

ولی یک چیزها به صورت ظاهری میشه ادم درکش کنه، مثلا سایکو مانتیس و اسلات هر دو یک هدف داشتند و هدفشون هم با بیگ باس یکی بود برای همین با هم متحد میشن.
اون جریان تروریست خطاب شدن بیگ باس، من فکر می کنم که دقیقا میشه عین جریان BOSS که بهش تهمت زدن و به دست بیگ باس کشته میشه
البته یک سری اطلاعات رو خود بیگ باس در انتهای MGS 4 میده که میشه تا حدودی به علت تروریست خطاب شدن بیگ باس دست پیدا کرد حال این که ما دنبال علت قضیه هستیم.

در کل چیزی که واضحه همه چیز مونده برای اصل کار که همون TPP هستش.

amaranth_silent
03-04-2014, 23:35
خب بازی grand zero رو با تمام جذابیاتاش تموم کردیم و بی صبرانه منتظر نسحه the phantom pain هستیم که روایت کلی داستان و خیلی از سوال های بی جواب در داستان مشخص شه
من خودم به شخصه منتظر رسیدن جواب به ابهاماتی هستم ک در نسخه های قبل به اون نرسیدم و احتمال داره تو این نسخه درگیر موضوعاتی شامل:
1-چگونگی جدا شدن میلر دوست صمیمی بیگ باس و پیوستنش به گروه fox hound
2-جریان تبدیل شدن بیگ باس به یک شخصیت منفی بعنوان یک تروریست و کشته شدنش توسط سالید اسنیک
2-علت رفاقت اسلات با بیگ باس
3-علت هم رکاب شدن سایکو مانتیس با بیگ باس و پشت کردنش به گروه fox
4-رفتن بیگ باس به کردستان و گرفتن لقب صلاح الدین و آشنا شدنش با اسنایپر ولف
و.....
لطفا دوستان اگه شما هم سولات ویا حدسیاتی دارید که ممکنه تو این نسخه باهاش روبرو بشیم به اشتراک بزارید تا قضیه روشنتر شه تا با چشمی بازتر از داستان بریم به پیشواز
THE PHANTOM PAIN
ممنون

sonixax
04-04-2014, 02:53
Big Boss تا جایی که ما یادمونه به دست سالید اسنیک کشته نمیشه ها! توی قبرستون جلوی سالید اسنیک میمیره!

amaranth_silent
04-04-2014, 08:07
ببخشید دیگه حامد جان من با گوشی این مطالبو send کردم سر کار بودم شیفت شب بیکار بودیمو بفکر بیگ باس غزیز....سرعت اینترنتم زپرتی بود ....

اینم بگم درست که ما میدونیم بیگ باس روی برمیگردونه ولییییی حماسه ای که کوجیما میخاد راجعش تعریف کنه دیوااااانس....
موضوع داستان بشدت کشش خلق حماسه ای دیگرو داره

Layken
05-04-2014, 10:47
تقریبا بازی رو جویدم :دی دیگه می خوام هرچقدر میتونم تروفی جمع کنم.
موزیک داخل بازی، همون موزیکی که چیکو گوش میده. موزیک پایانی MGS 4 هستش، اصلا تن و بدن ادم به لرزه میوفته.
برخی وقت ها فکر می کنم واقعا اگه کوجیمایی و یا متال گیری نبود احساس میکنم یک کمبودی تو زندگیم وجود داشت. کمبودی که فقط با متال گیر میشه جاشو پر کرد.
فقط با Big Boss
[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ] ([ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ])

این ویدئو کم حجم ([ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]) رو دانلود کنید، کیفیتش پایینه ولی کلی خاطره زنده میکنه.


Big Boss تا جایی که ما یادمونه به دست سالید اسنیک کشته نمیشه ها! توی قبرستون جلوی سالید اسنیک میمیره!

اره منظور همون MG2 هستش که اسنیک بیگ باس رو با شعله افکن میکشه، که بعد ها یعنی اخر MGS4 میاد و میبینه که زندست و بقیه ماجرا ها.


