PDA

نسخه کامل مشاهده نسخه کامل : Gone Home



Arrowtic
19-08-2013, 10:28
[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]

تاریخ انتشار : 15 اوت 2013
سبک : شبیه سازی ، ادونچر
سازنده و ناشر : The Fullbright Company
پلتفرم : Microsoft Windows ، Mac ، Linux

Gone Home یک بازی Indie است که توانسته توجه ها را به خود جلب کند و با متای 90 خود را نشان دهد . بازی در سال 1995 روی می دهد و در آن شما در روزی بارانی و پر از رعد و برق بعد از مدت ها از خارج به خانه تان بر می گردید ولی می بینید که هیچ کس در آن نیست . در نگاه اول با نامه ای از خواهرتان Sam روبرو میشوید که در آن به شما میگوید امیدوارست در آینده شما را ببیند و از شما درخواست میکند دنبال دلیل نبودنشان نگردید . حال این شمایید و خانه ای خالی و پر از راز .
در Gone Home هیچ خبری از صحنه های اکشن نیست و تنها چیزی که شما را پیش می برد داستان فوق العاده بازی است . تمام کردن بازی بسته به میزان گشت و گذار شما متغیر است و میتواند از 1 دقیقه(در بار دوم البته) باشد تا 3 ساعت یا بیشتر . در بازی این شما هستید که زندگی پدر خانواده ، مادر خانواده ، عموی خانواده و مهم تر از همه Sam رو توسط جست و جو در خانه میشناسید .
[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]

برخلاف فضای تاریک و هوای بارانی بیرون هیچ چیزی برای ترسیدن در بازی نیست اما با این وجود باز هم شما میترسید . نه از دیدن موجودی ترسناک یا غافل گیری توسط شخصی ، بلکه از پایان داستان . می ترسید که نکند حدس های شما درباره سرنوشت خانواده درست هستند .
بازی شما را از اولین لحظه تا آخرین لحظه مجذوب خود میکند که صدالبته صداگذاری فوق العاده آن از دلایل اصلی این موضوع هستند . در طول بازی با فهمیدن و حل راز هایی که در داستان وجود دارند شما صدای Sam را می شنوید که برای شما از حال و احوال خود میگوید . درون خانه تعداد زیادی نوار وجود دارند که میتوانید آن ها را در ضبط گذاشته و به آن ها گوش کنید . نوار هایی مانند نوار های مورد علاقه Sam که راک هستند و یا نوارهای پدر خانواده که کلاسیک هستند .
[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]

به ظاهر در طول بازی چیزی نیست که شما را هدایت کند اما وقتی به پایان آن می رسید می بینید که در طول بازی یک مسیر مشخصی را طی کرده اید و به ترتیب خاصی از قسمت های مختلف خانه دیدن کرده اید . می توان از بازی به عنوان رمانی یاد کرد که شما با دستان خودتان همانند شخصیت داستان قطعات مختلف پازل را کنار هم می گذارید و به پایان داستان می رسید .
در بازی مسائل زیادی برای کشف کردن هستند ، زندگی تک تک اعضا ، کتاب داستانی که Sam از کودکی می نوشته و یا زندگی و شغل مادر خانواده .
[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]

Sam نمونه یک نوجوان واقعیست ، دختری با مشکلاتی که همه نوجوانان با آن ها سر و کله میزنند . در طول گشت و گذارتان در خانه اگر دقت کنید چندین کتاب درباره روش صحبت و رفتار با نوجوانان پیدا میکنید که پدر و مادر خانواده برای اطمینان از درست بودن رفتارشان آن ها را خوانده اند و به ظاهر طبق آن عمل کرده اند ، اما موضوعی که خود شما به تدریج به آن پی می برید این است که این خانواده در مهم ترین مواقع به جای پیروی از کتاب ها روش های خودشان را پیش گرفته اند !
بازی شامل فقط 3 پازل است که هر سه شامل پیدا کردن رمز می شوند : رمز کمد Sam ، رمز اسناد و مدارک پدر خانواده و رمز صندوقی مرموز در زیرزمین . به غیر از این سه پازل شما دیگر کار خاصی نمی کنید و فقط در مسیر داستان پیش می روید و بسته به کیفیت و دقت این پیشروی شما در آخر داستان زندگی افراد را متوجه می شوید .

