مشاهده نسخه کامل
: سریال ستاره حیات
پخش این سریال از روز یکشنبه 20 مرداد، از شبکه سوم سیما شروع شده و هر شب بجز پنجشنبه ها و جمعه ها ساعت 21 پخش میشه :n01:.
[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]
فصل اول این سریال ۱۵ قسمت ۴۵ دقیقه ای هستش و تلاش دست اندركاران يك پايگاه اورژانس تهران رو نشون میده. اين پايگاه تو یه زمین اجاره ایه و صاحب زمین میخاد اونو پس بگیره اما با تلاش رئيس پايگاه در نهايت قضیه ختم به خیر میشه. در اين مجموعه تو هر قسمت يك ماموريت اورژانسي مهم از قبيل سقوط از كوه ،آتش سوزي ،سكته هاي قلبي و مغزي ،تصادفات و ... هم به تصوير كشيده ميشه و هركدوم از نيروهاي اورژانس هم درگيريها و قصه هاي خودشونو دارن.
[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]
حسين محجوب ([ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]) نقش سليمان ميلاني رئيس پايگاه ، نيما رئيسي وكامران تفتي در نقش هاي رضا وسينا دو امدادگر پايگاه هستن. الباقی بازیگرا به قرار زیره:
ثريا قاسمي ، بهزاد فراهاني ، فرخ نعمتي ، فريبا متخصص ، نسيم ادبي ، هما ارشاد ، سوگل طهماسبي ، فرهاد بشارتي ، فرزاد حاتميان ، مليحه روشن ، محسن افشار ، حسين خاني بيگ ، صفا آقاجاني ، كياوش شالچيان ، مهدي باطبي ، بازيگر خردسال مليكا محجوب
[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]
[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]
[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]
[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]
[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]
جواد ارشاد کارگردان سریال
[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]
جواد ارشاد کارگردان سریال
[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]
[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]
[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]
[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]
[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]
[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]
مليكا محجوب نقش بازيگر خردسال اين مجموعه رو به عهده داره. ايشون نوه آقاي حسين محجوب هستند. در ادامه چندتا عکس از پشت صحنه این سریال رو براتون گذاشتم که ملیکا محجوب در اون حضور داره :n06:.
[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]
آقای ارشاد کارگردان، ملیکا محجوب و نسیم ادبی
[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]
ملیکا محجوب و نسیم ادبی
[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]
ملیکا محجوب و آقای اکبر شهبازی تصویربردار
[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]
ملیکا محجوب و آقای اکبر شهبازی تصویربردار
تو خونه سلیمان میلانی (حسین محجوب) یه عکس از خانواده روی میز هست. یه دونه کیفیت خوبشو براتون گذاشتم. :n06:
[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]
هما ارشاد، حسین محجوب، فریبا متخصص و مهدی نوری
اینم یه عکس دیگه از مراسم نامزدی:
[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]
مهدی نوری، نیما رئیسی و حسین محجوب
تا حالا سه قسمت از این سریال پخش شده. امیدوارم دوستان با نظراتشون بیان و این وبلاگ رو پر بار کنن. منم بزودی با خبرها و البته عکسهای جدید برمیگردم. فعلا... :n01:
راستش این عکس رو باید زودتر از اینا میذاشتم اما خب هنوز دیر نشده :n02:
یه عکسِ تقریباً دسته جمعی از بر و بچه های مجموعه ی ستاره ی حیات. البته جای آقایان فرهاد بشارتی، فرزاد حاتمیان و بهزاد فراهانی خالیه :n06:.
[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]
[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]
حسین محجوب و ملیکا محجوب
[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]
حسین محجوب، فریبا متخصص، مهدی نوری و هما ارشاد
[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]
حسین محجوب، فریبا متخصص، مهدی نوری و هما ارشاد
[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]
حسین محجوب، ملیکا محجوب به همراه جواد ارشاد کارگردان مجموعه
سريال «ستاره حيات» به كارگرداني جواد ارشاد از جمله سريالهاي جديد شبكه سه سيماست كه با هدف آشنايي بيشتر مخاطب با اورژانس و فوريتهاي پزشكي ساخته شده است. اين مجموعه تلويزيوني كه به گفته سازندگان آن اولين سريال اكشن پزشكي در كشور است، قرار است در كنار آشنايي مخاطب با اهداف و تمهيدات مركز اورژانس كشور، يك مجموعه درام داستاني را با جمع كثيري از هنرمندان سينما و تلويزيون كشور به تصوير درآورد.
مجموعه 15 قسمتي ستاره حيات، به تهيه كنندگي فريبا بانك توكلي توليد ميشود و در آن بازيگراني چون حسين محجوب، ثريا قاسمي، كامران تفتي، بهزاد فراهاني، نيما رئيسي، فريبا متخصص، محمد عمراني، فرخ نعمتي، صفا آقاجاني، سوگل طهماسبي، هما ارشاد، الهام جعفرنژاد و تعدادي ديگر از هنرمندان سينما و تلويزيون ايفاي نقش ميكنند.
فريبا بانك توكلي تهیه کننده این سریال درباره سابقه فعاليت خود در تلويزيون ميگويد:
چند سالي بود با وزارت بهداشت همكاري داشتم و پيش از اين هم مجموعه انيميشن اورژانسيها را با همكاري اين نهاد تهيه كرده بودم. به پيشنهاد اين وزارتخانه و به منظور آشنايي بيشتر مردم با فعاليتهاي اورژانس كشور تصميم گرفتيم مجموعهاي را با اين هدف بسازيم. حدود يك سالي طول كشيد تا فيلمنامه كار تصويب شد. ستاره حيات در كل كار سختي بود، چرا كه بايد دقت زيادي در آن اعمال ميشد تا براي مخاطب جذاب باشد و تنها به مسائل پزشكي و اورژانسي در آن اشاره نشود. از طرفي پايه فيلمنامه بر مبناي مشكلاتي بود كه در تصادفهاي رانندگي و جادهاي براي مردم پيش ميآيد و ما بايد تمام تلاش خود را ميكرديم تا خشونت و جرايم در اين كار نقش قالب و پررنگي نداشته باشد. قصه ستاره حيات در قالب درام در يك پايگاه مركزي اورژانس طراحي شده كه با اعزام نيروهاي تكنيسين و آمبولانسهاي اعزامي به محل حوادث، علاوه بر آموزش مسائل پزشكي داستانهايي را هم از كاراكترهاي اين قصه به مخاطب عرضه ميكند.
به گفته تهيه كننده اين مجموعه، سريال در دو خط داستاني مجزا و در عين حال موازي، قصه هايي از زندگي اهالي اين پايگاه را روايت ميكند. اين داستان درباره زندگي مسئول اين پايگاه به نام سليمان ميلاني (حسين محجوب) است كه در كنار آشنايي بيننده با مسير زندگي اين شخص، داستان زندگي دو تكنيسين جوان با نامهاي سينا (كامران تفتي) و رضا (نيما رئيسي) را نيز بازگو ميكند. از طرفي در هر قسمت از اين مجموعه، شاهد دو ماموريت اورژانسي هم هستيم.
خانم توكلي درباره اين موضوع كه معمولا روال بر اين است كه در كارهاي مشاركتي، داستان و خط قصه اصلي در حاشيه است و پيام رساني در اين كارها معمولا حالت اغراق شده و تصنعي به خود ميگيرد، در پاسخ ميگويد: ما هم براساس حساسيتهاي بجا در اين مورد، از همان ابتدا اين صحبتها را كرديم و به صرف اعتمادي كه اين مركز به ما داشت، تصميم گرفتيم قصه به هيچعنوان حالت پيامرساني مستقيم به مخاطب نداشته باشد و فكر ميكنم تا حد زيادي توانسته ايم در اين زمينه موفق عمل كنيم و تا امروز، تلفيق مناسبي از ملودرام و قصههاي اورژانسي در متن داستان ايجاد كرده ايم. ما حدود يك سال براي طراحي قصه زمان گذاشتيم و خيلي جاها پاي صحبتهاي ماموران اورژانس نشستيم. قصه ستاره حيات، ماحصل خاطرات بازگو شده تكنيسينهاي اورژانس است. 15 قسمت اوليه اين مجموعه با نگاه به ماموريتهايي شكل گرفته است كه در آن، پزشكان براي درمان بيماران و سانحهديدگان، ماموريتهايي با بالگرد، آمبولانس و موتور آمبولانس انجام ميدهند. سري اول اين مجموعه در حقيقت ماموريتهاي زميني و هوايي را به تصوير ميكشد و قرار است در ساخت سري دوم اين مجموعه صرفا روي ماموريتهاي هوايي متمركز باشيم.
جواد ارشاد كه پيش از اين مجموعه هايي چون «دو پنجره» و «فسيل زنده» را براي تلويزيون كارگرداني كرده است، در خصوص اين كار ميگويد:
خيلي از ما به لحاظ نوع كار مجبور هستيم انتخاب و سليقه را كنار بگذاريم و گاهي كاري را جلوي دوربين ببريم. به نظر من مهارت يك سريالساز خوب، عينيت بخشيدن به خواسته ها و ذهنيت پردازيهاي يك نويسنده است و خيلي فرقي نميكند اثري كه قرار است به مرحله ساخت برسد، نوشته خود كارگردان باشد يا نه. مهم اين است كه ما به درستي بتوانيم يك اثر مكتوب را براساس هدفي كه قرار است به آن پرداخته شود، به مرحله تصويربرداري برسانيم.
وي در ادامه ميگويد: پيشنهاد ساخت مجموعه ستاره حيات به لحاظ ماهيتي كه شغل اين دسته از افراد دارد، براي من وسوسهانگيز بود. از آنجا كه زندگي اين دسته از افراد و نوع خدمتي كه آنها به جامعه دارند براي نخستين بار بود كه به تصوير كشيده ميشد، فكر كردم ميتواند اتفاقي خوب باشد. علاوه بر اين كه من از آن دسته كارگردانهايي هستم كه دوست دارم هميشه وجه آموزش در كارهايم صورت غالب داشته باشد و معتقدم يك كار خوب بايد در بستر و بطن خودش موجب تعالي شود. حال اين تعالي ميتواند در وجوه مختلف خود اثر نمود داشته باشد. با اين ديدگاه، هميشه ساختههايم را با اين هدف جلوي دوربين ميبرم كه در انتها بتوانم بخشي از دانش مخاطب خود را افزايش دهم و كارم بتواند در لابهلاي خط داستاني و با مهارتي خاص، سبب دانشافزايي شود.
وي درباره فضاي داستاني ستاره حيات ميگويد: خيليها ميگفتند داستان كلي اين مجموعه يادآور حال و هواي مجموعه خارجي «پرستاران» است كه البته خود من اين ادعا را قبول ندارم، چون سريال پرستاران كه از شبكه يك سيما روي آنتن ميرفت، بيشتر به اورژانس بيمارستاني ميپرداخت، اما ستاره حيات با محوريت اورژانس پيش بيمارستاني به ماموريتهايي ميپردازد كه در آن تكنيسينها براي درمان بيماران و سانحهديدگان عازم ماموريت ميشوند.
كارگردان مجموعه تلويزيوني ستاره حيات معتقد است سينما و تلويزيون در دنياي امروز تنها به عنوان يك وسيله تفريحي و سرگرمكننده براي مخاطب تلقي نميشوند، چون امروز آنقدر وسايل سرگرم كننده وجود دارد كه ديگر نميتوان به تلويزيون و برنامههاي ساخته شده در آن با اين ديد نگاه كرد. ما سعي كرديم در اين مجموعه بتوانيم اطلاعات مخاطب را از نظر فوريتهاي پزشكي و اورژانس افزايش دهيم. آن هم درست در زماني كه خيلي مشكلات و مرگ و ميرها به دليل ناآگاهي درست مردم با اين مقوله است. ستاره حيات داستان خوبي دارد و خيلي جاها آنقدر مخاطب را با كاراكترهايي كه در آن طراحي شده پيش ميبرد كه داستان بتواند در انتها، مسئوليت هدف رساني خود را هم بخوبي انجام دهد. ساخت ستاره حيات براي خود من تلنگري بود به مسائل اجتماعي جامعهاي كه بشدت حادثه خيز است و هر از گاهي شاهد اخبار و اتفاقات بسيار ناگوار در آن هستيم. دلم ميخواست در كاهش معضلات و مشكلات حادثهخيز جامعه سهمي داشته باشم. ستاره حيات بهانهاي بود براي اداي ديني به جامعه و اميدوارم همراه اين گروه توانسته باشم سهم ناچيزي در اين ميان ادا كنم.
فرخ نعمتي در اين مجموعه، نقش تيموري را بازي ميكند. او يكي از بازيگراني است كه طي سالهاي فعاليت خود در سينما و تلويزيون، هم نقش مثبت و هم منفي را تجربه كرده است. خودش برخلاف نظر خيليها كه ميگويند بازيگري گزيده كار است، اين ادعا را در مورد خودش قبول ندارد و ميگويد:
دليل اصلي كه باعث ميشود بازي در فيلم يا سريالي را بپذيرم، فيلمنامه كار است. وي در مورد حضور خود و نقشي كه در اين مجموعه بازي ميكند، ميگويد: بعد از فيلمنامه، حضور كارگردان، تهيهكننده و بازيگران حرفهاي براي حضورم در يك كار تلويزيوني خيلي موثر است. وقتي مجموع همه اين عوامل هماهنگ باشد، ميتوان نقش را پذيرفت. وقتي فيلمنامه ستاره حيات را خواندم، از قصه آن لذت بردم و پس از صحبت با كارگردان، بازي در اين سريال را پذيرفتم. در اين سريال، نقش تيموري را بازي ميكنم كه بعد از چند سال براي ديدن اعضاي خانوادهاش به ايران برگشته است. او از آن دسته آدمهايي است كه طي داستان، بنا به اتفاقاتي كه پيش ميآيد، چهره هاي مختلفي از خود نشان ميدهد و يك شخصيت تكبعدي نيست. اين سريال سه قصه فرعي مهم دارد كه من هم در يكي از اين قصههاي فرعي بازي ميكنم. به نظرم فيلمنامه ستاره حيات بسيار تخصصي نوشته شده و در كنار اين كه درام بسيار خوبي دارد، در طراحي و پرداخت شخصيتهاي خود نيز بخوبي عمل كرده است، چون برخلاف خيلي از مجموعههايي كه نقشهاي يك بعدي و انعطاف ناپذيري دارند، سعي داشته كاراكترهايي نزديك به آدمهاي واقعي جامعه طراحي كند و به نظرم همين اصل است كه ميتواند در ايجاد ارتباط خوب مخاطب با يك مجموعه، موفق عمل كند.
مجيد نصيري، مديرتوليد مجموعه است. وي حدود هشت سال است در گروه توليد فعاليت دارد و خودش اين سمت را يكي از سمتهاي پرفعاليت و سازنده در توليد ميداند. نصيري ميگويد:
از حدود يك سال قبل مرحله پژوهش و تحقيق آغاز شده و كار با يك پيش توليد نسبتا طولاني به مرحله تصويربرداري رسيده است. بيشتر سكانسهاي اين سريال در لوكيشنهاي خارجي جلوي دوربين رفته و تا امروز، گروه در بيش از 80 لوكيشن حضور داشته است.
وي ادامه ميدهد: در حوالي جاجرود يك دكور ساختيم كه لوكيشن اصلي مجموعه است و پايگاه اورژانس آنجا قرار دارد و به نوعي، همه ماموريتها از آنجا آغاز ميشود. نصيري، ستاره حيات را يك مجموعه پر بازيگر ميداند و معتقد است علاوه بر بازيگران اصلي كه ايفاي نقش ميكنند، حدود 108 بازيگر حاشيهاي هم در بخشهاي مختلف داستان حضور دارند. او ميگويد: حضور بازيگران زياد و تجمع يكي دو آمبولانس در سكانسهاي مختلف باعث ميشد در خيلي جاها جمعيت زيادي از مردم جمع شوند و در خيلي از صحنهها گمان ميرفت حادثهاي در محل رخ داده است. به گفته مديرتوليد اين مجموعه، ساخت آثاري چون ستاره حيات بسيار براي جامعه لازم است، چرا كه خيلي از افراد هنوز شناخت درستي از اورژانس و فوريتهاي پزشكي ندارند و خيلي از آنها كماكان گمان ميكنند حضور آمبولانس در محل فقط براي حمل اجساد مردگان است.
قصه ستاره حيات، ماحصل خاطرات بازگو شده تکنيسينهاي اورژانس است با نگاه به ماموريتهايي شکل گرفته، که در آن، پزشکان ماموريتهايي با بالگرد، آمبولانس و موتور آمبولانس انجام ميدهند
اما ويژگي ديگر اين سريال، هم پاي واقعيتهاي جاري جامعه بودن است. نصيري در اين زمينه ميگويد: پ
ژوهشگران زيادي در اين كار با ما همراه بودند و حتي براي خيلي از ما به عنوان عوامل اين مجموعه جالب بود كه بخشي از جوابهاي خود را در مورد مسائل مختلف پيدا كنيم. سعي گروه سازنده بر اين بود كه از لوكيشنهاي بكر و دست نخورده براي اين كار استفاده شود و ما تلاش كرديم براي اين كه كار در بستر داستاني و مستندگونه خود موفق عمل كند، از لوكيشنهايي استفاده كنيم كه واقعي هستند.
اكبر شهبازي، تصويربردار اين مجموعه است. وي كه پيش از اين تجربه كارگرداني فيلمهاي تلويزيوني را نيز داشته است درباره روند ساخت اين مجموعه ميگويد:
اولين چيزي كه به عقيده من نوع دكوپاژ و حتي تصويربرداري را در يك كار مشخص ميكند، نوع فيلمنامه و قصهاي است كه در آن بيان ميشود. ستاره حيات همان طور كه از بطن قصه آن مشخص است درباره مجموعه عملياتهاي زميني و هوايي اورژانس است و بالطبع ريتم بالايي را در بيان قصه خود ميطلبد. پس از صحبت با كارگردان مجموعه، به اين نتيجه رسيديم كه بايد پلانها را به گونهاي تصويربرداري كنيم كه بتواند در سكانسهاي عمليات، هيجان خود را به مخاطب برساند. اين بود كه در بيشتر صحنهها، با دوربين روي دست تصوير گرفتيم و خيلي جاها براي اين كه بيننده ريتم بالايي از كار احساس كند، از سه دوربين به صورت همزمان استفاده كرديم.
شهبازي در ادامه ميگويد: در بيشتر صحنه هاي مجموعه يك آمبولانس وجود دارد كه افراد براي رفتن به ماموريتهاي مختلف از آن استفاده ميكنند. ما براي اين كه از فيلمرو و كروماكي استفاده نكنيم، چارهاي انديشيديم و ابزاري را بر دور اتومبيل سوار كرديم كه بتوانيم با يك زاويه 360 درجه دور آن فيلمبرداري كنيم. از طرفي، خيلي جاها مجبور بوديم براي ايجاد حس هيجان و تنش در بيننده از ابزار حركتي استفاده كنيم و از آنجا كه بيشتر لوكيشنها در فضاهاي خارجي بود با مشكلاتي هم در بطن كار مواجه شديم.
مدير تصويربرداري مجموعه درباره ويژگيهاي اين كار ميافزايد: تفاوت اين كار با كارهاي ديگري كه در آنها حضور داشتهام، اين بود كه كارگردان، اشراف خوبي روي كار داشت و تا حدي هم دست من را باز ميگذاشت. از طرفي وسواس خوبي در كار احساس ميشود و جواد ارشاد سعي دارد تك تك سكانسهاي فيلم از كيفيت بالايي به لحاظ كادر بندي و تصوير برخوردار باشد.
وي ادامه ميدهد: خيلي جاها احساس ميشود كار به نوعي يك داستان مستند اجتماعي را روايت ميكند و حتي ميزانسنهايي كه براي برخي قسمتها در نظر گرفته شده، به نوعي است كه بيننده خيلي جاها احساس ميكند با يك صحنه واقعي روبهروست و اين از ويژگيهاي جالب توجه اين مجموعه تلويزيوني است.
بهزاد فراهاني پس از مدتي غيبت درعرصه تلويزيون، اينك با مجموعه ستاره حيات به شبكه سه سيما ميآيد. وي كه طي سالهاي حضورش در سينما و تلويزيون، نقشهاي متفاوتي در كارنامه هنري خود ثبت كرده، در اين مجموعه نقش يك سرمايهدار را بازي ميكند. وي معتقد است نقش او در اين سريال، هر چند كوتاه اما تاثيرگذار و در عين حال سخت است. به عقيده او كوتاه بودن اين نقش به اين دليل است كه خيلي با محتواي قصه ارتباط مستقيمي ندارد، اما حضوري تاثيرگذار دارد.
وي در اين زمينه ميگويد: در سريال ستاره حيات صاحب زميني هستم كه اورژانس، ساختماني در اين زمين دارد. او جزو سرمايهداراني است كه مرتب پول روي پول گذاشته اما خودش را از محبت و عاطفه محروم كرده است. در روند قصه، شرايطي پيش ميآيد كه او متوجه ميشود جز پول، چيز ديگري ندارد و اين دقيقا همان نقطه عطفي است كه اين شخصيت را در مسير داستان دگرگون ميكند. به نظر من، نويسنده اين مجموعه بخوبي توانسته شخصيتهاي قابل باوري خلق كند. همه كاراكترها در مسير داستان در جايگاههاي مختلفي قرار ميگيرند و مهمتر اين كه بيننده از همان ابتداي داستان نميتواند قضاوت مستقيم و يك بعدي درباره كاراكترها داشته باشد. اين مساله به خودي خود موجب ميشود مخاطب بتواند تحليل درست و بجايي از شخصيتها داشته باشد.