ببخشید دیگه حامد جان من با گوشی این مطالبو send کردم سر کار بودم شیفت شب بیکار بودیمو بفکر بیگ باس غزیز....سرعت اینترنتم زپرتی بود ....
اینم بگم درست که ما میدونیم بیگ باس روی برمیگردونه ولییییی حماسه ای که کوجیما میخاد راجعش تعریف کنه دیوااااانس....
موضوع داستان بشدت کشش خلق حماسه ای دیگرو داره

اره واقعا بوی یک حماسه در فضا پیچیده، خیلی منتظرم ببینم که کوجیما میتونه دوباره یک چیزی مثل MGS 3 خلق کنه.

alipsp
04-05-2014, 09:44
دوستان در چه شرایطی بازی 100% میشه؟ فکر نمیکنم مثل شماره های قبلی آیتم مخفی خاصی باشه تو مراحل.درسته یا نه؟
یکی از مآموریتها هنوز قفله.مگه رو هارد همه مراحل رو بری اون نباید باز بشه؟ یا باید همه مراحل رو رنک A بگیری؟
تشکر فراوان

Layken
04-05-2014, 23:57
دوستان در چه شرایطی بازی 100% میشه؟ فکر نمیکنم مثل شماره های قبلی آیتم مخفی خاصی باشه تو مراحل.درسته یا نه؟
یکی از مآموریتها هنوز قفله.مگه رو هارد همه مراحل رو بری اون نباید باز بشه؟ یا باید همه مراحل رو رنک A بگیری؟
تشکر فراوان

این که باید همه مراحل رو روی رینک A بری حتمی هستی، و روی اخرین درجه سختی هم باید تموم کنی.
البته بازی چند تا از مدال ها و ایتم های مخفی داره که باید بگردی پیدا کنی مثلا یکیش ارم FOX هست که من فقط دو تا رو پیدا کردم :دی

alipsp
05-05-2014, 09:37
این که باید همه مراحل رو روی رینک A بری حتمی هستی، و روی اخرین درجه سختی هم باید تموم کنی.
البته بازی چند تا از مدال ها و ایتم های مخفی داره که باید بگردی پیدا کنی مثلا یکیش ارم FOX هست که من فقط دو تا رو پیدا کردم :دی

خب حامد تو اون مرحله آخری هم باز کردی؟ چی بود مآموریتش؟:n27:

Layken
06-05-2014, 21:26
خب حامد تو اون مرحله آخری هم باز کردی؟ چی بود مآموریتش؟:n27:

من که همه علامت های XOF رو پیدا نکردم.
با این که جاهاشون رو میدونم ولی نرفتم سراغشون :دی
منظورت کدوم ماموریت اخری؟ پیدا کردن پاز؟

alipsp
07-05-2014, 00:55
من که همه علامت های XOF رو پیدا نکردم.
با این که جاهاشون رو میدونم ولی نرفتم سراغشون :دی
منظورت کدوم ماموریت اخری؟ پیدا کردن پاز؟
:n02:
نه پاز که به 60 قسمت مساوی تقسیم شد رفت:n02:
منظورم اون mission ها تو قسمت select mission ه.
یکیش که آخر از همه هست باز نیست میزنه top secret.باز نمیشه

pooriya_hp
09-05-2014, 22:19
دوستان من این بازی رو خریدم ، متاسفانه برای اجرای بازی حتما نیاز به هارد اصلی کنسول (X360) داره که متاسفانه بنده از فلش مموری استفاده می کنم ، الان سوالم این هست که روشی چیزی پیدا نشده که این بازی روی فلش نصب شه ؟

Layken
13-05-2014, 22:11
:n02:
نه پاز که به 60 قسمت مساوی تقسیم شد رفت:n02:
منظورم اون mission ها تو قسمت select mission ه.
یکیش که آخر از همه هست باز نیست میزنه top secret.باز نمیشه

فکر میکنم باید به به شکل انلاین اون مرحله رو باز کنی.


دوستان من این بازی رو خریدم ، متاسفانه برای اجرای بازی حتما نیاز به هارد اصلی کنسول (X360) داره که متاسفانه بنده از فلش مموری استفاده می کنم ، الان سوالم این هست که روشی چیزی پیدا نشده که این بازی روی فلش نصب شه ؟

من که جستجو کردم روشی پیدا نکردم
باید هارد پیدا کنی.

2lombe
17-06-2014, 14:09
هیچ راهی نداره بشه روی فلش نصبش کرد؟؟؟؟!!

saze
18-06-2014, 08:03
سلام
نسخه pc داره؟

Malware
18-06-2014, 11:29
سلام
نسخه pc داره؟

خیر , متاسفانه نسخه PC نداره .