حرف آخر : Gone Home یک بازی با داستانی فوق العاده زیبا ، باورکردنی و در عین حال غیر قابل پیشبینی است که شما را در طول داستان با احساسات گوناگونی در رابطه با افراد مختلف داستان رو در رو می کند . صداگذاری باورنکردنی و Soundtrack های بسیار زیبای بازی به همراه داستان رمز آلود آن شما را به صورت کامل جذب خود می کند به طوری که تا مدتی بعد از اتمام بازی ، باز هم حس عجیبی در شما باقی می ماند .


نمرات بازی ([ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ])
جمع آوری اطلاعات و ترجمه از خودم

نکته : به دلیل جلوگیری از اسپویل شدن قسمت های مختلفی از بازی قسمت هایی که کوچکترین اسپویلی از داستان دارند در این پست نوشته نشدند !

Aria1997
20-08-2013, 12:11
یک بازی فوق العاده هرچی بگم کم گفتم!: دی
دیگه از نمرات بازی میشه فهمید چقدر خوبه مخصوصا اگه طرفدار اینجور بازیا باشین
گیم پلیش شبیه Amnesia و Eleusis میمونه دیدن و Examine کردن اشیا مثل چرخوندنشون note های روی دیوار
نشون دادن عکس های خوانوادگی و موزیک های اون زمان ( که من عاشقشونم : دی )
من عاشق صدای Sam شدم رفتم صداگذارش رو پیدا کردم یه ایمیل هم بهش زدم گفتم موفق باشی :دی
واقعا صداگذاریش عالی بود :n12:

Arrowtic
20-08-2013, 12:18
متن زیر رو اگه به شدت توی رمزا موندید فقط بخونید ! اگه میخواید خودتون رمزا رو به دست بیارید بازش نکنید چون راه حل تنها پازل های بازیو نوشتم .
برای به دست اوردن رمز کمد Sam : طبقه بالا رو که خوب بگردید یه برگه پیدا میکنید توش آدرس یه مسیر مخفی هستش .(اگه اشتباه نکنم ته جالباسی اتاق پدر و مادر) . دقیقا ته دیوار یه راه مخفی هستش که فقط صاحب اولیه خونه(عموتون) میدونستش . اونو که برید توش یه کم برید جلو رو دیوار یه نقشه دیگه هست که خواهرتون و دوستش کشیدنش و 3 جای مخفی تو دیوارا رو کشیده .(این دو تا با این فکر که خونه روح داره کل خونه رو گشتن و این جاها رو پیدا کردن) . هر سه جا رو چک کنید ، دو تاشون حاوی رمز کمد Sam هستن . کمد رو که باز کنید کلید زیرزمین همونجاست .
اسناد پدر : توی کتابخونه ی پدرتون یه پوشه هست که یه عدد رو یه طرفش نوشتن . همون عدده رمزه .
اسناد عموتون توی زیرزمین : رمزش 1963 هست . من خودم از اونجایی که توی بازی همش اشاره هایی به این عدد هست به این موضوع رسیدم . کتاب پدرتون درباره سال 1963 هست ، عموتون داروخونش رو سال 1963 فروخته ، روی دیوار زیرزمین عموتون قد پدرتونو علامت میزده آخرین علامت واسه سال 1963 هست .البته رو دیوار کنار صندوق هم نوشته 1963 که من بعد باز کردنش اونو دیدم !

اون چند ثانیه آخر که زیرشیروونی رو باز کردم و از پله هاش بالا رفتم خیلی استرس گرفته بودم ! هر لحظه میگفتم الآنه که جسد Sam رو ببینم با توجه به اون آخرین Journal که توش میگفت میخوام برم زیرشیروونی و فقط بخوابم و اون حال و هوا و تون صداش !
بازی خیلی به آدم استرس و گاهی ترس وارد میکرد ، اون پیام صوتی تلفن که همش گریه بود و میگفت Sam ، فضای Basement و صدای بارون که مثل صدای پا بود ! حمام "خون" ! گیاهی که از یه زاویه سایش عین آدم بود ! لحظه ای که صلیب رو برداشتم و چراغ پشت سرم ترکید ! همه این ها + صدای رعد و برق که هرزگاهی میومد !
ولی خیلی خوشحال شدم که داستان نسبتا خوب تموم شد و حداقل فهمیدیم که Sam فقط فرار کرده : دی

Gregar
21-08-2013, 13:41
این بازی دیگه کجا بوده ؟ لینک دانلودی چیزی ندیدم ازش .