فراهاني درباره معيارهايش براي بازي در اين سريال ميگويد: من نقشهايم را با وسواس انتخاب ميكنم، چون معتقدم شخصيتپردازي نقشي كه بازي ميكنم بايد قوام خوبي داشته باشد. همچنين برخاسته از دل جامعه و از واقعيت باشد و نبايد نقشي دروغي باشد. اگر نقشي چنين ويژگيهايي داشته باشد، قبول ميكنم، ولي اگر تصنعي باشد، پذيرفتنش برايم جذابيت ندارد. در ستاره حيات احساس كردم نقشم با وجود كوتاه بودن، حرفهاي زيادي براي گفتن دارد. از سوي ديگر نقش دشوار است و بايد بازيگر توانمندي آن را بازي كند.ي
سيدجلال موسوي به همراه همسرش طراحي چهره پردازي ستاره حيات را به عهده دارد. او درباره حضور در اين مجموعه ميگويد:
بر اساس نگاه واقعگراي سريال، براي كارگردان بسيار مهم بود كه طراحي چهرهپردازي به گونهاي باشد كه به هيچ عنوان درشتنمايي و غلو در كار احساس نشود. ما در طول داستان فازهاي مختلفي از زندگي آدمها ميبينيم. خيلي جاها برحسب عملياتي كه تكنيسينهاي اورژانس در داستان به عهده دارند، شاهد اتفاقاتي هستيم كه لازم است در عين واقعي بودن ، خيلي هم دور از ذهن نباشد. براي رسيدن به يك طراحي درست به مركز اورژانس و فوريتهاي پزشكي رفتيم و مدتي را براي تحقيق در مورد اتفاقات پيش آمده در زمينههاي مختلف سپري كرديم، از گازگرفتگي و سوانح و سوختگي گرفته تا تصادفات و درگيريهاي خياباني. در كنار همه اينها نبايد فراموش ميكرديم اين مجموعه قرار است يك مجموعه داستاني باشد و بايد نوع گريمي كه در آن به كار ميرود، بهگونهاي نباشد كه باعث ناراحتي بيننده شود.
موسوي معتقد است همه بازيگراني كه دراين مجموعه حضور دارند در كنار شخصيتپردازي درست و ويژهاي كه براي آنها در نظر گرفته شده، از يك شخصيتپردازي به لحاظ چهرهپردازي هم برخوردارند و تلفيق اين دو با هم باعث شده بيننده با يك كار درام داستاني خوب مواجه باشد.
وي درادامه ميگويد: برخي بازيگران در اين كار حضور دارند كه ما در كل مسير داستان با بخشهاي مختلفي از زندگي آنها روبهرو هستيم. مثلا بازيگري داريم كه در يك فصل از داستان دچار سانحه مغزي ميشود. در يك فصل از داستان رو به بهبود است و در جايي هم به زندگي عادي خود باز ميگردد. همه اينها نياز به يك تحليل شخصيتي داشت كه يك فيلمنامه خوب باعث شد بخشي از مشكلات ما برداشته شود و اميدوارم مخاطب بتواند با شخصيتهاي داستان ارتباط درستي برقرار كند.
شهرام متوليباشي، صدابردار اين مجموعه است. او بيش از 16 سال است كه در حوزه سينما و تلويزيون به فعاليت مشغول است و در چند سال اخير در حوزه صداگذاري هم فعاليت داشته است. وي در خصوص نوع كارهاي مستندگونه ميگويد: اين گونه كارها در كنار ارتباط خوبي كه با مخاطب خود برقرار ميكند، مشكلات خاص خود را نيز دارد، چون در خيلي از صحنه ها، يك صدابردار موظف است دقت زيادي داشته باشد و از آنجا كه اين كارها به لحاظ ريتم و نوع تصويربرداري خود سرعت بالايي دارد، چيزي را از دست ندهد. از طرفي در خيلي از صحنهها، بازيگران زيادي حضور دارند و تعدد ديالوگها باعث ميشود خيلي جاها كار به بيش از يكي دو برداشت برسد. با وجود اين، به لحاظ تكنيكي كار صدابرداري كار سختي نيست. ما هم تلاش كرديم همگام با گروه تصويربرداري و كارگرداني پيش برويم.
منبع: روزنامه جام جم
"ستاره حیات" نخستین سریال اکشن پزشکی صدا و سیما است که درباره اورژانس پیش بیمارستانی تولید شده و این شبها از شبکه سه سیما روی آنتن میرود.
به گزارش خبرنگار مهر، "ستاره حیات" مهر ماه سال 91 در تهران کلید خورد. لوکیشن اصلی این سریال یک پایگاه اورژانس در نزدیکی جاده تهران جاجرود است و جز این عوامل برای تصویربرداری به 80 لوکیشن رفتهاند که 15 تا اصلی و بقیه فرعی بودهاند.این سریال 13 قسمتی که بهعنوان یک پروژه الف برآورد شده اکشنی پزشکی است و گروه فیلم و سریال شبکه سه سیما آن را به کارگردانی جواد ارشاد و تهیه کنندگی فریبا توکلی با مشارکت مرکز مدیریت حوادث و فوریتهای پزشکی کشور تولید کرده است.
[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]حسین محجوب، بهزاد فراهانی، ثریا قاسمی، نیما رییسی، کامران تفتی، نسیم ادبی، فریبا متخصص، هما ارشاد، سوگل طهماسبی، الهام جعفرنژاد، فرخ نعمتی، سلیمانی، فرهاد بشارتی، فرزاد حاتمیان، سینا کرمی، محسن افشار، ملیحه روشن، آرش میراحمدی، مهدی باطبی، حسین خانی بیگ، صفا آقاجانی و کیاوش شالچیان بازیگران اصلی این سریال در کنار 80 هنرمند دیگر هستند و ملیکا محجوب نیز بازیگر خردسال "ستاره حیات" است.
[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]این سریال درباره یک ناحیه از اورژانس کشور است و داستان آن پیرامون زندگی مسئول این پایگاه سلیمان میلانی میگذرد. این مجموعه علاوه بر نمایش زندگی خصوصی او به همراه همسر و فرزندانش و ماجراهای شخصی تکنسینهای اورژانس، در هر قسمت دو ماموریت اورژانسی را نیز نمایش میدهد.
[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]تصویربردار نخستین مجموعه اکشن پزشکی اکبر شهبازیان، صدابردار شهرام متولی باشی، گریم سید جلال موسوی و برنامه ریز و دستیار اول کارگردان محمد شریفی است. جواد کاهانی و مهدی تراب بیگی دیگر دستیاران کارگردان هستند، متن را حسن مشگلاتی نوشته و بازنویسی فیلمنامه را جواد ارشاد و مهدی تراب بیگی بر عهده داشتهاند. مدیر هنری "ستاره حیات" مهری بصیریان، اجرای صحنه مریم شکاری ، مصطفی منفرد، اجرای لباس طیبه بیگی، جلوههای میدانی ایمان کرمیان و مدیر جلوههای بصری حسین صفا است. مدیریت تولید را مجید نصیری و جانشینیاش را جمال نصیری بر عهده دارد. مدیر تدارکات امیر مدیسه است.
