Lord-Voldemort
04-03-2014, 18:22
به نام خدا
سلام و درود ، امروز که داشتم ایمیلم رو چک می کردم به آموزش جالبی برخوردم که خیلی کاربردی و مهم و 100 البته که در وقت شما صرفه جویی می کنه
منم براتون ترجمش کردم.
امید وارم لذت ببرین.:n12:
:n16:
-
کاملا مطمئنم که 90 درصد شما از گاما 2.2 استفاده می کنید چون که باید باشه .گاما 2.2 خیلی مزایا داره و همین طور با مانیتور و چشم انسان بطور عالی کار می کنه .
گروهی از مشکلات هستند که می تونند بوجود بیان و اغلب اونا توضیحی دربارشون نیست و یا اصلا بهشون اشاره نشده.
بسیاری از اونها مربوط به استفاده از bitmap و رنگ توی متریال است .
تنظیمات این روش مثل عکس زیر هست . یک بار که شما تنظیمات زیر رو انجام بدین تمام تکسچر هایی که توی مکس لود می کنید با گامای مورد نظر شما وارد مکس می شن.
توی مکس 2014 شما حق انتخاب نداری این کار بصورت اتوماتیک وار انجام میشود.
[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]
گامای 2.2 با بیشتر تکسچرها خوبه التبه زمانی که عکس اصلی که تکسچر از اون ساخته شده گامای صحیحی داشته باشه.
با این حال چند نوع خاص هستند که گامای 1.0 نیاز دارن:
مثل
مپهای سیاه و سفید
Displacement Maps
Normal Maps
عکس های 32 بیتی مثل EXR یا HDR که توی مکس 2014 بطور اتوماتیکی عوض میشه
برای تغییر گاما به عکس زیر دقت کنید .
[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]
حالا چرا باید این کارا رو انجام بدیم
به مثال دقت کنید
[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]
ما یه بافت یا بامپ سیاه و سفید داریم ، خاکستری ها سر جاشون می مونند سفید ها میان بالا و سیاه میره پایین
با گامای 2.2 نتیجه نامتعادل هست ، باعث شده که رنگ سپید قوی تر و رنگ مشکی ضعیف تر بشه و چیزی که رندر شده با با چیزی که قابل پیش بینی بوده یکی نیست.
با گامای 1 نتیجه دقیقا همونیه که ما می خوایم.
این نتیجه برای normal maps, displacement maps, gloss maps, یکسان است
برای اینکه بتونید نتیجه ای که مد نظرتون هست رو از این مپ ها بدست بیارین باید از گامای 1 استفاده کنید تا رنگ پیکسل ها با چیزی که وارد مکس میشه یکی باشه .
مشکل دوم رنگها هستن
اگر شما بخواین برای تصحیح رنگ از نرم افزار های جانبی مثل فتوشاپ استفاده کنید کار سختی در پیش دارین ، زمانی این مشکل رفع میشه شما از تصحیح گاما استفاده کنید
برای مثال یه رنگ بنفش [60;0;150] رو توی فتوشاپ و متریال ادیتور و رندر مقایسه می کنیم ، چیزی که معلومه اینکه با هم مچ نیستن و درست نیست !!!!
[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]
دو روش برای تصحیح وجود داره
از vray color استفاده کنیم با تنظیمات زیر
[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]
یا از color correction map در حالت ادونس استفاده کنیم و مقدار گاما رو 0.454 قرار بدیم (1/2.2)
[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]
و اینم نتیجه کار با هر دو روش
[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]
این اموزش باعث میشه که توی وقت شما دوستان صرفه جویی بسیاری بشه و شما می تونید مشکلات بسیار ریز آزار دهنده رو براحتی برطرف کنید .:n16:
viscorbel.com
سوالی بود در خدمتم
یا علی :n12:
سلام و درود ، امروز که داشتم ایمیلم رو چک می کردم به آموزش جالبی برخوردم که خیلی کاربردی و مهم و 100 البته که در وقت شما صرفه جویی می کنه
منم براتون ترجمش کردم.
امید وارم لذت ببرین.:n12:
:n16:
-
کاملا مطمئنم که 90 درصد شما از گاما 2.2 استفاده می کنید چون که باید باشه .گاما 2.2 خیلی مزایا داره و همین طور با مانیتور و چشم انسان بطور عالی کار می کنه .
گروهی از مشکلات هستند که می تونند بوجود بیان و اغلب اونا توضیحی دربارشون نیست و یا اصلا بهشون اشاره نشده.
بسیاری از اونها مربوط به استفاده از bitmap و رنگ توی متریال است .
تنظیمات این روش مثل عکس زیر هست . یک بار که شما تنظیمات زیر رو انجام بدین تمام تکسچر هایی که توی مکس لود می کنید با گامای مورد نظر شما وارد مکس می شن.
توی مکس 2014 شما حق انتخاب نداری این کار بصورت اتوماتیک وار انجام میشود.
[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]
گامای 2.2 با بیشتر تکسچرها خوبه التبه زمانی که عکس اصلی که تکسچر از اون ساخته شده گامای صحیحی داشته باشه.
با این حال چند نوع خاص هستند که گامای 1.0 نیاز دارن:
مثل
مپهای سیاه و سفید
Displacement Maps
Normal Maps
عکس های 32 بیتی مثل EXR یا HDR که توی مکس 2014 بطور اتوماتیکی عوض میشه
برای تغییر گاما به عکس زیر دقت کنید .
[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]
حالا چرا باید این کارا رو انجام بدیم
به مثال دقت کنید
[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]
ما یه بافت یا بامپ سیاه و سفید داریم ، خاکستری ها سر جاشون می مونند سفید ها میان بالا و سیاه میره پایین
با گامای 2.2 نتیجه نامتعادل هست ، باعث شده که رنگ سپید قوی تر و رنگ مشکی ضعیف تر بشه و چیزی که رندر شده با با چیزی که قابل پیش بینی بوده یکی نیست.
با گامای 1 نتیجه دقیقا همونیه که ما می خوایم.
این نتیجه برای normal maps, displacement maps, gloss maps, یکسان است
برای اینکه بتونید نتیجه ای که مد نظرتون هست رو از این مپ ها بدست بیارین باید از گامای 1 استفاده کنید تا رنگ پیکسل ها با چیزی که وارد مکس میشه یکی باشه .
مشکل دوم رنگها هستن
اگر شما بخواین برای تصحیح رنگ از نرم افزار های جانبی مثل فتوشاپ استفاده کنید کار سختی در پیش دارین ، زمانی این مشکل رفع میشه شما از تصحیح گاما استفاده کنید
برای مثال یه رنگ بنفش [60;0;150] رو توی فتوشاپ و متریال ادیتور و رندر مقایسه می کنیم ، چیزی که معلومه اینکه با هم مچ نیستن و درست نیست !!!!
[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]
دو روش برای تصحیح وجود داره
از vray color استفاده کنیم با تنظیمات زیر
[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]
یا از color correction map در حالت ادونس استفاده کنیم و مقدار گاما رو 0.454 قرار بدیم (1/2.2)
[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]
و اینم نتیجه کار با هر دو روش
[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]
این اموزش باعث میشه که توی وقت شما دوستان صرفه جویی بسیاری بشه و شما می تونید مشکلات بسیار ریز آزار دهنده رو براحتی برطرف کنید .:n16:
viscorbel.com
سوالی بود در خدمتم
یا علی :n12: