PDA

نسخه کامل مشاهده نسخه کامل : فضای مناسب برای پارتیشن C



linuxboy
30-01-2014, 00:04
سلام
فضای پارتیشن ویندوز هر چقدر بیشتر باشد سرعت بوت شدن و سرعت اجرای برنامه ها در ویندوز بالاتر می رود یا هرچقدر فضای پارتیشن کمتر باشد؟
مشکلی در فضا ندارم 500 گیگ خالی دارم نمی دونم برای ویندوز XP چی کار کنم اگر فقط تک پارتیشن سرعت بیشتر هست همه را به C اختصاص بدهم وگرنه چقدر اختصاص بدهم که بیشترین سرعت را بدست بیاورم؟
یا علی

smss.exe
30-01-2014, 06:58
سلام

ربطی به فضای بیشتر نداره؛ هر موقع ویندوز برنامه ای رو اجرا کنه و اون برنامه به فضای بیشتر نیاز داشته باشه از همون مقدار فضا که نیاز داره استفاده می کنه. پس خودتون برنامه های مورد استفاده رو در نظر بگیرید و یه حساب تقریبی کنید و با فضای مورد نظرتون واسه خود ویندوز جمع کنید و عدد بدست اومده رو یک پارتیشن با اون حجم بسازید. (یک مقدار هم برای موارد پیش بینی نشده در نظر بگیرید)
برای خود ویندوز هم نهایتا 10گیگ در نظر بگرید. (برای XP حدود 2 گیگ کافیه ولی خب یکم بیشتر باشه که بعدا به مشکل کمبود فضا بر نخورید)

linuxboy
30-01-2014, 07:11
سلام
منظورم این هست که فضا برای نصب برنامه زیاد است اگر در درایو C نشه میشه تو D ریخت.ولی در بوت شدن ویندوز اگر درایو C کوچکتر باشد سریعتر لود می شود یا وقتی که بزرگتر است؟
یا علی مدد

smss.exe
30-01-2014, 08:42
سلام

اگر فضای مورد نظر شما که به پارتیشن ویندوز اختصاص دادی پر باشه خب توی بالا اومدن ویندوز تاثیر داره (چه کم باشه زیاد باشه فضا فرقی نمیکنه)
در غیر این حالت (یعنی اگر فضای زیادی اشغال نشده باشه پس بالا اومدن ویندوز سریع تر میشه.

البته این رو در نظر بگیرید که بالا اومدن ویندوز خیلی هم به کمی و زیادی فضای پارتیشن ویندوز نداره چون توی بالا اومدن یه سری سرویس شروع به کار می کنند و پروفایل شما Load میشه؛ پس اگر پروفایل شما که شامل همون Desktop و Document و .. هست دارای اطلاعات کمتری باشه بالا اومدن ویندوز هم سریع تر میشه.

پس خیلی هم فرقی نمیکنه مهم اینه که اطلاعات داخل اون پارتیشن کم باشه.

akpa
30-01-2014, 09:12
تولود هرچی هارد کمتر پر باشه بهتره
ولی تو اجرا به نظرمن برنامه های مهم رو تو درایو سی بریزید حین اجرا سرعت بالاتیر خواهید داشت
طبق تجربه 40 الی 50 گیگ برای xp خوبه و همه نرم افزار های مهم یا پرکاربرد رو میتونید روش نصب کنید و در آینده هم نگران کمبود فضای درایو سی برای نصب نرم افزار نخواهید بود
(من الان رو 8.1 درایو سی رو 150 گیگ گرفتم)

akpa
30-01-2014, 09:14
البته اگه بعدن میخواید xp رو پاک کنید و 7 یا 8.1 بریزید بهتره بازم بیشتر بگیرید که دردسر پارتیشن بندی رو نداشته باشید