[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]داستان کلی این مجموعه یادآور حال و هوای مجموعه خارجی "پرستاران" است، گرچه آن سریال بیشتر به اورژانس بیمارستانی میپرداخت، اما "ستاره حیات" با محوریت اورژانس پیشبیمارستانی به مأموریتهایی میپردازد که در آن پزشکان برای درمان بیماران و سانحه دیدگان طی مأموریتهایی با هلی کوپتر، آمبولانس و موتور آمبولانس به خارج از فضای بیمارستان میروند.
[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]سید حسن امامی رضوی معاون درمان وزارت بهداشت اخیرا ساخته جواد ارشاد را نمایشگر فعالیت دلسوزانه، چشمگیر و توام با سلامت نگری کارکنان اورژانس پیش بیمارستانی کشور معرفی و تأکید کرد: این سریال کمک شایانی به شناخت مردم از فعالیت اورژانس در جادهها و شهرها میکند زیرا عزیزان اورژانس در ساعاتی که همه استراحت میکنند و در سختترین شرایط سرمای شدید و گرمای طاقت فرسا در فصول سال در همه حیطههای اورژانس ورود میکنند تا خدمات سلامتی را به مردم ارائه کنند.تهیهکننده سریال پیش از پخش آن در گفتگویی با مهر اعلام کرد به دلیل رضایتمندی مرکز اورژانس کشور از سری اول، ساخت 13 قسمت سری دوم نیز در دستور کار قرار گرفته است.
منبع ([ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ])
برای بازی در سریال «ستاره حیات» آموزش پزشکی دیدم
[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]
کامران تفتی در گفتوگو با خبرنگار رادیو و تلویزیون برنا ، پیرامون حضورش در سریال «ستاره حیات» گفت: این اثر اولین سریال ایرانی در ژانر اکشن پزشکی به شمار میرود به همین خاطر همه عوامل تمام تلاششان را به کار بستند تا بهترینها را ارائه دهند.
وی اضافه کرد: خوشبختانه از بدو شروع فعالیتمان در این اثر اوراژانس تهران همکاری بسیار خوبی را با ما داشتند و ا ز ریاست این مرکز گرفته تا تا سایر ردههای این ارگان سعی داشتند به گونهای عمل کنند که ما بتوانیم بهترین بازده را داشته باشیم.
تفتی ادامه داد:همه بازیگران این سریال برای بازی در آن آموزش پزشکی دیدیم به طور که بسیاری از کارها را نظیر تزریق سرم، آمپول و احیا را فرا گرفتیم تا اگر در طول کار عملیاتی را انجام میدهیم درست و باورپذیر به نظر برسد.
بازیگر سریال «ستاره حیات» تصریح کرد : به نظرم قشری که در اورژانس کار میکنند یکی از خدوم و زحمتکشترین اقشار جامعه به شمار میروند و تاکنون بر ای معرفی این قشر آن طور که باید عمل نشده است چرا که ما همواره زمانی به این افراد مراجعه میکنیم که به لحاظ روحی در شرایط خوبی به سر نمیبریم و هیپچ گاه رفتار آنها را که در چه شرایط استرس زایی قرار دارند را زیر نظر نمیگیریم.
وی در پایان گفت:خوشبختانه این سریال در همان روزهای ابتدایی پخش توانست مخاطبان زیادی را با خود همراه کند و مردم را نسبت به این شغل و اهمیت آن اگاه سازد امیدوارم سریال«ستاره حیات» بتواند ادای دینی را به این قشر زحمتکش بکند.
منبع
([ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ])
[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]
فريبا متخصص" بازيگر مجموعه تلويزيوني "ستاره حيات" در خصوص نقش و همكاريش با "جواد ارشاد" به خبرنگار باشگاه خبرنگاران در حوزه سينما را به كارگرداني "ارشاد" تجربه كرده بودم و پس از آن مجدد براي پروژهاي به نام "ستاره حيات" از سوي "جواد افشار" به كار دعوت شدم و با خواندن فيلمنامه و ماهيت خوبي كه داشت بازي در اين فيلم را پذيرفتم.
اين بازيگر عنوان كرد: كار با ارشاد بسيار لذت بخش بود و كارگردان بارها در جهت كيفيت بهتر فيلم فيلمنامه را بازنويسي كرد و حتي در حين كار پيشنهادهاي بازيگران را به خوبي گوش مي كرد و در صورت نياز به كار اضافه ميكرد.
وي افزود: در اين مجموعه نقش زني را ايفا ميكنم كه به سالمندان رسيدگي ميكند و در يك خانواده فرهنگي توام با آرامش زندگي ميكند.
متخصص در خصوص بازي مجددش با "حسين محجوب" و نوع بازيش اظهار داشت: ماهيت اين فيلم بسيار متفاوت با مجموعه "زمانه" است من در اين فيلم بسيار آرام و به دور از هر گونه تنشي هستم و بازيم با "حسين محجوب" بسيار متفاوت است در اين سريال تنها دغدغهاي كه مي توان به آن اشاره كرد موقعيت كاري همسرم است در غير اينصورت يك زندگي عاشقانهاي را اين زن و شهر به تصوير ميكشند.
وي در خصوص موضوع "ستاره حيات" تصريح كرد: "ستاره حيات" به دغدغه مردم و اورژانس ميپردازد و در پي آن درسهايي را به هر دو طرف اعمال دارد و سطح فرهنگي آنها را افزايش خواهد داد.
وي در پايان در خصوص مدت زمان همكاريش با گروه خاطرنشان كرد: مدت زمان همكاريم با گروه به مدت 1 ماه بود كه بيشتر لوكيشنها در تهران مدت زماني كوتاهي در لواسان بود كه كار من زمستان 91 به پايان رسيد.
منبع
([ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ])
ميدانم هر چه فرياد بزنم صدايم به جايي نميرسد!
[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]
آقاي ارشاد مشغول تدوين سريالتان هستيد يا كار كامل تحويل پخش شده است؟
ـ بله، زمان پخش سريال ما قبل از ماه مبارك رمضان بود به همين دليل ما كل كار را تدوين شده تحويل داديم، البته تغيير زمان پخش باعث شد بعد از ماه مبارك رمضان سريال «ستاره حيات» روي آنتن برود. مگر پخش اصلاحياتي داشته باشد كه انجام ميدهيم.
مشغول كار جديدي شديد؟
ـ من فيلمنامه سينمايي «سرگشته» را نوشتم و در به در به دنبال تهيهكننده ميگردم.
راستي از «كرمان ونيز» چه خبر؟
ـ فيلمنامه «كرمان ونيز» را كه يك طرح سينمايي فوقالعاده بود به فارابي پيشنهاد داده شد، اتفاقاً اسپانسر هم داشت اما بعد از اينكه فيلم سينمايي «خسته نباشيد» ساخته شد، ما كمي دست نگه داشتيم.
چرا؟
ـ چون احساس كرديم اين فيلمنامه شايد برداشت يا نگاهي به فيلم ما داشته يا شايد يك مشابهت باشد نميدانم. فعلاً دست نگاه داشتيم تا تحولات معاونت سينمايي اتفاق بيفتد ببينيم تكليف چيست. آن كار در فارابي حدود 12ـ 13 بار بازنويسي شد و نزديك به توليد بوديم كه اين اتفاق افتاد. هم اين كار را دارم و هم «سرگشته» را كه هر كس خوانده خوشش آمده، اما ميگويند پول نيست و...
نكند نوشتهتان خيلي گران از آب درميآيد؟
ـ نه اتفاقاً يك رئال اجتماعي است با پيچيدگيها و تعليقهايي كه ميتواند اثر ماندگاري مرتبط با مسائل روز جامعه باشد.
