PDA

نسخه کامل مشاهده نسخه کامل : ماي‌اسپيس برترين برند و ياهو پرترافيك‌ترين سايت اينترنت جهان در ماه گذشته‌ي ميلادي



hesam
14-08-2006, 13:59
در ميان ‌١٠ برند برتر اينترنت جهان، سايت My space در ماه جولاي با ‌٣/١٨ درصد رشد بيننده، داراي بيشترين رشد كاربران اينترنتي بوده است.

به گزارش بخش خبر شبكه فن آوري اطلاعات ايران، از ایسنا، شمار كاربران اين سايت از ‌٢/١٦ ميليون نفر در جولاي ‌٢٠٠٥، به ‌٤٦ ميليون نفر در جولاي ‌٢٠٠٦ رسيد.

ياهو نيز با رشد هشت درصدي شمار مخاطبان خود را از ‌٥/٩٨ ميليون در جولاي ‌٢٠٠٥، به ‌١٠٦ ميليون نفر در جولاي ‌٢٠٠٦ رساند و به عنوان پرترافيك‌ترين برند اينترنتي جهان شناخته شد.

همچنين گوگل كه در جولاي سال گذشته، ‌٧٦ ميليون بازديدكننده داشت، با رشد ‌٢٣ درصدي شمار مخاطبانش را به ‌٩٤ ميليون افزايش داد.

در ادامه‌ي گزارش شركت تحقيقاتي نيلسن نت ريتينگ آمده است: تعداد كاربران سايت مايكروسافت از ‌٩٢ ميليون در جولاي ‌٢٠٠٥، به ‌٨٨ ميليون در جولاي ‌٢٠٠٦ رسيد تا اين سايت با رشد منفي پنج درصدي، تنها برند حاضر در ميان فهرست ‌١٠ برند اينترنت باشد كه از رشد منفي برخوردار بوده است.

فهرست ‌١٠ برند برتر اينترنت جهان در جولاي ‌٢٠٠٦ به ترتيب زير است:

‌١- My space

‌٢_ Google

‌٣- eBay

‌٤- map Quest

‌٥- Yahoo

‌٦- MSN/Live

‌٧- Amazon

‌٨- Real

‌٩- AOL

‌١٠- Microsoft

اين در حالي است كه وب‌سايت مايكروسافت با در اختيار داشتن ‌١١٥ ميليون مخاطب در ماه ژوئن ‌٢٠٠٦، به‌عنوان پرترافيك‌ترين وب‌سايت جهان شناخته شد؛ به طور متوسط هر كاربر زمان يك ساعت و ‌٥٩ دقيقه را صرف استفاده از مطالب اين سايت كرده است.

پس از اين نيز سايت ياهو با ‌١٠٦ ميليون كاربر و زمان متوسط سه ساعت و ‌١٩ دقيقه براي هر كاربر در رده‌ي دوم اين فهرست قرار گرفت.

مخاطبان سايت تايم وارنر در ژوئن گذشته، ‌١٠٤ ميليون نفر بودند كه البته كاربران اين سايت نسبت به كاربران ديگر سايت‌ها زمان بيشتري را در اين سايت سپري كردند و به طور متوسط هر كاربر چهار ساعت و ‌٣٨ دقيقه از اين سايت استفاده كرده است.

همچنين تعداد كاربران گوگل نيز ‌٩٧ ميليون نفر اعلام شد كه متوسط زمان براي هر فرد نيز ‌٥٤ دقيقه بوده است.

در اين فهرست سايت‌هاي eBay و NewsCorp.online و Inter Active Corp و Amazon و Walt Disney و Real به ترتيب در رده‌هاي پنجم تا دهم قرار گرفتند.