PDA

نسخه کامل مشاهده نسخه کامل : مردان برای موفقیت به زنان احتیاج دارند



wichidika
01-08-2013, 22:37
نتایج یک مطالعه تایید کرد؛

مردان برای موفقیت به زنان احتیاج دارند






[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ] ([ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ])
آیا تا به حال اندیشیده‌اید که چرا برخی از مردان خسیس و برخی دیگر بخشنده و سخاوتمندند و اینکه چه انگیزه‌ای «بیل گیتس» را ترغیب کرد تا بیش از 28 میلیارد دلار هدایای بشردوستانه اهدا کند در حالی که بسیاری از هم‌ترازهای او کنترل شدیدتری روی دارایی‌های خود دارند؟

به گزارش سرویس «زنان» خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)،‌ شواهد و بررسی‌های جدید پاسخ‌های قابل تاملی را در این زمینه ارائه می‌دهند. بر اساس نتایج یک مطالعه گسترده، وجود زن در خانواده حتی یک نوزاد دختر می‌تواند محرک کافی باشد تا مردان را به بخشنده بودن و سخاوتمندی ترغیب کند.

در مطالعه‌ای جدید «میشل دال»، «کریستین دزو» و «دیوید گادیس راس» به بررسی ویژگی بخشندگی و انگیزه‌ای که مردان را به سوی این صفت مثبت سوق می‌دهد، پرداختند. در این بررسی، این سه محقق به کشف پاسخ این سوال پرداختند که چرا برخی مدیران مرد در پرداخت حقوق به کارمندان خود دست‌ودل‌بازتر هستند.

این سه محقق با بررسی 10 هزار کمپانی دانمارکی در مدت زمان یک دهه، میزان حقوق پرداختی به کارمندان در این کمپانی‌ها را مورد مطالعه قرار دادند.

نتایج بررسی‌ها نشان داد که مدیران این کمپانی‌ها پس از پدر شدن به طور کلی دستمزد کارمندانشان را کاهش دادند. این مدیران معتقد بودند که منابع موجود در کارخانه‌هایشان تامین کننده زندگی آنان و خانواده رو به رشدشان است و باید در صرفه‌جویی و حفظ آن کوشا باشند حتی اگر تامین خانواده‌شان به بهای کم کردن دستمزد کارمندانشان تمام شود. اما نکته جالب در مورد این مطالعه این بود که تغییرات در میزان پرداخت حقوق‌ها به جنسیت فرزند صاحب کمپانی یا کارخانه پس از پدر شدن وی، بستگی داشت به این ترتیب که این مدیران پس از پسردار شدن حقوق کارمندانشان را خیلی بیشتر کاهش دادند در حالی که اگر صاحب فرزند دختر می‌شدند این تغییر در دستمزد کارمندان به مراتب کمتر مشاهده می‌شد.

محققان در این مطالعات دریافتند که فرزندان دختر پدران خود را آرام می‌کنند و پدران دختردار بیشتر رفتارهای مراقبتی دارند. به نظر می‌رسد مردانی که صاحب فرزند دختر می‌شوند روحیه حساس‌تری پیدا می‌کنند.

برخی دیگر از مطالعات نیز این رابطه را تایید می‌کنند به طوری که در یک بررسی دیگر معلوم شد قانونگذاران آمریکایی وقتی فرزند دختر دارند با بلندنظری رای می‌دهند و این ارتباط در مورد قانونگذارن مرد انگلیسی هم صادق است.

تیم تحقیقاتی پروفسور «وان لانگ» در مطالعه‌ای دیگر دریافتند پدرانی که تعداد خواهر بیشتری دارند زمان بیشتری را برای تربیت فرزندانشان صرف می‌کنند. همچنین رفتارهای پرورشی و روحیه مراقبتی خواهران به برادرانشان نیز منتقل می‌شود.

برخی از خیرترین مردان نیز وجود زنان در زندگی‌شان را عامل بخشنده بود خود می‌دانند. زمانی که بیل گیتس در مسیر ثروتمندترین مرد جهان قدم برداشت، تصمیم داشت راه‌اندازی موسسه خیریه‌ای را به تعویق اندازد اما سال بعد، نظر خود را تغییر داد و سه سال پس از آن در فهرست بخشنده‌ترین افراد در آمریکا قرار گرفت. در واقع در فاصله این سال‌ها او صاحب اولین فرزند دختر خود شد.

همچنین در محیط های کاری نیز حضور بیشتر زنان در پست‌های مدیریتی ضروری است. بررسی‌ها تایید کرده است در کارخانه‌هایی که زنان در پست‌های مدیریتی ارشد قرار دارند، این محیط‌های کاری بهتر مدیریت می‌شوند. در حقیقت مدیران زن ابعاد متنوع و سبک‌های کار گروهی بیشتری را ارائه می‌دهد.

به گزارش ایسنا به نقل از روزنامه نیویورک تایمز، اکثر ما این مطلب را شنیده‌ایم که در پشت هر مرد موفق یک زن توانا و حامی قرار دارد و اما در مورد تاثیر عمیق وجود زنان در زندگی مردان سخاوتمند نیز می‌توان گفت که در مقابل مردان موفق، زنانی توانا حرکت می‌کند که مردان هوشیار و دانا راهنمایی آنها را می‌پذیرند و از ایشان پیروی می‌کنند.

انتهای پیام

havzhini
02-08-2013, 20:13
نتیجه گیریها از امار و تحقیقات واقعا عجیبه
دلیل اینکه با تولد فرزند پسر پدرها حقوق رو درصد بیشتری کم میکنن بخاطر عرف اجتماعی هست در دید کلی نسبت به پسر و دختر و اصلا فکر نمیکنم ربطی به نفس جنسیت داشته باشه
یعنی در اون اجتماع برای پسر باید میراث گذاشت پس با ورود فرزند پسر فکر پدر بیشتر به این سمت میره برای پسرش باید میراث بهتری جا بزاره
ولی برای فرزند دختر فقط شاید تفکر مخارج روزانه نگهداری بچه مشغله فکری ایجاد کنه
پس این نتیجه گیری اصلا درست نیست

در مورد بیل گیتس هم اولا تک مثال اصلا کابردی نداره هرچند همین مثال هم تناقض اشکار داره
قبل ار تولد بچه گیتس تصمیم به اینکار داشته ولی به تعویق انداخته ولی بعدا دوباره دست به این کار زده حالا چه ارتباطی میشه بین به دنیا اومدن فرزند و جنسیتش میشه گذاشت؟


در کل درسته تفاوت ماهیتی بین جنس مونث و مذکر وجود داره در تمام موجودات ولی نباید همچین مسائلی باعث ایجاد خرافات و کجرفتاری ما بشه
چه برتر دونستن فرزند پسر چه با خیربرکت دونستن فرزند دختر هردو اشتباه هست

حالا اینکه مردان به زینان احتیاج دارن یا برعکس کاملا درسته مثل خیلی از موارد دیگه که هر انسان برای موفقیت احتیاج داره
حتی به اب و غذا هم احتیاج هست برای موفقیت