PDA

نسخه کامل مشاهده نسخه کامل : درخواست راهنمایی جهت استفاده همزمان نانواستیشن و مودم روتر ودافون



HusseinR
16-10-2013, 08:18
درود و سلام
تو تاپیکهای جامع متاسفانه دوستان جوابگو نبودن ناچار به باز کردن تاپیک جدا شدم!
بنده اینترنت رو به شکل بیسیم توسط Nano5 دریافت میکنم که با کابل به یک مودم ودافون مدل HG556 وصل کردم. DHCP در نانو5 روشنه و یوزر پسورد سرویس دهنده براش تنظیم شده که خودکار همیشه نت داره. فعلا فقط از مودم بعنوان روتر یا اکسس پوینت استفاده می کنم که با DHCP خاموش اگه تنظیم بشه انتظار میره کلاینتها از نانو5 IP بگیرن اما مشکل اینه که اصلا IP در رنج نانو5 دریافت نمیکنن و مجبورم آی پی دستی به دستگاه ها بدم. مودم در حالت DHCP روشن آی پی که میده کلاینتها نت ندارن چون gateway رو برا خود مودم تنظیم میکنه نه نانو5. نکته اینجاست که لپتاپ با لن و کابل IP از نانو5 میگیره و نت داره اما با وای فای نت نداره. موبایل و تبلت هم IP نمیگیرن.
WAN رو در حالت بریج هم که کانفیگ کنم بازم فرقی نداره. البته وقتی هیچ کانفیگی برا WAN نباشه بازم نت داره که فکر کنم طبیعیه.

قبلا جای مودم از یک اکسس پوینت پلانت استفاده میکردم که همچی مشکلی نداشت و آی پی و گیت وی رو به کلاینت ها تو رنج نانو5 میداد.
ممکنه این از قابلیتهای این مودم نباشه یا اینکه جایی از کار اشتباه هست؟
لطفا راهنمایی بفرمایید. خیلی ممنون

behrooz.shie
17-10-2013, 00:23
نانو برای هرچیز میتونه تعریف بشه یعنی وایلسش یک عملکرد داشته باشه لنش یک عملکرد!
حالا شما باید نانو رو روتر شبکه قرار بدید نه مودم رو و ایپی ها هم باید از نانو بیاد

HusseinR
17-10-2013, 09:42
ممنون دوست عزیز
انتظار نداشتم مشکل ساده باشه چون تجربه ای در مورد شبکه نداشتم. مشکل این بود که به نانو دسترسی نداشتم تنظیماتش رو چک کنم و isp با اطمینان میگفت dhcp روشنه. هم اینکه خودشون ip مودم رو ۲۰۰ داده بودن. حالا که گذاشتم رو ۲ درست شد با dhcp روشن در مودم. البته gateway و dns رو قبلا دستی به مودم داده بودم. حالا تست میکنم ببینم در حالت خودکار کار میکنه یا نه. بازم خیلی ممنون و متشکر