PDA

نسخه کامل مشاهده نسخه کامل : فناوری جدید CrossFireX بدون نیاز به پل CrossFire در کارت R9 290X



VAHID
02-10-2013, 19:02
شرکت AMD اعلام کرد که در کارت جدید Radeon R9 290X و Radeon R9 290 که سریعترین کارتهای گرافیک این شرکت نیز به حساب می‌آیند٬ از فناوری‌های جدیدی استفاده شده که در نهایت افزایش کارایی و راندمان را برای کاربران به ارمغان می‌آورد. از جمله فناوری جدید CrossFireX که در آن دیگر نیازی به پل CrossFire نیست.از زمان عرضه X1900 تا کنون٬ شرکت AMD (یا ATI سابق) با استفاده از پل Crossfire برای قرار دادن دو یا چند کارت در کنار هم استفاده می‌کرد. شرکت انویدیا همچنین از راه حل مشابهی با نام SLI برای قرار دادن دو یا چند کارت در کنار هم استفاده می‌کند. این فناوری قابلیت بهره برداری از حداکثر 4 کارت در کنار هم را می‌دهد.
[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ] اما حالا این شرکت AMD است که به قابلیت چند GPU بدون پل ارتباطی روی آورده است و این فناوری جدید را در کارت‌های Radeon R9 290X و Radeon R9 290 به کار گرفته است.

[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ] این فناوری جدید که با عنوان CrossFireX نامگذاری شده است چیزی شبیه به فناوری Sideport در کارت رادئون 4870 X2 می‌باشد که به واسطه آن ارتباط بین دو کارت به جای پل از طریق PCI-Express بر قرار می‌شود. قبلا برای استفاده بیشتر از پهنای باند PCI-Express شرکت‌های AMD و Nvidia از راه حل پل ارتباطی بهره بردند اما امروزه با وجود پهنای باند بالا و کافی PCI-e 3.0 دیگر نیازی به وجود این پل ارتباطی دیده نمی‌شود.
[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]








شهر سخت افزار