سعید1400
26-06-2014, 10:27
احساس میکنم اونوقت که کوچیک تر بودم بیشتر با بازیا حال میکردم.یه مدتیا از هیچ بازی خوشم نمیاد و اون هیجانش رو فقط 1ساعت بهم میده شما هم همینطورید?

Layken
06-10-2014, 21:10
نسخه PC بازی در تاریخ 18 دسامبر منتشر خواهد شد.
18 دسامبر برابر با 27 ابان ماه امسال

منبع ([ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ])

vahidgame
23-11-2014, 13:48
بازی کمتر از یه ماه دیگه برای پی سی میاد
نسخه پی سی این ویژگی ها رو داره:



60fps
Additional deferred lights per scene
Additional shadows per scene
Higher-resolution render targets
Higher-resolution shadows
Increased detail over distances
NVIDIA SLI Multi-GPU support
Options to adjust seven graphics features (Effects, Lighting, Screen Filtering, Shadows, Texture Filtering, Textures)
Resolution support up to and including 3840×2160 (4K)
Screen Space Reflections


همچنین انویدیا تصاویر مقایسه ای بین نسخه PC و PS4 رو گذاشته که چون حجم تصاویر یکمی بالا بود فقط لینکشون رو می ذارم:

تصویر 1:
PS4 ([ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ])
PC ([ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ])

تصویر2:
PS4 ([ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ])
PC ([ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ])

مخصوصا توی تصویر دوم دیگه تفاوت مشخصه
ولی برام یکمی عجیبه نسخه PS4 اینجوری باشه چون من نسخه X360 رو هم رفتم تقریبا همچین کیفیتی داشت!

Argada
23-11-2014, 19:15
الان بازی تو سایتهای دانلود وجود داره؟!؟

vahidgame
23-11-2014, 22:12
الان بازی تو سایتهای دانلود وجود داره؟!؟
اگه برای پی سی منظورتونه هنوز منتشر نشده
توی دو تا پست قبلی هم اشاره شد بازی 18 دسامبر منتشر یشه
تقریبا یه ماه دیگه یا یکمی کمتر میشه انتظار داشت بازی لیک بشه

vahidgame
19-12-2014, 20:31
خب بازی برای پی سی دیروز منتشر شد
همین طور لیک هم شده و لینکای اون موحوده که فک کنم مثل پلتفرم های قبلی اون حجم پایینی داشته باشه
اولین امتیاز این نسخه هم منتشر شد که PC Gamer به بازی امتیاز 8.7 رو داده و اشاره کرده که:

A deep, entertaining stealth sandbox with endless scope for mastery. You kept us waiting
Kojima, but it was worth it

به عنوان پیش غذای متال گیر 5 که توی 2015 میاد می تونن پی سی بازها این بازیو امتحان کنن :دی

pharm
19-12-2014, 22:33
من تو یه ویدیو دیدم گه با دشمنش عکس سلفی میگیره درسته ؟ :دی

Arrowtic
19-12-2014, 23:52
نظرات پلیرای PC به شدت مثبت بوده تو استیم و همه به کنترل فوق روون بازی اشاره کردن که اصلا حالت یه بازی پورت شده رو نداره و کاملا روون ساخته شده .
قیمت اورجینالشم پایینه(20 دلار) و امروز تخفیف 33 درصدی حتی خورده بود .

vahidgame
19-12-2014, 23:59
من تو یه ویدیو دیدم گه با دشمنش عکس سلفی میگیره درسته ؟ [ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]
اینی که میگید فک کنم مربوط به یه نمایش از متال گیر آنلاین بودش که توی مراسم The game awards از اون رونمایی شد


قیمت اورجینالشم پایینه(20 دلار) و امروز تخفیف 33 درصدی حتی خورده بود .
چون بازی دو ساعت بیشتر نیست قیمتش نمیشه گفت پایینه
امیر اگه خواستی بخری هر وقت تخفیف 75 درصدی یا بالاتر خورد بخر :دی

mv217010
20-12-2014, 19:53
مرحله اول گیر کردم پسره رو بردم تو هلیکپتر بعدش چیکار کنم؟؟؟؟میگه locate pazکجا باید برم

Layken
20-12-2014, 22:07
من تو یه ویدیو دیدم گه با دشمنش عکس سلفی میگیره درسته ؟ :دی

[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ] ([ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ])

البته چون در قسمت انلاین این عکس گرفته شده میشه دشمن فرضش کرد ولی از لحاظ داستانی این دو دو یار جون جونی همدیگر هستند در این قسمت. :دی