پس بعد از سريال «ستاره حيات»، سينمايي ميشويد؟
ـ اگر خدا بخواهد، چون ما از آن دست كارگرداناني هستيم كه چون حاشيهمان كم است با پايان يك كار خيلي طول ميكشد برويم سر كار بعدي...
يعني حاشيه را در پركار بودن مؤثر ميدانيد؟
ـ بله، حاشيه در اين كشور جزو اسباب ضروري هر ماجرايي است به خصوص در كار ما...
پس شما هم يك حاشيه براي خودتان درست كنيد. فكر نكنم كار چندان سختي باشد!
ـ (ميخندد) بلد نيستم. حاشيهسازي يك نوع شارلاتانيسم هنري ميخواهد كه هر كسي توانايياش را ندارد.
برويم سراغ سريال «ستاره حيات»...
ـ ماجراي سريال «ستاره حيات» برميگردد به مدتي قبلتر، من در طول دوران كاريام اصولاً ساختههايي سخت داشتهام، مثل «فسيل زنده» كه كاري مرتبط با حفظ محيط زيست و حفظ گونههاي ماهيهاي خاوياري بود...
اگر اشتباه نكنم آن كار را هم همين خانم توكلي تهيه كرد؟
ـ بله، ما از پس آن كار برآمديم تا يك اثر تأثيرگذار توليد شود. خانم توكلي هم با توجه به شناختي كه از سازمانها دارند و خودشان به مسائل علمي ورود ميكنند پيشنهاد ساخت سريالي مرتبط با اورژانس را دادند. آمدند و گفتند مديريت فوريتهاي پزشكي علاقهمند است سريالي مرتبط با اين فضا كار شود.
در واقع خود اورژانس سفارش اين سريال را داد؟
ـ بله، گفتند اگر طرحي داريد ببريم، ارائه دهيم. من نشستم كاري را طراحي كردم و از همان ابتدا با تحقيقاتي كه داشتم نام «ستاره حيات» را روي كار گذاشتم...
چرا «ستاره حيات»؟
ـ پس از تحقيق و بررسي متوجه شدم آرمي كه روي بازوي كاركنان اورژانس است، يك آرم بينالمللي با عنوان «ستاره حيات» است، در آمريكا نيز همين معنا و عنوان را دارد. پس از مدتي مطالعه و تحقيق مفصل به يك سيناپس رسيدم، سيناپس را دوستان به وزارت بهداشت دادند. آنجا هم نظرياتي داشتند و نظراتشان را اعلام كردند. در واقع كار ما در ميان تعداد زيادي طرح ارائه شده مورد توجه قرار گرفت و تأييد شد. كار به گروه فيلم و سريال شبكه سوم سيما تحويل و نظرات آن دوستان هم اعمال شد. نويسندهاي دعوت شد (حسن مشكلاتي) كار را نوشت. روي نوشتههاي ايشان شبكه ايراداتي گرفتند تا من مجبور شوم بنشينم و كل كار را بازنويسي كنم.
نياز نبود در آن مقطع نويسندهاي به پروژه اضافه شود؟ شايد شرايط مهيا نبوده است.
ـ شرايط مهيا نبود. نوشته آقاي مشكلاتي را دوستان ابتدا به ساكن پذيرفتند اما وقتي كار جلو رفت و قصه به 10 ـ12 قسمت رسيد، دوستان تلويزيون و ناظر كيفي شروع كردند به ايرادات اساسي گرفتن، نويسنده پولش را گرفت و رفت و علي ماند و حوضش! من نشستم به بازنويسي مجدد، البته چهارچوب كار قبلاً بسته شده بود...
از ابتدا روي هفت اپيزود و يك داستان محوري كار كرده بوديد؟
ـ بله، ما چند ماه به اين فكر ميكرديم كه قهرمان قصهمان چه كسي بايد باشد، چون بر اساس قواعد كلاسيك فيلمنامه نويسي درام به يك قهرمان نياز داشت. من ديدم چون در اين سريال با اورژانس سر و كار دارم نميتوانم قهرمان واحد بگيرم. به همين دليل رفتم روي بحث يك پايگاه، تا پرسنل آن، قهرمانان من باشند. شروع كردم به تقسيم قصهها ميان شخصيتها و تلاش كردم نه بار آموزشي مد نظر اورژانس از بين رود و نه بار داستاني كه مد نظر شبكه بود كم شود. مجبور بودم تعادلي را ميان اينها حفظ كنم. سبك كاري من اين است كه قبل از گرفتن كار خودم پلان به پلان كار را اصولاً ميبينم، بعد جلوي دوربين ميبرم.
ولي فكر ميكنم مركز فوريتهاي پزشكي و اورژانس امروز خيلي از شما راضي باشد، چون در نمايش اين ارگان سنگ تمام گذاشتيد.
ـ بله راضي هستند. ضمن اينكه ما در حيطه كار اورژانس اثر سينمايي در تلويزيون نداشتيم و ميتواند سريال ما اولين باشد.
شما در نگارش اين كار به تخيلتان رجوع كرديد يا اينكه داستانهاي مرتبط از سوي خود مركز در زمان نگارش، در اختيارتان قرار گرفت؟
ـ اتفاقاً بخش اعظمي از اين قصهها را ما در نشستهايي كه با بازنشستههاي اين حرفه و حتي جوانان و شاغلان اورژانس داشتيم به دست آورديم، باور كن من به اندازه، 100 اپيزود از اين عزيزان خاطره جمع كردم، اما تلفيق اين خاطرات با يكديگر و دراماتيزه كردن كل آن شده فيلمنامه سريال «ستاره حيات» .
فكر ميكنم قصههاي سريال بر اساس بودجه و جيب تهيهكننده طراحي شده است؟
ـ بله همين طور است.
فكر ميكنم اتفاقات پر سر و صدا تر و اكشنتر و البته پرهزينهتر در اورژانس رخ ميدهد كه مسموميت با تن ماهي نميتواند در ميان آنها خيلي چشمگير باشد؟
ـ قبول دارم، اگر ما ميخواستيم كاري در آن حد و اندازه انجام بدهيم هم توانايياش را داشتيم و هم به لحاظ تكنيك مشكلي نداشتيم، به شرط آنكه امكاناتش در اختيارمان قرار ميگرفت. مشكل اصلي ما بودجه بود، باور كن با بودجهاي كه در اختيار ما قرار گرفت امروز يك فيلم سينمايي هم نميتوان ساخت چه برسد به يك سريال تلويزيوني با اين هزينهها و قيمت بازيگران و... راستش را بخواهي من به شدت تحت تأثير كاركنان اورژانس قرار گرفتم، تكنسينهاي اورژانس يكسري آدم عجيب و غريب هستند، انسانهايي از خود گذشته كه گويا از همه چيز بريدهاند و صرفاً به كارشان فكر ميكنند. شايد يكي از دلايل اين رفتار و سكنات در آنها برگردد به اين مسئله كه آنها در لحظاتي به داد مردم ميرسند كه دم آخر زندگيشان است يا در شرايط خاص نياز به كمك دارند و... اين اتفاقات به مرور انسانهايي از اين افراد ساخته كه به انسانهاي ويژهاي تبديل شدهاند مثل خلبانان يا ناخداهاي كشتي و... افرادي كه شايد گاهي براي حفظ جان هم نوع خودشان از جان خودشان به راحتي ميگذرند. ما هم در شرايط خاص و بسيار نامساعد اين كار را به سرمنزل مقصود رسانديم. شايد خواست خدا بود كه توان ما را بالا ببرد و در اين بوته آزمايش سربلند بيرون بيايم اگر البته سربلند بوده باشيم.
