PDA

نسخه کامل مشاهده نسخه کامل : آرشیو / تاپیک جامع خبرهای متفرقه و آرشیوی ورزشی



صفحه ها : 1 [2]

ertebatat
24-04-2010, 11:21
امروزه دیگر بر هیچ کس پوشیده نیست که ورزش در سلامت هر فرد، افزایش سن و شادابی آدمی و تلاش و موفقیت هر جامعه چه نقش مهمی دارد.

در پیشگیری از بیماری ها و پیری زودرس مردم شهرنشین، رفع ناهنجاری های فیزیکی بدن، حتی در مداوا و درمان مرض های صعب العلاجی چون سرطان، ورزش می تواند به مدد پزشکان و بیماران بیاید، اما هنگامی که بحث از قوای نظامی و سربازان جان بر کف می شود که باید در تمام روزها و ماه ها و سال ها آمادگی خود را حفظ کنند تا به وقت ضرورت از ملت و نظامی که تابع آنند در مقابل دشمن به دفاع برخیزند و در هر بلا و مصیبت عظیمی به یاری هموطنان خویش بشتابند، ارزش های ورزش و آمادگی بدنی هر سرباز، بیش از تاکتیک های نظامی و نوع سلاحی که به کار می برد، نمایان می شود. بی دلیل و مناسبت نیست که روز ۲۹ فروردین هر سال که یادآور فداکاری ها و رشادت های سربازان وطن است، سازمان تربیت بدنی ارتش جمهوری اسلامی ایران فعال تر از همیشه به ورزش بها می دهد تا ارزش های ورزش در حفظ آمادگی نیروهای سه گانه ارتش فراموش نشود.برای شنیدن و دانلود صوت مورد نظر به سایت رادیو اینترنتی ایران صدا به این آدرس مراجعه نمایید.
برای مشاهده محتوا ، لطفا وارد شوید یا ثبت نام کنید

mahdishata
24-04-2010, 12:42
بیش از 4 هزار نفر در مراسم خاک سپاری خوان آنتونیو سامارانش، رئیس سابق کمیته بین المللی المپیک حضور یافتند.

سامارانش 89 ساله که چند ماهی را به دلیل نارسایی قلبی تحت نظر پزشکان مراقبت می شد سرانجام ظهر چهارشنبه در بیمارستانی در شهر بارسلونا درگذشت تا اسپانیا یکی از معروفترین و قویترین چهره های ورزشی خود را از دست بدهد.
در مراسم تدفین و خاک سپاری وی که در کلیسای اصلی زادگاه وی یعنی بارسلون برگزار شد، خوان کارلوس پادشاه اسپانیا، ژاگ روگ رئیس کمیته بین المللی المپیک، توماس باخ نائب رئیس و عضو کمیته بین المللی المپیک ،سپاستین کو قهرمان المپیک و رئیس کمیته برگزاری المپیک لندن ، پسر و دخترسامارانش و همچنین دیگر اعضای خانوداده او حاضر بودند .
رافائل نادال و آران تکسا سانچز ویکاریو دو تنیس باز بزرگ و قهرمان المپیک نیز در مراسم حمل تابوت تا کلیسای جامع شهر شرکت داشتند.
در این مراسم ژاگ روگ با ادای احترام به سامارانش اعلام کرد؛ ما همگی از سراسر جهان برای وداع با یک دوست قدیمی و با یک مرد بزرگ آمده ایم. من امروز می توانم بگویم که خوان آنتونیو سامارانش با نفوذ ترین رهبر کمیته بین المللی المپیک بعد از" پیردو کوبرتن " بود. وی دور نمای المپیک را تغییر داد و از بازیها ،آنچه که امروز هستند را ساخت.
وی ادامه داد:سامارانش برای ما یک میراث بزرگ و عظیم به جا گذاشت من از سوی کمیته بین المللی المپیک تعهد می دهم که میراث وی را حفظ کرده و جاودانه کنم.

سامارانش در 17 ژوئیه سال 1920 در بارسلون اسپانیا به دنیا آمد و ازهمان کودکی به ورزش علاقه مند بود و در رشته های هاکی ،بوکس و فوتبال به تمرین می پرداخت.
وی در سال 1956 به عضویت کمیته المپیک اسپانیا در آمد و از سال 1967 تا 1970 رئیس کمیته المپیک اسپانیا بود و از سال 1966 به عضویت کمیته بین المللی المپیک در آمد.
سامارانش همچنین در سال های 1970 ،1977،1979 و 1980 عضو هیات اجرایی کمیته بین المللی المپیک بوده و طی 1974 تا 1978 میلادی نائب رئیسی آن را بر عهده داشت و بعد از 21 سال حضور در راس کمیته بین المللی المپیک ،نقش بسزایی در راه اندازی المپیک نوین داشت وسرانجام در تاریح 16 ژوئیه 2001 ریاست کمیته بین المللی المپیک را به ژاک روگ داد و رئیس افتخاری IOC شد.
وی از سال 1967 تا 1970 رئیس کمیته المپیک اسپانیا و از سال 1966 نیز عضو کمیته بین المللی المپیک بوده است.
سامارانش از سال 1980 تا 2001 به مدت 21 سال ریاست کمیته بین المللی المپیک را بر عهده داشت و بعد از "کوبرتن" موسس المپیک نوین بود که بیشترین زمان ریاست را بر IOCداشت.

بر اساس این گزارش؛ سامارانش 89 ساله به دفعات در سال های اخیر در بیمارستان بستری شده بود و تلاش زیادی برای میزبانی شهر مادرید برای المپیک 2016 از خود نشان داد.
خوآن آنتونیو سامارانش، رئیس سابق کمیته بین المللی المپیک که از 18 آوریل در یک وضعیت بحرانی به دلیل نارسایی قلبی در بیمارستان بارسلون بستری بود ظهر روز چهارشنبه در سن 89 سالگی درگذشت.

"برای باز شدن فکر و روح جوانان ،باید همیشه ظرفیت ورزش را گسترش دهیم" (سامارانش)

khabaronline.ir

osifa
02-05-2010, 16:43
شهردار تهران با اشاره به کمبود ورزشگاه و استادیوم ورزشی در تهران گفت: ساخت پنج استادیوم در شهر تهران پیش بینی شده که امیدواریم پس از افتتاح ورزشگاه امام رضا، در مناطق 19، 20 و 4 نیز چنین مجموعه هایی در زمان مقرر به بهره برداری برسد.

به گزارش مهر، محمد باقر قالیباف در مراسم افتتاح ورزشگاه 10 هزار نفری امام رضا (ع) بزرگ گفت: زمینی که برای این محیط ورزشی در اختیار شهرداری تهران قرار گرفته به برکت دستور مقام معظم رهبری است و ایشان این زمین را برای کمک به حوزه جنوب شهر و توسعه مسائل فرهنگی ورزشی در اختیار شهرداری تهران گذاشتند.

وی ادامه داد: مردم جنوب شهر در سخت ترین روزها ازجمله دوران دفاع مقدس از انقلاب و نظام دفاع کردند و امروز ما مسئولیم رسیدگی به این خانواده ها و مناطق را در اولویت قرار دهیم.

شهردار تهران همچنین در حاشیه برگزاری مراسم افتتاح ورزشگاه 10 هزار نفری امام رضا (ع) در جمع خبرنگاران گفت: از آنجایی که در تهران تنها یک مجموعه 100 هزار نفری ورزشی وجود دارد، همواره جای خالی بعضی از مراکز ورزشی که هم برای فوتبال و هم ورزشهای جانبی استفاده شود احساس می شد از این رو با برنامه ریزیهای انجام شده ساخت پنج استادیوم برای شهر تهران را پیش بینی کردیم که امروز نخستین ورزشگاه افتتاح شد و امیدوارم در مناطق 19، 20 و 4 هم شاهد افتتاح ورزشگاههایی بزرگ در زمان مقرر باشیم.

وی در ادامه در پاسخ به سوال خبرنگاری در باره بحث توجه به کارگران اظهار داشت: امروز یکی از بهترین دوران شهرداری تهران در بحث توجه به کارگران را می گذرانیم و در این مدت سعی کردیم علاوه بر رعایت قانون توجه به مسکن، درمان، معیشت، اوقات فراغت و ارتقاء تحصیلی آنها را در دستور کار قرار دهیم.

به گفته قالیباف، تعاونی های مسکنی برای کارگران شهرداری ایجاد شده و با واگذاری زمینها، کار صدور مجوز و پروانه ساخت آنها نیز انجام می شود.

وی درباره نمایشگاه شهر آفتاب گفت: برگزاری نمایشگاهها از مشکلات جدی شهر تهران است از این رو پروژه شهر آفتاب در 20 ماه آینده افتتاح می شود و بسیاری از این قبیل مشکلات حل خواهد شد.

شهردار تهران در ادامه سخنان خود در جمع خبرنگاران به موضوع مدیریت محله توسط شهروندان اشاره و مدیر محله را فردی اجرایی دانست که بسیاری از فعالیتهای فرهنگی محله در اختیار او و هیئت امنای محله قرار می گیرد و گفت: ترکیب هیئت امنای محله از هفت نفر شورایاری محله تشکیل می شود که آن هفت نفر تعدادی دیگر را انتخاب می کنند و سرانجام یک نفر با هماهنگی ناحیه مشخص می شود که بسیاری از فعالیتهای فرهنگی محله به او و هیئت امنا واگذار می شود.

قالیباف افزود: این طرح به طور آزمایشی در 22 ناحیه شهر انجام و از ابتدای 6 ماهه دوم سال در همه محلات اجرا خواهد شد.

osifa
04-05-2010, 22:04
آخرین نیوز - وضعیت نامناسب اجتماعی و فرهنگی تعدادی از قهرمانان ورزشی کشور به خصوص بازیکنان فوتبال که بهانه ای برای به وجود آمدن مسائلی چون منشور اخلاقی فدراسیون فوتبال شده است اعتراض شدید مقامات نظام را نیز به همراه داشته است.

شنیده های خبرنگار آخرین نیوز حکایت از آن دارد که یک مقام عالی رتبه از وضعیت ورزش قهرمانی کشور به شدت ناراضی بوده و از آن انتقاد کرده است. مسائل اخلاقی به وجود آمده و نیز وضعیت ظاهری نامناسب و ضد فرهنگی برخی ورزشکاران از جمله دلایل این نارضایتی بیان شده است.

پس از این تذکر و گلایه ، مسئولان ورزشی کشور در حال یافتن راه هایی برای ساماندهی به وضعیت اجتماعی و اخلاقی ورزشکاران هستند.
با توجه به رواج خطرناک آرایش های زنانه در میان برخی از ورزشکاران، متاسفانه تعدادی از چهره های مطرح ورزشی بویژه در ورزش فوتبال که به عنوان الگو نیز در جامعه مطرح هستند بشدت در این نوع مسائل درگیر شده اند.

یک منبع آگاه در سازمان تربیت بدنی از شناسایی 436 ورزشکار مرد که به واسطه نوع آرایش و پوشش از آنان به عنوان ورزشکاران زن نما یاد می شود، خبر داده بود.

این منبع با اشاره به رواج خطرناک زیر ابرو برداشتن، گونه گذاشتن و سایر آرایش های زنانه در میان برخی از ورزشکاران در سطح کشور به خبرنگار آخرین نیوز گفت: متاسفانه تعدادی از چهره های مطرح ورزشی بویژه در ورزش فوتبال که به عنوان الگو نیز در جامعه مطرح هستند بشدت در این نوع مسائل درگیر شده اند و این افراط و اقدام ناپسند تا بدان حد پیش رفته که امکان پخش تصاویر این افراد از رسانه ملی وجود ندارد.

گفتنی است چندی پیش یک سایت خبری از آرایش زننده و زنانه و شرب خمر یک فوتبالیست مشهور تیم پایتخت خبر داده بود.

hoha881
05-05-2010, 16:43
این منبع همونی نبوده که میگفت موها شون رو به چند جهت شانه کردن.:27:

osifa
06-05-2010, 18:52
ایسنا: معاون رييس جمهور و رييس سازمان تربيت بدني به همراه معاونان و مديران ستادي سازمان تربيت بدني مطابق برنامه از پيش اعلام شده امروز نيز براي ورزش صبحگاهي در جاده تندرستي مجموعه ورزشي انقلاب حاضر شد.


پس از فرمايشات مقام معظم رهبري در خصوص توجه به ورزش همگاني، علي سعيدلو معاون رييس جمهور ورييس سازمان تربيت بدني به همراه معاونان، مسوولان ورزش کشور سه روز از روزهاي هفته براي انجام ورزش صبحگاهي و ترويج فرهنگ ورزش كردن به مجموعه ورزشي انقلاب مي روند.

مسوولان ورزش کشورپس از حركت در مسير جاده تندرستي مجموعه ورزشي انقلاب و انجام حركات نرمشي زماني را به بازي فوتبال اختصاص دادند.

معاون رييس جمهور ورييس سازمان تربيت بدني در خصوص ورزش همگاني مسسولان ورزش کشور اظهار داشت: به عنوان رييس سازمان تربيت بدني وظيفه خود مي دانم كه در طول هفته به همراه مسوولان ورزش كشور زماني را به ورزش همگاني اختصاص دهم، زيرا ورزش كردن در طول هفته عاملي براي تندرستي و سلامت فرد و داشتن جامعه سالم است.

رييس سازمان تربيت بدني افزود: جاده تندرستي مجموعه ورزشي انقلاب و بوستان هاي ساير شهر مكاني مناسب براي انجام ورزش صبحگاهي است، از مردم خوب کشورمان دعوت مي كنم تا با حضور درمجموعه هاي ورزشي و بوستان ها زماني را به ورزش اختصاص دهند، اين امر ما را به سمتي مي برد تا ورزش صبحگاهي در جاي جاي ايران اسلامي نهادينه شود.

سعيدلوافزود: ورزش صبحگاهي عاملي براي شروع يك روز خوب خواهد بود زماني كه شما اولين ساعات روز را به ورزش اختصاص مي دهيد روز پر انرژي را آغاز خواهيد كرد.

معاون رييس جمهور و رييس سازمان تربيت بدني اظهار داشت: به عنوان مسوول ورزش كشور از مردم خوبمان مي خواهم حداقل روزانه 30 دقيقه از زمان خود را به ورزش اختصاص دهند، بررسي‌ها نشان داده است كه توجه به اين امر به ميزان50 درصد از بيماري‌هاي قلبي - عروقي را كاهش مي‌دهد،اين امر عاملي براي پيشرفت و داشتن جامعه سالم نيز خواهد بود.

رييس سازمان تربيت بدني درپايان گفت:وظيفه مسوولان ورزش كشور است که شرايطي را فراهم كنند تا افراد جامعه بتوانند در هر جاي ايران اسلامي كه هستند ورزش كنند.

برنامه ورزش هفتگي مسوولان ورزش كشور در روزهاي شنبه،سه شنبه و پنج شنبه هر هفته استمرار دارد.

ertebatat
09-05-2010, 10:40
زمانی که علی آبادی رییس سازمان تربیت بدنی بود و همزمان به عنوان رییس کمیته ملی المپیک هم انتخاب شد می گفت: که اگر رییس هر دو نهاد یک نفر باشد برای ورزش کشور مفیدتر است چرا که کارها سریعتر پیش می رود....

ولی حالا که مسوولیت سازمان به سعیدلو واگذار شده با وجود زمزمه هایی که مبنی بر استعفای علی آبادی به گوش می رسد ایشان استعفا را تکذیب می کند و خواستار باقی ماندن در کمیته ملی المپیک است. از طرفی این روزها اختلاف نظرهای شدیدی میان سازمان و کمیته ملی المپیک وجود دارد که ادامه این وضعیت ممکن است ورزش را با خطر تعلیق از سوی نهاد بین المللی روبرو کند. باید دید با این وضعیت ادامه حضور علی آبادی در کمیته به صلاح ورزش است یا خیر،همچنین یکی نبودن مسوول ورزش سازمان و کمیته ملی المپیک به نفع ورزش یا به ضرر ورزش است.

برای شنیدن صحبتهای این افراد به سایت رادیو اینترنتی ایران صدا به این آدرس مراجعه نمایید:

1-مهندس مصطفی هاشمی طبا، رییس اسبق سازمان تربیت بدنی
2-مهندس امیر عابدینی، مدیر عامل داماش گیلان
3-غلامحسین شعبانی، مدیر مسوول مجله دنیای ورزش
4-امیر رضا خادم، قهرمان اسبق کشتی جهان
5-کامران احمدپور، مدیر مسوول روزنامه نود
6-سیروس معدن دار، مدیر گروه ورزش شبکه خبر
7-دکتر علی اصغر رواسی، استاد دانشگاه و مربی اسبق تیم ملی وزنه برداری جوانان .
برای مشاهده محتوا ، لطفا وارد شوید یا ثبت نام کنید

goldenm
28-07-2010, 17:07
فردا: يكي از رزمي كاران مطرح ايراني مدتي است به عنوان نگهبان در يكي از كافه هاي كشور هلند مشغول به كار است.

یکی از قهرمانان مطرح ایران که چندی پیش با اهداف برگزاری اردوهای آماده سازی و مسابقات تدارکاتی راهی یکی از کشورهای اروپای غربی شده است، در این کشور موفق به تغییر ماهیتش و فعالیت در یک کافه به عنوان نگهبان شده که این اتفاق برای ایرانیان مقیم هلند که این قهرمان را مشاهده کرده اند، چندان خوشایند نبوده است.

اين قهرمانان سرشناس کشورمان مدتی پیش به هزینه فدراسیون متبوعش راهی یکی از کشورهای اروپای غربی شد تا در یک دوره میان مدت با طی برنامه های تدارکاتی متعدد به اوج آمادگی برسد و البته در این مدت در مسابقات باشگاهی این کشور با قهرمانان اروپا به رقابت بپردازد اما او راه رفتن روی کف پوش خیابان های آمستردام را به زمین خوردن روی تاتامی سالن های این کشور ترجیح داد.

هنگامی که اثری از مسابقات مهم در این کشور باقی نماند و هنوز این قهرمان بلیتش را برای سفر به تهران اوکی نکرده بود، شایعات در ایران و هلند مبنی بر احتمال پناهندگی این قهرمان شدت گرفت اما به واسطه عدم ارائه درخواست رسمی این ورزشکار به مقامات هلندی، این خبر به شکل رسمی تاکنون منتشر نشده و خبرنگاران در میان سکوت مسئولان مربوطه در حوزه ورزش، در انتظار پاسخ به این پرسش هستند؛ آیا او به ایران باز خواهد گشت؟

پاسخ به این پرسش زمانی واضح تر شد که این قهرمان جهان در یک کافه مشغول به فعالیت شد و شغل او در این بار چیزی نبود جز نگهبانی که در چنین مکان هایی قواعد خاص خود را دارد و یکی از این شرایط برخورداری از توانمندی بالای بدنی است. باید دید آیا با رایزنی مسئولان فدراسیون مربوطه این قهرمان به ایران بازخواهد گشت یا رسماً پناهنده یا مقیم خواهد شد.

گفتنی است، در طول چند سال اخیر برخی از قهرمانان رشته های مختلف از جمله شمشیربازی در هلند پناهنده شده اند و وقوع این پناهندگی نیز میتواند یادآور اتفاقات تلخی باشد که در گذشته به وقوع پیوسته و البته برای ورزش ایران خروج اینچنینی ظرفیت های فنی اتفاق خوبی نخواهد بود.

Penryn
13-08-2010, 09:40
جام جم آنلاين: رييس پليس آگاهي تهران با اعلام شناسايي و دستگيري اعضاي باند مخوف «ديوار چين» گفت: يكي از اعضاي اين باند كه از پشت اقدام به خفت گيري مي‌كرد، «حسين – د» است كه سال‌ها در تيم ملي يكي از ورزش‌هاي رزمي حضور داشته است و توانسته بود چندين مدال و مقام خارجي و قهرماني كسب كند.


به گزارش ايسنا، سرهنگ عباسعلي محمديان روز چهارشنبه در نشست خبري كه در مقر فرماندهي اين مركز برگزار شد، با تشريح جزييات شناسايي و دستگيري باند مخوف «ديوار چين»، اظهار كرد: ماموران نيروي انتظامي با كسب چندين گزارش مردمي در خصوص چندين فقره سرقت به روش خفت گيري و زورگيري ، رسيدگي به اين پرونده را در دستور كار خود قرار داد.

وي درباره چگونگي فعاليت اين باند افزود: يكي از اعضاي اين باند با حضور در محل‌هاي شلوغ و مكان‌هاي مهم از جمله مراكز تجاري و بانك‌ها ابتدا اقدام به زاغ‌زني مي‌كرد، اين فرد زاغ زن محاسن بلند و سفيدي داشت كه به بهانه پرداخت قبوض به بانك‌ها مراجعه كرده و با ايستادن در نوبت‌هاي انتهايي صف‌هاي بانكي اقدام به شناسايي افرادي كه پول‌هاي زيادي به همراه داشتند مي‌كرد.

محمديان افزود: فرد زاغ زن پس از شناسايي مالباختگان با تلفن اقدام به اطلاع‌رساني به همدستان خود در بيرون از بانك كرده و حتي به آنان مي‌گفته كه پول چه مقدار و در كدام قسمت از لباس مالباخته است. فرد مالباخته پس از خروج از بانك يا مراكز تجاري توسط «حسين – د» كه سردسته اين باند شش نفره نيز بوده از پشت سر اقدام به فشار دادن گلوي فرد مي‌كرده به طوري كه حالت خفگي به فرد دست مي‌داده و سپس با توجه به اطلاعاتي كه زاغ زن در اختيارش قرار داده بود، اقدام به ربودن سريع وجوه نقد همراه مالباخته مي‌كرد.

به گفته وي ، پنچر كردن لاستيك خودرو، خفت گيري، ايجاد درگيري‌هاي واهي و پرت كردن تخم مرغ از ديگر شيوه‌هاي زورگيري اين باند باقي مانده از ديوار چين است.

سرهنگ محمديان با اعلام اين خبر كه ماموران نيروي انتظامي پس از كسب چندين فقره شكايت مردمي از طريق شناسايي زاغ زن اين باند مخوف توانستند محل اختفاي اعضاي باند را شناسايي كنند گفت: سرانجام ماموران پليس آگاهي در تاريخ 15 تير ماه سال جاري توانستند با استفاده از 10 تيم عملياتي در ساعت 5 صبح به محل‌ سكونت و اختفاي زورگيران وارد شده و اعضاي اين باند را دستگير كنند.

رييس پليس آگاهي تهران اسامي پنج تن از دستگيرشدگان باند مخوف زورگيري را جعفر، حسين، اصغر، رضا و محمد بيان كرد و افزود: سه نفر از اين دستگيرشدگان عضو باند مخوف ديوار چين بوده‌اند كه به دليل انجام جرايم خشن و زورگيري به حبس ابد محكوم شده بودند كه در هنگام مرخصي از زندان اقدام به ايجاد باند زورگيري كرده بودند.

وي افزود: حسين كه سردسته اين باند مخوف بوده است در هنگام دستگيري سعي كرده با قمه‌اي كه همراه خود داشته به ماموران حمله كند تا از اين طريق متواري شود كه از ناحيه پا مورد هدف گلوله ماموران قرار گرفت.

سرهنگ محمديان اضافه كرد: يكي از متهمان اين پرونده كه در هنگام دستگيري و عمليات ضربتي ماموران در محل اختفاي خود حضور نداشت، روز بعد در پيچ شميران و هنگامي كه قصد داشت عمل مجرمانه خود را تكرار كند، توسط ماموران پليس شناسايي شد، اما اقدام به فرار كرد كه ماموران نيروي انتظامي براي متوقف كردن وي نيز اقدام به تيراندازي كردند.

به گفته رييس پليس آگاهي تهران ، در بازرسي از محل اختفاي متهمان يك عدد جليقه ضدگلوله، مقداري مشروبات الكلي و وجوه سرقت شده كشف و ضبط شد و همچنين تعداد شش دستگاه خودروي مدل بالا از جمله آزارا و سانتافه نيز از متهمان كشف و ضبط شد. متهمان پس از حضور در مقر انتظامي پليس آگاهي و در اعترافات اوليه به 50 فقره زورگيري و سرقت و خفت گيري اعتراف كردند كه تا كنون تنها 84 شاكي اين پرونده به اداره پليس آگاهي مراجعه كرده‌اند.متهمان با استفاده از وجوه سرقتي اقدام به خريد املاك متعددي در سطح كشور كرده بودند كه به طور كامل اين اموال كشف و ضبط شد.

به گفته سرهنگ محمديان ، شش متهم پرونده ديوار چين به يك ميليارد تومان سرقت اعتراف كرده بودند.

وي در بخش ديگري از صحبت‌هاي خود در خصوص همكاري اصناف با ماموران پليس آگاهي، گفت: در هفته آتي پلمپ تعداد زيادي از مكان‌هايي كه با علم و آگاهي اقدام به مالخري كرده‌اند، به دستور مقام قضايي و اماكن پلمپ خواهند شد.

رييس پليس آگاهي تهران به مردم توصيه كرد از خريد اموال مشكوك به سرقت خودداري مي‌كنند.

yuseph
13-08-2010, 11:33
به به به..
این هم از قهرمانان کشور عزیزمون...
داریم کجا میریم....

Alireza SM
13-08-2010, 11:52
كي بوده يعني ؟

errmii
08-09-2010, 16:08
فارس: ورزش ايران دچار شبكه‌هاي بزرگ رانت‌خواري و فساد گسترده شده است.

ميزگرد آسيب‌شناسي رسانه‌هاي ورزشي عصر امروز در راديو تهران با حضور مجيد كوهستاني، سردبير روزنامه گل و محمد جماعت، سردبير بخش ورزشي خبرگزاري فارس برگزار شد. آنها در اين برنامه بحث درباره نشريات زرد را مورد بررسي قرار دادند.

محمد جماعت با اشاره به اينكه نشريه زرد در ايران وجود ندارد، اظهار داشت: اعتقادي به نشريه‌هاي زرد ندارم. اصلاً چنين موضوعي، با چنين نگاه منفي، در هيچ جاي دنيا مطرح نمي‌شود.
وي با تقسيم‌بندي رسانه‌ها به 2 نوع فني و حاشيه‌اي، عنوان كرد: برخي رسانه‌ها به بحث مسائل فني ورزش مي‌پردازند و برخي ديگر نيز مسائل حاشيه‌اي را مورد توجه قرار مي‌دهند. اينكه رسانه‌اي به حاشيه‌ها توجه دارد، نبايد زرد و منفي دانست. اين بحث فاقد مبنا در ايران است و كاملا نگاهي ترجمه‌اي است.

وي در پاسخ به اينكه چند رسانه زرد در ايران وجود دارد، افزود: به نظر من اگر رسانه‌هاي زرد در ايران فعاليت داشتند، جلوي فساد ورزش گرفته مي‌شد. زماني كه نشريه‌هاي زرد وجود داشته باشند، با ذكر نام افراد متخلف و دلال‌ها، جلو پيشرفت آنها را مي‌گيرند.

عنوان كرد: از نشريه زرد تعريف غلطي انجام مي‌دهيم و نمي‌توانيم به خوبي آن را به مردم معرفي كنيم. برخي با فساد، لوازم ورزشي را از طريق فدراسيون‌ها وارد مي‌كنند؛ زماني كه كسي به اين موضوع نپردازد، نمي‌توان جلوي اين موضوع را گرفت. جايي بايد وجود داشته باشد تا واقعيت‌هاي ناديده را بنويسد.

وي خاطر نشان ساخت: زماني كه شيشه‌اي كثيف است، نمي‌توان با دستمال كثيف آن را تميز كرد. ورزش ما داراي فساد است. رسانه فاسد نيز شخصيت سازي فاسد خواهد كرد. چه دليلي دارد بازيكني براي يك فصل 950 ميليون دريافت كند يا بازيكن ديگري كه از خارج به ايران مي‌آيد، 600 ميليون بگيرد؟ همه اين موارد نشان مي‌دهد كه فساد در ورزش ايران وجود دارد.

جماعت با انتقااد از مطرح نگردن مبلغ قرارداد بازيكنان اظهار داشت: چرا نبايد مبلغ قرارداد بازيكنان را اعلام كنيم؟ زماني هم كه شخصي دست به چنين اقدامي مي‌زند، اعلام مي‌كنند غيبت است و اين كار را نكوهش مي‌كنند؛ در حالي كه در قانون تجارت هيچ گاه اين مسائل مطرح نمي‌شود و حتي بايد با شفافيت موارد را اعلام كرد.

وي در پاسخ مجري برنامه مبني بر اينكه اگر رسوايي اخلاقي كه در انگليس رخ داد در ايران به وجود مي‌آمد اين خبر را انعكاس مي‌دايد، عنوان كرد: بدانيد اگر محدوديت‌هاي مديريتي رسانه‌اي نبود، مطئمن باشيد چنين خبري را انعكاس مي‌دادم.

وي افزود: به طور قطع اعلام مي‌كنم رسانه‌هاي ورزشي ايران دچار شبكه‌هاي گسترده فساد هستند. اين موضوع به اين دليل است كه در مديريت كلان ورزش ما نيز فساد وجود دارد. امروز اين موضوع در ورزش نهادينه شده است.
وي افزود: زماني كه رئيس سازمان تربيت بدني و شخصي كه در راس ورزش قرار دارد، تخصص اين رشته را ندارد و آن را نمي‌فهمد، نمي‌توان ورزش را اداره كرد. ورزش ايران دچار شبكه‌هاي بزرگ رانت‌خواري و فساد گسترده شده است.

در واكنش به اينكه چرا به فوتبال بهاي بيشتر داده مي‌شود، عنوان كرد: چرا بايد در رسانه به غير از فوتبال پرداخت؟ زماني كه مسابقات واليبال حداكثر 5 هزار تماشاگر و طرفدار دارد و خواستار پخش اين رقابت‌ها هستند، چه دليلي دارد براي اين افراد محدود مسابقات را مورد ارزيابي قرار دهيم؟

وي افزود: رسانه بايد به دنبال تنوير افكار عمومي باشد و به موضوعي بپردازد كه اكثريت جامعه به آن توجه دارند. فوتبال رشته‌اي است كه بيشترين هوادار را دارد و همه به دنبال اخبار آن هستند. ما بايد براساس واقعيت‌ها حركت كنيم.

اين كارشناس ورزش عنوان كرد: مثلا، چه كسي گفته، كشتي ورزش اول ايران است؟ اصلا چنين چيزي صحت ندارد. كشتي در اولويت چندم مردم ما است؟ كشتي را با فوتبال يا ورزش‌هاي رزمي مقايسه كنيد تا به نتيجه برسيد.

وي ادامه داد: اساسا ورزش حرفه‌اي در جهت عكس ورزش پهلواني است. نمونه‌اش هم تقديرهايي است كه برخي مديران از بازيكن فجرسپاسي كردند. در صورتي‌كه او مورد انتقاد بسياري از اهالي ورزش بود و كار او را اشتباه مي دانستند. فقط در تاريخ پهلواني است كه پورياي ولي شكست مي‌خورد؛ اما پيروز ناميده مي شود.

محمد جماعت با درست خواندن تيتر زدن براي جلب مخاطب، تصريح كرد: چرا بايد وقتي تيتري زده مي‌شود كه توجه مخاطب را جلب مي‌كند، مورد سرزنش قرار گيرد و با او برخورد شود؟ جلب مخاطب كار بس

mahdishata
08-09-2010, 16:26
كلا تو هر سيستم گسترده دولتي فساد به وجود مياد.بايد اين سيستم دولتي تو ورزش منتفي بشه
سازمان تربيت بدني بايد به ورزش همگاني و پايه برسه نه اينكه بياد سالي چند صد ميليارد تو ورزش قهرماني هزينه كنه اخرش چيزي كه عايد ميشه چنتا مدال و قهرمانيه....اينا نميگم بده ولي اگه تو ورزش پايه هزينه بشه خود به خود تو بعد قهرماني هم ميشه برداشت كرد

jyjy
09-09-2010, 14:56
اینکه چیز جدیدی نیست!!!!
ما هر چی میگشیم از این رانت‌خواريه [ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]


[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]

marvel_malayer
09-09-2010, 16:17
چشم بسته غیب گفتن !!!!

Kianoosh
09-09-2010, 18:32
نه بابا اینا همش شایعه و لجن پراکنی برخی سایتهای وابسته به آمریکا و اسرائیل هست وگرنه هر کسی مدرکی داره بیاد شکایت کنه!:27:

iman_abi
09-09-2010, 23:35
اي كاش فقط ورزش اين مشكل رو داشت...:13:

Kianoosh
13-09-2010, 19:49
[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]

اداره كل روابط عمومي سازمان تربيت بدني ارسال نامه به رهبر معظم انقلاب را رد كرد.
خبري در رسانه‌ها منتشر شده بود مبني بر اينكه علي سعيدلو در نامه‌اي به معظم له، خواستار تعيين تكليف درباره وضعيت رويارويي ورزشكاران كشورمان با ورزشكاران رژيم غاصب صهيونيستي شده است.
اين اداره هرگونه ارسال نامه‌اي به ايشان را تكذيب كرد.

(فارس)

علي سعيدلو با ارسال نامه‌اي به مقام معظم رهبري از ايشان خواست تا نسبت به وضعيت رويارويي ورزشكاران ايراني با ورزشكاران رژيم جعلي اسراييل تعيين تكليف كنند.

به گزارش خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، در شرايطي كه از سال 57 و پس از انقلاب شكوهمند جمهوري اسلامي، ورزشكاران ايراني هيچ گاه مقابل حريفاني از رژيم اشغالگر قدس شركت نكرده‌اند، علي سعيدلو با ارسال نامه‌اي به مقام معظم رهبري از ايشان خواست تا نسبت به وضعيت رويارويي ورزشكاران ايراني با ورزشكاران رژيم اشغالگر قدس تعيين تكليف كنند. اين نامه با واكنش‌هاي متفاوتي همراه شد.

ابتدا محمدرضا يزداني خرم بود كه اين مساله را رسانه‌اي كرد. او كه براي تشريح وضعيت كشتي ايران پس از مسابقات جهاني مسكو به شبكه خبر رفته بود در اين برنامه زنده تلويزيوني از اين مساله پرده برداشت و گفت:سعيدلو نامه اي را براي مقام معظم رهبري نوشته که درباره وضعيت رويارويي ورزشکاران ايراني با ورزشکاران رژيم اشغالگر قدس کسب تکليف کند. بايد فكري اساسي بكنيم. ما مي‌توانستيم با مدالي که نعمت پور مي‌گرفت به مقام دوم يا سوم برسيم. زماني که مربيان تيم ملي با من تماس گرفتند و گفتند که با توجه به قرعه، نعمت پور بايد با حريفي از اسراييل شرکت کنند من گفتم که بر اساس سياست نظام نبايد نعمت پور با اين حريف رودررو شود. اين باعث شد که از کسب مدال در اين وزن باز بمانيم.

پس از اين صحبت‌ها، بهرام افشارزاده دبيركل كميته ملي المپيك هم درباره اين نامه به ايسنا گفت: اين مساله جزو سياست هاي كلان نظام است. خوشبختانه شوراي المپيك آسيا به دليل آن كه كشورهاي اسلامي رژيم اشغالگر قدس را به رسميت نمي شناختند اين رژيم را از مسابقات آسيايي كنار گذاشته اند اما اين مشكل در مسابقات جهاني و بين المللي وجود دارد. ما در مسابقات اخير المپيك نوجوانان با اين مشكل به صورت بسيار سخت روبرو شديم و گذشت كميته بين المللي المپيك به ما كمك كرد.

او در ادامه گفت: در مسابقات آتي المپيك يا جهاني اگر در قرعه با حريفاني از رژيم اشغالگر قدس روبرو شويم و در آن مسابقات شركت نكنيم كميته بين المللي المپيك ممكن است متوجه شود كه ما از روي عمد نمي خواهيم مسابقه بدهيم و ممكن است اين مساله عواقبي را براي ما به دنبال داشته باشد. به هر صورت اميدوارم تدبيري بيانديشيم كه از اين بحران خارج شويم.

محمد علي آبادي از جمله مخالفان اين نامه است. رييس كميته ملي المپيك ايران با ابراز بي اطلاعي از اين نامه به خبرگزاري دانشجويان ايران گفت: معتقدم بايد از سياست هاي نظام تبعيت كنيم. دستگاه هاي اجرايي هم همين وظيفه را در قبال سياست هاي نظام دارد.

وي در پاسخ به اين سوال كه آيا فكر نمي كنيد طرح اين مساله از سوي رييس فدراسيون كشتي براي در زير سايه قرار گرفتن شكست هاي كشتي در مسابقات جهاني نيست، گفت: به هر حال همانطور كه گفتم سياست نظام مشخص است. نبايد فرار رو به جلو داشته باشيم. مساله رژيم اشغالگر قدس از جمله مباحثي است كه دستگاه‌هاي اجرايي بايد خودشان را با سياست هاي نظام هماهنگ كنند.

يكي ديگر از مخالفان اين نامه بهزاد كتيرايي است. مديركل سابق حراست سازمان تربيت بدني با انتقاد شديد از سازمان تربيت بدني گفت: من شديدا با اقدام سعيدلو مخالفم، ارسال نامه يك حركت انحرافي در ورزش بود، منش ورزش ما پهلواني است، روش ما اول رعايت ارزش ها و بعد قهرماني و مدال آوري است. نظام ما اسلامي و برپايه اصول و اعتقادات ايجاد شده است و ما پاي اين اصول هزينه هاي سنگيني پرداخت كرده ايم.

وي ادامه داد: ما هزاران شهيد داديم، هميشه يكي از شعارهايمان مخالفت با رژيم صهيونيستي اشغالگر بوده است كه آن را اعلام كرديم. اين حركت بسيار انحرافي است. توصيه مي كنم سعيدلو نامه اش را پس بگيرد. اصلا نوشتن نامه حركت صحيحي نبود. جامعه ورزش بارها تنفر خود را نسبت در همه ميادين به رژيم اشغالگر قدس اعلام كرده است.

رييس سابق فدراسيون هاي كاراته و ووشو، با بيان اين كه فقط براي گرفتن يك مدال نبايد چنين مسايلي را مطرح كرد، متذكر شد: نوشتن چنين نامه اي هيچ لزومي نداشته است. حركت سعيدلو بسيار اشتباه بوده و جامعه ورزش بايد آن را محكوم كند.

كتيرايي در واكنش به اظهارات اخير يزداني خرم مبني بر اين كه بايد براي حل مشكل رويارويي با ورزشكاران رژيم صهيونيستي فكر اساسي بكنيم، تصريح كرد: فكر اساسي را قبلا شهيدان كرده اند. ما هر جا كه بتوانيم تنفر خود را از رژيم صهيونيستي اعلام كنيم اين كار را انجام مي دهيم.

مدير كل سابق حراست سازمان تربيت بدني با بيان اين كه شديدا اقدام سعيدلو را محكوم مي كنم، به ايسنا گفت : بايد سعيدلو نامه اش را پس بگيرد، معتقدم ورزشكاران ارزشي و بسيج بايد اعلام موضع كنند. حركت سعيدلو حركت قشنگي نيست. سعيدلو اشتباه كرده است.

وي در پايان با بيان اين كه از شنيدن اين خبر بسيار ناراحت و متاثر شدم، يادآور شد: ما بايد موضع خود را مانند قبل حفظ كنيم چرا كه مساله اسرائيل مساله اي نيست كه بخواهيم به راحتي از آن بگذريم. از طرفي ورزش هم بايد منش پهلواني خود را حفظ كند.

f-secure
13-09-2010, 19:54
متآسفانه بخوایم یا نخوایم اسراییل حالا با غصب زمینهای مردم یا با زور و هرچیز.دیگه رسماً یه کشور شده و کاریش نمیشه کرد
صد درصد مطمئنم اگه دولتم اجازه ی مسابقه بده خودشون تو زمین میپرن به هم!

بردیا
13-09-2010, 20:03
اگه قراره با کسی مسابقه ندن با ورزشکارای کشورای فرانسه و آمریکا و انگلیس و آلمان نباید مسابقه بدن که توی دوران جنگ عملا از صدام حمایت کردن و تسلیحات شیمیایی به صدام دادن
اسرائیلیا که کاری به کار ما نداشتن

MORINIO
13-09-2010, 20:15
اگه قراره با کسی مسابقه ندن با ورزشکارای کشورای فرانسه و آمریکا و انگلیس و آلمان نباید مسابقه بدن که توی دوران جنگ عملا از صدام حمایت کردن و تسلیحات شیمیایی به صدام دادن
اسرائیلیا که کاری به کار ما نداشتن

اینجوری پس برن با کی مسابقه بدن ! ونزوئلا !:31:

ولی جدآ هرچی فکرشو میکنم خیلی مسخرس که با اسرائیلیا مسابقه نمیدن ...:13:

ورزش و سیاست هیچ ربطی به هم ندارن ...

بردیا
13-09-2010, 20:18
اینجوری پس برن با کی مسابقه بدن ! ونزوئلا !:31:

ولی جدآ هرچی فکرشو میکنم خیلی مسخرس که با اسرائیلیا مسابقه نمیدن ...:13:

ورزش و سیاست هیچ ربطی به هم ندارن ...

منظور منم اینه که اگه قراره سیاست رو قاطی ورزش بکنن پس باید با کسایی مسابقه ندن که واقعا باهاشون مشکل داشتیم
ولی خب حاضرن کف پای این کشورا رو هم بلیسن و بازیاشونو پخش کنن ولی با اسرائیل بازی نکنن

khmusic
13-09-2010, 21:18
البته جالبه که این موضوع مثل همیشه و به راحتی آب خوردن !! تکذیب میشه
آقای یزدانی خرم در برنامه زنده تلویزیونی این موضوع رو اعلام کردن

M A M M U T
13-09-2010, 23:04
این یه سیاسته.اول یه خبری رو می دن.بعدش عکس العمل جامعه رو می سنجن.بعدش تکذیبش می کنن.با این کار اذعان عمومی تا حدودی آماده میشه اما آخرش دوباره اعلام میکنن که راست بوده/

Pami
13-09-2010, 23:12
پست بالایی کاملا تایید میشه ، به همین دلیل هست اینطور خبرها که اکثرا تکذیب میشه در قالب نامه هست چون پیگیری دقیق برای صحتش نمیشه کرد و کاملا برای کاربرد های اینچنینی مفیده

Capcom
14-09-2010, 03:00
عزیزان
اینها اسرائیل رو به عنوان یه کشور قبول ندارن==> مسابقه نمیدن
دیگه ربطی به حمایت فراسنه و... از صدام و... نداره که بیاین با اونا هم مسابقه ندن

sAeEd_kHaAn
14-09-2010, 13:14
بیچاره اون ورزشکاری که با هزار امید و ارزو و کلی تمرین اماده مسابقاته و شاید بدونه که مدال گرفتنش هم قطعیه ولی اگه با این قرعه روبرو بشه مجبوره انصراف بده ( علیرغم میل باتنیش ) گفتنش واسه من و شما اسونه خودتونو بزارید جای اون از دست دادن یه مدال جهانی یا المپیک کار خیلی سختیه

mahdishata
14-09-2010, 15:36
يزداني‌خرم مي‌گويد سعيدلو در بازديد از اردوي كشتي به كشتي‌گيران كه به مقام معظم رهبري نامه مي‌نويسد تا براي رويارويي ورزشكاران ايران و رژيم صهيونيستي كسب تكليف كند.

محمد يزداني‌خرم، رييس فدراسيون كشتي براي ارائه توضيحاتي به سازمان تربيت بدني احضار شد.

به گزارش ايلنا، يزداني‌خرم يكشنبه شب در يكي از برنامه‌هاي تلويزيوني اعلام كرد كه سازمان تربيت بدني نامه‌يي به مقام معظم رهبري نوشته است تا از ايشان براي رويارويي ورزشكاران ايران با ورزشكاران رژيم صهيونيستي كسب تكليف كند.

يزداني‌خرم كه دقايقي پيش در راه سازمان تربيت بدني بود، درباره اين نامه به ايلنا گفت:« آقاي سعيدلو در بازديدي كه از اردوي تيم ملي كشتي داشت، اين موضوع را مطرح كرد.» به گفته يزداني‌خرم رييس سازمان تربيت بدني اين حرف‌ها را در واكنش به اظهار نگراني برخي از كشتي‌گيران از رويارويي احتمالي با حريفان اسرائيلي مطرح كرده بود.

iceweek
14-09-2010, 15:41
این یه سیاسته.اول یه خبری رو می دن.بعدش عکس العمل جامعه رو می سنجن.بعدش تکذیبش می کنن.با این کار اذعان عمومی تا حدودی آماده میشه اما آخرش دوباره اعلام میکنن که راست بوده/

این سیاسیته که هرچی توی جامعه بشه افرادی اونو به بدترین شکل تفسیر کنن تا فرد یا گروهی را تخریب کنن

mahdishata
14-09-2010, 15:46
خبر نامه کسب تکلیف سازمان ورزش برای رقابت با ورزشکاران صهیونیست موجی از نظرات مخالف را برای سعیدلو به همراه آورد. نظراتی که تعداد زیادی از چهره های سرشناس سیاسی با خبرآنلاین مطرح کرده اند.


نام
مسئولیت اجرایی
نظر
دلایل

تقی رهبر
رئیس فراکسیون روحانیون مجلس
مخالف
البته باید منتظر استعلام مقام معظم رهبری بمانیم ، شاید ایشان مصلحت بدانند با خواست سازمان ورزش موافقت کنند . شخصا اما با نگارش این نامه مخالفم. اگر یک قدم برابر رژیم غاصب عقب بکشیم آنها چند قدم پیش می آیند و این تصمیم شکستی برای سیاست ها و ارزش های کشورماست.
__________________________________________________ ______________________________________
سید احمد خاتمی
نایب رئیس مجلس خبرگان رهبری
ممتنع
من قطعا در این باره اظهار نظر نمی کنم. چون با مناسبات ورزشی آشنایی ندارم
__________________________________________________ _____________________________________
حسین ابراهیمی
رئیس مرکز رسیدگی به امور مساجد
موافق
باید همه منتظر بمانیم تا مقام معظم رهبری در این باره اظهار نظر کنند. حتما موضوع از نظر سازمان مهم بوده که در این زمینه استعلام کرده و بحثی که درباره اش از رهبری استعلام می شود باید همه منتظر اذن ایشان باشیم.
__________________________________________________ _____________________________________
محمد غروی
عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم
موافق
اصولا وقتی ما کشوری را به رسمیت نمی شناسیم ، چطور ممکن است که بخواهیم با آنها مسابقه بدهیم اما درباره نفس نگارش نامه حالا یک تصمیمی گرفتند و رهبری هم درباره اش نطرشان را اعلام می کند و اجرایش برای همه الزامی می شود. نباید از این بابت به سازمان ورزش ایراد گرفت .
__________________________________________________ _____________________________________
موسی قربانی
عضو کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس
ممتنع
موضع ملت و دولت ما درباره رژیم اشغالگر قدس روشن است اما درباره نامه سازمان تربیت بدنی چون اطلاعی ندارم ، نمی توانم اظهار نظر کنم.
__________________________________________________ _____________________________________
اسماعیل کوثری
عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس
مخالف
اصلا نگارش چنین نامه ای اشتباه است. ما بارها اعلام کردیم که اسرائیل را به رسمیت نمی شناسیم. این که دیگر موضع پنهانی نیست. فدراسیون های ورزشی جهانی اگر مشکلی دارند باید بر اساس روح پهلوانی ورزش به کشتار فلسطینیان توسط این رژیم غاصب واکنش نشان دهند. من حتی می گویم ورزشکاران ما برای کار ارزشی که انجام می دهند نباید بهانه بیماری بیاورند. نباید از کار بزرگی که نجام می دهیم هراس داشته باشیم.
__________________________________________________ _____________________________________
حمیدرضا آصفی
سخنگوی اسبق وزارت امور خارجه
مخالف
این که مشخص است ، هیچ گاه حتی نباید به بازی با اسرائیلی ها فکر کنیم. باید در ورزش پیرو سیاست های کلی نظام باشیم. نهایتش این است که محروم می شویم . چه ایرادی دارد که به پای ارزش های مان هزینه بپردازیم؟
__________________________________________________ _____________________________________
محمد علی آبادی
رئیس کمیته ملی المپیک
مخالف
موضع کشورمان در این باره کاملا مشخص است نباید فرار رو به جلو داشته باشیم. مساله رژیم اشغالگر قدس از جمله مباحثی است که دستگاه‌های اجرایی باید خودشان را با سیاست های نظام هماهنگ کنند.
__________________________________________________ _____________________________________
علیرضا دبیر
قهرمان سابق المپیک و عضو شورای شهر
مخالف
برای تان فقط یک قصه می گویم تا متوجه شوید. سال 2003 ، در وزنم یک ورزشکار صهیونیست بود. من که همیشه اول از همه وزن کشی می کردم ، مکث کردم تا اول او وزن کشی کند اما مکث می کرد. کار به جایی رسید که غیر از ما دو نفر فقط سرافیم بارزاکوف مانده بود. قهرمان بلغار می گفت دیوانه شدی برو رو وزنه. من اما ماندم ، به بارزاکوف خوردم که باید فینال به هم می رسیدیم اما خودم می دانستم حذف در دور اول بهتر از روبرو شدن با ورزشکار صهیونیست است. ما در این مورد مسئله ارزش های مان مهم است . اصلا 1000 تا مدال فدای آرمان های مان.
__________________________________________________ _____________________________________
اصغر

یوسف نژاد
عضو فراکسیون ورزش مجلس
موافق
مدت ها بود که ورزش ایران با چالشی در برخورد با ورزشکاران رژیم غاصب صهیونیستی مواجه بود. در این باره تا به حال ورزشکاران ما بر اساس آرمان ها و اعتقادات مان عمل می کردند اما محدودیت های بین المللی سبب شده بود تا پاره ای از مشکلات را تحمل کنیم و نیاز داشتیم تا برای ادامه راه از نظرات مقام معظم رهبری استفاده کنیم. البته من معتقدم زمان نگارش این نامه ، درحالی که به شدت زیر فشار تهدیدهای غربی هستیم ، کار درستی نمی توانسته باشد

خبر آن لاین

mahdishata
14-09-2010, 15:53
این سیاسیته که هرچی توی جامعه بشه افرادی اونو به بدترین شکل تفسیر کنن تا فرد یا گروهی را تخریب کنن

ميدوني قضيه جيه دوست من؟بعضيا منتظر ميمونن تا نظام يه موضعي رو اتخاذ كنه تا عليه ـش موضع گيري كنن.نمودش امضاي يكي از كاربرها تو صفحه قبله.قضيه رو نمي بينن ميگن چون اينا ميگن خوبه ما بگيم بده و بالعكس

I hate nestle

mahdishata
14-09-2010, 16:20
مصطفی هاشمی‌طبا، عضو سابق هیات اجرایی کمیته بین المللی المپیک معتقد است آنها بزودی ایران را محروم می کنند.

هاشمی‌طبا که یکی از منتقدان استعلام برای بازی با اسرائیلی‌هاست، در یادداشتی برای خبرآنلاین نوشت: «نماینده صهیونیستIOC در این زمینه فعالیت‌های زیادی می‌کند و برخورد منفعل اعضای مسلمان کمیته بزودی منجر به محرومیت ایران می‌شود اما حتی اگر چنین محرومیتی عملی شود چون پای ارزش‌های‌مان ایستاده‌ایم، ارزشش را دارد.»


برای مشاهده محتوا ، لطفا وارد شوید یا ثبت نام کنید

M A M M U T
14-09-2010, 17:58
بیچاره اون ورزشکاری که با هزار امید و ارزو و کلی تمرین اماده مسابقاته و شاید بدونه که مدال گرفتنش هم قطعیه ولی اگه با این قرعه روبرو بشه مجبوره انصراف بده ( علیرغم میل باتنیش ) گفتنش واسه من و شما اسونه خودتونو بزارید جای اون از دست دادن یه مدال جهانی یا المپیک کار خیلی سختیه
البته با حدود 90 درصد از حرف شما موافقم.
اما برخی ها هم آرزو می کنن برن جهانی بعدش بخورن به یه اسراییلی بعدش بدون مسابقه بر می گردن و میشن افتخار ملی و سمند و پژو و سکه ی طلا و هزار تا چیز دیگه بهش میدن.

رئیس فراکسیون روحانیون مجلس

سخنگوی اسبق وزارت امور خارجه
خیلی جالب بود برای مسابقه ی ورزشی با اسراییل باید از این آقایان سوال میشد؟وزیر اسبق خارجه چه ربطی به ورزش داره؟:13:

mahdishata
14-09-2010, 18:15
اصفي سخنگوي اسبق وزارت خارجه يكي از ورزشي ترين سياسيون ايرانه
تو فدراسيون فوتبال +هيئت مديره استقلال عضويت داشته

M A M M U T
14-09-2010, 18:28
خب بدتر شد که ....
سخنگوی سابق وزارت خارجه چه ربطی به مدیریت استقلال و فدراسیون فوتبال داره؟پس نشون میده از اول اشتباه بهش سمت دادن.

رئیس فراکسیون روحانیون مجلس
ایشون چه ربطی داره؟:18:

mahdishata
14-09-2010, 18:34
محمدرضا یزدانی خرم به پایان دوره کاری ورزشی اش نزدیک می شود؟

این شایعه ای بود که صبح امروز در محافل ورزشی دهان به دهان می گشت. اینکه عواقب حرکت یزدانی خرم در انتشار خبر نامه سازمان ورزش برای کسب تکلیف به مقام معظم رهبری سبب شده تا سعیدلو تصمیم به ایجاد تغییر در فدراسیون کشتی بگیرد. یزدانی خرم که رابطه سردی را با علی آبادی و مجموعه کمیته ملی المپیک دارد و از این جهت ، پایگاهی در کمیته ملی المپیک هم ندارد پس از ناکامی تیم های کشتی در مسابقات جهانی بهانه کافی را در اختیار سازمان ورزش برای تغییرات در این تشکیلات ایجاد کند.

افشای خبر نامه سعیدلو که او حتی حاضر به تکذیبش نشد هجمه بزرگی را به سازمان وارد کرد و کار به جایی رسید تا در 24 ساعت گذشته ، رئیس فدراسیون کشتی دو دیدار با سعیدلو داشته باشد. دیدارهایی که سبب شده تا شایعه شود ، سازمان تصمیم گرفته در فاصله دو ماه به بازی های آسیایی گوانگ ژو در کشتی تغییرات مدیریتی ایجاد کند. اگرچه با این کار سازمان بزرگترین منتقد محمد علی آبادی را برکنار می کند اما اینگونه هم به نتایج کشتی در بازی های جهانی واکنش نشان داده و هم توانسته این نکته که نگارش نامه واقعیت نداشته را برای اهالی ورزش توجیه کند.

این شایعه که امیر رضا خادم برای جانشینی رئیس فدراسیون کشتی کاندیدا شده و از طریق یکی از معاونین سازمان ورزش در این زمینه با قهرمان سابق کشتی جهان انجام گرفته ، قوت گرفت . خبری که البته هنوز هیچ یک از منابع رسمی آن را تائید یا تکذیب نکرده اند.


برای مشاهده محتوا ، لطفا وارد شوید یا ثبت نام کنید

---------- Post added at 07:34 PM ---------- Previous post was at 07:30 PM ----------


سخنگوی سابق وزارت خارجه چه ربطی به مدیریت استقلال و فدراسیون فوتبال داره؟
برادر عزيز ايشون يه ادم ورزشيه ودر عين حال سياسي!
در مورد بقيه هم اگه اهلش نيستن نبايد صحبتي بشه مثل سيد احمد خاتمي

آرش-19
14-09-2010, 19:36
نام
مسئولیت اجرایی
نظر
دلایل

تقی رهبر
رئیس فراکسیون روحانیون مجلس
مخالف
البته باید منتظر استعلام مقام معظم رهبری بمانیم ، شاید ایشان مصلحت بدانند با خواست سازمان ورزش موافقت کنند . شخصا اما با نگارش این نامه مخالفم. اگر یک قدم برابر رژیم غاصب عقب بکشیم آنها چند قدم پیش می آیند و این تصمیم شکستی برای سیاست ها و ارزش های کشورماست.
__________________________________________________ ______________________________________
سید احمد خاتمی
نایب رئیس مجلس خبرگان رهبری
ممتنع
من قطعا در این باره اظهار نظر نمی کنم. چون با مناسبات ورزشی آشنایی ندارم
__________________________________________________ _____________________________________
حسین ابراهیمی
رئیس مرکز رسیدگی به امور مساجد
موافق
باید همه منتظر بمانیم تا مقام معظم رهبری در این باره اظهار نظر کنند. حتما موضوع از نظر سازمان مهم بوده که در این زمینه استعلام کرده و بحثی که درباره اش از رهبری استعلام می شود باید همه منتظر اذن ایشان باشیم.
__________________________________________________ _____________________________________
محمد غروی
عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم
موافق
اصولا وقتی ما کشوری را به رسمیت نمی شناسیم ، چطور ممکن است که بخواهیم با آنها مسابقه بدهیم اما درباره نفس نگارش نامه حالا یک تصمیمی گرفتند و رهبری هم درباره اش نطرشان را اعلام می کند و اجرایش برای همه الزامی می شود. نباید از این بابت به سازمان ورزش ایراد گرفت .
__________________________________________________ _____________________________________
موسی قربانی
عضو کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس
ممتنع
موضع ملت و دولت ما درباره رژیم اشغالگر قدس روشن است اما درباره نامه سازمان تربیت بدنی چون اطلاعی ندارم ، نمی توانم اظهار نظر کنم.
__________________________________________________ _____________________________________
اسماعیل کوثری
عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس
مخالف
اصلا نگارش چنین نامه ای اشتباه است. ما بارها اعلام کردیم که اسرائیل را به رسمیت نمی شناسیم. این که دیگر موضع پنهانی نیست. فدراسیون های ورزشی جهانی اگر مشکلی دارند باید بر اساس روح پهلوانی ورزش به کشتار فلسطینیان توسط این رژیم غاصب واکنش نشان دهند. من حتی می گویم ورزشکاران ما برای کار ارزشی که انجام می دهند نباید بهانه بیماری بیاورند. نباید از کار بزرگی که نجام می دهیم هراس داشته باشیم.
__________________________________________________ _____________________________________
حمیدرضا آصفی
سخنگوی اسبق وزارت امور خارجه
مخالف
این که مشخص است ، هیچ گاه حتی نباید به بازی با اسرائیلی ها فکر کنیم. باید در ورزش پیرو سیاست های کلی نظام باشیم. نهایتش این است که محروم می شویم . چه ایرادی دارد که به پای ارزش های مان هزینه بپردازیم؟
__________________________________

تو رو خدا ببین کیا در مورد ورزش اضهار نظر میکنن ؟؟!!
درسته که اینا برای آینده جوانی که زندگیشو برای یک ورزش گذاشته تصمیم بگیرن؟
کسانی که حتی گوچکترین اطلاعاتی در مورد ورزش حرفه ای ندارن!!!

Hadijooon
14-09-2010, 20:01
بچه های قدیم نیستن کل کل حال نمیده :31:

mmiladd
14-09-2010, 20:08
داريم به مُرده چوب ميزنيم.. بحث كردن فايده نداره..

M A M M U T
14-09-2010, 20:53
تو رو خدا ببین کیا در مورد ورزش اضهار نظر میکنن ؟؟!!
درسته که اینا برای آینده جوانی که زندگیشو برای یک ورزش گذاشته تصمیم بگیرن؟
کسانی که حتی گوچکترین اطلاعاتی در مورد ورزش حرفه ای ندارن!!!
به قول دوستمون چوب به میت زدنه.هرکس می خواست عبرت بگیره تا الآن باید به راه راست هدایت میشد.
من یه ساعت سر این بحث کردم آخرشم هیچی نشد.

f-secure
14-09-2010, 21:02
بچه های قدیم نیستن کل کل حال نمیده :31:
همین کارا را میکنین که چپ و راست تاپیکا قفل میشه دیگه:13:
شده مثل حالتیکه میخوای از دست بچه یه چیزی رو دور کنی میذاری رو طاقچه

ertebatat
05-10-2010, 15:32
بدون تردید تربیت بدنی و ورزش یکی از پر جاذبه ترین و پر مخاطب ترین علوم معاصر است. رویدادهای ورزشی مهم مانند مسابقات المپیک، جام جهانی فوتبال، مسابقات درون و بین قاره ای و... به حدی مورد توجه همه ملت های جهان قرار می گیرد که در زمان برگزاری این رویدادهای ورزشی، اخبار مهم اجتماعی فرهنگی، اقتصادی و سیاسی تحت تاثیر رونق اخبار ورزشی کمرنگ می شوند.

در دهه اخیر ورزش قهرمانی ایران سال های پر فراز و نشیب زیادی را پشت سر گذاشته است. پیروزی های مقطعی و ناکامی های متوالی از نوعی بی ثباتی در عملکرد ورزش قهرمانی حکایت دارد. عدم توفیق تیم های ملی ایران در المپیک پکن و عدم راهیابی تیم ملی فوتبال ایران به مسابقات جام جهانی فوتبال ۲۰۱۰ و برخی از ناکامی های اخیر در عرصه ورزش، نشان می دهد که: به رغم تلاش همه دست اندر کاران، ورزش ایران به لحاظ راهبرد(استراتژی)، اهداف، برنامه، ساختار و ... نیازمند بازنگری اصولی است. به نظر می رسد با اعمال اصلاحات اساسی در حوزه های یاد شده می توان امیدوار بود که ورزش ایران به جایگاه واقعی خود در ورزش آسیا و جهان دست یابد. بدیهی است که اعمال چنین اصلاحاتی، در درجه اول نیازمند پذیرش این واقعیت از سوی مدیران ارشد کشور بخصوص رییس سازمان تربیت بدنی بعنوان متولی اصلی ورزش کشور است و در مرحله بعد نیازمند مشارکت جمعی متخصصان صاحبنظران و دست اندر کاران ورزش کشور است. اگر اعمال چنین اصلاحاتی مورد قبول و پذیرش سازمان تریت بدنی ایران، به عنوان متولی اصلی ورزش کشور است، باید در این راه خطیر نیز پیشگام باشد زیرا مسلماً ادامه روند موجود، تداوم همان فراز و نشیب مقطعی است. با توجه به شواهد موجود بطور قطع توقع توسعه پایدار در ورزش کشور از روند موجود متصور نیست. این باور صرفاً به ورزش حرفه ای و قهرمانی منحصر نمی شود، بلکه توسعه همه جانبه ورزش همگانی، آموزشی و پرورشی نیز در گرو این بازنگری است. [ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]

errmii
05-10-2010, 17:08
برای مشاهده محتوا ، لطفا وارد شوید یا ثبت نام کنید

nar nia
19-10-2010, 21:13
آسیا در آستانه‌ی برگزاری بازی‌های گوانگ ژو قرار دارد. مسئولان ورزشی ایران وعده‌‌ی کسب مدال‌های رنگین به هواداران داده‌اند. فهرست زیر امکان مقایسه‌ی دستاوردهای ورزشی ایران پس از بازی‌ها، با وعده‌های کنونی را فراهم می‌کند.




در تاریخ ورزش ایران، همواره قبل از بازی‌های آسیایی و المپیک، اغلب مسئولان رشته‌های مختلف ورزشی با تاکید بر برپایی تمرینات عالی و اردوهای بی‌نقص، از موفقیت‌های پیش رو صحبت کرده‌اند. اما پس از پایان بازی‌ها، همان مسئولان با پیش‌کشیدن انتقاداتی درباره امکانات و نواقص اردوها، در صدد توجیه شکست‌ها برآمده‌اند. گزارش زیر فهرستی است از وعده‌های مسئولان رشته‌های مختلف ورزشی، درباره بازی‌های آسیایی ۲۰۱۰ گوانگ ژو که طی روزهای اخیر مطرح شده‌اند.


پیش از این نیز محمد علی آبادی، رئیس کمیته ملی المپیک، تاکید کرده بود که کاروان ایران طبق اسناد و بررسی‌های این کمیته، می‌تواند تیم چهارم گوانگ ژو در مجموع رده‌بندی مدال‌ها شود.


گردآوری این وعده‌ها و مقایسه آنها با اظهارات مجدد این مسئولان در پایان رقابت‌ها، حتی در صورت تحقق وعده‌ها نیز می‌تواند ارائه‌گر تصویر دقیقی از تطبیق برداشت مسئولان ورزش ایران با واقعیت‌های ورزش قاره آسیا باشد.


در رشته‌هایی مثل فوتبال یا کشتی آزاد که علاقمندان ورزش در ایران حساسیت بیشتری نسبت به نتایج آنها دارند، مسئولان این دو رشته ورزشی از پیش‌بینی در رسانه‌های ورزشی خود داری می‌کنند.


بوكس: قول كسب ۵ مدال


در نشست اخير هيات رئيسه فدراسيون بوكس، ولادیمير دورتسوف، سرمربی اوکراینی این تیم، از كسب ۵ مدال در بازی‌‌های آسيایی صحبت کرده است. او كه پيش از اين فقط از نتايج دوحه (یک طلا و سه برنز) سخن می‌گفت، اين بار قول كسب ۵ مدال را داد.


کشتی فرنگی: در بدترین شرایط ۳ طلا

فرهاد اسماعيل‌نژاد، دستیار محمد بنا در تیم ملی کشتی فرنگی وعده داد: در بدترين حالت ۳ مدال طلا خواهیم گرفت. در حالت خوشبينانه كسب ۴ تا ۵ طلا امكان‌پذير است، ضمن اين كه هر هفت كشتی ‌گيرمان شانس قهرمانی دارند.


شمشیربازی: برنز قطعی است


هومن کاظمی، ناظر كميته ملی المپیک در این رشته ورزشی، به خبرگزاری فارس گفته است: «كسب مدال برنز قطعی است. همه اردوها به طور متناوب برگزار شده و هيچ وقفه‌ای نداشتیم. روند رو به رشدی را نسبت به گذشته شاهد بوديم. اگر مشكلی پيش نيايد، تا ۳ مدال نيز می‌‌توانيم كسب كنيم.»


تکواندو: بهتر از دوحه


سيد محمد پولادگر، رئیس فدراسیون تكواندو می‌گوید: «ملی‌پوشان در وضعيت خوبی به سر می‌‌برند. ما هم از نتايج و هم از روند آماده‌سازی آنها رضايت كامل داريم. خودشان هم از سطح مسابقات رضايت دارند. با شرايط بسيار خوبی در گوانگ ژو شركت خواهيم كرد. با اين وضعیت نتيجه ما در گوانگ ژو از نظر رنگ مدال بسيار بهتر از دوحه خواهد بود.»


کاراته: بدون از دست دادن امتیاز


عجیب‌ترین و جالب‌ترین وعده و وعید بین مسئولان رشته‌های مختلف ورزشی، به اظهارات سرمربی تیم ملی کاراته اختصاص دارد. مسعود رهنما به باشگاه خبرنگاران جوان گفت: «ملی‌پوشان به قدری آماده‌اند كه به جرات می‌‌گويم ركورد كاراته در دوره‌های قبلی بازی‌های آسيایی را می‌‌شكنيم و بهترين نتايج را می‌‌گيريم؛ حتی قول می‌‌دهم یک امتياز هم به حريفان ندهيم و با اين شرايط به مدال طلا دست يابيم.»


اما اظهارات عجیب رهنما، در همین مصاحبه خلاصه نمی‌شود. او گفته است جاسم ويشگاهی به دليل مصدوميت از ناحيه پا، فقط تمرين "دست" داشت اما بدون پا هم می‌تواند طلای گوانگ ژو را بگيرد.


شیرجه: ۲ مدال


اميد حديقی، مسئول كميته شيرجه فدراسيون شنا گفت: «شيرجه‌روهای ملی‌‌پوش در بازی‌‌های آسيایی، شانس كسب ۲ مدال در مواد تيمی را دارند. آنها هر روز تكنیک‌‌های خود را اجرا می‌‌كنند و ما هر هفته با بازنگری فيلم، حركات آنان را آناليز می‌‌كنيم تا به بهترين شرايط برسيم.

معتقدم شيرجه‌روهای ما در همه مواد به مرحله فينال صعود خواهند كرد؛ اما شانس كسب مدال در دو ماده تيمی شيرجه هماهنگ از سكو و شيرجه هماهنگ از سكوی ۳ متر برای ما وجود دارد.»


دوچرخه سواری: حداقل ۳ مدال


علی زنگی آبادی، رئيس فدراسيون دوچرخه‌سواری می‌گوید: «ركابزنان تيم ملی ايران حداقل ۳ مدال برای كاروان ورزشی ايران از گوانگ ژو به ارمغان خواهند آورد.»


به گفته زنگی آبادی که خود طلای بازی های آسیایی ۱۹۸۶ سئول را گرفته است، اين تيم در بخش‌های جاده و پيست بر اساس برنامه‌های مربيان خارجی، تمرينات آمادگی را به خوبی و بدون هیچ مشکلی دنبال می‌كند.


جودو: ۳ مدال


رئيس فدراسيون جودو در جریان رقابت‌های قهرمانی کشور در مشهد به خبرگزاری ایسنا گفت: «اين رشته در گوانگ ژو ۳ مدال کسب خواهد کرد. تدارکات لازم برای موفقيت تيم پيش‌بينی شده است و ما با آمادگی کامل در مسابقات امسال شرکت خواهیم کرد.»


تیراندازی: ۳ یا ۴ مدال

یوسف آجورلو، سرمربی تیم ملی تیراندازی، درباره نتایج احتمالی ایران در بازی‌های آسیایی گفته است: «به‌عنوان یک کارشناس که ۳۰ سال در این حوزه فعالیت داشته‌ام ، به جرات می‌گویم شانس مدال‌آوری ما در مقایسه با گذشته ۹۰ درصد افزایش یافته و تیم ما حداقل ۳ تا ۴ مدال رنگین این بازی‌ها را از آن خود می‌كند.»


دو و میدانی: در بدترین شرایط ۴ مدال


مصطفی کریمی، رئیس فدراسیون دو و میدانی، با بیان این‌که ورزشکاران این رشته به دنبال کسب ۶ مدال در گوانگ ژو هستند، گفت: «در بدترین شرایط حداقل ۴ مدال را برای کاروان ایران به دست خواهیم آورد. در برخی مواد مانند پرتاب دیسک، دوهای ۸۰۰ و ۱۵۰۰ متر از هم اکنون برای خودمان مدال کنار گذاشته‌ایم.»


قایقرانی: ۴ مدال


رسول محمد صادقی، نایب‌رئیس فدراسیون قایقرانی، پیش‌بینی كرد كه ورزشكاران این فدراسیون در بازی‌های آسیایی ۲۰۱۰، چهار مدال كسب كنند. او تاکید می‌کند که قایقرانان رشته‌های مختلف به صورت طاقت‌فرسا تلاش می‌كنند و به فكر موفقیت ایران هستند: «پیش‌بینی ما این است كه چهار مدال كسب كنیم. هر چند رنگ مدال‌ها را از اكنون نمی‌توان پیش‌بینی كرد.»


شطرنج: حداقل ۲ مدال


هادی کریمی، دبير فدراسيون شطرنج گفت: «در بازی‌‌های آسيایی و در بخش تيمی بايد حداقل ۲ مدال كسب كنيم. امتياز بزرگ ما اين است كه تيم ايران يكدست است و تيم‌های ديگر اين يكدستی را ندارند و فاصله نفرات اول آنها با نفرات پايين‌تر زياد است.»


کبدی: در فینال


محمدرضا مقصودلو، رئيس فدراسيون كبدی، در گفت‌وگو با خبرگزاری فارس، با اشاره به «توانی كه از لحاظ فنی در بانوان و مردان ایرانی وجود دارد و مسابقات تداركاتی كه انجام شده است» قول حضور در فينال بازی‌های آسیایی ۲۰۱۰ گوانگ ژو را داد.



مهدی رستم پور
تحریریه: پارسا بیات
دویچه وله:
برای مشاهده محتوا ، لطفا وارد شوید یا ثبت نام کنید

Kianoosh
19-10-2010, 21:50
همینجا کسب رتبه اول رده بندی رقابتهای آسیایی رو به همه عزیزان تبریک می گم!:دی

حالا نگفتن کمیته حقیقت یاب و کارشناسی کی تشکیل میشه؟؟؟:27:

nar nia
24-10-2010, 15:29
چهارمي در گوانگجو با چه فكر و افرادي؟!

[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]
محمدرضا كردي در گفت‌وگو با ايسنا، با اشاره به اين كه كشورهاي دنيا براي حضور در رشته‌هاي مختلف و رقابت‌هاي مهم تلاش مي‌كنند اظهار كرد: اين در حاليست كه ما زمان را از دست داده‌ايم. با اختلافات و مسايل پيش آمده بين سازمان و كميته ملي المپيك فرصت سوزي كرده‌ايم. بعد از بازيهاي المپيك پكن كميته نظارت ستاد تداركاتي بازيهاي المپيك با محوريت كميته علمي گزارشي جامع از وضعيت رشته‌هاي مختلف حاضر در آن بازي‌ها ارائه داد. اشكالات را بررسي كرده و نقاط ضعف و علت عدم موفقيت ايران را توضيح داد، اما متاسفانه نتايج اين گزارش رها شده و كسي آن را پيگيري نكرد.

اين استاد دانشگاه تغيير و تحولات ورزش را آفتي دانست كه بخش‌هاي مختلف كشور را تحت تاثير قرار مي‌دهد: آمدن افراد ناآشنا به كار باعث شد كه تلاش جدي براي رفع مشكلات صورت نگيرد. مشكل اينجاست كه نمي‌خواهند مسايل علمي در فرآيند عملياتي ورزش وارد شود. زماني كه ما در ورزش مسوليت اجرايي داشتيم تلاش كرديم كه بدنه علمي را به اجرايي نزديك كنيم. اين در حاليست كه اكنون توجهي به مسايل علمي نمي‌شود و با توجه به شناختي كه از افراد مختلف دارم اصلا انتظار كار علمي از آنها نمي‌رود.

كردي به اختلافات حاكم در ورزش اشاره كرد و گفت: گاه اين اختلافات به طرز بچه‌گانه‌اي مطرح مي‌شود. بعضي از تيترهايي كه از سخنان مسوولان در رسانه‌ها منتشر مي‌شود واقعا آدم را اذيت مي‌كند. اينها براي ورزش كشور سم است. بايد تمام اين مسايل كنار گذاشته شود، اين در حاليست كه ما دو سال بعد از المپيك را رها كرده‌ايم و حالا مي‌خواهيم معجزه كنيم. اين افرادي كه دنبال كسب عنوان چهارمي در گوانگجو بودند نمي‌دانم چه فكري داشتند و با چه امكانات و چه افرادي مي‌خواستند به اين مقام برسند.

رسيدن به چنين جايگاهي براي ايران حداقل به 10 سال زمان و كار نياز دارد. آن هم در شرايطي كه همه همدل بوده و كار به كاردان سپرده شود. در غير اين صورت و اگر ايران به جايگاه خوبي در گوانگجو برسد پس زحمات كشورهايي كه سال‌ها كار علمي كرده‌اند چه مي‌شود. بايد با مردم صادق بود. ما اين حرف‌هاي تكراري را سالهاست كه بر زبان مي‌آوريم، اما كسي به آن‌ها گوش نمي‌دهد. اينها هيچ گاه نمي‌گويند كه افرادي كه اين حرف‌ها را مي‌زنند دلشان براي ورزش مي‌سوزد. مجموعه‌اي از افراد غيرمتخصص در راس امور قرار گرفته و حرف‌هاي دور از انتظار مي‌زنند.

وي در پاسخ به اين كه مسوليت نتايج ايران در بازي‌هاي آسيايي به عهده كيست؟ تاكيد كرد: اگر در گوانگجو بر حسب اتفاقات مدال بگيريم همه مي‌گويند كار ما بود و اگر نتيجه خوبي كسب نكنيم همه به دنبال اين هستند كه مسووليت را گردن ديگران بياندازند. در حالي كه وظايف براي همه روشن است. هم سازمان و هم كميته ملي المپيك بايد پاسخگو باشند. كميته نقش حمايتي و تداركاتي دارد و بايد مسايل مختلف مالي، فني و علمي را در نظر بگيرد. در بعد مديريتي نيز از آنجا كه سازمان روساي فدراسيون‌ها را منصوب مي‌كند مسوليت دارد. چرا كه هيچ بچه‌اي باور نمي‌كند كه روساي فدراسيون‌ها از طريق انتخابات مشخص شوند و هيچ دوره‌اي نبوده كه رييس سازمان كنار بنشيند و مجمع (بدون تاثير گيري از نظرات سازمان) رييس فدراسيون را انتخاب كند.

وي درباره مهمترين فعاليت‌هايي كه بايد در مدت زمان باقيمانده تا بازي‌هاي آسيايي انجام گيرد، تاكيد كرد: در اين فاصله هيچ كاري نمي‌شود كرد. بايد ورزشكاران و مسوولين آرامش خود را حفظ كنند. فشار تمرينات را كم كرده و ورزشكاران را با مسايل بهداشتي، تغذيه‌اي و رواني آشنا كنيد. نمي‌خواهم منفي صحبت كنم. اصلا در اين زمان كسي حق منفي صحبت كردن ندارد، چون صحبت‌هاي نااميدكننده اثرات خود را مي‌گذارد، اما حق داريم كه سوال بپرسيم. ولي پاسخگويي وجود ندارد. اگر سكوت كنيم پس وظيفه خبرنگار يا افرادي كه مسايل را مي‌فهمند چيست؟

كردي كيفي سازي اعزام به گوانگجو را مثبت دانست و گفت: بايد شرايطي فراهم شود كه افراد بي‌خودي به بازي‌هاي آسيايي نروند. من كيفي سازي را قبول دارم، اما بايد زمينه‌هايي ايجاد كنيم كه تيم‌هاي بيشتري به شرايط كيفي برسند نه اينكه ورزشكاران را رها كنيم و هيچ نظارتي نداشته باشيم و هر كسي كه خودش به سمت كيفيت رفت را اعزام كنيم. در هر صورت اعزام به رويداد مهمي چون المپيك يا بازي‌هاي آسيايي فقط براي كسب تجربه كار درستي به نظر نمي‌رسد.

اين استاد دانشگاه با اشاره به اتفاقاتي كه براي سامان طهماسبي افتاد و همچنين خداحافظي مرادمحمدي و تاثيرگذاري اين خداحافظي بر نتايج احتمالي كاروان كشتي در گوانگجو تاكيد كرد: نمي‌دانم چرا قهرمانان به اين زودي كنار گذاشته مي‌شوند شايد شرايط را آشفته مي‌بينند و مي‌خواهند از اين مسايل دوري كنند. شايد دوست ندارند در آنچه پيش مي‌آيد سهيم باشند. بايد به طور جدي‌تر مسايل را بررسي كرد. روند روشني براي حمايت از ورزشكاران وجود ندارد. حتي پيش آمده كه در يك رشته ورزشي با افراد مختلف دو مدال طلا گرفته‌اند اما به يك نفر آن قدر رسيده‌اند كه خراب شده است اين چيزها ثبات ندارد و همه چيز به روابط بستگي دارد. در حالي كه بايد بودجه براي پاداش ورزشكاران مدال آور در بازيهاي آسيايي و المپيك و جهاني مشخص و انگيزه براي همه يكسان باشد.

Emotional
25-10-2010, 02:02
من هم به نوبه خودم پیشاپیش مقام اول ایران رو در مسابقات گوانگ ژو تبریک میگم :24:

nar nia
12-11-2010, 16:46
جوان كردستاني براي نخستين بار در كشور توانست رشته ورزشي جديدي با عنوان شوتبال را ابداع كند.

به گزارش فارس پيمان فقيه‌سليماني با اعلام اين خبر اظهار داشت: اين رشته جديد براي نخستين بار توسط اينجانب ابداع و در سازمان تربيت‌بدني كشور به ثبت رسيده است.

وي با اشاره به اينكه اين رشته ورزشي طوري طراحي شده كه در هر دو بخش بانوان و آقايان مي‌توان آن را آموزش داد و تيم‌هايي را تشكيل داد، بيان داشت: ورزشكاران در چهار رده سني نوجوانان، جوانان، اميد و بزرگسالان مي‌توانند اين بازي جديد را انجام دهند.

ابداع‌كننده اين رشته جديد ورزشي افزود: رشته جديد شوتبال تلفيقي از رشته‌هاي ورزشي بسكتبال، هندبال و سپك‌تاكرا است كه با مخلوط كردن هر سه رشته ابداع شده است.

فقيه‌سليماني با بيان اينكه اين رشته ورزشي دو ماه پيش ابداع شد، اضافه كرد: با ارائه اين بازي در سازمان تربيت‌بدني كشور توانستم شوتبال را در اين سازمان به ثبت برسانم.

وي هدف از ابداع رشته جديد ورزشي شوتبال را توسعه رشته‌هاي ورزشي جديد عنوان كرد.

ابداع‌كننده اين رشته جديد ورزشي با اعلام اينكه اين بازي در زميني مستطيلي شكل به ابعاد 40 در 20 انجام مي‌شود، تصريح كرد: همچنين هر تيم شركت‌كننده در اين رشته متكشل از 5 نفر بازيكن است.

فقيه‌سليماني خاطرنشان كرد: در رشته جديد شوتبال بازيكنان نوجوان و جوان در دو تايم 10 دقيقه‌اي و براي اميد و بزرگسال دو تايم 12 دقيقه‌اي مي‌توانند بازي كنند.

وي با اشاره به اينكه براي رشته جديد شوتبال دروازه‌اي با سه حلقه در نظر گرفته شده است، گفت: انداختن توپ در هر كدام از اين حلقه‌ها داراي امتياز‌هاي خاصي است، كه اولين حلقه سفيد رنگ با اندازه 24 سانت سه امتياز، حلقه سبز رنگ با اندازه 29 سانت داراي دو امتياز و حلقه قرمز رنگ با اندازه 34 سانت داراي يك امتياز است.

ابداع‌كننده اين رشته جديد ورزشي بيان داشت: دروازه رشته جديد شوتبال بايد از زمين دو متر فاصله داشته باشد و در اين بازي زمين پنالتي هم در نظر گرفته شده است.

فقيه‌سليماني توسعه رشته جديد شوتبال را نيازمند همكاري افراد تاثيرگذار و تامين‌كننده دانست و تصريح كرد: اميدواريم با ابداع رشته‌هاي جديد ورزشي در كردستان زمينه‌هاي توسعه و گسترش ورزش‌هاي جديد و نوپا فراهم شود.

منبع:
برای مشاهده محتوا ، لطفا وارد شوید یا ثبت نام کنید

iman0007
12-11-2010, 18:16
اگه سوار جارو هم میشدن،میشد مثله کوییدیچ هری پاتر !:27:

nar nia
09-12-2010, 17:38
آقازاده بازداشت شده در پرونده فساد مالی ورزشی چه کسی است؟


به گزارش خبرآنلاین ، پس از اعلام خبر بازداشت یکی از آقازاده های ورزشی به دلیل فساد مالی که روز گذشته از سوی دادستان کل کشور و سخنگوی قوه قضاییه در کنفرانس مطبوعاتی اش مطرح شد موجی از گمانه زنی ها درباره نام این فرد سر زبان ها افتاد و دوباره انگشت اتهام به سوی مدیران عالی اداره کننده ورزش گرفته شد درحالی که هیچ یک از اعضای خانواده مدیران عالیرتب مسئولیت در اداره ورزش کشور نقشی در این پرونده ها نداشته اند و بازداشت هم نشده اند.
پسر یکی از مقام های مسئول در خارج از کشور تحصیلات عالیه را سپری می کند و پسران دیگر مقام عالیرتبه دولتی در ورزش هم به برنامه های کاری خود خارج از محوطه ورزش مشغول هستند .
گمانه زنی ها درباره این آقازاده ورزشی حکایت از آن دارد که متهم به احتمال فراوان مدیرکل جوان یکی از ادارات کل تربیت بدنی است که دو سال قبل در مسائل و در زمان ساخت و سازهای مربوط به برگزاری بازی های کشورهای اسلامی بازداشت شد و کارش را هم از دست داد. مدیری که یکی از اقوام نزدیکش در بدنه مدیران ارشد یکی از وزارتخانه ها مسئولیتی داشت.