Arrowtic
21-08-2013, 14:25
6 روزه که منتشر شده و چون Indie هست با وجود نمرات درخشانش به چشم نیومده .(یه خصوص توی ایران به خاطر این که خوب هم بازی زبان قوی نیاز داره برای درک داستان و هم سبکش متفاوته با دیگر بازی ها)
اینم لینک دانلود با حجم 500 مگ :
[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]
اینو آریا تست کرده سالمه .

Shadow-Man
22-08-2013, 00:14
داستان عاشقانه قشنگی بود. واقعا تاثیر گذار بود.
ولی برای من که ناراحت کننده بود.

داستان این عموه رو من درست نفهمیدن چی بود. این نامه ایکه تو گاوصندوقش بود رو نتونستم بخونم. اخه این چه دستخطیه؟ کسی متنش رو داره؟

bigarash
22-08-2013, 03:02
با این تعاریفی که شد دارم دانلودش میکنم!

Arrowtic
22-08-2013, 08:09
داستان عاشقانه قشنگی بود. واقعا تاثیر گذار بود.
ولی برای من که ناراحت کننده بود.

داستان این عموه رو من درست نفهمیدن چی بود. این نامه ایکه تو گاوصندوقش بود رو نتونستم بخونم. اخه این چه دستخطیه؟ کسی متنش رو داره؟

دوستانی که با دست خط مشکل دارن ، توی Option بازی در قسمت Language اگه Overlay Text رو بزنید همه ی متن ها رو وقتی وا کنید به صورت فونت عادی نشون میده رو صفحه(و یه دکمه Text داره اگه اونو بزنید حالت عادیش رو نشون میده)
جریان عموئه یکی از زیباترین قسمت های بازی بود و فهمیدنش بسته به پلیر بود .
عموئه همون طور که میدونید سال 1963 داروخونشو میفروشه و همه چیو به اسم بابائه میکنه . از طرفی بابائه از وقتی اومدن تو خونه اخلاقش بد شده(تو نامه های مادره اینو نوشته) . توی گاوصندوق میبینید عموئه به مادر بابائه یه نامه زده و طلب آمرزش به خاطر کار بسیار فجیعش کرده . اگه دقت هم بکنید میبینید جایی که قد بابائه رو علامت میزده(تو پست اول عکسش هست) آخرین قد واسه سال 1963 هست . کتاب بابائه درباره سال 1963 هست که جان اف کندی به قتل رسید ، در اون یه مردی میخواد برگرده به گذشته و جلوی یه اتفاق فجیع رو بگیره . در جلد دومش میخواد برگرده گذشته و خودش رو هم نجات بده !
همه ی این ها رو بذارید کنار هم به اینت نتیجه می رسید که عموئه کار فجیعش هر چی بوده مربوط به پدره بوده و به احتمال بسیار زیاد از پدره سو استفاده جنـــسی کرده در سال 1963 . دلیل این که همه مردم از این خونه بدشون میاد هم همینه و عموئه به خاطر عذاب وجدان تمام اون سال ها رو تنها توی خونه زندگی میکنه و منتظر مرگ میمونه .

pcsoft
23-08-2013, 11:11
سلام. من همه کارا رو کردم فقط مونده اون جایی که دورش چراغای قرمز هست. اونو چطوری باید باز کنم؟

kkain-blood
23-08-2013, 11:22
من که خیلی لذت بردم واقعا خوب بود البته تنها مشکلش برای من دستخط بعضی نامه ها بود که اصلا قابل خوندن نبود ...

Arrowtic
23-08-2013, 11:24
سلام. من همه کدها رو زدم. چطوری باید بازی رو پیش برد؟ اصلا Progress مشخصی نداره:n03: کی بازی تموم میشه؟

شما در روند داستان پیش بری خودش تموم میشه !(وقتی بازی رو تموم کنید لیست Credits میاد و اینطور نیست که معلوم نشه کی بازی تموم شده)
یعنی داستان بدون این که متوجه بشید خودش شما رو پیش می بره ، یعنی شما اول طبقه بالا و پایین سمت چپ رو می گردید ، کلید Basement رو در کمد خواهرتون پیدا می کنید و میرید زیرزمین . در اون جا که ادامه بدید مسیرو به پایین سمت راست که درش قفل بود می رسید ، و به گلخونه که تو اونجا نقشه آخرین محل مخفی خونه هست . این محل کنار پله ها هستش . می رید اونجا و یکی مونده به آخرین Journal رو میشنوید که Sam توش میگه میخوام برم Attic (زیرشیروونی) و فقط اونجا بخوابم . بعدش باید برید توی زیر شیروونی که پیدا کردنش یه کم واسه من طول کشید ، همون قسمتی از طبقه بالا که ته دیوار نور قرمز هست اگه به سقف نگاه کنید میبینید میتونید پله هاشو بیارید پایین و برید توی زیرشیروونی . (در آخر زیرشیروونی یه کتاب میبینید که توش آخرین Journal هست و وقتی بازش کنید و بهش گوش بدید بازی تموم میشه و Credits میان) .