با توجه به تبحر و سوابق شما در توليد آثار مستند، به گمانم در كارگرداني اين سريال در بخشهاي حرفهاي (اورژانس) پروژه، به دكوپاژي مستند رسيديد و در بخش خانواده، ساختار نمايشي از يك ملودرام را دكوپاژ كردهايد؟
ـ بله وقتي با آقاي شهبازي (مدير تصويربرداري) نشستيم و در مورد فرم اين كار صحبت كرديم، گفتم ما بايد دو كار انجام بدهيم يكي اينكه تماشاگر بگذاريم در دل ماجرا و ديگر اينكه قصه تعريف كنيم. در آن بخشي كه ميخواهيم قصه تعريف كنيم دكوپاژمان بايد كلاسيك باشد و روايتي نرم و روان داشته باشد و در آن بخش مرتبط با حرفه اورژانس نگاهي مستند گونه داشته باشيم شما اين سبك دكوپاژ را در مأموريتها ميبينيد.
در مورد تيم بازيگريتان هم صحبت كنيد...
ـ با مشورت خانم توكلي به اين تيم دست پيدا كرديم. ايشان معتقد بودند بايد در انتخاب تيم بازيگري سنگ تمام گذاشت. من هم يك ليست نوشتم و تحويل ايشان دادم.
اين تيم بازيگري فعلي سريال همگي انتخاب اول شماست؟
ـ بله، با خصوصياتي كه من راجع به هر كاراكتر داشتم، چند بازيگر را كانديدا ميكردم. در مجموع با توجه به دستمزدها و شرايط كاري بازيگران و... به اين تيم دست پيدا كرديم. ولي روي حسين محجوب كه اولين انتخاب من بود، پافشاري داشتم و به هيچ پيشنهادي راجع به اين نقش گوش نميدادم.
چه فاكتورهايي حسين محجوب را براي شخصيت ميلاني در نظرتان مؤثر جلوه ميداد؟
ـ با توجه به سابقه همكاري قبليام با او ميدانستم براي شخصيت ميلاني بسيار عالي است.
در چه كاري با محجوب همكاري داشتيد؟
ـ تلهفيلم «راه بيپايان» كه درباره امام رضا(ع) بود و جزو آثار برگزيده شبكه اول سيما انتخاب شد. حسين محجوب از آن دست بازيگراني است كه به نظر من در سينماي ما به لحاظ اخلاقي و حرفهاي نظير ندارد. ايشان هم لطف كردند و آمدند و كنار ما قرار گرفتند. بسيار از نكات و نظراتشان بهره برديم و ديگران نيز كنار ايشان انتخاب شدند.
نكتهاي كه در سريال اپيزوديك شما مشهود است اين است كه بين نخ تسبيح ثابت سريال «ستاره حيات» و قصه روايت شده در هر اپيزود فاصله نزديكي وجود دارد؛ اتفاقي كه در اپيزود اول به شدت محسوس بود. آيا قرار است تا پايان قصههاي هر اپيزود نزديك به خانواده ميلاني شكل بگيرد؟
ـ درست ميگويند، اما شخصيت ميلاني به عنوان ساقه اصلي اين درخت و كاراكتر محوري سريال در تمام قصهها حضور دارد. رنگ اصلي در تابلوي نقاشي «ستاره حيات» او و خانوادهاش است و فكر ميكنم با يك هارموني درست تمام قصهها تا پايان پيش خواهد رفت. ما با خانواده ميلاني تا فينال همراه خواهيم بود، حتي اگر به سراغ ديگر شخصيتها از جمله سيما (كامران تفتي) يا نيما رئيسي برويم باز هم بازخواهيم گشت و...
علت چه بود كه نخواستيد اپيزودها كاملاً جدا از يكديگر و با يك قصه مستقل شكل بگيرد؟ قبول كنيد حضور مستمر خانواده ميلاني در كنار تمام قصهها با توجه به حضور خود شخصيت در طول كار ممكن است آزاردهنده باشد.
ـ حالا احساس من برعكس اين بود. چون طرحي داشتيم كه تقريباً خصوصياتي كه شما ميگوييد در آن وجود داشت و به نظرم كار را خيلي اورژانسي ميكرد. ممكن بود به كليت كار لطمه بزند و تماشاگر كار را پس بزند. من حتي پيشنهاد ساخت 13 تلهفيلم را هم دادم.
بدون شخصيتهاي مشترك؟
ـ بله، آنجا دست باز بود تا ما هم روي بحث اورژانس تمركز كنيم و هم به ملودرامهاي خانوادگي برسيم، اما در شرايط فعلي به نظرم بهترين شيوه را براي روايت برگزيديم. حالا كار كه جلو برود خواهيد ديد ما با يك شيوه نو و جديد در تدوين اين سريال تعليقهاي تدويني نيز داريم كه به كليت كار و جلوههاي بصري سريال كمك كرد.
قرار نيست سريال شما ادامه پيدا كند و سريهاي بعدياش ساخته شود؟
ـ بايد شرايط مهيا باشد. ما با يك برآورد خندهدار كار را كليد زديم، اگرچه من به سرعت كار را پيش بردم و با استوري بورد كامل هر روز سر صحنه رفتم، با اين حال به مشكل برخورديم. من سر سريالهاي تلويزيوني گاهي تا 10 دقيقه هم برداشت كردم، اما شرايط اين سريال متفاوت بود. گاهي پليس اجازه تصويربرداري نميداد، زمستان بود، هوا سرد بود و شرايط جوي نامساعد و... با اين حال ما با يك زمان منطقي سريال را به پايان رسانديم. از سوي ديگر وقتي ما سريال را شروع كرديم، دلار فلانقدر بود، زمان پايان سريال قيمت دلار 3 برابر شد، ما غذاي 4 هزار توماني به عوامل ميداديم تا پايان غذا به 8 هزار تومان رسيد و... از طرف ديگر پرداختهاي تلويزيون هم به مشكل برخورد كرد. باور كنيد تهيهكننده با چك و اعتبار شخصي خودش كار را به پايان رساند. هر چند در طول راه بارها كار تا تعطيلي پيش رفت. هنوز هم خيلي از همكاران ما در اين سريال تسويه نكردند، اميدوارم شرايط مساعد شود تا ما هم با فراغ بال كار كنيم. شما شك نكنيد اگر شرايط براي ساخت كار فراهم باشد، كاري با كيفيتي به مراتب بهتر ميتوانيم توليد كنيم.
اگر صحبتي مانده...
ـ ميخواهم از طريق «باني فيلم» به نكتهاي اشاره كنم. روي فيلمنامه «كرمان ونيز» من سرمايه گذاري زماني 2 ساله انجام دادم اما در فارابي به قدري با نامهرباني با من برخورد كردند كه نميتوانم از آن به راحتي بگذرم. آيا آنها وظيفه دارند شخصيت فيلمساز را له و لورده كنند يا از ما حمايت كنند. آيا درست است كه ما از هفت خوان بگذريم و مثل يك آدم بينام و نشان به مدير آنجا دست پيدا كنيم و گردن كج كنيم و خواستهمان را مطرح كنيم و جواب سربالا بگيريم!