منبع:
[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]

mohammadi4net
13-12-2010, 08:24
رئیس سازمان تربیت بدنی سابق علی آبادی یه پسر خوب داره ، اینقد خوب ها !!! بهله بهله بهله ... کییییییییه؟

B3HZ@D
13-12-2010, 16:06
تابلوئه که پسر علی آبادیه :31:
پدر و پسر اومدن با همکاری همدیگه پول هارو کشیدن بالا و رفتن

fandak
13-12-2010, 16:23
تو اين مملكت به اين گل و بلبلي يه سفره پهني باز شده و هر كسي كه تونسته داره مي چاپه و خوب هم مي چاپه . هيچ كس هم عين خيالش نيست

پس شنا هم بچاپيد

nw_nk
03-04-2011, 18:38
خداحافظي جهانگير كوثري از ورزش از نگاه دو/ نيما نهاونديان دوباره روي صندلي اجرا


سايت گل ـ‌ سال 1389 براي جهانگير كوثري تهيه كننده سينما، مجري و تهيه‌كننده برنامه ورزش از نگاه دو با تلخي به پايان رسيد. او در سال جديد ديگر روي صندلي اجرا و تهيه برنامه محبوبش نخواهد نشست. به گزارش سايت گل كوثري در روزهاي پاياني سال با مسئولان شبكه دو براي ادامه كار در برنامه به توافق نرسيد و در نهايت جاي خود را در مقام تهيه‌كننده به فردي به نام سجادي داد. او همچنين ديگر مجري ورزش از نگاه دو هم نيست و به طور كلي از حضور در اين برنامه انصراف داده است.

به گزارش خبرنگار گل نيما نهاونديان مجري برنامه دورخيز كه قبلا همين برنامه را به همراه محمد يوسف‌نژاد اجرا مي‌كرد گزينه اول جانشيني كوثري است، نكته جالب اينكه اميد گلمكاني گزارشگر اين برنامه به همكاري ورزش از نگاه دو ادامه خواهد داد.

ورزش از نگاه دو پس از انتقال به شنبه شب‌ها و پخش شدن ساعت بسيار دير به مرور بخشي از مخاطبان خود را از دست داد و همين مسأله از دلايل جدايي كوثري از اين برنامه بوده است. همچنين بنابر گزارش خبرنگار سايت گل مسئولان شبكه دو با افزايش برآوردي كه كوثري براي تهيه و اجراي برنامه در نظر گرفته بود موافقت نكردند. به اين ترتيب اين مجري با سابقه ديگر در برنامه‌اي كه خود پايگذارش بوده حضور نخواهد داشت. برنامه ورزش از نگاه دو با عنوان ورزش از شبكه دو از قديمي‌ترين برنامه‌هاي صداوسيماست كه از ابتداي دهه شصت توسط جهانگير كوثري روي آنتن مي‌رفت.


برای مشاهده محتوا ، لطفا وارد شوید یا ثبت نام کنید

2011/4/3

nar nia
12-05-2011, 14:36
خبر تاسف برانگیز مرگ یك كوهنورد 24 ساله جیرفتی در نپال كه به نظر می‌رسد جنازه‌اش همچنان در بلاد غربت به سر‌می‌برد از آن دسته اخباری بود كه نمی‌توان به سادگی از كنار آن عبور كرد.

به گزارش سرویس اجتماعی گفتارنو نزدیك به 10 روز پیش خبری در خبرگزاری‌ها منتشر شد مبنی بر اینكه عیسی میرشكاری كوهنورد 24 ساله جیرفتی در اثر سكته قلبی در قله مانسلو كشور نپال فوت كرده است.

چند روز پس از آن رئیس هیئت كوهنوردی جیرفت لب به گلایه گشود و خبر داد كه برای انتقال جنازه این ورزشكار جوان، 20 میلیون تومان پول نیاز بوده كه تا لحظه انجام مصاحبه تربیت بدنی و فدراسیون كوهنوردی هیچ كدام این پول را پرداخت نكرده‌اند.

وی اضافه كرد كه با كمك خیرین این مبلغ تامین شده و قرار شد جنازه این ورزشكار جوان به میهن انتقال یابد.

تا این لحظه اگرچه خبر جدیدی درباره وضعیت انتقال جسد این ورزشكار كرمانی منتشر نشده، اما به نظر می‌رسد مسئولان ورزشی و غیر ورزشی استان بیش از آن‌كه نگران انتقال جسد این ورزشكار باشند از صعود تیم فوتبال مس سرچشمه به لیگ برتر خرسند هستند.

كاش برخی مسئولان كه این‌روزها برای صعود مس سرچشمه كف می‌‌زنند و در این فكرند كه چگونه هزینه‌های چند ده میلیاردی این باشگاه را تامین كنند، سری هم به خانواده عیسی میرشكاری می‌زدند و از مادر یا پدر او می‌پرسیدند كه 20 میلیون تومان مورد نیاز را چگونه تامین كرده‌اند؟
20 میلیون تومان البته به همت خیرین - هرچند به صورت قرض‌الحسنه - تامین شد اما كاش كسی پیدا می‌شد و به این سوال پاسخ می‌گفت كه در این برهوت از كدامین بانك می‌توان اندكی انسانیت قرض گرفت؟


برای مشاهده محتوا ، لطفا وارد شوید یا ثبت نام کنید...

Vallio
12-05-2011, 15:00
:41: ، اینجا ایرانه ، چه میشه کرد ؟ ، خدا بیامرزدش ، تسلیت برای خانوادش .

befermatooo
21-06-2011, 10:51
جلسه علنی مجلس شورای اسلامی برای رای اعتماد دادن به حمید سجادی صبح امروز سه شنبه با حضور بسیاری از چهره های ورزشی برگزار شد که پس از بررسی ها و رای گیری مجلسی ها به حمید سجادی رای اعتماد ندادند. در رای گیری انجام شده در مجلس، حميد سجادي با 137 راي مخالف و 87 راي موافق به عنوان وزير ورزش و جوانان انتخاب نشد.


گزیده ای از سر تیتر های اتفاقات مجلس :


فراکسیون اصولگرایان به سجادی رای منفی داد

احمدي‌نژاد وارد مجلس شد

لحن ملایم احمدی نژاد در جلسه علنی مجلس

نگرانی از ستاد انتخاباتی شدن وزارت ورزش/اولین مخالف سجادی

به توصیه هیچ کس در موافقت با وزیر پیشنهادی ورزش سخن نمی​گویم

اگر باجریان انحرافی رابطه نداریداعلام برائت کنید

جهانگیرزاده: سجادي در حد و اندازه وزارت ورزش وجوانان نيست

نمایندگان در انتخاب سجادی به وجدان خود رجوع کنند

سکوت سجادی در مورد جریان انحرافی/ اگر منحرف هستم به من رای ندهید .




وزیر پیشنهادی ورزش و جوانان سخنان خود را با قرائت سوره والعصر و شعری با نام و یاد خدا آغاز کرد و با لحنی ادیبانه به پیشگاه حضرت محمد(ص)، امام زمان(عج)، روح امام(ره) و شهدا و آیت​الله خامنه​ای ادای احترام کرد.

او سپس از معرفی اش به عنوان وزیر ورزش از احمدی​نژاد تشکر کرد و با تقدیر از حوصله رئیس​مجلس و نمایندگان، از تک تک فدراسیون​ها و همکاران سابقش هم تشکر کرد.

گام بعدی سجادی معرفی خودش به عنوان معلم ورزش و نوکر خانواده شهدا بود و افزود: من خودم را پیرو رهبری می دانم و چیزی بیش از التزام به قانون اساسی، به ایشان ارادت و اعتقاد دارم. به مجلس به عنوان آنکه در کلام امام در راس امور است، اعتقاد دارم و خود را ملتزم به تعامل با مجلس می​دانم. این را هم تعارف نمی​دانم و قطعا به ان پایبند خواهم بود.

وی از دوره مدیریتش در یک شرکت هواپیمایی از سال 74 و سپس در یکی از معاونت​های شهرداری تهران، جزیره کیش، سایپا و سازمان تربیت​بدنی یاد کرد و با ذکر خیری از سعیدلو به عنوان «رئیس عزیزم» ادامه داد: بنده مشاور ورزشی در سازمان تربیت بدنی بودم و عزل و نصب هایی که در سخنان برخی نمایندگان به آن اشاره شد، اصلا در حوزه اختیارات من نبوده که به آن پاسخ بدهم.

سجادی سپس در خصوص موضوع جوانان در وزارت ورزش و جوانان، اظهار داشت: نگرانی نمایندگان از اینکه این بخش در ادغام با ورزش مغفول بماند را درک می کنم و باید بگویم که 35 درصد جمعیت کشور را جوانان تشکیل می​دهند که مقام معظم رهبری بر مهندسی فرهنگی حوزه جوانان تاکید بسیاری دارند.

وی افزود: برنامه من در حوزه جوانان اگرچه در 11 بند آمده است اما حدود 50 بند بود که در مشاوره با افراد ذی صلاح آن را نوشته​ام و باز هم از این مشاوران استفاده خوام کرد. حتی در اجرای این برنامه​ها و تدوین برنامه​های جدید با شما نمایندگان همراه خواهم بود.

این دونده قهرمان، یادآور شد که در آخرین مسابقه وی، علی​رغم اینکه ریه​هایش پر از عفونت بوده اما به دلیل اراده​ای که داشته توانسته است مقام سوم را کسب کرده و مدال برنز را برای کشور کسب کند. این درحالی است که به گواه پزشک، او تا شش ماه بعد از آن مسابقه، بستری شده بوده است.

وی با بیان اینکه مطالعات و تخصص ورزشی بسیاری دارد و با جوانان ارتباط خوبی داردف خاطرنشان کرد: زمانی که رحیمی رئیس فدراسیون بود، شاهد بود که با چه مشقتی می​دویدیم و حتی مجبور بودیم کفش مسابقه را بخریم. از این رو درد و مشکل جوانان در حوزه ورزش را می​شناسم.

سجادی که می​گفت در حوزه ورزش، یک فرد به تنهایی نمی​تواند موفق باشد، ادامه داد: من مطیع قانون هستم و علی رغم سوالاتی که وجود داشت و امیدوارم اساعه ادب نشده باشد، اما به مصوبه مجلس احترام می​گذارم. من مخالف تاسیس وزارت ورزش و جوانان نبودم و فقط معتقد بودم که بهتر است این ادغام به بعد از المپیک 2012 موکول شود. اما حال که این ادغام تصویب شده است، بنده با آن موافقم و اجرایش می​کنم.

او که می​گفت به روحیه انقلابی اعتقاد دارد، ادامه داد: در 13-14 سالگی که می​دویدم دوپینگ ما خاطره رشادت​های برادرم در جنگ بود. بعد دوپینگ ما شیر و خرما بود اما الان استکبار جهانی دوپینگ​های شیمیایی​ای درست می​کند و جوانانی چون سعیدعلی حسینی را سهوا درگیر خود می​کنند.

سجادی از 14 مدال طلای خود یاد کرد و گفت: از اولین مدالم دلم می​سوزد که حتی یک عکس از آن ندارم.چون کسی فکر نمی​کرد که در دو هم بتوانیم طلا بیاوریم. من متوجه روحیات مردم برای ورود به جام جهانی هستم.

وی افزود: اگر به من رای بدهید، من باز هم نوکر مردم هستم. اگر تاکنون به مجلس نیامدم و با نمایندگان ارتباطی نداشتم، به خاطر این است که من معاون پارلمانی نبودم ونمی​خواستم برای دکتر حسینی {معاون پارلمانی تربیت بدنی} شائبه​ای پیش بیاد.

سجادی در خصوص شائبه پرونده​اش در سازمان بازرسی هم گفت: از سازمان تربیت بدنی، 5 میلیون تومان وام گرفتم برای ادای یک نذر که بین خود من و خدای من در ایام محرمو صفر است. چون چهار ماه بود که به من حقوق نداده بودند، این وام را گرفتم. اما سازمان تربیت بدنی مرا احضار کرد و این وام را پس دادم. من هیچ پرونده ای در سازمان بازرسی ندارم و انحراف مالی و اخلاقی ندارم و اگر فکر می کنید من آدم منحرفی هستم، به من رای ندهید.

او سخنانش را با یک شعر پایان داد و گفت: زندگی در صدف خویش گهر ساختن است، در دل شعله فرو رفتن و نگداختن است.



پ.ن : تمامی مطالب قرار داده نشد به دلیل اینکه نخواستم موضوعات سیاسی مورد نظر را وارد بحث کنم .
برای در جریان قرار گرفتن کل اتفاقات ، میتوانید به منبع زیر رجوع کنید .

منبع : تابناک ( ir. )

OSEN
22-06-2011, 22:30
یادداشت ویژه حمیدرضاصدر: ورزش در چنبره سیاست بارگی/
کشتی غول آسایی که به آب نیفتاد

[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]


حمید سجادی بالا رفت. مردی با رکورد حضور هفده سال در تیم ملی. پشت میکروفون. برابر 247 نماینده. چشم در چشم. رو در رو. پس از آماج حمله های تند. پس از دفاعیه های آرام. حرف زد. توضیح داد. توصیف کرد. آرزوی توفیق. پایین آمد. روی صندلی نشست... رادیو. گوش های هوشیار. حواس های جمع. رئیس مجلس نتایج رای گیری برای انتخاب وزیر ورزش و جوانان را خواند. علی لاریجانی. متنی بسیار کوتاه. جمله هایی کاملا رسمی... 23 رای ممتنع، 137 رای مخالف و 87 رای موافق... مجلس گفت خیر. مجلس پاسخ مثبت نداد. مجلس استقبال نکرد.
حمید سجادی رای نیاورد. عضو هیات علمی دانشگاه تربیت بدنی و علوم ورزشی رای نیاورد. عضو کمیته ورزشکاران شورای المپیک آسیا، عضو کمیته اخلاق کمیته ملی المپیک از سال 1377 تاکنون، عضو کمیته های کمیته ملی المپیک از سال 1377 تاکنون. او رای نیاورد. او که نخستین نامزد نشستن روی صندلی صدارت ورزش در تاریخ ایران شده بود. او که از روی این بلندترین مانع زندگی حرفه ای اش نپرید. به او گفتند نه. به ورزشکاری با چهارده مدال آسیایی، دارنده هشت رکورد ملی کشور. نه. نه.
همان روز حوادث دیگری رقم خورد. در قابی کوچک تر ولی بیش و کم مشابه. ادامه سریال پرسپولیس. ادامه نبرد علی دایی و حبیب کاشانی. پس از رویارویی یک سال و نیمه. پس از فتح جام حذفی. پس از جدل رسانه ای تا چهار صبح. پس از دهن کجی کردن ها. پس از به رخ کشیدن لیدرها. با برپایی کمیته فنی. با توسل به پیشکسوت ها، قدیمی ها، ریش سفیدها. پس از روشدن راه حل های سیاستمدارانه. بازی سیاسی تمام عیار. فرار از بار سنگین طرفداران. با انتخاب علی دایی. نه گفتن علی دایی به کاشانی. شرط گذاشتن علی دایی. پاسخ منفی اش به ریش سفیدها. ورود حمید استیلی. پسر مهربان پرسپولیس. نیش های حمید درخشان. پسر قدیمی تر پرسپولیس. سرگیجه طرفداران... همه این ها در مردمی ترین باشگاه. برابر میلیون ها طرفدار. میلیون ها.
دنبال کردن اخبار. مشتاقانه و گرسنه. رادیو و تلویزیون. از سایتی به سایت دیگر. برای یافتن حداقل یک پاسخ. برای یافتن حداقل یک راه حل...ورزش. ورزش. ورزش. در چنبره سیاست بارگی. در حریمی محصور. در دایره بسته. بسته. بسته. در دورانی که ورزش بیش از همیشه در تیررس سیاست بارگی قرار گرفته. با پرداختن قیمت های گزاف. زمان های از دست رفته. برابر چشم های نگران. بی اعتنا به قلب های طپنده. بی اعتنا. بی اعتنا.
در سال های دانشجویی می خواندیم سيـاست امري خرد ورزانه است (و واژه خرد را تکرار می کردیم و تکرار). عرصه ای است عقلایی براي ساماندهي جریانات عمومي مردم (با تاکید بر حضور مردم ذوق زده می شدیم). با توسل به بهترين شيوه ها. بهترین. با تلاش برای پرداخت كمترين هزينه. کمترین. می خواندیم سياست محور مركزي بده بستان ها است. می خواندیم سياست هم ممدوح است و هم مفيد. می شنیدیم غیر سیاسی ها بی ریشه هستند، بی قید، بی بند... بنابراین به اخبار سیاسی روی آوردیم. روی آوردیم و سرگردان شدیم. سرگردان شدیم و ورزش را، بزرگترین قلمرو جوانانمان را سرگردان یافتیم. سرگردان یافتیم و انتظار کشیدیم. انتظار... با پرداخت بالاترین هزینه. بالاترین.
بعدها خواندیم "سياست بارگی تمام نشدنی" معمولا بازتابنده نوعي ناهنجاري است. خواندیم سياست بارگی تمام نشدنی زمانی رخ می دهد که سیاست از عرصه تخصصی اش خارج شده و پا به همه ارکان جامعه می گذارد. خواندیم میوه سياست برتافته از نيازها و دلشوره های مردمی است. خواندیم سياست های اجرایی در حیطه نخبگان قوام گرفته و در حوزه عمومي عرضه می شوند. خواندیم برهم خوردن این چرخه نه فقط شرایط سیاسی را بحرانی تر می کند بلکه حوزه های فرهنگی را هم در تیر رس قرار می دهد. خواندیم در این قیل و قال راه های بده بستان مسدود می شوند. بسته. خواندیم و خواندیم و اکنون به نظر می رسد همه آن درس ها را پس می دهیم. تکه به تکه. گام به گام. مو به مو.
در تب و تاب نهادهای ورزش گرفتار آمده. سازمان های از نفس افتاده. باشگاه های گرفتار شده در منگنه بخش دولتی و خصوصی. در بستری درازتر از همیشه شده برای بیمار. در حالی که مردم از نظام ورزش انتظار دارنـد (خصوصا پس از توفیق قابل قبول در بازی های آسیایی گوانگجو) بستر مناسبی براي ورزش فرزندانشان فراهم آید. بستری قابل قبول با بهره گیری از شيوه هاي آموزشي براي كشف استعدادها، تربيت و تقويت فرزندان این مرز و بوم. مگر نه این عقل، عشق، تعهد (هر چه می خواهید آن را بخوانید) ايجاب مي كند با مشاركت همگانی چه قانونی و چه مالی، چه با حمایت و چه با نقد، چه با بازنگری موانع و چه با دگرگونی مدیریتی، کشتی بزرگی برای هدایت ورزش به آب انداخته شود؟
اما تکان دادن کشتی بزرگ آسان نیست. حداقل برای ما. با مکالمه های نیمه تماممان. با واژه هایی نامهربانانمان. با رویارویی هایی بدون یافتن راه حل. جدل هایی با افزون کردن دشواری ها. برابر کشتی غول آسایی که به آب نیفتاد. برابر ورزش گرفتار آمده در چنبره سیاست بارگی. در تب و تاب این قصه پرغصه. از پشت میکروفون های مجلس تا پشت درهای باشگاه پرسپولیس... تا همین نزدیکی.


برای مشاهده محتوا ، لطفا وارد شوید یا ثبت نام کنید
.

Amir M.ohAma.D
25-06-2011, 19:48
[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]




ورزش > مدیریت ورزش - محمود احمدی‌نژاد، محمد عباسی وزیر تعاون را با حفظ سمت به عنوان سرپرست وزارت ورزش و جوانان منصوب کرد.
برخی از سوابق علمی و مدیریتی محمد عباسی به شرح زیر است:
محل تولد: گرگان
سال تولد: 1337
تحصیلات: دکترا

سوابق مدیریتی و اجرایی:
* وزیر تعاون در دولت نهم و دهم
* نایب رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی
* نماینده گرگان و آق‌قلا در مجلس شورای اسلامی
* عضو هیئت رئیسه کمیسیون تلفیق بودجه
* عضو ناظر مجلس در کمیته تنظیم ارز
* معاون برنامه‌ریزی و اداری مالی استانداری
* رئیس آموزش و پرورش
* مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی (مازندان و گلستان)
* رئیس دفتر نظارت بازرسی شورای نگهبان مازندران
* رئیس دانشگاه آزاد اسلامی (مازندران)
* عضو هیئت منصفه مطبوعات
* صاحب امتیاز و مدیرمسئول هفته‌نامه شمال

سوابق علمی (آموزشی، پژوهشی و تحصیلی)
*دکترای مدیریت آموزش عالی از واحد علوم و تحقیقات
* عضویت هیئت علمی دانشگاه
*تدریس دروس مدیریت، روش تحقیق، سازماندهی، روابط کار، رفتار و روابط انسانی، مدیریت اسلامی و....
تألیف کتابهای: باور تعاون - سیاستگذاری اصل 44 قانون اساسی فرصت تحول‌ساز اقتصاد ایران- از پنجره تا دیروز - روش علمی تحقیق در مدیریت - ترجمه کتاب «بازیابی مزیت بخش تعاون - کاهش فقر از طریق خود یاری»

قابلیت‌ها و توانمندی‌های ویژه:
تحلیلگر برنامه‌ریزی استراتژیک
تجربه مدیریتهای فرهنگی، اقتصادی، سیاسی و اجتماعی
آشنایی به زبانهای انگلیسی و عربی



برای مشاهده محتوا ، لطفا وارد شوید یا ثبت نام کنید

hojjatinho
25-06-2011, 20:00
بعید میدونم مجلس با اینم موافقت کنه .
ضمن اینکه ایشون سابقه ورزشی ندارند .
مدیریت + سابقه ورزش به نظرم لازمه وزیر ورزش باید باشه.

دو تا نکته هم جالب هست به نظرم و کمی تفکر امیز!!

1-* صاحب امتیاز و مدیرمسئول هفته‌نامه شمال
2-آشنایی به زبانهای انگلیسی و عربی

H A M A S
23-07-2011, 10:36
رسول بهروش: تنها سه روز پس از قتل دلخراش «روح ا... داداشي» برخي منابع خبري از تصميم مسؤولان صدا و سيما





براي قطع تهيه و پخش مسابقه تلويزيوني «قوي ترين مردان» ايران خبر دادند. اگر همين چند ماه قبل داستان متهم شدن يكي از شركت كنندگان سر شناس اين برنامه به قتل عمد به خاطر سه ميليون تومان پول نقد باعث به وجود آمدن ترديدهايي در رابطه با ادامه توليد اين رقابت سالانه شده بود، حالا ظاهرا حادثه تلخ رخ داده براي يكي ديگر از قوي ترين مردان ايران، شك آقايان را در مورد پايين كشيدن كركره اين مسابقه به يقين تبديل كرده است.

فستيوال تبليغ زور بازو!

تصميم دوستان «جام جم نشين» براي خاتمه دادن به فستيوال تبليغ زور بازو، در حالي اتخاذ مي شود كه اساساً در يك دهه گذشته هرگز به درستي مشخص نشد چنين برنامه اي با تكيه بر كدام دلايل منطقي در كشورمان تهيه مي شده و در بهترين و گران ترين ساعات تلويزيون در شامگاه تعطيلات نوروزي به نمايش در مي آمده است؟ سؤال مهم اين است كه كدام توجيه عقلاني و كدام فلسفه محكمه پسند در اين سال ها دوستان را مجاب كرد تا عيد به عيد، بازوان برهنه و حجيم مردان تنومند ايراني را براي عموم به نمايش بگذارند و مقدمات به وجود آمدن اين همه آفت و آسيب اجتماعي را فراهم كنند؟ آيا حتماً بايد شكم رسانه ها پر مي شد از اخبار دردناك مربوط به ضرب و جرح و قتل و فرار برخي از اين قوي ترين ها تا مديران و مسوولان محترم در صدد جمع كردن اين نمايش نامانوس بربيايند؟
آيا رفقاي عزيز ما در سازمان عريض و طويل صدا و سيما «كار شناس اجتماعي» ندارند كه به خاطر جذب تعدادي مخاطب بيشتر، تن به توليد برنامه اي مي دهند كه نه با نيازهاي فعلي مردم ايران منطبق است و نه مي تواند آثار و تبعات مثبتي از خودش به جا بگذارد؟

كپي برداري ناشيانه

به نظر مي رسد يكي از بزرگترين مشكلات كشور ما در حوزه فعاليت هاي رسانه اي، به فقدان خلاقيت و نوآوري و نيز گرايش پررنگ به سمت تقليد و كپي برداري مربوط باشد. بر همين اساس هم هست كه بسياري از مواقع، عناصر فعال در اين حوزه به جاي تفكر، تحقيق و يافتن ايده هايي متناسب با جنس جامعه، در دام الگوبرداري هاي كوركورانه مي افتند و محصولاتي ارائه مي دهند كه نه تنها كمكي به رفع معضلات موجود نمي كند، بلكه باري بر بار ها ودردي بر دردهاي اجتماعي مردم مي افزايد. اين، دقيقاً همان اتفاقي بود كه در مورد برنامه شكست خورده «قوي ترين مردان ايران» رخ داد.
بيش از يك دهه قبل، دوستان تلويزيوني مان -كه تبحر ويژه اي هم در نقد يكطرفه ديگران دارند!- گرد هم نشستند و با به وجد آمدن از تماشاي تصاوير مربوط به مسابقات قوي ترين مردان جهان، به اين فكر افتادند كه چرا خودشان در ايران دست به كار نشوند و ترتيب جا به جا شدن تخته سنگ هاي غول پيكر و كاميونهاي عظيم الجثه را ندهند. دست بر قضا همين كپي برداري ساده و عاري از توجه به ظرفيت هاي اجتماعي ايران معاصر، ترتيب استارت خوردن ساخت و پخش برنامه اي را داد كه در تمام ده سال گذشته كانون آفت ها و نابه هنجاري هاي فراوان و متنوعي بوده است؛ از زد و خورد دسته جمعي در هنگام ضبط برنامه تا استفاده گسترده از مواد نيروزا، باج خواهي و شرخري ! حالا اما، در حالي ناقوس مرگ اين برنامه وارداتي به گوش مي رسد كه به جا ماندن يك قاتل و يك مقتول از جمع شركت كنندگان آن، تنها بخش بسيار كوچكي از آفتهاي توليد مسابقه مورد نظر بوده است و در واقع قسمت بسيار بزرگتر اين كوه يخ را بايد در آسيب هاي اجتماعي باقي مانده از تماشاي اين قبيل برنامه ها در سطح جامعه جستجو كرد.

