PDA

نسخه کامل مشاهده نسخه کامل : سایت های کاربردی در زمینه پسورد و امنیت



~~~
01-10-2013, 15:52
[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]

سایت های کاربردی در زمینه پسورد و امنیت

این روز ها تقریبا برای هر کاری باید یک حساب کاربری ساخت و یکی از موارد مهم حساب کاربری برای امنیت بیشتر داشتن یک پسورد قوی است….





اما چطور یک پسورد قوی داشته باشیم؟ چطور از امنیت پسورد خود مطمئن شویم؟ یک پسورد خوب دارای چه ویژگی های است؟ چطور پسوردهای خود را مدیریت کنیم؟ و بسیاری سوالاتی دیگر همه و همه سوالاتی است که برای هر کاربری پیش می آید.

چند سایت خوب برای مدیریت و ساخت پسورد های امن و همین طور چک کردن قدرت پسورد هایمان :



how secure is my password? ([ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]) -1
از آدرس این سایت مشخص است برای چه ساخته شده (معنی: پسورد من چقدر امن است؟) یک سایت حرفه ای است که کار با آن بسیار ساده می باشد فقط پسورد خود را وارد کنید بعد با توجه به رنگ صفحه و مدت زمان قید شده در پایین کادر از میزان امنیت پسورد خود مطلع شوید.
اما این سایت ویژگی های پسورد شما را نیز بیان می کند برای مثال من پسور 123456789 را وارد کردم و همان طور که می بینید صفحه قرمز شده و در اولین قسمت با رنگ قرمز نوشته شده پسورد شما در بین 60 پسورد اولی که از همه بیشتر استفاده می شوند وجود دارد!! و همین طور در قسمت مدت زمان نوشته شده instantly که این به معنی در لحظه می باشد یعنی -- کردن این پسورد مثل آب خوردن است!


[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]

همین طور در کادر های پایین تر هم مواردی نوشته می شود که برای هر پسورد متفاوت است که پیشنهاد می کنم حتی اگر زبان انگلیسی شما خوب نیست حتما آن ها را ترجمه کنید و به آن ها عمل کنید.

اما بریم سراغ پسوردی قوی! در این تصویر من برای مثال پسورد
Fenjon?@#$159753 را وارد کردم. همان طور که همه شما می دانید و در تصویر هم مشخص است این پسور از امنیت بالایی برخوردار است که پیشنهاد می کنم شما هم از چنین پسورد استفاده کنید.


[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]


اما توجه داشته باشید این سایت فقط پسورد شما را می بیند و نمی داند شما آن را در چه سایتی استفاده می کنید در نتیجه اگر فردی این پسورد را در سایت fenjon.com بکار ببرد یک ضعف در پسورد او وجود دارد! پس هنگام ساختن پسورد بیشتر دقت کنید.



2- passwordmeter ([ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ])
این وبسایت هم مانند سایت قبلی عمل می کند اما با این تفاوت که این وبسایت مشخص کرده که بر اساس چه چیز هایی پسورد ها را می سنجد و در صورتی که از این موارد استفاده نشود امتیاز کمی را به شما می دهد. یعنی اگر شما یک پسورد بسیار طولانی هم داشته باشید اما پسورد شما فقط از حروف الفبایی کوچک ساخته شده باشد امتیاز بالایی نخواهد گرفت که این تقریبا اشتباه است! درست است که استفاده از اعداد و نشانه ها در امنیت پسور تاثیر دارد اما طولانی بودن پسورد هم مهم است.. بگذارید با یک مثال توضیح دهم. من در شکل زیر از پسورد بسیار طولانی که فقط از حروف کوچک ساخته شده استفاده کرده ام ولی امتیاز بالایی ندارم!!


[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]


پیشنهاد می کنم از هر دو سایت استفاده کنید ضرر ندارد!

اما اگر مشکل شما در ساختن پسورد های قوی است کار را به وبسایت بعدی بپردازید!


3- strongpasswordgenerator ([ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ])

یک وبسایت کامل برای ساخت پسورد های قوی! فقط تعداد کارکتر های پسورد خود را مشخص کنید و بعد یک پسورد قوی را دریافت کنید


[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]


اما ساختن یک پسورد قوی سخت نیست بلکه مدیریت و به خاطر سپردن آن کار بسیار دشواری است. اما سایت بعد این کار را آسان کرده



4- lastpass ([ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ])
[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]



این وبسایت که دیگر حرفی برای گفتن نگذاشته است کار هر فردی با هر سیستم عامل یا هر مرورگری را راحت کرده و از آنجایی که این وبسایت از زبان فارسی هم پشتیبانی می کند دیگر نیاز به آموزش نیست برای تغییر زبان هم فقط کافی است از منوی بالا زبان فارسی را انتخاب کنید.



[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]


بعد باید نرم افزار آن را دانلود کنید بعد به وسیله ی این نرم افزار عضو شوید. از این به بعد در هر جایی که هستید می توانید با استفاده از همین سایت بدون داشتن نرم افزار وارد حساب کاربری خود در این سایت شده و پسورد های خود را مدیریت کنید. پیشنهاد می کنم حتما حتما به قسمت دانلود و امکانات این سایت برید که اطلاعات بسیار مفیدی را در اختیارتان قرار می دهد. چون این سایت فقط برای مدیریت پسورد نیست و امکانات بسیار بیشتری را در اختیارتان قرار می دهد. در قسمت دانلود هم با نرم افزار ها و افزونه ها گوناگونی روبرو خواهید شد. در واقع باید گفت برای هر فردی با هر سلیقه و مرورگر و سیستم عاملی یک نرم افزار و افزونه وجود دارد.

منبع سایت فنجون