Karistias
21-12-2014, 11:15
چون تو چند صفحه پیش این سوال منم کرده بودم وجوابشو حامد داده بوده منم همون جواب برات کپی کردم

PAzداخل اردوگاه هستش، از همون جایی که چیکو رو سوار هلیکوپتر می کنی برگردی یک ساختمان بزرگ هستش که داخل اون ساختمونه



+ این سلفی اسنیک چیز خیلی جالبیه ها من که ندیده بودم الان دیدم خیلی حال کردم بیین سلفی تا کجا کشیده شده:n02:
اونوقت ببینم حامد از شیطونی های کوجیما این حرکت؟

+

این که حامد من نسخه ps3 شو بازی کردم اگه گرافیک نسخه pc مقداره محسوسی بالا تره pcشم بگیرم بازی کنم از ps4وx1 پورت شده یا از اونا هم بالا تره یا با اونا یکیه؟

brain
21-12-2014, 12:18
آخ یعنی دل تو دلم نیست :n12:... منتظرم فرصت پیش بیاد بشینم پاش...با خیــــــــال راحت هاردو نرمالو همه چیزاشو قورت بدم :n19:
نمیتونم باور کنم روی pc دارم mgs بازی میکنم... :n20:
اصلا یه لحظه رفتم داخل بازی و گیم پلی نرم و روانه بازی رو دیدم از حال رفتم... یه stealthـه خفن ... نیست خیلی وقته یه بازی stealth با کیفیت تجربه نکرده بودم کلا یادم رفته بود که چقدر تفاوت فاحشی داره با بازی های هم سبکش.
کاش کوتاه نبود...

Layken
22-12-2014, 00:30
+ این سلفی اسنیک چیز خیلی جالبیه ها من که ندیده بودم الان دیدم خیلی حال کردم بیین سلفی تا کجا کشیده شده:n02:
اونوقت ببینم حامد از شیطونی های کوجیما این حرکت؟
+
این که حامد من نسخه ps3 شو بازی کردم اگه گرافیک نسخه pc مقداره محسوسی بالا تره pcشم بگیرم بازی کنم از ps4وx1 پورت شده یا از اونا هم بالا تره یا با اونا یکیه؟

به مراتب نسخه PC خیلی بهتر از نسخه PS3 هستش، حتا در برخی قسمت ها بهتر از نسخه PS4 هم هستش.
اون طور که من دیدم پورت ساده ای نیست و روش به خوبی کار شده و گرافیک خوبی هم داره.
+
کوجیما استاد کارهای شیطنت امیزه اینم خودش: :دی
[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ] ([ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ])

آخ یعنی دل تو دلم نیست :n12:... منتظرم فرصت پیش بیاد بشینم پاش...با خیــــــــال راحت هاردو نرمالو همه چیزاشو قورت بدم :n19:
نمیتونم باور کنم روی pc دارم mgs بازی میکنم... :n20:
اصلا یه لحظه رفتم داخل بازی و گیم پلی نرم و روانه بازی رو دیدم از حال رفتم... یه stealthـه خفن ... نیست خیلی وقته یه بازی stealth با کیفیت تجربه نکرده بودم کلا یادم رفته بود که چقدر تفاوت فاحشی داره با بازی های هم سبکش.
کاش کوتاه نبود...

نه تنها سبک مخفی کاری بلکه داستان و روایت داستانی، شخصیت پردازی، معرفی گیم پلی نوآورانه در هر قسمت از بازی های متال گیر باعث شده که سر تعظیم فرو بیاریم.
+
روی درجه سختی هارد بخوای بازی کنی باید رو اعصابت خط کش بزاری :دی
من قبل از انتشار بازی و با دیدن تریلرهای بازی احساس میکردم که هوش مصنوعی بازی خیلی ابکی شده ولی وقتی GZ رو بازی کردم یکی از بزرگترین آرزوهام این بود که خدایا کسی منو نبینه که وقتی میدیدن واویلا میشد و کار واقعا سخت میشد.