شليك با اسلحه «شهرت»

شايد پخش مسابقاتي مثل قوي ترين مردان جهان در خيلي از كشورهاي دنيا يك پروژه موفق بوده باشد، اما بايد بپذيريم چنين برنامه هايي با ساختار اجتماعي فعلي ايران جور در نمي آيند. كشور ما متاسفانه به گواه آمار و ارقام، به خودي خود با مشكل خشونت پنهان مواجه است و در چنين شرايطي، تبليغ زورمندي بازو و تنومندي گردن، اثري غير از تشديد اين قبيل خشونتهاي كور در زير پوست جامعه نخواهند داشت. اصالت دادن به قدرت بدني و تهييج بينندگاني كه بخش بسيار بزرگي از آنان را جوانان و نوجوانان تشكيل مي دهند، به ويژه در كشوري كه با معضل ديرپاي كمبود تفريحات سالم و فقدان راه هاي كافي براي تخليه احساسات و هيجانات جوانان مواجه است، در نهايت، اوضاع تاسف بار امروز را به دنبال مي آورد؛ امروزي كه در آن، قوي ترين مردان ايران متاسفانه درگير پرونده هاي تكان دهنده جنايي شده اند. در كنار اين مسائل، يك نكته بسيار مهم ديگر هم وجود دارد كه دست اندركاران صدا و سيما نبايد به سادگي و با بي تفاوتي از كنارش مي گذشتند. حقيقت آن است كه تلويزيون ايران بر خلاف بسياري از كشورهايي كه چنين مسابقاتي را روي آنتن مي برند، تنها از چند شبكه رسمي و دولتي برخوردار است و همين مساله، ضريب نفوذ و اثرگذاري اين رسانه را در مقايسه با نمونه هاي خارجي به شدت افزايش مي دهد. در اين شرايط، برنامه ساختن با محوريت چهره هايي كه بدون هيچ مطالعه و شناختي، صرفاً به واسطه قدرت فيزيكي برترشان برگزيده شده اند، در واقع مشهور كردن افرادي است كه هيچ اطلاعي در مورد خصوصيات اخلاقي و رفتاري آن ها در دست نيست. به تعبيري ديگر، برنامه اي مثل قوي ترين مردان ايران، طي همه اين سال ها اسلحه پراهميت «شهرت» را در اختيار كساني قرار مي داده كه تنها آگاهي همه ما درباره آن ها اين بوده كه زورشان زياد است (!) و البته هرگز نمي دانستيم از اين سلاح مهم، چگونه استفاده خواهند كرد. كپي برداري از رسانه هاي خارجي، بدون توجه به اين تفاوت بنيادين و بسيار مهم تلويزيون ايران با بيشتر همتاهاي خارجي اش، خطاي وحشتناكي بود كه امروز شاهد تبعاتش هستيم.

nar nia
28-09-2011, 20:39
به گزارش 598، برنامه این هفته نود نیز همانند تمام هفته ها با حواشی بسیاری همراه بود که مشاجره ی علیرضا دهقان و سردار رویانیان قسمتی از آن را به خود اختصاص داد.

عادل فردوسی پور که همیشه ادعای بی طرفی داشته این بار نتوانست جلوی خود را بگیرد و طی سخنانی کاملاً جانبدارانه در تایید علیرضا دهقان، به حضور سیاسیون در ورزش اعتراض نمود.

صد البته که حضور سیاسیون در ورزش جای نقد دارد، اما نگاهی بر حضور ورزش کاران و اخبار گویان ورزشی در جایگاه های سیاسی نیز جای بحث و بررسی داشته که در ذیل به بیان نمونه هایی از این رویداد سیاسی - ورزشی می پردازیم:


برخی از ورزشی هایی که وارد عرصه سیاست شدند:



1- علیرضا دبیر :

[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]

« از کشتی‌گیران معروف ایرانی است که از مقام ها و عناوینی که بدست آورده می توان به کسب مقام اول جام جهانی و ستاره مسابقات آمریکا (۲۰۰۰)، کسب مقام قهرمانی المپیک سیدنی (۲۰۰۰) و همچین کسب مقام اول و ستاره مسابقات جام جهانی آمریکا (۲۰۰۱) »



[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]

«در سال ۱۳۸۵ در سومین دوره انتخابات شورای شهر تهران شرکت کرد و توانست عضو شورای شهر تهران شود»


2- رسول خادم :


[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]

«کشتی‌گیر آزاد ایران که توانست یک نشان برنز در المپیک تابستانی ۱۹۹۲ بارسلونا و یک نشان طلا در المپیک تابستانی ۱۹۹۶ آتلانتا بدست آورد.»



[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]

«در سال ۱۳۸۵ در سومین دوره انتخابات شورای شهر تهران شرکت کرد و توانست عضو شورای شهر تهران شود»


3- امیررضا خادم:

[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]
«کشتی‌گیر کشتی آزاد، او توانسته است دو نشان برنز در المپیک ۱۹۹۲ بارسلونا و المپیک ۱۹۹۶ آتلانتا بدست آورد. و چهار بار در المپیک در ۴ وزن متفاوت مسابقه داده‌است.»

[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]
«امیر خادم در سال ۸۲ نامزد انتخابات مجلس هفتم در تهران شد و در فهرست آبادگران قرار گرفت و به عنوان نفر سوم وارد مجلس شد.»


4- هادی ساعی :

[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]
«قهرمان تکواندو جهان و المپیک است. او با به‌دست آوردن دو مدال طلا و یک مدال برنز، پرافتخارترین ورزشکار ایرانی در تاریخ بازیهای المپیک است .»



[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]
«ساعی در سال ۱۳۸۵ در سومین دوره انتخابات شورای شهر تهران شرکت کرد. او در فهرست ائتلاف اصلاح طلبان قرار داشت، به مقام پنجم انتخابات رسید و به شورای شهر تهران راه یافت.»



5- علیرضا دهقان :



[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]
«لیسانس تربیت بدنی و فوق لیسانس رشته ورزشی و مجری اخبار ورزشی صدا و سیما»
[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]


بخشی از سیاسیون که جدیداً ورزشی شدند :


1- امیدوار رضایی :





[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]

«نماینده مردم مسجد سلیمان در مجلس شورای اسلامی و چند دوره عضویت در هیئت مدیره استقلال»


[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]

(شنیدیم که ایشان امروز استعفا داده اند)



2- مقداد نجف نژاد:

[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]
«نماینده مردم بابلسر و فریدونکنار در مجلس شورای اسلامی»



[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]
«یک دوره کوتاه مدیرعاملی باشگاه استقلال که با کنار گذاشتن این تیم از لیگ قهرمانان آسیا همراه شد»



3- محمدحسین نژادفلاح :

[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]
«نماینده مردم ساوجبلاغ، نظرآباد و طالقان در مجلس شورای اسلامی چند دوره عضویت در هیئت مدیره پرسپولیس»
[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]


4- لطف الله فروزنده دهکردی:






[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]
«معاون توسعه مدیریت و سرمایه انسانی رئیس جمهور و دبیر چند کارگروه تخصصی در دولت همچون کارگروه انتقال کارمندان از تهران و ...»

5- محمد رویانیان :



[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]
«رئیس ستاد مدیریت حمل و نقل و سوخت و دبیر چند کارگروه تخصصی در دولت همچون کارگروه راهبری دفاتر پیشخوان خدمات دولت و ...»
در پایان:

(چیزی که عوض دارد گله ندارد)

منبع:
برای مشاهده محتوا ، لطفا وارد شوید یا ثبت نام کنید

nar nia
06-11-2011, 17:29
هر نقطه از کشور ما می تواند یک جویبار باشد که در کشتی حرف اول را در آسیا و حتی دنیا می زند منوط برآنکه خوب نظارت شود و آن سیستمی که گفتیم بر کار اینها نظارت کند. متاسفانه فدراسیون ها و کلا سیستم ورزش ما فاقد چنین تشکیلاتی است و به همین دلیل است که وقتی در دوومیدانی یک احسان حدادی پیدا می شود، در جودو یک آرش میراسماعیلی،در فوتبال یک خداداد عزیزی و علی دایی، در وزنه برداری یک رضا زاده و... آنها را آنقدر بزرگ می کنیم و به هر ساز آنها فدراسیونها می رقصند که انگار دیگر نخواهیم داشت

سرویس ورزشی ـ وقتی می گوییم جای جای این مرز و بوم پر است از استعدادهای ناب برای رشته های مختلف ورزشی شاید اغراق آمیز دیده شود اما باور کنید چنانچه بتوانیم یک سیستم استعدادیاب در فدراسیون های ورزشی هیات ها، ادارات کل و با همکاری آموزش و پرورش راه اندازی کنیم آن وقت است که چشم به تک ستاره ها و تک مدال ها نخواهیم دوخت.


یک مثال می زنم. من زمانی که از روستا به شهرمان سبزواربرای ادامه تحصیلات دوره راهنمایی رفتم عده ایی را دیدم که با دست فوتبال بازی می کنند. برایم عجیب بود، وقتی پرسیدم گفتند هندبال است. یکی دو جلسه بیرون نشستم و نگاه کردم و از روز سوم رفتم داخل زمین.


به یک ماه نرسید که برای تیم منتخب مدرسه برای مسابقات آموزشگاه های شهر انتخاب شدم. همین حاج قاسم شعبانپور که الان مربی تیم ملی است در مسابقات آموزشگاه ها منو صدا کرد و گفت اگر ادامه بدهی یکی از بهترین بازیکنان هندبال می شوی.
نداشتن پشتوانه اقتصادی و خورد و خوراک مناسب در کنار امکاناتی که آن زمان نبود نویسنده را از دنیای قهرمانی دور کرد.


یک روز دیگر اتفاقی به ورزشگاهی رفتم که برای دوومیدانی تست می گرفتند.
کفش و لباس ورزشی نداشتم. پای برهنه و با لباس معمولی تست دادم که دیدم در آخر تست از بین 100 شرکت کننده همه مربیان اسم منو صدا می کنند. فکر کردم چون کفش ندارم و لباس ورزشی مسخره ام می کنند اما گفتند تو ادامه بده چرا که بهترین فیزیک برای دوهای 100 و 200 داری.


بازم به همان دلایلی که گفتم نشد. منظورم البته چیز دیگری است ضمن اینکه برای خودم هم افسوس می خورم که چرا در آن شرایط کسی نبود حمایتم کند و اگر در این دوره بود یقینا تا قهرمانی جهان هم پیش می رفتم.


نداریم در کشورمان متاسفانه سیستم اسعدادیابی که در نقاط مختلف کشور نیروهای اینچنینی را جذب و پرورش دهند. مثلا در سبزوار هندبال زمینه توسعه بسیار بیشتری دارد چرا که در آن زمان در دهه 60 در اوج جنگ تحمیلی بیش از 100 تیم در مسابقات محلات شرکت می کردند. الان اگر به خوبی توجه شود بازهم قطب اول هندبال ایران خواهد بود.
بروید به شهر کرد، یاسوج، خرم آباد،دزفول، مسجد سلیمان، قم، اراک، بجنورد، قوچان، فومن، شبستر، خوی، کاشان و... حتی روستاها تا ببینید چقدر استعداد ناب و مناسب رشته های مختلف ورزشی موج می زند.


هر نقطه از کشور ما می تواند یک جویبار باشد که در کشتی حرف اول را در آسیا و حتی دنیا می زند منوط برآنکه خوب نظارت شود و آن سیستمی که گفتیم بر کار اینها نظارت کند. متاسفانه فدراسیون ها و کلا سیستم ورزش ما فاقد چنین تشکیلاتی است و به همین دلیل است که وقتی در دوومیدانی یک احسان حدادی پیدا می شود، در جودو یک آرش میراسماعیلی،در فوتبال یک خداداد عزیزی و علی دایی، در وزنه برداری یک رضا زاده و... آنها را آنقدر بزرگ می کنیم و به هر ساز آنها فدراسیونها می رقصند که انگار دیگر نخواهیم داشت


در صورتی که اگر از طریق همین آموزش و پرورش که در همه نقاط و روستاهای ایران معلمین علاقمندی به ورزش دارد توجه شود و به آنها یک چارتی برای کشف استعدادها داده شود شک نکنید که در کوتاه مدت دهها میراسماعیلی و خداداد و رضازاده و ساعی و ... خواهیم داشت و این چشمه جوشان هر روز ماهی های بزرگتر و مرغوبتری را به ورزش ما خواهد داد.


برای مشاهده محتوا ، لطفا وارد شوید یا ثبت نام کنید

nar nia
17-02-2012, 15:37
[/URL]سه شهر استانبول ، دوحه و باکو در میان 5 نامزد نهایی کسب میزبانی المپیک در سال 2020 معرفی شدند.



به گزارش [URL="[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]"]جذاب نیوز ([ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]) به نقل از آسوشیتدپرس، کمیته بین المللی المپیک (IOC) در بیانیه ای اعلام کرد مهلت ارائه درخواست کسب میزبانی مسابقات المپیک 2020 در روز 15 فوریه 2012 به پایان رسید و شهرهای استانبول (ترکیه)، توکیو (ژاپن)، باکو (جمهوری آذربایجان)، دوحه (قطر) و مادرید (اسپانیا) برنامه خود را برای میزبانی بازی های المپیک در سال 2020 ارائه کردند.

کمیته بین المللی المپیک در چند مرحله ضمن بررسی ویژگی ها و برنامه های هر شهر، تصمیم نهایی را برای اعطای میزبانی المپیک 2020 اتخاذ خواهد کرد.
پیش از این شهر رم ایتالیا هم برای کسب میزبانی المپیک 2020 ، کاندیدا شده بود اما دولت ایتالیا تنها یک روز قبل از پایان مهلت معرفی نامزدهای میزبانی، درخواست خود را پس گرفت.

مشکلات اقتصادی و طرح های ریاضت اقتصادی ایتالیا دلیل کناره گیری شهر رم از رقابت های کسب میزبانی المپیک 2020 بود. همین موضوع باعث شده تا کارشناسان به توانایی مالی اسپانیا در تامین هزینه های برگزاری المپیک در شهر مادرید ، تردید داشته باشند.

تا زمان اعلام میزبان نهایی المپیک 2020، متقاضیان میزبانی باید توانمندی های خود را در زمینه های مختلف و از جمله مالی، سیاسی و امنیتی برای برگزاری مسابقات ثابت کنند.

میزبان نهایی المپیک 2020 در نشست کمیته بین المللی المپیک در 7 سپتامبر 2013 در شهر بوینس آیرس آرژانتین اعلام خواهد شد.
استانبول كه تلاشهایش برای میزبانی المپیك 2000، 2004، 2008 و 2012 ناكام ماند، برای پنجمین بار داوطلب شده است.

قطر به عنوان دارنده سومین منابع بزرگ گاز جهان و صادرکننده نخست گاز طبیعی مایع شده (ال ان جی) دنیا، پیش از این توانسته بود میزبانی مسابقات جام جهانی 2022 فوتبال را کسب کند.

ترکیه از رشد اقتصادی قابل قبولی برخوردار است و استانبول یکی از برترین مقاصد گردشگری جهان به شمار می رود. جمهوری آذربایجان نیز بر درآمدهای سرشار نفت و گاز خزر تکیه دارد.


[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ] ([ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ])


منبع ([ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ])

nar nia
04-03-2012, 16:28
جام جم آنلاين نوشت:

از وقتي ورزش حرفه‌اي در سطح جهان باب شد و جذب و كسب پول در اين عرصه به يك اصل عمده تبديل گشت، فوتبال نيز از ساير ورزش‌ها جلو زد و خودش را به عنوان پولسازترين ورزش دنيا معرفي كرد و كمتر ورزشي در عصرهايي كه سپري شده توانسته در اين زمينه با فوتبال شانه به شانه بسايد.

البته هر ورزشي در هر كشوري جايگاهي مخصوص به خود و موقعيتي متفاوت دارد و در هر كشوري مي‌توان ورزشي را يافت كه براساس سلايق و علايق مردم مورد اقبال فزون‌تري قرار دارد و بيشتر اخبار و گزارش‌ها را به خود اختصاص مي‌دهد و هر پيروزي تازه‌اي در آن بر ابعاد اين توجه مي‌افزايد و مديران آن ورزش را با الزام‌هايي تازه مواجه مي‌كند، اما اگر از بحث محبوبيت ورزش‌هاي مختلف در هر يك از 208 كشور به رسميت شناخته شده در سازمان ملل بگذريم و بخواهيم روي يك ورزش به عنوان فراگيرترين، محبوب‌ترين و پولسازترين رشته ورزشي جهان تمركز كنيم، آن ورزش بي‌گمان فوتبال خواهد بود كه به هر گوشه گيتي برويد، مي‌بينيد كه محبوب است و توسط نوجوانان و بزرگسالان آن منطقه به ابعاد و اشكال مختلف حرفه‌اي و آماتوري در حال اجراست.

شروع ماجرايي طولاني

اين محبوبيت و پولسازي تیمي از كجا مي‌آيد؟ در پاسخ بايد گفت كه فوتبال لااقل در ابتداي كار براي آنها كه به آن مي‌پردازند، خرج عمده‌اي ندارد و با كاشتن دو قطعه ميله و حتي دو پاره آجر در روستاهاي كم امكانات و تلقي كردن آن به عنوان يك دروازه هم مي‌توان يك زمين فوتبال را داير كرد و توپي يافت و با آن بازي را آغاز كرد.

اين فقط شروع يك ماجراي طولاني است كه نقطه پاياني آن فوتبال حرفه‌اي در مهم‌ترين مكان‌ها و در مدرن‌ترين شرايط و در حضور خيل هواداران و در مقابل دوربين‌هاي تلويزيوني است كه تصاوير آن را به همه جاي جهان ارسال مي‌كنند.

وقتي سرمايه‌داران و صاحبان كالا مي‌بينند يكي از بازي‌هاي ورزشي اين قدر محبوب است و مي‌توان روي آن سرمايه‌گذاري كرد، بديهي است كه پول خود را در آن ورزش به كار مي‌گيرند و ديري نمي‌پايد كه آن رشته با صرف ميليون‌ها يورو و دلار در شهر و كشوري در جهان و به لطف سرمايه‌گذاري فوق و مشاركت اسپانسرها تبديل به يك غول اقتصادي مي‌شود.

درآمدهاي نجومي

براي اسپانسرها فرقي نمي‌كند كه دلايل بسط و سبب‌هاي قوت تجاري يك ورزش چيست و چرا مردم با آن زندگي مي‌كنند.

آنها، چون مي‌توان با آن ورزش تجارت و كسب درآمد كرد، آن را تحت پوشش مي‌گيرند و هر دلاري كه صرف آن ورزش نمايند، مقدمه و توقعي بر كسب چند برابر آن پول در كوتاه يا بلندمدت است.

به لطف پيروزي تيم‌ها در ميدان‌هاي حساس و توجه عظيم مردم به اين پيروزي‌ها و قوه جذب درآمدهاي وسيع از طرق و وسايلي گوناگون در دهه‌هاي اخير امكانات و چارچوب حركت و توفيق مالي فوتبال به نسبت گذشته بسيار بيشتر شده است.

در حال حاضر پخش وسيع تلويزيوني مسابقات فوتبال، موجه و تامين‌كننده يكي از بزرگ‌ترين درآمدهاي جنبي در اين ورزش و از عمده‌ترين بحث‌ها و وسايل عظيم كمكي و اهرم‌هاي پولساز در آن است.

بااين كه پخش مسابقات فوتبال از تلويزيون به ظاهر و حتي در باطن، كاري بسيار پرخرج است اما شبكه‌هاي تلويزيوني نيك مي‌دانند كه به سبب علاقه شركت‌ها و سرمايه‌گذاران به مشاركت در رقابت‌هاي اين رشته، مي‌توان اين مخارج را براحتي تامين كرد و حتي به سود بالاي 100 درصد هم رسيد و آن را به جيب زد، زيرا صاحبان كالاها با ارائه مشخصه‌هاي محصولات خود در فيلم‌هاي كوتاه تبليغاتي در زمان برگزاري مسابقات بزرگ و دقايق قبل و بعد از آن اجناس خود را با وسعت به جهانيان معرفي و با رويكرد آنان به اجناس معرفي شده و داغ شدن بازار آن اجناس، چند برابر پول هزينه شده را پس مي‌گيرند.

واحد صنعتي

اسپانسرها از همين طريق به باشگاه‌ها كمك‌هاي مالي بيشتري مي‌كنند تا ستاره‌هاي بيشتري را به خدمت بگيرند و با آنها به موفقيت‌هاي فزون‌تري دست يابند و از اين طريق آن باشگاه‌ها تبديل به يك واحد صنعتي بزرگ و ماشين پولسازي مي‌شوند.

اين البته يك چرخه اقتصادي است كه بين روساي باشگاه‌ها و صاحبان كالاها برقرار مي‌شود و بده و بستاني با ارزش ميلياردها دلار و يورو در هر سال است و پاياني مشخص را هم نمي‌توان بر آن متصور بود، چرا كه تا فوتبال محبوب و پولساز است همين وضع و همين طرز برخورد با آن ادامه خواهد داشت.

جام‌جهاني

نقطه اوج اين روند و بالاترين حد تجلي پروسه‌اي كه برشمرديم در زمان برگزاري جام‌جهاني فوتبال است. با اين كه فرصت و زمان آن فقط هر چهار سال يكبار از راه مي‌رسد اما در زمان انجام مسابقات توجه جهانيان چنان به آن معطوف است كه حتي دولت‌ها جلسات خود را به تعويق مي‌اندازند تا وزيران بتوانند مسابقه تيم ملي كشور خود را در جام جهاني ببينند.

ميزان رد و بدل شدن پول در حول و حوش اين رقابت‌ها به حدودي باورنكردني مي‌رسد كه حتي تنيس، بيسبال و گلف نيز قادر به رسيدن به آن نيستند و رونقي با اين وسعت و ميزان فقط در فوتبال رويت مي‌شود و طبيعي است كه سرمايه‌گذاران و شركت‌ها و افراد علاقه‌مند، پول خود را در درجه اول در اين ورزش صرف و هزينه كنند.

با اين اوصاف فوتبال همچنان بر ساير ورزش‌ها و در عرصه اقتصاد ورزش حكومت مي‌كند و ساير رشته‌هاي ورزشي هم پذيرفته‌اند كه زير سايه آن حركت و فعاليت كنند.

جذابيت تنيس

يكي از آن ورزش‌ها تنيس است كه در اكثر محاسبات و نظرسنجي‌هاي سال‌هاي اخير در رده دوم پولسازها قرار گرفته است.

برگزاري مسابقات اين رشته در تمامي 12 سال و جذابيت آن براي مردمي كه از ديدن مسابقات امثال نوواك ژوكوويچ صربستاني؛ رافائل نادال اسپانيايي و روژه فدرر سوئيسي سير نمي‌‌شوند و منحصر و محدود نبودن اين ورزش به يكي دو كشور و ملت چيزهايي است كه صاحبان كالاها و شركت‌هاي علاقه‌مند را به سرمايه‌گذاري گسترده در اين ورزش تشويق مي‌كند.

جوايز نقدي تنيسورهاي برتر در مسابقات حرفه‌اي اين رشته و در تورنمنت‌هاي A.T.P (اتحاديه تنيس حرفه‌اي مردان) به حدي رسيده كه غيرقابل باور مي‌نمايد و ژوكوويچ مي‌تواند در پايان فصل 2011 فقط از طريق حضور در اين رقابت‌ها و قهرماني‌هاي خيره‌كننده‌اش به 12 ميليون دلار جوايز نقدي دست يابد و اين البته جدا از مبالغ كلان اضافه‌اي است كه او و رقباي بزرگش از طريق شركت در برنامه‌هاي تبليغاتي جنبي و فعاليت‌هاي اقتصادي مختلف به دست مي‌آورند.

آنها و ما

گلف با ارقام بالاي جوايزش و داشتن حدود 90 تورنمنت در طول سال براي حرفه‌اي‌هاي اين ورزش، بيسبال با محبوبيت و گستردگي‌اش در آمريكاي شمالي و شرق آسيا و بسكتبال با اشاعه جهان‌گير آن ديگر ورزش‌هاي صاحب قوه تجاري خيره‌كننده هستند و دووميداني نيز كه در كشور ما جايگاه بالايي ندارد و هوادارانش تنها اعضاي خانواده و ورزشكاران آن را تشكيل مي‌دهد براي هر مسابقه مهم خود 80 هزار نفر را به استاديوم‌ها در اروپا و آمريكا مي‌كشاند.

در ايران بعد از فوتبال هميشه بيشترين توجه به كشتي اعمال شده اما اين ورزش سنتي و ارزشمند به رغم به ارمغان آوردن بيشترين مدال‌ها و افتخارات براي ايران، ريشه اقتصادي گسترده‌اي ندارد و چندان پولساز نيست. حتي مسابقات ليگ اين رشته هر سال حداكثر با شركت شش، هفت تيم، برگزار مي‌شود، زيرا اسپانسرها هر ميزان پول كه در اين ورزش هزينه كنند، همان را هم پس نمي‌گيرند، چه برسد به سودي كه توجيه‌كننده اين مشاركت باشد.

پولسازترين ورزش‌ها در جهان در اوايل سال 2012

1ـ فوتبال/2ـ تنيس/3ـ گلف/4ـ بيسبال/5ـ بسكتبال/6ـ اتومبيلراني/7ـ دووميداني/8ـ شنا/9ـ فوتبال آمريكايي/10ـ دوچرخه‌سواري

منبع ([ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ] 9%8A%D9%86-%D9%88%D8%B1%D8%B2%D8%B4%E2%80%8C%D9%87%D8%A7%D9%8 A-%D8%AF%D9%86%D9%8A%D8%A7)

nar nia
26-03-2012, 17:12
برعکس خیلی ورزشکاران که با وجود داشتن رقیب، احساس حسادت می‎کنند و این موضوع شاید مانع رشد آن‎ها شود، این مسائل برای من وجود نداشت و سعید را اول به‎عنوان یک دوست خوب و بعد به‎عنوان یک رقیب برای خودم می‎دانستم و دوباره اعتراف می‎کنم که علی حسینی در رشد رکوردی من تأثیر به‎سزایی داشت."


به گزارش جهان، بهداد سلیمی؛ پدیده‎ ورزش وزنه‎برداری ایران که به قول خودش برای گذراندن تعطیلات تابستانی و پر کردن اوقات فراغت به پیشنهاد دوستانش به‎سمت وزنه‎برداری رفت، به اندازه‎ای جایگاهش در این رشته ورزشی محکم شد که دل در گرو آن بسته و تا مرز قهرمانی جهان و شکستن رکورد‎های متعدد پیش رفت. این گفت‎وگو ماحصل صحبت دوستانه‎ پنجره است که یک‎سوی آن قوی‎ترین مرد جهان قرار داشت.


بهداد سلیمی به‎عنوان بهترین ورزشکار سال 1390 از نگاه اهالی ورزش انتخاب شده است. در سالی که گذشت چه اهدافی داشتی؟
خوشبختانه به اهدافی که در ابتدای سال برای خودم ترسیم کرده بودم، رسیدم. ابتدا توانستم به مدال طلای آسیا و قهرمانی قاره کهن برسم. اما هدف اصلی‎ام مسابقات جهانی 2011 پاریس بود که خوشبختانه در این رقابت‎‎ها هم موفق شدم با کسب عنوان قهرمانی جهان، کار را با موفقیت به پایان برسانم. در مجموع به اهدافی که برای امسال در ذهن داشتم رسیدم.


بهداد از کجا کار را شروع کرد تا امروز موفق‎ترین ورزشکار ایرانی لقب بگیرد؟
وزنه‎برداری را از سال 1382 و در سن 13 سالگی آغاز کردم. سال 1385 به اردوی تیم ملی رسیدم و اواخر سال 1386 توانستم در مسابقات بین‎المللی شرکت کنم. پله‎‎های ترقی را یکی یکی از رده سنی جوانان پیمودم تا به ترکیب تیم ملی بزرگسالان وزنه‎برداری ایران برسم.


وزنه‎برداری را از کجا آغاز کردی؟
سالن نامجوی قائمشهر و زیر نظر استاد غزالیان اولین وزنه‎‎های زندگی‎ام را بالای سر بردم.


چگونه متوجه شدی پتانسیل وزنه‎بردار شدن را داری؟
به این رشته علاقه‎مند بودم و نمی‎شد این میل و انگیزه را دست کم گرفت. جوانان امروز کمتر به این رشته روی می‎آورند. خود من هم به‎صورت خیلی اتفاقی و برای گذراندن تعطیلات تابستان و به سفارش یکی از دوستان وزنه‎برداری را انتخاب کردم. پس از آن هم با توجه به چیز‎هایی که از این رشته دیدم و البته چون استاد غزالیان هم من را جذب وزنه‎برداری کرده بود، همچنان همراه پولاد سرد ماندم.