kkain-blood
23-08-2013, 11:27
ولی دو تا سوال :

1- اون کلید رو که همون اول بازی زیر اردک پیدا میکنیم مال کجاست؟
2-اون صلیب رو که دوستان گفتن من پسدا نکردم کجاست؟

pcsoft
23-08-2013, 11:37
لطفا راهنمایی کنین:
خب من اون قسمت زیر شیرونی که قفل هست. چطور باید بازش کنم؟


پ.ن: حل شد.
بازی بدی نبود ولی من که نفهمیدم بقیه اعضای خانواده کجان چی شدن همش درباره Sam بود

Arrowtic
23-08-2013, 11:44
ولی دو تا سوال :

1- اون کلید رو که همون اول بازی زیر اردک پیدا میکنیم مال کجاست؟
2-اون صلیب رو که دوستان گفتن من پسدا نکردم کجاست؟

1 . در خونه !
2 . اگه درست یادم باشه نزدیکی اتاق پدر و مادر بود توی طبقه بالا . مطمئن نیستم ولی .
در مورد دستخط ها که گفته بودید توی همون صفحه اول گفتم راه حلشون چیه و چه جوری میشه فونتشونو عادی کرد .

kkain-blood
23-08-2013, 11:50
1 . در خونه !
2 . اگه درست یادم باشه نزدیکی اتاق پدر و مادر بود توی طبقه بالا . مطمئن نیستم ولی .
در مورد دستخط ها که گفته بودید توی همون صفحه اول گفتم راه حلشون چیه و چه جوری میشه فونتشونو عادی کرد .

ممنون دوست من

Arrowtic
23-08-2013, 17:02
بازی بدی نبود ولی من که نفهمیدم بقیه اعضای خانواده کجان چی شدن همش درباره Sam بود

همه ی این مسائل اگه دقیق بگردید و توجه کنید مشخص میشن .
پدر و مادر پیش مشاور ازدواج بودن(البته به Sam میگن رفتن برای مراسم سالگرد ازدواج) . چون که از وقتی اومدن تو این خونه رابطشون با هم بد شده ، پدر خانواده بی اعصاب شده و مادره مشکوکه که داره خیانت میکنه . دلیل بی اعصابی پدر خانواده رو تو پستای قبلیم گفتم که مربوط به عمو اسکار هست .
طریقه فهمیدن این جریان پدر و مادر اون تقویم توی آشپزخونه و کتاب توی گلخونست + نامه ی دوست مادره به مادره توی اتاق غذاخوری . جریان پدر و عمو اسکار رو هم با روش فهمیدنش قبلا گفتم تو تاپیک .

Malware
24-08-2013, 15:51
دوستان لینک دانلودش رو اینجا گزاشتم:

برای مشاهده محتوا ، لطفا وارد شوید یا ثبت نام کنید

yuseph
31-08-2013, 14:37
لینک دانلود مشکل داره مثل اینکه!:دی

Amir rza
31-08-2013, 14:43
اینجا دانلود کن:
[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ] ha.com/1392/06/دانلود-بازی-معمایی-gone-home-برای-pc/
فاصله رو بردار...

ye adam
03-09-2013, 00:01
بازیو چند روزی میشه دان کردم...ولی اولش رعد و برقرو زد فازم عوض شد :|

ذهنم رفت سمت بازی slender تا همون اول که کلیدو پیدا میکنی و میری تو خونه دیگه گرخیدم برم :|

ولی مثل اینکه ترسناک نیست :دی

Arrowtic
03-09-2013, 06:23
بازیو چند روزی میشه دان کردم...ولی اولش رعد و برقرو زد فازم عوض شد :|

ذهنم رفت سمت بازی slender تا همون اول که کلیدو پیدا میکنی و میری تو خونه دیگه گرخیدم برم :|