pharm
22-12-2014, 14:03
دوستان انلاینشو کسی بازی کرده؟
یکی از چیز هایی که تو بازی ها خیلی کمتر میشه دید طبیعی بودن تیراندازیه
که این بازی فوق العاده رو تیراندازی کار کرده و خیلی طبیعیه

vahidgame
23-12-2014, 15:29
دوستان انلاینشو کسی بازی کرده؟
یکی از چیز هایی که تو بازی ها خیلی کمتر میشه دید طبیعی بودن تیراندازیه
که این بازی فوق العاده رو تیراندازی کار کرده و خیلی طبیعیه
این شماره بخش آنلاین نداره
این متال گیر آنلاین هم که رونمایی شد برای Phantom Pain هستش

brain
24-12-2014, 20:35
به مراتب نسخه PC خیلی بهتر از نسخه PS3 هستش، حتا در برخی قسمت ها بهتر از نسخه PS4 هم هستش.
نه تنها سبک مخفی کاری بلکه داستان و روایت داستانی، شخصیت پردازی، معرفی گیم پلی نوآورانه در هر قسمت از بازی های متال گیر باعث شده که سر تعظیم فرو بیاریم.
+
روی درجه سختی هارد بخوای بازی کنی باید رو اعصابت خط کش بزاری :دی
من قبل از انتشار بازی و با دیدن تریلرهای بازی احساس میکردم که هوش مصنوعی بازی خیلی ابکی شده ولی وقتی GZ رو بازی کردم یکی از بزرگترین آرزوهام این بود که خدایا کسی منو نبینه که وقتی میدیدن واویلا میشد و کار واقعا سخت میشد.
تمام عیار !
:| واقعا نمیدونم با چه کلماتی باید از بازی تعریف کنیم.
سرم درد گرفت ... تو این دو ساعت چی کار کرد با روح و روان آدم... به قول خودت فقط باید سر تعظیم فرود آورد... اصن گیم پلی و پیچیدگی داستان و کاراکتر ها دوباره و...نمیدونم واقعا .... بهش فکر میکنم ... نمیدونم چی بگم... مخم سوت میکشه...باید بشینم کل قضیه رو باز مرور کنم...

صدای جدید BigBoss هم خیلی خوبه ها ولی کلا دلم واسه صدای david hayter هم تنگ شده.
از صداپیشه Otacon هم که استفاده شده بود، یادش افتادم کلی حال کردم :n02:

یه چیزی این skull face کی بود ینی ؟
9 سال تو کما ...اونجا که پاز ... یعنی این کوجیما استاده سورپرایز داستانی و زجر دادنه .. خداروشکر واسه Pc میاد ورژن بعدی، چون نمیدونم کی میتونستم ps4 بخرم ...

Layken
25-12-2014, 20:56
تمام عیار !

یه چیزی این skull face کی بود ینی ؟
9 سال تو کما ...اونجا که پاز ... یعنی این کوجیما استاده سورپرایز داستانی و زجر دادنه .. خداروشکر واسه Pc میاد ورژن بعدی، چون نمیدونم کی میتونستم ps4 بخرم ...

skull face موند برا TPP معلوم میشه جریان چیه.
خیلی هیجان دارم برای TPP

hoomi_gta
30-12-2014, 19:29
دوستان وقتی روی آیکون بازی کلیک می کنم هیچ اتفاقی نمیفته و بازی اجرا نمیشه، کسی میدونه مشکل از کجاست؟

pedram9
25-01-2015, 00:18
سلام این نسخه ی 4 گیگ نسخه ی کامل بازیه ؟ جایی خوندم این نسخه ی کامل نیست و فقط یک مرحله از نسخه ی اصلیه و نسخه ی اصلی دیر تر میاد ؟؟

Layken
27-01-2015, 15:57
سلام این نسخه ی 4 گیگ نسخه ی کامل بازیه ؟ جایی خوندم این نسخه ی کامل نیست و فقط یک مرحله از نسخه ی اصلیه و نسخه ی اصلی دیر تر میاد ؟؟



اون چهار گیگ نسخه اصلی همین MGS:GZ هستش و درسته درسته و کلا یک مرحله هستش.
نسخه بعدی با این فرق میکنه.

3Dmajid
08-02-2015, 11:32
من دفعه ی اوله با این سری آشنا میشم.
GZ رو بازی کردم، بازی خیلی خوبیه اما به نظرم ویژگی جدید reflex mod خیلی بازی رو اسونه کرده.
همون که تا یه دشمن میبیندت سریع برمیگردی طرفش و بهش تیر میزنی.

