PDA

نسخه کامل مشاهده نسخه کامل : انتشار منشور احیاء و کاربرد طب سنتی ایران



wichidika
05-02-2014, 10:29
معاون طب سنتی وزیر بهداشت خبر داد
انتشار منشور احیاء و کاربرد طب سنتی ایران

معاون طب سنتی وزیر بهداشت گفت: برای اثبات طب ایرانی علاوه بر تجدید پیمان خود با ارزش‌های معنوی اخلاقی به انتشار منشور احیاء و کاربرد طب سنتی ایران اقدام کرده‌ایم تا استراتژی رسمی توسعه‌ای طب ایرانی را بر اساس آن اعلام کنیم.

[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]

به گزارش خبرنگار بهداشت و درمان فارس محمود خدادوست در همایش اساتید، دانش‌آموختگان و دستیاران طب و داروهای سنتی در وزارت بهداشت گفت: این منشور به اصول دهگانه کشور اشاره می‌کند از آن جمله تعهد و پایبندی به تمام موازین شناخته شده حقوق بیمار و اخلاق پزشکی، تعهد و پایبندی به قوانین کشور و نظام ملی سلامت، توجه به پیشگیری، اصلاح شیوه زندگی بر پایه درمان طبیعی و غذایی، تعهد به اجتناب از یکسو‌نگری و ارجاع بیماران بر اساس روش موثر‌تر و همچنین تلاش مداوم در ارتقاء و توسعه علمی و تجربی با استفاده از دانش روز.
خدادوست گفت: استفاده از تمام ظرفیت طب سنتی و مکمل در کنار طب نوین برای ارتقاء سلامت عقلانی است. به همین دلیل به دنبال طب سنتی‌ای که مبتنی بر دانش و تکیه بر ظرفیت داخلی است هستیم.
معاون طب سنتی وزیر بهداشت گفت: ساماندهی فعالیت‌های موجود در طب سنتی و جلوگیری از افراطی‌گری افراد سودجو و بزرگنمایی غیرمنطقی این خدمات در مقابل باورهای مردم و محروم نکردن آنها از خدمات از برنامه‌هایی است که باید دنبال شود.
وی ادامه داد: در عرصه پزشکی به لحاظ ضرورت اخلاق و پزشکی استفاده از ظرفیت طب ایرانی باید مورد توجه باشد.
همچنین ناصری رئیس مرکز تحقیقات طب سنتی دانشگاه شاهد گفت: طب سنتی منشاء خدمات بزرگی و برای حفظ سلامت اجتماعی باید از این طب بهره‌مند شویم و چنانچه این طب کنار گذاشته شود گرفتار مسائل بزرگی می‌شویم.
وی افزود: امروز دانشجوی پزشکی توان جسمانی پایینی دارد و به مرور دچار افکاری می‌شود که با صحت جامعه منافات دارد و دچار سستی می‌شود در حالی که باید در کنار طب نوین طب سنتی هم رشد کند و پزشکان فرهنگ تحرک را بیاموزند.
انتهای پیام/