اولین مقامی راکه کسب کردی به یاد داری؟
بله. به مقام قهرمانی آموزشگاه‎‎های استان مازندران رسیدم. با بالا رفتن سن، وزنم هم افزایش پیدا کرد و به فوق سنگین راه پیدا کردم.


اولین‎بار چه زمانی احساس کردی که می‎توانی در وزنه‎بردای جهان بزرگی کنی؟
سال 1385 و در مسابقات قهرمانی کشور که به میزبانی اصفهان برگزار شد، در رده سنی نوجوانان به روی تخته رفتم و عنوان نایب قهرمانی ایران را به خود اختصاص دادم. در این زمان چشم مربی وقت تیم ملی، آقای قاسمی را گرفتم.


شانس تا چه اندازه در رسیدن بهداد سلیمی به‎جایگاهی که امروز دارد، تأثیر داشت؟
رسیدن به اردوی تیم ملی برای تمام ورزشکاران یک آرزو محسوب می‎شود. البته این شانس را می‎شد در جای دیگر هم امتحان کرد و راهی که من آمدم با توجه به رکورد‎هایی که داشتم برایم اجتناب‎ناپذیر بود. شاید شانس هم در این راه دخیل بود، اما اردوی تیم ملی دقیقا برعکس کنکور دانشگاهی است. کسی که در کنکور قبول می‎شود همه‎چیز را تمام شده می‎بیند و یک دانشجو درس‎‎های دانشگاهی را با استرس کمتری نسبت به کنکور پشت سر می‎گذارد، اما ورزشکاری که وارد اردوی تیم ملی می‎شود تازه به دوران سخت کار رسیده است و اگر بتواند زیر فشار سخت تمرینات و اردو‎ها دوام بیاورد، مطمئنا می‎تواند موفق باشد. از آن‎جایی که من هم خیلی پوست کلفت بودم توانستم تمرینات سخت و طاقت‎فرسا را تحمل کرده و خوشبختانه امروز به این‎جایگاه برسم.


پس از چندین دهه و در رقابت‎‎های المپیک 2000 سیدنی، حسین رضازاده و حسین توکلی باردیگر نام وزنه‎برداری ایران را بر سر زبان‎‎ها انداختند. این موضوع تا چه اندازه باعث شد تا به این رشته علاقه‎مند شوی؟
100 درصد مؤثر بود. از آن‎جایی جذب وزنه‎برداری شدم که مسابقات رضازاده را می‎دیدم، بنابراین به این رشته علاقه زیادی داشتم. از آن به بعد با توجه به شرایط بدنی که داشتم خانواده، اقوام و دوستانم مرا تشویق کردند تا به‎ وزنه‎برداری روی بیاورم. قبول دارم که پخش رقابت‎‎های وزنه‎برداری از تلویزیون باعث شد تا من به‎سمت این مسیر بیایم.


فکر نمی‎کردی یک روز رکورد کسی را که باعث شد تا وزنه‎بردار شوی جابه‎جا کنی؟
این یک آرزو بود و هر کس برای رسیدن به آرزویش تلاش کند، مطمئنا به آن خواهد رسید؛ البته اگر این آرزو منطقی باشد. موضوعی که به آن اشاره کردید و مطرح شدن در سطح جهان و المپیک رویای همیشگی من بود. بار‎ها و بار‎ها قبل از این‎که در عالم واقعیت چنین وزنه‎‎هایی را بزنم، آن‎ها را در تصوراتم زده بودم! این‎ها آرزو‎هایی دست نیافتنی برای من نبود، به همین‎خاطر توانستم با سعی و تلاش به آن برسم.


سال 2011 با این‎که این عنوان دوباره حقت بود، اما به آن نرسیدی. در سال گذشته میلادی چه عملکردی داشتی؟
در این سال هم با توجه به رکورد‎هایی که به ثبت رسیده است یک روند صعودی خیلی خوب را سپری کردم. در مسابقات جهانی 2010 آنتالیا رکورد مجموع 453 را به ثبت رساندم، اما در بازی‎‎های آسیایی 458 و در مسابقات جهانی 464 کیلوگرم را به ثبت رساندم و روند رو به رشدی را در این دو سالی که گذشت سپری کردم.


عنوان بهترین وزنه‎بردار جهان در سال 2011 به آکائف روس رسید؟
بله، در این سال هم برای کسب این عنوان خیلی حساب کرده بودم، اما این‎که اطلاع‎رسانی این موضوع مانند سال گذشته نبود؛ باعث شد تا از رسیدن به این عنوان برای دومین سال پیاپی محروم شوم. سال گذشته در این زمینه اطلاع‎رسانی وسیعی شکل گرفت.


حقت بود که این عنوان را به‎دست بیاوری؟
به‎نظر خودم نسبت به سال گذشته عملکرد بهتری از خود به‎جا گذاشتم. معیار فدراسیون جهانی برای این انتخاب، وزنه‎بردارانی بود که به رکورد جهان نزدیک‎تر باشند و با توجه به این‎که من هم بین رکوردداران سال 2011 بودم، این انتظار را داشتم تا این عنوان را دوباره کسب کنم.


مشکلات تکنیکی‎ات تا چه اندازه برای حضور موفق در المپیک رفع شده است؟
در حرکت قیچی هنوز مشکلاتی دارم که با کار کردن روی آن‎ها به‎زودی این ایراد‎های جزیی هم برطرف خواهد شد. در این زمینه هم توانسته‎ام یک مقدار موفق باشم.


سعید علیحسینی همراه با تو خودش را به‎عنوان یک پدیده وزنه‎برداری در ایران و جهان معرفی کرد، اما به ناگاه مسائلی برایش پیش آمد تا برای همیشه خانه‎نشین شود. به‎نظرت اگر امروز سعید وزنه می‎زد، بهداد سلیمی همچنان مرد شماره یک وزنه‎برداری جهان بود؟
اعتراف می‎کنم که حضور سعید علی‎حسینی به‎عنوان یک رقیب، خیلی باعث پیشرفتم شد. برعکس خیلی ورزشکاران که با وجود داشتن رقیب، احساس حسادت می‎کنند و این موضوع شاید مانع رشد آن‎ها شود، این مسائل برای من وجود نداشت و سعید را اول به‎عنوان یک دوست خوب و بعد به‎عنوان یک رقیب برای خودم می‎دانستم و دوباره اعتراف می‎کنم که علی حسینی در رشد رکوردی من تأثیر به‎سزایی داشت. چهار ماهی که با سعید روی یک تخته تمرین می‎کردم، حدود 40 کیلوگرم در مجموع رکوردهایم پیشرفت کردم و حضور علی‎حسینی روی روند رو به رشدم مؤثر بود.


چه بلایی سر سعید آمد؟ در همان زمانی شایعات زیادی در مورد وی مطرح شد.
چون در این مورد اطلاعی ندارم، نظر خاصی نمی‎دهم. این را هم قبول دارم که شایعات زیادی در آن زمان به‎وجود آمد که صحت نداشت. چند وقتی هست که از وی خبر ندارم، اما آخرین خبری که از او دارم این است که مشغول ادامه تحصیل در رشته تربیت بدنی است.


برخی معتقدند پس از آن قضایا دوپینگ از وزنه‎برداری ریشه کن شد!
با برنامه‎ریزی‎ خوبی که انجام شد، دیگر این موضوع برای وزنه‎برداری حداقل در سطح ملی پیش نیامد.


حتما با این مشکلاتی که به‎وجود آمد آب معدنی را هم با ترس می‎خورید!
ترس که نه. اما احتیاط زیادی می‎کنیم.


می‎گویند رکورددار تست دوپینگ هم خودت هستی؟
فکر نمی‎کنم. هستند کسانی‎که بیشتر از من هم تست دوپینگ داده باشند. به‎نظرم احسان حدادی و کشتی‎گیرانی که سابقه بیشتری دارند از من بیشتر تست دوپینگ داده باشند.


در مسابقات جهانی رکورد حسین رضازاده را زدی، اما اتفاق خاصی رخ نداد و مسائلی که مطرح می‎شد در حد همان شایعات باقی ماند.
صحبت‎‎هایی که در آن زمان مطرح شد، نمی‎تواند حرف‎‎های منطقی باشد. این‎که یک نفر در وادا که مستقل از همه فدراسیون‎‎ها عمل می‎کند قدرتی داشته باشد که بخواهد در مورد دوپینگ ورزشکاران تصمیم‎گیری خاصی انجام دهد، اصولا حرفی منطقی نیست. به‎نظرم حتی تاماش آیان، رییس فدراسیون جهانی هم نمی‎تواند در بحث دوپینگ نفوذ کند، چه برسد به رییس فدراسیون ایران.


در فاصله کمتر از پنج ماه مانده تا المپیک لندن چه برنامه‎‎هایی برای حضور موفق دراین رقابت‎‎ها داری؟
زمان کمی باقی مانده است. در این مدت مسابقات آسیایی را پیش‎رو داریم که میدان خوبی برای کسب تجربه و آمادگی بیشتر قبل از المپیک محسوب می‎شود و می‎تواند نشان دهنده میزان آمادگی من برای حضور در لندن باشد. البته این مسابقات از لحاظ رقابتی خیلی مهم نیست، اما از نظر کسب تجربه برای‎مان مسابقات مهمی به‎شمار می‎رود.


قول کسب مدال طلای المپیک را نداده‎ای. نمی‎خواهی برای اولین‎بار از طریق پنجره این کار را انجام دهی؟


خیر. بازهم در این مورد قول خاصی نمی‎دهم.


این موضوع که قول ندهی با هماهنگی کادر فنی است؟
خیر. در این زمینه خوشبختانه نه فدراسیون و نه کادر فنی اظهارنظری نمی‎کنند و با صلاحديد خودمان هر صحبتی را که درست است می‎گوییم. این هم که قول نمی‎دهیم چون همه‎چیز بستگی به شرایط و خواست خداوند دارد. ما تمام تلاش خود را برای کسب بهترین عناوین انجام می‎دهیم.


اما نگاه‎‎ها به‎سمت سلیمی، نگاهی توأم با طلای المپیک است.
قبول دارم که انتظار‎ها از من بالا است. من هم تمام تلاشم را برای مدال طلا انجام می‎دهم و به عشق مدال طلای المپیک این همه مشقت را به‎جان می‎خرم.


چه هدفی برای بعد از المپیک لندن داری؟
اگر در المپیک موفق شوم کارم را ادامه می‎دهم و فکر نمی‎کنم بخواهم از وزنه زدن دل بکنم. پس از طلای المپیک، به سقف آرزوی وزرشی‎ام می‎رسم؛ اما این‎که بخواهم اشباع شوم؛ خیر. سقف طلای المپیک است، اما هرچه بیشتر، بهتر. رکوردزنی در المپیک در برنامه‎ام است. زورم بیشتر است و می‎توانم این کار را انجام دهم.


کعبه آمال حسین رضازاده رکورد مجموع 500 کیلو بود. تو می‎توانی به این رکورد به‎نظر دست نیافتنی برسی؟
اصلا به 500 کیلو فکر نمی‎کنم، اما در نظر دارم در مسابقات مختلف رکوردهایم را افزایش دهم. وزنه‎برداری همه‎اش زور نیست و خیلی چیز‎ها در موفقیت یک وزنه‎بردار سهیم است. منطق، فکر، تمرکز و آمادگی ذهنی در کنار خیلی مسائل دیگر دست به‎دست هم می‎دهند تا یک وزنه‎بردار در روز مسابقات به رکورد‎های بهتری برسد.


حضور کوروش باقری در موفقیت‎‎های وزنه‎برداری تا چه اندازه مؤثر است؟
باقری در وزنه‎برداری ایران انقلابی به‎وجود آورد. وی یک‎سری مسائل منفی را کنار گذاشت و یکسری عوامل مثبت را به اردو‎ها وارد کرد. معتقدم این عوامل تأثیر زیادی در رشد و شکوفایی وزنه‎برداری ایران و پرورش فکری وزنه‎برداران ایجاد کرد.


می‎گویند باقری در اردو‎های تیم ملی دیکتاتور است!
دیکتاتور نه، اما بسیار سخت‎گیر است و اهمیت زیادی به نظم و انضباط اردوی تیم ملی می‎دهد. خوبی باقری این است که در کار با کسی شوخی ندارد.


قشنگ‎ترین تیتری که رسانه‎ها برایت زدند چه بود؟
یکی از روزنامهها پس از قهرمانی 2011 جهان تیتر زد: «شاهزاده پارسی بر بام پاریس».


صحبت پایانی؟
از تمام اهالی ورزش که مرا به‎عنوان ورزشکار برتر سال انتخاب کردند، تشکر می‎کنم. امیدوارم در لندن پاسخ این همه محبت را به خوبی بدهم.

منبع ([ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ] F%D8%A7%D8%B1-%D8%B4%D8%AF%D9%85)

همساده
16-04-2012, 12:49
[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]

در اپيانو جنتيل و در 2 قدمي ‌محل تمرين تيم اينترميلان زندگي‌ مي‌‌کند ولي‌ خودش طرفدار يوونتوس است؛ طرفداري با عينکي با قاب سياه...


ماتئو کروني ?? ساله، مفسر و سردبير ورزشي تلويزيون استان لمباردياي ايتالياست، کاري که آرزوي قلبي طرفدار هر باشگاه ورزشي است، اما اين تنها ويژگي او نيست؛ ماتئو تنها سردبير معلول تلويزيون ايتالياست، البته روزنامه‌نگاران و پيشکسوتان ورزشي معلول ديگري هستند که با تلويزيون ايتاليا همکاري مي‌‌کنند ولي ‌حضورشان دائمي نيست و فقط ماتئو است که نزديک به 2 سال، سردبيري ? برنامه را به عهده دارد و در برخي ‌ديگر از آنها به عنوان کارشناس ورزشي حضور پيدا مي‌کند.

ماتئو مي‌‌گويد: «هر فرد مبتلا به اين بيماري ماجراي خود را دارد.» او ورزش‌هايي را در تلويزيون تفسير مي‌‌کند که تاكنون در هيچ يک از آنها شرکت نکرده است و از آنجا که توانايي رانندگي ‌ندارد، مادرش هر روز او را سر کار مي‌‌برد. در معماري ساختمان تلويزيون تمهيدات مناسبي براي افراد معلول در نظر گرفته شده، بنابراين ماتئو مي‌‌تواند با صندلي‌ چرخدار جابجا شود. حرکت بازو‌ها و دست‌ها بسيار محدودند ولي‌ ماتئو با استفاده از موس و باقي ‌وسايل الکترونيک با طرفداران خود در وبلاگش ارتباط برقرار مي‌‌کند. او براي سردبيري برنامه‌اش به تحرک زيادي نياز ندارد و براي اين كار مقداري آرامش، آمادگي و توانايي‌‌هاي بياني لازم است. «براي رسيدن به اين مرحله من هم مانند همه دانشجويان فارغ‌التحصيل رشته علوم ارتباطات، سابقه و مدرک خود را به هر جاي ممکن فرستادم و با تلويزيون‌هاي متعددي براي کار گفت‌وگو کردم ولي‌ کسي‌ جوابي ‌برايم نفرستاد. مدتي بعد فابيو راوزاني مدير همين تلويزيون، براي دوره‌اي آزمايشي استخدامم کرد و بعد از 2 ماه پيشنهاد سردبيري برنامه‌اي را به من داد که در آن تصاوير کميک ويدئو‌يي ‌ارسال شده تماشاگران برنامه‌هاي ورزشي را نمايش مي‌‌داديم.»

«هرگز تصور نمي‌‌کردم روزي جلوي دوربين تلويزيون قرار بگيرم، اصلا فکر نمي‌‌کردم از من بخواهند يا توانا‌يي‌ انجامش را داشته باشم. بعد فکر کردم که چرا بايد خودم را محدود کنم در حالي‌که به خودي خود دچار محدوديت‌هاي جسماني بسياري هستم و اين‌گونه بود که كار را قبول کردم.» ماتئو اوقات فراغت در محل کار، به همکارانش در بخش خبر کمک مي‌‌کند. «روز من معمولاً با خواندن اخبار ورزشي و اطلاعات آژانس‌هاي مختلف خبري شروع مي‌شود، بعد با تلفن خبر‌هاي جديد را دنبال مي‌‌کنم. ساعت ? شب يا کمي ‌ديرتر کارم تمام مي‌شود و مادرم مرا به خانه مي‌‌رساند. «اليانا» هميشه از من حمايت کرده‌ است؛ چه در زمان تحصيل و چه امروز که کار مي‌‌کنم. او بود که براي اولين بار متوجه بيماري من شد.» در هنگام تولد او همه چيز طبيعي به نظر مي‌‌آمد ولي در يک سالگي‌ مادرش متوجه شد او نه تنها چهار دست و پا راه نمي‌‌رود بلکه تلاشي هم براي راه رفتن نمي‌‌کند. پزشک اطفال براي آرام کردن مادرش گفته بود که فرزندش فقط کمي‌ تنبل است، ولي‌ متاسفانه قضيه بسيار جدي‌تر و پاي يک بيماري حاد در ميان بود. ماتئو مي‌گويد: «در حال حاضر به درمان خاصي‌ براي بيماري خود نياز ندارم، فقط هفته‌اي چند جلسه فيزيوتراپي مي‌كنم. احتمالا در آينده نمي‌توانم بعضي‌ از حرکاتي را که امروز قادر به انجامشان هستم، ادامه دهم و اين ممکن است بين يک ? تا ?? سال بعد اتفاق بيفتد، بنابراين فکر کردن به آن در حال حاضر بي‌معني ا‌‌ست. همه روزه معلولان يا خانواده آنها در وبلاگم برايم از ماجراهايشان مي‌‌نويسند و من هم ماجراي خود را بازگو مي‌‌کنم، به اين اميد که داستان زند‌گي‌ام ‌دريچه‌هايي را به روي معلولان بگشايد.»


منبع : salamat.ir

Kianoosh
30-09-2012, 06:05
کمیته بین المللی المپیک خواهان بازگشت روسای برکنار شده فدراسیون‌ها



به گزارش خبرگزاری فارس، سرانجام پس از حرف و حدیث های فراوان IOC دست به کار شد و با ارسال نامه ای به کمیته ملی المپیک ایران بحث تعلیق ورزش ایران را به صورت رسمی تر اعلام کرد و از مسئولان ورزش کشور خواست که هر چه سریع تر رئیس فدراسیون های برکنار شده به سمت خود برگردند تا اساسنامه ها اصلاح شوند و انتخابات در فضای مطلوب تری برگزار شود.

[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ] [ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]



متن کامل نامه IOC به کمیته ملی المپیک ایران به شرح زیر است:

با سلام

ترجمه نامه ارسالی امروز 28 دسامبر به کمیته ملی المپیک ایران

موضوع: وضعیت جنبش المپیک در ایران

آقای رئیس و آقای دبیر کل

توجه شما را به نامه قبلی ما به تاریخ 17 آگوست 2012( 27 مرداد سال 1391) و جواب شما به 22 آگوست (اول شهریور 1391) که بابت آنها از شما تشکر می کنیم.

از آن زمان ما متاسفانه از طریق منابع مختلف مطلع شده ایم که انتخاباتی انجام شده یا در حال انجام شدن در تعدادی از فدراسیون‌های است که این نادیده گرفتن کامل نامه صریح 17 اگوست است که در آن به روشنی گفته شده بود «هیچ انتخابات جدیدی در فدراسیو ن های ملی و (کمیته ملی المپیک) تا زمانی که فدراسیو ن‌های ملی اساسنامه های خود را برای بازنگری، اظهار نظر و تائیدیه به فدراسیو ن‌های جهانی مربوطه نفرستند به رسمیت شناخته نمی شوند»

در ثانی ما هیچ خبری در‌باره فعالیت‌ها و اقدامات درخواستی در نامه 17 اگوست برای حل مشکل دریافت نکرده ایم.متاسفانه این باعث می شود که ما فکر کنیم که موضع ابراز شده توسط IOCوOCAو فدراسیون های جهانی مربوطه جدی گرفته نشده و یا مورد توجه قرار نگرفته است که این می تواند متاسفانه کل جنبش المپیک در کشور شما را در معرض اقدامات باز دارنده که در منشور المپیک و قوانین فدراسیون های بین المللی آمده است، قرار دهد.

چنانچه بتوانید موارد زیر را انجام دهید ما متشکر خواهیم شد؛

1.ما را به جزییات از اتفاقاتی که در فدراسیون های ملی رخ داده است قرار دهید و اگر تایید می کنید که انتخاباتی انجام شده و یا در حال انجام شدن است( که مفاد نامه 17 اگوست نادیده گرفته است) مطمئن شوید که وضعیت خیلی سریع بر اساس خواسته نامه 17 اگوست به حالت اول برگردانده شود.

2. .با وزارت ورزش و جوانان به عنوان یک موضوع ضروری و فوری برای متوقف نمودن هر گونه مداخله بر اساس نامه 17 اگوست IOCوOCA و موضع ابراز شده توسطً فدراسیو ن‌های جهانی مربوطه که کاملا تحت حمایت IOCوOCAمی باشد همکاری نمایید

3.فورا ما را در جریان مسایل حل نشده ذیل که در نامه 17 اگوست آمده است قرار دهید.


-آیا مسئولین ذیربط مفاد مغایر قوانین ورزش ملی را برای تطابق با اصول اولیه جنبش المپیک خصوصا اصل استقلال بازنگری، اصلاح و یا لغو کرده اند؟


-آیا مسئولین دولتی ذیربط/ وزیر ورزش و جوانان وضعیت فدراسیون های ملی را که تحت تاثیر مداخله دولتی قرار گرفته اند با توجه به موضع فدراسیون های مر بوطه به حالت اولیه برگردانده‌اند؟

-آیا فدراسیو ن‌های ملی اساسنامه خود را برای بازنگری، اظهار نظر و تایید قبل از انجام هر گونه انتخاباتی به فدراسیون های جهانی مربوطه فرستاده اند؟ ( اگر فرستاده اند لیست آنها را برایمان ارسال کنید)


از شما تقاضا می کنیم که کپی این نامه را برای استحضار و اقدامات مقتضی به مسئولین دولتی ذیربط دهید.


از شما به خاطر همکاری در این موارد ضروری تشکر می نماییم و منتظر پاسخ سریع شما هستیم.

با احترام

پیری موری؛ مدیر ارتباطات کمیته بین المللی المپیک

حسین مسلم؛ دبیر کل و مدیر فنی شورای المپیک آسیا



هشدار قرمز: یک نفس تا تکرار فاجعه تعلیق فوتبال این بار برای کل ورزش


«بازتاب»؛ مهدی خرم دل؛ آخرین نامه کمیته بین المللی المپیک به کمیته ملی المپیک ایران حاوی یک تهدید کاملاً جدی است و آن تعلیق کل ورزش ایران در صورت کوتاه نشدن دست دولت از تصمیمات در فدراسیون های ورزشی و به عبارت ساده تر کوتاه شدن دست دولت از ورزش و استقلال این بخش و این تهدید بدین مفهوم است که در صورت عدم حذف دولت از پروسه تصمیم گیری برای ورزش، سرنوشت فدراسیون فوتبال و دوران تلخ تعلیق و دوران تلخ تر پس از آن، این بار بر سر کل ورزش خواهد آمد و ورزش ایران از حضور در تمامی میادین و عرصه های بین المللی تا جداشدن از پیکره دولت محروم خواهد شد اما پشت پرده این ماجرا چیست و آیا می توان این هشدار قرمز را جدی نگرفت؟

برای پاسخ به این پرسش باید به دوره مدیریت ورزش در زمان شهید رجایی رجعت کرد. در آن دوران ورزش صددرصد دولتی بود و اصولاً کمیته ملی المپیک به اندازه یک بندانگشت استقلال عمل یا رای نداشت. حال در این فضا که شاه حسینی از اعضای جبهه ملی رئییس کمیته بود، شهید رجایی دستور برکناری وی را صادر کرد و مصطفی داوودی رئیس وقت سازمان تربیت بدنی را به عنوان رئیس کمیته منصوب کرد و این گونه بود که ورزش ایران جدی ترین برخورد را از سوی کمیته بین المللی المپیک شاهد بود. فضا چنان ملتهب شد که حتی روحیات آتشین انقلابی آن دوران به نادیده گرفتن این فشار بین المللی منجر نشد و در همان زمان اساسنامه کمیته ملی المپیک به شکلی که ظاهراً دولت دخالتی در این نهاد ندارد، اصلاح شد و به کمیته بین المللی المپیک ارسال شد و مشکل برطرف شد.




[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]
داوودی شمسی در حال دریافت حکم ریاست سازمان ورزش از شهید رجایی و مدتی پیش از برکناری رئیس کمیته ملی المپیک و تعلیق ورزش ایران




داوودی شمسی در این باره می گوید: «آن روزها آقای شاه‌حسینی رئیس کمیته المپیک بود. یک روز در دفتر در حال تماشای تلویزیون بودم که دیدم یکی از سیاسیون افراطی چپ به‌شدت از حضور نیروهای حزب‌اللهی در سازمان انتقاد کرده و در مقابل از عملکرد کمیته دفاع می‌کند. ناراحت شدم. زنگ زدم به دفتر آقای رجایی. مرحوم محمدی که رئیس‌دفتر نخست‌وزیر بود گفت که آقای رجایی در حال خوردن افطار است و تلویزیون هم تماشا می‌کند. صبح از دفتر به من زنگ زدند و خبر دادند که شهیدرجایی با من کار فوری دارد. در جلسه آن روز صبح، شهیدرجایی گفت که به ساختمان کمیته بروم و کار را به‌طور رسمی تحویل بگیرم. من هم از همان‌جا راهی کمیته شدم و به آقای شاه‌حسینی موضوع را گفتم. وی هم خداحافظی کرد و از کمیته رفت. حتی کوپن بنزین ماشین را هم به من داد. آن روزها آمدن و رفتن‌ها به همین سادگی بود. کمیته‌ بین المللی‌المپیک بعد از برکناری شاه حسینی و ورود من به کمیته ملی المپیک ، ایران را به‌رسمیت نمی‌شناختند. من و آقای افشارزاده و اسماعیل کدخدازاده و یکی دیگر از دوستان، اساسنامه جدید کمیته را تدوین کردیم و به مجلس فرستادیم. بعد از این‌که مجلس این اساسنامه را تایید کرد به آلمان بردیم و تاییدیه رئیس کمیته بین‌المللی را هم گرفتیم. این شد که کمیته ملی المپیک ایران به‌طور رسمی وارد ماجرا شد. بعد هم در ایران انتخابات برگزار شد و من برای 4سال رئیس کمیته شدم.»


بر مبنای این اساسنامه تازه، تنها روئسای فدراسیون های ورزشی حق رای برای انتخاب یا برکناری در مجمع عمومی کمیته ملی المپیک داشتند و اعضا هیات اجرایی، رئیس و دبیرکل به عنوان ارکان کمیته ملی المپیک ایران را روئسای فدراسیون های ورزشی انتخاب می کردند. در آن زمان کمیته بین المللی المپیک متوجه نشد که باز هم دور خورده، چرا که روئسای فدراسیون ها که قرار است رئیس کمیته ملی المپیک را مشخص کنند، توسط مشاور و معاون رئیس جمهور که سمت ریاست دستگاه دولتی ورزش (سازمان تربیت بدنی وقت و وزارت ورزش فعلی) را دارد تقریباً منصوب می شود و بنابراین خوشحال از اینکه دولت در کمیته ملی المپیک ایران که طبق قواعد بین المللی تنها نهاد مسئول در حوزه ورزش هر کشوری است، تعلیق ورزش ایران را برداشتند.



در سال های بعد اما دخالت دولت پابرجا بود و روئسای کمیته های ملی المپیک همواره با فشار دولت جابجا می شدند. به عنوان نمونه زمانی که غفوری فرد به عنوان رئیس دستگاه ورزش به شدت پیگیر کنار گذاشتن هاشمی طبا از راس کمیته ملی المپیک بود و حتی افشارزاده را نیز بر نمی تابید، آیت الله هاشمی برای آنکه درگیری به کمیته بین المللی المپیک و تعلیق ورزش ایران منجر نشود، در تماسی با هاشمی طبا از وی خواست برای جلوگیری از مناقشات بعدی، دست از مسئولیتش در کمیته بشوید و این حوزه را به غفوری فرد واگذارد و هاشمی طبا نیز چنین کرد و در بخش دیگری از بدنه دولت مشغول شد تا در آن دوران خط جنگ قدرت و کشیدن دعوای داخلی به سطح بین المللی ورزش مرتفع شود.