ولی مثل اینکه ترسناک نیست :دی

فضاش ترسناکه ولی بازی چیزی برای ترسیدن نداره به جز همون حدس هایی که آدم هی در طول داستان میزنه که نکنه اتفاق بدی برای خانواده افتاده باشه .
توی زیرزمین که برید صدای بارون عین صدای پائه ، من به شخصه داشتم سکته میزدم و فکر میکردم یکی طبقه بالاست ! 5 دقیقه طول کشید تا بفهمم بارونه !

ye adam
03-09-2013, 11:50
فضاش ترسناکه ولی بازی چیزی برای ترسیدن نداره به جز همون حدس هایی که آدم هی در طول داستان میزنه که نکنه اتفاق بدی برای خانواده افتاده باشه .
توی زیرزمین که برید صدای بارون عین صدای پائه ، من به شخصه داشتم سکته میزدم و فکر میکردم یکی طبقه بالاست ! 5 دقیقه طول کشید تا بفهمم بارونه !

تو اون 5 دقیقه قیافت دیدنیه :n08:

vahidgame
04-09-2013, 20:54
بازی خیلی خوبی و خلاقانه ای بودش
این مدل بازی ها کلا داستان محورن و اگه کسی براش داستان مهم نباشه اصلا از این بازی ها لذت نمی بره
سبک بازی هم جالبه که دیدم توی ویکی Visual Novel هست که جزو همون ادونچر قرار می گیره
کلا فکر کنم بیشتر امتیازهای بالای بازی به خاطر همین داستان عالی بازیه و ریزه کاری هایی که در اون وجود داره و گیمر با کنجکاوی و هوش خودش می تونه اونا رو پیدا کنه

ولی دیگه امتیاز بعضی از سایت ها یکمی عجیبه به خصوص گیم اسپات
کلا گیم اسپات توی یه سال شاید به یکی دو تا بازی هم 9.5 نده و حتی کل تاریخش هم نگاه کنید به تعداد بازی زیادی 9.5 یا بالاتر نداده و الان این بازی می تونه از این لحاظ توی اون رده های اول قرار بگیره! :دی

your_star
28-09-2013, 21:25
بازی خیلی قشنگ بود.
و البته پایان خیلی دلگیری داشت برام.

این اشارات احضار روح چی بود تو بازی؟فقط بحث القا ترس بود؟

bigarash
01-10-2013, 00:12
من پریشب این بازی رو تموم کرد، خیلی خوب بود، نه نه ببخشید فوق العاده بود!

3RiaLbaZ
30-12-2013, 03:54
یه هفته طول کشید بازی رو تموم کردم :)) اگه زودتر این تاپیک رو میدیدم نیم ساعته تموم بود :|
داستانش بد نبود
حوصله نداشتم نامه ها و متن ها که پیدا می کردم رو کامل بخونم ، خیلی هاشم که اصلا خوانا نبود نخوندم :| نمی دونستم میشه فونت ها رو تغییر داد :( ولی صدای سم خیلی شمرده و قابل فهم بود
اگه بازی این قدر واسه من طول نمی کشید احتمالا ازش بیشتر لذت می بردم ولی یه ذره ادیت شدم مخصوصا واسه کلید اتیک و رمز گاوصندوق زیرزمین هر چند فکر نکنم گاوصندوق زیرزمین اصلا تاثیری تو پیشرفت بازی داشت فقط یه سری مسائل رو فکر کنم روشن می کرد ، یادم نمیاد اصلا توش چی بود :))))

Arrowtic
01-01-2014, 16:54
بازی خیلی قشنگ بود.
و البته پایان خیلی دلگیری داشت برام.

این اشارات احضار روح چی بود تو بازی؟فقط بحث القا ترس بود؟
القای ترس که نه ، اونا جوگیر بازیای دختر کوچیکه خانواده بودن : دی

یه هفته طول کشید بازی رو تموم کردم :)) اگه زودتر این تاپیک رو میدیدم نیم ساعته تموم بود :|
داستانش بد نبود
حوصله نداشتم نامه ها و متن ها که پیدا می کردم رو کامل بخونم ، خیلی هاشم که اصلا خوانا نبود نخوندم :| نمی دونستم میشه فونت ها رو تغییر داد :( ولی صدای سم خیلی شمرده و قابل فهم بود
اگه بازی این قدر واسه من طول نمی کشید احتمالا ازش بیشتر لذت می بردم ولی یه ذره ادیت شدم مخصوصا واسه کلید اتیک و رمز گاوصندوق زیرزمین هر چند فکر نکنم گاوصندوق زیرزمین اصلا تاثیری تو پیشرفت بازی داشت فقط یه سری مسائل رو فکر کنم روشن می کرد ، یادم نمیاد اصلا توش چی بود :))))