من نميدانم واقعاً چه روابطي آنجا وجود دارد. از آقاي ميرعلايي و از معاونت فرهنگيشان گله دارم. جالب است كه آقاي حسيني (وزير وقت) نامه ما را پاراف كردند كه از اين كار حمايت شود، چون اثري با ارزش است اما در فارابي معلوم نيست نامه را چه كردند. درحاليكه 12 ـ13 جلسه گذاشتند و فيلمنامه را به خواست خودشان تغيير دادند و من حرفي نزدم. از سوي ديگر نميدانم طرح ما كجا درز پيدا كرده كه فيلم «خسته نباشيد» با فضايي شبيه به قصه ما ساخته شده و... ميدانم كه هر چه فرياد كنم صدايم به جايي نميرسد. به همين دليل ميروم سراغ تلهفيلم ساختن و فيلمهاي تبليغاتي ساختن...
منبع
([ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ])
ترانه سرایی "ستاره حیات" با بار عاطفی همراه بود
[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]
"عبدالجبار کاکایی" ترانه سرای تیتراژ سریال ستاره حیات میگوید: این ترانه در عین مستقل بودن، دورن مایه ی عاطفی دارد و با داستان سریال "ستاره حیات" مرتبط است.
سال پیش برای ترانه ی سریال ستاره حیات با من تماس گرفتند و خلاصه ی داستان را برایم تعریف کردند، با توجه به این نکته که موضوع سریال، امداد و فوریت های پزشکی است، ترانه ی آن باید دارای بار عاطفی، مستقل و در عین حال منطبق با موضوع سریال سروده می شد.
همچنین کاکایی در خصوص فعالیت های اخیر خود عنوان کرد: برای آلبوم جدید فریدون آسرایی و محمد اصفهانی ترانه سرایی می کند، این آلبوم ها در حال حاضر مراحل تولید را سپری می کند.
شایان ذکر است این ترانه به آهنگسازی امید کرامتی و باصدای فراهد شکوری به عنوان تیتراژ سریال ستاره حیات هر شب از شبکه سه سیما پخش می شود.
جواد ارشاد:"ستاره حيات" با سختيهاي زيادي ساخته شد
توليد مجموعه "ستاره حيات" با مشكلاتي از جمله كمبود بودجه و همراهي نكردن برخي نهادها همراه بود.
"جواد ارشاد" كارگردان، در گفتگو با خبرنگار حوزه راديو و تلويزيون باشگاه خبرنگاران، در خصوص طرح اوليه مجموعه "ستاره حيات" گفت: طرح اوليه توسط "فريبا توكلي"، تهيه كننده اين اثر به وزارت بهداشت پيشنهاد شد كه پس از موافقت آنها با طرح اوليه، طرحهاي زيادي از سوي نويسنده و مركز فوريتهاي پزشكي ارائه شد و پس از تحويل طرح نهايي، شبكه سه سيما آن را تأييد كرد.
وي در خصوص سختي و دشواريهاي ساخت اين اثر اظهار داشت: جنس اين نوع كارها برخلاف كارهاي آپارتماني، دشواريهاي زيادي در حين توليد دارد، مهمترين مشكل در ساخت اين مجموعه نابساماني وضعيت هزينهها بود چرا كه ما مجبور بوديم با سرعت زياد، دقت و بودجه پايين كار را به سرانجام برسانيم.
وي در اين باره تصريح كرد: از جمله مشكلات در توليد اين اثر سرماي زمستان و همچنين جابهجايي گروه 60 نفره در لوكيشنهاي مختلف بود چرا كه امكان خطر براي بازيگران در صحنه زياد بود اما با آموزش كوتاهي كه بازيگران قبل از شروع فيلمبردراي ديده بودند و همچنين هشدارهاي من، خوشبختانه حادثهاي در حين تصويربرداري پيش نيامد.
وي در خصوص انتخاب بازيگران عنوان كرد: انتخاب بازيگران با يك كارشناس دقيق انجام شد اما بازيگر نقش "ميلاني" از همان ابتداي طرح اوليه "حسين محجوب" بود.
"ارشاد در خصوص بازخورد اين سريال در ميان مردم اظهار داشت: تصورم بر اين است كه مردم با اين سريال خوب ارتباط برقرار كردند زيرا سريال فضاي آموزشي و درام دارد موردپسند ذائقه مردم است زيرا سريال مشكلات خود آنها را مطرح و بنابراين مخاطب يك تجربه نو و از جنس خود را مشاهده ميكند.
وي بيان كرد: كار با گروه بسيار خوب بود و همه زحمت زيادي كشيدند هر چند بداخلاقيهايي هم وجود داشت اما بايد مدير تصويربرداري، تدوين گر بسيار خوب گروه، كار به خوبي پيش رفت.
"ارشاد" ادامه داد: "حسين محجوب" بسيار فرد سختگيري است و قبل از اينكه جلوي دوربين برود درباره ديالوگهايش ساعتها با يكديگر به بحث ميپرداختيم و در واقع يك هماهنگي خوبي ميان عوامل اصلي وجود داشت.
"ارشاد" اظهار داشت: من مويي در عرصه فيلمسازي سفيد كردم و بيشتر از تلويزيون خود را كارگردان سينما ميدانم اما احساس ميكنم در اين دوره و زمانه ما نسل جوان فرهيخته و تشنه مطلب زياد داريم و براي برآورده كردن نيازهايشان و همچنين دوري آنها از رفتن به سمت ماهوارهها بايد برنامههاي متنوعي در اختيارشان قرار دهيم.
وي افزود: ما توانايي پخش فيلمها و سريالهاي خوب و متنوعي داريم هر چند اقتصاد سينما و تلويزيون ما ضعيف است ولي همين سريال "ستاره حيات" با نصف هزينهي يك فيلمسينمايي ساخته شده است.
وي در ادامه تصريح كرد: هنگام ساخت اين سريال از سوي بيمارستان تحت فشار بوديم بايد اين فرهنگ در كشور ما جا بيفتد و از كارگردانان و سينماگران حمايت شود ساخت يك اثر همكاري از سمت نهادهاي مختلف را ميطلبد.
اين كارگردان خاطر نشان كرد: در راه ساخت يك اثر مشكلات زيادي وجود دارد و اگر عشق و انگيزه ما سينماگران براي خدمت نباشد اين حرفه، كار كشندهاي است و صدمات زيادي به ما وارد ميكند به همين دليل اكثر بچههاي سينما در سني كه بايد بازده خوبي داشته باشند دچار مشكل ميشوند.
منبع
([ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ] A%E2%80%8C-%D8%B2%D9%8A%D8%A7%D8%AF%D9%8A-%D8%B3%D8%A7%D8%AE%D8%AA%D9%87-%D8%B4%D8%AF-%D9%81%D9%8A%D9%84%D9%85%D8%B3%D8%A7%D8%B2%D9%8A-%D9%83%D8%A7%D8%B1-%D9%83%D8%B4%D9%86%D8%AF%D9%87%E2%80%8C%D8%A7%D9%8 A-%D8%A7%D8%B3%D8%AA)
REZAHOSEYNGANI
29-08-2013, 18:52
سریال در حد لالیگا مضخرفه
کپی پست پرستاران هست!:n02:
vBulletin , Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.