دعوا در آن دوران بسیار شدید بود، به شکلی که یک بار بهرام افشارزاده دبیرکل توانمند ادوار کمیته ملی المپیک که به عنوان توانمندترین چهره زنده ورزش در حوزه بین المللی و مدیریت ورزش قابل ارزش گذاری است و عملاً کمیته ملی المپیک را در این چهار سال وی اداره کرد و نه محمد علی آبادی، از دوران غفوری فرد یادآوری می کرد که هنگامه رای گیری و زمانی که مشخص شد وی برای دبیرکلی رای آورده، آن مقام دولت وقت حاضر در جلسه رای ها را پاره کرد و به اعضاء دستور داد دوباره برای دبیرکلی رای دهند و دخالت در انتخابات کمیته تا این حد علنی بود.



[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ][1].jpg
هاشمی طبا و مهرعلیزاده؛ اولی روئسای فدراسیون ها را انتخابی کرد، دومی این حق را برای خود و روئسای بعدی ورزش قائل شد که منتخبین را برکنار کند!




دور بعدی کمیته که مجدداً مصطفی هاشمی طبا ریاست کمیته ملی المپیک را به دست گرفت، فضا را به کلی تغییر داد. کمک های وسیعی برای این مجموعه جذب کرد و کمیته ای که روزگاری تا ورشکستگی پیش رفته بود را به نهادی دارای ثروت مبدل سازد اما همچنان کمیته ملی المپیک یک نهاد شبه دولتی به نام غیردولتی بود که عجل معلق تعلیق گردش می چرخید. در این دوران دیگر فدراسیون های بین المللی ورزشی نیز نمی پذیرفتند که روئسای فدراسیون های ورزشی توسط رئیس دستگاه دولتی ورزش منصوب یا عزل شوند و حتی تصور می کردند و می کنند که فدراسیون ها در ایران زیر نظر کمیته فعالیت می کنند و مجامع شان توسط کمیته برگزار می شود، حال آنکه برخلاف قاعده معمول در سراسر جهان چنین نیست و دستگاه دولتی ورزش مجامع فدراسیون ها را برگزار می کند.

با این حال انتخاباتی شدن روئسای فدراسیون ها و خروج از دایره انتصاب که از دوران پهلوی پابرجا بود و محمدرضا پهلوی روئسای فدراسیون ها را منصوب می کرد، یک اتفاق مثبت بود؛ اتفاقی که چندان دوام نیاورد. محسن مهرعلیزاده رئیس سازمان تربیت بدنی در دولت اصلاحات شد و یکی از ضربات اساسی که وارد کرد، تغییر دوباره اساسنامه فدراسیون ها بود. او برای خود حق عزل قائل شد و بدین ترتیب اگر رئیس فدراسیونی در مجمعی که توسط دولت چیده شده رای بیاورد و رئیس سازمان از وی خوشش نیاید و یا مدتی بعد به این نتیجه برسد که این شخص همسو با وی نیست، می تواند وی را بدون هیچ دلیلی برکنار کند که این عملاً توهین به رای اعضای مجامع عمومی فدراسیون ها بود.




[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ](gharakhanloo%20-%20kafashian).jpg



پس از موفقیت در المپیک آتن، هاشمی طبا، امیرحسینی و افشارزاده به عنوان رئیس، نایب رئیس و دبیرکل حذف شدند و قراخانلو و کفاشیان به عنوان رئیس و دبیرکل کمیته ملی المپیک جایگزین شدند و چهار سال بعد فاجعه المپیک پکن رخ داد. در آن دوران، IOC حساس نشده بود و تعلیق ورزش ایران را تهدید نکرد و هاشمی طبا نیز برای حفظ سمتی به این سو گامی برنداشت.




این رویه که اتفاقاً خیلی باب میل روئسای سازمان تربیت بدنی و وزیر تازه ورزش آمد، در طول بیش از یک دهه ای که از خطای مهرعلیزاده می گذرد، باعث برکناری بیش از یکصد رئیس فدراسیون شده و عملاً همان سازوکاری نیم بند انتخابات فدراسیون ها را نیز زیرسوال برد. این مسئله اما هیچ گاه جنبه بین المللی پیدا نکرده بود تا اینکه در فاصله ای نه چندان طولانی تا بازیهای المپیک لندن، حسن عباسی وزیر ورزش چند تن از روئسای فدراسیون های المپیکی را جابجا کرد تا بالاخره شاخک های کمیته بین المللی المپیک تکان بخورد و ابتدا فدراسیون های بین المللی شنا و قایقرانی و سپس کمیته بین المللی المپیک به عنوان متولی ورزش جهان به مسئله ورود کرده و بحث تعلیق ورزش ایران به شدت جدی شود.

در این شرایط مسئولان ورزش تلاش کردند با مسکوت گذاشتن مکاتبات هشدارآمیزی که از سوی کمیته بین المللی المپیک با ایران می شد، موضوع را پشت درهای بسته حل و فصل کنند و قرار شد در جلسه ای که میان محمد علی آبادی رئیس کمیته ملی المپیک و محمد عباسی وزیر ورزش و جوانان ایران با مسئولان شورای المپیک آسیا و کمیته بین المللی المپیک در لندن و حاشیه بازیهای المپیک 2012 متعهد شود که دولت هیچ دخالتی در ورزش نکرده و فدراسیون ها مستقل اداره می شوند. محمدعلی آبادی و بهرام افشارزاده به جلسه فوق الاشاره رفتند اما کاملاً اتفاقی(!) خودروی عباسی در ترافیک گیر افتاد و وزیر به جلسه ای که قرار بود در آن به مسئولان کمیته ملی المپیک تعهد بدهد دولت در ورزش دخالت نمی کند، نرفت تا مسئولان کمیته بین المللی المپیک عصبانی تر شوند.



[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]



جلسه ای مسئولان ورزش ایران با مسئولان کمیته بین المللی المپیک در حاشیه المپیک لندن که به کشورمان ابلاغ شد اگر فدراسیون ها مستقل نشوند، ورزش ایران تعلیق می شود. پرسشی که وزیر ورزش باید پاسخ دهد این است که چرا به این جلسه نرفته بود و پرسشی که علی آبادی باید پاسخ دهد این است که چرا به جای یک خبره ورزشی نظیر هاشمی طبا یا امیرحسینی، ضرابی روابط عمومی کم سن و سال و بی تجربه پیشین پرسپولیس را به لندن و چنین نشست حیاتی برده است؟!




این غیبت کار خودش را کرد و هنوز پای مسافران المپیکی تهران باند فرودگاه امام خمینی نرسیده بود که نامه کمیته بین المللی المپیک به ایران ارسال شد. نامه ای که به سرعت منتشر شد و در آن تاکید شده اگر مشخص شود دولت در ورزش ایران دخالت می کند، کل ورزش کشورمان به حال تعلیق در خواهد آمد و از هرگونه فعالیت بین المللی محروم خواهد شد. در این نامه اما یک مطلب حساس دیگر نیز منتشر شده و تاکید شده "برگزاری هرگونه انتخابات کمیته و فدراسیون های ورزشی اطلاع ثانوی ممنوع بوده" و خواستار ارسال اساسنامه فدراسیون های ورزشی ایران برای بررسی شده اند که طبیعتاً اساسنامه فدراسیون های ورزشی به جز فدراسیون فوتبال، صراحتاً دخالت معاون رئیس جمهور سابق و وزیر ورزش فعلی در ورزش را مورد تایید و تاکید قرار می دهد.

حال در این شرایط انصاری فرد سخنگوی وزارت ورزش و جوان امروز عنوان کرده انتخابات فدراسیون های دوچرخه سواری و قایقرانی که اتفاقاً محل دعوا با کمیته بین المللی المپیک نیز محسوب می شود، طبق تاریخ مقرر یعنی اول و دوم شهریورماه برگزار شود که در صورت برگزاری این مجامع توسط وزارت ورزش و جوانان و اطلاع کمیته بین المللی المپیک، ورزش ایران به کلی تعلیق می شود. به نظر می رسد روند لج بازی که یک بار از سوی علی آبادی منجر به تعلیق فوتبال ایران شد، در صورت جدی نگرفتن نامه کمیته بین المللی المپیک، این بار از سوی عباسی منجر به تعلیق کل ورزش ایران شود و این اتفاق خوشایندی برای ورزش کشورمان نخواهد بود و ضربه سختی به ورزشی که با افتخارات فراوان از المپیک بازگشته خواهد زد؛ ورزشی که بازیهای آسیایی 2014 را پیش رو دارد.



[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ](52).jpg
آیا این بار کل ورزش ایران تعلیق خواهد شد و شوک شدیدی بر پیکره نحیف این نهاد وارد می شود؟




هرچند ابقای محمد علی آبادی و طی پروسه ای که باعث شد کفاشیان برای هشت سال در صدر فدراسیون فوتبال بماند و ترس از تعلیق این رشته باعث شود نتوان تغییرش داد اصلاً مطلوب نیست و هیچ کس دوست ندارد علی آبادی نیز شرایط کفاشیان را پیدا کند و سالها در راس کمیته ملی المپیک باقی بماند اما قطعاً بی تدبیری و لج بازی با کمیته بین المللی المپیک و اصرار بر برگزاری مجامع پیش از رفع اشکال و تامین نظر کمیته بین المللی المپیک، نه تنها مراد دل رئیس کمیته ملی المپیک خواهد بود، بلکه کل ورزش ایران را از شرکت در تمامی مسابقات جهانی و قاره ای و همچنین مجامع و برنامه های ورزشی بین المللی محروم و منزوی می کند.این اتفاق صددرصد مخالف خواست هر ایرانی و هر ورزشکار کشورمان و مطلوب بدخواهان ورزش کشورمان است و بر این اساس انتظار می رود مجامع فدراسیون ها از سوی وزارت ورزش لغو شود و عباسی وزیر ورزش دولت دهم که طرح استیضاحش در مجلس به واسطه رفتار نامعقول و برکناری روئسای فدراسیون ها در آستانه الامپیک که ورزش مملکت را به این نقطه رسانده، در حال پیگیری است، این بار با اصرار بر برگزاری مجامع فدراسیون ها، کل ورزش را یک نفس به دره تعلیق هل ندهد که اولین قربانی اش خودش خواهد بود.

ورزش پاکستان تعلیق شد / هشدار آخر IOC به ورزش ایران پیش از تعلیق کامل ([ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ])

ورزش ایران یک قدم تا تعلیق کامل ([ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ])

روایتی صریح از پشت پرده تعلیق پیش روی ورزش ایران/ جنگ قدرت میان دولتی ها برای یک صندلی ، در نهادهای بین المللی ([ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ])

تیرخلاص به ورزش ایران، در تهران شلیک شد، صدایش به سوئیس کی می رسد؟! ([ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]!)



خب متاسفانه قضیه خیلی جدی و نزدیکه اگه سریع عمل نشه تعلیق قطعی خواهد بود همونطور که پاکستان شد! و IOC نه با کسی شوخی داره نه زیر نظر استکبار جهانی فعالیت میکنه!!وقتی عضویت در یک نهاد بین المللی رو میپذیریم باید به همه قوانینش پایبند باشیم اینکه اونا رو آلت دست استکبار و بنگاه! بنامیم و با این تخلفات و اقدامات غیرقانونی و دخالتهای مشخص دولت در ورزش مخصوصا برکناری ها و جایگزین کردن افراد نزدیک و برگزاری انتخابات نمایشی!! و ... فکر کنیم خبری نخواهد شد توهمی بیش نیست!این جنگ و دعوا برای ریاست میتونه به ورزش کشور آسیب های جدی و جبران ناپذیر بزنه جناب علی آبادی اشتباهی که در انتخابات فدراسیون فوتبال و برکناری دادکان کردید رو اینبار در ابعاد وسیعتر برای کل ورزش ایران تکرار نکنید!!آخرین خبر ها این بود که وزیر ورزش استیضاح خواهد شد و امیدوارانه ماجرا ختم به خیر!اما گویا نمایندگان نظرشون رو عوض کردن و فعلا ترجیح میدن کار با توضیح دادن در نامه به IOC پیش بره تا بعدش خدا بزرگه!!!:18:

خلاصه اگه همین روزا خبر تعلیق ورزش ایران رو شنیدید و اینکه مسئولین این اقدام ددمنشانه رو به استکبار جهانی نسبت دادند و محکوم کردند خیلی تعجب نکنید!!:12:

Kianoosh
07-10-2012, 18:11
دلار به کمک وزیر آمد؛ استیضاح بدون سرانجام چند پیام داشت

[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]


به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری فارس، استیضاح محمد عباسی، وزیر ورزش و جوانان ایران با یک بار منتفی شدن در دستور کار قرار گرفت و نمایندگان موافق و مخالف صحبت‌های خود را در این خصوص مطرح کردند، اما با توجه به اینکه این روزها همه درگیر مسائل اقتصادی و ارز هستند و قیمت‌ها مدام نوسان داشته است سرانجام نمایندگان مجلس شورای اسلامی به این نتیجه رسیدند که اولویت مجلس چیز دیگری است و بهتر است اکنون به استیضاح وزیر پرداخته نشود.



البته در این میان نمایندگان مجلس صحبت‌هایی را داشتند که جای تامل دارد. تعدادی از آنها تغییرات روسای فدراسیون‌ها را مورد سوال قرار دادند اما در این میان نکته قابل تامل این است که حسینعلی حاجی، نماینده مردم شاهین شهر به این مسئله اشاره کرد که 80 درصد انتصاب‌ها به اختیار وزیر نبوده و توسط 2 فرد اجرا شده است. حال نباید شرایط مدیریت ورزش کشور در شرایطی باشد که نماینده مجلس از اداره ورزش با این وسعت از سوی 2 نفر خاص انجام شود.



به هر حال با پایان یافتن صحبت‌های نمایندگان سرانجام استیضاح وزیر متنفی شد اما به نظر می‌رسد درس مهمی برای مسئولان ورزش کشور داشت تا مسائلی که نمایندگان مطرح کردند بیش از پیش مورد توجه قرار گیرد. حال که ورزش کشور رویدادهای مهمی از جمله رقابت‌های آسیایی اینچئون کره جنوبی را پیش رو دارد مهمترین مسئله تمرکز برای حضور هر چه بهتر در این رقابت‌ها است.



صحبتی کوتاه با وزیر ورزش:



آقای وزیر! روسای فدراسیون‌های مختلفی به دلایل متعدد برکنار شدند و اشخاص جدیدی روی کار آمدند که در پی آن نامه‌های تهدید به تعلیق زیادی در آستانه المپیک و پس از آن به ایران سرازیر شد که در همین راستا ورزش کشور را تحت تاثیر قرار داد اما به نظر می‌رسد حال که استیضاح متنفی شده بهتر است وزارت ورزش با آرامش و تعامل با کمیته ملی المپیک برنامه‌ریزی جدی‌تری برای حضور در رقابت‌های آسیایی داشته باشد.


[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]


در بحث مدیریتی به صورت جدی وارد عمل شده تا این ابهام که انتصاب‌ها توسط 2 شخص انجام می‌شود برطرف شود.


هماهنگی‌ها با فدراسیون‌های جهانی بیش از گذشته شود و همچنین تعامل با روسای داخلی به گونه‌ای باشد تا شاهد پیشرفت هر چه بیشتر کشورمان در میادین رسمی و بین‌المللی باشیم.

آقای وزیر! بعضی از نمایندگان توجه به فوتبال و فوتبالیست را مطرح کردند. اگرچه همه دنیا به ورزش فوتبال اهمیت می‌دهند اما در این بین نباید ورزرشکاران المپیکی و مشکلات خاص آنها فراموش شود. نباید حال که میدان المپیک به پایان رسیده این مدال آوران و قهرمانان را فراموش کنیم. جانبازان و معلولان کشورمان در پارالمپیک افتخارآمیز بودند آنها هم نیازمند توجه هستند تا با در اختیار گذاشتن بودجه لازم و امکانات بیش از گذشته افتخارآفرین باشند.


[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]


نکته دیگری که در این بین باعث شد تا نمایندگان مجلس از وزیر در خصوص آن سوال کنند حضور افراد غیر ورزشی در فدراسیون‌ها و دستگاه وزارت ورزش بود. این مسئله نیز نشان می‌دهد اگر می‌خواهیم در رقابت‌های آینده آسیایی و المپیک حرفی برای گفتن داشته باشیم بهتر است از افرادی که تخصص ورزشی دارند استفاده کنیم. چه بسیارند افرادی که سال‌ها در میادین ورزشی رقابت و مدیریت کرده‌اند اما دیگر نامی از آنها برده نمی‌شود. حال وقت آن رسیده که توجه به چنین اشخاصی در دستور کار قرار گیرد.


به گزارش فارس، اگرچه این استیضاح در نگاه اول سرانجامی نداشت اما پیام‌هایی را برای همه به دنبال داشت. صحبت‌های مختلفی امروز در صحن علنی مجلس مطرح شد تا تامل در این نکات بیشتر شود. اگرچه اولویت امروز مجلس ارز بود، اما به نظر می‌رسد اگر در خصوص مطالبی که از سوی نمایندگان مطرح شد تامل نشود ممکن است در آینده بحران ورزش را فرا گرفته و این بار دیگر خبری از مشکلات اقتصادی نباشد تا نوبت به وزیر برسد تا پاسخگوی اتفاقات رخ داده باشد.

آقای وزیر توان مدیریتی تان در حوزه های مختلف نشان داده که می توانید شرایط را بهبود ببخشید و مسایل ریز و درشت را مدیریت کنید، بنابراین این فضای توام با تردید در ورزش کشور می طلبد که ورود مستقیم تری به قضایا داشته باشید و هر آنچه باعث نفاق و تهدید برای ورزش کشور می شود را مطلوب تر اداره کرد و شکاف های ایجاد شده در ورزش را از بین ببرید.

Reza31001
07-10-2012, 21:02
با توجه به مصاحبه ها و شرایطی که مجلس هنگام استیضاح داشت بی رودربایستی و سربسته، باید بگم:
افتضاحی دیگر در مجلس :2:

کاربر شماره ی یک
01-12-2012, 19:42
شبکه سه سیما در حالی اولین برنامه "ویتامین 3" را روی آنتن خود فرستاد که سیدعلی ضیاء مجری برنامه در بخش اجرای اخبار به مدیریت رئیس فدراسیون فوتبال انتقاد کرد. به گزارش خبرنگار مهر، نخستین قسمت از برنامه تازه "ویتامین 3" با اجرای سید علی ضیاء و تهیه‌کنندگی علی زاهدی صبح امروز یازدهم آذر روی آنتن شبکه سه سیما رفت. این برنامه که در دکوری نارنجی با تصاویری از پرتقال و کیوی اجرا می‌شد، اولین بخش خود را به اخبار روز اختصاص داده بود و ضیاء در این بخش اخبار حاشیه برانگیز را اجرا می‌کرد. نخستین خبر مربوط به کفاشیان رئیس فدراسیون فوتبال بود که به تازگی عنوان بهترین رئیس فدراسیون فوتبال سال آسیا را از آن خود کرده است. ضیاء انتخاب کفاشیان را یک رنسانس دانست و فوتبال را به قبل و بعد از این اتفاق تقسیم کرد و حذف تیم امید، حذف تیم فوتسال،‌ کم شدن سهمیه در آسیا، نرفتن تیم فوتبال به جام جهانی و... را از دلایل این اتفاق برشمرد و گفت: همه این‌ها را فهرست کنید درمی‌یابید هیچ کدام را ژاپنی‌ها ندارند! فارغ از شوخی اتفاق خوب رخ داده است و من به همه ملت ایران تبریک می‌گویم. البته نمی‌دانم دلیلش چیست! همزمان با اجرای بخش اخبار کاریکاتوری از خبر نیز به صورت زنده نقاشی می‌شد و این تصویر روی ال ای دی برنامه نمایش داده می‌شد. شناخته شدن امیر قطر به عنوان صد متفکر جهان و نرخ اجاره بها دیگر اخبار این بخش بودند. به گفته ضیاء دولت گفته بود 13 تا 15 درصد حق افزایش اجاره وجود دارد اما در خبر مورد اشاره آمده بود که فرمانیه -11 درصد رشد داشته است! در حالی که برخی مناطق 75 درصد رشد داشته‌اند. پخش گزارشی از علی درخشان گزارشگر برنامه آیتم بعدی برنامه بود. او گزارشی از یک نانوایی سنگکی تهیه کرده بود و زمانی که برای اولین بار خمیر درست کرد و آن را داخل تنور گذاشت، ناغافل از شاطر پس گردنی خورد که خود او را هم شوکه کرد. در ادامه برنامه دکتر خادمی کارشناس روزهای شنبه به استودیو آمد و درباره نوع آوری، خلاقیت و کارآفرینی با مجری صحبت کرد. وی گفت: خلاقیت چهار گام دارد. گام اول این است که مشکل را خوب ببینیم. در گام دوم آن را به سرعت به مسئله تبدیل می‌کنیم و بعد از آن راه حل‌های پیشنهادی‌مان را فهرست می‌کنیم. چهارمین گام انتخاب راه حل منطقی و تلاش برای حل مسئله است. جمله پایانی کارشناس برنامه "ویتامین 3" این بود: اگه خلاقانه زندگی نکنیم هیچ اتفاق خاصی نمی‌افتد اما اگه خلاقانه زندگی کنیم قطعا اتفاقاتی رخ خواهد داد! پس از این گزارشی از یک پارچه فروشی پخش شد و در آن افشین حسین خانی از فروشنده خواست اجناس مغازه‌اش را تبلیغ کند. واکنش‌های فروشنده مقابل دوربین جالب بود و آیتم جذابی ایجاد کرد. در ادامه ضیاء عنوان کرد مخاطبان می‌توانند با ارسال عکس سه در چهارشان، عکس خود را بر دیوار استودیو ببینند. گزارشی از سواحل دریای خزر پس از این پخش شد و جمشید عزیزخوانی خواننده به اجرای قطعاتی پرداخت. آیتم آشپزی در ادامه روی آنتن رفت و در آن یک صبحانه متفاوت با ترکیب پنیر،‌ کره و پوره سبزیجات آموزش داده شد. بخش بعدی برنامه گفتگو با مهمان بود و در این بخش مجری توضیح داد که اصولا مهمانان این برنامه دو سر یک اتفاق هستند. به همین دلیل دختر خانم کلاس اولی در کنار دکترای مدیریت صنعتی با گرایش تحقیق در عملیات قرار گرفتند و برنامه ادامه پیدا کرد. آیتم ورزش در میان مردم، پس از این پخش شد و در این بخش با مردم در تعمیرگاه و پیاده رو و پارک ورزش صبحگاهی راه انداختند. پس از این ضیاء اعلام کرد بخشی با عنوان پیگیری خبر در برنامه وجود خواهد داشت به این طریق که هر وقت مدیران وقتی قولی می دهند، روزی که وعده داده‌اند قولشان عملی می‌شود به آنها زنگ می‌زنند و خبر مربوطه را پیگیری می‌کنند. در همین راستا براساس خبری که درباره قول دکتر شانه ساز مدیر امور دارویی غذا و دارو در ششم آذر مبنی بر حل شدن مشکل دارو منتشر شده بود، ارتباط زنده تلفنی با وی برقرار شد و قولی که داده بود را پیگیری کردند. ادامه گفتگو با مهمانان و اجرای قطعه‌ای دیگر توسط عزیزخانی پایان بخش این برنامه بود. برنامه صبحگاهی "ویتامین 3" با اجرای سیدعلی ضیاء، تهیه‌کنندگی علی زاهدی و سردبیری افشین حسین خانی شنبه تا پنجشنبه از گروه اجتماعی شبکه سه سیما روی آنتن می‌رود.