اگه همه متن ها رو نخونید و اون صندوق ها رو هم وا نکنید خیلی مطالبو از دست می دید . روند اصلی داستان فقط جریانات سم رو میگه و حرفی خاصی از پدر و مادر خانواده ، دوست دوران کودکی سم و عموی پدر خانواده(ساکن قبلی خونه) نمیزنه و جزیانات اینا رو از همون نوشته ها متوجه میشید .

m.beh
06-08-2015, 21:54
من این بازیو چند ساعته تموم کردم اومدم نظرمو بدم
چون حوصله استفاده از اسپویلر ندارم یه جوری می گم سپویل نشه اما اگر خیلی حساسید به نظرم ادامه ندید خوندنو
خوب اول اینکه بازی مستقل بود پس توقعمو یه دره اوردم پایین و اگر نه که اصلا قابل بحث نبود خیلی
کلا از بازی خیلی خوشم نیومد و به نظرم اینکه بهش یه مقدار توجه شده به خاطر موضوعی بوده که داشته یعنی موضوعش به طور کلی الان این موضوع کلی این داستان رو بورسه و هر اثر هنری ای بسازند با این موضوعات مطمئنا بهشون توجه می شه مثل اینکه یه مدت بود که هر مقاله ی کاری چیزی توش اسم نانو بود رو بورس بود برای کارا علمی الانم تو شاید بشه گفت دهه اخیر هر کاری با موضوع همین بازی باشه بهش توجه می شه یه جورایی تبلیغ و عادی سازیه
دوم اینکه ایده بازی جالب بود ابنکه تو یه خونه ای بگردیم و چیز می ز کشف کنیم اما به نظرم فقط ایده جالب بود خوب اجرا نشده بود می تونست خیلی بهتر اجرا بشه شبیه یه دمو از کاری که می شه کرد بود
درسته که به خیلی چیزا می شد دست بزنی ولی نهایتا چیزی گیرت نمیومد. جنس اجناس مختلف فرق نداشت مثلا لیوان شیشه ای با کتاب فرقی نداشت می نداختیشون زمین لیوان نمی شکست توجه به جنس اجناس می تونست بازی رو طبیعی تر کنه. یعنی بیشتر برای من این رو نشون مس داد که یه خونه ای که یکی طراحی کرده مثلا با تریدی مکس رو توش بچرخم و یه نگاهی به طراحی طرف بکنم به جای اینکه حس بازی و زندگی رو بده.
با اینکه منو هدایت می کرد که اول از اینجا دیدن کن بعدا از اونجا زیاد حال نکردم بشتر دوست داشتم که معلوم نباشه چی به چیه و تکه های مختلف از اول و آخر و وسط کشف شه خودم بچسبونمشون به هماینجوری بازی منطقی تر هم می شد.
داستانم که گفتم زیاد خوب نبود تکراری بود من از وسط قضیه فهمیدم از چه قراره کلی فیلم ها و سریال ها همین دقیقا همین موضوع و همین جوری دنبال کردند می تونست خیلی موضوع جداب تری داشته باشه.می تونست معما های بهتری داشته باشه. همونطور که گفتم اگر به ترتیب داستان روایت نمی شد همون می تونست معما ساز باشه. البته از انکه داستان داییه جزو اصلی ماجرا نبود و اختیاری خوشم اومد می تونست بیشتر از این حالت استفاده کنه. یه ذره هم احساس کردم تو خود روایت داستان هم مشکلاتی هست اما خوب اونو خیلی از بازی ساز های بزرگ هم ممکنه داشته باشند بالاخره آدمه دیگ جایز الخطا
ایکه می گم می تونست خیلی بهتر از این حتی با همین داستان درست بشه خرج زیادیم نداشت مثلا اینکه تو هر اتاقی که یک عدد ضبط بود حتما یک نوار هم بود در صورتی که لزومی نداشت اینطور باشه می تونست برخی جاها نوار باشه برخی جاها ضبط و تنها وسیله ای که می تونستی باهاش کاری بکنی فط همین بود در صورتی که می شد با خرج کم خیلی چیزای دیگه بهش اضافه کرد. من به عنوان یک بازی ازش راضی نیستم اما به عنون یک دمو که نشون بده بازی های آینده می تونند چی بشند بد نبود