PDA

نسخه کامل مشاهده نسخه کامل : فبلت و فرق آن با تبلت و گوشی های هوشمند



دیلماجلار
04-02-2014, 18:03
[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]
اگر به سال 2010 برگردیم خواهیم دید که در آن زمان پیدا کردن یک گوشی که صفحه نمایشی بزرگتر از 4 اینچ داشته باشد بسیار مشکل بود.تلفن همراه های بزرگ آن زمان آیفون 3.5 اینچی ، اچ تی سی 3.7 اینچی و گلکسی اس سامسونگ 4 اینچی بود.

امروزه ما شاهد گوشی هایی با صفحه نمایش بزرگتر از 6 اینچ و بازار شلوغ تبلت های 7 اینچی می باشیم.البته امروز محصول بینابینی نیز تولید شده که با نام فبلت در دنیای دیجیتال ظهور کرده است.اولین بار فبلت در سال 2011 با نام گلکسی نوت سامسونگ پا به عرصه بازار گذاشت.البته مردم در ابتدا این محصول 5.3 اینچی را مسخره می کردند.
آلن توماس در مورد می گوید:مشعل فبلت در بازار نور خیره کننده ای نداشت و زمانی که این محصول سامسونگ به بازار وارد شد ، استقبال مناسبی از آن نشد.صنعت در کل نمی دانست که در برخورد با این محصول جدید چه بکند.
ولی سامسونگ آن را به بازار عرضه کرد و نشان داد که چه کارهایی این محصول می تواند انجام دهد و بسیاری از مردم متوجه شدند که این محصول ، همان چیزی هست که آن را می خواستند.امروزه سری محصولات گلکسی نوت سامسونگ هنوز شناخته ترین فبلت های جهان می باشند ، یعنی همان گلکسی نوت 2 و گلکسی نوت 3 که در سال های اخیر وارد بازار فروش شده است ولی محصولات دیگری نیز در این زمینه توسط شرکت های نوکیا ، اچ تی سی و سونی ارایه شده اند.
هنوز تعریف دقیقی از فبلت به عمل نیامده است ولی می توان گفت که فبلت به طور کلی دارای صفحه نمایشی بزرگتر از 5.3 اینچ و کوچکتر از 7 اینچ می باشد.تبلت ها عموما صفحه نمایشی بزرگتر از 7 اینچ دارند و گوشی های هوشمند عموما صفحه نمایشی کوچکتر از 5.3 اینچ دارند.البته این مرزها تداخلاتی نیز با هم دارند که به انتخاب تولید کننده مربوط می شود. تلاش می کنیم که توضیحات بیشتری در این مورد را در نوشته های بعدی خود پوشش دهیم.
اما چرا فبلت
توماس در این مورد می گوید که مردم به سمت استفاده از اینترنت توسط گوشی های هوشمند روی آورده اند و این امر با صفحه نمایش های بزرگتر جنبه عملی تری را به خود گرفته است. گوشی همواره در دسترس شما و در جیبتان می باشند و مانند کامپیوتری می باشند که در صورت نیاز می توانید آن را از جیبتان در بیاورید و از آنها استفاده کنید.
فبلت ها برای اغلب کارهای سازمانی ، ویژگی های مناسبی دارند و یکی از بهترین وسیله ها می باشند که بهترین فن آوری های ارتباطی موجود را به مشتریان ارایه داده است.تعدادی از کاربران زن نیز از این وسیله استفاده می کنند که بیشتر استفاده های آنان ، مواردی همچون دفتر خاطرات ، دفترچه یادداشت و تقویم می باشد.
در قسمت های بعدی در مورد فبلت های جدیدی که وارد بازار شده اند و ویژگی های آنان بحث خواهیم کرد.
برگرفته از اخبار فناورانه سایت گروه ترجمه و پژوهش دیلماجلار
[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]