Ice Pain
30-01-2013, 14:34
المپیک ۱۹۸۲ هم قرار بود در ایران برگزار بشه که با وقوع اینگیلاب به خاطر‌ه ها پیوست ...

nar nia
14-05-2013, 20:26
سرنخ نوشت:
ماجرای حمله مرگبار به روح‌الله داداشی، قوی‌ترین مرد ایران را حتماً خاطرتان هست، خبر قتل ناجوانمردانه او را بارها و بارها شنیده یا خوانده‌اید. پس از آن ماجرای جنجالی، قتل اشتباهی وزنه‌بردار قدیمی در شهریار بود که بار دیگر ماجرای حمله به ورزشکاران را به رسانه‌ها کشاند و این اتفاق چند بار دیگر هم رخ داد تا اینکه نوبت رسید به نقد علی اسماعیلی، یکی دیگر از قوی‌ترین مردان ایران که چند روز پیش در مهرشهر کرج هدف حمله سه جوان مسلح به چاقو و قمه قرار گرفت و تا یک قدمی مرگ پیش رفت. او گرچه در این حادثه با ضربات متعدد چاقو به شدت مجروح شد، اما با کمک پزشکان از مرگ نجات یافت و حالا این پرونده در اداره آگاهی در جریان است.
[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]
بیشتر اهالی مهرشهر کرج او را می‌شناسند. سال‌هاست که در ورزش پرورش اندام فعالیت دارد و همدوره قهرمانانی مثل مرحوم روح‌الله داداشی و برادران فاطمی است. اما ماجرایی که در روز‌های اول اردیبهشت ماه سال جاری رخ داد و باعث شد اسمش سر زبان‌ها بیفتد، ربطی به ورزش یا مسابقات قوی‌ترین مردان ایران نداشت. نقد‌علی اسماعیلی زمانی که در راه بازگشت به خانه بود، هدف حمله سه جوان قرار گرفت و زیر ضربات مشت و لگد، چاقو و شمشیر آنها، مرگ را به چشم دید.
او که این روز‌ها به خاطر جراحات زیادی که برداشته، در خانه به سر می‌برد، درباره روز حادثه می‌گوید: «پنج‌شنبه 5 اردیبهشت، حدود ساعت 9 شب بود که وقتی کارم تمام شد سوار خودروی شورلتم شدم و به سمت خانه حرکت کردم. همین که وارد خیابان اصلی شدم یک خودروی پراید توجهم را جلب کرد. راننده پراید همانطور که مدام چراغ می‌داد با دست اشاره می‌کرد در گوشه‌ای توقف کنم. یک حسی به من می‌گفت قصد دارند دردسر درست کنند. به همین خاطر بدون اینکه توجهی به آنها کنم به مسیرم ادامه دادم. مرد ورزشکار ادامه می‌دهد: «سرعتم را زیاد کردم تا شدید مرا گم کنند اما انگار قصد نداشتند دست از تعقیب من بردارند. خودروی پراید با سه سرنشینی که داشت همچنان در تعقیب من بودند تا اینکه وقتی به خاطر رد شدن از تقاطع مجبور شدم سرعتم را کم‌کنم از پشت به خودروی من زدند. ضربه به حدی شدید بود که اگر کمربند ایمنی نبسته بودم سرم با شیشه جلو برخورد می‌کرد. واقعاً گیج شده بودم و نمی‌توانستم هیچ دلیلی برای کار آنها پیدا کنم. از ماشین پیاده شدم تا دلیل کارشان را بپرسم. اما کاش هیچ وقت پیاده نمی‌شدم. وقتی پایم را از داخل خودرو بیرون گذاشتم،‌چشم به سه سرنشین خودروی پراید افتاد آنها را در همان لحظه اول شناختم. هر سه نفر آنها از هم محله‌ای‌هایم بودند و معلوم بود که با قصد و نیت قبلی دست به چنین کاری زده‌اند.
اسماعیلی می‌گوید: «در دست آنها چاقو و شمشیر و چوب بود. اعتماد به‌نفسم را از دست ندادم. کمی جلوتر رفتم و با لحنی آرام از آنها دلیل کارشان را پرسیدم، اما آنها در جواب حرف‌های من با لحنی بد شروع به فحاشی کردند و به سمت من حمله‌ور شدند. این اتفاق آنقدر سریع رخ داد که حتی نتوانستم از دست آنها فرار کنم. پسر جوانی که شمشیر دستش بود به محض اینکه به من رسید ضربه محکمی به سرم زد. ضربه‌اش آنقدر شدید بود که چشمانم سیاهی رفت و گیج شدم.
با این حال تلاش کردم خودم را از دست آنها نجات دهم اما انگار هر سه نفر آنها قصد جان مرا کرده بودند. بعد از اینکه شمشیر به سرم خورد تمام بدنم غرق خون شد. اما آنها به همین بسنده نکردند و سه نفری به جانم افتادند. داد و فریاد‌های کمک‌خواهانه من هیچ فایده‌ای نداشت و آنها با چاقو و شمشیر به من ضربه می‌زدند.
خشونت مهاجمان باعث ترس کسانی شده بود که شاهد حادثه بودند. هیچ کدام از شاهدان جرأت نداشتند برای کمک پیشقدم شوند و همه نظاره‌گر ماجرا بودند. در همین لحظه بود که فرشته نجات اسماعیلی از راه رسید و توانست او را از دست 3 جوان خشن نجات دهد. اسماعیلی می‌گوید: «همه بدنم درد می‌کرد و حساس می‌کردم که آنها مرا خواهند کشت. رمقی برای اینکه بخواهم روی پاهایم بایستم با اینکه از خودم دفاع بکنم، نداشتم. فکر می‌کردم کار من هم مثل مرحوم روح‌الله داداشی به پایان رسیده. فقط از خدا کمک می‌خواستم تا مرا از آن وضعیت نجات دهد. در همین هنگام صدای آشنایی به گوشم رسید.او حسن طالبی، یکی از دوستان هم باشگاهی‌ام بود که فریاد می‌زد ولش کنید او را کشتید.»
3 پسر جوان وقتی متوجه دوست نقد علی شدند که با چند نفر دیگر به سمت آنها می‌دوید، دست از کتک زدن کشیدند و در حالی که همچنان مردم را تهدید می‌کردند سوار ماشین شدند و از محل گریختند.
اسماعیلی می‌گوید: «به هر زحمتی که بود سوار ماشین شدم و با دوستم به کلانتری رفتیم و از سه پسر جوان شکایت کردم. بعد از آن به دلیل خونریزی زیاد از هوش رفتم و وقتی چشم باز کردم خود را در بیمارستان دیدم.»
با حضور ماموران اورژانس در کلانتری اسماعیلی به بیمارستان مدتی مهرشهر کرج منتقل شد، اما به خاطر شدت جراحاتش او را ابتدا به بیمارستان امام خمینی (ره) و بعد به بیمارستان هاشمی‌نژاد تهران منتقل کردند تا هرچه سریعتر تحت عمل جراحی قرار بگیرد. مرد جوان با تلاش پزشکان از خطر مر گ نجات یافته اما بیش از 30 بخیه روی سر و کتف و ی جا خوش کرد تا او هیچ وقت خاطره این حادثه تلخ را از یاد نبرد.
او می‌گوید: «با شکایت من، تحقیقات ماموران برای دستگیری مهاجمان شروع شد. از آنجا که مشخصات کاملی از آنها در اختیار پلیس قرار داده بودم، ماموران راهی محل زندگی‌شان شدند اما شواهد نشان می‌داد که هر سه پسر جوان به محل نامعلومی گریخته‌اند. با این حال ماموران توانستند یک روز بعد از حادثه با شناسایی مخفیگاه یکی از آنها، او را دستگیر کنند. با اطلاعایت که این مرد در اختیار پلیس قرار داد، بقیه مهاجمان هم دستگیر شدند اما هنوز معلوم نیست که چرا به من حمله کردند و اینگونه مرا تا یک قدمی مرگ بردند.» در همین حال سرهنگ صادقی، رئیس پلیس اطلاعات امنیت عمومی استان البرز نیز در خصوص دستگیری متهمان این پرونده می‌گوید: «بعد از تنظیم شکایت از طرف شاکی، ماموران نیروی انتظامی با در دست داشتن مشخصات سه متهم این پرونده طی 48 ساعت آنها را شناسایی و دستگیر کردند.» وی ادامه می‌دهد: «با انتقال متهمان به اداره آگاهی و بازجویی‌های اولیه از آنها مشخص شد هر سه متهم که از هم محله‌ای‌های اسماعیلی هستند، به دلیل اختلافات محله‌ای اقدام به ضرب و شتم وی کرده‌اند. با تکمیل اطلاعات پرونده سه متهم برای بررسی‌های بیشتر به مراجع قضایی فرستاده شدند.»

منبع ([ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ])

clau
15-05-2013, 15:34
شانس اورد بنده خدا زنده موند مثل روح الله داداشی کشته نشد واقعن باید به حال پدر و مادر چنین افرادی تاسف خورد که چنین کسایی تحویل جامعه میدن:n27:کرج چرا وضعیتش اینقد خرابه :n24:

XENON24
15-05-2013, 15:56
کرج چرا وضعیتش اینقد خرابه :n24:

مهاجرت های شدید بیست سال اخیر....

شاهزاده خانوم
24-05-2013, 14:45
مردم! حال المپيكي‌ها خوب نيست!






جالب است اوضاع ورزش كشورمان، جالب از آن جهت كه بعد از المپيك وضعيت مدال آوران ديدني شده است!

وقتي مسئولان گرفتار انتخابات هستند
روزه سكوت كوروش باقري و فراري شدن بنا
مردم! حال المپيكي‌ها خوب نيست!
سعيده فتحي
90: جالب است اوضاع ورزش كشورمان، جالب از آن جهت كه بعد از المپيك وضعيت مدال آوران ديدني شده است! در المپيك لندن، كشتي، وزنه برداري، تكواندو و دووميداني مربع افتخارآفريني ايراني‌ها بودند كه تا پيش از اين رقابت‌ها مثلث بود اما احسان حدادي توانست يك ضلع به مدال آوري‌هاي ايران اضافه كند و حالا بعد از المپيك وضعيت اين مربع درخشان به تاريكي مبدل شده است! نه وضعيت ورزشكارانش خوب است، نه وضعيت مربيان حتي وضعيت فدراسيون‌هاي آنها هم چنگي به دل نمي‌زند.
کشتي‌گيرهاي خانه نشين شده
حميد سوريان قصد ندارد فعلا كشتي بگيرد و مي‌خواهد وارد سياست شود! وقتي به او مي‌گويند در انتخابي‌ها شركت نمي‌كني با خنده مي‌گويد كه به سالن مي‌روم و بقيه را تشويق مي‌كنم. البته بقيه کشتي‌گيرها هم وضعيتي بهتر از سوريان ندارند به فرض مثال اميد نوروزي قهرمان المپيك اعلام كرده كه ديگر قصد كشتي گرفتن ندارد. قرار بر اين بوده تا به نوروزي يک خانه سه خوابه در شيراز اهدا کنند تا به نوعي از او قدرداني کرده باشند اما وقتي موقع عمل به وعده‌ها شد خانه‌هاي مسکن مهر را به او نشان داده‌اند و گفته اند بايد 10 درصد را اول پرداخت کني و بقيه هم اقساط! او مي‌گويد: مگر ما بالاتر از المپيک هم داريم؟ شک ندارم که با اين بي توجهي‌ها در المپيک بعدي هيچ مدالي در رشته فرنگي نخواهيم گرفت.
تكواندويي‌هاي سرخورده شده
يوسف كرمي‌كاپيتان تيم‌ملي تكواندو مي‌خواهد هنوز باشد و افتخارآفريني كند چراكه با يك مدال جهاني ديگر مي‌تواند ركورددار شود و تنها كسي خواهد بود كه مي‌تواند به 5 مدال جهاني برسد، اما كادر فني به او اجازه نمي‌دهد و خانه‌نشينش كرده‌اند بطوريكه او هم تصميم دارد وارد شوراي شهر شود. محمد باقري معتمد نايب قهرمان المپيك هم كه مصدوم است و فعلا پزشكان به او اجازه ورود به رقابت‌هاي تكواندو را نمي‌دهند.
وزنه برداران طرد شده
در وزنه برداري هم كه گلستان است و تمامي‌المپيكي‌ها هر كدام براي خود تمرين مي‌كنند و دعوا با سرمربي همچنان ادامه دارد تا جائيكه بهداد سليمي‌مي‌گويد ما رشته انفرادي هستيم و من هم مثل احسان حدادي مي‌خواهم مربي جداگانه داشته باشم و خودم هم مربي‌ام را انتخاب كنم. الان بهداد سليمي، سجاد انوشيرواني، نواب نصيرشلال، كيانوش رستمي‌و سعيد محمدپور كه همگي در المپيك مدال آور بودند بدون مربي در دهكده المپيك تمرين مي‌كنند و تنها مشكل شان هم اين است كه كوروش باقري به آنها بي احترامي‌مي‌كند و شان و شخصيت قهرمانان را زير سئوال مي‌برد.
حدادي جدا شده
احسان حدادي هم كه براي نخستين‌بار در تاريخ دووميداني ايران را صاحب مدال كرد ديگر رسما خود را از ايران جدا كرد و گفت كه با پيراهن تيم‌ملي در هيچ رقابتي شركت نخواهد كرد و براي خودش فقط در رقابت‌ها دايموند ليگ پرتاب مي‌كند. او معتقد است كه به ايران و ايراني اداي دين كرده و حالا كه مسئولان هم به فكر او نيستند به جايي خواهد رفت كه قدرش را بدانند. بعد از المپيك كسي سراغي از او نگرفته و هنوز بدون مربي و بودجه در آمريكا يكه و تنها تمرين مي‌كند. اين است وضعيت المپيكي‌هايي كه همين چندي پيش باعث افتخار ايران و ايراني در مهم ترين آوردگاه جهاني شدند وضعيتي كه خنده دار است و اسف بار.
بناي فراري شده
از ورزشكاران و مدال آوران كه بگذريم مربيان آنها هم شرايط خوبي ندارند. محمد بنا با نشان شجاعتش از ايران فراري شد بخاطر اينكه تحت فشار بود و با دست خالي بايد مي‌جنگيد. خودش مي‌گويد: به رئيس جمهور گفتم اگر شرايط مهيا باشد ادامه مي‌دهم وگرنه نخواهم ماند و همين هم شد و الان بناي كشتي فرنگي ما بهم ريخته است و شالوده كار از دست مسئولان در رفته است. بنا رفت اما مربي ديگري كه مثل او در المپيك موفق بود با اينكه در ايران ماند اما وضعيتي بهتر از بنا ندارد او هم در حال جنگيدن است آنهم با شاگردانش كه مدعي هستند سرمربي احترام آنها را نگه نمي‌دارد، باقري اگرچه حمايت رضازاده را دارد اما اين روزها روزهاي تاريكي براي اوست چراكه اگر بدون مدال آوران المپيك راهي رقابت‌هاي مهم شود و نتيجه نگيرد سيل انتقادات به سوي او سرازير خواهد شد و همه اينها را خود او هم خوب مي‌داند.
باقري سکوت کرده
با كوروش باقري تماس گرفتيم تا با او كه پس از جنجال در برنامه وقت اضافه و مناظره با بهداد سليمي‌ديگر خبري از او نشده صحبت كنيم اما باقري گويا روزه سكوت گرفته است و قصد ندارد فعلا سخني بگويد چراكه شرايط را مناسب نمي‌داند و معتقد است كه در اين برهه حرف نخواهد زد. او مي‌گويد كه روزه سكوتش را بعد از رقابت‌هاي آسيايي خواهد شكست و لب به سخن خواهد گشود.
كريمي‌تنها مانده و مهماندوست راهي شده
اوضاع كادر فني تيم‌ملي تكواندو هم بعد از المپيك بهم ريخت البته اين رشته قبل از المپيك استارت تغييرات را زد. ابتدا با كنار گذاشتن رضا مهماندوست كه بسيار هم براي ايران افتخار آفرين بود نقدها را به سمت خود كشاند. فريبرز عسگري بجاي مهماندوست آمد و راهي المپيك شد اما ناكام ماندن يوسف كرمي‌بر چهره اين مربي هم تاثير گذاشت و كم كم بعد از المپيك از صحنه حذف شد و مرتضي كريمي‌بجاي او بار ديگر سكان هدايت را بدست گرفت، مربي كه حالا بايد بدون يوسف كرمي‌و محمد باقري معتمد راهي رقابت‌ها شود جالب آنكه رضا مهماندوست هم راهي تايوان شد تا اين تيم را آماده كند تا روزي با آنها روبروي ايران قرار گيرد و از کم‌لطفي‌هايي كه در حقش شده انتقام بگيرد.
مسئولان گرفتار انتخابات شده
خلاصه آنكه امروز كه مسئولان ورزش ما گرفتار معضلي هستند بنام انتخابات، وضع ورزش و المپيكي‌هاي ما خراب است. الان دكتر عباسي، رئيس وزارت ورزش و جوانان ذهنش مشغول انتخابات است، نخست انتخابات رياست جمهوري چراكه احتمال زيادي وجود دارد كه با دوره جديد رياست جمهوري رياست او هم بر ورزش پايان يابد، از طرف ديگر او براي انتخابات كميته ملي المپيك هم نگران است چراكه مي‌خواهد حداقل اين ارگان را براي خود حفظ كند. محمد علي آبادي رئيس كميته ملي المپيك هم براي دو انتخابات در دو جناح ثبت نام كرده است. ابتدا انتخابات كميته ملي المپيك كه ماه‌هاست براي به تعويق انداختن آن حرف و حديث‌هاي زيادي به پا كرده و مي‌خواهد كه همچنان بر روي صندلي آن بنشيند از طرف ديگر براي شوراي شهر هم نقشه دارد و مي‌خواهد كه در آن انتخابات هم حضور فعالي داشته باشد، تازه شانس آورديم كه از انتخابات رياست جمهوري منصرف شد و با اينكه به وزارت كشور رفت، اما ثبت نام نكرد!
و ما آدم‌هاي منتقد، وقت نشناس و ناسپاس!
بعد در چنين شرايطي و با اين مشغله‌هاي انتخاباتي كه مسئولان بلند مرتبه دارند آيا بايد به وضعيت المپيكي‌ها و قهرمانان و ورزش ايران دلخوش بود؟ آيا اصلا درست است كه با اين مشغله‌هايي كه آقايان دارند از آنها توقع رسيدگي داشت؟ واقعا كه به ما آدم‌هاي منتقد بايد گفت آدم‌هاي وقت نشناس و ناسپاس!!
الان هر كسي در هرجايي هركاري كه دوست دارد بكند
الان كه وقت رسيدگي به قهرمانان و المپيكي‌ها نيست! 3 سال و 6 ماه ديگر زماني است كه مسئولان بايد به ياد المپيكي‌ها بيفتند! بايد به اردوها بروند، بايد به رشته‌هاي مدال آور پول تزريق كنند، بايد آنها را از نظر روحي شارژ كنند، وعده‌هاي آنچناني براي مدال‌آوران بدهند! همه اين‌ها زمان دارد و زمان آنهم الان نيست، الان هر كسي در هرجايي هركاري كه دوست دارد بكند وقتش كه رسيد آقايان خواهند آمد و ورزش را تكان خواهند داد! پس الان نبايد از حال بد المپيكي‌ها چيزي گفت و توقعي داشت چراكه گوش شنوايي وجود ندارد. والسلام و نامه تمام.


منبع : 90

aluminum
29-08-2013, 17:32
البرز آنلاین: رییس انجمن داژبال (بازی وسطی) فدراسیون ورزش‌های همگانی از عدم اعزام تیم‌های بانوان و مردان کشورمان به مسابقات بین‌المللی انگلیس به دلیل عدم تخصیص بودجه خبر داد و خواستار ردیف بودجه اختصاصی برای انجمن های این فدراسیون شد.

به گزارش شبکه خبری تحلیلی حزب الله ، شرمین جباریان در پاسخ به سوالی درباره علت عدم اعزام تیم‌های ملی بانوان و مردان داژبال ایران به مسابقات بین‌المللی در کشور انگلیس که در حال برگزاری است، گفت: فدراسیون ورزش‌های همگانی گفت هزینه این سفر را باید بازیکنان تیم بپردازند و ما بودجه ای برای اعزام آنها به مسابقات بین‌المللی نداریم و به هیچ عنوان زیر بار پرداخت آن نرفتند در حالی که این بازیکنان که اکثرا از روستاهای دور افتاده هستند توان پرداخت هزینه ۱۰ میلیون تومانی را نداشتند و در نتیجه‌ نتوانستیم به این مسابقات برویم.

رییس انجمن داژبال فدراسیون ورزش‌های همگانی با انتقاد از تخصیص ندادن بودجه اختصاصی برای انجمن‌های زیر مجموعه فدراسیون، خاطر نشان کرد: متاسفانه به ما هیچ گونه بودجه ای اختصاص نمی‌یابد و کاملا به صورت خودگردان این ورزش را اداره می‌کنیم، در حالی که با مقداری توجه بیشتر می‌توان خیل علاقمندان به این ورزش را در استان‌های مختلف کشور به خوبی هدایت کرد و دست به استعدادیابی‌های بزرگ زد.

وی داژبال یا وسطی را از بازی‌های بسیار قدیمی متعلق به ایرانیان دانست و تصریح کرد: خواستگاه اصلی این ورزش در زمان‌های دور ایران بوده است، اما به دلیل ضعف مدیریت در وزارت ورزش و جوانان، آمریکایی‌ها این ورزش را به نام خود ثبت کرده‌اند و مانند هندی‌ها که کبدی را به نام خود زده‌اند‌ آنها نیز این ورزش را از ما ربوده‌اند.

داژبال یا بازی وسطی یکی از ورزش‌های سنتی ایرانیان از دیر باز در کشورمان رواج داشته است و در این بازی هر تیم دارای چهار بازیکن اصلی و دو بازیکن ذخیره است که در دو نیمه پنج دقیقه‌ای با یکدیگر پیکار می‌کنند و بازیکنان یک تیم در وسط قرار می‌گیرند که می‌بایست خود را از خطر برخورد توپ از طرف حریف دور کنند و همچنین می‌توانند با گرفتن توپ (گل) به وسیله دست‌ها اقدام به اخذ یک امتیاز نمایند.

eman619rv
08-09-2013, 02:47
[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]
شهر توکیو پایتخت ژاپن در دور نهایی رای‌گیری برای تعیین میزبان المپیک 2020 به عنوان میزبان این بازیها انتخاب شد.

توکیو در رقابت با شهر استانبول در دور نهایی رای‌گیری پیروز شد.
ساعتی قبل شهر مادرید از گردونه رای‌گیری حذف شده بود.
توکیو در حالی به عنوان میزبان رقابت های المپیک 2020 انتخاب شد که نگرانی‌هایی درباره پیامدهای فاجعه نیروگاه هسته‌ای فوکوشیما در سال 2011 همچنان وجود داشت.
در آخرین مرحله رای‌گیری برای انتخاب میزبان المپیک، توکیو با کسب 60 رای در مقابل 36 رای استانبول، به عنوان میزبان برگزیده شد.
به گزارش خبرگزاری فرانسه از بوئنوس آیرس، توکیو که پیشتر در سال 1964 میزبان این رقابت‌ها بوده است، در مراسم گذشته انتخاب میزبان المپیک از بخت بالایی برخوردار بود اما در نهای رقابت را به ریو دو ژانیرو واگذار کرد و این شهر به عنوان میزبان رقابت‌های المپیک 2016 انتخاب شد.
توکیو در سواحل اصلی ترین جزیره ژاپن در اقیانوس آرام واقع شده و آب و هوای‌ آن در تابستان(زمان برگزاری المپیک) گرم و مرطوب است.
این شهر تاکنون پنج بار برای میزبانی رقابت‌های المپیک در سالهای 1940، 1960، 1964، 2016 و 2020 نامزد شده است.

[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ] ([ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ])


بودجه در نظر گرفته شده برای رقابت‌های المپیک 2020، هشت میلیارد و 500 میلیون دلار به همراه سه میلیارد و 800 میلیون دلار برای احداث ورزشگاهها و دیگر تاسیسات مرتبط با المپیک است.
از 35 ورزشگاه و تاسیسات مرتبط با المپیک 20 مورد هنوز ساخته نشده و 9 مورد برای استفاده موقت هستند. همچنین یک ورزشگاه 80 هزار نفری با سقف متحرک با هزینه یک میلیارد و 300 میلیون دلار در این شهر احداث خواهد شد.

aluminum
08-09-2013, 11:04
اگر استانبول میشد برای ما که میخواستیم بازی ها را ببینیم از لحاظ زمانی بهتر بود.:n02:

pouyacapitan
10-09-2013, 16:12
اگه این حوادث سوریه و راهپیمایی ها تو استانبول و اون افتضاح دوپینگ ۱۰۰ ها دونده ترک نبود شاید استابول می شد.

nar nia
10-09-2013, 21:17
در یکصد و بیست و پنجمین نشست اعضای کمیته بین‌المللی المپیک، توماس باخ با بیشترین رأی ریاست این کمیته را بر عهده گرفت.

به گزارش خبرگزاری فارس، در یکصد و بیست و پنجمین نشست اعضای کمیته بین‌المللی المپیک که در بوینس آیرس در حال برگزاری است، در سومین مورد انتخاباتی امروز رئیس IOC انتخاب شد که توماس باخ آلمانی در رقابت با حریفانش با رأی بالاتر جایگزین ژاک روگ شد.


ژاک روگ 71 ساله پس از مدت 12 سال امروز صندلی ریاست این کمیته را به توماس باخ سپرد.


رقیبان توماس باخ در این انتخابات ریچارد کریون از پورتوریکو، سرگئی بوبکا از اوکراین، همچنین دنیس اوسوالد از سوئیس، سور میانگ از سنگاپور و چیگ کو وو از تایوان بودند.


ژاک روگ در آخرین اظهاراتش پیش از ترک آلمان برای سفر به بوینس آیرس اعلام کرده بود به جایی می‌رود که مدال طلای المپیک را در این کشور گرفته است.


توماس باخ نهمین رئیس کمیته بین‌المللی المپیک است.

منبع ([ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ])

mahpesar
02-11-2013, 23:32
مسئول دفتر ترکان گفت رییس جمهور قصد دارند دایی را برای وزارت ورزش و جوانان به مجلس معرفی کنند.


شهرخبر، در حالی که طی روزهای گذشته اسامی افراد زیادی برای به دست گرفتن سکان وزارت ورزش و جوانان مطرح است اما عصر امروز یکی از نزدیکان دایی خبر از ابراز تمایل رییس جمهور برای سپردن وزارت وزش و جوانان به دایی داد.
این خبر در حالی از سوی این فرد نزدیک به دایی که در دوران سرمربیگری او در تیم ملی هم کنار او قرار داشت بعنوان شد که افرادی چون دکتر دادکان ، شریعتمداری و اکبر ترکان برای تصدی این پست مطرح هستند در همین حال دوست قدیمی دایی در خصوص شرح این پیشنهاد گفت : « چند روز پیش از دفتر دکتر دادکان تماس گرفتند و شماره تلفن دایی را خواستند و زمانی که علت این امر را جویا شدم مسئول دفتر ترکان گفت رییس جمهور قصد دارند دایی را برای وزارت ورزش و جوانان به به مجلس معرفی کنند. برای همین می خواهیم از طریق مهندس ترکان نظر دایی را جویا شویم. این دوست قدیمی دایی که اکنون در یکی از باشگاه های تهرانی مشغول به کار است در پاسخ می‌گوید دایی این پیشنهاد را قبول نمی کند.
پس از این مکالمه دوست دایی با او تماس گرفته و موضوع را با او مطرح می‌‌کند که دایی با خنده می‌گوید:« من که دنبال وزیر شدن نیستم. کار من کنار زمین است.» پس از این اتفاق گویا با دایی تماس گرفته می‌شود و پیشنهاد رییس جمهور مطرح می‌شود که علی دایی ضمن تشکر از دکتر روحانی از قبول این پیشنهاد امتناع می‌کند. گفته می شود پس از این مکالمه گزینه هایی مانند دادکان شریعتمداری و ترکان روی میز روحانی قرار می‌گیرند.


منبع: شهرخبر

بانو . ./
02-11-2013, 23:49
بر اساس کدوم تجربه مدیریتی ؟!

فکر میکنم شایعه باشه

بانو . ./
03-11-2013, 18:51
خوب شایعه بود و وزیر جدید پیشنهادی به مجلس معرفی شد

اقای نصرااله سجادی که از قضا در دوره ای رییس فدراسیون هم بوده !

nar nia
03-12-2013, 18:42
[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]

بازی سنتی چوگان به نام جمهوری آذربایجان در هشتمین اجلاس میراث ناملموس یونسکو به ثبت رسید.


خبرنگار سرویس میراث فرهنگی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) تأیید این خبر را از برخی مسوولان گرفت. بر همین اساس اعلام شد که جمهوری آذربایجان پرونده‌ی این بازی را با نام «چوگان بازی سنتی با اسب در قره‌باغ» امروز (سه‌شنبه، 12 آذرماه) در فهرست یونسکو ثبت کرده است.

هشتمین اجلاس سالانه‌ی کمیته‌ی میراث ناملموس سازمان یونسکو با حضور حدود 600 نماینده از 95 کشور جهان روز گذشته در پایتخت جمهوری آذربایجان آغاز شد.

جمهوری آذربایجان امسال خواستار ثبت جهانی بازی «چوگان» به‌عنوان میراث جهانی ناملموس خود شد و شواهد موجود حاکی از بود که این کشور از پیگیری ثبت این بازی، اهداف تجزیه‌طلبانه و رؤیای موهوم آذربایجان بزرگ را در نظر دارد و در درخواست خود برای ثبت چوگان در فهرست میراث جهانی ناملموس، جمهوری آذربایجان را کشوری دانسته که از هزاران سال قبل رام‌ کردن اسب در آن رواج داشته که یکی از دلایل اصلی آن نیز تربیت اسب‌ها برای بازی چوگان بوده است!

گروه حاضرشده از ایران در اجلاس امسال یونسکو شامل یدالله پرمون - مدیر دفتر منطقه‌یی مطالعات پاسداری از میراث فرهنگی ناملموس در آسیای غربی و مرکزی - و مرتضی رضوانفر - معاون پژوهشی پژوهشگاه سازمان میراث فرهنگی - است.

پیش از این، مقامات ایرانی به‌شکل رسمی نسبت به پیشنهاد شدن پرونده‌ی بازی چوگان از طرف جمهوری آذربایجان برای ثبت جهانی اعتراض کرده و این بازی را جزو میراث مشترک چند کشور دانسته بودند که ثبت آن به نام یک کشور نادرست است؛ اما با این وجود، دبیرکل کمیسیون ملی یونسکو در تهران هفته‌ی پیش گفت: این‌که بخواهیم نسبت به ثبت بازی سنتی چوگان به نام کشور جمهوری آذربایجان اعتراض کنیم، در چارچوب کنوانسیون یونسکو، یک اشتباه است.

از سوی دیگر، در اجلاس امسال یونسکو پرونده‌ی «طب سنتی در ایران» توسط کشور ما ارائه شده است که در روزهای آینده بررسی می‌شود. البته با وجود مشکلاتی که برای تنها سهمیه‌ی ایران برای ثبت در این اجلاس، پیش آمد و براساس آن، گروه ارزیاب یونسکو حدود یک‌ماه پیش این پرونده را به‌دلیل نواقصی که داشت جزو پرونده‌های مرجوع‌شده قرار داد ایران هنوز امیدوار است در جریان برگزاری اجلاس یونسکو با دفاع خود بتواند این پرونده را جهانی کند.

منبع ([ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ] 9%86-%DA%86%D9%88%DA%AF%D8%A7%D9%86-%D8%B1%D8%A7-%D8%A8%D9%87-%D9%86%D8%A7%D9%85-%D8%AE%D9%88%D8%AF-%D8%AC%D9%87%D8%A7%D9%86%DB%8C)