PDA

نسخه کامل مشاهده نسخه کامل : ساعات کاری بيش از اندازه کارگران اپل درچين



masoud908
22-08-2006, 21:56
گروه رايانه اي اپل اعلام كرد براساس يك گزارش در مورد شرايط کاری در يکی از کارخانه های سازنده آی پاد iPod در چين حاکی است در يک سوم موارد، کارگران بيش از ۶۰ ساعت در هفته کار می کنند.
به گزارش شبكه BBC ، گروه اپل اعلام كرد ساعات کاری در اين كارخانه بيش از اندازه هستند و پيمانکاران ملزم شده اند تا ميزان ساعات کاری را به حالت عادی ۶۰ ساعت در هفته برگردانند.
گروه رايانه ای اپل يک هيات بازرسی را پس از انتشار گزارشی در يکی از روزنامه های بريتانيا مبنی بر شرايط بد کاری، به کارخانه ای در چين که نامش را فاش نكرد، فرستاده بود.
پيمانکاران آی پاد ملزم هستند از دستورالعمل های کاری اپل پيروی کنند.
با اين حال، گزارش اپل از سوی کنفدراسيون بين المللی اتحاديه های کارگری مورد انتقاد قرار گرفته است. آنها به عدم بررسی اين موضوع توسط نهادهای مستقل اعتراض کرده اند.
اپل اعلام كرد بازرسانش با ۱۰۰ کارگر در اين کارخانه گفتگو کرده، گزارش های کاری را مورد بررسی قرار داده و از کارخانه و خوابگاه کارگران بازديد کرده اند.
اين کارخانه ۲۰۰ هزار کارمند دارد که کمتر از ۱۵ درصد آنها درتوليد آی پاد مشغول هستند. ۳۲ هزار نفر از کارگران در محل اين کارخانه زندگی می کنند.

يکی از مسئولان کنفدراسيون بين المللی اتحاديه های کارگری گفته است: ما تحت تاثير اين گزارش و يافته های اپل قرار نگرفته ايم. زيرا ، اپل تنها با ۱۰۰ نفر از حدود ۳۰ هزار کارگر سازنده آی پاد گفتگو کرده است.
اپل اعلام كرده است پيمانکارچيني مشغول گذراندن يک برنامه آموزشی در اين مورد است تا از عدم تکرار مشکل مذکور اطمينان حاصل شود.
کارگرانی که محبوب ترين پخش کننده موسيقی جهان را می سازند در ۲۵ درصد موارد بيش از شش روز متوالی کار می کنند.