PDA

نسخه کامل مشاهده نسخه کامل : بازي‌هاي رايانه‌اي جديدترين هدف حملات هكرهاي رايانه‌اي هستند



soleares
16-08-2006, 12:17
بازي‌هاي رايانه‌اي جديدترين هدف حملات هكرهاي رايانه‌اي هستند :blush:

كارشناسان امنيتي شركت "مايكروسافت" روز سه‌شنبه هشدار دادند بازي‌هاي رايانه‌اي جديدترين هدف حملات هكرها و تبهكاران اينترنتي محسوب مي‌شوند.

به گزارش خبرگزاري رويترز، در حال حاضر برخي بازي‌هاي رايانه‌اي مشهور به گونه‌اي طراحي شده‌اند كه كاربران آنها مي‌توانند بسته به امتيازات كسب شده در طول بازي، براي خود ابزارهاي مجازي مورد استفاده در بازي را خريداري كنند.

كارشناسان امنيتي شركت مايكروسافت اعلام كردند هم‌اكنون برخي هكرها با طراحي كدهاي مخرب خود، به حساب مجازي مورد استفاده كاربران در بازي‌هاي رايانه‌اي نفوذ كرده و با ربودن امتيازات آنها، اين امتيازات مجازي كسب شده توسط كاربر را در اينترنت با قيمتهاي بالا به علاقه‌مندان بازي‌هاي رايانه‌اي به فروش مي‌رسانند.

"ديو واينشتاين" كارشناس امنيتي مايكروسافت روز سه‌شنبه در همايش بازي‌هاي رايانه‌اي "گيم فست" به طراحان بازي‌هاي رايانه‌اي آن‌لاين هشدار داد هم‌اكنون اين بازي‌ها به طور گسترده‌اي هدف حملات هكرها قرار گرفته‌اند.

بسياري از بازي‌هاي رايانه‌اي پركاربر جديد نظير "ورلد آو واردكرفت" (‪ (World Of Warcraft‬به گونه‌اي طراحي شده‌اند كه كاربر پس از خريداري نرم‌افزار بازي و نصب آن بايد مبلغي را به صورت ماهيانه براي ارتباط اينترنتي با ساير كاربران اين بازي و همكاري با آنها به صورت يك تيم، پرداخت كند.

به گفته كارشناسان اينترنتي، علاوه بر حسابهاي بانكي، اسم رمزها و كلمات عبور ربوده شده كاربران، حسابهاي آن‌لاين مربوط به بازي‌هاي رايانه‌اي نيز در حال حاضر به شكلي گسترده در بازارسياه خريد و فروش مي‌شوند و بازي‌هاي رايانه‌اي به يكي از جديدترين منابع درآمد غيرقانوني هكرها بدل شده‌اند به طوري كه برخي از اين حسابهاي مجازي مورد استفاده در بازي‌هاي رايانه‌اي داراي ارزشي حقيقي به ميزان ‪ ۱۰‬هزار دلار هستند.