یه سوال، واقعا ماموریت رو توی نقشه نشون نمیده یا من اینجوری فک میکنم ؟ :n04:

اون پسره رو که آزاد کردم بعدش باید paz رو پیدا میکردم اما روی نقشه نشون نداد مجبور شدم برم walk through ببینم.
یعنی واقعا کوجیما توقع داره کل نقشه به این وسیعی رو بگردیم تا محل paz رو پیدا کنیم ؟ :n04:

نکته ای که بیش از همه توجهم رو جلب کرد، قدرت fox engine بود که رو بهترین گرافیک فریم ریت 30 میده حتی تو صحنه های شلوغ این واقعا عالیه.
هوش مصنوعی بازی هم خیلی نظرمو جلب کرد، اصلا توقع نداشتم اینقد دشمنا باهوش باشن.
بازی انگار شبیه سازی مخفی کاریه :n02: واقعا حس سخت بودن جاسوسی رو به آدم القا میکنه.

راستی یه سوال ... کسی میدونه چه جوری میشه از تبلت به عنوان iDroid استفاده کرد ؟

brain
08-02-2015, 16:41
من دفعه ی اوله با این سری آشنا میشم.
GZ رو بازی کردم، بازی خیلی خوبیه اما به نظرم ویژگی جدید reflex mod خیلی بازی رو اسونه کرده.
همون که تا یه دشمن میبیندت سریع برمیگردی طرفش و بهش تیر میزنی.

یه سوال، واقعا ماموریت رو توی نقشه نشون نمیده یا من اینجوری فک میکنم ؟ :n04:

اون پسره رو که آزاد کردم بعدش باید paz رو پیدا میکردم اما روی نقشه نشون نداد مجبور شدم برم walk through ببینم.
یعنی واقعا کوجیما توقع داره کل نقشه به این وسیعی رو بگردیم تا محل paz رو پیدا کنیم ؟ :n04:

نکته ای که بیش از همه توجهم رو جلب کرد، قدرت fox engine بود که رو بهترین گرافیک فریم ریت 30 میده حتی تو صحنه های شلوغ این واقعا عالیه.
هوش مصنوعی بازی هم خیلی نظرمو جلب کرد، اصلا توقع نداشتم اینقد دشمنا باهوش باشن.
بازی انگار شبیه سازی مخفی کاریه :n02: واقعا حس سخت بودن جاسوسی رو به آدم القا میکنه.

راستی یه سوال ... کسی میدونه چه جوری میشه از تبلت به عنوان iDroid استفاده کرد ؟

اتفاقا راهنمایی کرده، اونم از روشی خلاقانه. به طور کلی اون کسی که باهاش بیسیم میزنید، پیشنهادو راهنمایی میکنه همیشه. ولی واسه پیدا کردن پاز، چند روش جالب وجود داره، یکی اینکه به اون نوار هی گوش کنید، به صدا ها دقت کنید..صدا کامیون میاد و موسیقی و ... بعد دقت کنید بعضی از سرباز ها باهم راجع بهش حرف میزنن...میگن فلانی رو میخوان در فلان جا اعدام کنن... اونوقت همون سربازو تنها گیر بیارید میتونید ازش حرف بکشید که میگن مثلا اونجا کجاس....از این مجموعه فعالیت ها می فهمید که محل نگهداری پاز کجاست...من که خیلی لذت بردم که اینطوری پیداش کردم.
از این ویژگی reflex mod هم که میگید خیلی استفاده نکردم، به نظرم قشنگیه بازی به اینه که حتی الامکان کلا کسی رو نکشید و بیهوششون کنید و سعی کنید مخفی کاری برسید به محل مورد نظر.

برای استفاده از تبلت به عنوان idroid فکر کنم باید اپلیکیشن اون رو نصب کنید. در دو نسخه آندروید ([ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]) و ios ([ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]) موجوده. من خودم تست نکردم ولی باید جالب باشه.

3Dmajid
08-02-2015, 17:47
اتفاقا راهنمایی کرده، اونم از روشی خلاقانه. به طور کلی اون کسی که باهاش بیسیم میزنید، پیشنهادو راهنمایی میکنه همیشه. ولی واسه پیدا کردن پاز، چند روش جالب وجود داره، یکی اینکه به اون نوار هی گوش کنید، به صدا ها دقت کنید..صدا کامیون میاد و موسیقی و ... بعد دقت کنید بعضی از سرباز ها باهم راجع بهش حرف میزنن...میگن فلانی رو میخوان در فلان جا اعدام کنن... اونوقت همون سربازو تنها گیر بیارید میتونید ازش حرف بکشید که میگن مثلا اونجا کجاس....از این مجموعه فعالیت ها می فهمید که محل نگهداری پاز کجاست...من که خیلی لذت بردم که اینطوری پیداش کردم.
از این ویژگی reflex mod هم که میگید خیلی استفاده نکردم، به نظرم قشنگیه بازی به اینه که حتی الامکان کلا کسی رو نکشید و بیهوششون کنید و سعی کنید مخفی کاری برسید به محل مورد نظر.

برای استفاده از تبلت به عنوان idroid فکر کنم باید اپلیکیشن اون رو نصب کنید. در دو نسخه آندروید ([ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]) و ios ([ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]) موجوده. من خودم تست نکردم ولی باید جالب باشه.

الان واسه بار دوم دارم مرحله رو میرم، تازه داره برام جا میفته و هر چی بیشتر بازی میکنم بیشتر به خفن بودنش پی میبرم :n04: واقعا بازی عالیه، یه مخفی کاری و جاسوسی ناب. هر چی از باحال بودنش بگم کم گفتم :n01: منم تازه فهمیدم چه جوری باید مکان رو پیدا کنیم، با توجه به نوارها، دیالوگ ها و حرف کشیدن از دشمنا، واقعا خیلی حال میده، خیلی طبیعیه. هوش مصنوعی دشمنا تو حلقم. :n02:
برنامه ی iDroid هم توی سایتش هست دانلود کردم ولی PC نداره من با پی سی بازی میکنم، میشه به xbox و xbox one و ps3 و ps4 وصل شد :n03::n02:

یه چیزی بهم ضد حال زد، اون 4 تا زندانیا رو همه رو با هلی کوپتر نجات دادم، ازش اینتل گرفتن یه مکانی رو توی نقشه مارک کرد برام، فک کنم اسمش Uni Patch بود، ولی یه جا لو رفتم و مردم از چک پوینت شروع شد دیگه اون مکانه تیک نخورده منم یادم نیس کجا بود ... راهی نداره دوباره تیک بخوره ؟ :n02:

farshad0123
27-02-2015, 03:03
خیلی بازی چرتیه به نظرم من چیکو و همه زندانی ها رو با هلیکوپتر فرستادم ولی 2روز پاشم هنوز نمیدونم چطور پاز رو پیدا کنم خیلی بازیش خسته کنندست دشمنا هم هر چی ازشون میکشی دوباره میاد اصلا تمومی ندارن کل اردوگاهو گشتم ولی پازو پیدا نکردم اعصابمو خورد کرده :n21:

Mehrshad-msv
27-02-2015, 15:56
خیلی بازی چرتیه به نظرم من چیکو و همه زندانی ها رو با هلیکوپتر فرستادم ولی 2روز پاشم هنوز نمیدونم چطور پاز رو پیدا کنم خیلی بازیش خسته کنندست دشمنا هم هر چی ازشون میکشی دوباره میاد اصلا تمومی ندارن کل اردوگاهو گشتم ولی پازو پیدا نکردم اعصابمو خورد کرده :n21:

موافقم شاید بنظر این نسخه به پای سری 1 و 2 و مخصوصا 1 نرسه ولی یادت یاشه دوست من این بازی به خاطر سبک و داستان قوی که داره طرفدارای زیادی داره.:n01:

farshad0123
27-02-2015, 16:03
موافقم شاید بنظر این نسخه به پای سری 1 و 2 و مخصوصا 1 نرسه ولی یادت یاشه دوست من این بازی به خاطر سبک و داستان قوی که داره طرفدارای زیادی داره.:n01:

بالاخره امروز بعد از سه روز که کل پادگانو گشتم رفتم تو یه زیر زمینه دیدم پاز اونجاست:n31:
واقعا داستانش عالی بود:n04:
الان باید منتظر the phantom pain بمونیم چون اون ادامشه snake هم هلیکوپتر خورد بهش تیکه های the phantom pain هم آخرش گذاشته بودن معلومه اون بازی توپیه مخصوصا داستانش چون snake دستشو از دست میده و رباتش میکنن البته اگر رو سیستمم اجرا بشه
من این بازی رو با گرافیک 5470 ati روون اجراش کردم رو رزولیشن 1280*720عجیبه این سایت sysemrequriment میزد اصلا اجرا نمیشه